1 Ekim 2010 Cuma
75 Milyon Dolar Kredi?
---
BEŞİKTAŞ FUTBOL YATIRIMLARI SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Özel Durum Açıklaması (Genel)
Özet Bilgi : Şirketimiz 75.000.000.-USD kredi kullanacaktır.
AÇIKLAMA:
Denizbank A.Ş., Şekerbank T.A.Ş. ve Bankpozitif Kredi ve Kalkınma Bankası A.Ş.'den oluşan bankalar konsorsiyumu ile Şirketimiz arasında; kısa vadeli borçların orta vadeye yayılması ve işletme sermayesini karşılamak üzere, ilk 1 yıl anapara ödemesiz, 6 yıl vadeli 75.000.000.-USD tutarında bir kredi sözleşmesi imzalanmıştır.
---
Beşiktaş'ın mali durumu iyi değil. Geçtiğimiz günlerde borsada hisselerin %5'i daha satışa sunuldu. İlk etapta klasik taraftar refleksiyle; 'kulübü mü satıyorlar?' diyebilirdik. Fakat Referans Gazetesi genel yayın yönetmeni, Ntvspor'da katıldığı yayında konuyu yorumlarken; 'Beşiktaş hisseleri iyi durumda değil, yatırımcısını mutlu etmez; eğer %5'lik satış gerçekleşirse büyük iş yapmış olurlar. Ama bu dönemde bu hisseleri alacak kişi ya bir spekülatördür, ya da takıma gönülden bağlı bir insandır' mealinde konuştu. Hiç de iç açıcı değil tabi bunları duymak.
Şimdiyse 75 milyon dolarlık kredi haberi geliyor. Borsadan, mali politikalardan vs çok da anlamam; 75 milyon dolarlık kredi sonunda büyük bir 'yatırım' yapma amacıyla alınmadıysa bunu hayra yormak mümkün değil sanırım. Ki elimizdeki yatırımların da gelirleri kırdırılmıştı zamanında.
İyi yönden bakarsak; batmış bir işletmeye veya finans çevrelerinin gözünde umutsuz bir vakaya, devlete ait olmayan bir kurumun bu kadar ciddi bir miktarı kredi olarak vermesi beklenemez. Amiyane tabirle de; kimse babasının hayrına veya merhametinden 'para' vermez.
Demem o ki, kulübün mali durumu nedir, bu krediye neden ihtiyaç duyulmuştur.. Kulübün hala yüksek miktarda kredi sağlayabilmesini olumlu bir durum gibi okuyabilir miyiz, bize katkıları ne olacaktır.. Neden ve muhtemel sonuçlarıyla açıklayabiliyor mu yeni yönetim ve onların danışma kurulu bu krediyi? Yoksa aynı tas aynı hamam mıyız yine? Nihayetinde sanıyorum ki bu meblağ sıradan bir borsa bildiriminden çok öte.
Etiketler:75 milyon,kredi,Purplepurple
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(Atom)
Ara
-
TEKNİK DİREKTÖR OLMAK İSTEMEMİŞTİ - Aralık 2019'da Fitbol Dergi için yazılmıştı. AMATÖR LİGLERİN BÜYÜK GOLCÜSÜ OLAN DANİEL FARKE GOLLERİYLE HAYAT VERDİĞİ TAKIMA ZOR ZAMANINDA GİTMEK ZORUN...2 yıl önce
-
Josef de Souza Beşiktaş Orta Sahasına Ne Katar? - Evet, benim için çok çok ayrı bir yer olan bu platforma, vlogger olarak geri döndüm. Bu kez, garanti bir dönüş. Bavulumu alıp, Haydarpaşa Garı'na koymuş v...4 yıl önce
-
İyi ki Doğdun Büyük Başkan! (Metin Tekin Efsane Başkan Süleyman Seba'yı Anlatıyor) - Sarı Fırtına Metin Tekin, efsane başkanın doğum gününde onu anıları ile yad ediyor. Seneler evvel dediği gibi "Efsane, yıllar aşıp yüzyıl öteye geçebilme...4 yıl önce
-
Atleti - Atletico Madrid. Bir takım kurmuş... Bu takım sahada sanki bir vatan toprağını ya da bir ülküyü müdafaa eder gibi, bir kaleyi müdafaa ediyor. Sahaya çıkma...4 yıl önce
-
Golcü Şampiyon Yapıyor mu? - Gomis'in sezona muazzam başlaması üzerine Twitter'da bir tartışma gördüm. Tartışmanın temeli Gomis'in bu performansının Galatasaray'ı şampiyon yapıp yapmay...7 yıl önce
-
sinanyyilmaz.blogspot.com - Sinan Yılmaz'ın yeni ve profesyonel yazıları* sinanyyilmaz.blogspot.com* adlı blog adresinde olacak.9 yıl önce
-
Euroleague bwin Mart 2015 MVP Nemanja Bjelica Röportajı - Fenerbahçe Ülker dokuz maçlık bir galibiyet serisi yakalamış durumda ve 2008-2009 sezonundan bu yana ilk kez Euroleague 'playoff'larına katılma hakkını ...9 yıl önce
-
Önce krampon, sonra performans - Her çocuk gibi sokaklarda başlayan futbol maceramız, bazı çocukların yaptığı gibi benim de toprak sahada devam etmişti. Sonrası okul, iş, hayat mücadeles...9 yıl önce
-
NBA: Bir Ayın Ardından... (Part 1) - Her ne kadar başlığımızda bir aylık zaman dilimini ele aldıysak gerek tembellik, gerek iş güç yüzünden yazının paylaşılması, gerekli güncellemeler yapıldık...9 yıl önce
-
Bu Sefer Bahanem Var - Yine ihmal ettim blogu ama bu sefer sağlam bahanem var. Son 9 senedeki ikinci kıtalar arası taşınma olayına kalkıştım. Bilenler bilir, son 9 senedir Avus...10 yıl önce
-
Babylon Dergisi Röportajı - http://www.aliece.com/2013/11/babylon-dergi-ali-ece-roportaji/#more-189510 yıl önce
-
Arsenal Kendine İnanıyor - Arsene Wenger'in sözleriyle, *"İyi bir rakibe karşı alınmış tatmin edici galibiyet." *Arsenal hafta sonu Liverpool'u oyun dışı bırakarak, bölüm bölüm saha...11 yıl önce
-
-
45 Yorum:
Burada önemli olan 2 şey var
1- Bu kredi ne teminat gösterilerek alındı ?
A) Fulya ipotek mi ettirildi?
B) Önümüzdkei yılların yayın gelirleri mi yoksa kombine gelirleri mi temlik ettirildi?
Hiç kimse bukadar büyük bir krediyi teminatsız vermez.
2- Alınan kredi hakkaten kısa vdeleri borçları kapamak için mi kullanılacak yoksa başkanın cebine mi girecek?
Bu iki şeyi öğrenmeden bu krdinin olumlu mu yoksa olumsuzmu olduğu hakkında hiçbirşey söyleyemeyiz.
Yukarıdaki yazıda birşey gözüme çarptı.Referans gazetesi genel yayın yönetmeni,şöyle buyurmuş; 'Beşiktaş hisseleri iyi durumda değil, yatırımcısını mutlu etmez; eğer %5'lik satış gerçekleşirse büyük iş yapmış olurlar. Ama bu dönemde bu hisseleri alacak kişi ya bir spekülatördür, ya da takıma gönülden bağlı bir insandır.
Bu yazı inanılmaz kolpa bir yazıdır.Beşiktaş hisseleri şuan imkb de elde tutulan hisselerden biridir.Her gün en az 30-40 trilyonluk işlem hacmi oluyor.Beklentisi özellikle maçlardan önce büyük oluyor ve akıllı şekilde değerlendirilirse iyi para kazandırıyor.Bugünkü işlem hacmi 100 trilyon.
% 5 lik hisseyi rahat satar Bjk.Allahtan borsaya bakıyoruzda neyin ne olduğunu biliyoruz.
"Beklentisi özellikle maçlardan önce büyük oluyor ve akıllı şekilde değerlendirilirse iyi para kazandırıyor."
Bunu yapan adamlara zaten kaba tabirle spekulator denebilir abi :)
Orada denen sey, Besiktas'in hisselerinin uzun vadeli yatirim araci olarak gorulmeyecegi. Ki sonuna kadar katiliyorum. Ben mesela kesinlikle Besiktas hissesi satin alip kenara koymam.
Kredi mevzusuna gelirsek, bildirim metni okundugunda yapilan is bir "borc dondurme" olarak algilaniyor. Kisa vadeli borclar vardi, onlari odemek icin orta vadeli kredi aldik.
Ruff'in da dedigi gibi, bu kredi icin teminat nedir? Orasi mechul.
Fi Yapi denen kurum "yeni stad yapimi 2 yil icin gundemimizde yok" dedi, anlasmanin kosulu bu. Eger o para yatirim olacaksa neyin yatirimi olacak o da bilinmez.
Aman, ben biraktim finansali dusunmeyi, sonra kotu cocuk oluyoruz, degmez.
"Beşiktaş hisseleri iyi durumda değil, yatırımcısını mutlu etmez..."
Borsadan felan anlamamda referans gazetesi genel yayın yönetmeninin bahsettiği Beşiktaş hisselerinin şu an değerinin çok üstünde olduğu kimsenin bu yüksek fiyatlardan hisse almıyacağı yönündeydi. Doğrudur değildir orasını bilmem.
@shelbyl
milyon dolarlık adamlar az biraz biliyodur heralde. sonunda lafıma gelmişsin.
bırak onlar çözsün. biz kendi çapımızın dışına çıkmayalım.
@theotheo
Babacim seninle su konuda anlasamayacagiz. "Milyon dolarlik adamlar" herseyi biliyor olsaydi, dunya uzerinde hicbir kulubun, sirketin vs. batmamasi gerekirdi, hic ekonomik kriz olmamaliydi degil mi?
Milyon dolarlik adamlar oncelikle kendi ceplerini dusunur hocam. Kendi cebini dusunmeyen adam milyon dolarlik olamaz. Ve en nihayetinde bu adamlar da senin benim gibi insan, yanlis varsayimlar yapmalari mumkun. Kac tane sirket batip cikiyor her yil...
Sen sunu bir kabul et, sonrasini gene konusuruz.
ya senin de sorunun şu. benim demediğim şeyleri söylüyosun. milyon dolarlık adam hata yapmaz demedimki.
ama senin benim gibi adama göre daha az hata yapar. 3 kuruş kazanıcaz die götümüz çıkıo. adam ne biçim para kazanmış demekki zekası vizyonu bizden daha fazla. bunu kabul edelim.
bu yüzden kıskanmayalım. bu dünyada fakirden zarar gelir. zenginden değil.
bu nedenle bu adamlar bu kararları veriyolarsa elbetteki haklı gerekçeleri vardır. ha yarın yanlış olduğu ortaya çıkar olur da olur. o zaman bakılır. ama şimdilik izlemek yeterli.
75 milyon dolar denizbank'in aldigi sendikasyonla neredeyse senkronize sekilde alindi. Sozlesmeyi gormeden konusmak mantiksiz, kulupler duzgun denetlenmedigi, raporlari detayli yazilmadigi icin de bu kredinin mahiyetini, sartlarini, getirisini goturusunu konusmak zor. Iceriye giren birinden haber almak lazim...
Bu buyuk bir para, kesinlikle karsiliginda ciddi manada teminat gosterilmis olmali. Ciddi manada dedigim sey, bu kulubun sahip oldugu her sey anlamina geliyor. Nakite dondugunde 75 milyon edecek, bankaya dert getirmeyecek bir varlik olmali bu... Konunun satir arasinda kalmasi, mac gunune denk gelmesi falan buyuk talihsizlik.
Denizbank cok dusuk oranla aldi sendikasyonu, dusuk faizle borclandigimiza dair umidim var bu noktada. Yok yuksek faizli borca girdikse, bu hakikatten sonun baslangici olacaktir. Bu 75 milyon cok konusulur...
kredi ile ilgili değil ama borsada işlem gören hisse ile ilgili şunları aktarmak isterkim ki;
bjkas spekülatif hisselerden biridir.
aslında bazı yasaklar ve yaptırımlar uygulanması gereken hareketleri olmasına rağmen, spotif hisselerin kamuoyu baskısı çok olduğu için imkb, bazı konularda bu hisselerin hareketlerine göz yumduğu söyleniyordu.
bu hisseyi alan kumar oynar. akıllı ve mantıklı bir yatırımcının bu hisseyi alması akıl karı değildir. bu işlerden anlamayan biri bile grafiklerine bakarak nasıl garip hareketler yaptığını anlayabilir.
2009 yılında çok kısa bir sürede hiç bir mantıklı açıklama olmadan neredeyse 6 katına çıktı. bu sene de ağustos ayından beri neredeyse 3 katına çıktı.
örneğin dün önemli bir avrupa deplasmanından galibiyetle dönmüş olduğu halde bugun borsada dip yaptı..
hisse fiyatı yüksek iken %5 hisseyi halka açmak kulüp için iyi bi getiri olabilir ama alan ne için alıyor onu bilemiyorum. alan küçük yatırımcı varsa büyük ihtimal cidi paralar kaybedecektir.
genel olarak sportif hisseler spekülasyona çok müsayit oluyor sanırım. bilançoları gelir gider tabloları başarılar ile değişebiliyor. daha önce de yazılmıştı; delgado'nun "sanal" değeri üzerinden bi çok şey yapılabiliyor.
kredi konusuna gelecek olunursa nerede kullanılacağı ve neler teminat gösterilerek alındığı çok önemli.
- "FiYapı" ile ucuz sayılabilecek bir fiyata isim sözleşmesi yapılması
- Topbaş'ın ağzından 2011 tarihinin çıkması: http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/15911702.asp?gid=362
- Neredeyse batık durumdaki bir "şirket" için 75 milyon dolarlık kredinin onaylanması
Son birkaç gün içinde gerçekleşenlerin hepsi bir şeyleri işaret ediyor bence.
Üstüne araştırmacı gazeteci olarak şu link'i buldum: http://fiyapi.com.tr/egitimherengeliasar.html
Hayrünnisa Gül'ün ve AKP'ye yakın diğer kişi (ör: Lokman Ayva - AKP İstanbul milletvekili) ve medya kuruluşlarının sponsor ettiği "Eğitim Her Engeli Aşar" sosyal sorumluluk projesinde websitelerinde buna link verecek kadar aktif yer alan bir grup bu FiYapı. (Şu link'e bakın, sosyal sorumluluk projelerinin atıf yaptığı gazetelere dikkat edin, ne demek istediğimi göreceksiniz: http://www.egitimherengeliasar.org/Category.aspx?CategoryId=3)
EkşiSözlük'te de bu grubun "aniden parladığı"ndan bahsediliyor. İsmini beş sene önce duymuş olan biri varsa beni düzeltsin, şahsen ben de duymamıştım. Şimdi nedense aklıma kazandığı enteresan ihaleler ile bir anda birkaç sene önce ortaya çıkan TaşYapı geldi..
Hepsi üst üste gelince bizim yönetimin amacının stadın yeniden yapılmasının önündeki anıtlar kurulu engelini stadı hükümete yakın bir gruba yaptırarak (ve bu süreç sürecinde grubun da adını duyurarak) kaldırmak olduğu anlaşılıyor bence. Ucuza verilen sponsorluk bunun ilk adı olabilir.
Pragmatik Beşiktaşlı insan: OoOoO yeni stat geliyor!
Ulusalcı insan: Üçüncü köprüyü de FiYapı'ya yaptırır bunlar...
Renkli takım taraftarı: PEŞKEŞ
Düz adam: Oeh
"bu dünyada fakirden zarar gelir. zenginden değil."
Babacim 2008 krizinde neredeydin yahu? Bak bu en son ornek.
Bu dunyada zenginden daha cok zarar gelir, cunku zengin gucunu korumak icin her turlu ise girmeye hazirdir. Bu Tarih 101 yani. Fakirin verdigi zarar mikro duzeyde iken, zengin makro duzeyde beller seni.
5 milyon dolar kredi alinsa "Bir bildikleri vardir" der gecersin. 75 milyon dolar kredinin neden yanlis ya da neden dogru oldugu konusunda beklerken cok gec olabilir.
Sahi bir Fulya Projesi vardi n'oldu ona?
Kalten'in dedigi cok mantikli.
75 milyonluk krediyi de "2 sene borc dondurelim, sonra stadi finanse etmis oluruz" seklinde aldiklarini dusunebiliriz bu takdirde.
@shelbyl
acıma yetime koyar götüne diyorum. başka birşey demiyorum.
Herkes demiş, ama ben de diyeyim. 75 milyon dolar cidden büyük bir meblağ ve ne teminat göstererek alındı çok merak ediyorum.
Ama buraya aynen Kalten'in yazdığı şeyleri yazmak için gelmiştim. Gerçi direkt ana hatlarıyla verecektim, o araştırmış, ayrıntısına kadar anlatmış. Böyle bir şey olabilme ihtimali yüksek, izleyelim, görelim.
2010 bilancosuna baktim durumu anlamlandirmak icin.
Kisa Vadeli Yukumlulukler bareminde, Finansal Borclar, Ticari Borclar, Diger Borclar ve Diger Ticar Borclar kalemlerinin toplami 128.147.528. Gecen seneki bilancoda bu toplam 68.896.033. Yani bir sene icinde kisa vadeli borcumuz tam 60 milyon lira artmis.
Bunun yanisira, kisa vadeli alacaklar kalemindeki degisim 17 milyon lira. Yani bilancoya baktigimizda, nakit akisinin kredi desteksiz borclari karsilama olasiligi yok. Gecen seneki bilancoda, kisa vadeli alacaklar ile yukumlulukler az biraz dengeliymis, bu sene arada 50 milyonluk bir ucurum var.
Tabii "iliskili taraflara diger borclar" kalemi de var 47 milyoncuk liracik. Iliskili taraflarin ne oldugunu biliyoruz herhalde.
* * *
Peki bizim ozkaynaklara ne olmus? Gecen sene -15.391.563 iken bu sene -63.784.377. Teknik iflas durumundan "teknik yokluk" durumuna
gecmisiz. Bereket kulubun "maddi olmayan duran varliklar" kalemi serbest halde sisebiliyor, oyuncularimiz cok degerli olduklarindan davalar acilmiyor.
Bu arada net donem zararimiz da gecen sene -29.417.158 iken, bu sene -48.441.578 olmus.
Simdi buradan anliyoruz ki, bu kredi olmasa borc dondurecek halde degiliz. Stad vs. ileriye donuk hamleler, ama bu kredinin oncelikli amaci borclari uzun vadeye yaymak ve biraz nefes almaktir, bu acik.
Bu arada su dosyadan su an Besiktas'in aktif olarak dahil oldugu davalara bakin (sayfa 25'ten basliyor), iciniz acilacaktir :) Baki Mercimek bile icra isteminde bulunmus lan!
http://www.kap.gov.tr/yay/Download/Bildirim/Ek/43034.pdf
sanirim devre arasinda Messiye teklif doturucez..
Yorumları okumadan önce kafamda bazı şeyler vardı ama yorumları okuduktan sonra yazmanın bi anlamı yok :)) Umarım sonunda bi arap şeyhine satılmayız.
@Kalten
dediklerin akla yatkın. bu iş bu gece çözülecek gibi. Ben de araştırmalara başlıyorum. Parçaları birleştirelim arkadaşlar. :)
75 milyon doları 6 yıl vadede alınca bunun geri ödemesi de baya ciddi faizler içeriyordur tahminimce.
bu seviyedeki rakamların faizlerini hesaplamak için özel formüller gerekiyor olabilir. ama çok düz bir hesapla 100 bin liralık morgıç için 5 yılda toplam 30 bin lira faiz ödeniyorsa 75 milyon dolar krediyi 6 yılda geri ödemede 25 milyon faiz ödenecektir diye düşünüyorum.
6 yılda 100 milyon dolar nasıl geri ödenecek? ayrıca bu arada bi de stad yapılacaksa o nasıl finanse edilecek? bu arada takım giderleri transfer ve sporcu maaşları ne olacak?
bi yerlerden tassarruf edilmesi gerekmiyor mu yahu?
o değil de şu davalarda diatta yine çıkmış ortaya.genç diattacılar rahatsız:)
Benim söylemek istediğim " o hisseler alıcı bulamaz" mantığının yanlışlığıydı.
Satışa çıkacak bjk hisseleri alıcı bulur şuanki piyasada.
Hocam yuzde 33.3 faiz oldugunu sanmiyorum acikcasi......
http://www.isbank.com.tr/content/TR/Hesaplama_Araclari/BireyselKrediHesaplama.aspx
buradan faiz oranını %0,8 yapıp hesaplama kolaylığı açısından 100.000 yazın 72 ay seçilince aylık 1.832 tl ödeme çıkıyor.
bunu 72 ile çarpınca 131.000 lira ediyor.
yani 6 yıl için piyasadaki en düşük faiz oranı ile hesap edilince bile %33 lük bir faiz ödeniyor.
burada karşılaştırma açısından tek fark birinin dolar birinin tl olması. dolar kredi çekince faiz oranları eskiye nazaran çok değişmiyordur diye düşünüyorum. hatta sanırım kriz ortamında dolar daha riskli olduğu için faiz oranı daha yüksek bile olabilir.
Piyasadaki en ucuz kredi faizinden %33'luk faiz orani cikarma, doviz kredisinin faiz oraninin riskinden dolayi daha yuksek olmasi gibi sehir efsaneleriyle boyle bir finansal operasyonu yorumlamak ne yazik ki lise fizik bilgileriyle Bing Bang'i aciklamaya calismaktan oteye gitmez...
Denizbank'in aldigi son sendikasyon kredisinin orani LIBOR+%1,3. Bunu bize LIBOR+%5'ten yansitsa bile soz konusu kredinin faiz yuku mevcut kisa vadeli kredilerimizin tumunden daha dusuk olur. Ilk sene anapara geri odemesi de olmayacagi dusunulurse bu sene icin cok ciddi bir nakit rahatligi yaratacagi kesin. Dolayisiyla bu kredinin ne kadar faiz getirecegini hesaplamak abesle istigal, diger butun sartlar esit tutuldugunda bu kredi kullanilmasa odeyecegimiz faiz cok daha yuksek olacakti...
Burada asil tartisilmasi gereken bu krediyle ne yapilacagi. Eger bu krediyle sirkete giren nakit har vurulup harman savrulmayip borcun uzun vadeli olarak yapilandirilmasinda ve kar yaratacak yeni projelerde kullanilacaksa, bu gayet basarili bir finansal operasyon da olabilir; Galatasaray'in gecen sene sirket birlesmesi icin aldigi kredinin bir kismini gereksiz ama sosyetik transferlere harcamasina benzer bir sekilde kullanilacaksa da gayet fiyasko bir operasyon da olabilir...
Ozetle bu krediyle alakali bir sey tartisilmak isteniyorsa yapilmasi gereken ortada olmayan faiz oranlariyla faiz hesaplamasi yapmaya calismak yerine, bu paranin nasil kullanilabilecegini tartismaktir...
@onurlu
abicim postun başında yazdığım ilk yorumda tam olarak şunları söylemişim: "kredi konusuna gelecek olunursa nerede kullanılacağı ve neler teminat gösterilerek alındığı çok önemli."
daha sonraki yorumda da;
"bu seviyedeki rakamların faizlerini hesaplamak için özel formüller gerekiyor olabilir. ama çok düz bir hesapla..."
diye bir giriş yaparak morgıç kredisi ile bir faiz karşılaştırması yapmışım.
buna itiraz gelince de link vererek karşılaştırmayı göstermek için aynı düz hesabı detaylandırdım sadece..
yani hesaplamaının düz mantık içerdiğini zaten söylemişken sen lise bilgileriyle demen abesle iştigal güzelimcim..
Zaten açıklamada yazıyor hocam kredinin niye kullanıldığı.Kısa vadeli borçların orta vadeye yayılması diye anlatmış işte.Onurlu'nun dediği gibi yüksek fazili borçları temizleyip tek bir borç altında birleştirme çabası gibi birşey.Kredi kartı borcunu kredi çekip kapatanlar gibi bir nevi ama onlarda bir yerde patlıyor sonunda :)
Büyük ihtimal stadın yıkım işinde kullanılacak bir kısmıda...
Benim anlamadığım 2011 yılında yıkılacağı söylenen stada fiyapı'nın nasıl bir mantıkla 2 yıllık sponsor olduğu.Ulan nerden baksan 1 sene maç yapılmayacak stada adamlar isim hakkı için niye 3 m $ ödüyor.Eğer yıkılmayacaksa yöneticiler sağda solda nasıl açıklama yapıyor.Eğer yöneticiler açıklamıyorsa gazeteler tvler niye duyuruyor yine mi REcai laan !!!
@övünç
Fiyapı açıklama yapmıştı. Sözleşmeni fesih hakkı Beşiktaşta.İstedikleri zaman tek taraflı feshetme hakları var sözleşmeye göre.
Sterkasur,
O da garip zaten. Ben bir sirketim, sponsorluk anlasmasi imzaliyorum. Bu anlasma karsiliginda 3 milyon dolar oduyorum, yani benim beklentim bu yatirimimin bana bu miktarda bir marka degeri yaratmasi.
Ama sozlesmede "karsi taraf istedigi zaman iptal edebilir" diye bir madde var.
Simdi ben ya cok aptalim, ya da karsi taraf iptal ettiginde bu stadin yeniden yapilmasini bana ihale etmis kapilar ardinda. Benim aklima baska aciklama gelmiyor.
Stad yapıldıktan sonra kimin yaptığı önemli değil
@kma
Faiz hesaplamasi icin usenmeyip en dusuk faizi hesaplayabilecegin linki bulmus, sonra yetinmemis 6 senelik maliyetini hesaplamis ve ustune de doviz kredinin faizinin daha yuksek olabilecegini dusundugunu eklemisken kredinin nerede kullanilacagi ile ilgili sadece "kredi konusuna gelecek olunursa nerede kullanılacağı ve neler teminat gösterilerek alındığı çok önemli." cumlesini kurman ne yazik ki biraz yetersiz kalmis. Kaldi ki varsayalim karaladigin her sey duz mantik degil de Wharton'da finans masteri seviyesinde olsun, elinde ulastigin 31.000 liralik faiz yukuyle kiyaslayabilecegin guncel bir faiz maliyetimiz var mi ki (varsa da nerede) bu 31.000 liranin maliyetinin yuksekligi veya alcakligi ile ilgili bir yorum yapmaya calisiyorsun?
Ozetle faizi nasil hesapladiginin cok da bir onemi yok, sadece faiz hesaplamasina verdigin onemi vermen gereken asil yerin tek cumleyle gecistirilmeyecek bir konu oldugunu soyluyorum guzelimcim...
açıklamışlar oranları detayları filan tabi neyi ipotek gösterdiklerini göremedim
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/15976554.asp?gid=373
Fi-Yapı başkanı da demiş, işlemler başladı, talibiz. Bizim teoriler doğru sanırsam
Haber takibine devam:
http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/16040521.asp?gid=373
http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/16041606.asp
Ve beklenen karar, hayırlısı:
http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/16053083.asp?gid=373
Do you need personal loan for business ? if you are interested contact this email: xavigeradloanfirm@yahoo.com for your loan transfer. we gives loan at 3% rate.
Am xavi Gerad jude, Aiicco inssurance plc bir temsilcisi.
Size bir kredi ihtiyaci varsa bugün e-posta yoluyla bugün bize ulasin, istediginiz kredi ile size yardimci olabilir: (xavigeradloanfirm@yahoo.com)
Yilbasi kredileri% 3 faiz orani sadece avelable vardir. Ciddi basvuran, ancak daha fazla bilgi için irtibata geçiniz. Biz renging krediler
sunuyoruz 3000 sadece US $ Euro ve pound 50,000.000 için.
Biz dahil kredi her türlü teklif
Bireysel krediler:
Isletme Kredileri:
Ögrenci Kredileri:
Insaati krediler:
Ev kredileri:
Is expandsion krediler:
Borç konsolidasyonu kredi:
Biz hizli ve dinamik test edilmis ve güvenilir bulunmaktadir.
Daha fazla bilgi için (xavigeradloanfirm@yahoo.com): E-posta Iletisim.
Sr Gerad jude
Merhaba!
Eğer mali yardıma ihtiyacınız mı?
Kredilerin her türlü için hemen başvurun ve acilen para almak!
* 5000 $ dan $ 5,000000.00 değişen Randevular kredi miktarı
* Faiz oranı% 3 olduğunu
* Geri ödeme 1 ile 20 yıl arasında seçim yapın.
* Aylık ve yıllık geri ödeme planı arasında seçim yapın.
* Kural ve kredi esneklik koşulları.
Bütün bu planlar ve daha fazlası, lütfen bize ulaşın.
E-posta: Zopadepartment@gmail.com
içtenlikle
yönetim
Merhaba!
Eğer mali yardıma ihtiyacınız mı?
Kredilerin her türlü için hemen başvurun ve acilen para almak!
* 5000 $ dan $ 5,000000.00 değişen Randevular kredi miktarı
* Faiz oranı% 3 olduğunu
* Geri ödeme 1 ile 20 yıl arasında seçim yapın.
* Aylık ve yıllık geri ödeme planı arasında seçim yapın.
* Kural ve kredi esneklik koşulları.
Bütün bu planlar ve daha fazlası, lütfen bize ulaşın.
E-posta: Zopadepartment@gmail.com
içtenlikle
yönetim
*% 3 faiz kredisi oranı sunuyor
* Nakitsiz Girişimci Sigortası
* Para için garanti
Kredi notu iyi olan Credit Financier Home, sınai ve kişisel menfaatler amacıyla şahıslara veya şirketlere veya kooperatif birliklerine teminat kredileri ve teminatsız krediler sunmaktadır.
İletişim Adresi:
Whatsapp: +15184181390
Doğrudan posta
creditfinancierhome@gmail.com
Krediye ihtiyacın var mı? İşte finansal problemi olanlar için ve hayatlarında maddi canlanma isteyenler için bir fırsat, çok makul bir faizle kredi veriyoruz, her türlü borç borç kredisi, işletme kredisi, sağlık kredisi, ev kredisi, öğrenci veriyoruz Ülkeye maddi sıkıntıdan kurtulmak için kredi vb. Firma Adı: PLUTO KREDİ FİNANSI EVİ. Bugün bize ulaşın
Finansal yardım için e-posta: plutocreditfinancier@gmail.com
Whatsapp: +18474539904
*% 3 faizli kredi oranı sunar
* Nakitsiz Girişimci İçin Sigorta
* Para garantisi
* 10,000 TL'den 100,000,000 TL'ye kadar kredi teklifi
İyi kredi puanıyla, Credit Financier Home, bireysel veya şirket veya kooperatif derneklerine, endüstriyel ve kişisel çıkarlar için teminatlı krediler ve teminatsız krediler sunar.
İletişim Adresi:
WhatsApp: +15184181390
Doğrudan posta:
creditfinancierhome@gmail.com
Krediye ihtiyacın var mı? İşte finansal problemi olanlar için ve hayatlarında maddi canlanma isteyenler için bir fırsat, çok makul bir faizle kredi veriyoruz, her türlü borç borç kredisi, işletme kredisi, sağlık kredisi, ev kredisi, öğrenci veriyoruz Ülkeye maddi sıkıntıdan kurtulmak için kredi vb. Firma Adı: PLUTO KREDİ FİNANSI EVİ. Bugün bize ulaşın
Office e-postası: plutocreditfinancier@gmail.com
Telefon: +18474539904
Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.
NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.
Merhaba!
Mali desteğe mi ihtiyacınız var? dünyanın her yerinde ihtiyacı olan borçlulara her türlü krediyi veriyoruz.
5.000 - 10.000.000 ABD Doları
* amaç *% 3 faiz oranı
* 1-20 yıl arasında ödeme seçeneği.
* Aylık ve yıllık ödeme planı arasında seçim yapın.
* Kredinin esnekliği.
Yardım için lütfen bizimle iletişime geçin.
E-posta: creditfinancierhome@gmail.com
İş Planlama, Ticari ve Kalkınma Finansmanı, Mülkler ve İpotekler, Borç Konsolidasyon Kredileri, Ticari Krediler, Özel krediler, Bireyler, şirketler ve kurumsal kuruluşlar için yıllık düşük faiz oranına sahip Konut Yeniden Finansman Kredileri gibi geniş bir yelpazede finansal hizmetler sunuyoruz. Genel Kredi programımızla aileniz için en iyisini alın ve hayallerinizdeki eve sahip olun. İlgilenen adayların bizimle iletişime geçmesi gerekir
Yalnızca WhatsApp: {+ 44} 7480 729811
Tel .... {+ 44} 7480 729811
E-posta: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
İyi günler ! kredi talep eden tüm değerli müşterilerimize hızlı bir bildirimde bulunmaktayız, şu anda uygun bir kredi faiz oranına sahip bir kredi planındayız.
İletişim:
creditcentercorp.usa@gmail.com
whatsapp: +1 (847) 453 9904