.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
10 Kasım 2010 Çarşamba

Anket




Baştan belirteyim, bu bir tuzak anket. Bu anketle sizin uzun vade-kısa vade yaklaşımınızı ölçeceğim.  İbrahim Üzülmez kısa vadeli çözümlerin, İsmail Köybaşı uzun vadeli çözümlerin şıkkı olarak işaretlenecek...

Birazdan gelip diyecekler ki, "Tabii ki gençler oynasın, tabii ki önümüzdeki 10 yılı kurtaracak oyunculara yapılsın ama İsmail çok kötü oynuyor..."

Yemezler! İsmail bugün iyi oynayabilse zaten bugünün çözümü olur. Zaten o yüzden, yarınların oyuncusu diye nitelendiriyoruz.

İsmail tutar tutmaz, bilemeyiz. Kendi bileceği iş. Lakin potansiyel itibariyle İbrahim Üzülmez'in kaç seviye üstünde olduğunu söylemeye gerek yok. Dünya çapında gelecek vaad eden 100 futbolcudan biri olarak anılması yeterli... Geçen sene Ali Samiyen'de 3-0 kaybettiğimiz maç sonrası Beşiktaş'ı izlemeye gelen Manchester United teknik ekibinin oynayan tüm oyuncular içerisinde en çok İsmail Köybaşı'nı beğendiğini biliyor muydunuz?

Neyse mesele o değil...

Schuster'e sabredelim diyoruz da, İsmail'e neden sabretmiyoruz?

Pardon?

Üzülmez mi oynasın?

Ayağa pas yapan, topa hükmeden Schuster'in Beşiktaşında?

Gençler falan tamam da, İsmail de çok kötü oynuyor ama yæ?

Bu anket bunun nabzını tutsun bakalım...

35 Yorum:

Övünç dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Övünç dedi ki...

Hocam walla çok pis damarıma bastın.

Şu Beşiktaş'ın başına geçsen ilk kimi gönderirdin diye bana sorsalar hiç düşünemeden Erhan-Tabata-İbrahim Üzülmez derdim.

Adam itiraf ediyor orta açmayı 35 yaşında öğrendim diyor,orta yapsam Real'de oynardım diyor utanmadan(lan işin ne hayvan fazladan idman yap ,çalış) , kariyerinde İsmail'den 3 kat fazla maç oynamış ve sadece 17 asist yapmış,İsmail ise 13 asist yapmışken hala İbraam Üzülmez.Bok var ...

Arkadaş 6.5 m $ yatırım yapmışsın milli futbolcu olmuş aldığın adam hala İbrahim ... Gareth Bale gelse kesemez bunu şerefsizim ...

Gürcan Ulusoy dedi ki...

herkes yorumunu yapsın, sonra soracağım soruyu da baştan söyleyeyim; sabır istediğiniz sayın schuster neden ismail'e sabır göstermiyor?

çünkü kötü oynuyor...

iyi oynayana sabır gösterilmez zaten.

schuster'e 1-2 sene sabredelim.

hoş...

2 sene sonra ibrahim var mı?

schuster sol bek tercihiyle günü mü, geleceği mi kurtarma derdinde olduğunu açık seçik ortaya koymuyor mu?

ceyhun dedi ki...

yahu yazmasan da çok belli etmişsin zaten tuzak soru olduğunu, belki de o yüzden yazdın:)

Gürcan Ulusoy dedi ki...

ayrıca, ibrahim'e saygı duyuyorum. ama kapasitesi ve yaşı belli. bu da not düşülsün...

ceyhun dedi ki...

shuster kadro yapısını değiştirmeye çalışmıyor ki, futbol anlayışını değiştirmek istiyor. oyuncu bazında değil derdi.

genç oynatmak gibi bir şartı yok, ama elinden geldiğince de deniyor bunu. ismail de oynamıyor değil ayrıca, ibrahim'in arkasında ikinci adam bile değil bir buçuğuncu durumda. biraz formunu yükseltse birinci olacak.

Muhoo dedi ki...

İbrahim Üzülmez. Tamamen duygusal bi tercih. Takımın başında ben olsa Üzülmez futbolu bırakana kadar her maçta onu kullanırdım. Seviyorum ben o adamı.

ederlezi12 dedi ki...

Bence çok daha önceden kalan İbrahim'lerden de kurtulmalıydı takım .

( Mücadelelerine saygı duyuyorum )

alper dedi ki...

takımda tek ibrahim kalmayana dek(altınsay da dahil) mücadeleye devam.

purplepurple dedi ki...

abi bence bi kere geleceği gençlerle kurarsın diye bir şey yok. 'eğer yaşı büyük olanı tercih ediyorsan, geleceği planlamıyorsundur', diye de bir şey yok.
geleceği de, şimdiyi de sistemine uyan adamlarla kurarsın.

ayrıca geleceği planlamak nedir ki. yalan bunlar. bugün başarılı olamayan herkesin söyleceği bir yalan. takımında ışık varsa, sabredelim; gelecek aydınlık diyebilirsin. 'geleceği planlıyorum, o yüzden 19 yaşında çocuklarla oynuyorum'. başka?

arsenal de mesela sistemini kurarken, yani wenger ilk geldiği zaman, dixon'lar, keown'lar, adams'lar, parlour'larla kurdu. yaş ortalaması kaçtı o takımın? yeni transfer pires falan da 28 yaşında geliyordu takıma.
çoluk çocukla mı kurdu wenger o sistemi. hayır, sistemi kurdu, içine yavaş yacaş o 19'lukları, 20'likleri monte etti. şimdi sistem işliyor ve gençler kurulu sistem içine giriyor.

ismail de, son maçta ne ayağa oynaması, adam kaçırıcam korkusundan aldığı her topu sıktı içeri. alıp sürüklediği top sayısı elin parmakları. içeri katettiğini gören var mıydı bilmiyorum.
ibrahim oyunu iki yönlü oynayan her takımın aradığı işleri yapıyor. tabi ki o tercih edilecek.

ismail bu takımda oynayacaksa ışık verdiği için oynayacaktır, genç olduğu-geleceği kuracağı için değil. ben idmanları izlemiyorum bilemem, şu son maçtaki gibiyse verdikleri; işi zor.

Massaro dedi ki...

Senin sag kanadinda, Tabata, Holosko, Nihat oynuyorsa, sol beke Ibrahim, sol kanata Ismail'i koyarsin, sag kanatta da Quaresma'yi kullanirsin.

ati99 dedi ki...

hocam tabii ki ibo, gelecegi dusunerek de ibo.

4 sene daha oynar bence. o arada da iso kendini gelistirebilirse alır formayı.

bu soru del piero mu? ciro immobile mi? gibi bir soru olmuş bence. ibo oynayabiliyorsa oynar yani besiktas'ta.

kaldı ki bence kapasitesi de iso'dan sınırlı degil. yasına ragmen bence iso'dan daha cok ilerleme gosteriyor. bu ibo ya bir ovgu mu iso ya bir yergi mi siz karar verin.

bir de suster'e sabretme konusu var ki, bu konudaki fikiri mi sozlukte ajax modeli baslıgına yazmıstım. cok kısa olarak burada da soyliyim. eger bir takımdan bahsederken oturtulmaya calısılan bir sistemden, sabırdan bahsetmek zorunda kalıyorsak o takım patır patır sıcıyor demektir. iyi hocalar hem sistem oturtup hem de basarılı olabiliyor aynı anda. ve bence besiktas gibi bir takımın basarılı olmak icin sistem oturtulmasını beklemesine gerek yok. sistem oturtmak icin ille suster olmaya da gerek yok. bana besiktas 5 sene sabrederse ben de sistem oturturum. onemli olan sabretmek zorunda bırakmamak. kısacası getir luce yi, gerets i, hem sistemin olsun hem basarılı ol.

cesc dedi ki...

Anket şıklarını görür görmez İsmail'i işaretledim!

leventpolat dedi ki...

Biri, "Burası Türkiye, burada sistem oturtulmaz" der. Öteki, "Beşiktaş Milan mı, Real Madrid mi sistem oturtacak?" der. Beriki, "Beşiktaş gibi takımın sistem oturmak için zamana ihtiyacı yoktur" der. Sonra arkadan biri de, "Ben sisteme, oyuna bakmam; şampiyon olalım gerisi boş" der.

Siz Schuster'den tam olarak ne istiyorsunuz babacım?

BJK4EVER dedi ki...

@leventpolat

Istikrarli bir sablon ve kadro (11+rotasyon) oturtsun, giren cikan belli olsun, sahadaki takim ne yaptigini bilsin ilk olarak.

Birde isin su yanini kimse dusunmuyor. Simdiki zamandan bahsediyoruz, ki Uzulmez Ismail'den daha iyi durumda var sayalim. Ileride Ismail'in Ibo'dan daha iyi olacagi kesin degilken (potansiyel....) niye bugunu feda edip de gelecekte kesin olmayan birseye yatirim yapalim?

Ismail'de potansiyel varsa zaten calisir, kendini gelistirir, Ibrahim'den daha iyi oldugunu kanitlar ve kapar formayi. Eger Ismail hatalar yapiyorsa, kendinden bekleneni veremiyorsa ne diye forma bekliyor?

BJK4EVER dedi ki...

@ati99

Aynen cok dogru bir noktaya parmak basmissin. Sanki kisa vadede basari ve uzun vadede basari arasinda cok yuksek negatif bir korrelasyon varmis gibi konusuyor herkes. Bugun takim sicarsa 2 sene sonra superiz abi, nasil mantiktir bu?

leventpolat dedi ki...

O istikrarlı şablonu ilk bir buçuk-iki ayda gözlemledik. Bir sebepten dolayı şablon değiştirildi, bunu ilerleyen dönemlerde daha iyi anlarız. Kadro istikrarında ise kaleci bölgesi hariç diğer bölgelerdeki değişiklikler öncelikle arayış amaçlıydı. Bir de, Schuster giren çıkan belli diye, yapacağı değişikliklerin şekli belli diye de eleştirilmedi mi?

Geliyorum, İbrahim-İsmail meselesine. Şuanda anladığımız ve gördüğümüz kadarıyla İbrahim, İsmail'den daha iyi. İsmail iki yıldır kendini pek geliştirmedi. Bu güzel değil. Ama İbrahim de 25 yaşında değil, bu sene dahil maksimum iki yıl daha ancak oynar, ki bu sene sonu bırakacağını da düşünüyorum. İbrahim Üzülmez bıraktığında sol bekin 11 oyuncusu İsmail olacak, tabi yerine ondan daha kaliteli birini almazsak. Bu yüzden bu konuda geleceğe yatırım yapılıyor, şartlar yapılmasını gerektiriyor zaten.

kma dedi ki...

ankete "onur'mu tabata mı" ve "necip mi aurellio mu" sorularını da eklesek?

SomosTodos13 dedi ki...

schuster'in bu taraftarı mutlu edebilmesi için aynı anda 17-18 futbolcuyu sahaya sürmesi gerekiyor.

çoğu kişiye sorsana ismail üzülmez'den, necip aurelio'dan, ersan toraman'dan, cenk hakan ve rüştü'den, onur tabata'dan , -aranızda kaç kişi izledi acaba-ali kuçik holoska'dan daha iyi ve kesinlikle bu adamların oynaması gerekiyor. ee tamam sistem diyosun, planlama diyosun, gelecek diyosun da bulduğun bütün yetenekleri gençleri sahaya sürmek gelecekteki başarının anahtarı ya da sistemin ilk adımı mı?

bütün bunlara bakmaksızın sahaya çıktıklarını varsayalım. yahu daha dün onur yerden yere vurulup, yusuf neden oynatılmadı denmedi mi? ismail oynadığın da üzülmez neden oynamadı denmedi mi?

ilk önce beşiktaş taraftarı ne istediğine karar versin!

leventpolat dedi ki...

@SomosTodos13

Burada birkaç kişi Arsenal örneğini verdi. Arsenal gibi olalım, onlar gibi planlayalım geleceğimizi deyince insanlar gülüyor. Ben demiyorum ki onlar gibi üstün bir futbol oynayalım. Ha, oynayalım tabi ama bu hemen olmaz. Arsenal da bunu uzun yıllar sonra elde etti. O örneği veren arkadaşların ve benim dediğim şey, hoca anlayışını takımla birlikte alt yapıya da yerleştirsin. Alt yapı ile A takım aynı oyunu oynasınlar, alt yapıdan gelen adam A takıma çıktığında bu sisteme alışık olsun zaten. Sen bu sene İbrahim Üzülmez'le oyna, zaten seneye bıraktığında İsmail oynayacak. Yaşlı oyuncularla da geleceği kurabilirsin, önemli olan sistemi, mentaliteyi yerleştirebilmektir. O sistemin içine yavaş yavaş genç oyuncuları atarsın. Asıl mesele, gençlerin bu sürede kendilerini geliştirebilmelidir. 3 maçın 1'inde zaten oynuyorlar, bugün Necip ilk 11 oyuncusu. Ha keza, Ersan öyle olacak.

Ekrem M.Sc dedi ki...

Schuster gibi ikisini de rotasyon yaparak kullanmak en dogrusu. Ibo'yu zorluk derecesi yuksek maclarda ve Avrupa'da, Ismail'i diger lig maclarinda ve kupada kullanirim.

QuaresmA dedi ki...

İşin garibi "şu maçta İbo, şu maçta İsmail oynamalı" dediğimiz maçlarda genelde tam tersi oluyor. Bu seneki Fenerbahçe maçı mesela..

Defansı zayıf olsa da inadına İsmail. Hayır FM'ci falan değilim, genç oyuncuları da sevmem ama İsmail'i izlemek büyük zevk.

ian dedi ki...

kısa vadede ikisi de oynar. arada ersan da oynar. zorda kalırsan caner bile oynar. dünyayı kurtarıyoruz sanki anasını satıyım. geride ibrahim önünde ismail de oynar. ismail, sütoğlan tabata'nın yerine de oynar. uzun vadede tabiki ismail oynar, ama ibrahim öyle hemen üstü çizilebilecek bir adam değil.

dominic molise dedi ki...

anketi kesin jessie acti.
bobo mu nobre mi ahmet mi mehmet mi?
elestirdiginiz skor yazarlarindan ne farkiniz kaliyor peki?
her yenilgide "digeri"nin daha iyi oldugundan dem vurmak?
hadi diyelim ki ismail'i secenler ileriye yonelik dusunerek sectiler. peki ya sen ismail'i secerken aslinda gelecekte meydana gelecek her problemi yanlis oyuncu tercihlerine mal etmeyecek misin? o zaman da simdiki besiktas cikiyor iste ortaya.
tabata, nihat, holosko'nun su an en buyuk problemi kesinlikle kendilerine guven duyulmamasidir. biliyorlar ki hangisi oynasa digeri aranmaya baslayacak.
hilbert sag acikken de ayni problemden muzdaripti, arkaya geldi su an banko oynuyor. rahat. nah buraya yaziyorum; sag beke adam geldiginde, hilbert aciga cekildiginde ulan nihat, holosko, tabata zirt pirt denilecek.

o degil de, takimdaki belki de en onemli forvet fatih tekke'nin 30 dakika icerisinde kadro disi birakilmasi trajedidir olsa olsa. nobre kazmasindan bizi kurtaracak dedik, bi daha bence ilk 18e bile giremez eger su an sakat degilse. sakatsa da affola.

Jesper dedi ki...

%100 kararlılıkla İsmail derim.
Ama total ankette %55 lerde kalması beni hayal kırıklığına uğrattı onu da belirtmek isterim.

Bana göre İsmail için, değil Beişktaş tüm Türkiye baz alınırsa bile onun potansiyeline yaklaşan bir sol bek göremiyorum.
Bu potansiyeli kullanmak ilk önce kensininin sonra herkesin görevi...

BJK4EVER dedi ki...

Vay anasini, gecen senenin tamami M.Denizli'nin oyuncu secimlerini ve tavsanlarini elestirmekle gecti. Burada bir anket acildi, oyuncu tercihleri nasil elestirilir biz ne anlariz vs diyenler cikiyor, Schuster etkisi diye yeni bir terminoloji kazandirildi dunyaya bence, kesin. Baska bir antrenorumuz Kasimpasa'ya 85 dakika pozisyon bulamasa kendi sahamizda, Nobre'yi Tabata'yi vs sag acik oynatsa neler denirdi dusunmek bile istemiyorum.....

sehorn dedi ki...

İsmail hem bugün için hem de gelecek için. Bugün de daha iyi oynuyor İbrahim'den.

Jesper dedi ki...

Tamam da hocam Denizli'nin geçen seneki marifetleri ortada.
Mesela ligin ve CL nin ilk 3-4 maçında Fink kenarda otururken Ekrem onun yerine orta sahada Ernst'in yanında oynuyordu.
Ligin başına 5-6 maç Bobo sol açık Nihat tek forvet oynadı diye hatırlıyorum. Necip gibi bir oyuncuyu kazandıktan sonra bile diğer maç Ekrem,Uğur gibi oyuncuları kullandı.İ.kaş'ı sağ açık gibi kullandı bazen.

O tercihlerin sorgulanması kadar doğal birşey yok bence.
Sorgulamamak anormal olurdu o şartlar altında.
Şimdilerde de sorgulanamaz diye birşey yok kaldı ki sorguluyoruz ve eleştiriyoruz belli yerlerde.
Mesela Erhan ile başlamak hataydı diyoruz örneğin.

leventpolat dedi ki...

Schuster'e açık açık "siktirsin gitsin" deniliyor, yeterli gelmemiş anlaşılan.

purplepurple dedi ki...

nerde deniliyor?

BJK4EVER dedi ki...

Hocamin sanirim karistirdin, Nihat'in tek forvet oynadigini hic hatirlamadim, hep sag kanatta oynadi, ki aslinda o da yanlis tercih, tek forvet oynayan genelde Nobre ya da Bobo'ydu. Bobo da super kupa macinda ve 2 lig macinda solda oynadi, sonra forvete gecti, ki Schuster de zaman zaman sola yakin kullaniyor mesela, cok garip degil.
Ekrem de hatirlayabildigim kadariyla GS macinda ve CSKA macinda ortada oynadi, gayet de iyiydi o maclarda. Benim M.Denizli konusundaki en buyuk elestirim hic baska sistem denememesi, hucumda kisirligi hep baska oyunculari baska yerlerde oynatmakla cozmeyi denedi, ama mesela klasik cift forveti kupa maclari haric hic denemedi.

Jesper dedi ki...

Yok bariz hatırlıyorum. Mesela G.Birliği maçı yada İBB maçı.
Hatta zamanın da çok eleştirilmişti bu.
Bu eleştirilerin doruk noktasına ulaştığı maç G.Saray maçıdır hatta.
Yapma hocam Ekrem'e orta sahada iyi oynadı nasıl dersin. Neye göre iyi oynadı ? Kıstasların neler ? Zaten vasat bir oyuncu. O bölgede tamamen silik kalmamıza neden oldu. CSKA maçında son dakika da tesadüfen gol atması bunu değiştirmez.
O konuda sana katılıyorum Mustafa Denizli'nin en büyük hatası sistem değil sürekli oyuncuları ve yerlerini değiştirerek oynatmasıydı...

lakerda dedi ki...

@bjk4ever

Hocam hem denizli iyi bir sistem oturtmuştu schuster bozdu diyordun, şimdi de denizli'ye en büyük eleştirim sistemi değiştirmemesi diyorsun. anlamadım ben bu işi

BJK4EVER dedi ki...

Sistem kelimesinin tek mi anlami var? Sistem oturttu derken takim olarak iyi defans yapiyorduk ve stoper+onlibero omurgasi saglamdi (Ferrari Sivok Ernst Fink), orada sikinti yoktu demek istiyorum.

Sistemi degistirmiyordu derken de hucumdaki kisirliklari cozmek adina sadece oyuncularin ismini ve yerini degistiriyordu, Tello'yu her yerde oynatti, bir ara Ekrem'i one atti, Nihat'i ve Holosko'yu vs denedi, ama neredeyse hic 4-3-3'ten vazgecmedi, mesela omurgayi ayni tutup klasik 4-4-2 deneybilirdi, veya 4-3-3 yerine 4-2-3-1 mesela.

Yorum Gönder

Ara