.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
1 Ekim 2009 Perşembe

Golcü de Golcü, Forvet de Forvet

Değil aslında. Beşiktaş'ın şu anki gol kısırlığında tabii ki forvetlerin formsuzluğu rol oynuyor. Ama tek neden o değil, hatta oraya odaklanmak hata olur. Şu noktada bu kavramı biraz irdelememiz lazım. Kavram dediğim, formsuzluk.
Öncelikle tarihsel bir istatistiği kenara koyalım: Beşiktaş'ın hiçbir zaman her koyduğunu oturtan, her maç üçer beşer dizen, istatistikleri alt üst eden forveti olmamıştır. 50 yıllık lig tarihinde Fenerbahçe ve Galatasaray 14'er gol kralı çıkarmışken bizim için bu rakam sadece 3, ki zaten bunların birini İlhan Mansız'ımız Arif ile paylaşmıştı. Yani öyle sezon boyu sivrilen, süper manyak golcümüz hiç olmadı ki, bunun eksikliğini birden çekmeye başlayalım.
İstatistiği derinleştirelim. Aşağıya sırasıyla sezonu, takımın en golcü oyuncusunu, o sezon Beşiktaş'ın attığı gollerin yüzde kaçını attığını, ve de oyuncu ile ligin gol kralı arasındaki gol sayısı farkını yazacağım.
2008-09 Bobo (11) %18 -9
2007-08 Holosko (15) %12 -2 *
2006-07 Bobo (11) %25 -8
2005-06 G. Güleç (8) %15 -17
2004-05 Carew (13) %18 -18
2003-04 A.Hassan (14) %21 -11
2002-03 Sergen (11) %17 -13
2001-02 İ. Mansız (21) %30 0
2000-01 Nouma (18) %26 -5
1999-00 A. Dursun (21) %28 -9
1998-99 Mehmet (13) %22 -6
1997-98 Mehmet (16) %28 -16
1996-97 Oktay (22) %25 -16
1995-96 Ertuğrul (18) %24 -7
1994-95 Ertuğrul (22) %27 -5
1993-94 Feyyaz (15) %26 -5
1992-93 Feyyaz (19) %28 -8
1991-92 Feyyaz (17) %29 -7
* Holosko ara transferde geldi, attığı gollerin 8'i V. Manisa formasıyla atılmıştı.
Şimdi buradan ne çıkar?
1. Çoğumuzun golcülüğünden çok stoperliğini hatırladığı Ertuğrul, ve de bir sezonluk patlamalarıyla gönüllerde taht kuran Mansız/Dursun/Nouma'dan (burun kıvırdığımdan değil, ama hep bir sezonda tavan yapıp sonra düştüler bu oyuncularımız) sonra golcü görevini tam anlamıyla üstlenmiş oyuncumuz yok.
2. Ligdeki gol kralıyla bizim forvet oyuncularımızın gol sayıları arasında muazzam farklar var.
3. Bu 18 sezonda, takımın en golcü oyuncusu 4.5 defa bir ortasaha oyuncusu olmuş. (Buçuk Holosko'nun garip görev tanımından kaynaklanıyor.)
Sadede gelelim. Beşiktaş'ın birkaç sezondur golcü sıkıntısı, yıllardır da übergolcü sıkıntısı var. Bu yeni bir sorun değil.
İşte burada Beşiktaş'ın hüviyeti ortaya çıkıyor. Beşiktaş, şampiyon olduğu yıllarda dahi çok gol atarak şampiyon olmadı. 58 golle şampiyon olduğumuz, altımızdaki takımın bizden 15-20 gol fazla attığı sezonlar var. (Pencereleri kapattım, üşendim şimdi tekrar aramaya hangi sezon olduğunu) İstisnai olarak 80 gol gördüğümüz 1-2 sezon var o kadar.
Diyeceğim o ki, biz zaten Nobre ile, Bobo ile, Holosko ile gol atığ şampiyon olmuyorduk, kupa almıyorduk. Bizim her elemanımız her an skora katkı yapabilecek, hücumcularımız balansını bulmuş, ortasaha ve kanat organizasyonlarıyla çalışmakta bir kimliğimiz vardı.
Sorun o kimlikte. İki tane kanat organizasyonu yaparken soğuk terler döküyor takım bu sene. Orta açıldığında içeride kimse yok. Çünkü görev tanımları belli değil, taktik belli değil, varyasyon belli değil, kafalar karışık.
Bu takımın gol atamama sebebi Nobre, Delgado, Bobo, Holosko değil. Hepsi. Ya da hiçbiri.
Hücum planımız oturduğunda Nobre'yi, Bobo'yu konuşmayı bırakacağız. Ne Nobre'nin Ömer'in kafasına nişanladığı kafa topu, ne Bobo'nun kale ağzından taça doğru yolladığı kafa vuruşu kafamıza takılacak.
Bu takım forvetini değil, hücumunu arıyor, taktiğini arıyor. Bunun yolu da bireysel formsuzluğu arttırmaktan ziyade, toplu performansı düzeltmek. En azından tarih öyle diyor.

1 Yorum:

ian dedi ki...

geçen günlerde benim de aklıma gelmişti bu tarz birşey.. biz de öyle "leblebi gibi atıyor" derler ya, o tarz bir forvet olmadı hiç.. ilhan mansız hatırlayabildiğim en iyi forvetimiz.. (öyle hırslı bi adam da gelmedi zaten daha, belki toraman).. metin-ali-feyyaz'lı dönemin sonlarına yetiyor ancak hafızam.. çocuk kafamın hatırladığı kadarıyla en çok feyyaz atardı.. istatistikler de onu gösteriyor sanırım.. üçü de iyimiş ama.. ama golü sadece forvetler mi atar.. takımın tamamına mı aittir atılan goller.. bilmiyorum yaaa üff :) batuhan atar belki, yemezlerse çocuğun kafasını, o da aklını biraz başına alırsa tabi..

Yorum Gönder

Ara