.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

1 Haziran 2009 Pazartesi

Namuslu Lig!

Beşiktaş şampiyon oldu, şöyle bir dikkat ettim, maşallah herkesin dilinden bir anda bu sene ligin ne kadar temiz ne kadar namuslu geçtiği, Beşiktaş'ın şampiyonluğunda şaibenin nasıl olmadığı düşmez olmuş. Lan çocuk mu kandırıyorsunuz? Siz bizi hıyar mı sandınız? Bu sene Beşiktaş şampiyonluğu şaibesiz kazandı kazanmasına ama, bakın size bir tiyo vereyim ben, eğer sizin namus anlayışınız buysa, vah sizin ananıza, vah sizin bacınıza. Bu senede lig namuslu falan değildi. Bu senede ligde kimseye çıkmayan kartlar Beşiktaş'a cayır cayır çıktı, bu senede kimseye çalınmayacak düdükler Beşiktaş'a dürül dürül öttürüldü. Ha tek fark vardı, bu sene Beşiktaş alayına isyan hepsine gider dedi şampiyon oldu. Beşiktaş'ın şampiyonluğu sizin eyyamlarınızı temize çıkartmaz. Beşiktaş bu şampiyonluğu siz kendinizi aklayasınız diye almadı. Biz hiçbirşeyi kolay kolay unutmayız. Deniz Çoban'ından Selçuk Dereli'sine, sımsıkı Erman-Şansal'ından, Odyakmaz Mecnununa selam olsun.

31 Yorum:

hahahah şimdiye kadar bu blogda okuduğum en komik post bu olmuş.. hayır ironi yapılmış diyecem ama dili gayet ciddiye benziyor..

yazık abi size, hep sizi eziyorlar ama siz de zike zike şampiyon oluyonuz arada bir.. izin verseler her sene şampiyon sizsiniz yoksa, kabul etmeyen çarpılsın..

kahrolsun pislik türk futbolu, yaşasın temizliğin sözlük anlamı beşiktaş!!

komedi ya.ne diyeyimki.şu durumda bile ağlayan çıktı,şu sezonda bile konuşuluyor.yazık,ne diyeyim...

okka dedi ki...

bu sene çok namuzsuz bir lig oldu.kanımca her takım için aynı şekilde fenerin de çizigiyi beş metre geçen golu verilmedi bjk ninde.gs'nin de bir ton penaltısı verilmedi.ts'ninde.ama sivas ayrı her maçta sivas ittirildi hakemler tarafında çoğu zaman takdir hakları sivas yanından kullanıldı.
sevgili del pierro istediğimiz bjk nin kayırlması değil,yapılan hataların her takıma eşit dağılması, sadece bir takıma denk gelmemesi.bunu diyorum bu hakemlerle hata olmaması mümkün değil çünkü.

petekdoku dedi ki...

anayi baciyi karistirmayalim.

Borges dedi ki...

Aslinda bin satir yazarim su postun üzerine, o kadar biktiriyorsunuz insani ama bosa kelam.. Seviyorsunuz diyoruz, aliniyorsunuz.. Kabul edin, böyle olmasini istiyor, böyle görmek istiyorsunuz.. Sanirsiniz ki türkiyede onca hakki yenmis Besiktas, Avrupada firtinalar koparacak, orada fedarasyon, hakem olmadigi icin esip gürleyecek..

Futbol mu seyretmiyoruz biz ? Oynanan futbol ortada yahu..

Hakkiyla sampiyon olmustur, bana göre futbolundan ziyade türkiye ruhunu iyi taniyan teknik adamin sagladigi güzel ortam basarida buyuk payi olmustur ama siz de artik futbola odaklanin,önünüz sampiyonlar ligi ve orada hakem-fedarasyon geyigi olmayacaktir..

Sandiginiz gibi degil arkadasim degil. Hakkiyla sampiyon olmuslardir digerleri de.

GS 4 yiol üst üste sampiyon olmus, o kadro cikip avrupada da is yapmis, ayni kadronun cekirdek isimleri cikip Dünya kupasinda da yari final oynamistir, haksizlik yok. Ilhan ligde de iyi oynamis, dünya kupasinda da.. Saglamasini yapin.

FB sampiyon olmus, sampiyopnlar liginde de ceyrek final oynamis az daha yari final oynuyordu.. Yoksa hak yiyip de final oynayacak olanin önüne gecmemistir yani..

E yeter yahu, valla su yorumlardan su güzel bloga bakamaz oldum, sampiyonluk gününde dahi.. Bizim de hakkimiz yeniyor, mesele hakemlik müessesinin baski altinda sacmalamasidir ve esit olmasa da herkesin cani yaniyor..

simplextablosu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
simplextablosu dedi ki...

Bu blog dahil üç ay önce herkes hakemlere sövüyorken şimdi ne değişti? Biz neyin kavgasını veriyoruz, siz neyin kavgasını veriyorsunuz? Ben demişim ki Beşiktaş için şöyle böyle olmuş, bunlar bunlar yapılmış, sen diyorsun Galatasaray'a o yapıldı, Sivas'a bu yapıldı. Peki şimdi eksiler artıları götürdü tertemiz bir lig oldu he mi? Bırakın arkadaşım bana hikaye anlatmayı. Bu lig namuslu falan değildir. Bu ligde bin tane tilki dolaşır, binininde kuyruğu birbirine değmez. Ben Beşiktaşlıyım, benim canım bu senede yandı. Yandıysa ben çıkıp bunu söylerim. Ha dün söylemişim şimdi söylemişim ha üç ay sonra. Şimdi çıkıp vay efendim ne güzel bi ligdi demem. Bunun ne şampiyonluğa sevinmekle alakası var, ne ezik edebiyatıyla, ne de onla bunla.

marpione dedi ki...

bence bu postu okuyan diğer takım taraftarları "beşiktaş'a yapılan haksızlıkları veya kıyakları" düşüneceklerine neden herkesin günlerdir ısrarla "bu lig çok namuslu geçti" diye ısrarla beyanat verdiğine odaklansın.

bu neymiş kardeşim bir şampiyonluk adlık herkesin dilinde "biz kötü olmasak alamazlardı", "çok namuslu bir lig oldu" ve bir de en komiğime giden ısrarla "beşiktaş hakkıyla aldı" vurguları oldu.

yahu şampiyon olmuşuz işte. bunları neden ısrarla konuşuyorsunuz? neden polemik yaratılıyor buralarda?

çatır çatır sezon oynandı, düşe kalka savaştık ama sonunda biz bitirdik tepede. bunun ardından neden hala "sanki bir sorun var da kapatılmaya çalışıyormuş" gibi konuşuyor herkes? neden gölgelenmeye çalışıyor olay?

neden boşu boşuna polemik yaratılıp insanların sevinçleri baltalanıyor? bu soruyu hem futbol camiası kodamanlarına hem de rakip takımın taraftarlarına soruyorum.

marpione dedi ki...

belki iyi anlatamamışımdır yukarıda. demeye çalıştığım şudur. izleyin bu konuşmaları yapan insanları göreceksiniz ki daha "beşiktaş'ı tebrik ederiz" demeden ağızlarından çıkan cümle "çok namuslu oldu".

bunu öyle bir söylüyorlar ki sanki tam tersi bir gündem var da onu kapatmaya çalışıyorlar. oysa var mı öyle bir gündem? bizim şampiyonluğu alırken namussuzlukla aldığımızı iddia eden mi var veya ortada bir spekülasyon mu var ki durup durup aynı cümle tekrarlanıyor aynı şüpheli ses tonlamasıyla.

belki de şampiyonluğu alan beşiktaş olduğu için otomatikman namuslu olduğunu belirtme ihtiyacı duymaktalar. hatta belki iyi niyetle bunu söylüyorlar ama kabak tadı verdi.

yeter artık siz şampiyon olunca bunun "doğal bir başarı", biz olunca "başkalarının eksikliğindne faydalandılar" olması.

bunu sanki böyleymiş gibi yansıtıp ondan sonra da sahte kelimelerle kıvırmanıza karnımız tok. hele ki buna itiraz ettiğimizde "beşiktaş taraftarı da ağlamasın" falan diyenlere karnımız tok. şampiyonluğu gölgelemek için etmediğiniz laf, girmediğiniz şekil kalmadı sonra biz buna itiraz edince ağlak oluyoruz. böyle iki yüzlülük olmaz.

Borges dedi ki...

Ben bu tartimsaya girmek istemiyorum. Insanlar ne dese bir kisim insanin polemik cikarmak istedigi görülmez de yapilan bariz bir güzellemenin de arkasinda kötü niyet aranir, diyelim ki haklisniz, yine insanklar besiktasin hakkin filan yiyorlar..

Ama sunu unutmayin. Bu ülkede besiktas, fenerbahce, galatasaray ve trabzonspoir haric varolan cok buyuk cogunlugun maclari canli izlenemiyor.. ne haklar, gasplar oluyor insanlar göremiyor dahi.. Almanyada olsa bu mahkemelik olup coktan cezalandirilmisti. Besiktas bu ülkenin her seye ragmen toplamda kaymak tabakasina ait bir kesimdir.. gs ve fb'ye göre cok baska tablo ciksa da toplamda bu gercektir.. Haksizliga girersek sira aslinda besiktasa bile gelmez..

Sampiyonlugun su günlerinde digerleri "güzel, hakki olan sampiyonlugu aldi, namuslu bir sezon gecirildi" söyleminden dahi polemik cikartiyorsaniz, kötü niyet arayip birilerini sucluyorsaniz onlar kadar kendinizi de sorgulamalisiniz derim ben.. ben derim tabi, ne kadar dogru bilemem..

Yildirim Demiroren'in barkovizyon gosterisi yaptigi, Adnan Polat'in 2 ayda agiz degistirdigi, "Galatasaray Turkiye'dir" ultimatomu verdigi, ulkenin en buyuk derbisinde ulkenin en buyuk kavgasinin yasandigi, Kocaelispor Baskani'nin tutuklandigi, Denizlispor Baskani'nin Genclerbirligi-Hacettepe macini UEFA'ya sikayet ettigi bir lig.

Bu lige tertemiz/namuslu diyenin kafasina edeyim ben. Butun bunlari normalize etmeye ya da unutturmaya calisan basina da Emre Belozoglu tarzi selam yolluyorum.

Baska diyecegim yok.

Borges dedi ki...

Alalala..

Sonuc itibari ile dolaplar dönse de sonuca etki etmedigi anlaminda dahi söylense yine de mi itiraz edeceksiniz ?

Chelsea macinda hata yapan hakem ölüm korkusu nedeniyle hakemligi birakmsiti, Hoeness biraz hata olsun hemen agiz degistirir.. Samoiyonlar Ligi maci da keza ayni sekilde sikayet ediliyor, Chelsea-Barca maci sonrasi konusulanlar da cok normal degil. Ama kimse de CL de saibe var demiyor, ki var bana göre filan..

Demirören sacmaliyor, polat hepsinden beter sacmaliyor bunlarla namuslu olunmsuturun ilisigi nedir ?

Ki insanlar bir övgü düzüyor yahu. Cesitli pislikler olsa da sonuca etki edemedigi sürece pislik olarak algilanmyior ve ülkede bir takimin hakkiyla sampiyon oldugununun altini cizmek istiyorlar, siz biraz abartmiyor musunuz ? Sampiyonlugun su ikinci gününde su post sizce de anormal degil mi ben mi cok sacmaliyorum ?

Iyi bakin kendinize, bence biraz da tadini cikarin bu güzel sampiyonlugun.. Sampiyonlar liginin.. ben olsam bunlara sevinirdim , varsa da bir tartisma iki hafta bekleyebilir derim.. ama yine hep ben derim, dünya olmasi gerektigi gibi belki de cok baska döner tabi

Borges,

Benim su blog'da sene boyunca yazdigim yazilara, yaptigim yorumlara bakarsan , neye ve kime sinirli oldugumu, neye ve kime karsi kendi capimda mucadele verdigimi net bir sekilde anlarsin.

Su yorumumu simplextablosu'nun entry'sinden ayri degerlendir. Bu lig tertemiz falan degildir. Bu sene tertemiz ise, Sinan Engin'in donusuyle, Ali Ipek'in varligiyla vs. seneye gene kirlenecektir.

"Ne de guzel lig oldu be!" diye hatirlarsak su ligi yapilmaya calisildigi uzere, cok canimiz yanar, hicbir sey ile yuzlesmemis oluruz.

Bu seneki lig tertemizdi demek, bu seneki ligi on plana cikarmaktir. Gecmis senelerde saibe vardi, temiz degildi lig demektir. Eh oyleyse, neden uzerine gitmiyorsunuz? Ki bu sene neden tertemiz, hic mi dedikodu, hic mi itiraz olmadi? Gecen senelerden fazla oldu. Ee, bunu mu ortbas etmeye calisiyorsunuz? Neden bu caba?

Carpik zihniyet benim elestirdigim, Sansal Buyuka'nin programi "Saibesiz ligin tertemiz sampiyonu Besiktas" diye acmasi. Aksini diyen kimdi ki siz bu lafi edene kadar? Besiktaslilar alindi, digerleri de Besiktaslilarin alinmasina alindi. Bu mu, bundan otesi mi var?

Simdi dediklerimi bir daha degerlendirmeni rica ederim. Ki ikimiz de Turk futboluna disaridan bakan insanlariz, daha rahat degerlendirme yapabilip, daha rahat iletisim kurabilecegimizi umit ediyorum.

marpione dedi ki...

borges takdir edersin umarım ki içten kutlayan adamla niyeti kötü olanın söylemlerini ayıracak kadar kafam çalışıyor. en azından ben bu kadar çalıştığına inanıyorum. sevmem de bu tarz futbol yaklaşımını "hoca bize taktı ya" diyen öğrenciler gibi sabah akşam bu hataları konuşanları. ama bariz bir hazımsızlık ve bu işi olduğundan düşük bir başarıymış gibi göstermeye çalışma hikayesi görüyorum ve bunun da kasıtlı ve kötü niyetli olduğuna eminim. x grubu, y grubu demiyorum. her kesimden insan var bunu yapan. iyi niyetlilerini ayrı değerlendiriyoruz zaten.

Ekleme: "Sonuc itibari ile dolaplar dönse de sonuca etki etmedigi anlaminda dahi söylense" demissin ya, iste o dolaplarin uzerine gitmedikce; bugun sonuc etkilenmez, yarin etkilenir. Saibe oldugu gercegi ise degismez. Benim gordugum ve yapilan da budur.

Borges dedi ki...

Peki, dediginiz gibidir.

Benim sevdigim,okudugum kalemlerdir bunlari yazan,cizenler..

Yalniz sunu hatirlatmak isterim. herkesin itiraz hakki vardir. Zamanla söylem degeri olusur. Hincal Uluc belki Bülent Korkmaz konusunda hakliydi lakin bundan önce UEFA kupasini kaldirmis, üst üste iki kez gruplardan cikmayi basarmis hocalar dahil olmak üzere göreve gelmis her hoca icin ayni seyi söyledigi icin onun muhalif tavri gecersiz ya da gücsüz kilinmistir (kendisi tarafindan)

Ben, gercekten bir sorun olsa dahi bunun da zamanlamasi, söylem degeri acisindan iyi olmalidir derim. Kim ligin kirliliginin devamini isteyebilir ? Temiz bir lig istemeyen var midir ?

Ben, saibeli bir lig mi istiyorum.? BUnlar yazdiklariniza iliskin benim düsüncelerim..

Lakin posta gelirsek..

"Bu senede lig namuslu falan değildi. Bu senede ligde kimseye çıkmayan kartlar Beşiktaş'a cayır cayır çıktı, bu senede kimseye çalınmayacak düdükler Beşiktaş'a dürül dürül öttürüldü. Ha tek fark vardı, bu sene Beşiktaş alayına isyan hepsine gider dedi şampiyon oldu."

Bu ligin temizliginden ziyade yine bize haksizlik yapildi ama bu sefer haksizligi da yendik demektir ki katilmiyorum buna. Ligin saibesinden ziyade "bizi yine ezdiler" mantigidir isin özü.

Sadece Ligin saibesi olsa bir tek besiktasin mi cani yaniyor saniyorsunuz ? verilen abuk subuk bir kart, bir karar bir oyuncuyu bir takimi mahvediyor biz cok gördük, herkes gördü vesaire. temelinde kosullar saglikli degil, bir takimin desteklenmesinden ya da ezilmesinden ziyade cok sagliksiz kosullar, serseri mayin gibi, her yere ve her kuruma zarar verebilecek durumda.. Ama sanmam ki bu blog bunu bu postun altinda tartisma niyetini gütsün...

mesele acik:

"Bu senede lig namuslu falan değildi. Bu senede ligde kimseye çıkmayan kartlar Beşiktaş'a cayır cayır çıktı, bu senede kimseye çalınmayacak düdükler Beşiktaş'a dürül dürül öttürüldü. Ha tek fark vardı, bu sene Beşiktaş alayına isyan hepsine gider dedi şampiyon oldu."

bu da son olsun..

Temiz bir lig istemeyen vardir, o da duzenin idamesinden daha karli cikacagini dusunup, reformist adimi atacak cesareti olmayanlar. Bunlar bizim sucladiklarimiz zaten.

Bir de temiz bir ligi istese de, umutsuzlasmis, durumu normal gormeye baslamis, cikaracak sesi kalmamis/kisilmis olanlar vardir.

Bu cevaplarda belli bir kimseyi ima etmiyorum, sadece sordugun soruya yanit veriyorum.

Post'ta deklare edilen fikirlere, sadece Besiktas'a ozgu oldugu icin ve de uslubu nedeniyle takilmiyorum. Fakat post'ta dile getirilen "Ne de temiz lig oldu be." cumlesine de tum benligimle karsiyim.

Son olsun demissin Borges, saygi duyarim da, sunu da cevaplamak lazim:

Bundan onceki senelerde yapilmayan "tertemiz" vurgusu neden bu sene yapildi? Daha onceki seneler tertemiz degil miydi?

Mesela bu aciklama Adnan Polat'in sansasyonel demeclerinden sonra yapilsa eyvallah derim. Daha onceki senelerdeki saibelerin, sikelerin uzerine gitmis olsa Buyuka-Toroglu vs. eyvallah derim. Besiktas'a, son dakikaya kadar boyle suclamalar yapilmis olsa eyvallah derim. Ama programin boyle acilmasina eyvallah diyemem. O noktada kafam karisiyor.

T. Egemen Gul dedi ki...

Turk Futbolu'nun temiz oldugunu kimse iddia edemez..

Ve bence Italya'daki temizlik de "tam doğru" olan bir yaklaşım değildi. Bu olaylarin onunu kesmek saygın insanlarin (Ozhan Canaydin, Şadan Kalkavan, Sadri Şener gibi isimlerin kulüp başkanliğina, şimdi adı aklıma gelmeyen, daha doğrusu bulamadığım, yeni bir Federasyon Başkanına ve yönetimine, temiz bir PFDK'ya, şaibesiz ve yemeyen Hakemlerin MHK'nin) başına geçmesi, içine girmesiyle olacak şeyler..
demiştim daha once.

Şimdi daha da açık söylemem gerek sanırım. Türk futbolu Beşiktaş'ın bu yilki sampiyonluguna ragmen "pis"tir..

Evet hatalar yapilmistir, yapilacaktir.. Fakat hatalar tekrarlanmaya basladiginda, yani hatalar hata olmaktan cikip dogruymus gibi davranmaya basladiklarinda orada değişmesi gereken şeylerin varlığı baş gösterir..

Şu posttaki en önemli cümle Borges, "Beşiktaş bu şampiyonluğu siz kendinizi aklayasınız diye almadı" cümlesidir..

Beşiktaş'in temiz, Galatasaray'in pis oldugunu cikartmiyorum bu cümleden ben.. Yada Fener'in pis oldugunu da cikartamiyorum.. Benim cikarim yaptigim "siz" daha genel bir "siz".. Benim istegim hatalarin eşit olarak dagitilmasi da degil. O da eyyamdir.. Orada da şaibe vardir.. Oyle olursa yine pis olur..


Kendi içinde çelişki mi yaşıyorsun yoksa bana mi oyle geliyor?

Önce Galatasaray Avrupa'da kupa kazandı, Fener yarı finalin kapisindan dondu deyip ligde başarılı olanın ve ligi kazananin futbol açıdan Avrupa başarısını ortaya koymaya çalışmış sonra da Şampiyonlar Ligi de şaibelidir demişsin. Ki Fener'li arkadaşlarınızın dedigi gibi o zaman bunlarin hepsi tesadüfi oluyor.

Di mi?

T. Egemen Gul dedi ki...

Haa ayrıca bu postun atılmasını yaratan psikoloji de "bu sene ne temiz lig oldu be" kavramıyla aynı noktaya temas ediyor.

Bu seneye kadar kazandığı butun sampiyonluklar pürüpak olan Beşiktaş ve Trabzon var bir tarafta.. Diger tarafta ise kazanilan her sampiyonlugun mevcut bazi sampiyonluklar neticesinde şaibeli oldugunu dusunulmesini saglayan Fener ve Galatasaray..

Ayrıca yemişim 3 büyükleri, 2 büyükleri.. Bir insan büyük oldugunda saygı duyulur.. Eğer saygı duyulmuyorsa ne büyüğü?! Neyin büyüklüğü?! 4 büyük de yok.. 4 farklı şampiyon var sadece..

Bir Beşiktaş'lıyım, yani bir "taraf"ın mensubuyum. Fakat yönetim şanssızlığından ve şaibesizliginden amatör kümeye kadar düşmüş Göztepe daha büyüktür gözümde.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

halısahaya gidiyorum ama iki laf etmezsem olmaz. arkadaşlar neden hakem eleştirisini hemen "ağlamak" olarak nitelendiriyoruz?

beşiktaş şampiyon olmuş. bir arkadaş ta çıkmış demiş ki, ben şampiyon olduğum gün dahi bu konuyu konuşurum. zira bu ligin şampiyonluğu, ligin temizliğinden daha önemli değildir demiş.

hani bazı sezonlar olur ya, şampiyon x, en büyük x, alkışlayın ulan ibneler gibi. bu post diyor ki -bence- ben şampiyon oldum tamam ama bazı gerçekleri göz ardı etmem.

hele yenildiğimiz, kaybettiğimiz bir sezonda değil, kazandığımızda yapıyor bunu. bu açıdan takdire şayan.

bunla birlikte, bu bloga herkes istediğini yazar. ilgi çeken konuşulur, çekmeyen zaten yitip gider. çok da üstünde durmamak lazım.

Borges dedi ki...

"Kendi içinde çelişki mi yaşıyorsun yoksa bana mi oyle geliyor?

Önce Galatasaray Avrupa'da kupa kazandı, Fener yarı finalin kapisindan dondu deyip ligde başarılı olanın ve ligi kazananin futbol açıdan Avrupa başarısını ortaya koymaya çalışmış sonra da Şampiyonlar Ligi de şaibelidir demişsin. Ki Fener'li arkadaşlarınızın dedigi gibi o zaman bunlarin hepsi tesadüfi oluyor.

Di mi?"

FIFA'nin olusan son durumda Chelsea-MAn U yerine Barca-Man u finali istemesi ile Galatasarayin UEFA kupasini almasindaki tesadüfi yaklasimin baglantisi nedir ? Bu sekilde baginti kuran insan algisina ne yazsam celisik durur abi..

Türk Futbolu pisligi üzerine yazi yazilirsa onu konusuruz, ne kadar pis, ne kadar temiz.. Konusarak da bir cikar saglayacagini düsünen sabah-aksam post atar, ki amaci aslinda pisligi temizlemek olmalidir.. Lakin "besiktasin düdügü calinmadi, hakki yendi, onu yendi" demek türk futbolundan ziyade besiktasin hakki üzerine geyik cevirmektir, aradaki fark büyükür, öyle post atildiginda onun üzerine konusuruz ama siraya anadolu takimlari girer, üc büyüklere gelir mi konu onu bilmem..

Borges dedi ki...

Jessie: yapilan nedir ? Besiktasin hakki yendi.. ben de katilmiyorum ve kusura bakma su durumda ve konumda hakki digerlerine nazaran cok fazla yendigini, besiktasin diger 17 klupten daha kötü durumda oldugunu düsünmüyorum haliyle "aglamak" oluyor su durumda benim icin.. Konu türk futbolu filan degil, besiktasin hakkinin yendigidir.. bu konuda mutabik olalim ki tartisma sicramasin o zaman.. postu iki kere daha okuyalim.

Borges dedi ki...

"bunla birlikte, bu bloga herkes istediğini yazar. ilgi çeken konuşulur, çekmeyen zaten yitip gider. çok da üstünde durmamak lazım."

bu nedir yahu..

Iyi peki. Kalin Saglicakla :)

(Bundan sonraki sürecte nick zikretmezseniz yanlislikla girdigim su tartismadan cikmak istiyorum)

Kalten dedi ki...

Ben nedense programın o şekilde açılmasını bir Beşiktaşlı olarak iyiye yordum, hatta bizim takımın "şaibesiz şampiyon" olarak nitelenmesinin geçtiğimiz yıllarda şampiyon olan FB ve GS'ye atılan bir taş olarak düşünüp "kesin olay çıkar şimdi, Adnan Polat/Aziz Yıldırım vs. ne demek istiyosunuz diye Maraton'u ararlar" fln dedim

Bu sene ligde yaptığımız 34 maçın 32'sini izledim, 32'sinde de maçın hakemine ağzıma geleni söyledim. Hele ilk yarıdaki Galatasaray maçını ortasında bıraktım Cüneyt Çakır'a dayanamayıp (ki hayatımda bir ilktir, Liverpool maçını bile sonuna kadar izlemiştim), ama yine de şimdi dönüp bakınca Beşiktaş'a karşı organize bir atak olduğunu düşünmüyorum

Ha bak Selçuk Dereli'sidir, Cüneyt Çakır'ıdır bunlar ayrı... Onları Adnan Polat'a sormak gerekir diye düşünüyorum...

şimdi tartışmanın nedenlerini, niçinlerini bırakırsak bir kenara, bunları dememek ya da sessiz kalmak, aynı demirören gibi yanar döner olmak anlamına gelirdi bence. başkan üç ay önce çıktı federasyonu eleştirdi, sonra başkası eleştirince, federasyonun arkasındayız dedi..

sonuçta hakem, federasyon, yayıncı kuruluş üzerine kimine göre hüsnü kuruntumuz kimine göre de haklı endişelerimiz var ancak 3 ay önce öyle derken, 3 ay sonra böyle demek yerine "hala mı böyle düşünebiliyorsunuz" eleştirilerine rağmen, fikir belirtmek o kadar da abesle iştigal değil.

norton dedi ki...

Sahsi kanaatimce macı yonetmek ve idare etmek farklı seylerdir.Bizim hakemlerimiz macı idare etmeye calısıyorlar.Futbol kurallarını,mac icinde karsılasılan pozisyona gore uyarlamaya calısıyorlar.Macı yonetmek tamamen farklı bir is bence.Hani Premier Lig'de gorürüz,macın ilk dakikalarında oyuncu,rakip oyuncuya cok sert bir mudahalede bulunur.Hakem,sadece uyarmakla yetinir.Aynı oyuncu nispeten daha sonraki hafif müdahalede sarı kartı gorür.Cisse'nin Fener macındaki kırmızısı gibi şılank diye üstüste iki sarı kart gostermez yahut sene icinde sadece Delgado'ya uygulanan sarı kart isteyene anlamadan,dinlemeden yarım salise icinde sarı kart gostermez.Fakat bu sene art niyetli veya eyyamcı olduklarını düsünmüyorum.Sayet oyle olsaydı Toraman'ın Cimbom macındaki elle oynama pozisyonunu penaltı diye yorumlayabilirlerdi yahut A.gücü macındaki Jaba'nın pozisyonunu.Bu sene hakem camiası adına umut ısıgı gordüm.En azından gordügünü veren cesur hakemler vardı,futbolcu karsısında ezilip buzulmeyen,dimdik duran hakemler vardı.Hele ki gecen seneki hakem kıyımı,terorü,katliamıyla(ne soylesem gecen seneki skandalı ifade etmez herhalde)karsılastırdıgımda bu sene hakemler,sütten cıkmıs ak kasık gibi nerdeyse.

Bir de artık Demiroren'in sozlerine cok takılmayalım.Artık dillere pelesenk olan Besiktaslılık durusuyla Demiroren'i iliskilendirmeyelim.Demirorendir,ne yapsa yeridir diyorum ben artık.

Lige,namussuz demek cok agır bir ifade olur.Besiktasımızın sampiyonluguyla bu kelamları bile agza almamak gerekir.Biz,ihtiyaca servis edilen macları,soyunma odasına gelen anahtarları unutmadık,unutturmayacagız.Bu yüzden biz hep serefli ikinciliklerin takımı olduk.Mazimizde hicbir zaman saibe,sike sozcukleri telaffuz dahi edilmedi.Bırakın,bu kavramlar yakıstıgı takımlarla birlikte anılsın!

Arkhe dedi ki...

Beşiktaşımız hakemleri, federasyonu, şansalı, ermanı, hatta bush'u da yenerek eze eze şampiyon olmuştur.

He, liginiz de tvniz de sizin olsun o ayrı.

Alper dedi ki...

bu sezona namuslu diyenler antalyaspor'un maçlarını incelesinler başka bişey demiyorum ben.

şampiyonluk namuslu gelmiş olabilir ama alt sıralar gene orospu oldu...

tezgah var tezgah...valla bak!

Arkhe dedi ki...

http://papazincayiri.blogspot.com/2009/06/yldrm-demirorenin-fenerasyonu-veya.html

Yorum Gönder

Ara