.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
17 Temmuz 2009 Cuma

yağmurlu bir günde...

yağmurlu bir günde görmüştüm seni üstünde çubuklu formalar vardı bir anda tutuldum aşık oldum ben hayatın anlamı siyah beyaz'dı. ölümle yaşamı ayıran çizgi siyahla beyazı ayıramaz ki her yolun sonunda ölüm olsa da sevenleri kimse ayıramaz ki... yeni formalar tanıtıldı, bence en güzeli bu. Özellikle siyah şortla daha da bir güzel olmuş. Alınız, aldırınız.

27 Yorum:

jackiechiles dedi ki...

dünyanın en güzel renklerinden nasıl böyle iki gubidik bir eh işte (çubuklu) tasarım çıkarabilir bir giyim firması?
bambaşkaymışsın adidas.

travis dedi ki...

pazarda satılıyor bu formalar.
yarın cumartesi pazarı var bizim buralarda, gidip alayım. yeni sezon forması aldım diye havamı atarım.

aamet jr. dedi ki...

Bence içlerinde en güzeli damalı.

Kartal pençesi dedikleri de bildiğin İspanya forması. Farklı olsun diye üç-beş çizik daha atmışlar. Kolun üç çizgiden aşağısı da bir garip görünüyor. Yine de berbat diyemem ama. Farklı bir çalışma olmuş. İlk gördüğümde beğenmemiştim fakat göz gördükçe alışıyor sanki.

Ben de çubukluyu beğenmedim. Çubuklu forma kalın çubuklardan oluşmalı. Orayı tutturmuşlar ama omuz kısmıyla çok alakasız olmuş. Bozmuş ahengi. Çubuklu dediğin böyle olur: juve

Amblemin sağda olması herkes gibi benim de hoşuma gitmedi. Amblem kalbin üstünde olmalı.

Şu amblem üstü kartal içinse ben farklı düşünüyorum. Bence boyutunu abartmamak şartıyla kullanılmalı. Yalnız kartalı sağ-sol profilden değil de şöyle karşıdan kanatları açmış geliyormuş gibi koysalar çok daha güzel olur bence. Valencia'nın amblemindeki yarasa gayet hoş duruyor mesela.

Baris Izgordu dedi ki...

Valla bu kadar bekledik ilk basta cok yadirgadim bir anda ama baktikca daha cok hosuma gidiyor gibi... Yakindan gorunce belki dahada hosumuza gidecek

delgado dedi ki...

anlamadığım neden sade formalar yapılmaz da garip garip şekiller yapılır? lise takımı değiliz biz.

büyüklüğü gösteren forma sade formadır. adidas'ı tebrik ediyorum, yüzde 100 pazar malı ürettikleri için.

pençeli(?) formayı da ilk gördüğümde sivasspor forması zannettim yeminlen. ne işi var lan bunun burda dedim.

berthelemy dedi ki...

rezalet! bunları formamı sanıyor adidas? tasarımcı diye kimlere para veriyolar allah aşkına? forma dediğinin hatları belli olur. mümkün olduğunca sade olur. hayır çok mu zor. düz beyaz forma, kollarında siyah three stripes olsun. altındada siyah şort olsun. benim bildiğim beşiktaş taraftarı ölür biter o formaya.

chelseanin liverpoolun formalarını biliyoruz. onlarıda adidas yapıyor. e peki bunlar ne o zaman? dalga mı geçiyosunuz??

mümkünse taraftarlar bu olaya el atmalı. adidasla görüşülüp tasarım konusunda fikir alışverişi yapılmalı. yoksa forma falan satılmaz bu sene.

emre dedi ki...

bence beyaz forma hiç fena değil ama damalı gerçektende hiç olmamış... Ama beyaz forma için son yıllarda gördüğün en iyi beyaz ağırlıklı formamız diyebilirim=) yada çok iyimserim

krasotkin dedi ki...

damalı baklava desen diye eleştirilmeye başlanmış bile. ama bende daha çok formula bayrağını çağrıştırdı.

ne zormuş arkadaş siyah şort üzerine beyaz forma çalışmak?

Erhan Dursun dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Deniz Kemahli dedi ki...

o damalı çok taşak olmuş tüm adidas yetkililerini öpüjem gel abi

pancurtaran dedi ki...

damalı olan sanki marsilyanın formaya benziyo

Freak dedi ki...

ÇAYKUR RİZESPOR, AHMET GÖRKEM GÖRK İLE YOLLARINI AYIRDI..
ajansın biraz önce geçtiği haber..çok yetenekli ve ileride çok daha iyi olacak bir stoper.umarım yönetim birşeyler yapma gereği duyar..

Noat SamisA dedi ki...

Bonservisi de yok artık Ahmet Görkem Görk'ün, iç piyasada daha iyi yerli stoper yok. Alsınlar şu adamı, damalı formayı bile alacağım.

delgado dedi ki...

yok o kadar da değil :))

molosztash dedi ki...

Dün akşamdan beri şoktan kurtulmaya çalışıyorum. Çubuklu forma süper, peki ya diğerleri nedir öyle ya, basit bir beyaz forma, basit bir de siyah-gri yapmak bu kadar zor muydu??

İnşallah en çok bu formayı giyer Beşiktaş. Gerisi hikaye.

Peki bu fotoğrafta formayı nizami giyen tek Ferrari, şortu formanın üzerine çekmek zorunda olduğuna göre, bütün futbolcularımız onun gibi haşema giymiş gibi olacak, sadece dizi görünüyor ya, nasıl uzun bir şort bu böyle...

tebrik ederim adidas'ı... üçüncü forma olarak 90'lı yıllardaki formalarının retro versiyonlarını yapsa bile bu işi kıvırırlardı, iğrenç olmuş gerçekten...

yuki the zorba dedi ki...

Çubuklu bence şahane olmuş.. Sebebi de ilk defa Cola Turka reklamının forma dizaynına yedirilmesi olmuş... Kenarlarındaki siyah çizgiler falan çok önemli, eski formaların hepsinde Cola Turka amele gibi duruyordu...

Kartal'ın kalkması da iyi olmuş. Onu her yerde kullansınlar ama formada olmasın...

Çubuklu dışında hiç bir formaya ölmedim... Damalıyı hala beğenemedim, beğenmeyeceğim de sanırım... Kazak gibi! Beyazı baktıkça beğeniyorum galiba...

dexter dedi ki...

Çubuklu forma iyi hoş da neden kolları tamamen siyah(kolları da çubuklu olsa daha güzel olurdu bence) ve neden kolları uzun kollu forma ile kısa kollu forma arasında bi model havasında..

delgado dedi ki...

@yuki

valla herkes de özellikle çubuklu'daki cola turka'yı beğendiğini belirtmiş, bana tam tersi "kaliteli bir pazar malının" yazısı gibi gözüktü o.

aslında yakından bakınca ilk gördüğüm kadar kötü gelmedi çubuklu, yine de arma ve türk bayrağıyla ilgili bir iki düzenleme yapmaları şart. hele kalbin üstünde beşiktaş arması olmalı. şaka mı bu? türk bayrağı olmasını istesem gider milli takım forması alırım.

curseof26 dedi ki...

Formaların hiçbiri içime sinmedi. Hatta renkler dışında elle tutulur hiçbir yanı yok (onları da değiştiremiyorlar haliyle).

Çubuklunun ön kısmı gayet güzel birçok kişi kalın çubuklu istiyordu, ama kolların düz siyah olması güzel olmamış. Sanırım omuza adidasın 3 çizgilerini koyabilmek için bu şekilde yapmışlar. Kolların genişliği fazla ve boyu uzun. Avea logolarını 3 çizginin bittiği yere alıp kolları da biraz kısaltsalardı daha güzel olabilirdi. Çizgili, özellikle Ernst'e yakışmış. Formayı şortun içine sokmamış daha güzel gözüküyor. Şort neden o kadar uzun anlayabilmiş değilim. Düz siyah şort bile bu kadar uzun olmasından dolayı kötü gözüküyor. Galiba şortta adidas logosu yok sol tarafta da logo olsa siyah bu kadar boğucu olmayabilirdi. Hem adidas reklamını yapardı işte. Neyse onlar düşünseydi. Bu kadar yanlış içindeki en ufak ayrıntı. Yine de 3 forma arasında en kabul edilebilir olanı bu çubuklu forma.

Damlalı denilen forma neden öyle isimlendirilmiş anlayabilmiş değilim. Formadan çok kalitesiz bir t-shirt gibi. Tamam anladık baklava deseni falan deniyeceksiniz farklı bişey olsun dediniz de, neden daha önceki örnekleri uygulamıyorsunuz. Ortaya asimetrik göz yoran ve çirkin birşey çıkarıyorsunuz. Mantık yanlış uygulama yanlış. Üstelik çubukludan sadece ön tarafı farklı. Çubuklunun olduğu yerde bunun adı bile geçmesin lütfen unutalım bizde. Yada flama olarak falan kullanılsın.

Kartal pençesi denen forma ise yine ayrı bir macera. Bu sefer kabul edilebilir bir mantık var en azından. Ama uygulama yine çok garip olmuş. O çizgiler o kadar kalın olmasaydı birşeye benzeyecekti belki de. Hala beyaz forma siyah şort ne kadar güzel oluyor farkına varamamışlar. Bembeyaz forma o kalın çigiler, malesef bu forma da olmamış.

Külüp amblemi sağa taşınmış. Türk bayrağı kalbin üstünde. Evet şampiyonuz kupayı da aldık ama zaten kulüp ambleminin (arma mı yoksa?) içinde türk bayrağı var. Kimse türk bayrağına karşı değil. Ama bu kadar göze sokmaya gerek yoktu.

Bütün formaların kolları çok uzun ve geniş, şortlar çok uzun. Oyuncuların üzerine oturmamış.
Colaturka reklamının etrafı boş bırakılarak zaten karışık olan formaların daha az göz yorması sağlanabilirdi.

Çubuklu olan geçen seneki Newcastle formasına çok benziyor.

Bazı beşiktaşlılar, kardeşim beğenmiyorsan başka takım tut. Adamlar farklı yapmış işte. Biz formanın değil takımın taraftarıyız diye düşünebilir. Saygı duyarım ama ben bir beşiktaşlı olarak takımıma
bundan daha az yakışabilecek forma yapılabilir mi diye merak ediyorm.

Çok uzattım bık bık çok bilmiş konuştum. Bir de kafamdaki formaları anlatarak kafa ütülemeyeyim.

Şöyle birşeyler olsaydı keşke diyorum:

Çubuklu

Beyaz

Siyah

Umarım adidas sadece örnek formaları üretmiştir. Seri üretime geçmemiştir. Tepkiler sonucu daha sade formalar çıkarırlar diyeceğim ama hiç umudum yok.

Bundan sonra forma tasarım yarışmaları açılsın yada en azından bir kaç tasarım koysunlar resmi siteye arasından seçelim eleştrilerimizi daha forma piyasaya çıkmadan yapalım ki bi anlamı olsun zor şeyler değil bunlar.

matiasemilio dedi ki...

çubuklu ve beyaz hoş ama damalı berbat!! ahmet görkem görk'ü de defalarca izlemiş birisi olarak kaybetmemek gerekir diye düşünüyorum..'kuş'lar sosa için xyz'ler için ucacağına bu kez ahmet için uçsun!

aamet jr. dedi ki...

Sezon ortası yapılabilecek bir 4. formadan bahsediliyor.Nostalji olarak ya da zaten o isimde bir formamız oldugundan yuki'nin dediği gibi retro da güzel bi isim olabilir,şu formayı yaparsa dağılan karizmayı belki düzeltebilir adidas.

bu gün staddaydım, söylemesi ayıp kapalı alt kombinemi aldım.
gitmişken kartal yuvasından forma da alayım dedim. daha doğrusu bunlar hanımın doğum günü ve evlilik yıldönümü hediyesi.:)
neyse;
çubuklu fotoğraflarda gördüğünüz gibi değil. kabataş'taki forma bayrak satan adamı bilirsiniz. işte ondaki gibi.
ay yıldız soluk, siyah tonu açık, kumaş kalitesi berbat. nasıl olsa en çok satılan çubuklu, millet bunu alacak diye yarrak gibi yapmışlar.

pençeli olanın kumaş kalitesi, o hava alacak delikli kumaş falan katkısıyla süper olmuş. ama o da komple beyaz olduğu için kötü duruyor. ayyıldız janjanlı onda. yıldızlar komple siyah her ikisinde de. damalı piyasada yoktu.

ben de yarrak gibi formaya 85 lira vereceğime yan tarafa geçtim ve siyah gri enine çizgili formayı aldım. hanım zaten gitmezden önce ben o formayı çok beğeniyorum onu da alırız yeni sezonun yanında demişti.

neticede yeni sezon almadım. oradaki görevliler belki cl için bir tane çıkarırlar dediler.

4. forma geyiği var ya, işte o sadece taraftar forması olacakmış. yani takım giymeyecek.

buradan korsan dostu kulüp yönetimi ile siyah ve beyaz renklere en denyo tasarımı yapan adidas türkiyeye brasvo diyorum.

damalı bari marsilyanınki gibi oalydı aq.

ian dedi ki...

adidas'a suç bulmamak lazım. benim bildiğim dizaynları kulup kendisi yapıp sponsor firmaya sunuyor.. mail atmak lazım kulübe.. en geç lig başına yetişir yeni formalar.. eğer değişirse, bu bir yönetim başarısı olur, taraftarın ittirmesiyle tabi.. denemekten zarar gelmez.. ben forza'da gördüğüm 4 dizaynı içeren bi resimi de ekleyerek mail attım kulube "..arz ederim" falan..

@ian;
formalar kartal yuvalarında var yahu.

yetişmiş yani formalar. yetişmez olaymış

kveldsmork dedi ki...

çubuklu standart,beyaz eehhh,damalı KORKUNÇ !!!
bugün çarşıda kartal yuvasındaki eleman bile ''birbirimizi kandırmayalım,damalı iğrenç olmuş.satmaz bunlar''dedi...
kumaş kalitesi tartışılmaz ama dizayn felaket.umbronun enine çizgilisi son yılların en başarılı dizaynı idi bana göre

Hani formanın kumaş kalitesini,renklerin solukluğunu filan da geçtim.Çubuklu formada beşiktaş amblemini ve Türk bayrağını bir çubuğun içine bile sığdıramışlar.Madem amblemi büyük yapmak istiyorsun.Çubuğun içine ortala taşarsa da üstüne sonrada yapıştırılmış gibi bir görüntü olmaz formaların korsan forma gibi durmasının en büyük sebeplerinden biri de bu.
Bir de düz formamızı neden değiştiriyorlar anlamış değilim.Fenerbahçe'nin klasik forması çubuklu,galatasaray'ın parçalı bizim de düz formamızdır.Git çubuklu forma yap,kırmızı forma yap,gri forma yap,üstüne istediğin kadar da çizik at ama beyaz formama dokunma.

Veinsea dedi ki...

çubuklu 105 falan diyorlardı, 20 lira aşağısından satılıyor benim gördüğüm. ben beğendim baya çubukluyu. gerisine bakmadım bile.

Yorum Gönder

Ara