28 Aralık 2009 Pazartesi
Manşet
"Sizi Şampiyon Yaparlar Mı Sandınız?"
30 Mayıs 1993 19:30
Fenerbahçeli komşudan
Henüz 11 yaşındaki o çocuğa dönerek...
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(Atom)
Ara
-
TEKNİK DİREKTÖR OLMAK İSTEMEMİŞTİ - Aralık 2019'da Fitbol Dergi için yazılmıştı. AMATÖR LİGLERİN BÜYÜK GOLCÜSÜ OLAN DANİEL FARKE GOLLERİYLE HAYAT VERDİĞİ TAKIMA ZOR ZAMANINDA GİTMEK ZORUN...2 yıl önce
-
Josef de Souza Beşiktaş Orta Sahasına Ne Katar? - Evet, benim için çok çok ayrı bir yer olan bu platforma, vlogger olarak geri döndüm. Bu kez, garanti bir dönüş. Bavulumu alıp, Haydarpaşa Garı'na koymuş v...4 yıl önce
-
İyi ki Doğdun Büyük Başkan! (Metin Tekin Efsane Başkan Süleyman Seba'yı Anlatıyor) - Sarı Fırtına Metin Tekin, efsane başkanın doğum gününde onu anıları ile yad ediyor. Seneler evvel dediği gibi "Efsane, yıllar aşıp yüzyıl öteye geçebilme...4 yıl önce
-
Atleti - Atletico Madrid. Bir takım kurmuş... Bu takım sahada sanki bir vatan toprağını ya da bir ülküyü müdafaa eder gibi, bir kaleyi müdafaa ediyor. Sahaya çıkma...4 yıl önce
-
Golcü Şampiyon Yapıyor mu? - Gomis'in sezona muazzam başlaması üzerine Twitter'da bir tartışma gördüm. Tartışmanın temeli Gomis'in bu performansının Galatasaray'ı şampiyon yapıp yapmay...7 yıl önce
-
sinanyyilmaz.blogspot.com - Sinan Yılmaz'ın yeni ve profesyonel yazıları* sinanyyilmaz.blogspot.com* adlı blog adresinde olacak.9 yıl önce
-
Euroleague bwin Mart 2015 MVP Nemanja Bjelica Röportajı - Fenerbahçe Ülker dokuz maçlık bir galibiyet serisi yakalamış durumda ve 2008-2009 sezonundan bu yana ilk kez Euroleague 'playoff'larına katılma hakkını ...9 yıl önce
-
Önce krampon, sonra performans - Her çocuk gibi sokaklarda başlayan futbol maceramız, bazı çocukların yaptığı gibi benim de toprak sahada devam etmişti. Sonrası okul, iş, hayat mücadeles...9 yıl önce
-
NBA: Bir Ayın Ardından... (Part 1) - Her ne kadar başlığımızda bir aylık zaman dilimini ele aldıysak gerek tembellik, gerek iş güç yüzünden yazının paylaşılması, gerekli güncellemeler yapıldık...9 yıl önce
-
Bu Sefer Bahanem Var - Yine ihmal ettim blogu ama bu sefer sağlam bahanem var. Son 9 senedeki ikinci kıtalar arası taşınma olayına kalkıştım. Bilenler bilir, son 9 senedir Avus...10 yıl önce
-
Babylon Dergisi Röportajı - http://www.aliece.com/2013/11/babylon-dergi-ali-ece-roportaji/#more-189510 yıl önce
-
Arsenal Kendine İnanıyor - Arsene Wenger'in sözleriyle, *"İyi bir rakibe karşı alınmış tatmin edici galibiyet." *Arsenal hafta sonu Liverpool'u oyun dışı bırakarak, bölüm bölüm saha...11 yıl önce
-
-
57 Yorum:
jessie,
kimse kimseyi şampiyon yapmaz, şampiyon olunur cümlesiyle muhalif bir hava yaratmak arzusundayım.
bunu derken çalınan şampiyonlukları düşünmüyor da değilim. çalınan dedim diye birileri çıkıp dava açmasınlar tabi, zamanında 2002 ağustosta Y.D. henüz asbaşkanken, ünlü vanspor maçının hakemi süper miyop metin tokata 2 puanımızı çaldı dedi diye benim bilmem kaç saat çalışıp kazandığım parayı kazanmıştı Y.D.'den. saçmalıyorum muntazam olarak ama, şampiyonluk çalınıyorsa, birileri de şampiyon yapılabilir bence deyip kendi kendimle de çelişirim fütürsuzca.
14 Mayıs 2006 18.00
Benzer bir komşu: "Oğlum bu saatten sonra şampiyon olamazsınız!"
14 Mayıs 2006 21.15
ŞAmpiyonluk verilmez alınır!
buna benzer birşey bir daha olsa heralde depresyona falan girerdim.
alper in bu posta atacağı mesajları da merakla bekliyorum, adam zaten gs düşmanı :)
Şampiyon olunca; bileğimizin hakkıyla söke söke.
Şampiyon olamayınca; yapmadılar.
O zaman şampiyon olunca da birileri yapıyor. Sistem bu. Neden izliyoruz biz bu ligi? Gidip sistemin adil olduğu başka bir lig izleyelim.
iki üç sene önce, bir denizli maçından sonra, üzerimdeki fenerbahçe formasını görünce söylenen 60 yaşlarında teyze;
"yavrum nedir bu bizim bu denizliden çektiğimiz".
böyle küçük olaylarla genellemeler yapmaya devam edelim, bir yere varacağı yok nasıl olsa.
Bu Manset kosesini jessie aciklamadigi icin boyle olmus, ben aciklayayim.
Olay su. Her hafta, blog yazarlarindan birisi; gazete, tv, komsu vs.den kendi hafizasinin "manset"inde yer alan bir sozu buradan paylasacak. Bir nevi tarihce gibi, en gayriresmisinden.
Yoksa hicbir arguman yok burada. Maksat hafizalar tazelensin.
bu manşeti ve o tarihi hatırlattığın için her yerindne öpüyorum jessie.
8-0,zalad,gs yi hatırlattığı kadar öss sınavını o maçın oynandığı gün tarlada tütün çapaladığımı,maç bitince ağladığımı babamın bana ilk sigarayı o zaman veridğini hatırlarım.o günden beride hiç bırakmadım sigarayı ve gs ye sövmeyi.
yukarıda bazı saf arkadaşlar var.okudum.şampiyonluk verilmez alınır oynanır kazanılır hak edilir falan gibi tarihten önce kalmış söylemlere başvurmuşlar.onlara diyorum ki azıcık elinizi vicdanınıza koyun.denizli-fb maçında fener şampiyonluğu kaybetti ya hani bir kaç yıl önce.o gün fb nin yerind egs olsaydı denizli -gs maçı olsaydı sorarım size gs o şampiyonluğu bırakırmıydı kaptırırmıydı.bazı şeyler mayadır doğuştan gelir.hırsızlık ihanet sahtekarlık gibi bunlar hepsi bir takımda var.kompedan onlar.uzmanıdır.bütün istasyonlarda afişi vardır.o yılları hatırlyıpta gs ye sempati duyan tek bir beşiktaşlı varsa yuh olsun diyorum be.fazla açık yazmıcam mesaj silinmesin.
ben işte o gün anladım.hem beşiktaşlı olmayı,hem gariban bir tütüncü-çiftçi oğlu olmanın gerçekten hayata yenik başlamak olduğunu.bitmek bilmeyen hıncım var arkadaş.hınc ta alcam öçte alcam.önec malatyaspordan şahin arabalardan ve şimdilerde namuslu ayaklarına yatıp hak adaletten bahseden ama o zaman şahin parasını cebe indiren ünal karamandan.carlostan şeyhmuzdan zaladdan.bak o gü o hırsızlıkalrı yapan ergün gürsoy bile hacıya gitti.af dilemek için.ondan dolayı diyorum ki bırakın onlar hacıya hocauya gitsin gerçek bir beşiktaşlı cennetliktir zaten.o tarafı dert etmeyin.
............ sonra devam etcem bu konuya.önce şu marketlerde ilaç satışı ile ilgili haberleri okumam lazım.bu postta sövmek serbestmi diye de sorup cevapğ bekleyim.
Herkes bir detayi atliyor. Sozun sahibi bir fenerbahceli...
@temur
14 Mayıs 2006'da size şampiyonluğu vermediler siz aldınız öyle mi? Slogan atmak/yazmak gaza gelme işidir de, keşke puan durumuna baksaydın...teyallaamm
Bu tur sacma isleri birakalim. Aziz Yildirim o kadar guclu olsa son gun sampiyonlugu kaybeder mi? FB 3 yildir sampiyon olamiyor, ama hala sikeci diyorsunuz.
Sen dogrulari yapacaksin, adam gibi oynayacaksin, soke soke sampiyon olursun.
Bir yandan 4 yildir G.Zan'dan medet umacaksin, 8 milyon euro'ya Tabata'yi alacksin, yillarca Schilfenfeld, Diatta, Higuain'leri doldurakcasin kadroya, sonra da rakiplere laf atacaksin. Adam gidiyor 14 milyon euroya Ispanya ligi gol kralini aliyor, elinde bu guc olsa bu parayi harcar mi? GS gidiyor Barosu, Keitayi, Kewelli aliyor, sonra biz gidip Tabatali Tellolu kadromuzla bunlara sikeyle sampiyon oluyorsun diyoruz? Maalesef oyle degil. Gecen sene bu 2 takim devre arasinda uyuyorken biz gidip Ernst ve Yusufu aldik ve soke soke sampiyon olduk. Bu isler organizasyona ve kaliteye bakar. Bundan ote laflar sadece kendini avutmaktir.....
@hala anlamayanlara, bir beşiktaşlının bizi şampiyon yapmadılar, yapmayacaklar, yapmazlar serzenişi ayrı bir tartışma konusudur. lakin beşiktaş galatasatasaray çekişirken bir fenerbahçelinin bu sözü söylemesi olayı tamamen ayrı bir duruma getirir. o fenerbahçelinin beşiktaş algısını ortaya koyar.
o gün beşiktaş fenerbahçe çekişseydi bir galatasaraylı da buna benzer bir söz söylerdi eminim. kendilerini ve rakiplerini nasıl konumlandırdıklarını ortaya koyuyor bunlar.
orada söylenen söz, bizi şampiyon yapmazlar değil. "sizi" şampiyon yapmazlar.
bu aradaki farkı önce okuyup ona göre yorum yapalım.
burada söylenen şey "şampiyonluğumuzu çaldılar" değil. futbolla ilgilenen, takip eden ve beşiktaşlı olmayan kitlelerin aslında olayları nasıl yorumladıklarını ortaya koyuyor. bu yüzden önemli.
"SİZİ" şampiyon yaparlar mı sandınız...
şunu konuşalım artık.
Galatasaraylı arkadaşlar Denizli maçı için kimlerin aracı olduğunu bilselerdi gelip buraya artist artist konuşmazlardı.
Bunu derken çok yönlü bakmanız gerekir.O sezon kimin şampiyon olması daha çok işe gelirdi?
2 sene üst üste şampiyon olan ve devamını getireceği belli olan bir takım mı yoksa her açıdan dibe vurmuş komada bir takım mı?
Ben açıkçası Fenerbahçeli oyunculara telkinlerde bulunulduğunu bile söylüyorum.
Sahada varını yoğunu ortaya koyan sadece Appiah, maç sonunda üzüntüsünden ağlayan yine Appiah.
Bir de o krizdeki takımın bugünkü parlak kadrosu yalnızca Türkiye'de dikkat çekmez.
22/05/1993 Besiktas 1-1 Galatasaray
30/05/1993 Genclerbirligi 0-3Besiktas
Bu iki maç arşivimde var. Akşam zamanım olursa upload etmeye calısırım. Ozellikle son macda ki yorumcu ismi simdi aklıma gelmiyor soylediği yorum aynen su sekilde; Boyle bir sezon daha once hiç yaşanmadı lig de hakemin sonuca etki etmediği maç yok gibi ...
Bir de ek olarak şunu söyleyeyim:
Neden Türkiye'de son 5 yılda şampiyonluk mücadelesi hep son haftalara taşınır?
Türkiye ligi bu kadar muhteşem bir lig midir?
Sözgelimi Fransa'da her yıl farklı şampiyonlar çıktığında bu şampiyonlar Avrupa kupalarında da iş yapardı.
Sözün özü senaryolu bir lig izleniyor.Kimisi de bunu heyecan ve çekişme görüp üzerine uhrevi bir hava veriyor.Yazık, çok yazık.
ben bide "ne ballısınız sayemizde şampiyon oldunuz" cümlesine bayılıyorum
@ AQ-47
1993'te puan durumuna ve son hafta öncesi averaja bakıp da konuşsaydın keşke. Teyallaam!
gs lilere şunu sorayım sadece.fenerin yerinde gs olsaydı denizliye kaybedip şampiyonluğu bırakırmıydı sizce son hafta.
bazılarıda kaz kaz konuşup avereja falan baksaydın demiş.ya yürü güt be oğlum.eşeği o kadar sağlam kazığa bağlamış o sene gs ki averaja bile bakmamış.nasıl bağladıysa artıkın..
biz o sene şerefli ikinci oldukk.o zaman birinci ne oluyor......efsiz mi...unutmayın.unutturmayın.
bir beşiktaşlıda organizasyona bakar demiş doğru demiş.zaladı,metin tokatı ankaragücünü ayarlamak hep üstün organizasyon işi.
açık ve net yazayım.ben beşiktaşlıyım.fener ve beşiktaş şampiyon olursa hak etmiştir söke söke olmuştur.gs şampiyon oduysa çalmıştır.başka türlüsüne inanmam.bakın gs nin şampiyonluklarına gs kaç puan almış hakemlerle hesaplayın sonra konuşun.
ya artık bu işleri bırakmak lazım.
başımıza ne geliyosa bu fakir edebiyatından geliyo, 20 sene önceki olayları pişirip sunmanın bi manası yok.
bu takım nasıl daha iyi olur, ne sorunu var, nasıl projeler geliştirilmeli bunlara kafa yorulmalı.
demirören istifa ebe öbö, borç, itibar zart zurt, mustafa denizli öbö cöbö ertugrul daha iyiydi bööhk, ınga mınga.
bu boş işleri geçemediğimiz sürece yerimizde saymaya devam ederiz.
şu blogda bir gün güzel bir stadımız olsun lafını göremedim arkadaş.
tabi yav.çok güzel stadımız olsun.70 bin kişi gelsin.çarşı bağırsın ammmaaaaa gs yien bir zalad bulsun 8 atsın şampiyon onlar olsun sen stadınla övün.de get yav.çamurda oynayalım her sene bir zalad biz bulalım her sene şampiyonlar ligine gidip 15 milyon yuro alalım sokmuşum stada.
Yıldırım Demirören: "İstiyorum ki bu sene biz kupayı, Galatasaray ligi alsın."
Demirören cidden istifa etsin. Futboldan uzak tutulsun bundan sonra, evine ligtv bile girmesin. Senelerce Zalad de, ankaragücü de, şike de; sonra başkanın çıksın Galatasaray'ın şampiyonluğunu desteklesin. Sonra kendi evinde Galatasaray'a ligin bitimine 1 hafta kala yenil ve Fenerbahçelilere sağlam bir koz ver, kaleci Cordoba'nın başını yak, insanların kafasını karıştır, koskoca bir camiayı töhmet altında bırak.
theotheo'nun Demirören -özellikle itibar- haricinde dediklerine katılıyorum.
@alper
geçen yıl zalad yokmuydu.
ya bu işleri cidden geçelim. hiçbir bok olmaz bu fakir edebiyatı bakışıyla.
sen adama öyle dersen adam da seba kulübe alaaddin çakıcıyı soktu, ona rağmen bi bok olamadın der, oturup kalırsın bu konularda onlar ne kadar pisse biz de o kadar pistik(seba dönemi)
teyocan senle bu konuda uyşmadık bak.ben fakir debiyatı yapmıyorum.aksine zengin edebiyatı yapıyorum.sokayım stda sen rakiplere yedir sende pislşik ol ki şampiyon olasın diyorum.allah kimsyei demirören kadar temiz yapmasın yav.seba kadar pis olalım şampiyon olalım.seba dönemindeki pisliğimiz yetmemiş bazı şeylere arttırmamız lazım dozu.
Bir de saftirik Beşiktaşlı arkadaşların "hakemi de yeneceksin" saplantısı var.Hatta bu söyleme metin-ali feyyazlı efsane zamanı örnek verirler.O dönemin hertürlü zorluğa rağmen 3 sene üstüste şampiyon olduğunu kabul etmekle beraber kaybettiği en az 3 şampiyonluğun nedenlerini de irdelemek lazım.
Bir diğer not da gslı taraftarların,buna benim kardeşim de dahil,istanbulspor maçında yanlış verilen bir korner kararından yola çıkarak kendilerine komplo yapıldığını ve haksızlıklara rağmenn öücadele ettikleri söylemi de başka bir ironi.Bir kornere bunları söyleyenler 45 metreden penaltılarla elde edilen şampiyonlukları nasıl hazmedebiliyorlar,bu da tipik bir gs midesizliği.
3. bir nokta da geçen seneki şampiyonlukta fb ve gs yokken şampiyon oldunuz konusu.Bence irdelenmesi gereken önemli bir konudur bu. Çünkü şampiyonlukta gs fb ile yarışırsan hakem efendiler tüm takdir haklarını rakipten yana kullanır,binbir türlü manüplasyon döner. gs fb ile yarışmanın en büyük dezavantajı budur
jessie'cim sen daha geçenlerde de yazmıştın bu lafı, çok net hatırlıyorum. tekrar tekrar aynı konuları açıp ortalığı germek iyi bir fikir değil bence.
Ya yine basladi su Ankaragucu muhabbetleri. Iki soruya cevap istiyorum renktaslarimdan:
1 GS o maci 8-0 degil de 1-0 kazansa kim sampiyon oluyordu?
2 O mactan birkac hafta evvel BJK-Ankaragucu maci kac kac bitmisti?
yavrum canım rektaşın değilim senin birrrrr
sen beşiktaşlıysan ben değilim ikiiiiiiiii
sen gs lisin üççççççççç
çekil aradan ezilirsin dörtttttt.
Burasi "besiktas" blogu. Gerilecek bir sey yok. Benim cocuklugumun buyuk travmalarindan biridir bu soz. 10 yasinda adalete olan inancini yitiriyorsun bir siritik lafla. Sen 20 yil oncesi dersin teyo gen bunlari der. Bugun 30 yaslarinda olan besiktasli o gunun travmasiyla tribundeler. Sampiyonluklar 1 gunde unutulur ama bu travmalar asla. Bugun kalkip sampiyonlugumuzu caldilar desem 20 yildir hala mi oradasin diyebilirsiniz. Ama 10 yasindaki bir binlerce cocugu. Travmasina kayitsiz kalacaksaniz kusura bakmayin sporun islevlerinden bir cogunu kaciriyorsunuz demektir. O gunu sen yasamadin scugnizzi. Ben yasadim!
O zaman Bursa'nın küme düştüğü sezon sedat peker(rizeli)-sergen-sinan engin üçgenindeki resmi dialogları gerçekdışı,Çakıcının pasaportundaki BJK kılıfı uydurmaca..Bu geçmişe dönük 'mağduriyet' psikolojisi,Tabataya 8 milyon euroyu,Diattaları,higuenleri,nobreleri,mustafa doğanları,berkantları aldırıyor,ilginçtir, aynı şartlardaki rakipleri(fb-gs) dünya çapında isimleri(arada ucuz 2.snıf futbolcular alsalar da) rahatlıkla alabliyor.
Kısır döngü..
@alper
Sen renktasim degilsen bu demek ki sen Besiktasli degilsim bu birrrr.
Sen ne olursan ol ama ben cok sukur sapina kadar Besiktasliyim bu ikiiiiii.
Ben cok sukur ki GSli degilim Besiktasliyim bu ucccccc.
Sorularima hala cevap ver(e)medin bu dorttttt.
Ayrica biz Besiktaslilar kendimizi hep ayri gormusuzdur, cunku biz farkliyiz, bir durusumuz var. Ama ne yazik ki bu durusu en cok bozan son zamanda taraftarimizdir. Kendi baskanina kufur eden, oyuncusunu destekleyecegi yerde yerden yere vuran, basarisizliklari hazim etmek yerine ustune ortmeye calisan bir kitle olduk.
Simdi cikip bir Sivasli dese ki;
Besiktas gecen sene hicbir iddiasi olmayan Denizliye son macta para teklif etti ve bu sekilde yendi. Veya BJK hicbir IBB veya Antepe (bkz Tabata ve Ismail) sike teklif etti ve bunlar bizi yendi, BJK kirli sekilde sampiyon oldu. Bu agrimiza gitmez mi? Alin teriyle aldigimiz sampiyonluga golge dusurmez mi? Bir de bu acidan dusunelim. Ayrica niye hala bu tur konular aciliyor anlamiyorum. Uzerinden 20 sene gecti hala Ankaragucunu konusuyoruz.
Baska bir taraftar ciksa Alaattin Cakici-Sinan Engin-100.yildaki sampiyonluk ile ilgili birseyler soylese bunun arkasinda durur musunuz? Evet, o sene mafya ile baglantilarimiz vardi, onlarin yardimiyla sampiyon olduk mu dersiniz? Hayir, cunku derbileri gol yemeden kazanarak, soke soke sampiyon olduk ve bunun uzerine golge dusuremeyiz.
Daha 2 sene evvel kendi baskanimiz GS sampiyon olsun FBnin yerine demisti, o zaman biz de mi kirliyiz?
Birakalim bu tur isleri. Sanki gelecegimiz cok parlak da gecmisi tartisiyoruz. Su an bu kulupte 1 ay sonra cok onemli bir kongre var, bunu konusmak yerine konustugumuz seylere bak.
meşhur maç, yenilen goller, zalad...
daha 34.dakikadan 5-0 (49 da 7-0)olmuş. recep diyor, duyduk moralimiz bozuldu. neyse;
http://www.youtube.com/watch?v=xPWxzfUe3zI
herkes tartışmak istediğini tartışıyor. bu post ankaragücü / galatasaray / şike konuşulacak post değildir. 10 yaşındaki bir "çocuk" un yaşadığı travmadır.
şike vardır veya yoktur 20 yıl sonra bunun bir anlamı da yoktur. ama bugün beşiktaş taraftarının yaşadıklarını anlamanız için dikkate almanız gereken noktalardan biri de bu maç ve benzer maçlardır.
bir şike vardır veya yoktur. bu ayrı bir tartışmanın konusudur. bugün önemli olan, adalet dağıtanların topluma kendilerini ne kadar ifade ettiklerindeki sıkıntıdır.
bugün beşiktaş taraftarı "şike" var diyorsa o taraftar için vardır. siz bu yargıyı kıracak ne yaptınız, kendinizi ne kadar ifade ettiniz sorgulanası olan budur.
bugün alper galatasaray düşmanı oldu ise onu düşmanlıkla değil, anlamaya çalışarak bir yere varırırz.
alper'i galatasaray düşmanı yapan hadiseler neler? bu ilk önce galatasaray yönetiminin yanıtını vermesi gereken bir sorundur. alper galatasaray'a saygı duymazsa ne onların ne kendi takımının şampiyonluğundan bir tad alabilir. öyleyse bu galatasaray / beşiktaş olayından öte futbolu yöneten mercilerin dikkate alması gereken bir durumdur.
ister 20 yıl önce diyin, ister 200 yıl. alper'in adalete inancını yitirmesine sebep olan her ne ise onu irdelemek lazım.
siz ne kadar konuşursanız konuşun alper'i ikna etmedikten sonra bir adım mesafe katedemezsiniz.
alper kim? bir futbolsever. herhangi bir futbolsever... alper'in bireysel olarak iknasından bahsetmiyorum. toplumdaki genel algıdan bahsediyorum...
bakın, yıl 1993. bir fenerbahçe'li "sizi şampiyon yaparlar mı sandınız" diyor. demek bundan 20 yıl önce de durum aynıymış. zira o fenerbahçelinin beşiktaş'ın şampiyonluğuyla ilgili fikri o güne kadar yaşadığı deneyimler neticesinde böyle oluşmuş.
konuşacaksak bunu konuşalım. kimsenin ispat edemediği şikeydi, mikeydi... onlara girersek çıkamayız.
Gassaray kuşkusuz Türk sporunun başına gelen en büyük talihsizliktir.İtalya'daki gibi bir operasyon yapılsa ilk küme düşürülcek takım olurlar.Taraftarı desen tribünde ırkçılık yapar,lincoln gibi ahlaksızlara tapıp bayrak adam olmuş teknik direktörlerine ana avrat söverler,hiçbir duruşları gelenekleri yoktur, Türkiye'de en çok taraftar bizde deyip maça gelmezler,bu posta yazı yazanlar gibi çoğu futbolun f'sinden anlamaz bir fenerliyle oturup konuştuğun gibi futbol konuşamazsın,şikeyle,şaibeyle gelen şampiyonluklarla mutlu olup,sokaklarda tur atarlar.
Kısacası gassaray adının olduğu her yerde bana bir tiksinti gelir.
@BJK4EVER
her ne kadar bu yazı dizisinin amacı bu değilse dahi, 100. yıldaki şampiyonluk hakkında birşey diyecek olanla sabaha kadar tartışmaya hazırım ki zaten o kadarına gerek dahi kalmaz.
feneri ve gs'yi 2şer maçta gol yemeden 2'şer kez yenmiş, puan rekoru kırarak 20'nin altında gol atarak şampiyon olmuş bir Beşiktaş var o sene karşımızda. neredeyse namağlup olarak şampiyon olacakken de, diyarbakırspora ofsayt olan bir pozisyonda gol yiyerek tek mağlubiyetini almış bir Beşiktaş. hal böyleyken, o yılki şampiyonluğa bok atacak olanın aklına şaşarım sadece.
ya birinin bok atmasına takmış durumdayız arkadaş.
yıl 2010 olmuş travmaymış pehhh. valla pederi kaybettik o travmayı bile atlattık, önümüze bakalım geçmize mazi.
beşiktaş takımı iyi yoldadır. önemli olan takım içerisindeki mafyalaşmayı gruplaşmayı çözüp ahlakı ve karakteri düzgün yetenekli oyuncular barındırmaktı kulüpte.
yetenekli kısmını şu anda gerçekleştirememiş olsak bile güzel günler çok uzakta değil.
travma da travma diyor değilim. babamı kaybetsem babamın evine gittiğimde o anılarım tekrar canlanır. burada sportif bir travmadan bahsediyoruz. beşiktaşla ilgili bir travmadan. o stadyumda her bulunuşumuzda hatırladığımız.
bugün bir hakem hatası olduğunda insanlar o hakem hatasına tepki gösterdiklerini sanıyorlar. lakin bilinçaltında 20 yıl öncesine tepki gösteriyorlar.
20 yıl sonra da bugünkü hatayı bilinçaltında yaşatıp ona tepki gösterecekler.
beşiktaş'ın ligin ilk maçında sahası kapandı. demek ki geçmişten biriktirilen bir şeyler var.
ayrıca güzel günler falan da yakın değil.
güzel günün yakında olması için elimizde en ufak bir emare bile yok.
kulüpteki tek güzel şey ferrari ile ernst zaten. ne güzel günü...
Iste bu travmada takili kalmak bizi kucultuyor. Biz Besiktas'iz, gerektiginde 100.yildaki gibi GS'lilerin FB'yi tutmasini saglariz, gerektiginde tum derbileri gol yemeden kazaniriz.
Biz Besiktas isek hicbirsey onumuzu kesemez, eger basarisizlik var ise bunu kendimizde arariz, baska yerde aramayiz. Her kulubun vardir travmalari. Schalke desen 2001'de son saniyede kaybedilmis sampiyonluk der. Bayern desen efsanevi CL finali ve Solskjaer der. FB desen Denizli deplasmani var. Bunlar buralarda takili mi kaliyor? Hayat gibi futbol da ilerliyor, kafayi bosaltip ileriye bakmak lazim. Biz oyle boyle bir kulup degiliz, biz Besiktasiz. Ankaragucunu Galatasarayla carpip Bursaya boleriz, cunku biz Turkiyenin en eski kulubuyuz, Ataturkun kulubuyuz, namaglup sampiyon olmus tek kulubuz. 20 sene evvelki olaylari travma adinda hatirlayip orada takili kalmak bize yakismiyor. FB'li bana istedigini desin, bence onlara inat soke soke sampiyon olurum. Nasil ki 100. yilda olduysam, nasil ki gecen sene olduysam.
teşekkürler jessie benim içimi benden iyi okumuşsun.bu konu hakkında son bişey yazayım.adalet kavramı ile ilgili olarak.
ben seyretmediğim yada radyoda dinlemediğim gs maçlarından sonra skor öğrendiğimde ilk olarak gs penalatı atmış mı ve hakem hatası varmı onu sorarım.ne kadar işlemişse artık içime..
bir ünlü savsözü de gs ye uyarlayıp bitireyim yazacaklaırmı.gs öyle bir takımdır ki gölgesinden faydalanamayacağı ağacı keser..
alper blog'a yazar olsun :)
bu psikolji ile zaten başarı sağlanması imkansız.Bu psikolji değilmidr ki,onlarca yabancıyam milyonlarca para verdiren,bu psikolji değil mdir ki,Çakıcıya pasaport veren,bu psikolji değil midir ki Sedat peker-sergen-sinan engin üçgenleriyle Bursayı küme düşürp Rizeye maç satan,bu psikolji değil midir ki kendi başkanlarına ana avrat küfür edip yollayan..
Hem bu 'neden bizi 3. takım' pozisyonun sokuyorlar diye itiraz edip,hem de böyle bi psikolojiye sahip olmak çelşmiyo mu?
neyse şimdi siz bana da ana avrat küfür edersnz..
Sembolist cok haklisin aslinda, ama Rize-Bursa ucgeninde feci sacmalamissin. O takim o donem Adanaya Sebata yeniliyordu, Rizeye mi yenilmeyecek Ayrica Bursa aglayip zirlayana kadar o sezon 30. haftaya kadar kac puan toplamis, sonra kac puan toplamis ona baksin. Bursa-Rize macinda devre arasinda neler oldu bunlari da biliyoruz. Bursa BJK'ye laf etmden evvel once kendi camasirlarini temizlesin.
Hani ne travmaymış.. Birkaç ayda bir gündeme geliyor. Komşunun sözü Mayıs'ta Galatasaray'ın gücünü anlatıyordu (o zaman bir de "işte ben o gün Beşiktaşlı oldum" vardı söylemin sonunda), şimdi Fenerbahçeli'nin gözünde Beşiktaş'ın yerini anlatıyor. Bir travmayla olan tecrübeniz gerçekten bu şekilde olacaksa Allah gerçek bir travma vermesin diyebilirim.
Redingot doğru söylüyor Galatasaray işini son maça bırakmaz.Son maç buzdağının görünen kısmıdır.Postun altındaki ikinci yorumumda bunu anlatmaya çalıştım.
Örnek vereyim de ne demek istediğim anlaşılsın:
2006 Vestel Manisa - Fenerbahçe maçı.Maç öncesinde Hıncal önderliğinde koparılan yaygara:
Ersun Yanal Fenerlidir, küme düşme olayı da yok maçı verecek.
Ersun Yanal da Hakan Şükür'ü sildiği için Fenerli oldu bu arada.
Neyse adam çıktı kendini ispat için madara etti Fenerbahçe'yi.
Helali hoş olsun, bu söylentiler olmaksızın çıkıp bir gol eksik atarak da Fenerbahçe'yi yenebilirlerdi.
Bizler çıkıp hiçbir zaman Abdullah Avcı'ya bu yoldan çamur atmadık.
İyi ki de atmadık, onlara benzemedik.Gidip Anelkaları getiriyorsan bu yollara zaten sapamazsın, adama gülerler.
Ekşibeşiktaş'ı bir süredir okuyordum ama yorumları yeni takip etmeye başladım. Sorum şu: Bu Aydın gerçek mi yoksa "Beşiktaşlı gözünden tipik Fenerli" skeci mi?
Ben biraz geri kafalı olduğumdan hala 86-87'deyim.
92-93'e gelemedim hala :)
Tipik Fenerli dahil hiçbir Fenerli çirkeflikte sizin elinize su dökemez ''birileri'' kardeşim.
@aydin
Objektif olmak guzel, ama haddini asiyorsun bence. Sen herhalde tipik Fener'li gormemissin, eger gormediysen antu'ya git istersen. Orada domuz gribi olmus Arda'ya iyi olmus, insallah geberir diyen insanlar mevcut ve bunlarin sayisi hic de az degil. O yuzde bir BJK'liyi ortalama bir FB'li ile karsilastirmaya sakin kalkma, cunku ayip edersin.
Bjk4ever
Birileri denen şahsın tarif ettiği sensin aslında, hatta belki de aynı kişisiniz.
Bir blogda gördüm, iyi olmuş inşallah ölsün denmemiş Arda için, ölse üzülmem denmiş.
Objektif dediğin için teşekkür ederim, görüldüğü gibi birilerine göre tipik Fenerli olsan da objektif olmak zor değil.
Ben blog'dan bahsetmiyordum, antudan bahsediyorum. Antuda topic kapanmadiysa arayip girebilirsin, neler yazilmis gorebilirsin. Internet uzerinden FB taraftarinin en cok yogunlastigi site antu olduguna gore burayi baz alabiliriz ve burada yazilanlar cirkeflige ve subjektiflige yeni bir boyut kazandiriyor. Eger kapanmadiysa bir 5 dakika goz atarsan anlarsin ne demek istedigimi.
Biri bana Fenerli diyorsa veya cirkef diyorsa isim vererek delikanli gibi soylemesini tercih ederim. Soylemiyorsa da ustume alinmam, cevap da yazmam......
14 Mayıs 2006'da birçok ufak çocuk buna benzer bir travma yaşadı.
sembolist o bursanın küme düştüğü sene rizenin kaybettiği bir maçdan folayı ligin tescil edilmemesi gerekirdi kuralların işlediği bir ülkede hangi maç olduğunu ve neden olduğunu hatırlıyormusun?
başka takım taraftarlarının beşiktaşlıymış gibi buraya yazı yazması insanı harbiden sinirlendiriyo. Tüm gerçek beşiktaşlılara göre, gs her zaman çirkefti ve hep öyle kalacak. fener galibiyetlerinden sonra çok daha fazla seviniriz daha fazla kutlarız ama emin olun geseliler içimizde biyerlerde hep sizin takımınızdan daha fazla nefret ederiz. zaten inönüde yapılan tezahuratlarda fenere sadece küfür edilirken geseye hep şike içerikli tezahuratlar yapılır.
@rogerio da silva bobo
süper özetlemişsin.
yahu semboliste bi soru sorduk ortalıkta yok be