.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
30 Ocak 2009 Cuma

Nobre? Holosko? Bobo? Peki Hangisi Yedek?

Anketimizin genel görüntüsü ortaya çıkmış gibi. %35 Nobre %44 Holosko %21 Bobo yedekliğini oylamış. Yani Bobo-Nobre ileri ikilisini görmek istiyoruz. Şahsen benim de oylamam böyle oldu; Holosko. İçeride Bobo-Nobre oynayıp dışarıda Bobo-Holosko ikilisi tercih edilebilir. Nobre kapalı savunmalara, Bobo-Holosko açıklara daha etkili hücum oyuncuları. Bu bağlamda bence Bobo-Holosko aynı tip oyuncular. Nobre daha statik bir oyuncu ve tarzı farklı. Holosko da sağ açıkta oynama özelliğiyle diğerlerinden ayrılıyor. Gel gelelim her şey bu kadar da değil. "Taktik şablon" diye de bir olay var. 4-2-3-1'de Holosko yedek kalmaz. Üçlünün sağında Bobo mu oynayacak yani? Haydaaa gitti bizim anket çöpe. Ne yapacağız şimdi? Taktik değiştirelim! Çift forvete dönelim Bobo-Nobre için. Arkaya da Delgado/Yusuf'u da koydun mu şimdi ne olacak? Arkada üçlü Tello-Sivok-Cisse ne kadar tutar? Bir yerden doluyorsa diğer yerden boşalıyor... İşte Beşiktaş gerçeği...

5 Yorum:

delgado dedi ki...

ortasahada eğer bir üçlü düşünülecekse bu üçlü tello-sivok-inceman olmalıdır, cisse'den ziyade. cisse, beşiktaş tarihinin gördüğü fiyat-performans açısından en kötü futbolcusudur. bu sene başlamadı ki adamın bu oyunu, 2 seneden beri bu adamın 2 maç üstüste saç baş yoldurmayacak, insanı 5 dakika düşünmeye, kedere sevketmeyecek hareketini görmedim. karakterli, iyi bir insana benziyor, haberlerde orda burda görüldüğü kadarıyla şakacı gibi aynı zamanda, takım arkadaşları tarafından sevilebilir. ama bu adam geldiğinden beri kaç maça çıktı bu forma altında, hiçbir şey yapmadı. "takım oyunu" oynamak, sahadaki dizilişin simetrisini bozmamaksa sıçarım ben öyle anlayışa. ne doğru, düzgün pası atabiliyorsun, ne hücumda seni öne çıkaracak özelliklerin var, ne doğru yere koşular yapıyorsun, tek pas oyunu oynayabiliyorsun. hadi buraya kadar eyvallah, sonuçta defansif ortasaha diye aldığımız adamdan bunları beklemesek de olur. ama bu ne savaşıyor, ne sorumluluk alıyor(hoş, aldığı zaman da gaza gelip 2-3 hücum ileri çıkıp sıçıp, sıvıyor), ne adam gibi sertlik gösteriyor... en azından fenerli selçuk gibi yetişsin bir yerlere, ilk müdahaleyi yapsın, rakibin karşısına geçsin. insanda bari "kazmayım, yetenekli değilim, ama takımım için elinden geleni yaparım, savaşırım." durumu olur, bizimkinde bu da yok.

madem çift forvet+arkasında delgado veya yusuf düşünüyoruz, kuralım ortasahada 3lüyü: tello-sivok-inceman derim ben. tello ne ofansif, ne de defansif açıdan "çok iyi" olarak nitelendirebileceğimiz bir oyuncu değil, fiziği de ortasahanın ortasında yük taşımak için uygun değil. ama bu açığını çok koşarak kapar, arada kenarlara inerek orta da açar, kanat varyasyonlarına katılır sol bekle birlikte, vs. sivok zaten uzun yıllardan beri aradığımız müthiş bir ortasaha oyuncusu, kanatlarda sıkışan toplara verkaça gider, yardımlaşması üst düzeydedir, topa basar, sert oynar, topla çok yumuşaktır aynı zamanda. bir de sene başından beri kesik kesik forma şansı bulan inceman var. pek tutulmadı gibi ama ben beğeniyorum kendisini, oyun içinde bazen gattuso'dan, bazen delgado'dan esintiler verebiliyor. düzenli forma şansı bulursa, istikrar sorununun da üstesinden geleceğini düşünüyorum.

sağ ve sol bekler de zaten kanayan yaralarımız. 3lü ortasaha oynarsak bu iki bekin de 80 metrelik bir çizgide gelme kapasitesinin olması lazım, üzülmez'in bir artısı bu koridorda gidip gelebilmesi. hoş, bunun sonucunda ne oluyor diye sorarsanız verecek cevabım yok. oraya ekremi koyalım, ama bu durumda da üzülmez'le yaşadığımız savunma zaaflarını ekrem'le de yaşarız. seric'i zaten hesaba katmıyoruz, keşke katabilseydik. sağ beke de kurtuluşu koysak, en azından mevkiiyi iyi bilen sağlam bir adam edinmiş oluruz, ama onun da hücuma katkısı tartışılır. keşke tigana döneminden sonra da önlibero olarak kalsaydı, kendini geliştirme imkanı bulup tam bir ortasaha olup çıkıverseydi...

Gökhan dedi ki...

nobre nın her şartta her taktıkte içeride,dısarıda banko oynaması gerektıgını düşünüyorum.holosko nun bu senekı performansı genel olarak düşük ama bobo da su an kı taktıge gore ancak nobre nın yerınde oynayabılıyor su an kişisel olarak holosko otursun bobo oynasın istesem de sankı holosko nun oynaması mevcut taktıgımızı düşündüğümde daha uygun gözüküyor

Jessie dedi ki...

bu arada blogu anti-nobre'ciler bastı paso oy atıyorlar. ne hikmetse ilk oy verenler holoskoyu yedekliğe uygun görmüşlerdi. sonra giren herkes nobreye oy attı.

son oylamaları ciddi bulmuyorum. bu kadar bir ivme değişikliği normal değil. kaldırıyorum kardeşim anketi :) nobrenin yedek kalacağı anket, anket midir allah aşkına :) hhaha

dağılın, forza nobre :)

Gökhan dedi ki...

abi forza dedın de aklıma geldı bugun forzabesıktas a bakıyorum mıllet yıne denızlı ye sallıyor bobo varken nobre gıbı adam oynar mı diye.bi yandan derler biz dıger taraftarlardan farklıyız kosan,mucadele eden adam isteriz yeteneklı olmasa da diye ama konu nobre olunca fikirleri degısıyor birden.bobo oynamasın demıyorum ama nobre kesınlıkle oynamalı bence hangı taktıkle oynarsak oynayalım.sadece hucumcu olarak dusunulmemelı nobre.o olunca savunmaya en ılerıden baslıyoruz ne stoperler ılerı cıkabılıyor ne de attıgımız uzun toplar duvara carpıp geri donuyormus gıbı oluyor.
batuhan istedıgımız duzeye cıkana kadar ben de forza nobre diyorum

delgado dedi ki...

valla nobre ilk geldiğinde de 2.senesinde de hiç memnun değildim kendisinden, artık futbola bakışım mı değişti ne oldu bu sene kötü oynadğını söyledikleri maçta bile hep iyi buluyorum ve oynamalı diyorum. holosko takıma geldiğinden beri bi mesafe katedemedi geliştiremedi kendini. bobo ne olursa olsun kalite kokuyor ve artık oynama zamanı geldi, gününde olduğu zaman hiç çekilmese de adam oynadığı her maçta en az bir pozisyonda bobo olduğunu belli ediyor. gerçi ileri uçta 3 adam olacaksa bobo anca tello'nun yerine monte edilir, orda da verimli olamaz, "boboyu aldı sol açık oynattı eşşeoğlueşşek" olur. ama yine de her şartta nobre olmamlı, gökhana katılıyorum.

Yorum Gönder

Ara