.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

9 Eylül 2020 Çarşamba

SL 01 Trabzonspor - Beşiktaş

                             


Tarih:  13 Eylül 2020 Pazar 20.00

Stadyum: Şenol Güneş Spor Kompleksi

Hakem Hakkında Bilgi: Ali Şansalan

Sakatlığı Bulunan Oyuncular:  Douglas, Isımat Mirin, Cyle Larin, Georges Nkoudu / Joao Perreira, Doğan Erdoğan, Bilal Başacıkoğlu, Yusuf Sarı, Anders Trondsen

Cezalı Oyuncular:  - / -

Not :  Sakatlık ve Cezalı Bilgileri Transfermarkt'tan alınmaktadır. 

98 Yorum:

yilmaz dedi ki...

N'Koudu'yu bir başlangıç oyuncusu olarak hiç beğenmem. Ama yapabildiği nadir şeylerden biri, rakip kendi alanına çekilince çalımla son çizgiye inmek. Hoş genelde kaleye doğru değil, korner direğine doğru gidiyor ama olsun. Bir şekilde adam eksiltebiliyor.

Trabzonspor öyle kendi alanına çekilip beklemeyi başarabilen bir takım değil. Dolayısıyla kendisinin eksikliğini maçın herhangi bir anında hissedeceğimizi sanmıyorum.

Larin ise şu anda ciddi bir eksik.

Maçın ilginç bir yanı da, geçen sene bitiricilik sorunu yaşayan Beşiktaş'ın bu yönde hiçbir şey yapmayıp üstelik bir de eksilmesi, Trabzon'un da stoper krizi yüzünden şampiyonluğu kaybetmesine rağmen, yeni sezona yine aynı stoperlerle giriyor olması.

Geçen seneki Sivas deplasmanı gibi bir başlangıç olursa, zaten PAOK maçından dolayı kredisi olmayan takım iyice tepetaklak gider. Bence bu maçta beraberlik iyidir. İki "gevşek" takımın maçı gollü bitebilir.

Kadro tahminim:

ersin
necip vida welinton nskala
atiba oğuzhan
lens mensah hasic
güven

Skor tahminim: 2-2

turgay dedi ki...

En tahmin edilemez oyuncumuz hasic. Umarım kesik yemez

GeceGezgini dedi ki...

Ben de @yilmaz in dizilimine benzer bir kadro bekliyorum acikcasi. Ljajic'li bir orta saha kurgusunu hazirlik maclarinda deneyebilseydik guzel olurdu aslinda.

Hayalimdeki kadro ise su;

ersin
necip vida welinton nskala
atiba
hasic oğuzhan mensah atakan
güven

Hayal bile kuramiyorum su kadro ile gerci, cok kotu durumdayiz:D

BJK4EVER dedi ki...

Hala Guven'i tek forvet olarak yazabilmenize sasiriyorum, Trabzon deplasmani olsa bile.

beagle dedi ki...

Bu maçi bilmem de sezonu

Ersin
Doruk(Mert) Alpay(Vida) Wellinton(Montero) Ridvan
Souza(Atiba)
Oguzhan
Abu Ljajic(Mensah) Almos(Töre)
Kalinic(Larin)

Diye hayal edince, iyi görünüyor. Son haberlerin gerçek olmasi ve doğru gençleri kullanmamiz durumunda iddialı oluruz.

beagle dedi ki...

Almos yaziyorum ya, zorla herkese izleticem :)
https://youtu.be/ISPk1LwrT_s

Q tipi severler için 1:55 de rabona golü de var.

Emre Toraman dedi ki...

GK: Ersin
DR: Necip
DC: Vida Montero/Welinton
DL: N'Sakala
DM: Atiba
MC: Oğuzhan Mensah
AR: Hasic
AL: Boyd/Güven
ST: Umut/Güven

benim temennim. Umut-Boyd-Güven'den oynayacak 2'liye de talimatım şu olurdu: "Top bizdeyken oynamasanız da olur(zaten isteseniz de ne oynayabileceksiniz :)). Stoperlerin birini marke edip, diğerine şok pres yapın. Birinci göreviniz bu." Bütün hafta da buna çalıştırırdım.

@yilmaz

Düz ayaklı kanatlar ve kısa tek forvet(santrafor demeye dilim varmadı) büyük sıkıntı bence. Özellikle Hasic için ilk maçından etkisiz bir oyun ve güven kırıklığı ihtimali korkutucu.

Emre Toraman dedi ki...

+Umut-Boyd-Güven'e ek talimat: "Hatta top bizdeyken de stoperleri marke etmeye devam edin aq. Boşa falan kaçıp kendinizi unutturmaya çalışmayın sakın. Kendinizi sürekli hatırlatıp meşgul edin savunmacıları. Hasic, Oğuzhan, Mensah'a alan açın."

Zaitsev dedi ki...

Güven'in forvet arkası veya 2ci forvet yazılmasını anlarım da en önde tek forvet yazılması bana mantıklı gelmiyor. Duvar olamayan, hava topu olmayan, direk koşusu bilmeyen, orta geldiğinde pozisyon alamayan bir forvetin bize zulümden öteye bir getirisi olmaz.

@ yilmaz'in kadrosu Trabzon'un iyi tarafına denk gelirse ilk yarı 2ci PAOK maçını oynarız. 2ci yarı kendimizi yırtarız.

Farklı bir kadro sahaya çıkmayacak muhtemelen o da ayrı bir mevzu. Hasiç yerine Boyd ile başlarız gibi geliyor.

Josef De Souza eğer Atiba'nın yerine oynayacaksa iyi Atiba ile beraber oynayacaksa eziyet transferi olacak.

yilmaz dedi ki...

Ben kendi kadromu yazmadım yanlışlık olmasın ben tahminimi yazdım.

Ben orta sahayı düz 3lü ozzie mensah dorukhan ile oynar, kanat oynatmam. 3lü forvetle çıkarım. Pivot santrfor kullanmam. Hasic güven Atakan üçlüsü ha bire dönsün.

Ha bu sistem için beklerin hücum katkısı yetersiz kalacak ama o kadar da kusursuz kadromuz olduğunu iddia edemeyiz.

can dedi ki...

@ zaitsev
“Josef De Souza eğer Atiba'nın yerine oynayacaksa iyi Atiba ile beraber oynayacaksa eziyet transferi olacak.” +1000

@ahmet @yilmaz
Töre konusunda yaptığım yorumlara verdiğiniz cevaplar mahçup etti beni, kusuruma bakmayın. Ama bugünki açıklamalarına bakın Töre’nin, kendisine neden gıcık olduğumu anlayacaksınız.

beagle dedi ki...

@Zaitsev 40 lig maci arti digerleri. Atibaya max 25 maç 11 veriyorum. Kalan 25 maci Neciple oynamama transferi olsa yeter.
Ama FB macina Necip Souza Oguzhan falan cikarsak kufrederim.

Huzeyfe dedi ki...

@yilmaz

Kadro anketi başlığında da aynı sorun vardı. Ne yazalım, beklenti mi yoksa temenni mi?
Az çok blogda konsensüs olmuş durumda vasat kanat oyuncuları yerine kadronun güçlü olduğu 2-2-2, 3-3, veya 4-2 gibi orta-ön dizilişleriyle oynama gerekliliği. Ama hoca illa 4-1-4-1 oynamak istiyor. Mecburen 1 forvet yazabiliyoruz.

Gollü maç olacak bence. İki takımın da geride çok problemi var. 3-4 skor tahminim.

Zaitsev dedi ki...

@ beagle

Fener/GS maçlarında Atiba-Souza-Necip triosunu bekliyorum.

can dedi ki...

Souza transferi zannettigimden de onemliymis: Baksaniza Cartalete'ye yillardan sonra blog yazisi yazdirmis.

can dedi ki...

PArdon, blog degil vlogmus :)

Ahmet Usal dedi ki...

@can

Hocam mahcup olacak bişi yok, hepimiz cebimizdekileri ortaya döküp oradan alışveriş yapıyoruz, herkes bi mevzunun farklı bir yönünü ortaya koyuyor, böylece olabildiği kadar çok yönlü tartışılmış oluyor, oradan kendimize göre bir sonuca varıyoruz. Mahcubiyete bakıcak olsam insan içine çıkamamam lazım, bi senedir tartıştığım şeylerin çoğunda yanlış olduğumu, karşıt fikirlerin haklılığını süreç yaşattı bana:) Ama yine de yazıyorum, çünkü öğrenmeninve daha ileriye gitmenin yolu bence bu. Haklı olmaktan çok bu deneyim ne kazandırdı, burdan ne öğrendim, daha ileri nasıl götürebilirim olayı benim için. Akıllı okumuş çocukların ortamı olduğundan herkes anlayışlı, böyle güzel gidiyor, ortamın keyfi de bu benim için.

Maçla ilgili de bana ben de @yilmaza katılıyorum, ama Güvenin yerine Umutu koyardım, orada bir pivot olmadan boşa döner sanki çocuklar, tabi Güven sahte 9 oynamayı becerirse ayrı konu. Ljaiç hazır değil, sakatlık ya bitmedi ya da yeni bitti diye biliyorum, onu hesaba katmazsak sanki ideali TS nin patlak defansı düşünüldüğünde Oğuzhan, Mensah, Hasiç, Atakan, Güven ve Umut Nayırın beraber oynaması, dönsünle beraber, ama olmayacaktır:(

Souza sonuçta iyi transfer, ülkede hiç bir TD benim sert 6 sız rüyamı oynatmaya niyet bile etmez, yani Oğuzhan, Mensah, Hasiç ya da Ljaic falan beraber olup bir de Atakan, Pivot, Güven falan, e sert ve kazma olmayan 6 olacaksa fizik ve teknik olarak Souza bulunabilecek iyilerden, itirazım yok, güç katacaktır. Muhtememelen mesela derbilere Souza Atiba başlar ama Souza 6 Atiba 8 olarak:)))

Son basın toplantısı, Mehmet Ekşi, Hocanın açıklamaları falan hiç tartışılmamış, e bende topa girmeyim o zaman:)

Ahmet Usal dedi ki...

Ek olarak, Souzanın gelmesiyle memleketteki en çok yönlü ve belki demen kaliteli orta sahaya sahip olduk.

@Huzeyfe hocama katılıyorum, kanatlara abanmadan bu kaliteden yararlanmanın yolunu üretecek taktiklerle oynasak çok daha başarılı oluruz.

Bir de, gözlemlediğim kadarıyla, yönetim ve Hoca Vida ve Ljaiç e bir tür mobbing uyguluyor, gitmeleri için. Yapılan stoper transferleri de Vidaya git mesajı, Hasiçin oynamaya başlaması ve Ljaiçin sürekli sakatlığı ve o sakatlığa rağmen Milli Maçta oynaması falan.

Dur bakalım ne olacak modundayım.

dominic molise dedi ki...

basin aciklamasindan dikkat cekenler: besiktas'la kontratim yok. ben imzayi atarim, besiktasin cocuguyum, besiktas.

yilmaz dedi ki...

@can kusurluk bi durum yok, zaten Töre'nin ne olduğunu hepimiz biliyoruz. Ben de performansdan çok Bilic'li dönemin özlemi sebebiyle gelmesine sıcak bakıyorum.

Oyuncular Beşiktaş tarihinde olmadığı kadar Beşiktaş'tan güçlü. Aylardır bir sağ bek sorununu çözemedi yönetim. Yine gitmişler Santon'a. Ben Santon'un yerinde olsam 2.5m€'dan 4 yıllık sözleşme ve bonuslar isterim. O kadar olmasa da futbolcunun istediği şartlarda anlaşılacağı kesin ne de olsa. Futbolcu havuzu bu kadar dar olan bir futbol kulübü, teklif götürdüğü futbolcunun her istediğini yapmaya mecburdur. Santon transferinin süreci Gomez transferine benzedi neredeyse. E şimdi bu kıyaslama normal mi?

Gönül'ün sözleşmesinin biteceği sezon başından beri belli. Hadi yönetim bu işlere ocak'tan beri bakıyor olsun. Tam 9 ay oldu. Sağ bek nasıl bulunamaz 9 ayda? Cafu'mu arıyorsunuz, Kimmich'in boşa çıkmasını mı bekliyorsunuz nedir? max 500b€ maaşa, Avrupa'nın üst liglerinde oynayan 100 tane sağ bek bulunur, bu nasıl kötü bir networktür anlamadım gitti.

Alt yapı filan değil, önce şu futbolcu tarama işini çözmeleri lazım. Çünkü kısa vadede çözülebilecek olan bu. FIFA üyesi 200 civarı ülkede, tek yaptığı sağdan gelen atakları savuşturup, arada ileri de çıkıp hücuma destek verecek bir adam bulmak bu kadar zor olmamalı.

sports guy dedi ki...

Bu josef meselesi enteresan bence. fener taraftarina sorarsaniz tam tek basina 6yi kapatmalik oyuncu. Kontra yorumlar da goruyorum ama.

Bu adamin rolu tam olarak ne olacak gelirse merak ediyorum ben. Malum atiba yaninda elneny varken 8 oynadi baya, ceza sahasiyla da hasir nesirdi. Oyle ya da boyle tabela da yapti.

Josef elneny rolunu tasiyabilirse bazi maclarda ati josef ikilisi o anlamda beni cok da bozmaz acikcasi. Ama tabii soyle bir sikinti var, yillardir bu blogun uzerinde durdugu bir konu.

Bu kadroda "ilk golu" kim atacak? Tepeye oynayan takimlarin klasik sorusu. Gecen sene bu isi bazen burak'in sapkadan tavsan cikarmasiyla, bazen de duran toplarla yaptik.

Bu kadro rakip ceza sahasinda cogalabilir onunla ilgili bir endisem yok, ama bitiriciligi kimin yapacagi buyuk sorun. Eger josef hala 6 konusunda iyiyse benim uclum josef-ozzy-mensah olur gibi. Ozzyi sol ic kullanip adem'i de sol kanatta kullanabilsek aslinda, oradan guzel hucum organizasyonlari cikarabiliriz. Ya da ben cok hayal kuruyorum, bilmiyorum :)

Ama su zamana kadarki maclarda ozzy'nin ilk sg donemindeki gibi sol ic oynadigini gordum en azindan agirlikli olarak, bu bana simdilik yeter :) hic bi zaman cozememisimdir sg'nin bu adami en efektif oldugu yerden niye kopardigini.

Neyse ozetle bi forvet bi de sag bek lazim evet. En azindan sahada keyifli bi futbol gorebiliriz belki. Kisir gecen maclarda tek tuk skor alip yuruyecek bir kadro yapisi degil cunku bu.

Bakalim nasil girecegiz sezona.

fidddas dedi ki...

trabzon ön dürtlüsü (sörloth, nwakame, ekuban ve ömür) ile bizim defansı karşı karşıya düşününce bu maçı gol yemeden atlatmamız pek mümkün gözükmüyor. ama trabzonun ön tarafı beslemek için kullanacağı bekler ve ortasaha sakat, bu da bizim avantajımız. topun onlara efektif şekilde ulaşmasını önlemek gerekiyor.
ama burada asıl sorun bunu yapayım diye sahaya atiba-necip-mensah ile çıkmak olur. çünkü trabzonun defansı sakatlıklardan sonra bizimki kadar kötü durumda. bizim kanat forvetler ve santraforumuz 4lü olarak şu anda bu defansı bile yeterince tehdit etmekten uzak olabilir. o yüzden mutlaka oğuzhan ve mensah 11 de olmalı. trabzona orta sahada top yaptırmazsak ve ileriye hızlı çıkarsak, hazır olmayan bekleri ve patlak defansları olduğu için rahat gol buluruz.

her iki takıma bakınca bol gollü beraberlik en olası tahmin gibi.

Ahmet Usal dedi ki...

@fidddas +1

Hocam ne kadar hücum niyetiyle çıkarsak o kadar gol atarız, TS kapanılıp beklenecek takım değil bence. Çünkü defansları bizden bile kötü. Ortasahaya önlibero duvarı öreceğimize oynayan oynatan adamları koysak diye hayal ediyorum, bakalım.

@sports guy +1

Hocam katılıyorum, kbu kadro gayet keyifli bir top oynama potansiyeline sahip, illa bir sağbekle forvet alacaklar, açıklamalardan anlaşılan o. Kalanı Hocaya bakar, tabi yönetimin de maaşları ödeyebilmesine..

yilmaz dedi ki...

Ben mesela sağ bek alınmamasına, ya da sağ bek olmamasına değil; neden alınamadığına takığım. Devşirmeyle, altyapıyla rotasyonla çözülür benim gözümde sağ bek.

Ama neden? Neden dünyanın en kolay bulunabilen mevkiisine bir oyuncu bulunamıyor? Bu benim için sağ beksiz oynamaktan daha büyük bir sorun.

Ahmet Usal dedi ki...

@yilmaz :)))

Hocam dibine kadar haklısın da, alacağın yok. Kurumun mevcut organizasyonunun sorun çözme kapasitesizliğini ifşa etmiş oluyorsun, o kadar. Tamam, anladık, girdi, biliyoruz:))

Ahmet Usal dedi ki...

Adamlar 9 gündür idmana çıkardıkları oyuncuyu bile tescil ettirmemişler :)

yilmaz dedi ki...

Bırak Beşiktaş'ı, ülke futbolu bu kadar kötü bir transfer yönetimi görmemiştir. Her transfer kendi içinde bir skandal bir amatörlük barındırıyor. Stoperde rotasyon yeterli olduğu için Montero'ya lisans çıkarmamışlar. Montero alındığında fazladan bir stoperimiz daha vardı halbuki :)

beagle dedi ki...

Dönüyoruz o büyük sorunsala. Hocanın aklinda Josef-Atiba mı var acep?

Varsa ben yokum hoca. Feci giydiririm.

Huzeyfe dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Huzeyfe dedi ki...

Montero transferi Júlio Alves’i hatırlattı bana. İkisinin de Atlético Madrid’den gelmiş olması tesadüf mü acaba?
Benim tahminim altyapıda takılıp gidecek Montero. Gelişme ihtimali olan amatör altyapı oyuncuları yerine 750 bin Euro verip Montero’yu oynatacağız.

Buradan Beşiktaş yönetiminde birileri rant koparıyor olabilir. En azından bunun o yönetici için bir mantığı var. Eğer rant da yoksa düpedüz gerizekalılık. Hangisi daha kötü bilemedim.

Ahmet Usal dedi ki...

Fener kazandı, Caner bir gol yedirdi, bir penaltı kaçırdı, GG ye klasik nedense önlenemeyen bir öndirek kafa golü attırdı. Sosa 15 dakkada kalitesini gösterdi, penaltıyı da atarak maçı Fenere aldı.

Bizle adı geçen Rize kalecisi Gökhan Akkan iyiymiş, penaltıyla beraber iyi toplar çıkardı, gollerde de hatası yok. Rize de Boldwin, Menjak ve Skoda iyi, başka da bi numaraları yok, kapanıp beklediler, ve rahat pozisyon buldular.

Fener defansı hala patlak, çok aman aman bişileri yok. Rizenin bir topu direkten döndü, Baldwinin karşı karşıya çıkmayacak bi topunu Altay anormal çıkardı, maçı Rize de alabilirdi.

Renkli rakip maç raporum bu kadardır.

Huzeyfe dedi ki...

@Ahmet

Çünkü duran topta alan savunması yapmayı becerebilen oyuncu yok veya çok az bizim ligde. Ön direkte topa giden savunmacı hatırlıyor musun?

Ahmet Usal dedi ki...

@Huzeyfe

Sağol Hocam, mantıklı, yalnız Avcının Başakşehiri yemiyodu bu tür golleri kolay kolay gibi, bizi de duran topta ligin en iyisi haline getirmişti, yiğidi öldür, hakkını ver.

Aslında GG golde boşta da değildi, Caner topu çok kısa kaldırdı, topa gelen defans kafayı eğip kesmeyi denedi yakın boyda olsa belki kestiydi, uzun kaldı, o da komikti, ha ayakla keserdi ama GGnin kafasına temas olduğunda penaltı olurdu.

Öğrenilmiş çaresizlik golü:)

Zaitsev dedi ki...

@ Ahmet Usal

Senelerdir duran toplarda iyiyiz. Olayı Avcıya indirgememek lazım.

Ahmet Usal dedi ki...

@Zaitsev

Hocam haklısın, ŞG zamanı da iyiydik ama Rodolpho, Marcelo, Pepe gibi kule adamlarla ve kafacı santraforlarla. Geçen sene bunlar yokken Avcılı ilk devrede neredeyse tüm golleri duran toptan attık, istisna hariç duran top golü de yemedik. Sergen de ekstra bişi yapmadı, mirası devam ettirdi. İstatistik olarak ilk devrede ikinci devrede duran topta ligin en iyisiydik. Bana bahsetmeye değecek bir fark gibi geldi, ondan yazdım.

Ahmet Usal dedi ki...

Ve bu sene bunun devam edeceğinden de şüpheliyim, Gg Caner gitti, kadroda gençler hariç boylu stoper yok, Larin dışında kafa vurabilen santrafor yok, merakla takip edeceğim.

Zaitsev dedi ki...

Savunmada duran toplardaki başarı bence savunma lideri oyuncuyla da alakalı. Marcelo, Pepe ve Vida bu konuda önemli oyuncular.

Gg ve Caner savunmada duran topta güvenilecek adamlar değiller. Zaten GG ön direkte duruyor genelde kornerlerde.

Ayrıca geçen sezon epey hava topu verdik aslında ama gol yemedik. Zıplayamayan stoperin etkileri :) Sadece 1 maçta aynı dakika içinde rakibin 3 kere kafa vurduğunu hatırlıyorum.

BJK4EVER dedi ki...

Gs bugun maca orta sahada 6 olmayan taylan ve 10dan bozma arda ve belhanda ile cikti. Ilk yarida 3 atip fisi cektiler. Bizim lig maciniz olsa cift onlibero ve 60 dakikayi cope atma garanti. Araya sikistirsak bir tane kisisel beceri veya duran toptan gelirdi, 1 tane yesek de cikmazdi zaten.
Tartismalar cogunlukla kadro kalitesi uzerinden gidiyor, ama cesaretli bir hoca gelmeden birsey olmayacagini dusunuyorum acikcasi.

turgay dedi ki...

gideceklerin çok önceden belli olduğu bir transfer sezonuna hiç ama hiç hazırlanmayan, planı olmadan nasıl olsa denk gelir birileri diyerek giren beşitaşımız lige yarın başlıyor.

son yıllarda net olarak bu kadar eksik başladığımız sezon var mıydı hatırlamıyorum. sağ bek yok. kanat oyuncuları atakan ve hasic hariç bir şey vaat eden yok. defansın solu allaha emanet. forvet eksik. orta saha uyumsuz. hoca covid olmus. yönetim var mı yok mu belli değil. tribünler boş. taraftarda heyecan yok.

hoşuma gitmeden birkaç konu var onları da belirtmek isterim.
-öncelikle basiretsiz yönetmek için aday olan bu yönetim kurulunu tebrik ediyorum. yönetime bakıyorum ve uyum göremiyorum. ahmet nur çebinin cebinden para vererek-ki bunu da sanırım kendine saçma sapan konusabilemek için yapıyor- yönettiği ve her yerde kafasında beyzbol şapkasıyla laubali işler peşinde koşup aforizmalar kovalayan 2. başkan, resim,sergi,sinema peşinde koşan genel sekreter, bir koltukta birden fazla karpuzu taşımaya çalışan ama yapamayan belediye meclis üyesi basketboldan sorumlu yönetici, her kameraya konuşan menajer düşmanı olmakla övünen ama kiminle ne yaptığı belli olmadan 30+oyunculara gençleri meze eden transfer komitesi başkanı ve diğerleri. gerçekten sürekli ağlamaktan ne yapacaklarını bilmiyorlar. insan biraz pozitif olur. kötüyü yönetmeye takip olup bu kadar kötü olmayı başarmak taktir edilesi.

-oyuncu izlemeyen, kafasında taktiğe göre değil de bildiği oyunculara yönelen ama bu adamların beşiktaş seviyesinde olup olmadığına bakmayan ancak ne hikmetse konu genç oyuncu olunca birden alevlenen hocamız dahi sezona hazır değil. şampiyonlar ligi bizim için kötü oldu mesajını vererek geçen senenin tesadüf olduğunu anlatmaya çalışması kendisi için rezalet seviyesinde bir durumdur bence. bunun farkında olduğunu düşünmüyorum. hani herkes iletişim çok iyi diye gazlıyor ama neye göre iyi onu da anlamadım.

-transfer konusunda planlı değiliz evet. ama bir soruna dikkat çekmek isterim. artık saçma sapan adamları bile menajerler bize yazdırıyor sonra anadolu takımlarına gidiyor bu adamlar. yanı bizim üzerimizden reklam yapıyorlar. nedense 1 tane yönetici de çıkıp lan bu adamlarla beşiktaş ismi nasıl bir arada olur diye söylemiyor. başka şeyler oldu mu twitterdan yağdıran adamlar konu beşiktaş olduğunda sus pus. bu benim canımı sıkıyor. düşebiliriz sorunlarımız olabilir ama duruşumuzu bu kadar bozmamalıyız.

-ağlak duyar kasmalar artık can sıkıyor. çıkıp 1 tane yönetici durumu anlatan doğru düzgün açıklama yapmıyor. başkan felaket iletişimci. duyar kasan twitter fenomenlerimiz suskun. kapıkule de terli tişörtü yorgun haliyle röportaj veren reklamcı transfer komitesi başkanımız suskun. kabul edilir değil. kendilerine çeki düzen vermezlerse tarihin en yüksek oyuyla gelenler teneke bağlanarak giderler. umurlarında olmaz tabi orası ayrı. yukarıdan bakmaktan rüzgara kapıldılar bulamıyoruz kendilerini.

Emre Toraman dedi ki...

Temenni ettiğim şekilde çıkıyor kadro. Lens-Hasic çıkıp Hasic'in solda kaybolup ilk maçtan kötü izlenim bırakmasından çok korkuyordum. Maç özelinde tabi ki favori değiliz ama sürdürülebilir bir oyun oluşturmak istiyorsak bence bu maç için doğru 11.

beagle dedi ki...

Novak ve Sorlothsuz Trabzona fiziken ustunuz. oyuna konsantre olur muyuz bilemiyorum. yoksa ikinci yari Ljajic ile 2-3 fark bile yapariz.

Murat dedi ki...

aklından bu takım tarihin en kötüsü diye geçiriyordu herkes bundan eminim..atılan gole bak..golü atan da berbar takımın en berbatı diye belki de..çok saçma ya :)

F.N. dedi ki...

Hücumu sıfır olan 2 bek ile oynayınca ortada sıkışıp kalıyoruz. Defansif olarak iyiyiz ama bu durum sadece bizden degil ts.den de kaynaklanıyor. Sorloth ve sosa.dan sonra ts çok yavan kalmış.

Basar dedi ki...

Bugün bir arkadaşlara söyledim. Muhtemelen burada yazdığıma da ileride çok utanırım ama bu sezondan umutluyum. Eğrisi doğrusuna gelip başarılı olacakmışız gibi geliyor. Eğer net bir forvet ve em azından Rıdvan ayarı bir sağ bekimiz olursa iş yapabiliriz. Bu sezonda da 1-2 yeni genç çıkartacağız gibi hissediyorum.

Emre Toraman dedi ki...

Nwakaeme-Necip dışında kaybettiğimiz bir eşleşme görünmüyor. Atiba-Oğuzhan-Hasic üçgenini kurup Mensah'ı Kamil'in arkasına kaçırabilirsek maden bulabiliriz.

Huzeyfe dedi ki...

İlk izlenimler, oyun olarak geriden çıkamadık ilk yarım saat. Bunda iki tane oyun kuramayan stopere ek olarak bir de topu alıp dönemeyen veya oyunun yönünü değiştiremeyen 6 numarayla oynamamızın etkisi var. Uzun topla çıktık, haliyle ne Oğuzhan’dan ne de Mensah’tan verim alabildik.
N’sakala çok defansif bek, Necip de öyle. İkisinin de ayağı kötü, ikisinin de temposu, topsuz koşusu yok. 4 stoperle oynuyoruz adeta.
Trabzon’un kalite eksiği çok belli. Ne kadar iyi oynarlarsa oynasınlar gol atacak veya pozisyon hazırlayacak forvetleri yok. Nihayetinde yoruldular, geriye koşmak zorlaşınca bloklar arası açıldı. Özellikle Serkan çok ilerde pozisyon alıyor, Boyd daha çok pozisyon bulur.

Benim için en rahat pozisyon kale. Ersin’de üst düzey kaleci fiziği var. Yüksek topa çıktığı zaman rakibi yok. Bence Fabri’den de Karius’tan da iyi kaleci olma potansiyeline sahip.
Onun haricinde Mensah beklediğimden iyi, Kayseri’de ciddiyetsizdi biraz. Hasic’in zamana ihtiyacı var, acemiliği belli oluyor.
Transfer dönemi kapansa da takıma odaklansak, yönetimin saçma sapan işleri geride kalsa artık.

GeceGezgini dedi ki...

Oğuzhan’ın oyuna biraz daha girmesi gerekiyor. Biraz daha Ozzy ile sabredip sonra Dorukhan girebilir yerine.

Onun dışında defans sağlam gibi, sadece Nsakala ve Welinton un kırmızı görmesinden tırsıyorum

İkinci yarı kontradan sıkıştırabiliriz 1 tane daha.

Basar dedi ki...

Takım bu akşam burada çoğumuzun bahsettiği gibi oynuyor. Oyunu rakibe vermiş ama etkinlik olarak ilk yarıda daha öndeydi. Bu oyunu görünce acaba wagner love bu sene mi gelseydi diye düşündüm. :)

beagle dedi ki...

Benim beklentime göre iyi olan golden sonra mensahtaki hareketlilik. 0-0 i kötü oynuyor ama.

Larinin merkezi kaybetmedigi, rakiplere muhakkak darbe hissettirdigi, 2 kisiyi düşürüp kafa vurduğunu falan görüp konusmazsak cok yanariz.
Kanatsiz halimizde 0 şut yiyerek ağır da olsa toparkanmamiz, Larinin orada yaptigi mucadele ile ilgili.

Huzeyfe dedi ki...

@beagle

Aynen. Larin’i ben atlamışım. 2 forvetle oynamanın en büyük avantajı da o. Stoperlere baskı yapınca savunma önde başlıyor. Topu aldığında da içerde çoğalmak kolaylaşıyor.

Basar dedi ki...

Ah be Ersinim, be gerek var oralara çıkıyorsun? Clean sheeti mundar ettin! Şu uzun top olayı en büyük zaafımız!

beagle dedi ki...

Aslinda çok iyi oĺdu Basar. Eninde sonunda bunu yapacakti. Topa yakin Stoper varken kaleden cikilmazi en stressiz sekilde ogrendi. Casillasin ilk senesi de bayagi egiticiydi :))

can dedi ki...

Golü Ersin’e değil Welinton’a yazarım ben. Arkanda çaylak kaleci varken kafa vuracak gibi yapıp fake atmak neyin nesi! Ayrıca vursana kafayı!

Şu maçta da Larin övdünüz ya biz başka maç izliyoruz, emin oldum. Tamam ben futboldan anlamıyorum ama Larin’in menajeri bile maçtaki performansı sorulsa “sakatlıktan yeni çıktı, o yüzden iyi değildi” filan gibi utangaç bir cevap verirdi, o kadar kötüydü. Maç istatistikleri çıksın, ayrıntılı yazacağım.

can dedi ki...

Bi düzeltme: arkadaşım Ersin seslendiği için Welington’un çekildiğini söyledi. O zaman Ersin sıçmış demektir.

GeceGezgini dedi ki...

Ersin - O hatalı çıkışı yapmasa mis gibi clean sheet i olacaktı. Aslında o çıkışları iyi yapıyor, umarım cesaretini kaybetmez bu gol yüzünden

Vida- Ne aktı ne koktu

Welinton - Fena değildi

Nsakala- Yeni ibrahim üzülmez’imiz olacak bu adam bence. Sakar makar ama enerji patlaması

Ozzy- Maalesef çok etkisizdi ve sakatlığı ciddi olabilir:(

Dorukhan- İyiydi bence, ayakta kaldı ikili mücadelelerde. Orta saha basmadı tabi onun da etkisi var. Asist ile tabela yapması da artı.

Hasic- Çok bişey yapamadı, tutuktu

Boyd - Gol dışında hücumda etkisizdi

Mensah - Sahanın en iyisiydi

Larin - Mücadelesi iyiydi

Atakan- Ben bu çocuğu sevdim:) Olacak

Ljajic- Özlemişim. Acaba Josef - Ljajic - Mensah görebilir miyiz hiç

BJK4EVER dedi ki...

Mactaki oyunu elestirenler olmus da, pek elestirilecek durum yok. Abartacak durum da yok. Biz zaten yapi geregi underdog olunca, topu rakibe birakinca daha basarili olan bir takimiz. Gecen sene de Malatya vs maclarini nasil kazandik gorduk.
Bu bakimdan Trabzon macindaki oyun ve defansif performans sasirtmadi. Tek nokta gol atma ihtimalimizin dusuk olmasiydi, ama biraz sans (topun rakibe carpmasi) ve biraz beyin (Atiba'nin kendini birakmasi) bize 2 gol getirdi. Zaten one gecince maclari vermiyoruz.

Ama abartmaya da gerek yok. Bu mac gibi oynayacagimiz mac sayisi bu sene bir elin parmagini gecmeyecek. Asil sinav haftaya verilecek bence. Ic sahada gorece zayif bir rakibe karsi ne yapacagiz gormek lazim.

Acikcasi top bize gectiginde ilk yari hicbirsey yapamadik. Ilk organize atagimiz 17. dakikada geldi. Bu oyun formati, oyun kalitesi insallah bu maca ozgudur de haftaya baska bir oyun oynariz. Bu oynayacagimiz oyunla Anadolu takimlarina karsi tonla puan kaybi yasariz.

O yuzden bence bu aksamdan sonra havalara vs ucmaya gerek de yok, ama takimi yerin dibine sokmaya da gerek yok. Bence Antalyaspor maci daha net bir fikir verecek.

F.N. dedi ki...

Ersin'in bu hatayı baştan yapmasi iyi oldu. Kazanılmış tecrübe olarak bakmak lazım.
Ben vida,nsakala.yi (defansif olarak) ve mensah.i beğendim. Wellinton ve boyd Beşiktaş'in oyuncusu olamayacaklarini gösterdi. Dorukhan.da da toplu oyunda gelisme var.
Eger sag bek sol kanat ve forvet transferinde başarılı olursak ilerisi adına en azından umutlanabiliriz diye düşünüyorum.

Ahmet Usal dedi ki...

Acemi acemi futbol yorumu yapmayı bıraksam mı diye düşündüren bir maç oldu. Yine de yapayım, haksız çıkmanın keyfi paha biçilmez:) @yilmaz ve @Övünç Şentürkün bahsettiği taktik TS ye direk işledi. Artık İtalyan takımı gibi mi oynadık, Anadolu takımı gibi mi ona okuyucu karar versin. Bi de denildiği gibi şapkadan çıkan tavşan olan ilk gol gelmeseydi ne olurdu merak konusu. Çünkü atabilecek gibi oynamıyorduk. 1-0 zaten bizim kadronun ilacı olan skor. Sonrası kolay oldu.

@Huzeyfe ve @beagle a katılıyorum, pivot oynamayı becerebilen santraforların hayrını gördük. Larinden sonra Umut bile yetti, aman kiralamaya ya da satmaya kalkmasınlar.

Geçen seneki sinameki takımdan sonra bu seneki bir acayip geldi, biraz da iyi geldi. Çok acayip bir ortasaha rotasyonumuz oldu, muhtemelen ligin en iyisi. Oğuzhan, Dorukhan, Mensah, Ljaic, Hasiç, Atiba, Souza, kanatlarda ekstra Atakan falan. Böyle olunca Boyd ve Lens bile yerine göre iş yapıyor. Boyd nihayet Ankaragücünde attığı türden bir golü bizde de attı. Nskala defansif açıdan tamam, ofans maalesef yok. Aslında Necip te savunma açısından kaya gibiydi.

Yani bir ortasını bulamadık, geçen seneki takımı koruyup üstüne bunları ekleyebilseydik açık ara şampiyonduk. Gerideki kazmalara bakınca Fenere gönderdiklerimizi de, Ruizi de Elneny yi de arıyorum. Bi de geçen senenin geriden iyi çıkabilen ve pres kırabilen defanslı takımı olsaydı Larinle Umutla bile şampiyon olurmuşuz.

Yönetim Ljaic ve Vidadan kurtulmak istiyor, ama onlarla daha kaliteliyiz. Dorukhanı da satabilirlerse satacaklar ki iyiydi, eski Dorukhan olma yolunda, Udineseye gidip alan oyununu da öğrenirse büyük bir yıldız olur. Bu kardeşler giderse daha vasat bir takım olacağız. Ama santrafor almayıp şunu korusalar bile iddialı bir takım olur. Eğrisi doğrusuna denk gelmiş.

Golde bence Ersinin çıkma nedeni Welintonun o topu alamayacağını görmesi. Bence @beagle ın bahsettiği bodur stoper dramı golüdür.

TS vasatlaşmış. Scouting transferleri şimdilik sıradan göründü. Sosa, Sorloth ve Novağın yeri boş. Kaliteleri düşmüş. İyi transferler yapamazlarsa onların üstünde bitiririz.

Tüm yorumlarımı kulübün ekonomik durumundan bağımsız yaptım. Hükümsüz olabilir...

Zaitsev dedi ki...

Ersin’in golde hatası var ama stoper hem rakip varken hem de pozisyonun içine bu kadar girdikten sonra topu son anda bırakmayacak.

yilmaz dedi ki...

Oynanan oyun, her iki takımın daha önce oynanan maçlarına, tarihlerine hakaret gibiydi. Özellikle ilk yarı.

@Ahmet ben kendi adıma, underdog oyun derken bunu kasdetmemiştim. Trabzon bizim üstümüze hiç gelmedi, gelince de bizimkilerin hiçbir planı yoktu. Mesela Atiba'nın ara pasında Boyd'un karşı karşıya kaçırdığı pozisyondu benim tarif ettiğim.

Boyd'un uzaktan gol attığı, Necip'in ortalama pozisyonlarda takımın en öndeki ikinci oyuncusu olduğu, Lens'in ön direk koşusu ile gol atması gibi oldukça dikkat çekici gariplikler içeren bi maç oldu.

Ben bu VAR denen zıkkımı hiç sevemedim ya. Şu pozisyon penaltı olabilir, evet. Ama bunun için de VAR devreye girmez artık ya. "VAR haksızlığı önleyecek" denildi ama böyle pozisyonlar her maçta oluyor. Hepsinde VAR'a bakılmıyorsa bu da bi haksızlık.

Ben tamamen sinmiş ve yedekten hamle şansı olmayan Trabzonspor'u, penaltı ve kırmızı kart ile yendiğimiz algısını oluşturduğu için, bize de haksızlık ettiğini düşünüyorum bu kararın.

Bir de yediğimiz golde kaleci 100% hatalı. Tam bir "Karius golü" yedi. Yapacak birşey yok, yiyecek böyle goller. Bana yan toplardaki güvenli çıkışı şimdilik yeter.

planck dedi ki...

Simone de covid19 pozitif çıkınca Sergen ile beraber karantinaya girmişler, sergen de taktiği ondan almış gibiydi. Maçın planı ilk yarı şut atmasak da olur, ikinci yarı TS fiziken düşünce hatlar açılınca bir tane sıkıştırırız şeklindeymiş herhalde. Geçen sene sergenli derbilerde de buna benzer oyunu öldürme futbolu oynatıp başarılı olmuştu sergen. keşke her maçtan önce rakibi izlese ona göre plan çizse..
Gömülü savunmada welington sırıtmadı, onun notu haftaya verilecek. N'skala a.ömür karşısında fiziğini iyi kullandı, geçer not aldı. Ersin Bayern 5-0 öndeyken Neuer'in yaptığı tip hata yaptı. Maç 1-0 rakip 11 kişi olsa bu hatayı yapmazdı bence. Lens ve Boyd gol atmışlarken hemen satmak lazım. Dorukhan Ozzyden baya daha iyi 8 oynadı. Umut tam bir karadelik, Nobreden daha kötü top kontrolü olan bir forvet :( Oozzy sakatlandı ama bu sene oynanacak 91871 maçta sakatlanmayacak ortasaha ve kanat olacağını düşünmüyorum.

turgay dedi ki...

Ozzy ozan tufan takasına sesimi çıkarmam. Dorukhanın kale tehditi, hareketliliği Oğuzhan iyi ki sakatlanmış dedirtti. İlk 20dk top yapamadı takım. Bunun sorumlusu da Oğuzhan ve mensahın kaybolmaları. Daha sonra ilk atakta golü bulmamız Trabzonun saçmalamasına neden oldu ki Trabzon zeka olarak 3 basamak gerilemiş bu da bize avantaj oldu.

Atiba büyük oyuncu. Tek başına zeka özürlü Trabzon orta sahasını perişan etti. Mensah alan bulunca tehlikeli ama eksikleri fazla. Sert bir rakibe karşı ne yapacak merak ediyorum. Ne olursa olsun sürpriz bir galibiyeti abartmamak lazım. Eksiğimiz çok bunu bilerek hareket etmek gerek

Burada prensip olarak belirlenmiş bir yerleşik oyundan söz etmek epey zor. Bu maça özel bir yöntem olarak seçildiği belli zira Beşiktaş'ın hücuma çıkış konusunda çok ciddi problemleri var. Atiba 2 stoperin arasına giriyor top çıkarması gerek ama ne Mensah ne Oğuzhan görünürde yok. Atiba'nın pas kalitesi çok yüksek olsa da menzili kısa ve geriden oyun kurma işi baltalanınca Beşiktaş sanki hiç bir hücum planı yokmuş ve beraberlikten gayet mutluymuş gibi bir top oynarken Boyd'un yoktan var ettiği pozisyonla maçı kırdı.

Kendi sahanda yerleşik bekliyorsan rakibin karar mekanizmasını etkiliyor olmalı ve hataya zorlamalısın. Bizde öyle bir durum yok. Nitelikli baskı hiç yok. Larin'in ceza sahasından uzaklaştıkta aşırı sıradanlaşması ciddi bir problem. N'sakala ve Dorukhan'ın performans verebilecek olmasını görmemiz ve çok çok değerli 3 puan dışında çok da birşey görmediğimiz bir maç oldu maalesef.

Murat dedi ki...

ilk 28 dakika takımın oynadığı şeyi bana taktik falanla yutturamazsınız, sanki Bayern ile oynuyoruz da her atağı bam güm uzaklaştırmaya çalışıyoruz gibi bir görüntü vardı, ortada ise Bayern falan değil son derece vasat bir Anadolu takımı hüvviyetine bürünmüş çaresiz bir Trabzon vardı.

Bir şekilde top ayağına gelen savunma oyuncuları bam güm vurmadılar, zaten işin trajik kısmı o noktada başlıyor, gerideki ağır defansif 4'lü savunmanın özellikle 3 üyesi, Necip, Wellington ve Nsakala bir şekilde kontrol ettikleri topları ileri gönderirken hangimiz daha kazmayız yarışına girmiş gibiydiler. Topla çok yeteneksiz oldukları aşikar ama bu defans ile oynayacaksa takım 6 numara çok ama çok kritik, mensah oğuzhan falan acayip yalan gözüktü bu nedenle ilk 30 dakika. Atiba ise iyi ki almadı bence sorumluluk üstlenip defanstan top, bence alsaydı kaybederdi ve gol bile yiyebilirdik kaptırılan toptan.

Nskala atletik oyuncu ama bek dinamizminden çok uzak, ömür soyadlı yıldız adayı TS'li futbolcu bunun belini kırmasına rağmen bir pozisyonda ona geçit vermedi. Olumlu tabi ama bu 4'lü ile hucüm futbolu falan unutmak gerekir, allahtan taraftar yok yoksa haftaya homurdanmalar başlar.

Garip bir galibiyet, umarım takımı yanıltmaz.

beagle dedi ki...

Ben herkesin aksine Dorukhani merkezde pek begenmedim. Gene işe yarar pasi kenardan atti.

sports guy dedi ki...

ilk golu nasil buluruz diyorduk, sapkadan tavsan cikaracagini umdugum son adamdan geldi, valla saka gibi :)

Takim iyi yatti, bu da bir basaridir. Ne kadar zayiflamis olsa da ciddi pozisyon vermeden trabzon deplasmanindan cikmak azimsanacak bir sey degil.

Yalniz seyi merak ediyorum, mesela haftaya antalya maci var ve kadrolari da gayet iyi. Biz bu adamlara sag bekte necip stoperde welinton falan varken baski mi yapacagiz? Yoksa yine topu vermeyi mi tercih edecegiz?

Baski yaparsak ayni skoru burada tersten gorebiliriz gibime geliyor bana.

Dorukhan merkez konusunda da beagle hocama katiliyorum, bu goruste zaten bayadir ortagiz. Keske direk sag beke cekilse dorukhan da merkezde zorlamasak.

Murat dedi ki...

Dorukhan Kimmich'in evrimini tersten yaşatabilir ve bekten ortasahaya destek veren (bkz. Beck, biraz Gökhan Gönül) bek görevi görebilir, hele bu top çıkartması imkansız dörtlü varken bence de denenmesi gerekir.

Ahmet Usal dedi ki...

Ben bu konuda biraz farklı düşünüyorum. Bence Udinese de alırsa düşündüğümü yapar, tabi sadece benim görüşüm.

Dorukhan 8 olarak gelişebilirse çok daha değerli ve pahalı bir oyuncu olacak. bu maç özelinde girdi, direk canlandık. Dikine iyi gidiyor-oynuyor, pres becerisi-top kapma yeteneği çok iyi, ağır değil, oyun görüşü ve şutu var, pasta kötü değil. En önemlisi yüksek tempolu. Öyle 8 de kolay bulunmuyor. Bence 2. ligden gelmesinin getirdiği oyunun fundemental alan bilgisi bölümünde yetersiz - ne zaman basacak ne zaman alanını-adamı kapatacak, bu konularda eksik. Udinese gibi bir geliştirme takımında bunları tamamlayabilirse çok değerli bir oyuncu olur.

Tabi sağbekte de bunu yapabilir, belki bir Kimmrich olabilir. Temposu ve oyun bilgisi yeter oraya zaten ama işin kolayına kaçılmazsa bizde olmasa bile İtalyada bir sekiz olarak yetişebilir. Hep koşuyo diye 6 olarak düşünüldü, oysa 8 rolüne çok daha oturur bence. Mesela Mensahla tarzları benzer, Dorukhanın pres-top çalma becerisi daha iyi, Mensahın da hücum aksiyonları. Gelişime açık bir oyuncu, olduğundan çok daha fazlası olabilir diye düşünüyorum.

turgay dedi ki...

Dorukhanın beğenilmesinin sebebi Oğuzhanın pasifliği. Adam sadece belli alanda oynamaya çalışıyor inatla. İnsan biraz farklı olmaya çalışır Oğuzhan 4 senedir aynı.

Ahmet Usal dedi ki...

@turgay +1

Ya hocam sadece o değil, 8 dediğin sahanın hücum aksiyonu olan her bölgesine de yeri geldiğinde girmeli, Dorukhan kanattan da girip pas-orta şut aksiyonu gerçekleştirebiliyor, bu önemli. Oğuzhanın var öyle iyi maçları her yere girdiği ŞG dönemi ilk şampiyonlukta ve Biliç döneminde. Attığı derin pasları da takımda atacak başka adam yok, kazanmak lazım.

sports guy dedi ki...

Dorukhan'in 8 icin genel bir fundamental eksikligi var ve bu sadece alan bazli degil. Tempolu yardir yardir oyunda siritmayabilir, depari var driplingi var. Ama pas ozelligi gercekten kotu bir oyuncu. Rakip sahaya yerlesilen bir oyunda dorukhan'in merkez oldugu ortasahadan uretim yapmak cok zor olur. Ha kolay kontra golu yeriz o ayri.

Trabzon deplasmaninda o yuzden dorukhan ozzy'den efektif gozukmus olabilir. Bilic'in sisteminde de atiyorum Veli daha efektif gozukuyordu.

Tum sene boyunca top ver hizli cik oynayacaksak numara onemli degil dorukhan yazilsin o orta sahaya. Eger hukmedecek top oynanacaksa bir yerde, o zaman baska seyler konusmak zorunda kaliriz ama.

Huzeyfe dedi ki...

Dorukhan girdi orta sahayı aldık yorumları bence biraz yüzeysel kalıyor. Kırmızı karttan dolayı aldık orta sahayı. Hatta Trabzon golü yedikten sonra oyundan düştüğü için topu alabildik. Maçın ilk yarım saatini Dorukhan’la oynasak birşey değişmezdi. Geride 4 tane kazma adam, üstüne Övünç’ün dediği gibi pas mesafesi kısa Atiba olunca geriden topla çıkmak imkansız.
Maçın başında Oğuzhan’a ve Mensah’a topla buluşabilecekleri alanları yaratamadık. Trabzon izin vermedi. Bunun Dorukhan’la alakası yok. Ayrıca maçın başında yazmıştım Trabzon’un beki çok önde pozisyon alıyor diye, gollerin o kanattan gelmesi tesadüf değil.
Dorukhan box-to-box orta saha oynar, eğer topu rakibe vereceksek. Top bizde kalacaksa sağ bek oynanmalı.

Murat dedi ki...

Dorukhan box-to-box orta saha oynar, eğer topu rakibe vereceksek. Top bizde kalacaksa sağ bek oynanmalı.

Buna katılıyorum aslında çünkü kısmen mantıklı ama Beşiktaş topu rakibine vermez, yenileceğini bilse yine vermez, taraftar yok ilk yarı belki biraz daha sürdürülebilir bu taktik

Murat dedi ki...

olayın şöyle bir boyutu olur mu tabi onu da düşünmek lazım, sen kariyerini belli bir görevde sürdürmek isterken hacı sen bunu yapıyorsun ama bunu da yapabilirsin demek genç ve promising bir futbolcuya ne kadar doğru olur verim alma bakımından?

turgay dedi ki...

8 numaranız beklerken de hücum ederken de hareketli olmalı. Belli alana sıkışıp orada sadece topu beklemek ilk 20 dakikadaki oyunu oynattırır bize. Oğuzhan da mensahta sıkıştılar çünkü hareket etmiyorlar. Oyun sol tarafa kaldı sağdan da gelmedik halbuki hasiç boyd denen kazmadan daha iyi adam geçiyor. Ancak biz tam tersi tarafa oynadık ancak gol hasicin hızlı hareket edip doğru pası atmasıyla geldi. Buradaki temel sorun çift 8 oynarken topu koşturacak adamların 8 numaralar olması ve 6 numaranın pasör olmasından geçiyor. Bizim ne 8lerimiz hareketliydi ne de 6 numaramız pasördü. Böyle olunca rakip 78lerde topu aldı ama beceriksiz adamlar olduklarından birşey yapamadılar. Sosa ve sörlot olsa 20dakşda golü yerdik. Topu Koşturmayınca derin savunmada yapsanız topu oynatan adamlar size golü atar.

Burada dorukhanın muhtemeşem performans göstermesinden falan bahsetmiyor kimse. Bahsedilen konu Oğuzhan kardeşimizin saklanarak oynayıp takıma 0 katkı yapması sonucunda oyunun sıkışmasıdır. Şimdi larin yok boyd kötü hasiç çok fazla denediği için yıpranıyor atiba ne yapacağını şaşırdı necip adama adama oynadığından klasman dışında nsakala zaten belli ne yapacağı senin elinde etli edecek 2 tane adam kalıyor onlarda sağ olsun ortada yoklar koca 45dk. Haliyle 1 tane hareketli deneyen adam fark yaratıyor hemen. Ayrıca pas veremeyen adam gitti asist yaptı. Ha olmayacak bir sürü şey oldu maçta ama Oğuzhan böyle olacaksa dorukhan 8 oynar ama 6 asla oynayamaz. Orada bende sizin gibi düşünüyorum

Ahmet Usal dedi ki...

@turgay +1

Bu çocuk Fransa maçında 8 olarak gayet etkiliydi. Uluslararası futbol piyasasında talep görmeye başladıysa o maçın etkisi büyüktür. Günümüz üst seviye futbolunda orta sahada tempolu, atletik ve hareketli oyuncu olmazsa olmaz. Bu özellikler de Dorukhanda fazlasıyla var. Pası da var, çok iyi değil ama kazma da değil. En önemlisi dikine oynamayı seviyor, driplingle de pasla da.

Burada bence diğer bir önemli unsur mental olarak güçlü olması, Hasiç neden iyi olacaksa Dorukhan da benzer nedenden iyi olacak: Denemekten korkmuyorlar. Milli Takım seviyesine orta saha olarak çıkan adam orta sahada oynar, çok tartışılacak bişi gibi görünmüyor bana bu, tabii ki sağbek yeteneği de var ama temposu ve her yeri dolaşarak oynama niyeti onu orta saha için de özel kılıyor. Ha gelişmesi gereken yönler var ama genç, iyi ve yetiştirme özellikli bir takıma(Udinese gibi) giderse patlayacaktır. Biri yazdıydı Ozan - Dorukhan takası olursa Ozanı tercih ederim diye. Ben tam tersi düşünüyorum, büyük kazık yemiş oluruz. Kalırsa da bu sene en önemli kozlarımızdan biri olur, ama gitmesi kend yararına, burada ne kadar gelişebilir, şüpheli.

sports guy dedi ki...

"pas vermeyen adam gitti asist yapti"daki verdigi pasi atabilir dorukhan.

Orta sahada gerekli paslari yaparken ciddi top kaybi yasar. Her pas ayni degildir.

Murat dedi ki...

su andaki kadromuz nedeniyle geri dortlunun topla akrabilik duzeyini biraz yukari cekmek adina dorukhan'in bek oynatilmasini destekliyorum, bir tane vasat sag bek olsa kalsin ortada adam tabi..joseph de gelmis, denemek lazim

Huzeyfe dedi ki...

@turgay

Oğuzhan maçı 10 pasla bitirmiş. Saklanarak oynadı bence de. Ama bunun bir sebebi var. Diyelim ki saklanmadı ve baskıya rağmen boş alanlara kaçıp topu aldı. Döndüğü anda kime pas verebilir? Bekler topsuz koşu atamıyor, Hasic topla içeri katetse de topsuz koşusunu görmedim ben, Boyd’un kanadında boşluk vardı ama arkasından N’sakala sadece bir kere çıktı. Demek istediğim, 8 numara da kim olursa olsun, riski yüksek şeyler denemek zorundaydı. Denememesi maç özelinde daha iyi oldu. Sen Dorukhan hareketli olduğu için oyunun açıldığını düşünüyorsun, bence Dorukhan ilk yarıda oyunda olsa muhtemel pas hatalarıyla bizi ha bire geri koşturacaktı.
Onun haricinde söylediklerine katılıyorum. Bence de rakibin kalitesizliğine rağmen üstün oynamaya çalışması maçı bize getirdi.
Beni esas korkutan, hoca Atiba’yı kesmeyeceği için Souza ile beraber oynaması ihtimali. Geçen seneki orta sahaya benzeyecek yine. Oğuzhan kenarda oturup, silik kalmaya devam edecek. Bence en azından 5-6 hafta ısrar etmek gerek Oğuzhan-Mensah ikilisinde.

Emre Toraman dedi ki...

Mert Yılmaz rekabetçi alternatif oyuncu olarak olumlu görünüyor. Tabi Kerem Kalafat'tan artıları eksileri neler sorgulanmıştır umarım. Nazım ise ilk 11 için hiç içime sinmiyor ve hala Douglas'ın çözülmesinden umutluyum, kesinlikle Nazım'a tercih ederim.

Dorukhan konusu, ister istemez yine bloglardaki sağ bek Necip zamanlarını hatırlattı. Hafızam yanıltıyor olabilir ama sağ bek Necip hakkında çok daha güçlü bir konsensus vardı diye hatırlıyorum. Necip tabi hiç bir zaman Dorukhan kadar 11'e doğrudan adaylık hissettiremedi, belki bunun da etkisi vardır.

Sağ bek Dorukhan fikrini kişisel olarak beğenmemem bir yana bilinçli ve planlı mevki devşirme işi epey zor iş bence arkadaşlar. Mevkilerden ve bütün olarak takımdan çok spesifik taktiksel beklentileri olan bir antrenör ve futbol ortamında değerli olabilir. Ama mevcut koşullarda ortasahada 6'lık oynaması yetiyorsa sağ beke devşirildiğinde 7'lik oynaması lazım. En az bir kaç maç üstüste, hatta belki sezon boyu da bunu devam ettirebilmesi lazım.

Genç oyuncu konusundaki olumsuz önyargılara benziyor biraz ama genç oyuncu konusunda en azından olumlu önyargıları olan kişiler de var. Saldıran olsa da savunan da oluyor. Dorukhan sağ bekte hata yaptığında savunacak kişi bulmak baya zor.

Ha ne olur? 2 sağ bekle sezona başlanır(Douglas-Mert). Sezon uzun, ikisi de sakat/cezalı olur ya da maç içinde bir ihtiyaç oluşur, Dorukhan da ortasahada ilk 11'de yer bulamadıysa altın şans kendisine sunulup duruma bakılır. Bundan ötesi bana riski kazancından büyük denemeler gibi görünüyor.

turgay dedi ki...

Oğuzhanın saklanarak oynamasının sebebi Oğuzhanın saklanarak oynamayı istemesinden kaynaklanıyor. Başrol sevmiyor 2. Veya 3.adam olmak istiyor. Başrolü mensah veya atiba alsın onların üzerine çullanan savunmadan ben boş kalayım ince işçilik yapayım istiyor. Bizse bu adamdan oyunu ele almasını ve ağırlık koymasını bekliyoruz ama adam bunu yapmak istemiyor. Topu aramıyor, alanından ayrılmıyor, dikine değil yatay düşünüyor. Evet ön taraf hareketli değil ama hareketli olduğunda da Oğuzhan aynı şeyleri yapıyor. Buradaki asıl problem Oğuzhanın kendisi. Bize baskıda düşmeyecek ısırmaya devam edecek topu da aldığında kafasına pas opsiyonu olacak adam lazım. Bu bence 4 sene önceki Oğuzhan ama şimdiki değil. Takım buysa Oğuzhan da buna göre değişmeli veya gitmeli. Oğuzhan değişmiyorsa da gitsin bence şuan zarar veriyor. Ha ilerleyen haftalarda değişir bende bu söylediklerimi afiyetle yerim ama bana ışık vermiyor maalesef.

Dorukhan 8 numarada verimli bir pasör olmasa da bizim ligimiz için yeterli pas kalitesi olan bir futbolcu. Lense yaptığı asisti yapmasındaki neden topu arayıp yerinde sabit kalmadan alan değiştirmesi sonucunda oldu. Pas kalitesi yüksek oyuncularımız ise bir kanata hapsolup uzaktan seyrediyor. Tercih sebebi basit. 10 kişi kalmış bir takıma karşı dorukhan dinamizmi fark yarattı. 11 kişilik rakibe karşı oğuzhan saklanması ise bize topu unutturdu. 8numaradan beklentim korkmadan topu isteyip topu koşturmasıdır. Hasice veya boyda topu istemelerini sağlamasıdır. Dünyanın en kolay işi saklanarak oynamak. İstek arzu olmalı bir oyuncuda. Dorukhanda bu var. Atakanda bu var. Hasicte mensahta nskalada var ama Oğuzhanda yok. Durum bu benim penceremden

turgay dedi ki...

Bence mensah-dorukhan-josef orta sahası dinamizm ve sertlik olarak daha yararlı olacaktır. Ön alan baskısını yaparsak daha rahat pozisyon bulabiliriz. Biz bence bekleyerek oynamayı daha çok denemeliyiz. Ancak hızlı ve seri kanat hğcumcuları aynı zamanda da iyi bir ceza sahası bitiricisine ihtiyaç var.

BJK4EVER dedi ki...

Bekleyerek falan oynayamayiz. Trabzon maci gibi oynayacagimiz mac sayisi bir elin parmagini gecmez. Kafadan zaten 40 macin 30'unda rakibimiz tamamen kapanan, kafasinda gram futbol oynamak olmayan, 1 puan icin her turlu pustlugu yapacak bir takim olacak. Hem kendimiz, hem de Avci'nin Basaksehir'inde vs bekleyerek oynamanin bir ise yaramadigini gorduk. Sansin yaver giderse 3-5 mac alirsin, ama sezon uzerinden bakarsak cuvallarsin. Zurna'nin zirt dedigi yerde yetmiyor iste. Besiktas'in hucum plani Boyd'un 30 metreden sutu'nun rakibin kafasina carpip gol atmasi, rakibin sacma sapan penalti yapmasi olamaz. Sampiyon olmak istiyorsak topa hukmederek oynamayi ogrenmeliyiz, nokta. Ligimizin sifresi bizim icin GS macinda gizli. Ilk yarida 3 tane atarak, rakibe gram sans ve umut vermeden fisi cektiler. Bunu da Taylan, Belhanda ve Arda orta sahasiyla, yani tek 8, tek 10, bir tane 8-10 karmasi oyuncuyla yaptilar. Formul belli. Ligi kazanacak formul bu. Deplasmanda Trabzon'u yenmek satafatli gozukse bile ic sahada klasik bir Anadolu takimini bu kadar rahat yenmek cok daha onemli ve degerli. Antalya macinda bekleyerek oynarsak olacak sey belli; 46 veya 60 dakika cope atilir, baska birsey degil. Antalya macindan 1 puanla memnun olacaksak oynayalim.

Josef bence iyi transfer. Duran top konusunda iyi, pas menzili yuksek olmasa da belirli bir standardin uzerinde. Atiba'yi cikartip kendisini koyunca takimdan birsey eksilmez, aksine dinamizm ve sertlik artar. Bence tam aradigimiz tek basina 6 oynayacak adam kendisi. Benim kafamdaki ideal orta alan dizilisi Josef-Mensah-Oguzhan. Bir tane sert klasik 6, bir tane top kullanip ara pasi atabilen 8, bir tane driplingle top tasiyan adam eksiltip kosan 8. Anadolu takimlarina karsi da iyi bir orta saha duzeni gibi duruyor. Ljajic ve Dorukhan su an ilk 11 icin fazla luks gibi duruyor. Bence ilk 16 icin idealler. Diger orta saha oyuncularinin performansi duserse bakilir tabii.

Benim sahsen en buyuk korkum Josef-Atiba ikilisine gecmemiz. Olmaz demeyin, gecen sene de butun seneyi Elneny-Atiba ile gecirdik, ondan evvel bol bol Atiba-Medel, Veli-Atiba izledik. Ligimizin tum gerceklerine ters olsa bile bizim antrenorlerimiz cift onlibero imkani oldugu zaman bir sekilde cift onlibero oynatiyor. Oguzhan'in sakatliginda da bu ihtimal sadece artiyor. Yani yine klasik 45 dakikayi cope attigimiz, savunmadan kaliteli top cikaramadigimiz, orta sahada topu eveleyip geveleyip kanada atip onlarin arka arkaya 3 adam eksiltmesini bekleyecegimiz, kisir sacma sapan futbol ihtimali dogacak maalesef. Atiba'yi kesebilecek cesarete sahip olmak bence bizim icin sezonun formulu. Antalya macinda bakacagim ilk ve tek sey o olacak; Josef-Atiba'yi yan yana gordugum an gecmis olsun; yapacak tek sey duran toplara ve kisisel becerilere, sansa guvenmek. Gormedigim an umut var demektir.

Emre Toraman dedi ki...

@BJK4EVER +1
Josef'i tek 6 olarak ben de beğeniyor ve bekliyorum ama adı geçmeye başladığından beri benim de aklımda hep aynı korku var. Fenerbahçe'de de genelde Topal'la birlikte oynaması(hatta bazen Topal-Josef-Ozan) ve sürekli tartışılması, Fenerbahçe'nin o dönemden beri yana yakıla teknik 8 arıyor ve bulamıyor oluşu(sakat Ekici, 3 milyona Tolgay, yaşlı Emre, şimdi yaşlı Sosa) korkularımı katlıyor.

PAOK maçında geride beklemedik 30 dakikada 3'lük olduk, Trabzon maçında bekledik pozisyon vermedik düşüncesi de korkutuyor beni açıkçası. PAOK maçında Atiba-Necip çıktık 30 dakikada 3'lük olduk, Trabzon maçında Atiba-Oğuzhan çıktık pozisyon vermedik diye de bakmak lazım, kimse bakmıyor. Bence bu açıdan bakılabilirse Trabzon galibiyeti Galatasaray'ın galibiyetinden daha değerliydi: Bekleyeceksen de Atiba/Josef-Oğuzhan-Mensah ile bekle. İhtiyaç olmadı ama bu 3'lüyle geriye düşersen reaksiyon da gösterebilirsin. Atiba-Necip'le reaksiyon göstereyim diyemeden 2'yi, 3'ü de yersin.

Josef-Atiba-Necip-Dorukhan. Bu 4'lüden 2'sinin göbekte sahada olduğu maçlarda kilit açmakta büyük ihtimalle sorun yaşayacağız. Şahsi fikrim Josef'i 11, Dorukhan'ı 16, Atiba'yı 22, Necip'i ilk 25 oyuncusu olarak düşünmeliyiz. Oğuzhan-Mensah-Ljajic-Hasic 4'lüsünden 2'sini başlangıç 11'lerinin %90'ında göbekte/10 numarada kullanabilmek lazım.

Çift santraforu 45-60. dakika sonrası opsiyonu olarak gördüğüm için benim beklentilerimden biri de (gelirse)Töre-Nkoudou-Lens(gitmezse) gibi gole uzak kalan kanat oyuncularının aynı anda sahada olmaması. Güven ve Boyd'u kenar forvet olarak kazanmak, @beagle'ın dilinde tüy bitiren Almos'u görebilmek, Ljajic ve Hasic'in şutlarından buralarda faydalanabilmek bu noktada değerli.

Kalinic gelecekse kanattan ortayla beslemek lazım düşüncesine de şimdiden katılmıyorum. Çizgiden 10 tane muz orta açacağına içe dribbling üstüne görerek pas-orta karışımı denemek daha makul geliyor. Töre-Hasic-Ljajic uygun bu tarz hücuma. Nkoudou eğitilebilirse o da çok uygun aslında ama eğitilebilir mi emin değilim.

Emre Toraman dedi ki...

Bu arada komik ve belki de görünen köyü ısrarla görmek istemeyen bir iddiam var: Boyd'dan Olcay katkısı iddiamı geliştiriyorum, Kuyt'a benzer bir katkı da alınabilir yahu bu adamdan :)

Ahmet Usal dedi ki...

@BJK4EVER

Hocam bir +1 de benden:)

@Emre Toraman

Hocam Atakan ve Hasiçi unuttun, Boydu göreceğime Atakanı ve Hasiçi göreyim daha iyi, hatta Nkodou yu göreceğime de. Bu sene yarışırken bu çocukları ilk 11 e dahil edebilirsek çok büyük kazanım olur, bence skor katkısı olarak da daha etkili olma potansiyelleri var.

Yönetim mobbing uygulamasa diğer bir büyük kazanım Ljaic olurdu. Adamın ölüsü geçen sene Feghuli+Belhandadan daha iyi istatistik yaptı,14 gol, dirisi rahat 20 gol plus katkı yapar, sol kanada yakın serbest de oynar, Şahsen olmayacağını bilmeme rağmen onu ilk 11 de görecek bir formülü tercih ederim, ama Hoca sanki onu Mensaha alternatif yaptı.

Oğuzhan gölge oyuncusu olarak oynayacaksa da Dorukhan banko oynamalı.

Kadro sağbek ve santrafor hariç bence çok zengin ve alternatifli hale geldi, iyi oyun ve başarı hayal ettiriyor, nasıl kullanılacağı çok önemli. Ljaic ve Vida ile ilgili sorunlar çözülmeli, ya göndermeyi becersinler, kalırlarsa da memnun edip oynatmayı, çünkü mevkilerinde daha iyi oyuncularımız yok. Açıkça hale hazırda bonservisi bizde ve piyasası olup para eden Dorukhanla beraber bir bu arkadaşlar var.

Yönetim yönetmeyi, Hoca da işini yapmayı becerirse şampiyonluk dahil her ihtimal olabilir alacakları sağbek ve santrafora bağlı olarak. Çok ilginç ve heyecan verici bir yıl olacak gibi görünüyor.

ideal 11 dedi ki...

asıl katkıyı lens verebilir,zaten bunu kariyerinde yapmış

https://www.transfermarkt.de/jeremain-lens/detaillierteleistungsdaten/spieler/38497

golü nerden attı?sol kale çizgisinin önünden,öyle sağ arka direk değil,bildiğin kanat forvet rolüne evrildi

lensi böyle kullanacaksın hocam,bırak sağ beki klasik sağ açık bile kullanmayacaksın,bu durumda sağ bekin zeki çelik gibi yüzde 50 -50 hücum ofans özelliği olacak,necip in daha yeteneklisini alacaksın,necip sağbek olduğu için lens orada rahat şekilde bulundu ve golü attı

bence boyduda lenside takımda tutmakta fayda var,tecrübesiz gençler alternatif olur sadece

lensin kariyerine baktığımızda gol asist toplamı 20 ye ulaşan çok sezon var,eğer sistemi doğru yaparsan aynı verimi elde etmen işten bile olmaz

Ahmet Usal dedi ki...

@ideal 11

Hocam tamam öyle kullanalım da Türkiye'ye geldiğinden beri adam Fenerdeki ilk devresi hariç hayaleti oynadı. Yoksa boy pos fizik güç falan yerinde, gol noktasına sürekli koşu atan formatta oynayacaksa ve daha iyiyse gençlerden tabii ki oynayacak. Ama üç senemiz geçti elemanla, hiç bir devamlılık-süreklilik göremedik. Hep saman alevi.

O yüzden yetenekli-kendini kanıtlamak isteyen aç gençler patlayabilir, yeterince şans verelim onlara. Patlarlarsa katkıları da daha büyük olur, getirecekleri kazanç da. Lensin sözleşmesi bittiğinde kim yüzüne bakacak, 5-600 bin eurolara gidip Hollandaya oynayacak ancak, nerde 2.1 milyon.

Hasta ti dedi ki...

3-0 one gectikten sonra eksik rakibe karşı durmamız, sürekli yan ve geri oynamamız baya garipti dogrusu. Delikanlı çocuğa bağladı butun takim:)

Basar dedi ki...

Ya yorumu bırakayım. Bi Atiba değil...

Abi bu bekleme olayına olan tepki çok anlamsız. Yani Arsenal bizimkinden kat ve kat daha iyi bir pas oyunu geleneğine ve kalitesine sahipken oyununu topu rakibe vermeye evriltti ve muazzam bir oyun gelişimleri var. Bu topu vermek her maç %30'la oynamak değildir. Kayseri'ye karşı %55'le oynarsın bu da topu vermek olarak değerlendirilebilir. Beşiktaş'ın ne kadro kalitesi, ne ilerideki 4'lünün karar mekanizması yerleşik oyunda atak bitirme konusunda bir şey vaad etmiyor. Halbuki Lens, Boyd, Mensah, Oğuzhan, Dorukhan, N'koudou gibi oyuncuların hepsi alan veya geçiş bulduklarında çok daha etkili oldukları gün gibi ortadayken, savunma oyuncularının ayak teknikleri ve açık oyunda bireysel hataya yatkınlıklarını da biliyoruz. Çok övülen 15/16 Beşiktaş'ının ortalama topla oynama yüzdesi %56.

Ben Beşiktaş'ın bu sene alacağı herhangi bir başarının tamamen bunun doğru şekilde kurgulanmasına bağlı olduğunu düşünüyorum.

Trabzon maçındaki kurgu zaten başarılı bir kurgu değildi. Beşiktaş rakibi bozmaya yönelik hiçbir hamle yapmadığı gibi, golü geçiş oyunundan değil tamamen bir şans eseri Boyd'un mükemmel golüyle attı. Ne savunmadan çıkış için bir stratejisi var ne de topu nasıl dolaştıracağına dair bir metodolojisi, ne nitelikli pres yapıyor ne de topsuz oyunda boşa çıkıyor. Benzerini Galatasaray deplasmanında da oynadık. Sergen bu maça kağıtta 1 puan yazıp geçiyor. Alırsak ne ala.

Ahmet Usal dedi ki...

Aha işte bizden aman aman fazlası olmayan PAOK Benficayı da eledi.

Hayal etmeden hiç bir şey başlamaz, hayal bile etmediler! Akıllı bir planlamayla, bırakın iyi bir taktikle bile geçilebilecek bir turdu. En büyük parayı kaçırdılar, tüm seneyi kurtaracaktık kalanilseydik ŞL ye.

Evet, kuyruk acım hala geçmedi, ve sorumluları da şampiyon olamazlarsa kalben hiç affetmeyeceğim.

ideal 11 dedi ki...

ahmet uysal

türkiyede yalnış hesaplanan bişey var,maaş konusu

süper lig tazminatı denen bişey var,normal maaş çarpı 2 dir en az,çin için bu çarpı 4 olabilir
bu bir

ikincisi yüksek maaş fiyat perfermans kalite olayını birbirine karıştırıyorlar,sanki yüksek maaş negatif fiyat performans=kalitesiz yeteneksiz damgası vuruluyor

oyuncu fiyat performans oyuncusu olmayabilir ama kalitedir,en azından belli seviyededir,sezon başında böyle bir algı oluştu hepimizde,yani lens boyd yüksek maaş ,atakan hasiç oynasın,fiyat performans oyuncusu demek kaliteyi yükselttiğin manasına gelmiyor ki,
son maç bu düşüncenin bir hata olduğunu gösterdi,oyuncu fiyat performans oyuncusu değildir ama seni belli seviyede tutar,

eğer negatif fp oyuncusunu gönderemiyorsan yada onun ayarında pozistif fp oyuncusu yoksa yola negatif fp oyuncusu ile devam edersin,
yüksek maaş alıyor diye adamı amatör oyuncu olarak görmekten vazgeçmek lazım

başka bir noktada sistemlerin dizilişlerin oyuncu verimini artırdığı unutuluyor türkiyede,misal jailson u stoper oynatıp çöp haline getiriyorsun,benzer şekilde lensi sağbek oynatıp çöpe döndürüyorsun
sonra aynı lens forvete evrilip klas bir dokunuşla skor yapıyor

genç fetişizmi ve maaş fetişizminden dolayı hazır verim elde edeceğin oyuncu bir anda çöp muamelesi görüyor

BJK4EVER dedi ki...

@ideal 11,

Haklisin, hatta yazdiklarini okuyunca benim aklima hemen Vida geldi. Maasinin fazlaligi ayri bir konu, ama gittigi an stoper rotasyonumuz default bir Anadolu takimindan farksiz olur.

@ Ovunc,

Arsenal evet. Hani su sampiyonluk sansi ve iddiasi olmayan, artik ilk 4'e bile giremeyen Arsenal.
Hizli hucuma cikmak, tempo yapmak ayri sey, Trabzon macinda oynadigimiz 'sey' ayri sey.
Besiktas topu rakibe bilerek vermez. Besiktas Anadolu takimina karsi 11 oyuncu gomulmez. Oyle bir dunya yok. Yaparsa da ligi 5. sirada bitirir, daha 10. haftada sampiyonluk yarisina havlu atar.

Emre Toraman dedi ki...

@Övünç
Ben şahsen bekleme oyununa karşı çıkarken post-Robinho Abdullah Avcı veya Aykut Kocaman gibi topla beklemeye ve bunu dominant bir oyun sanmaya da karşı çıkıyorum. Sezon boyu Trabzon maçı başlangıcındaki kadar geride topsuz beklemen zaten mümkün değil, muhtemelen beraberlik ve 0-0 rekoru kırarsın.

15/16 gayet güzel örnek işte. Ne topsuz, ne toplu oyunda beklemediğimiz için %56 değil mi topla oynamamız?

Topu kaptığında at Youla'ya kovalasın şeklinde değil tabi ama çok gevelemeden hücum, topu verdiğinde de sadece yarı sahanda beklemeyip Veli Kavlak'lı Olcay'lı takım kadar olmasa da hücumda 2'lü 3'lü pres. Bu hücum ve savunma şekilleri zaten topla oynama konusunda birbirini götürüyor ve maç sonunda %45-%55 oluyorsun. %45-%55 bandında topla oynayan bir takım zaten beklememiş demektir benim gözümde. %60 üstüysen toplu oyunda, %40 altıysan da topsuz oyunda bekliyorsundur.

Sözün özü, beklemeye tepkiliyim ve bence gayet anlamlı :)

Adsız dedi ki...

Bu Mayo Clinic tarafından yapılan genel bir kamu duyurusudur ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
mayocareclinic@gmail.com
Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garantilidir.
Lütfen daha fazla bilgi için bize bir e-posta mesajı gönderin.

Yorum Gönder

Ara