.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
15 Ekim 2008 Çarşamba

Ayhan Tuna Üzümcü

Aslında bu tek örnek bile Ertuğrul Sağlam'ın Beşiktaş'taki şaşkınlığını ortaya koymaya yetiyor. Tuna Beşiktaş'a geleli 4 oldu. 1 adet resmi karşılaşmada görev yapmadı. 10 resmi karşılaşmanın sadece 4'ünde 18 kişilik kadroya girebildi. Düşünün onca sakatı, buna rağmen 4 defa 18'e giriyor. Demek ki sakatlıklar olmasa kadroya giremeyecek.

Ve siz gidip bu adamı transfer ediyorsunuz. Tamam bonservis ödemediniz. O zaman bonservisi elinde bütün oyuncuları toplayın takıma, öyle iş mi olur.

Bir sezonda avrupa kupalarıyla toplam 40-45 maç varsa ve Tuna bunların 10'unda 18'e girebilecek, 1 veya 2'sinde oyuna alınacak bir oyuncuysa neden transfer edildi? Madem bu kadar kısıtlı bir süre için düşünüldü, yerine çok rahat, bir paf takımı oyuncusu da dahil edilemez miydi?

Tuna bir stoper. Başka meziyeti de yok. 2 kişilik kontenjan var. Zapo ve Sivok oranın sahipleri. Biri yoksa Gökhan Zan oynuyor. O da yoksa İbrahim Toraman. Sakatlık olmadığı sürece Zapo Sivok'u kesemiyorsun. Bu adamlar da devamlılığı olan adamlar, zırt pırt sakatlanmıyorlar. Bu şartlarda Gökhan Zan ve İbrahim Toraman gibi milli oyuncular bile yeterince forma şansı bulamıyorken ne olacak ta Tuna forma giyebilecek?

Tuna'nın Beşiktaş forması giyme ihtimali Zapo, Sivok, Zan, Toraman'dan en az üçünün aynı anda sakatlanma ihtimaline eşit.

Tuna besbelli Fortis Türkiye Kupası ilk turları için transfer edilmiş. Hani rotasyon adı altında yedeklerle oynanıyor ya. Nasıl rotasyonsa bu, tek maçta oluyor tüm sezonun rotasyonu...

Tuna, aslında Beşiktaş'ın ne kadar da "yav bir alalım bakarız" zihniyetiyle yönetildiğinin bir başka örneği. Kağıt üstünde bile yer bulamadığımız bir oyuncuyu yeşil çime yamamaya çalışıyoruz. Olmuyor tabi. Tuna ve benzeri transferler de böyle olunca sonuç ta hep aynı sonuç oluyor.

Dünyada Baki Mercimek'ten daha iyi binlerce stoper bulabilirsiniz. Ama kimse Tuna'nın Baki'den daha iyi olduğunu iddia edemez. Tuna transfer olurken Baki'den kariyer olarak daha mı öndeydi yani? Havasına suyuna, atmosferine bu kadar alışmışken Baki neden kalmadı?

Bu eleştiriye verilebilecek tek cevap, Baki'nin mimli olması, taraftara güven vermemesi olabilir. Bir oyuncunun güven vermemesi ya da vermesi sahaya girmesiyle olur derim ben de. Rotasyon dışı oyuncu güven verse ne olur vermese ne olur. Cannavaro'yu al yılda 3 maç oynat seneye Antep'e zor bela satmazsan ben de bir şey bilmiyorum.

1 Yorum:

sabah işe gelirken yolda buna paralel birşey düşünüyordum. karar verdim, benim için iyi kaleci, iyi teknik direktör yok. bu yazıyla da aklıma geldi, iyi 4. alternatif de olmaz. dünya üzerindeki teknik direktörlerin çok kötüleri var, sihirbazları var ama bence iyisi yok. yani beşiktaşa bakıyorum, scala,daum,toschak,rasim kara,bosque,tigana,ertuğrul sağlam. hiçbirindeyken de teknik direktörden şikayet etmezdim. öncelik onların değil çünkü. aynı şekilde kaleci. bissürü kaleci var, yenilebileceği yiyen, kurtarılabileni kurtaran, bunların çoğu üç aşağı beş yukarı aynı. bu adamların dışında sihirbazlar var bir de, tıpkı sihirbaz t.d.ler gibi ama sihirbaz olmadıktan sonra benim için x veya y olmuş önemli değil. bi de bu tuna işte. ha baki, ha tuna, ha bekir. sırf milletin siniri geçsin diye, kelle avcılığı yapılıyor, tigana gidince insanlar ohh diyor, rahatlıyor. baki gidince bayram yapıyorlar...

Yorum Gönder

Ara