29 Mayıs 2009 Cuma
Haykır Acını Ey Kartal
"haykır acını ey kartal
başeğme haykır
bir yol kavşağındasın ve ancak
yaraların haykırışlarla onarılır
bir yol kavşağındasın ve senin
değişmek için çırpınıyor kaderin
kuşan alnında biriken o kara terin
sırtında şakırdayan kırbacı kopar
soluk al
ışıldat o mazlum kanatlarını
bak korlaştı acıların kozalandı
ey kartal
parçala şu nankör suskunluğunu
başkaldır artık
sevginin ve öfkenin uğultusunu
bağrına vura vura taşırken sana
karşılık gözetmiyor o gencecik insanlar
ne futbol babalarının tehdidi
ne dişleri kıran şike, teşvik
dalga dalga yayılan o rüzgarı durdurabilir
bu direniş senin için ey kartal
bu çığlık senin kollarında
yıkılsın şu köhne dünya
ve coşkuyla yeniden kurulsun diye çınlatıyor hayatı...
bir yol kavşağındasın ve fakat
mutlaka değişecek kaderin
bunu bekliyor ıslak çimlerde top toplayan şu yoksul çocuk
bunu bekliyor gövdeleri kurutulmuş taraftarlar
bunu bekliyor şikenin oyduğu yürek
bunu bekliyor açlık kuraklık
ılık ılık akan kan
bunun için en gençlerimizi marşlarla tanıştırdık
kuşan kendini artık
biraz da gövdeni yüreğinle kırbaçla
ey kartal, haykır acını!
bu kara tümörü dağıt!"
orijinal şiir: nihat behramoğlu - haykır acını ey halk
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Küfür eden, diğer yorumculara saldırganlık yapan, İnsanlara kişisel saldırıda bulunan, fikre değil, fikir sahibine odaklanan, kavga eden, diğer takımlar ve camialar hakkında bel altı yorumlar yapan ve amacı blogu sabote etmek olanlar kendilerine lütfen başka yer arasınlar.
Burası onun yeri değil.
Burası Ekşi Beşiktaş.