25 Eylül 2020 Cuma
SL 03 İttifak Holding Konyaspor - Beşiktaş
Tarih: 27 Eylül 2020 Pazar 16.00Stadyum: Konya Büyükşehir Belediye
Hakem Hakkında Bilgi: Abdulkadir Bitigen
Sakatlığı Bulunan Oyuncular: Atiba Hutchinson, Jeremain Lens, Umut Nayir, Alpay Çelebi, George Nkoudou / Alper Uludağ, Volkan Fındıklı
Cezalı Oyuncular: - / -
Not : Sakatlık ve Cezalı Bilgileri Transfermarkt'tan alınmaktadır.
Etiketler:İttifak Holding Konyaspor,SL 2020
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(Atom)
Ara
-
TEKNİK DİREKTÖR OLMAK İSTEMEMİŞTİ - Aralık 2019'da Fitbol Dergi için yazılmıştı. AMATÖR LİGLERİN BÜYÜK GOLCÜSÜ OLAN DANİEL FARKE GOLLERİYLE HAYAT VERDİĞİ TAKIMA ZOR ZAMANINDA GİTMEK ZORUN...2 yıl önce
-
Josef de Souza Beşiktaş Orta Sahasına Ne Katar? - Evet, benim için çok çok ayrı bir yer olan bu platforma, vlogger olarak geri döndüm. Bu kez, garanti bir dönüş. Bavulumu alıp, Haydarpaşa Garı'na koymuş v...4 yıl önce
-
İyi ki Doğdun Büyük Başkan! (Metin Tekin Efsane Başkan Süleyman Seba'yı Anlatıyor) - Sarı Fırtına Metin Tekin, efsane başkanın doğum gününde onu anıları ile yad ediyor. Seneler evvel dediği gibi "Efsane, yıllar aşıp yüzyıl öteye geçebilme...4 yıl önce
-
Atleti - Atletico Madrid. Bir takım kurmuş... Bu takım sahada sanki bir vatan toprağını ya da bir ülküyü müdafaa eder gibi, bir kaleyi müdafaa ediyor. Sahaya çıkma...4 yıl önce
-
Golcü Şampiyon Yapıyor mu? - Gomis'in sezona muazzam başlaması üzerine Twitter'da bir tartışma gördüm. Tartışmanın temeli Gomis'in bu performansının Galatasaray'ı şampiyon yapıp yapmay...7 yıl önce
-
sinanyyilmaz.blogspot.com - Sinan Yılmaz'ın yeni ve profesyonel yazıları* sinanyyilmaz.blogspot.com* adlı blog adresinde olacak.9 yıl önce
-
Euroleague bwin Mart 2015 MVP Nemanja Bjelica Röportajı - Fenerbahçe Ülker dokuz maçlık bir galibiyet serisi yakalamış durumda ve 2008-2009 sezonundan bu yana ilk kez Euroleague 'playoff'larına katılma hakkını ...9 yıl önce
-
Önce krampon, sonra performans - Her çocuk gibi sokaklarda başlayan futbol maceramız, bazı çocukların yaptığı gibi benim de toprak sahada devam etmişti. Sonrası okul, iş, hayat mücadeles...9 yıl önce
-
NBA: Bir Ayın Ardından... (Part 1) - Her ne kadar başlığımızda bir aylık zaman dilimini ele aldıysak gerek tembellik, gerek iş güç yüzünden yazının paylaşılması, gerekli güncellemeler yapıldık...9 yıl önce
-
Bu Sefer Bahanem Var - Yine ihmal ettim blogu ama bu sefer sağlam bahanem var. Son 9 senedeki ikinci kıtalar arası taşınma olayına kalkıştım. Bilenler bilir, son 9 senedir Avus...10 yıl önce
-
Babylon Dergisi Röportajı - http://www.aliece.com/2013/11/babylon-dergi-ali-ece-roportaji/#more-189510 yıl önce
-
Arsenal Kendine İnanıyor - Arsene Wenger'in sözleriyle, *"İyi bir rakibe karşı alınmış tatmin edici galibiyet." *Arsenal hafta sonu Liverpool'u oyun dışı bırakarak, bölüm bölüm saha...11 yıl önce
-
-
98 Yorum:
Konya geçen seneden beri ligin en kötü kadrolarından biri...
Hadi bunu da kazanamayın!!!
Çok sevdiğimiz Süper Lig'e dönüş maçı. Bizden de beter bir transfer sezonu geçiren ve bu yüzden teknik direktörü ile yolları ayrılan takımla oynayacağız.
AL maçının ilk yarısında oynanan oyun, eldeki oyuncularla da yarı buçuk bir şeyler yapılabileceğini gösterdi. Yeter ki oyunculardan maksimum verim alınabilecek düzende oynansın.
Belki bu Rio Ave'ye elenmiş olmamız bir hayra vesile olur da, Kalinic de Kalinic diye sayıklayan yönetim transferden vazgeçer. Sadece ligde oynayacak bir takımın 3m€'dan 3 yıllık sözleşmeyle Larin'den bir iki klasman yukarıda bir adam almasına gerek yok. Takım son yıllardaki yozlaşma ile "yatırım yapılmayı hakeden" bir takım olmaktan çıktı. Öncelik eldeki sözleşmeleri bitirmek olmalı.
Maç sonucu tahminim 0-1 kazanırız.
Ersin
Necip Welinton Montero Nsakala
Mensah Atiba Oğuzhan
Töre Larin Boyd/Ljajic
Töre girdikten sonra Oğuzhan Töre Mensah Necip'in aralarında iyi paslaştığını gördük, bunların arasındaki sinerji olumlu olabilir. Öte yandan 120 dakika sahada kalan Dorukhan dinlenmeli, Necip altından kalkar diye umuyorum. Welinton ve Montero da benzer dilleri konuştuklarından ötürü daha uyumlu bir ikili gözüktü, sol tarafta da dinamik Nsakala Boyd ikilisi iyi olur fakat Ljajic de düşünülebilir, saha içinde Mensah ile sürekli yer değiştirerek etkili olabilirler. Güven de sonradan girerek faydalı olacaktır umarım. Hocamız da geri döndüğüne göre bu itici güç olur umarım.
Lens kadroya bile alınmamalı. Ljajic sorunu neyse bir an çözülmeli, kadroda en çok gole yakın olan oyuncu, faydalanmalıyız. Kadromuz verimsiz olsa da Konya'nın üzerinde, net bir galibiyet almamız gerekiyor.
Maça odaklanıyorum şunlar varken:
1- Mirin, Douglas, Lens ne yapıp edip gönderilmeli bunlar, en azından ilk ikisi. Transferde son 10 gün, 5 ekim son.
2- Forvet, ha geldi ha geliyor derken 2 aydır bekliyoruz, çatladık.
3- Yeni gelen oyuncuların takıma uyumu örnek: Mensah dün yana verse geçebilirdik belki turu. Kayseri mi burası, hop? örnek2: wellinton sanki 23 yaşında, montero ilk maçında 32 yaşında gibi oynadı,wtf?
4- formasyonun ve ilk 11’in net şekilde belirlenmesi. İhtar çektiği söylenen gamsız lens’i hangi kafayla ilk 11 yazıyoruz devamlı, bu konuda en azından bir açıklama yapılamaz mıydı?
transferin son günlerinde çok acayip işler görebiliriz. çıkmayan lisanslar yetişmeyen evraklar, eksik ve saçma sapan şişik bölgeler. herşeye hazırlıklı olalım derim.
Lens kadro dışı kalmış sonunda. Ben bu kadar vurdum duymaz, işine saygısı olmayan adam az gördüm gerçekten. Hani muazzam bir yeteneğin olsa anlarım ama o da yok.
Mensah'ın acil olarak orta sahadan uzaklaştırılması lazım. İllaki istatistik yapacaktır ama bu adam orta saha oyuncusu filan olamaz. Böylesi bir geçirgenlik kabul edilebilir gibi değil. Kayseri'dekine göre biraz daha fazla adam kovalıyor en azından ama kesinlikle orta saha oyuncusu olacak mental kapasiye sahip değil.
Mensah sola arkası nasıl olsa defansif oyuncu... verimli de olacaktır.
Töre ve Abu eskisi gibi oynayabilse keşke! Eğer eskiye yakın verim verirlerse bu yıl Avrupa’da da oynamayacak takımın vasat rakipler karşısında şansı var.
Bence Töre ve Abou geçirdikleri ağır sakatlıklar yüzünden belki eskisi kadar olmasa da en azından mücadele açısından takıma gerekli katkıyı vereceklerdir, ikisinin de sözleşmeleri eskiye oranla çok düşük, performansa dayalı.
Seyircili oynayabilseydik özellikle Abou için ekstra motivasyon olurdu.
Yine de Lens, Boyd ve Nkodou oynayacağına Töre oynasın, her şekilde onlardan iyi katkısı olur. Tek çekincem Atakanı kenarda unutmasalar, çocuk yapabileceğini gösterdi.
Mensah bence de ortada baya bir kara delik, çok vurdumduymaz, burada tembelliğe de alıştı. Anca iyi bir yedek olur, öne geçtiğinde alırsın oyuna mesela boş alanları değerlendirsin diye, kanatta da o oyun disipliniyle adamını takip etmeyecektir. Hani Ljaice kızılıyor mücadele falan etmiyor diye ama alanını ve adamını takip etmemezlik yapmıyor, bence kötü de değildi son maç. Üstelik Ljaic de kanatta daha serbest olarak değerlendirilebilir.
Bir de Hasiç var ki mücadele edebilmesini, ayağını yere falan sağlam basmasını çok beğendim, 8 de de gayet güzel kullanılır. İki kanatta da taktiğe göre güzel opsiyon olur.
Tek emin olduğum şey Lens, Boyd ve Nkodoudan kurtulmamız gerektiği. Eldeki diğer oyuncular orta saha ve kanat için yeterince opsiyon olur. Yeterki kullanmayı bilelim, deneyelim.
Bir de anaplan olarak santrafor kim olacaksa yanına Abou olsa çok güzel olur, umarım yaparlar, Anadolu takımlarını açmak için çok iyi çözümdü geçmiş dönemde. Abounun en sevdiğim yönü de tahmin edilemezliği, şapkadan tavşan çıkarmayı seven bir oyuncu, sevindiğim bir transfer. Keşke Marceloyu da geri getirebilseler.
Vallahi ben sizin kadar pozitif bakmiyorum.
Gokhan tore prime doneminde bile hucum lideri olmadi, hep iyi bir yan parca olarak kaldi. Bizim ihtiyacimiz visca istatistiklerine yaklasacak bir hucum lideri mi yoksa lens, boyd, atakan, hasic varken onlardan net ustun olmayan bir soru isareti mi? Bu arada gecen sene acik alan bulan gokhan'in istatistikleri kapali savunmalara karsi oynayan ve cop olarak gorulen n'koudou, boys ve lens'ten kotu. Bizim ihtiyacimiz bence iyi gun topcusu degil, istikrarli bir istatistikci olmaliydi grosicki gibi.
Aboubakar konusunda da karamsarim. Iyi doneminde bile as santrfor olarak doyurmadi bizi, ligde 27 macta 12 golu gecemezi. Kolay goller kacirdi, yeterince pozisyona giremedi. Yedek forvet olarak da sakatlik sorunu olmayan ve ayni maasi alan larin'den ne kadar iyi tartisilir. Ha, kanat olarak degerlendirilecekse arti katabilir. Kanattan gol atacak, ceza alanina girecek oyuncumuz yok, o acidan katkisi olabilir.
Ama bence burda da duygusal yaklasiyoruz ve biraz komsu-tavuk yapiyoruz. Stoper konusunda da welinton opta uzerinden cok ovuldu, gorduk iste. Vida-fatih-roco-mirin ile devam edip kimseyi almasak hem kalite hem maliyet acisindan daha iyiydi.
Simdi yine aynisini yapiyoruz bence. Az maliyetli olsa da bol bol vasat veya ya tutarsa transferi.
Az ama oz transfer yapmayi bir turku ogrenemedik.
Boyd son maçlarda takımın en aklı başında oyuncusuydu, bunun görülemeyip Lens denen gereksiz ile aynı kefeye konulmasına anlam veremiyorum. Neyse ki Sergen hoca durumun farkında. A.Avcı'nın sağ açıkta heba ettiği Boyd'un sol kanatta ne kadar etkili olabildiğini gördü ve oradan keseceğini zannetmiyorum. Zaten N'Koudou'dan da bir hayır geleceği yok.
Sağ tarafta da Hasic çok umut veriyor, Töre ve Atakan'ı da düşünürsek oraya başka ihtiyaç yok gibi.
Orta sahada zaten kimsede olmayan bolluk bizde var. Mühim olan Sergen hocanın Atiba, Josef, Dorukhan, Oğuzhan, Mensah, Ljajic altılısı içinden hangi üçlüye ağırlık vereceği. Oğuzhan için halen büyük hayaller kursam da son Rio Ave maçında boşa beklediğimin farkına vardım. Devamlı 11 oyuncusu olması çok zor görünüyor. Bence 6 numarada Atiba ve Josef birbirinin alternatifi, 8 numarada da Mensah ile Oğuzhan. Dorukhan ise bu iki numarada da idare edebilir, ama eğer sağ bek alınmayacaksa Dorukhan'ı orada düşünmemiz gerektiğinin ısrarla altını çiziyorum. Sakatlığı öncesi birkaç hafta orada oynamıştı ve hiç fena değildi. O bölge için gereken atletikliğe de sahip. Necip son maçta çok iyiydi ama tüm sezon onu orada oynatmanın mantıklı olacağını kimse düşünmüyordur herhalde!
10 numarada ise Ljajic hala tek alternatif bence. Skorerlik olarak ondan vazgeçme lüksümüz olduğunu düşünmüyorum, umarım hoca da bunun farkındadır ve ilk geldiği sezon aldığımız verimi tekrar alabilir Ljajic'ten.
Son maçta Montero iyi bir ışık verdi. Ama Vida söylendiği gibi giderse yerinin dolacağını sanmam, ciddi sıkıntı yaşarız. Altyapıdan Erdoğan veya Alpay gibi bir genci kazanmamız ise sadece güzel bir hayal olarak gözüküyor bana.
Forvete gelirsek, Aboubakar yeri geldiğinde tek forvet dışında kanat forveti de, çift forveti de layığıyla oynayabilecek bir oyuncu. Yeter ki sakatlığı nüksetmesin. Eğer başka bir forvet alınmaz ve tüm yük ona binerse fazla beklentiye girmeyelim derim. Ama bir pivot santrafor alınır da Aboubakar onun yükünü hafifletecek adam rolünde olursa 15/16 Cenk Tosun katkısı alabiliriz.
Sadece lig hedefi kalmışken daha fazla kadro yatırımının gereksiz olduğunu savunanlar var. Asıl şimdi şampiyonluk yarışında var olma şansımız oluştu bence. 17/18 sezonu başında Östersunds rezaletini yaşamaları G.saray'ın en büyük şansıydı. Biz Cl'de tarih yazıp ligde yıpranırken, onlar sırf Gomis gibi bir golcü almalarının karşılığını şampiyonluk ile almışlardı. Bizim bu kadro yetersizliği ile Avrupa'da iz bırakamayacağımız zaten aşikardı, bunu hepimiz biliyoruz. Hele Sergen hocanın içinden bir oh çektiğine eminim! Şimdi tamamen lige kanalize olma şansımız var, ama bu hedef için üst seviye bir santrafor şart bu ligde. Diyebilirim ki tek şart bu. İhtiyaç olduğu halde bir sağ bek ve kaleci alınmasa da idare edilebilir, ama bu kalitede bir ligde üst düzey bir golcü şampiyon yapar. Gomez, Gomis, Sörloth örnekleri ortada...
Not: Umarım Lens denen oksijen israfının kadro dışı haberi dogrudur. Doğruysa Avrupa'dan elendiğimiz için şükür bile edebilirim!
Larin-Akgün goremedik, bari 2 maç bile olsa Larin-Abu görüp, elimizde ne oldugunu anlasak.
Boyd'un 100 macta 1 gol istatistiği varken umarim Boyd israri olmaz.
Son mactaki karavana paslar sonrasi Dorukhani 2de görsek, hucum gücümüz de artar.
Ersin
Necip-Vida-Welinton-Nsakala
Dorukhan-Oğuzhan-Mensah
Hasic-Boyd
Larin
11'iyle çıkarız diye tahmin ediyorum. Belki Hasic yerine Gökhan veya Ljajic olabilir.
Anicic'in yerine oynaması beklenen Adil 22 yaşında ve Süper Lig tecrübesi yok, üzerine oynamak lazım, Uğur'un tarafı her türlü daha zor olacaktır.
Skubic-Boyd eşleşmesi de hem Skubic'in cezasahası koşularını savunma, hem de arkada bırakabileceği boşlukları değerlendirme adına kritik. Solda Boyd olmazsa Skubic'e 1 xG veya xA yazabiliriz bence şimdiden.
0-0'da (ve hatta 0-1'de de son 25-30 dakikaya kadar) otobüsü çekecekleri için Hasic, Ljajic, Mensah ve Dorukhan'ın uzaktan 2'şer 3'er tane denemesi lazım, umarım doğru pozisyonlar hazırlanır kendilerine.
@turgay benim "acayip iş" tahminim, elden çıkartma konusunda çarşafa dolanıp, Hasic'in ikinci lig'e kiralanması. Hiç bir duyum ya da bilgim yok, tamamen his.
İddia oranlarına bakılırsa puan kaybı geliyor yine ilk açılan oranlar Konya 3 80 BJK 1 70 bugünkü oranlara baktım az önce Konya 2 45 BJK 2 10 olmuş bugünkü maçta Dorukhan ve Oğuzhan'ın ağırlığını koyacağı bir maç bekliyorum ben
Pasi berbat olan dorukhan'in pas yuzdesi stiba'dan cok dusuk degil. Rio ave macinda 2 pozisyona girdi 6 numara olarak; kanat oyuncularimiz ve 8 numaralarimizin giremedigi kadar pozisyona giriyor. Temposu da cabasi. Orta sahada en iyi oyuncumuzdu.
Topu tekte kontrol edecek adam eksikligi cekiyoruz :)
atiba joseph herhangi bir diğer 3. oyuncu orta saha formatına döneriz yakında
Her yerinden amatorluk akiyor su yedigimiz golun. Dorukhan sigirinin verdigi pas, Vida'nin kontrolu ve pasi, Ersin'in topu oyuna sokup oyunu sogutmayi bilmemesi vs.vs.
Oyunu kontrol etmekten çok uzağız. İki tane Konyaspor birbiriyle oynasa aşağı yukarı böyle bir maç olurdu. Oyun %100 istedikleri gibi gidiyor. Tam bir kör dövüşü.
Atiba da yokken başlangıç 11'inde Oğuzhan mutlaka olmalıydı. Larin/Umut yerine Güven tercihi de çok yanlış bence.
2. yarı başında bakarım çift forvet 2 ortasaha 2 kanat formasyonuna dönmezse Sergen bu güzel Pazar gününü bu maçla harcamam daha fazla..
Mensah, Dorukhan, Llajic kayiplarda bugün, adamlar sanki hayatlarinda ilk defa birbirini görmüs gibi oynuyorlar. Ilerde hizli paslasmayla gelebilecegimiz herhangi bir plan göremedim, kanatlara hizli inip bosluk bulmayi denemek disinda. Potansiyelimizin cok uzagindayiz. Tek pozitif taraf bunlari ligin ortasinda degil basinda yapiyoruz, umarim kisa sürede düzelir.
Futbol yanliskari:
- tek santraforun fizikli/sert olacak. Bizimki hayalet
-Stoperler fizikli olacak. Bizimkiler kisa.
- Merkezde 1 fizikli 6 1 pasör olacak. Bizde bir kisa bir 10 var.
- 10 numaran ceza alanina girecek, golcu olacak. Bizimki topçu degil. Ama driplingi iyi :)
Haftalardir soyledigimiz dogrularin tam tersi yapildigina göre takimin basinda teknik direktor yerine tembel teneke var diyebiliriz.
Fatih, Roco, Alpay, Larin bugün sahada olsalardi cok farkli olurdu.
Böyle yumuşak kisa olursan, kafayi koyarlar. Haydi afiyet olsun.
Dunyada aklina gelebilecek imkansiz hersey olur, ama besiktas asla cift forvete donmez. Imkansiz.
En fazla guven cikar yerine aboubakar veya larin girer kor dovusu devam eder.
O kadar kötüyüz ki. Imkani yok sahadaki takimin ve dizilisin gol atmasinin.
Ben olsam direk 4 degisiklikle baslarim ikinci yariya baslarken;
- Boyd/Mensah/Atakan/Dorukhan out
- Aboubakar/Hasic/Töre/Oguzhan in
Aboubakar'i sol forvete alabiliriz. Guven ile degiserek oynayabilirler. Hasic'i Mensah'in yerine alir 8 numarayi koyardim., Dorukhan'in yerine Oguzhan 6 numaraya. Töre de Atakan'in yerine.
- Wellinton&Vida&N'sakala&Dorukhan en cok topla oynayan adamlar ve pas range leri o kadar dusuk, teknikleri o kadar kötu ki, hic bir sekilde oyun kuramiyoruz bu 4'lü ile.
- Dorukhan'in acilen 6 numaradan alinmasi lazim. Adam sirti dönuk oynamayi bilmiyor, teknigi yetmiyor bu kadar yani. Paslari da gercekten rezalet. Necip'in yerine 2 numaraya gecsin belki orada bir seyler olur.
- Oguzhan 6 numaraya gecmesi lazim.
- Mensah hala farkinda degil Besiktas'ta oynadiginin galiba. Bir tek ilk macta bir seyler yapti, su anda sahada oynadigi seyin ne oldugunu kimse aciklayamaz bana. Bu kadar takim oyunundan uzak, alanini savunmasini bilmeyen, hucum aksiyonu yaratmayan bir oyun olamaz.
- Boyd savunma yapacak diye hucumda 1 kisi eksik oynuyoruz.
Cok cok cok kotuyuz. Boyle bir kadro nasil kurabildik hala aklim fikrim almiyor.
5 değişiklik hakkı varken minimum 2'sini şimdiden kullanmak lazım.
Boyd-Larin (Ljajic hem sol hem 10 numara, Güven hem forvet hem sol)
Atakan-Gökhan Töre
Sergen bu arada çok net ilk 4 haftayı(bay+milli maç 3 haftalık ara öncesi) hazırlık dönemi olarak görüyor. Bu maçta Konya kapanır da bala göte gol buluruz, haftaya da kazanıp 8 puan yapabilsek yeterli bence.
Bizim sorunumu kalitesiz kadrodan fazla cesaretsiz ve liyakatsiz antrenorler.
Senelerdir bu anadolu takimlarini acmayi ogrenemedik. Bu tur takimlara karsi 1 dakika
kaybetmeden en bastan saldirip skoru alacaksin. Biz ilk dakikadan cift forvet cikacagimiza guven'i
oynatip yarim forvetle cikiyoruz.46'da cift forvete gececegimize ayni formasyonla avel avel
devam edecegiz.
Istediginiz kadar ovun sergen'i, benim icin beceriksiz korkak antrenorun teki.
Abi al iste. Gitti Güven i cikardi Boyd'u cikaracagina. Nedir abi bu Boyd aski ya!!!
ucuncu hafta basin toplantisinda hoca puskurur puan kayiplarindan sonra demistim. sonrasinda da taraftar ile bag kopar, daha da belini dogrultamaz diye devam ediyordu yazim. ayrica o nasil bi kirmizi kart vermemektir? saka gibi.
Tabii guven yerine boyd cikacak.
Sergen 5 para etmez beceriksiz korkak antrenorun teki oldugu icin normal.
Fatih terimin egosuna karakterine herseyi soyle, ama teknik direktorluk anlaminda tum yerli antrenorlerini (denizli, gunes, yanal dahil) toplamda cebinden cikarir bozuk para diye harcar.
ayrica orta sahadan topu vida, welinton, ersin, necip, nskala cikaricaksa ljajic, mensah, dorukhan lutfen kalabalik yapmasin. 3 kisi eksik oynuyor ya takim resmen. ersin de her topu aldigina gore 4 kisi eksigiz.
oguzhan neden kesik yedi? hoca madem elneny istiyor 4'lu onunde oguzhan nerede?
bir de neden 4lu defans? hele ikisi nskala ve necip ise?
cikar ikisini birden ya. 2 defans bile 4 defanstan iyidir. en azindan atak yaparlar.
bu ne be?! biz ne izliyoruz abi?
sag kanat necip sol kanat nskala, ortada welinton.
hasic, tore, oguzhan, ridvan yedek. sakam bu kadar!
sergen hoca, seni kulubte mangal basi yapmam. rica ediyorum git.
seni zaten sevmem, en azindan sovdurmeden git. git.
Vida-Welinton gerçekten kötü bir ikili ya. Welinton'u Rio Ave maçında Vida'nın yokluğunda ilk kez beğenmiştim. Hem sağ stoper oynadığı için, hem de savunma lideri olup sorumluluk aldığı içindi diye düşünüyorum. Vida ise berbat bir savunma lideri bence. Kalite düşüyeah düşüncelerinde haklılık payı bulmakla beraber Welinton-Alpay(gitmeseydi Roco) bugünden daha iyi bir stoper performansı vaadediyor bana.
yonetim ve sergen! gidene kadar her besiktas macini izleyecegim! evet.
Fifa 5 degisiklik 3 seferde yapilacak demedi mi?
Aboubakar, larin ve tore ayri ayri girdi, sonra iki kisi daha girdi. Fark etmiyor gerci, 3 tane dosediler zaten.
2. ve 3. ve 4. gol Vida-Necip'e yazar derdim normalde ama tum mac Sergen'e ve yonetime yazar.
lan ne olmuş :), bunu izlerim hacı hahahaha,
Vida’yı hiçbir zaman beğenmediğim için gurur duyuyorum kendimle.
Umarım Sergen gider. O açıdan hiç üzüleceğim bir maç değil.
we have been out ismail kartalled :) konya sezonda 3 gol atamaz bundan sonra bir maçta...
hadi radikal şeyler yapın amına koduklarım
hocanin oynatmak istedigi oyun büyük takim oyunu: önde istediginde top yapan-baski kuran takimlarin, rakip takim kapaninca oyun tikanmasina yönelik arkada pasla oyun kurmasi gerekince oynanacak oyun.
bizdeki durum böyle degil ki: bizim takim o özelliklere sahip degil. daha orta sahanin ilerisine top tasiyamiyoruz. hele arkada paslasmalarda savunmadakiler falan facia, her an saatli bomba gibiler, vida bile böyle yani.(ki bence transfer oldu, kafasi o nedenle oyunda degil)
bu takim bu oyunu ancak 2-0, 3-0 öndeyken oynamak gerekirse oynar. anaplan gibi oynamaya calisirsa böyle mahalle takimi bile gömer gecer.
hocam lütfen ama lütfen gecen senekäi gibi önde baskili oynayalim, nereden cikti bu savunma sevdasi?
Sergen’in futbol bilgisinin sonuna geldik. O yüzden teknik taktik konuşmak istemiyorum.
Ben 5. hafta demiştim ama daha erken gidebilir. Bize futbol ekolü olan bir hoca lazım. Bilic yıllarını yeniden yaşamamız gerek.
Sergen gittikten sonra futbol konuşuruz.
Vida ve Sergen beni gönderin der gibi...
@huzey, ben 3 demistim. sanirim sen hakli cikicaksin. iki hafta daha suruncemede gider.
ben sergen! olsam istifa eder, atesten topu yonetime birakirim. zaten max. 2 haftasi var. aslinda ikimizden biri her turlu hakli cikicak.
kaybeden her turlu besiktas.
yalniz hakemin vermedigi kirmizi ve verdigi penalti+sari kart super karar. hakem anc'den para aldi bence.
necip, nskala, welinton'u hali sahaya cagirmam ya.
kaldi ki kanatlardaki tore, hasic, atakan, lens ; boyd, abu, guven, nkoudou siskinligi nedir yahu? ljajic demedim daha.
sag bek necip, sol bek nsakala; ama kanatlarda 8 adam.
sikeyim yapacaginiz isi! ozur dilerim.
Gokhan-Caner-Ruiz-Elneny gibi ayagi duzgun ve oyun kurabilecegin belli bir geri 4'luden nerelere.
Yahu Nsakala/Welinton/Vida/Necip/Dorukhan 5'lisi ile nasil oyun kurmayi dusunuyordun ki ?
PTT 1. ligi topcularindan hallice teknige sahip bir geri 5'li ile buyuk takim oyunu oynamaya calisiyoruz, onu gectim bu adamlar Besiktas'in ilk 11'inde sahaya cikiyorlar. Bunu da Turkiye'nin gelmis gecmis en teknik oyuncusu Sergen yapiyor. Senin 1 kilometreden bir adamin teknigini anlayacak kapasitede olman gerekmiyor mu Sergen ? Nasil aciklayacaksin su geri 5'linin Besiktas'in ilk 11'i olmasini ?
Bizim ITU ekibi 11 adam cikarsak, 2 pres yapsak dagitiriz su 5'liyi, gercekten kafayi yemek uzereyim.
Necip necip dedin, gorduk 2. ve 3. golu nasil yedirdigini. Vida kafada bitirmis zaten ve onunla anlasan klubun yerinde olsam direk iptal ederdim transferi.
Kenar yonetimin ise daha da felaket Sergen Hocam. 2.yarida ilk 5-10dk kipirdandiysak bu da Guven ve Aboubakar'in adamlarin dengesini bozmasi sayesindeydi. Sen ne yaptin ? Gittin Guven'i cikartip Boyd'u oyunda tuttun. Sonra 2.yi yiyince Larin'i oyuna aldin. Yahu cok mu zordu Boyd'u cikarip Tore'yi oyuna almak. Larin'i 4.forvet dahi alsan hic bir sey yapamaz bu teknigi ile. Cussesine ihanet ediyor resmen. Tek forvet eziliyor denilen Guven ilk 45'te sirti donuk tek top tutabilen, kanata inip dripling yapabilen, forvete benzer bir seyler vaad eden tek adamdi.
Yaziklar olsun ne diyelim.
Şimdi Vida Welinton hatta bence Mensah ve NSkala hakettikleri kadar gömülüyorlar. Fakat özellikle twitter'da şu maçtan sonra bile Sergen Hoca ile başlamıyor eleştiriler.
Hoca sürekli aynı mevkiilerdeki oyuncuların yerlerini değiştirerek, yerine girenin bir öncekinden daha iyi oynamasını umarak takım yönetiyor. Böyle bir teknik direktörlüğün bize ne faydası olacak? Çok basit bir bilgisayar programı bile yapabilir bunu. Mesela ilk yarıdaki rezalet oyunun sebebi nasıl Atakan Üner olabilir?
İlk yarıda mensah ve dorukhan'ın ceza sahası önünde top alması ve oyun kurmaya çalışması, %90 pas isabeti ve %65 topla oynamayla gol beklentisinin 0.09 olması sağ açıkla nasıl ilişkilendirilebilir?
İşte bu maçın hikayesi Abou'nun kendi bireysel yetenekleri ile atacağı iki gole bağlıydı. Bu maç atamadı. Bir sonraki maç atacak ve biz bu boktan futbolu izlemeye devam edeceğiz.
Yorumu nasıl bitireceğimi bilmiyorum o yüzden "a.ına koyayım" diyim bari.
@Gece Gezgini
Her satırına +1. Takım başı kesik tavuk gibi, geriden oyun kurabilecek tek adam Oğuzhan, onu da 3-0 dan sonra oyuna aldı.
Forvet aldı forvete top atacak Ljaici çıkardı. Hasiçi yine 3.0 dan sonra.
Yani Hasiç, Ljaiç, Oğuzhan ve Güven beraber oynayamaz mı. Hakkaten Güven iki maçtır sırtı dönük en başarılı oyuncumuz. Yorgunluk belirtisi bile göstermediği halde çıkarıyor.
Abou iyiydi, kalitesini hemen farkettirdi, alışveriş yapmayı da biliyor ama o alveri yapacağı adamları da ya çıkardı, ya çok geç aldı.
Bu defans geriden oyun falan kuramaz, her maç saatli bomba olurlar. Şimdi Anadolu takımları için en kolay rakip haline geldik. Hepsi İsmail Kartalın yaptığını yapacak.
Hocamız da tam Anadolu takımı hocası, hakkaten tüm değişiklikleri ve zamanlaması da öyle, çift forvet oynama korkusuyla da. Aradaşlara katılıyorum, hakkaten kalibresi değil.
Söyleyecek bir şey bulamıyorum....
ahmet nur çebi'de , geçmiş yönetime karşı kin yerine iz'an olsaydı , halen maaşını ödediği hoca'sını göndermek yerine , sezon sonunu bekler , işler kötü giderse avcı'ya sorumluluğunu kabul ettirir ,beşiktaş'ı taşıyacak hocasını seçmek için de elinde hatırı sayılır zaman olurdu . parasını da hoca'sını da mundar etmemiş olurdu . hoca'sını kapının öüne koyabiliyor da 4 oyuncusuna gücü yetmiyor mu ? şimdi çaresizleri oynuyor . kendisini müjdelemek isterim ki , bizzat kendi yönetiminde aldığı oyuncular beşiktaş'ın sırtında yeni kamburlar olarak kalıcı olacağa benziyor . onları daha da zor gönderir . demek ki torunoğlulları , dalgakıran ,çebi vs .. hikayeymiş bu adamlar . iyi bir yönetimde ikinci adam , yardımcı oyuncu olabilirler fakat bunların ellerine yönetim bırakılmazmış . sosyal medyadan proje dosyaları paylaşmakla olmuyormuş bu işler . beşiktaş fikret orman iyi yönettiğinde iyiydi , o bozulunca da bozuldu. bunlar figüranmış..
Bayern de 4-1 yenilmis, bu iyi olmadi :D Simdi o maçi gosterip; bakin hic bir takim daha hazir degil falan derse Sergen ve yonetim, sasirmam :D
hidayet. abi bu nasi bi post? daktilo mu kullaniyorsun
Çok erken patlamamız iyi oldu. En azından Trabzon maçındaki tesadüf skorun illüzyonu çabuk bitti. Şimdi önümüzde çok daha kötü günler var. Bu vasat kadro bir aşağı bir yukarı gidecek. Daha önce de yazdım bu kadro beklemek üzerine kuruldu. Bekleyerek oynamalı. Hücum ederse arkasını toparlayacak kimse yok. Bunu büyük takım bekleyerek oynamaza indirgemek doğru değil bu takım için. Bu takımın üretecek oyuncusu yok. Abou 45dk da sihirbazlık yaptı ama tutmadı. Sihir yapacak sadece abou var. Layiç dahil dümdüz takıma sahibiz. Benim için tartışmaya kapalı bir konu bu. Sözün özü 1 hafta içinde oyun yaratacak 5 tane net transfer olmadığı müddetçe bir aşağı bir yukarı oynar bu takım. Ekstra beklentisi olanların hayalleri yıkılacak.
vida da sikerim ya sizin kartalınızı da mahallenize de bana ne lan dedi sanki en sonunda.. totocu puşt nihayetinde, bana sattı gibi geldi böyle yönetime kafam girsin diyerek
Kadro'nun karsiligi bu degil bence. Duzgun bir oyun plani yok ki oyuncular verim saglasin. Oyun formati ayni oyun plani ayni, sadece oyuncularin adi degisiyor. Ahmet begenilmeyince mehmet oynuyor, olmazsa da ali. Ama isimler degisirken oyun sistemi hep ayni. Rakip paok da olsa konya da olsa ayni sistem, skor 0-0 olsa da 3-0 geride olsak da ayni.
Bu kadro guzel top oynamaz fiziksel gucle basaksehir gibi kaos futbolu oynayacagim desen elinde aboubakar-umut-larin-guven var. 3 tane fizikli boga gibi santrfor, ligin ekuban'dan sonra en iyi second strikeri da promosyonu. Kanatta n'sakala oynamak zorunda degil, ridvan da var elinde. Lens iyi orta kesiyor, gokhan da bu ozellige sahip. Ama bir maci gectim 5 dk bile denemedik.
Tiki taka oynatacagim desen elinde ljajic, oguzhan, hasic, gokhan gibi oyuncular var. Arkalarinda josef, onlerinde de aboubakar ve guven onlari destekleyebilir. Ama bu oyunculari ayni anda da sahada goremedik.
Takimin oyun plani belli degil, istikrarli 11'i yok. Bu sartlarda zaten birsey oynayamazsin ki.
Takimdan oyuncu gondererek takimi guclendirmezsin, hala anlamadik maalesef. Tutturduk vida da vida, lens de lens. Lens oynamadi iste, ne oldu? Takim mi costu?
Vida gidince montero godin'e donusmeyecek, ondan da kotu montero oynayacak. Lens gidince tore oynayacak alt tarafi, senin takiminda visca veya feghouli mi var?
Oyuncu gondererek iyi takim olunmaz, eldekilerden iyilerini alirsan olur.
Bu takimin 11 tane iyi oyuncuya ihtiyaci olabilir. Eldeki 10 tane vasati gonderip yerine baska 10 tane vasati alip onlarin super olmasini beklemek ve bu hatayi hep tekrarlamak aptalliktir.
Eldekileri vasatlara bakip performans, kontrat, talebe gore bazilarini tutarsin. 10 transfer yapacagina 3 saglam transfer yaparsin, 2 tane de scout transferi. Bu kafayla 3 seneye tas gibi takim cikar. Scout transferlerinden ve altyapidan da 2 oyuncu iyi ciksa tamamen zaten. Her sene 10 vasat adami gonderip zarar ediyoruz, yerlerine tonla vasat alip bir gram ilerlemiyoruz. Gecen sene gokhan, elneny, caner, ruiz ve burak gittigi icin ve yerleri dolmadigi icin geriye gittik hatta, yerinizde bile sayamadik.
@BJK4EVER
Aynen katılıyorum ilk kısma.
Josef ve Aboubakar’ı da eklediğinde hemen her tür oyunu iyi-kötü oynayacak kadro var.
Ama topa sahip olunan oyunu Dorukhan’la, topun rakibe verildiği oyunu Oğuzhan’la oynamaya çalışan bir hocayla her oyuncu verebileceğinden çok azını veriyor, rezil bir oyun çıkıyor ortaya. Aynı şekilde Güven, Larin ve Aboubakar da rastgele kullanılıyor.
Bence Burak’ın gitmesiyle takım zayıflamadı, Caner konusunda da aynı fikirdeyim. Bu adamlar 3 ay önce gitmesine rağmen hatta 6 ay önce gidecekleri belli olmasına rağmen bir planı olmayan hoca ve yönetim berbat bir performans gösteriyor. Bir de üstüne ellerindeki genç sağ beki, sol beki, 6 numarayı para üstü sadaka verir gibi sağa sola dağıttılar.
Benim anladığım büyük takım çalıştırınca yerli hocaların ebediyen Anadolu’da takım çalıştırma kredisi oluşuyor. Sergen de ekmeğinin peşinde.
Abi yerini dolduramayinca eksiksin iste.
Yonetimin plani olmadigi bence cok belliydi. Caner ve gokhan icin son ana kadar teklif yaptilar. Birakmissan birakmissindir yani. Ki bunu gectim bir futbol akli yok zaten en basta. Bu olmayinca menajerlerin eline bakiyorsun.
Buragin yeri dolabilirdi. 36 yasinda adama 2.5m euro maas vermeyi istememek mantikli. Yerine adami bulursun doldurursun, bulamadilar. Bak, simdi kalinic'e kaldik ve ustelik cok para aliyor dedigimiz burak'tan fazla maas verecegiz. Kalinic de bu arada bence burak'tan ustun degil, kafamizdaki iyi besiktas'in 9no'su da degil.
Bu arada sakat yasli burak da lille'in 5 lig macinin hepsinde oynadi, ilk mac haric hepsinde ilk 11'de basladi. Iyi antrene edilince, maas da odenince kasik cekmiyormus (!) demek ki.
Caner konusu da ayni. Caner'in her sene fiks yaptigi 10 asisti nasil doldurcagiz ben cozemedim, zira o asist sayisina n'sakala 4 senede anca ulasir. Bu arada n'sakala icin defansif olarak saglam demistik, ama su ana kadar o konuda da umut vermiyor, bkz antalya ve paok macinda yenilen gol.
Bu takım yapılan kötü eklemelere rağmen iyi takım. Bunu anlayacak ve oynatacak bir antrenöre, oyuncularının maaşlarını ağzında sakız etmeyecek ve bunu basın önünde patavatsızca konuşmayacak bir yönetime ihtiyaç var. Ayrıca bu yönetim antrenörü çapsız topçu istediğinde "sen ne yapıyorsun?" diyebilecek kapasite de olmalı.
Orman sonrası geçilen sürece bakıyorum. Bizim bu yönetici profili ile 2 kere şampiyon olabilmemiz bile mucizeymiş. Torunoğulları Gomez'in, Ahmet Başkan ise maliyetine verdiği demirlerin kaymağını yemek varken bu işe kalkışarak büyük hata ettiler, Orman'ın yanında figüran olduklarını ve hiçbir katkılarının olmadığını herkese göstermiş oldular.
Bugün Vida'nın patlamasının birinci ve en önemli sebebi onun maaşını basın önünde önünü arkasını düşünmeden konuşan başkanımızdır. Daha önce de maaşa takan ve konuşan Şenol hocamız vardı. Bir de oyuncuların maaşları zamanında ödensin diyerek Orman'ın altındaki sandalyenin 1-2 bacağını kırmışlığı da var hocamızın. Sonrasını ise Paralar Nerede ekibi bitirdi :)
Sergen'in standart Türk antrenörlerinden farkı yok. Bir tık umudum vardı ama onu da bitirdi. Ezbere hareketler.
Güven ne yaptı ki ilk 11'de? Tek şut çeken adamımız Hasiç niye kesik? Larin niye yok? Boyd'un torpili kimden? Eldeki sağ beklerden birini kiraya gönderip ötekini kadro dışı bırakarak Necip'te niye ısrar ediyor?
Maç sonu da kabadayı açıklamalar yapmış gördüğüm kadarıyla. Çakma Terim oldu bir anda. Bu arada Vida ile kavga ettiğine dair haberler var. Bu da olduysa hemen istifa etsin.
Bugün şu kadro olabilirdi:
Ersin
Doruk Vida Alpay Nsakala
Oguzhan Josef(Necip)
Abu Ljajic Töre
Larin
Sahadaki anlamsiz kadro ise net gerizekalilik.
Bence Vida’nın patlamasının en önemli sebebi yönetim değildir. Vida’nın patlamaya hazır bir bomba olmasıdır. Bu adam çıktığı ilk Beşiktaş maçında da patlamıştı. O zaman neydi sorun?
Maliyet/Verim oranını liglerde stoper işin ödenen ortalama ücretle normalize edelim, dünyanın bu alandaki en kötü 3 stoperinden biri olur Vida.
Kabahat oyuncunun kendisinde de değil, İtalya’da yada İngilterede alt sıra takımlarından birinde oynasa işe yarar. Ama ne Beşiktaş’ın ligde oynayacağı oyuna uygun ne de aldığı maaşı hakedecek bir adam.
@ Huzeyfe
Vida kötü oynasa bile mücadele eden yapıya sahip bir oyuncuydu. Bugün umursamaz görüntüsü verdi.
Maaş/performans ayrı bir konu.
Şimdi de Alpay Çelebi'yi Alanya'ya kiralamışız. Adamlara bonservis olarak altyapıyı komple mi verdik ne yaptık merak ediyorum.
Bir de şark kurnazları, açıklamıyorlar da. Haber siteleri TFF'nin sitesinden bulup paylaşmış.
Para yok limit yok diyip, maliyetli oyuncuları elde tutuyor, maliyetsiz oyuncuları kadro dışı bırakyoruz, kiraya veriyoruz.
Bir daha bu kulübün seçimlerinde "Ajax Modeli" diyen adayın ağzına kürekle vurmak istiyorum.
Beşiktaş taraftarı, "Sergen gelsin" derken Sergen'in iyi teknik direktör olmasından çok, "camianın çocuğudur, takımı sahiplenir, borçlandırmaz" vb dedi. Ama kendisi aldırdığı-gönderdiği oyuncularla takımın bugününü piç ettiği gibi, geleceğini de dinamitledi.
Takım iki avrupa kupası maçında da skandal oyunlar oynadı ve elendi. Her maçtan sonra bi günah keçisi bulduk. Lens iki maçın da en kötüsüydü. Ama hepimiz biliyoruz ki elenmemizin, kötü oyunumuzun sebebi Lens değildi. Lens bireysel olarak gamsızlığından dolayı taraftarın gözüne çok batıyordu. Rio Ave maçından sonra da Lens'in kellesi alındı ki, rezalet oyun okuma, berbat kondisyon gibi yenilginin asıl sebebi olan teknik direktör hataları ikinci planda kalsın.
Bu maçtaki teknik analiz, teknik hatalar iyice konuşulmadan, Vida'nın da Welinton'un da eleştirilmesine karşıyım. Benim derdim sikindirik bir lig maçını kaybetmek değil. Benim derdim, sikindirik bir lig takımının hiçbir şey oynamadığı maçta, bizim maçın 1 dakikasında bile bu takımı yenebileceği izlenimi vermemesi. Koca bir devre 0.09 gol beklentisi ile oynamak, yenilen bir golden, 4 golden daha kötü. Önce bunun açıklanması ve analiz edilmesi gerekiyor. Yoksa Lens'den sonra Vida ve Welinton'u da kadro dışı bırakalım, bakalım n'olacak?
Ortada bu kadar büyük bir kriz varken, maaş alamayan, alacakları için taraftarın medyanın önüne atılan adamların maçlarda canını dişine takarak oynamasına duacı olarak bir yere varamayız.
Bu tempo sorununu, taktik sorununu, neredeyse tüm oyuncuların yerlerde sürünen performans sorununu, kondisyon sorununu, iletişim sorununu, toplam zeka sorununu çözmeden oyuncuların "kendilerine gelmelerini" beklemek beyhude bir bekleyişten ibaret olur.
@yilmaz genel olarak katılıyorum.
Vida işi karışık, açık alan stoperi zaten değil ama ilk iki goldeki hatalardan sonra skerim ben boyle aşkın ızdırabını tavrıyla oynadı, son penaltı çalınan pozisyon da ucuzdu, film koptu sanki adamda ya, ha parasına göre olduğu boya konusunda tabii ki @Huzeyfe haklı ama eldeki göremediğimiz gençler hariç en kariyerli, iyi stoper, adamı haftalardır göndermeye çalışıyorlar, maaş indirmeye çalışıyorlar, gitmiyor da indirmiyor da. Bence biraz da Dorukhanın pas istasyonluğunu becerememesi, Welintonun kötü performansı ve Necibin de sakarlığı üst üste binince contayı yaktı iyice. Hafta içi Romanın teklifini reddetmiş, e gitsin baskısı da var, menejeri açıklamıştı 11-12 milyon da içerde alacağı varmış, mental anlamda da sıkıntı yaşıyordur, savunmak için değil, tesbit olarak söylüyorum. O anlamda @Zaitsev in dedikleri de doğru, muhtemelen Ljaicten verim alamama nedeni de maaş ödeyememe ve indirim talepleri.
Zaten takım genel olarak kötüyse, bir dağınıklık ve odaklanma sorunu varsa ki var görünüyor, içerde başka sorunların olduğunun göstergesidir ve yönetim de hoca da yönetemiyor demektir.
Alpay Çelebiyi hem TFF sitesinden hem de transfermarktan kontrol ettim, henüz bizde görünüyor. Zaten akıl alır gibi değil öyle bi kiralama, eldeki tek uzun stoper, Welintondan ya da bugünkü Vidadan da kötü olamaz, denenmesi, mümkün olduğunca kullanılması gerekir.
Bunlar da Alpay Çelebi hala Beşiktaşta linkleri :
https://tff.org/Default.aspx?pageId=30&kisiID=1355251
https://www.transfermarkt.com.tr/alpay-celebi/profil/spieler/388188
Bu arada Rocoyu Karabükte benim gibi izleyenler ekstra küfür ediyordur, hele top kulanmadaki sakinliğini falan da görünce. Eldeki hem fizikli hem de temel top tekniği olan tek stoperi maaşı fazla diye göndemişiz, üste de Welintona yllık verdiğimiz parayı vererek. E Welinton Rocoyla aynı maliyet oldu, ve bariz daha kötü.
Hakkaten ne diyeceğimi şaşırdım artık bu transfer muhabbetlerinde, yönetim bile isteye truva atı formatında yapsa anca böyle icraatlar yapar..
pardon ya Karabük demişim Karagümrük olacaktı..
Sosyal medyada anlatılan Alanya ile bizim kulüp yöneticileri Alpay Çelebi için anlaşmış, imza aşamasına geldiğinde Başkan izin vermemiş
Tepkilerden çekinip vazgeçmişler anlaşılan.
Ne olaylar dönmüş yalnız. O gençlerin gelecek satışlarından para koparacak yönetici yoksa komple gerizekalı herifler bizi yönetiyor demektir. Varsa, rant Beşiktaş’ın geleceğini dinamitlemiş demektir. Her halükarda Alanya ile yapılan işler beni acayip tiksindirdi. Bilmiyorum ne kadar tutabilirim kendimi ama maç filan izlemeyeceğim yönetim ve Sergen gidene kadar. Kendinize iyi bakın.
Alanya yakında bizi de kadrosuna katacak!
Bu işlerin hepsi yönetime yazar. Güçlü başkan diye gelip böyle şeylere izin verirseniz totosuyla güler insanlar size. Hiçbişeyden haberi olmayan güçlü başkan. Yersen!!
Arif Boynuuzunu vermişiz, hepsinin menejeri aynı, altyapımızdan gelecek vaadettiğini düşündüğü gençleri Alanyaya taşıyor, çocuk u19 milli, centre-back diye geçiyor. Muhtemelen daha iyi kontratlarda alıyorlar. Alpay Çelebi gösterip onu almışlar.
Çocuk stopermiş, 18 yaşında, şimdi detaylı baktım Transfermarkta, bizim u19 dan Alanyanın u19 takımına bedelsiz verilmiş ama 15 Ocak 2020 de, yani devre arası. Sanırım o menejerin bizden aldığı ilk oyuncu, bir de hem u17 hem de u18 milliymiş, u19 değil.
Bu da Transfermarkt linki : https://www.transfermarkt.com.tr/arif-boynuuzun/profil/spieler/628078
Bilgilerde hata olmasın, bu eski haber, yıpratma amaçlı sosyal medyada paylaşılmış olabilir, menejer ismi sosyal medyada var, transfermarkta yok mesela.
Ljajic ve Vidaya 4 aydir odeme yapilmiyor haberi gördüm. Dogru ise zaten durum bambaşka demek.
Yönetemeyip yönetmeye talip olan adamlardan bahsediyoruz. Tek argümanları Fikret ormana çakmak başka bişry yok ortada. Kalitesiz sadece konuşan üretmeyen adamlardan bahsediyoruz. Çok yazık gerçekten
Cok onceden belirttigimiz konular aslinda;
- sen Baskan olarak adamlara haketmedikleri muameleyi gosterirsen (adamlar zorla bu kontratlari imzalamadilar),
- medya onunde kontratta indirime gitmedikleri icin aglarsan,
- maaslarini odemezsen ve bu adamlardan kaninin son damlasina kadar kosmasini beklersen,
- Uefa'yi TD olarak zul gorursen
- Ptt 1.lig'de oynayamayacak kalibredeki adamlari Besiktas'in ilk 11 oyuncusu olarak transfer edersen
- Bu vasat adamlarla ustun bir oyun beklersen
- Oze donecegiz diyip Alanya'nin +30 adamlarina alt yapiyi peskes cekersen
bu takimdan performans beklemek abesle istigal olur.
Ancak bu bahsettigimiz sebepler olayin sadece Yonetimsel kismi. Teknik Direktor kismi ise apayri bir konu.
Evet 1 kisi bile takimin tum cehresini degistirebilir.O zaman cehreyi pozitif degistirecek adamlari oynatman/alman lazim.
- Gidip de Gokhan'in yerine Necip,
- Caner/Ridvan yerine N'sakala
- Elneny/Atiba yerine Dorukhan
- Ruiz/Roco yerine Welinton
oynatirsan oyun falan kuramazsin, topa sahip olman hic bir sey ifade etmez. Aksine bu adamlar ne kadar topa hakim olursa, kalemizde gol gormeye o kadar yakiniz demektir. Ben nasil Besiktas'in teknik direktoru olamazsam, bu adamlar da Besiktas'ta topa sahip olmamiz gereken sistemde oynayamaz. Ya oyununu degistireceksin ya da dogru adamlarla bu oyunu oynamaya calisacaksin.
Ancak sen bu adamlara parasini odemezsen olay yine basa doner ve biz bu blogda yillarca ayni seyi konusuruz.
Gercekten yazik.
@Gece Gezgini +1
Süper özetlemişsin. Avrupadaki başarısızlığa üzülme nedenlerimden biri maaş ödeyemeyeyip sürekli ağlarken Rio Ave gibi vasat bir takımdan alacakları bir galibiyetle sadece Törenin yıllık parasının çıkmasıdır. 5 milyon TL Al de bir galibiyet. %70 i Bankalar Birliğine gitmeden sana kalıyor. Temlikli olmayan sayılı gelirlerinden. Törenin imza attığı para 4 milyon garanti. Misal olarak veriyorum. Gruplara kalsalar 30 milyon TL daha gelecekti.
Hani ŞL ile AL yi zul olarak görüyorlar ya, kendi ayaklarına sıkıyorlar. ŞL ye katılım geliri tüm senenin maaşlarını ödeyecekti. Temliksiz 15 milyon euro, diğer gelirlerle 30 u bulacaktı. Bunun önemini ıskalamış bir Yönetim ve teknik heyetten konuşuyoruz.
@Huzeyfe -1 :)
Hocam kendini falan tutma, asıl kötü günlerde doğru eleştiriler yapılır ve yazılırsa bir yerde kayda geçmiş olur, burası da bir Beşiktaş medyası, fikir üretilen bir ortam, kulüplerin sıkıntılı zamanları bir şeyleri radikal-kökten değiştirmeye en meyilli olacakları zamanlardır. Burayı takip eden, okuyan-gören taraftar dışında yönetmeye talip insanlar da olabilir. Fikirler fikirleri açar. Ne zaman işe yarayacağı belli olmaz.
Özetle bence bugünlerde daha çok yazmak lazım. Mesele yapıcı kritiklerin düzgün bir dille kayda geçmesidir. Basın bizim burada yazdığımız gibi yazamıyor. Hiç bir spor yazarı da burada değerlendirildiği gibi değerlendiremiyor takımı. Bence bu değerli bir şey.
Elimizdeki tek Türk santraforu kadro dışı bıraktıktan sonra Kasımpaşaya kiralıyoruz büyük ihtimal. Yöneticilik nasıl yapılmaz konulu ders veriyoruz dünyaya.
@zaitsev karşılığında da koita'yı alırız belki niye öyle diyorsun :)
1.750 TL alan Umutu verir 1.75 milyon avro Koitaya veririz :) bir yerde Hajduk Splite gidecek yazıyor.
Umut'un gitmesi gayet mantikli.
Kronik sakatligi var mi? Maalesef yok.
30 yas ustu mu? Hayir degil.
Gecmisinde alanyaspor, malatyaspor, gaziantepspor var mi? Hayir yok.
Peki yabanci olup bizi kontenjan sikintisina sokabilecek birisi mi? Hayir degil.
Gotumuze girecek, kallavi bir kontrati var mi? Yok, yillik 250k euro civari aliyor.
Umut gitmesin de kim gitsin.
Umut'tan sonra sirada guven, ersin, ridvan, dorukhan var daha. Sonra da atakan, hasic diye gider bu.
@BJK4EVER harika bir yorum.
300b€ maaşlı, problemsiz, aidiyeti olan, çalışkan bir yedek forveti gönderip 5 katı maaşlı adamı takımda tutarak nasıl bir mali yapılanma planlıyorlar çok merak ediyorum. Yani "bi s.ki de beğen be arkadaş" lafındaki "arkadaş" mıyım diye kendimi soruyorum ama, olmuyor. Bu s.ki de beğenmedim işte.
Buna benzer bi şeyi vakti zamanında trabzon yapmıştı. Ağır bi yenilgi mi aldılar, üst üste yenilgiler mi tam hatırlamıyorum. Taraftarlar, medya kelle istiyor. O zaman da Umut Bulut Trabzon'da, yedek oyuncu. Hatta oyuna bile girmiyor. TS yönetim kurulu toplantısı yapıyor filan. Sonra çıkan karar bir kaç ihtar ve içlerinde Umut Bulut'un da bulunduğu bir kaç etkisiz oyuncuya süresiz kadro dışı kararı.
O gün çok gülmüştüm, bugün başımıza geldi.
Nasıl olsa sıkmak bedava, Umut Nayır'ın yerinde olayım, transfer görüşmesi yaptığı takımlara "beni avrupa maçlarında oynatmadılar, teknik direktör takmıştı bana, avrupadan elenme pahasına oynatmadı beni" derim. Zaten oyuna girdiği dakikalardaki istatistikleri de fena değil. Sonuçta 3m€ vermeye can attığımız kazık ile aynı sayıda gol attı geçen sene.
Umut Beşiktaşta oynamak için TL anlaşma yaptı. 1.750-2 arası alıyor. 300 bin nerede ancak 200 bin avro.
İşler kötü giderken tasarrufa işçileri kovarak başlayan ve batmaya mahkum patron yaklaşımı bu.
Karagümrük Ndiaye ile anlaşmış bu arada. Tek seferde Mensah+Josef transferi yaptılar.
umut'a telefon cevaplatip bagis toplattiktan sonra "gitmezsen sezon sonuna kadar kadro disisin" demek buyuk rezalet. yapilan tum yanlislar bir yana bu bir yana. lens'i emekli olana kadar takimdan ayri calistirirsin ama firsat buldugu anda elinden gelen mucadeleyi yapan, birkac kisi haric takimin tamamindan daha fazla aidiyet duygusu olan umut'a boyle davranmazsin. ben herhangi bir oyuncuya bu kadar buyuk haksizlik yaptigimizi hatirlamiyorum.
bu arada necip'in sag bekte oynamasinin takim oyunu ustundeki negatif etkisinin yeteri kadar farkinda degiliz bence. beklerden biri necip olunca otomatik olarak necip'in olmadigi kanattan oyun kuruyoruz. orada da n'sakala var, ki kendisi kesinlikle iyi bir hucum beki degil. zaten duzgun hucum edemezken bir de bunu hucum yetenegi olmayan oyuncularla yapmaya calisinca iyice batiyoruz.
onceden avrupa icin ilk yarida ligi birakiyorduk, simdi avrupa olmadan ilk yaridan ligi birakacak gibiyiz. bu gidisle bir iki seneye iflas yolda. anc'de kulubu iflas ettiren baskan olarak tarihe gecer artik.
sergen hocanin onunde uc yol var.
1. silkinip kendine gelmek. en gec devre arasi yolcu zaten. en azindan iyi ayrilmak.
2. istifa etmek. hemen simdi!
3. yonetimi kotuleyip, itin gotune sokmak ki hocadan once gitsinler. kaldi ki bu senaryoda bile her turlu devre arasi yolcu zaten. bkz: madde 1. ama yonetimi de gondererek buyuk bir iyilik yapmis olacak
Adamı gelmeden Kimmich ilan etmek gibi algılanmasın da, bir kulüp bayern alt yapısında yetişmiş, 21 yaşında bir oyuncuyu alacaksa, teknik direktör onayını beklememeli. Teknik direktör oynatmazsa oynatmaz, gitsin Necip'i oynatmaya devam etsin o zaman. 1 senelik mukavelesi olan hoca, geleceğe yatırım olarak alınacak oyunculara set koymamalı. Ya da kendi sözleşmesini 3 yıllık 5 yıllık yapsın o zaman. Üstelik teknik direktörlük dışında hiçbir görevi de yok. Yani ingilteredeki menajerler gibi ya da Fatih Terim'in GS'deki durumu gibi bir durumu da yok. Altı üstü seneye takımdan gidecek bir teknik direktör.
birazda iyi seylerden bahsetmek gerekirse:) tore ve oguzhan gayet uyumlu, josef ile oguzhan olur ise(verkacli merkacli) o zaman değişik ve güzel bi orta sahamız olur. Mensah'in bu denklemde pek yeri yok gibi, josef-oguzhan-hasic ortada gayet mantıklı, ayni IQ da adamlar. Sol one bi adam, sag beke 1 adam. Oldu da bitti masalla...
Umut müthiş mi hayır ama yabancı kontenjanında değil, maaşı yüklü değil, problemli değil... katkı sağlıyor mu? Aşağı yukarı Larin kadar... forvet hattında çok adamın var mı? Hayır! Adamı transfer sezonunun sonuna kadar tutup, kampanya ve forma tanıtımında kullandın mı? Evet...
Herhalde hocaya filan küfretti!!!
O kadar acayip kararlar alıyoruz ki inanılmaz! Sanıyorum hocanın arkasını Çağdaş Atan topluyordu. Hoca geçen sezon hiç saçmalayan bir görüntüde değildi. O kadar eksik gedikle makul bir oyun oynuyordu. Bu sezon saçmalamanın dibini gördü. Devamı da gelir...
Ayrıca Bayern’den 21 yaşındaki adamı almamak nedir? En kötü tutmaz satarsın. Wellington kumarı yerine bu kumarı oyna! Hoca filan istemiyormuş... o kim, senin maaşlı elemanın, ona düşmez yeri gelirse.
@Basar a aynen katılıyorum. Antalya ile Alanya sağlam genç topluyor, Gökdenizden sonra Mert Yılmazı da kaptırdık, zaten güzel iklim, iyi yabancılar getirebiliyorlar, böyle yönetilmeye de devam edersek bu sene ikisi de ligi üstümüzde bitirirseler şaşırmayacağım. Hem bugünden hem gelecekten oluyoruz.
Umutu Hoca geldiğinden beri hiç tutmadı,evet belki aman aman iyi oyuncu değil ama yürekten oynayan iyi bir yedek, üstelik pivot santrafor. Larini de göndereceğimiz konuşuluyor, e Umutu da gönderirsek hadi bir adam aldık diyelim, onun da muhakkak pivot özellikleri olması lazım, sezona sadece bir tane zıplayıp kafa vurabilen ve duvar olabilen santraforla devam edeceğiz.
Vida ile ilgili Emre Tilevin anlattığı bir hikaye var, indirim görüşmesinde tamam İstanbulda mutluyum, bir yere gitmek de istemiyorum deyip 2.8 milyona inmiş, sonra Başkan devreye girip 2 ye indir demiş, film kopmuş. Ljaic te de sanırım benzer hikaye.
E şimdi Lensi de kadro dışı bırakıp Josefin lisansını çıkardılar, çatır çatır parasını da ödeyecekler.
Sosyal medyada da herkesin diline düştüler, eziklik tavan yaptı, üstüne hala yarışacağız iddiası var, sen kulübün marka değerini yerlere düşürürsen kimse sana saygı göstermez, hakemler dahil herkes tepende zıplar, medya yalamaları da senin beceriksizliğin üstünden kendilerine reyting sağlar. Yaptığın icraatlarda arada 4 yanlışın yanında bir doğru da yapsan imajın da yerlerde olduğu için o da yanlış görünür.
Ne Hoca ne yönetim çok duramayacak gibi görünüyor, geçen seneden de kötü bir yıl bizi bekliyor gibi..
Bu arada Balotelliye Karagümrük teklif yapmış, bir de o gelip ligi dağıtırsa, Alanyanın ve Antalyanın kaptığı gençlerimiz de iyi oynarlarsa yatacak yerleri olmayacak...
Ha diğer anlatılan hikaye de Nazım Sangare ile ilgili, külübü dahil anlaşmışlar, sonra ANÇ üç kere indirim istemiş:)) Mert Yılmazı da Antalyaya 300 bin euro farkla kaptırmışız.
Yakında Başkanın indirim görüşmeleri fıkra konusu haline gelecek. Hem eldeki en değerli oyuncuları bu şekilde küstürdü; Dorukhanla anlaşmışlar, indirim de yaptırmışlar, ikinci kez Başkan devreye girip bir indirim daha isteyince menejeri sene sonuna kadar Yönetimi bir daha rahatsız etmeyeceğiz dedi. Takımdaki en kariyerli ve değerli iki oyuncuyu da indirim görüşmeleri ve maaşlarını ödemeyerek küstürdüler, adamlardan verim alamıyorlar.
Hani susacam ama hakkaten bir kulüp nasıl yönetilemezin kitabını yazıyor gibi görünüyorlar. En kötüsü kol kırılıp yen içinde de kalmıyor, hepimiz görüyoruz.
Herkese selamlar.
Günümüz Türkiyesinin futbol atmosferi herşeyiyle, bütün paydaşlarıyla boka batmış durumda. Federasyonundan hakemlerine, kulüp yönetimlerinden profesyonellere, spor yorumcularından ne yazık ki taraftara kadar.
Bu bağlamda bu blogdaki yazıları okumak, en azından takipçisi olmak, bu oyuna dair umutsuzluğumu bir nebze olsun azaltıyor. İyi ki varsınız.
Burada uzun uzun yazılanları bu hafta Mustafa DEMİRTAŞ ve Uğur KARAKULLUKÇU dile getirmiş.(linkleri bırakıyorum)
https://www.youtube.com/watch?v=GtddU2foZ48
https://www.youtube.com/watch?v=ZhWblKIrDCg
https://www.youtube.com/watch?v=UwRo7II4jVs
Benim gördüğüm kadarıyla şu anda izlenebilir tek futbol programını yapıyorlar. Beşiktaş'la ilgili en net, , en sağa sola yalpalamadan, en gerçekçi yorumları yapan kişinin de bir Gs'li olması ayrıca ironik ve piyasanın ne kadar kötü olduğunun bir göstergesi.
@Önder UÇAR
Ben de Melekenin maç yazısını okuduydum. Doğru, en sağlıklı değerlendirme yapanlardan biri. Hoşgeldin, paylaşım için teşekkürler...
Ne yapsak, bu sezon Alanya yı mı tutsak? Nitekim Beşiktaş'ın kadro mühendisliği 6lı ganyan kuponu gibi. Hepsi tutacakta top oynayacağız.
Aslında çok fantaziye kaçacak ihtimaller de var, çok az, ama var.
Taraftar Balotelli için sosyal medyada gelsin kampanyası yapıyor. Diyelim Hoca ikna edildi, geldi. Süper oynadı, takımı taşıdı.
Diyelim Aboubakar da ona eşlik etti, banko oynadı, sakatlanmadı.
Böylelikle forvet gol oldu yağdı, Balotelli 25, Abou 15 attı.
Diyelim kazara iyi bir sağbek buldular.
Diyelim stoperde Alpay Çelebi banko ve süper oynamaya başladı, yanındaki Montero da eşlik etti.
Diyelim Rıdvan Yılmaz formayı kaptı, hücumda verimli olmayı öğrendi, fizik olarak da daha yere sağlam basar ve güçlü hale geldi.
Diyelim Ersin çok başarılı oldu.
Diyelim Töre ve Atakan kazanıldı, Güven sol kanatta değerlendirilmeye ve gol atmaya başladı.
Diyelim Hasiç patlama yaptı.
Yada Diyelim üstüne Ljaic de ilk geldiği senenin ikinci devresindeki gibi oynadı.
Hatta en iyisi diyelim ki Ljaiçle Hasiç şov yaptı.
Diyelim Dorukhanla Mensah şahane 8 performansı verdiler.
Diyelim Oğuzhan 2015-16 daki performansıyla döndü.
Diyelim Souza 6 dan beklenen herşeyi verdi.
Diyelim Yönetim iyi kötü maaşları ödedi.
Diyelim Hoca gerekli taktiksel esneklikleri gösterip oyunculardan ve takımdan en iyi verimi almayı başardı.
Şampiyonuz :)))
@Ahmet
Yunanistan Avrupa şampiyonu olurken bile bu kadar "Diyelim"e ihtiyaç duymadı yahu. Şampiyonluk puanı 110+ olmayacaksa bunların %20'sini çözsek %80 şampiyon oluruz zaten.
Sergen'in Avcı veya Bilic gibi sistematik bir hoca olmaması Türkiye atmosferinde işler kötü giderken avantaj olabilir bence. Eğrisi doğrusuna denk gelen bir 11'i bulması şaşırtmaz beni. Daha önce de söylediğim gibi milli maç arası öncesi ilk 4 haftayı kesinlikle hazırlık maçları olarak görüyor teknik ekip. Konyaspor maçından sonraki basın toplantısında emin oldum bundan. "Hazırlık aşamasında arka arkaya tempolu maçlar" dedi bir yerde.
Gençlerbirliği'ni yenersek ne kadar kötü durumda da olsa Trabzon deplasmanı da içeren bir 4 haftada 7 puan için kıyamet diyemem. Ben hala geçen sezon hazırlık maçlarından sonraki halimden daha pozitifim şu an.
@Emre Toraman :))
Hocam işallah gönlüne göre olsun, ne diyeyim, sadece amin derim:)
Teori olarak da haklısın, memlekette işler böyle gidiyor, tam da o yüzden bi şansımız var, kadroda defans dışında benim için geçen seneden daha heyecan verici.
@ Ahmet
Yanindaki mafyözden dolayi Anç ye bir gunse acayip sogusam da 7 senedir ilk defa bütün maaş borçları kapanmış.
Teknik direktörümüz az adam olsa 3de hatta 4de 1 maaş bütçesi ile Gsyi rahat geçecek gibiyiz. Yani espri yerine başarı hikayesi de çıkabilir.
@Önder
Hoşgeldin.