.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
20 Ekim 2009 Salı

N'oldu Şimdi?

Beşiktaş Şampiyonlar Ligi'nde hiç gruptan çıkamadı... Bu aşılması gereken çok önemli bir eşik...
Geçmişte neden beceremedi bunu Beşiktaş? Birinde kısmetsizlik ve basiretsizlik tavan yaptı, birinde ölüm grubundaydı, birinde gücü yetmedi, ötekinde deplasmanda vurdu vurdu girmedi falan... Hatırlıyorum şimdi o grupları ve o günün kadrolarını... Beşiktaş 4-6-7-6 puan alabildi o gruplarda... Bu puanların 19'unu içeride, 4'ünü dışarıda aldı...
Bütün bu grup hikayelerinde enteresan bir durum var tabii... Beşiktaş ilk üç maçından en az 3 puanla çıkmış her defasında... Önemli bir detay bu. Bugün üzerine konuşulması gereken bir şey. En kendine güvensiz kadrolarıyla, en olmadık maçlarda mutlaka bir galibiyete imza koymuş Beşiktaş... Bugünkü ümitsizliğe isyan ettiren de bu zaten... Fikstür ve kura dezavantajıyla birlikte...
Peki bugün neden bu raddede ümitsiz vaziyetteyiz? Bunun sebeplerinden birincisi ve en önemlisi takıma dair herhangi bir kurgudan bahsedemememiz... Lig başlamadan önce yapılan maçlarda takıma dair 6+1 futbolcudan emin bir vaziyetteyken bu geldiğimiz günde sadece 3 futbolcunun mutlaka oynayacağından emin durumdayız. Evet Liverpool da rotasyon yapıyor ancak yüksek zorluk seviyesindeki maçlara hangi kadroyla çıkacaklarını sokakta yürüyen çocuklar bile biliyor artık...
Porto, Lyon, Fenerbahçe serisinde gördüğümüz Ferrari - Sivok - Ernst - Fink dörtlüsü yanında öngördüğümüz Ekrem - Toraman rotasyonu ve solda İsmail tercihi bu takımın omurgası olacaktı. Uyum sıkıntıları gözlemlenmiş olsa da bu dörtlünün/beşlinin oynadığı maçların hiçbirinde Beşiktaş'ın kötü oynadığı söylenemez. O dönemdeki uyum sorununu sonradan bu problemi aşarak lig boyu en etkili oyuncularımız olan Sivok - Ferrari ikilisinin yaşadığını da hatırlatalım...
Bu takımın bugünkü durumunda hataların en büyüğü Denizli'nin ve ardından transfer konusunda sürekli spekülasyon yaratan başkanın. Şu anda takıma çok daha pozitif katkıda bulunabilecek Tabata'nın transferinin 8 Milyon Euro'ya yapılması ve bu yetenekli adamın bu baskı altında ezilmesi, Denizli'nin tatilden dönemeyen ruh hali, hazırlık maçı yapmamış takımın uyumsuzlukları, Nihat'ın, Bobo'nun, Holosko'nun, Nobre'nin üretkenlikten uzak görüntüleri Beşiktaş'ı büyük açmazlara sürükledi... Cisse'nin yerine transfer edilen fakat isminden mi, cisminden mi iyi oynadığı maçlardan sonra bile fırsat verilmeyen Fink de bugünkü duruma gelişimizde önemli bir aktör. Geçtiğimiz yıl Beşiktaş'ın iyi futbol oynadığı ve oyunu ileri yıktığı maçların Cisse - Ernst'in yıldızlaştığı maçlar olduğunu unutmamak lazım... Neticede Beşiktaş ligde zorlansa da Şampiyonlar Ligi'nde geçit vermeyecek bir takıma dönüşme sinyallerini bu maçlarda verdi. Hatta Şampiyonlar Ligi'nde buna benzer dizilişlerle iki maçta da çok az pozisyon vererek oynadı. Ancak ligin ilk 9 haftasında bir türlü işler kılınmayan bu yapı bugünden sonra da Denizli'nin orta saha oyuncusuna markaj görevi verdiği göz önüne alınırsa, rafa kalkmış görünüyor.
Neticede Beşiktaş muhtemelen 22 Ekim sabahına Şampiyonlar Ligi'nde tarihinde ilk defa ilk devreyi sıfır puanla bitirmiş olarak girecek. Maalesef bu durumda yapılan hatalar kadar tarihin en kötü fikstürünün ve dördüncü torbadan gele gele matkap gibi bir takım gelmesinin de etkisi büyük...
Olaya bir de Polyanna gözlükleriyle bakarsak, yarın çok eksikli United Moskova deplasmanından galibiyetle dönecek olursa; alacağımız bir galibiyetle grupta her şeyi baştan başlatıyoruz. En önemlisi, grupta 2. liğe yükseliyoruz, CSKA ve Wolfsburg ile aynı puana ulaşıp, bu iki takımla ligin ikinci devresini içeride oynama lüksüne kavuşuyoruz. Üç puan demek, üçüncülük hesaplarını bir süreliğine kenara kaldırmak demek, üç puan demek gruptan çıkmak adına müthiş bir şans yakalamak demek...
Beşiktaş galibiyetine bu maçta tüm bahis siteleri '1e 8 1'e 9 gibi oranlar veriyor... Bu bile işimizin ne kadar zor olduğunu anlatmakta yeterli. Öte yandan yukarıda bahsettiğimiz hatalarıyla hayal kurma hakkımızı dahi elimizden çalan Denizli bu maça iyi bir takım çıkarırsa, savunmada ilk yarıda sıkı şekilde dirençli olmamız durumunda, ligde Wolfsburg karşısında muhteşem bir futbolla kazandığı gün galibiyeti 1'e 5 veren Hamburg'un bu stadda yaptığını biz de gerçekleştirebiliriz...

10 Yorum:

Gökhan dedi ki...

Birinde kısmetsizlik ve basiretsizlik tavan yaptı, birinde ölüm grubundaydı, birinde gücü yetmedi, ötekinde deplasmanda vurdu vurdu girmedi falan..

kısmetsizlik ve basiretsizlik:lucescu
ölüm grubu:scala
sanırım ama diğer ikisini eşleştiremedim,hem toshack hem ertuğrul zamanı sanki gücümüz yetmedi ye giriyor gibi bence,deplasmanda da vurup vurup girmeyen bir maçımızı hatırlayamıyorum hiç :(

hem iyi oynayabileceğimize dair bir umudum yok hem de iyi oynasak bile saçma sapan bir gol yeme ihtimalimiz çok yüksek olduğu için daha sonra çevirme şansımız yok gibi birşey,cska inönü ye gelene kadar 3 puanda kalsın demekten başka birşey diyemiyorum grupla ilgili

purplepurple dedi ki...

fikstrünü çok kötü olması, '4. torbadan gelen 'matkap gibi takım'a (süper tabir) rağmen, ümitliydik hepimiz. ümitlerimizi yıkan ne manu mağlubiyeti, ne ligdeki kötü gidişti. cska'nın çok çok kötü döneminde, cska çok çok kötü oynarken yenilmek ve basiretsizce yenilmek dağıttı geriye kalan pembe bulutları da. denizli'ye o güne kadar hadi hocam, silkelen hocam gözüyle bakanların dahi dağıldığı maçtı o, inanılmaz kadro seçimlerinin de son halkası olmasının etkisiyle.
döngünün kırılacağı maç derken, kötüye bile gitmediğini, belirsizliğin devam ettiğini görmek; eh tabi denizli'nin geçmişteki cl- 0 puan geçmişini hatırlamak dağıttı herkesi.

o açıdan wolfsburg maçındaki olası bir iyi oyun ve galibiyet mucizesi işleri 180 derece olmasa da, gözle görülür ölçüde olumlu yönde değiştirir.

ondan sonrası tribünün ateşle imtihanı. ama çok ayrı ve uzun bir konu o.

okka dedi ki...

tek ümidim wolfsburgun bizi hafife alması.eğer bizi hafife alırlarsa,"nasıl olsa yeneriz" gibi düşünceleri varsa,galip bile çıkabiliriz o sahadan çünkü wolfsburg öyle manu,barca veya milan gibi ekolu olan bir takım değil 2-3 iyi oyuncusu ile buralara geldiler.

purplepurple dedi ki...

ilk defa cl'ye gelen bir takım, karşısındakinin form durumu ne olursa olsun, 5. kez cl sahnesine çıkan takımı asla hafife almaz.

M.A.F dedi ki...

alınacak beraberlik bile gruptan çıkmak için yeterli olabilir.ve ben şuna inanıyorum. denizli takımı sabote etmezse bunu yapabilecek güçteyiz.sabote etmek derken hepimizin gördüğü ama sihirbaz denizli'nin görmediği veya görmek istemediği şeyler;
fink-ernst ortsahada birlikte oynaması.yusuf'un CL'de oynamaması (maçın gidişatına göre son 10 dk belki,top tutsun felan).nobre yerine bobo'nun oynaması.

okka dedi ki...

tabi ki cl de kimse kimseyi hafife almaz.ama benim demek istediğim rakip futbolcular manu maçına çıktığı piskoloji ile de bizim maça çıkmazlar herhalde ne de olsa kafalarının biryerinde "puansız" olarak evlerine giden bir takımız ve bu zayıf noktadan vurmamız lazım.

delgado dedi ki...

fink'in ayağı kaydırılıyor gibi geliyor bana delgado'ya yer açmak için... bobo'nun kontratı bitiyor, holosko'nun kontratı bitiyor ve sakat, satsan kime kaça satacaksın ara transfer döneminde, 2 milyon euro'ya mı? fink eğer bu takımdan sırf bunun için gönderilirse çok üzülür ve bir süre futbolla ilgilenmem, o derece.

umut dedi ki...

wolfsburg maçında ne kadar iyi oynasakta aptalca bi gol yiyeceğimize eminim. resmen kaderimiz oldu. zaten o moral bozukluğuyla da yeniliriz heralde.çok mu karamsarım yohsa yau

purplepurple dedi ki...

karamsarlık nedir biliyor musun? yarınki maçla ilgili en ufak bir heyecanım yok. işte en kötüsü bu. yoksa heyecan duyup mağlubiyeti beklemek. o da güzel bişi sonuçta.

alper dedi ki...

MRMIÇ ve GÖTEBORG ta verilen ahlaksız penlatı ve kırmızı kart olmasaydı Toschakk o yıl gruptan çıkaracaktı bizi.Mrmiç in kabahati yok.kansız hakem doğramıştı o maç bizi.vurup vurup girmeyen maç olsa olsa odur.

Beşiktaşın maçı var ve ben bu sabah heyecanlanmaya başladım.gerçekten kötü durum.denizli o heyecanı bırakmaıd bizde.

ama serde yine beşiktaşılık var.ilk yarı 2 maç sonucu 2 çektik kuponumuza.yenip gelcez amına koyum ya.ötesi yok.tahmini skor 1-2 veya 1-3 beşiktaş galibiyeti..

Yorum Gönder

Ara