.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
6 Kasım 2010 Cumartesi

Bakmak ve Görmek

Benim hayatımda gördüğüm belki de en çetrefilli kelime ikilisi budur. Çünkü içlerinde o kadar çok çelişki taşırlar, ve de insana dair o kadar çok ipucu sunarlar ki... Bu ikisi arasındaki farkı açıklayın desem ne anlatırsınız? 1. Her insan görür, ama baktığı açıya göre değişir gördüğü. 2. Her insan bakar, ama bazen baktığı şeyi bile göremez. Anlamlarını birbirlerinin içine koyup aynı şeyi anlattım, ama tamamen zıt şeyler anlatır gibi. İnsanoğlunun çelişkisi de burada başlar. Bir olay vardır, ama siz eğer görmek istediğinizi önceden seçmişseniz, farkında olmadan o istediğinizi görürsünüz. Hem de bunu "bak ne güzel baktım da gördüm" diye de sunabilirsiniz. Hatta etrafınızdakiler de sizinle aynı yerden bakıp bakıp göremeyebilirler, çünkü insan dinamiktir, çevresinden etkilenir. Neyse lafı uzatmayayım, burası spor blog'u: Hıncal Uluç, Nihat ve Hakan'a forma şansı tanıyan Schuster hakkında şunları yazmış bugün: Rijkaard'la, her puan kaybından sonra en az bir futbolcuyu suçlu ilan edip, tribünlerin önüne atan, kadro dışı bırakan ve adamı bitiren Rijkaard ile kazanmak için herşeyi göze alan Schuster arasındaki hocalık farkını görüyor musunuz? Peki elimizde ne var? Rijkaard, tribünlerin tepkisine karşın Barış'ı, Ayhan'ı, Mustafa Sarp'ı falan oynatan Rijkaard, kazanmak için oyunu yavaşlatınca tepki çeken Rijkaard. Schuster, kesmiş olduğu Hakan'ı Rüştü ve Cenk sakat diye oynatan, Fink'i köşeye atan, B planı olmayan Schuster. Bu yukarıda söylediklerimi doğru ya da yanlış diye söylemiyorum. Ama ben şu yukarıdaki yazdıklarım ışığında, Uluç'un dediğini aynen ters çevirebilir miyim? Çeviririm.
* * *
İşte böyle kolay bakıp da görmemek, ya da bakmadan görmek. Unutmamak lazım.

7 Yorum:

itake dedi ki...

Dediğin doğru tabiki ama bir iki sorum olacak.
şu B planı hikayesi üzerine
nedir abicim B planı? ne yapmak gerek? ne anlamalıyız. yani bu saha içi dağılımmı? A planı 4-3-3 B planı 4-5-1 C planı *****
bumudur? yoksa sen sağa at solu zorla kısa pasla çalış ne bileyim türlü terimler
bumudur?
nedir?
klişe olacak ama bir oyunda oyuna sürekli hükmetmek arzusu,karşı tarafa oyununu kabul ettirmeye yönelik oyun anlayışını uygulama çabasının içinde olan yada olmaya çalışan bir takımın hehangi alternatif başka bir planı olamaz. o plan dediğiniz şey sahada işler.
adam atılır sakatlanır oyun zora girer ve sen hamle yaparsın.
sen zaten bütün hafta ay yıl kendi oyun anlayışın üzerinde çalışırken birde alternatif planlar üzerinde iş yapamazsın. oyununu oynamaya çalışırsın oyunun gidişatına göre hamleni yaparsın
santranç gibidir. önceden açılış vs. kafanda bellidir. tıpkı karşı taraf gibi. ve oyuna başlarsın herşeyi oyunda şekillendirirsin
o yüzden bu B planı hikayesine benim pek kafam basmıyo. yanlış anlama sakın bu B planı hikayesi için genel olarak düşündüğüm bişey

Övünç dedi ki...

İtake

B planı konusunda sana o kadar çok antitez yazarım ki kendi kendimi bile yalanlamış olurum.

Mesela ne demişsin "arzusu,karşı tarafa oyununu kabul ettirmeye yönelik oyun anlayışını uygulama çabasının içinde olan yada olmaya çalışan bir takımın hehangi alternatif başka bir planı olamaz."

2 sene önce Hiddink'li Chelsea ve geçen sene Mourinho'lu Inter'ın, Barcelona'yı durdurma taktikleri bir maçlıkta olsa b planıdır.Orjinal oyun planları Barca'yı alt etmeye yetmez zira.Bu iki takımda özünde oyuna hükmedebilen takımlar.


B planı salt sistem değişikliği değil tabi.Biz Barcelona değiliz.Messi çıksın , Pedro girsin sistem biraz etkilenir tabi ama değişmez , bizde ise Q7'nin yerine koyacak,Guti'nin,Bobo'nun hatta Ernst ve Necip'in yerine koyacak adam bile yokken geçtim kazanmayı bir kaybetmeme planımız bile yok.

Bobo'yu sol açık yapmadan,Hilbert'e ceza sahasını görünce kimse varmı yokmu diye bakmadan orta yap demeden, defans yapalım,ofsayt taktiği uygulamayalım,karambolden duran toptan gol arayalım, bunları yapalım kreatif adamlarımız olmayınca .

Yani kadromuz eksikken Ernst,Aurelio,Necip orta sahası ve Tabata,Nobre,Holosko forvet hattıyla ileride baskı kurmaya kalkmak mantıklı mı?(olmadığını da deneyip gördük) Bunu çoğumuz oyun oynarken bile denemeyiz tahminimce :)

BJK4EVER dedi ki...

Cok haklisin Ovunc, benim de dusunduklerimi aynen yazmissin. B plani illa mac icerisinde olmaz, maca gore de olmali, ki bana gore IBB maci bunun en belirgin ornegidir. Ha, Schuster belki IBB'yi tanimiyor, gerektiginde mactan maca dusunen bir hoca da olabilir, ama diger buyuk maclardaki oyun sablonua da ortada, ki herhalde Porto veya FB'yi tanimiyor diyemeyiz. Bekleyip gorecegiz, hele bir sakatlar iyilessin ve Kasimpasa macini atlatalim, onumuz acik bence. Kayseri kadro kalitesi ve oyun sistemi ile ust siralarda tutunamaz. Onumuzdeki haftalarda Kayseri'den dusus bekliyorum, Bursa ve Trabzon'da da dusus olacaktir, bence GS ve BJK yukariya tirmanir ve aradaki fark kapanir ilk yari bitmeden. Yeter ki GS macina kadar puan kaybi yapmayalim.

bacon1903 dedi ki...

Olaylara istedigin acidan bakabiliriz.Ben mesela schusterin umrunda olduguna felan inanmiyorum nihat-hakani kazandirayim felan.Mecbur oldugu icin nihati israrla deniyor.Hakandanda vazgecmisti bence rustu ve cenkin sakatligi yuzunden oynatti.Nihat bizim icin elzem gibi bir sey cunku turk oyuncu kalitesi yuksek degil bizde.Bu kadar net 5 turk oyuncu bulmakta zorlaniyor adam.Kariyerine bakiyor ya bu nihat daha iyi oynayabilir diye zorluyori ki onuru holoskoyu tabatayi ondeki uclunun sag aciginda denedi adam.Nihat biraz daha ozverili olup isin defansif kisminada faydali olsa bence sag haftaki tek sansimiz o!!!!

deniz dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
jeankier dedi ki...

bu ne ya, post lara reklam mı alıyoruz, boğaz turu nedir kardeşim

shelbyl dedi ki...

Kimse post'u okumayinca oyle ilgi cekmek istedim, ne yapayim?

Saka bir yana bizim kontrolumuzde olan bir sey degil (en azindan benim bilgim dahilinde degil oyle), o yuzden kaldirdim.

Yorum Gönder

Ara