.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
10 Temmuz 2008 Perşembe

Nenad Jestrovic Kocaelispor'da

Bana kimse hikaye anlatmasın; türkiye'deki kulüpler menajerlerin oyuncağıdır. Eğer sen konuyu bilmiyorsan oyuncak olacaksın elbet.

Jestrovic gibi vasat bir adam düşünün. Önce Galatasaray'ın listesine giriyor, sonra Beşiktaş ciddi ciddi ilgileniyor, haberleri çıkıyor. Sonra bir bakıyoruz ki adam Kocaelispor'a transfer olmuş.

Biri bana cevap versin, dünyada Jestrovic'ten başka oyuncu mu yok? Tesadüfe bakın o dönemki Beşiktaş teknik heyeti de, Galatasaray da bu oyuncuyu istemiş.

Kombine alan adam, forma satın alan çocuk... Paralarınızı cebe indiriyor bu adamlar.

Belli oyuncular kulüplere pazarlanıyorlar.

Uzun boylu santrafor lazım; Jestrovic'i alın
Kısa-hızlı santrafor lazım; Jestrovic var
Sağ açık lazım; siz bi Jestrovic'i alın olmazsa orda oynatırsınız.

Farketmek lazım, bu transferleri başkanlar kendi ceplerinden yapmıyorlar, bizim ceplerimizden yapıyorlar. Kulüplerin, teknik direktörlerin oyuncu bakmaya gitmesi falan da yalan. İnanmayın. Ayakta kandırıyorlar bizi.

Teknik direktör, listesini yönetime sundu denir ya. İşte o yalan zaten. Listeyi teknik direktörler değil, menajerler sunuyor. Adam, çalıştığı futbolcuları ortaya koyuyor, bunlardan birini-bir kaçını getireyim diyor. Sonra o listeden futbolcu izleniyor ve olaylar gelişiyor.

Özetle Beşiktaş teknik direktörü kafasına göre Everton- West Bromwich Albion maçına gidip Everton'un sol bekini beğenemiyor. Öyle bir şey yok. Jestrovic, Ailton, Herve Tum, Federico Higuain var... Hangisini istersin.

Allah aşkına Türkiye'deki teknik direktörler Güney Amerika'da kaç lig var, Brezilya'da kaç lig var, nedir ne değildir biliyor mu ki Meksika'daki, Arjantin'deki orda burdaki oyuncudan haberi olsun. Biri söylüyor bunlar alıyor.

Ben de en az bunlar kadar yaparım bu işi.

Ulan bu böyle olmasa yanlış transfer diye bir şeyin varlığından söz edebilir miydik? Türkiye'deki Beşiktaş kulübü kalkacak Arjantin'den oyuncu transfer edecek ve o adam verim vermeyecek. Ulan dünyada binlerce lisanslı futbolcu var. O - Bu - Şu değil de Federico Higuain'i almışsan bunun bir anlamı olmalı. Bir nedeni olmalı, bir farkı olmalı.

Binlerce lisanslı futbolcu arasından, yanlış transfer yapıyorsan bunun tek nedeni, aslında binlerce futbolcu içinden değil de 5-10 oyunculuk listelerden transfer yapılmasıdır.

1 Yorum:

Anonymous dedi ki...

bizi, bizdeki zihniyeti çok güzel anlatan bir yazı. elinize sağlık.

Yorum Gönder

Ara