.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
8 Kasım 2013 Cuma

STSL11: Kayserispor - Beşiktaş

Cumartesi / 19.00 / Mustafa İlker Coşkun

Aşağıda karne sonuçlarından da anlaşılacağı üzere, takımın hücum hattına güven iyice düşmüş durumda. Omurgada Sivok ve Oğuzhan'ın yeri sağlam, fakat geri kalan parçalar sezon başından beri kireçlenmeye başladı. Rakip ise puan tablosundaki yerinin potansiyeline dair bir gösterge kesinlikle olmadığı, ligin zorlu deplasmanlarından Kayserispor. Toparlanmaya çalışan iki takımın mücadelesinde her sonuç çıkabilir, fakat artık şu topu da şu kalenin içine tepikleyelim birader.

Hayırlısı.

18 Yorum:

can dedi ki...

Geçen hafta maçı kaçırdığım için psikolojim nispeten sağlam, o yüzden de Kayseri maçını zorlansak da kazanırız filan diye düşünüyorum. Sağ kanada hazır bir Holosko, sol kanada uyum sürecini atlatmış bir Frei bizi uçurur demek falan istiyorum...Ama Karabük maçının özetlerini izlediğimde takımda çok fazla güvensizlik sezdim. Bilic'in futbolcuları mental olarak hazırlayamadığını görebiliyoruz, ki bu kadro yapısı ile de ilgili bir sorun olabilir: FM'de determination özelliği (yani işler kötü giderken sebat edebilmek) düşük ve strese dayanıksız futbolculardan oluşan bir takım düşünün; bizimkisi o işte. Ayrıca influence özelliği (yani takımda sözünü geçirebilme ve kaptanlık niteliği) yüksek bir futbolcu da yok kadroda. O yüzden mental olarak kırılgan. Buna bir de Beşiktaş'ın güçsüzlüğü hissini, taraftarın kararsız yapısını, yönetimin etkisizliğini ekleyin, bugünki durum çıkıyor ortaya. Ama bu kadro maç şansı iyi gider, aleyhimize ağır hakem hataları olmazsa Fener maçına kadar ayağa kalkabilir, bir derbi galibiyeti ile de özgüven sorunu aşilabilir. Olur mu? Olursa güzel olur.

Övünç dedi ki...

Kayseri gerçekten berbat durumda.Geçen seneki kompakt ne yaptığını bilen hallerinden eser yok.Nasıl bu hale geldiklerini anlamıyorum.

Kayseri'nin makus talihi sanırım.Büyümek istedikçe oyuncularının misyonlarını tamamlaması duvarına çarpıyorlar.Abi bir futbolcunun Kayseri'de mutlu bir şekilde yaşaması çok zor.Ne olursa olsun akıllar hep İstanbul'da.Trabzon gibi bir camianın bile başaramadığı bir şeyi başarmaları zor.Mouche,Sefa,Okay hep büyüklerin gözü üzerinde olan oyuncular.Bu adamlar konsantrasyonu bir kere kaybetti mi toparlamak zor ki anladığım kadarıyla en ciddi motivasyon kaybı Prosinecki'de .

Walla böyle takımları çok güzel motive edebiliyoruz biz.Hem biz bunları yeneriz hem itibar maçı havası hep.Kısmet.Devre arasına kadar çok geri düşmessek hala CL şansımız yüksek.

patlamamız gereken maç. çıkış için gerekli olan şey farklı galibiyet. forvetlerimizin gol kaçırma lüksü yok...

alper dedi ki...

Prosinecki ve Biliç ve ziyadesiyle sosyalizm güzellemeleri dinleyeceğimiz romantik twitter ve blog Beşiktaşlılarının her iki teknik direktöre dair kıçlarından bir sürü hikaye uyduracakları ilk yarıdan Kayseri lehine net skorla biteceği belli olacak bir maç.Pazartesi Fernandes kadro dışı kalır .Oğuzhan denen iyi topçu kötü zekalı çocuk sarı kart görmez kenardan kimse de gör diye uyarmaz böylece haftaya görür Kadıköy deplasmanında Oğuzhansız oluruz.Saat 9 itibariyle Biliç'e saydırmak için 30 yaş üstü BJK lılar burda Biliç'i övmek ve sabır telkin etmek isteyen 25 yaş civarı ve altı BJK lılar tivaytırda kamplaşır.

alper dedi ki...

Bu arada dün Hürriyet Güçer'in attığı golü yıldızımız!!! Fernandes sittin sene atamaz...Arada ki kalite farkı budur..

james sneijder dedi ki...

An itibariyle Tolga, Atiba, Sivok ve Oğuzhan, biraz da Motta. Geri kalanlar ne yapıyor belli değil.

james sneijder dedi ki...

Abzayttan da olsa attık golü. Atiba iyi.

du, levande dedi ki...

almeida baya iyi. hakem çok kötü. iki tarafa da saçmasapan kararlar veriyor futbolcuları çileden çıkarttı. kırmızı kart gelebilir ikinci yarıda iki taraftan da.

du, levande dedi ki...

bu arada kayseri üç korner kullandı ikisinde büyük tehlike oldu. yersek duran toptan yeriz gibi. bizim de duran toplar büyük silahımız güya ama fernandes bi kaç haftadır o konuda da baya formsuz.

cochise dedi ki...

o değil de olcay nasıl topçu böyle; oyuncular gol attıktan sonra iştahlanması normal ama bu kadar da büyük farklılık olmaz, golden sonra herif yerde uçuyo kaçıyo. proffesyonel topçunun bu kadr değişkenlik göstermemesi lazım. (tabii buradaki kastım gol attıktan sonra kötü oynasın değil, gol atmasa da aynı şekilde oynaması...).
bir de şaka maka ofsayttan gol attık

du, levande dedi ki...

necip ne top oynadı yahu. biliç benim hatırladığım ilk defa klasik değişiklikleri dışında bi müdahalede bulundu oyundan düşen takıma ve uyandırdı takımı resmen. fernandes, veli ve gökhan töre vasattılar biraz, geri kalan herkes iyi oynadı. bu arada böyle net galibiyet alıp takım bi seriye başlayacak havaya girdiğinde illa ki bi aksilik oluyor bursa maçında oğuzhan'ın sakatlanması gibi şimdi de bugün çok iyi oynayan motta cezalı haftaya. serdar iyileşirse atiba sola geçer herhalde.

cochise dedi ki...

kaybedebilirdik de ama güzel oynamaya çalıştık;

1) Sefa, abdullah kaçmaz; kaçırmayalım..

2) haftalardır yazmayayım dedim ama gökhan 7 milyon euro falan yapmaz; 3 civarına kapatırlarsa eyvallah..

3) olmadı olcaya gol attırmak için uğraşsın tüm takım sonrasında böyle oynayacaksa

4) 2-0dan sonra tam hakem şimdi aleyhimize abuk bi karar verecek dedim arkası dönük adamın eline çarpan topa sarı kart verdi, yedik kırmızıyı. hakem 2-0'a kadar kötü olmasının yanı sıra hep bize göz kırptı sonra 180 derece; hepsi eyyamcı bunların

5) hep kontra atak yapamıyoruz yazıyodum, bugün nihayet kısmen becerdik maç sonu rahat geçti

6)tüm blog rahatlayabilir, fernandes yarım saat de olsa kanat oynadı; orta sahadaki rezalet oyunundan daha iyiydi sanki.

7)hoca çok iyi değişiklikler yaptı, son haftalardaki formsuzluğunun aksine..

Övünç dedi ki...

gol ofsayt tartışılacak bir şey yok.

OlcaY'ın maçı olacağını tahmin ediyordum zira stiline çok uygun bir yapısı var Kayseri'nin oynadığı futbolun.

Bu şekil bir rus ruleti maçında Fenerbahçe'ye ağır yeniliriz gibi geliyor bana.

Çok ihtiyacımız vardı iyi oldu.2 hafta sonra Sivas çok çok zor maç olacak.Sonra da Fener maçı var zaten.

Övünç dedi ki...

maç konyaymış ya iyi bari.sivas olsaydı kötüydü :)

can dedi ki...

Notlar:
1) Macin yildizi Bilic. Yerinde ve zamaninda mudahaleler yapti, zora giren mac kolay bitti.
2) Sahanin yildizi Olcay. Bu sene de formsuzluguna ragmen takimin en gole donuk oyuncusu. Kerim Frei elindeki muthis sansi iyi kullanamadi, bundan sonra da zor keser muhtemelen depoladigi moralle daha iyi oynayacak Olcay'i.
3) Tolga, Sivok, Motta, Necip sahanin diger iyileri. Ersan, Veli, Atiba da idare etti. Oguzhan ise fizik olarak bitene kadar iyi, sonra ise hayaletti.
4) Sahanin en kotusu tartismasiz Fernandes. Sahada pek gorunmedi zaten. Yeni kontrati icin pazarlik yapan bir oyuncunun boyle oynamasi akil disi. Gokhan da kendisi icin bicilen bonservis bedeliyle dalga gecercesine oynuyor. Almeida icin diyecek bir seyim zaten yok yillardir. Yine 5 net poziyonu susuz yuttu. O yuzden Eneramo'nun gol atmasina cok sevindim, bir de 10 kilo verse cok iyi olacak.
5) Fener macina kadar toparlanmamiz lazim. O macta orta saha Fernandes Oguzhan oynayamaz. O yuzden bugun Necip girdikten sonraki kanatli Fernandes taktigi uzerinde durulabilirdi onumuzdeki maclarda eger Fernandes'e guven olsaydi.

du, levande dedi ki...

kerim olcay'ı kesemez de gökhan bu şekilde devam ederse onun yerine oynayabilir. konya maçında denemeli bence bilic, sene başındaki gibi sonradan girmesi gökhan'ı da olumlu etkileyebilir belki.

james sneijder dedi ki...

İlk yarıdan sonra izlemeyi bırakmak durumunda kalmıştım, sonra geniş özeti izledim. Maçın sonuna kadar istikrar gösterilmiş bu en iyi işaret.

FB maçından önce Motta'nın yokluğu iyi oldu. Hazır milli ara da varken Konya maçında İsmail'i bir izleriz artık. Bana göre FB maçında yine Motta oynamalı orası ayrı. Bu arada Latin dillerinden birkaçına az biraz aşina olduğum için Motta'nın ilk yarıdaki bir pozisyon sonrasında Sefa'ya ettiği vırvırı az çok anladım, ağzı bildiğin ciddi bozuk adamın. Bu maç kırmızıyı yiyecek dedim yemiş zaten.

Anladığım kadarıyla Necip iyi oynamış. Zaten ya Atiba ortada olacak o sağbekde denenmeliydi, ya da bu şekilde oynayacaklardı. İyi oynayarak Atiba'nın zaten deneyimi olan sağbekte kalmasına yol açması bakımından da olumlu oldu.

Veli, ilk yarı izlediğim kadarıyla, mental problemler yaşıyor. Maç içinde kalması kesik kesik. Oysa bu kadronun iyi olan bir Veli'ye her zaman ihtiyacı var. Teknik yönetimin motivasyon eksikliği desem değil, maç durduğunda oyuncular kenara gelince hem Bilic hem de Terzic'in nasıl motive edici şekilde taktik verdiklerini bizzat ekrandan gördüm. Kısacası kendini toparlamalı.

"Frei"ci biri olarak kendisine verilen şans konusunda hemfikir değilim. Topu topu 2 maç o da son 15 dakikalarda oynattık adamı. Ki geçen maçta bu 15 dakikanın 7-8 dakikası rakibin topu iyi gevelemesiyle ve oyun durmasıyla heba olmuştu zaten. Bir yanda takıma geçen seneden katılmış ve kötü olduğu bariz olan maçlarda bile sürekli süre verilmiş Olcay, diğer yanda yeni gelmiş ve 2 maçta eksik 30 dakika oynamış Frei. Ayrıca Frei'nin oyun hızı takımdan eksik değil, tersine oynadığı kısa sürede bile hücumun ortalama hızından daha ötede olduğunu gösterdi.

Töre'yi dikkatle izledim ve izliyorum. Sorunu Küyedi ile hemen hemen aynı. Kendisi hakkında olumlu yorumlar yapıldıkça bunu sadece bireysel performans bazında düşünüyor. Oysa herkes takımla uyum içinde yaptıklarıyla bunu söylemişti. Oyunu, maç içinde "devamlı yararlı olmalıyım" diyerek kopuk bir şekilde pozisyonlara girdiğini ve çoğunlukla bu pozisyonların altında kaldığını gösteriyor. Oysa yapması gereken şey basit: görev bölgesi, nokta golcüler dışında, gerekli driblingler haricinde topu ayağında en az tutması gereken bölge. Gerçi en büyük handikapı olarak gördüğüm hızlı düşünme sorunu varken bu zor olabilir. Sonuçta o bonservis parasına değer mi? değmez.

Bu arada bence de Sefa-Abdullah cidden düşünülmeli. Özellikle Abdullah, görev bölgeleri aynı olmamasına karşın, Sefa'dan çok daha olgun bir oyun yapısına ve pas anlayışına sahip.

Yorum Gönder

Ara