4 Kasım 2021 Perşembe
STSL 12 Beşiktaş - Trabzonspor
Tarih: 06 Kasım 2021 Cumartesi 19.00
Stadyum: Vodafone Park
Hakem Hakkında Bilgi: Erkan Özdamar (BJK Karnesi 1G 0B 0M)Eksik Oyuncular: Hangisi sağlam bilemiyoruz artık / Bruno Peres, Gervinho
Cezalı Oyuncular: - / Edgar Le, Anastasios Bakasetas
Etiketler:STSL 2021,Trabzonspor
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(Atom)
Ara
-
TEKNİK DİREKTÖR OLMAK İSTEMEMİŞTİ - Aralık 2019'da Fitbol Dergi için yazılmıştı. AMATÖR LİGLERİN BÜYÜK GOLCÜSÜ OLAN DANİEL FARKE GOLLERİYLE HAYAT VERDİĞİ TAKIMA ZOR ZAMANINDA GİTMEK ZORUN...2 yıl önce
-
Josef de Souza Beşiktaş Orta Sahasına Ne Katar? - Evet, benim için çok çok ayrı bir yer olan bu platforma, vlogger olarak geri döndüm. Bu kez, garanti bir dönüş. Bavulumu alıp, Haydarpaşa Garı'na koymuş v...4 yıl önce
-
İyi ki Doğdun Büyük Başkan! (Metin Tekin Efsane Başkan Süleyman Seba'yı Anlatıyor) - Sarı Fırtına Metin Tekin, efsane başkanın doğum gününde onu anıları ile yad ediyor. Seneler evvel dediği gibi "Efsane, yıllar aşıp yüzyıl öteye geçebilme...4 yıl önce
-
Atleti - Atletico Madrid. Bir takım kurmuş... Bu takım sahada sanki bir vatan toprağını ya da bir ülküyü müdafaa eder gibi, bir kaleyi müdafaa ediyor. Sahaya çıkma...4 yıl önce
-
Golcü Şampiyon Yapıyor mu? - Gomis'in sezona muazzam başlaması üzerine Twitter'da bir tartışma gördüm. Tartışmanın temeli Gomis'in bu performansının Galatasaray'ı şampiyon yapıp yapmay...7 yıl önce
-
sinanyyilmaz.blogspot.com - Sinan Yılmaz'ın yeni ve profesyonel yazıları* sinanyyilmaz.blogspot.com* adlı blog adresinde olacak.9 yıl önce
-
Euroleague bwin Mart 2015 MVP Nemanja Bjelica Röportajı - Fenerbahçe Ülker dokuz maçlık bir galibiyet serisi yakalamış durumda ve 2008-2009 sezonundan bu yana ilk kez Euroleague 'playoff'larına katılma hakkını ...9 yıl önce
-
Önce krampon, sonra performans - Her çocuk gibi sokaklarda başlayan futbol maceramız, bazı çocukların yaptığı gibi benim de toprak sahada devam etmişti. Sonrası okul, iş, hayat mücadeles...9 yıl önce
-
NBA: Bir Ayın Ardından... (Part 1) - Her ne kadar başlığımızda bir aylık zaman dilimini ele aldıysak gerek tembellik, gerek iş güç yüzünden yazının paylaşılması, gerekli güncellemeler yapıldık...9 yıl önce
-
Babylon Dergisi Röportajı - http://www.aliece.com/2013/11/babylon-dergi-ali-ece-roportaji/#more-189510 yıl önce
-
Arsenal Kendine İnanıyor - Arsene Wenger'in sözleriyle, *"İyi bir rakibe karşı alınmış tatmin edici galibiyet." *Arsenal hafta sonu Liverpool'u oyun dışı bırakarak, bölüm bölüm saha...11 yıl önce
-
-
-
122 Yorum:
:) Eksik oyuncular süper olmuş
Yenilmeyeceğimizi düşünüyorum. Lehimize bariz bir hakem hatası olacakmış gibi bir his var içimde, görelim bakalım.
Skor tahminim 2-1
Hoca bu maçta doğru kadroyu bulup en az 1 puanı alır. Hakem hatası konusunda @yilmaz'a katılıyorum. Trabzon'un bu kadar öne kaçmasına izin vermezler. 3 büyüklerden en az 7 puan öndeler ki bizi yenerler ise bizle 10 puan olur. GSde deplasmanda Karagümrük'e puan verir diye düşünüyorum.
Geçen sene "Sergen elestirilemez" dogmasina karşı çıkmıştım, bu sene de çifte şampiyon hocanın kovulmasından yana değilim.
Ligi uzun süre izleyenler bilir ki, başkanlar 4-5 sene sonra pişiyor, hocaların ise görüp geçirmesi gerekiyor. Başkan da Sergen de iyi başladılar. Bu sene CL belasına takıldılar. Ama şu ana kadar yaptiklari en az 1 sene daha kredi saglamalı.
Sergenin eksik, hata ve inatlarini zaten konuşmuştuk. Yönetim kadrosuna futbol açısından saygı duyduğu biri katilmasi vb çözümler ile bu krizlerden çıkabiliriz.
Diger netlik ise futbolun atletizm boyutu. Avrupa farkı açtı gidiyor, biz 2.5-3m Euro net maaşla Alex, Ghezzal, Pjanic oynatiyoruz. Atiba ve Topal orta sahada ilk 11 maça çıkıyoruz.
Wilson, Zeyer, Del solar, Tabata, Lechkov, Ricardinho, Simao, Guti, Ljajic, Japon simdi de Pjanic ve Alex... Orta sahada yaşlı veya fiziken zayıf oyunculara milyonları boşa döküyoruz.
Ismi olmayan fizikli/atlet oyunculara dönmeliyiz, bir daha da Messi olsa asla fiziken kötü pahalı oyuncu almamaliyiz.
11. haftada bir final maçına daha çıkıyoruz. Bu maçı kazanıp Alanya maçında yenilmezsek kendimizi yarıya atarız büyük ihtimal. Hedef liderden 4 puan ve altında bir farkla kendimizi yarıya atmak olmalı.
Hocanın güçlü yanları olarak övdüğümüz mental özelliklerinden eser yok. Motivasyonu çok düşük, vücut dili isteksiz, yorum ve değerlendirmeleri tutarsız. Geçen sezonla arasında gece gündüz misali fark var. Böyle devam ederse kendine ve takıma zarar vermeye devam edecek. Nadasa bırakması gereken sezonda, ev taksitlerini ödemek için zorla çalışıyormuş gibi bir havası var. Berbat bir ŞL sicili yaptı. Geçen sezon 1 - 1 lik FB maçından itibaren bocalıyoruz ve sakatlık krizi yaşıyoruz. Kendisi söylemişti "beni kontrat değil başarı korur" diye. Buradan işleri toparlar mı çok zor gözüküyor.
avci asiri motive gelecektir. trabzon'un eksikleri olsa da bizden daha oturmus, ne yaptiklari belli bir takim. ayrica bizim de eksiklerimiz var, eksiksiz cikarsak da birisi mutlaka sakatlanir zaten.
ben en iyi ihtimal berabere kaliriz diyorum. berabere kalirsak alanya maci yeni finalimiz olur. kaybedersek is bittikten sonra milli arada mhk/federasyona saldiririz ama sezonu coktan kaybetmis oluruz. olmaz ama hasbelkader kazanirsak da haftaya alanya'ya kaybederiz.
Ben açıkçası ligi avrupada bırakmış olabileceğimizi düşünüyorum. Biz her iki tarafı götürebilecek bir kadro kurduk ve sezon başı oyuncuların hocaya inancı tamdı lakin ŞL'nde böyle kolay teslimiyet ve üstüne birde lige dönüşlerde de doğru düzgün oyun ortaya koyup maç alamamak oyuncularda hocaya olan inancı kırdı gibi geliyor bana. Twitter'da takım fotoğraflarında lisbon a giderken suratlar beş karış, bu bariz belli yani. Ben @Barreto'nun yorumlarına katılıyorum. Hoca inanılmaz formsuz.
Maça gelirsek muhtemelen yeniliriz çünkü takımda mental bir sıkıntı var. Yalandan ilk 15 dk pres sonra gol gelmeyince geri çekil, sonrası zaten başı kesik tavuk misali. Sergenin beşiktaş kariyeri için bir kırılma maçı olacağı kanaatindeyim.
Trabzon’u farkli yener, haftaya gene takiliriz.
Trabzon bize saldırmayacak. Avcının tarzı bu değil. Orta sahada baskı ile bizi kilitleyip kontra kovalayacaklar. Senelerdir yaptığı iş. Fb maçında erken gol yiyince işleri bozuldu.
Bu maça ortada Atiba, Ozzy, Topal içeren bir kadro ile çıkarsak Avcı kenarda Kolbastı oynar.
İlk 10-15 dakikada gol yemeden bir gol bulursak hikaye farklı olur. Yoksa sıkıntılı bir maç olur.
Maçın hakemi de yeni nesilden. Oyunu şekillendiren kasıtlı hakem grubundan değil. Sakarlık yapmazsa ortada maç olur.
Avcı'nın bizdeki dönemi de TS'de de benzer bişeyler var. Mesela bizdeyken de şöyle oyun gücüyle gümbür gümbür gol atmışlığı azdı. Burak 40 metreden, penaltıdan atıyordu. Atiba köşe vuruşundan filan. TS'de de öyle. Ya duran top, ya bakasetas 40m, ya da penaltı.
Tabii ki duran topları küçümseyecek değilim, daha iki hafta önce bir yarıda 3 tane korner golü yemişliğimiz var :) Ama Trabzonspor'un oynadığı oyunun karşılığı olan yerde olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca onların da eksikleri oldukça kritik oyuncular.
Sporting maçı biter bitmez bizim 5 as oyuncumuzun da birden iyileşiveresi tuttu. Tesadüfe bak sen :)
@beagle oyuncuların yaş ve ücretleri konusunda sana katılmakla birlikte, Pjanic'in tam da senelerdir aradığımız oyuncu olduğu konusunda inadım devam ediyor. Senelerdir her hocaya, Ozzie'yi kullanamadığı ya da verimsiz kullandığı için söverken şimdi defanstan top alıp presi kırıp üçüncü bölgeye atan, ani ters toplar atan bir oyuncu bulmuşuz, "yanlış transfer" diyemem. Ha yanlış olan ne, o oyuncunun sene sonu bizde olmayacak olması. Ama bu durum, o tipte bir oyuncu ihtiyacımız olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Bu arada, hocanın ona verdiği bir görev değil bu, bence kendisi sorumluluk alarak bunu yapıyor. Bunu neremden uydurdum? O olmadığında hocanın oyun ve oyuncu tercihlerinden.
Sergen hocanın bu sene kupa getiremese de devam etmesi gerektiği konusunda fikrim aynı, ancak hocanın bu konudaki istekliliğini ve motivasyonunu koruduğunu kamuoyunda da arada bir belli etmesi gerekiyor, aksi takdirde hemen bıkkın olduğu ve bırakmak istediğine dair dedikodular çıkıyor.
Geçen sene başarıyı ona getiren en önemli etkenlerden biri maç sonraları yaptığı takıma ve camiaya özgüven veren konuşmalarıydı. Yedi düvele meydan okuyan ve "rahat olun, hallederiz, görürsünüz vb." ana temalı konuşmalarını bu sene de camia arıyor. Bu bakımdan Ts maçı çok önemli, iyi futbolla gelebilecek bir galibiyet yeniden özgüven kazanmayı ve hocanın da canlanmasını sağlayabilir.
Çıkan haberler Vida, Rosier, Pjanic gibi oyuncuların maça yetişeceği yönünde, bu iyi. N'Koudou da kadroda olacakmış ama bu kadar beklemişken milli ara öncesi riske atmak gereksiz olur, sonrasında sezon boyu ihtiyacımız olacak.
Hoca muhtemelen Ersin'in önünde Rosier, Welinton, Vida üçlüsünü bozmaz, sol bekte de Umut Meraş'ı kullanır diye tahmin ediyorum. Ama ben olsam Welinton yerine Necip'i koyardım, onun faydalı olduğu yegane yer stoper.
Josef ve Pjanic'in yerleri garanti, üçüncü isim muhtemelen Alex olacak. Ama bana kalırsa Bathsuayi'nin yokluğunda Alex'i ileri uca koyup orta sahayı Oğuzhan veya Salih ile üçlesek yaratıcılığa katkısı önemli olur. Ghezzal ve Larin kanatları zaten belli bir oyun ezberine sahip, orta sahayı da ilerideki Alex'i besleyebilecek yetenekte isimleri kullanırsak, stoperde eksikleri olan rakibi göbekten delme şansı bulabiliriz. Kanat ortalarını da Umut, Rosier ve Ghezzal üzerinden yürütüp Larin ve yine Alex'i pozisyonlara sokabiliriz.
Yok eğer Alex'i orta sahada kullanır, forvete Kenan veya Güven'i koyarsak ilk olumsuzlukta tribünlerde homurdanmaların başlaması son derece olası. Bu iki oyuncu da tek santrafora uygun değiller, artık bunun görülmüş olması gerekiyor.
Trabzonspor savunmada üst düzey değil, daha ziyade hücumda etkililer. Bu maçı kazanmanın anahtarı gol atmaktan ziyade yememekten geçiyor. Takımımız en son ne zaman bir maçı gol yemeden bitirdi unuttum! Oysa ilk 4 hafta hiç yememiştik, o görüntüye geri dönmeden ligde yükselmemiz mümkün olmaz..
@Yılmaz
Pjanic tabiki keyifli oyuncu ve paslari cok iyi. Ama oynadigi yer savunma hattina giriyor ve orada fizik eksisi zaaf yaratiyor. Bahsettigin pres kirmayı "yetenekli bek"ler ve ortalama üstü yetenekli box to box 8 ile kirmaliyiz.
Her hafta bize Gedson lazimmiş durumu netleşiyor. Umarim GSye birakmayiz.
Juventus'ta senelerce fiziki eksik yaratmamış, İtalya'da senelerce sürekli oynamış bir adamın bizde nasıl fiziki eksik yaratabileceğini anlamıyorum. Şimdi yanında/arkasında Josef gibi bir adamla oynuyor.
Takım oyunu veya dizilimi zayıfsa, oyuncu tercihleri kötüyse fiziği üst düzey olan oyuncular bile takımda kötü duracaktır.
Pjanic gibi kafasını kullanan oyuncular ile top daha çok bizde kalır. Topu daha akıllı kullanır ve fiziki olarak daha az yıpranırız. O bölgeyi 3x6 yaparsak top kullanamayacağımız için ileri geri koşmaktan helak oluruz. Bunun örneklerinin defalarca gördük.
Mesela Pjanic'in etrafını Atiba, Topal, Necip, Ozzy, Güven ve hatta Alex gibi defolu adamlar ile donatırsan orada bazı sorunlar olacaktır. Bu durumlarda Pjanic gibi oyuncular ya maçı bırakır ya da çok zorlayıp sakatlanır. Bizde sakatlandı ve hala toparlayamadı.
Yenilip havlu atarız bu hafta. Cümleten geçmiş olsun...
Biz Sergen Hoca'nın Bayern'e gidecek kapasiteye çıkacağını düşünürken kendisi yine buna inanmamış! Sergen Hoca'nın son 1,5 sezonda başarılı olduğu taktiği değiştirmeye niyeti yok. O zaman transfer politikası daha farklı kurgulanmalıydı. Yapacak bir şey yok, 35. haftaya kadar filan devam eder sonra önümüzdeki sezonun planlarını yaparız artık.
Bu senenin tek güzel yanı canlı canlı Pjanic'i izlemiş olmak.
Pjanic ve Josef kac dakika birlikte oynadı?
Josef te eski josef değil bu sene. Yada alex in varlığı herşeyi bozmuş olabilir.
@Zaitsev
E kendin cevabini vermişsin. Etrafinda o oyuncular varken zaaf yaratiyor. Ustelik sadece önü yanı değil arkasinda da Welinton ve Montero gibi iki fiziken yetersiz stoper var.
@ beagle
O zaman sorun Pjanic olmuyor. Zaaf zaten etrafında tercih edilen oyuncular. Benim anlatmak istediğim olay bu. Top tekniği zayıf, taraftar tepkisinden çekinen, büyük takımda oynadığının farkında olmayan oyuncular ile oynayıp Pjanic fiziki zaafiyet yaratıyor diye düşünemeyiz. Düşünüyorsak zaten iş bitmiş.
Mesela Altay maçında Pjanic olsa ne olur olmasa ne olurdu. Kadronun kendisinin elle tutular yanı yoktu. Adam sakatlandı gitti zaten.
@zaitsev
Ben olaya şöyle bakıyorum:
Bonservisi bizde,
fiziken bitik olmayan,
bizde uzun süre oynamaktan keyif alacak ve Turkiye liginde yeterli/yararlı oyuncular kimse omurgayı onlardan kurup, boşluklari onlara göre oyuncularla doldurmak gerekli.
Peşinen soyleyeyim ben Alexi almazdim, 10 kesinlikle istemiyorum, ikinci forvet ise takim savunmasi yapacak, fiziken iyi biri olmalidir. Sevdigim modeller Ali G., Tuncay Şanli, Kuyt, Elmander... Globalde Mueller, Litmanen falan.
Ama elde ilk 11 için yatırım yaptığımız kimin bonservisleri var dersek:
Alex, Ghezzal, Larin, Vida, Rosi, Josef
artı Ersin, Rıdvan/Umut.
Ersin
Rosi Vida X Rıdvan/Umut
Josef Y
Ghezzal Alex Larin
Z
Toplam 3 eksik noktamiz vardı:
X Uzun boylu, cüsseli, mumkunse ayagı iyi : Marcelo
Y Dinamik, iki yönlü, vasat veya üstü pasör: Gedson
Z: Alexin fizik eksigi kompanse edecek forvet/golcü : Batshuayi(?)
Türk oyuncu zorlaması olmasaydi, belki de bu denklemi kolay çözerdik ama yukaridaki denkleme
X: Montero Y: Pjanic girince bir çuval incir berbat oldu.
Bunları anlattık podcast'lerde.
Pjaniç'in kariyerinde 2'li oynayıp gol yemeden tamamladığı maç olmayabilir o derece 2'li oynamışlığı yok. Roma'da 3'lü, Juve'de 3'lü oynadı hep. Sen şimdi dünya çapında bir oyuncuyu rahat ettiği bir şekilde oynatıp maksimum verim almak varken olabilecek en verimsiz şekilde kullanıyorsun.
Bu adam buradaysa orta saha 3'lü dizilecek kardeşim. bu kadar net yani. Geri kalan herşey alternatif plandır. Ha bunu istemiyorduysan işte arkadaş telefonundan izleyerek kadro mühendisliği bu kadar oluyor.
Pjaniç seneye gidecek. Ona göre sistem ayarlarsan gelecek sene yeni bir yapı kuracağını kabul edeceksin. 2+2=4 kardeşim hiçbirşeyi baştan icat etmeye gerek yok.
Matrix'de Merovingian'ın çok şekerce vurguladığı gibi "Cause and Effect".
Nihayet gelip yazdın Övünç :)
Umarım daha çok yayın yapma şansın olur yakın gelecekte.
Ben bir de Pjanic kiralık oyunu onun için değiştirmeyelim düşüncesini pek anlayamıyorum. Çok mu zor birşey bu? Taşa kazınmıyor ki kadro, zaten geçen seneki oyun da hiçbir zaman tam oturmadı, Josef-Atiba’nın yanına 3. oyuncuyu bulamamıştık.
Benim diğer sorum da şu, diyelim ki 4-3-3 oynayacağız, ok. Pjanic regista solunda Josef, sağında kim oynayacak? Necip?
Pjanic tartismalari bana anlamsiz geliyor. Adamin kariyerini, kalitesini tartisacak halimiz yok. Zaman zaman nasil topcu oldugunu gosteriyor. Kaldi ki fiziksel olarak bitik bir halde de gelmedi, sans bulamadi o kadar. O da Barcelona'da.
Ha, takim uyan transfer miydi diye konusabiliriz. Alex Teixeira basli basina mantiksiz iken bir de ustune Pjanic'i almak tamamen sacmalik. Tabii bunun sacmalik olmasinin nedeni tamamen teknip ekiple alakali. Yoksa Pjanic bana gore lig tarihinin en iyi regista'si, bundan iyisi de kolay kolay bir daha gelmez. Teixeira da Alex, Talisca gibi ligin bug'i olabilecek 9.5'lardan. Ama bunlari kullanmak icin ne lazim?
1 Geldiginden beri 3 tane farkli kadroyla calismis Sergen Yalcin tamaminda 4-1-4-1 oynatti. Ilk ve ikinci kadro kokten farkliydi. Ikinci ve ucuncu kadroda da orta sahanin gobegi ve forvetler tamamen farkli. Buna ragmen formasyon degistirmedi. Josef-Pjanic-Teixeira'yi isletmek icin formasyon degistirmek olasi iken degistirmedi. Geldiginden beri ne kadar sakat olursa olsun, kim formda olursa olsun, elindeki kadro ne olursa olsun 4-1-4-1 oynatan birinden bu taktiksel esnelik beklenemez. Formasyon diyip gecmeyin. Lucescu hazirlik maclarindan sonra en sonunda 5 yiyince 4-4-2'den 3-4-2-1'e gecip sampiyonlugun temellerini atti. Fatih Terim 4-3-3'ten 4-2-2-2'ye gecince takimin cehresi degisti sampiyonluk geldik. Zico Tumer'i oynatabilmek icin 4-3-1-2'den vazgecip 4-2-3-1'e gecince CL'de ceyrek final geldi. Conte Ingiltere gibi ortamda 4-3-3'ten cikip 3-4-3'le sampiyon yapti takimini. Aklima gelen birkac basit ornek.
2 Formasyon degismese de surekli ayni tarz futbolu oynamak yerine bu tur oyunculari kosturmayacak, kalitelerini gostermelerini saglayacak dusuk tempolu bol pasli set oyununa takimi adapte etmek mantikli. Gecen seneki yuksek tempolu, ileride basmali direkt oyunu bu orta sahayla kaldiramayacagin belliyken hala bu sekilde oynuyoruz. Rakip bizden daha genc, diri Dortmund'a karsi da oynayip tel tel dokuluyoruz. Teixeira-Pjanic orta sahasiyla da oynuyoruz, yas ortalamasi 35 orta sahasiyla da oynuyoruz (ve 30 dakika'da 3'luk oluyoruz). Bu esnekligi gosteremedigi belli.
Ama temelinde taktik-teknik bilgi ve liyakat yatiyor. Ovunc'un yazdigi gibi enajerin telefonundan Ghezzal'i izleyip o an alin diyen adamdan Teixeira oyun planina uyar mi, Pjanic sikinti yaratir mi vs gibi konulara kafa patlatmasini bekleyemezsin. Kafa patlatmayinca da bugunku duruma dusuyorsun iste.
Ben hala Sergen'i koruyan, kredisi oldugunu iddia edenleri anlayamiyorum. Evet istikrar onemli, kredi olabilir, ama bunun icin ortada birsey olmasi lazim. Gecen seneki sampiyonluk basli basina neden olmamali. Bu kadar sonuc odakli dusuneceksek; GS'nin Malatya'ya atacagi 1 gol mu buna karar verecek? Oyle bir sacmalik olamaz.
Sonuc uzerinden degerlendirmek yerine performansi ayirip bakmak lazim. Gecen sene antrenor'un eksileri diye yazacagimiz seylerin tamami devam ediyor.
1 Oyuna mudahale konusunda ya gec kaliyor ya yanlis mudahale ediyor. Gecen seneki Ankaragucu, FB, Trabzonspor, Antep maclari ilk aklima gelen maclar. Bu sene de Antalya maci haric degisikliklerden sonra pozitife giden macimiz olmadi, aksine cogu maclarda degisiklikler takimi geriye goturdu.
2 Taktiksel esneklik 0. Yukarida yeterince bahsettim zaten. Formasyon ayni, oyun stratejisi ayni, degisen hicbirsey yok. Oysa takimin kalbi olan orta saha'nin gobegi gecen seneye gore tamamen farkli.
3 Forma adaleti konusundaki soru isaretleri hala devam ediyor. Gecen sene kadro kisitli oldugu icin bu tartisma N'Sakala-Ridvan ve biraz Mensah uzerinden yurudu. Bu sene kadro genisleyince buna Atiba ve Kenan'in aldigi dakikalar, Ridvan'in sene basinda yedigi sacma kesik, Serdar Saatci'nin iyi performansindan sonra uvey evlat muamelesi gormesi, Oguzhan Salih ve Guven'in unutulmasi eklendi.
4 Maclara hazirlanis konusunda buyuk eksiklikler oldugu ortada. Bu sene Karagumruk maci haric bir macta rakip analizi yaptilar hazirlanmisiz cok belli dedigimiz 1 mac var mi? Ama rakibin bizi iyi analiz edip cokerttigi mac cok var. Dortmund'un sol kanadimizi desmesi, iki Sporting maci, Hatay maci buna guzel ornekler. Gecen sene de taktiksel olarak bu ise kafa yordugu belli olan Sumudica, H. Karaman, A. Avci gibi teknik adamlara cevap verememistik.
akatliklardan bahsetmedim, ama o da var. Bu bahsettigim seyler bir teknik direktor icin key performance indicator'lari. Temel gorevler. Sadece Sergen icin soylemiyorum, teknik ekibi tamamen dahil ediyorum bu denkleme. Bir takim rakibe ozel hazirlanmiyorsa, formayi adaletli dagitmiyorsa, kadro'ya gore mantikli bir oyun plani oturtamiyorsa, oyuna dogru mudahale edemiyorsa o teknik ekibe niye para oduyor?
Sergen'e kredi taniyanlar zaten bunu tamamen saha disi argumanlarla destekliyor. Takimin hakkini koruyor, takimi iyi motive ediyor, medya iliskileri iyi vs. Iyi de bu adam teknik direktor? Bunlari iyi yapiyorsa menajer olsun veya iletisimden sorumlu yonetici olsun? Gitsin o isi yapsin? Besiktas'in teknik direktorunun isi bu degil ki? Bunlar en fazla yan parca olur. Ben Besiktas'in teknik direktorunun taktiksel olarak bu ise biraz kafa yorup iyi hazirlanmis bir teknik ekibe karsi far gormus tavsana donmesini kabullenemiyorum. Kusura bakmayin.
Bu teknik ekibe de bu saatten sonra kredi vermenin bir anlami yok. Hele 1 sene kredi vs bana tamamen gulunc geliyor, Senol Gunes'te israr etmenin zamaninda gulunc gelmesi gibi. Bu kalkip Kenan Karaman belki kendini gelistirir en iyisi 1.5 sene daha as oyuncu olarak oynatalim belki birseyler yapar demekle esdeger. Tamamen sacmalik kisacasi. Bu soyledigim de Trabzon macindan bagimsiz.
Bu arada Trabzon macini kazanacagimizi dusunuyorum. Bunun da teknik ekiple alakasi yok, kazanirsak zaten teknik ekibe ragmen kazaniriz (durumu son 2 haftadaki gibi tamamen bok etmezlerse).
Ersin
Rosier
Vida
Welinton/Montero
Ridvan/Umut
Josef
Pjanic
Teixeira
Ghezzal
Larin
Kenan/Guven
Buna yakin her kadro yener Trabzonspor'u. Normalde A.Avci bizi cok iyi analiz edip canimizi yakabilir. Ama bunu en iyi yapacak adam Gervinho sezonu kapatti. Trabzon'da 'kic kurtaran' seviyesine gelmis Bakasetas yok. Kadro kalitesini 1 tik yukari tasiyan Peres yok, bu durumda iki bekleri de vasat hatta vasat alti. Stoperlerden biri yok, yedek stoperlerinin seviyesi ilk 2 stopere gore 2 tik asagida.
Bizde de Batshuayi haric baska onemli eksik yok. Kadro kalitesiyle kazanacagimizi dusunuyorum. Yeter ki yukarkine yakin bir kadro ciksin, ilk 11'de Kenan varken bile kazanabiliriz. Ama Atiba-Necip-Topal'in bir sekilde oynayacagi sacma sapan bir takimla anca bir cuval incir berbat edilir, o kadari da olmaz herhalde. Teknik ekipten iyi bir performans zaten hayal olmus durumda, takimin durumunu cok fazla bozmasinlar diye beklememiz zaten durumumuzu ozetliyor.
@Huzeyfe,
Oynadigimiz oyun icin Fernando Martins mukemmel olurdu Gedson Fernandes gibi, ikisi de olmadi.
Teixeira-Pjanic ikisi birden fazla geliyor. Birini tercih etsek olabilir aslinda. Teixeira o kadar da belinde gezen oyuncu degil. Ki direkt futbol, kaos oyununda driplingleri ve ceza sahasi etkinligiyle fazla is de yapabilir. Ama yaninda tempo yapmayan 2 adam olunca goze batiyor.
Ayni sey Pjanic icin de gecerli. Yaninda dinamik bir box-to-box 8 olsa ve onu daha az yorsak is yapar, ama fazla tempo gerektiren orta sahada cekemiyor adam. Unutulmasin ki bu adam Roma'da parlarken 3'lu ortasada De Rossi, Strootman, Perrotta gibi b2b'larla oynadi.
Juventus'ta da surekli 3'lu orta sahayla (Marchisio, Pogba, Khedira, Matuidi vs donusumluydu) oynadi. Bu adamin arkasina pek dinamizmi olmayan klasik bir 6 ve 10 bile olmayan tamamen 9.5 olan bir adam koyarsan tabii ki ayni performansi veremez.
Bizim icin su an en mantikli sey ya oyun stratejisini degistirip cok daha dusuk tempo'da set ve bol pas oyununa donmek. Ya da 4-1-4-1'den vazgecip baklavali 4-4-2 gibi bir sisteme gecip orta sahayi bu sekilde kalabalik tutmak. 4-1-4-1 ve mevcut oyun stratejisiyle devam edersek ben optimum bir cozum goremiyorum. Orta sahaya Salih veya Oguzhan'i eklersek daha iyi top yapariz ama totalde kalite net duser. Can ve Necip oyuncu tiplemesi olarak daha mantikli ama takim kalitesi Teixeira'li takima gore 2 gomlek asagi duser. Ligi almak istiyorsak bence Teixeira ve Pjanic'ten birini yedek birakma luksumuz yok.
@4EVER
4-4-2 baklava veya 4-3-1-2 oynasak Alex ve Pjanic aynı anda oynar ama bu sefer de Ghezzal veya Larin’den birini kesmek gerekiyor sanırım.
Hadi diyelim ki b2b Josef ve Can. Ghezzal’ı ortaya çektik, Alex ve Bats forvet oynar. Veya Alex’i ortaya çektik Larin ve Bats forvet oynar. İlki zaten ister istemez 4-3-2-1’e dönüşebilir.
Aslında bu dizilişler oyuncuların alışkanlıklarına cuk oturacağı için oyun çabuk oturabilir.
Bir de baklava 4-4-2’de en önemli şeylerden biri forvetlerin pres yapması. Larin ve Bats çok ideal aslında bu oyun için.
Son olarak “hoca zaten böyle oynatmaz, boşuna tartışmayın” diyecek arkadaşlara baştan söyleyeyim: Başka konuşabileceğimiz birşey yok.
Büyük ihtimalle iptal olacak maç
@4ever, gayet kapsamlı güzel yazmışsın, aynı fikirde olmamak mümkün değil. Şu anki durumumuzu ortaya koyan temel bir metin olmuş.
Beşiktaş : Ersin; Rosier, Welinton, Vida, Umut; Souza; Ghezzal, Pjanic, Teixeira, Larin; Güven
Trabzonspor : Uğurcan; Dorukhan, Hüseyin, Hugo, Trondsen; Berat, Bakasetas, Hamsik; A.Ömür, Nwakaeme, Djaniny
Sergen sacmalamamis, cikabilecek en mantikli 11 cikmis. Guven mi forvette Larin mi forvette olacak gorecegiz. Larin'in santrfor ozellikleri daha fazla, Guven stoperlerin arasinda ezildigini hep gosterdi su ana kadar, ama takimin automation'i acisindan solda Guven daha mantikli. Onun disinda standart ideal 11. Cok sukur Atiba, Necip, Topal, Kenan gibi sacmaliklara girmemisiz.
Trabzon'da ben Siopis surprizini bekliyordum ya orta sahada ya da stoperde, ama A.Avci oynatmamis. Trabzon bence savunarak veya oyunu sogutarak cok zor puan alir, anca Ugurcan son 2 sene yaptigi gibi siradisi bir performans gosterirse. Yediginden fazla atmayi deneyecekler herhalde.
Her turlu agir basiyoruz bence, gayet kolay bir galibiyet bekliyorum.
Oha hoca 4-3-3e dönmüs🤩
Gol yeme dakikalarına geldik yine bakalım baskıya devam edebilecek miyiz?
Dk34 wellington yine yapıyordu penaltıyı. Nwakeme filan olsa almıştı penaltıyı. Şu kadronun en büyük defosu adam. Hakemde fena gitmiyor. Umarım dağılmaz.
Biraz da sans olacak. Kac defa sifira cok guzel indik, normalde bir kere ya karambolde onunuzde kalirdi ya rakip kendi kalesine atardi vs.
2 tane forvetle oynuyoruz illa denk gelecek.
İyi yedik.
Gayet iyi bir ilk yarıydı ama yine son saniye golü yedik. Moral bozmadan böyle devam etmek lazım.
35. dakika civarı maç gitgele döndü yine. Önde basan biz olduğumuza göre net pozisyona giren Trabzon olacaktı, şaşırmadım açıkçası.
Sürekli aynı şeyi oynayıp farklı sonuç bekliyoruz.
Biz de pozisyona girdik ama sonuçta Trabzon savunması hata yaparsa ancak gol atabileceğiz.
tabii ki son anda yiyecektik golu. simdi ikinci yari boyunca yerden kalkmayan trabzonlulari izleyecegiz.
yalniz eger maci kazanamayacaksak kaybedelim. berabere kalip surunmeye devam edecegimize sezonu kapatalim, en azindan kafamiz rahat olur. obur turlu takim her hafta sonumuzun icine etmeyi basariyor.
İlk pozisyonu Ersin kurtardı ama 2nciyi affetmediler. Maç boyu bunu kovalayacaklardı. Rıdvan arkayı iyi süpürdüğü için esas bu maçlarda lazım.
Pres yapılacak maçlarda ise kazma filan ama Kenan Karaman oynamalı. Güven ve Alex’in pres zaafiyeti ortadan 2 derin pas yedirdi.
Bir sekilde gol cikaririz cikaracagiz umarim Ugurcan asiri devlesmez ve golu gec bulmayiz. Ikinci yedigimiz an gecmis olsun zaten.
Acilen bir Alex değişikliği olmalı. Pjanice bir yardımcı lazım. Alex kayboldu yine. Güven filan da bitik ama kimi sokacağız ki ?
Abi niye degisiklik yapmiyoruz golden sonra dustuk. Ridvan necip nkoudou niye bagiriyor mac.
Ridvan-umut, welinton-necip, guven-nkoudou?
Avci oyuncu degisiklikleriyle bitirdi maci. Bizim icin fb macinin kopyasi, 65 sonrasi bittik. Atiba-pjanic degisikligiyle de tuy diktik.
Hay Atiba kere? Pjanic sakatlanmadıysa büyük bir vizyonsuzluk.
Bu sezon en çok aradığımız oyuncu Aboubakar. Yaptığı beklenmedik işler, şapkadan tavşan çıkarması bu takım için çok önemliymiş. Bu baskı oyunu kaliteli pozisyon üretmiyor.
Kenan, Atiba birazdan da Töre girer. Eh be Sergen.
Skordan bağımsız bu maç sonunda Sergen hoca dönemi bitmeli. Oyunu tek başına organize eden adamı çıkarıp yerine Atibayı sokan, Pjanicin muadili olarak Atibayı gören birisi Beşiktaşın başında artık olmamalı.
Olabilecek en dramatik şekilde bitti. Hakem vida veya ghezzal’e penaltı çalsa çok farklı olabilirdi.
Yine de 2. devre ilk yarı gibi üretken değildik. Bunu sert ikili mücadeleler sonrası yıpranmaya bağlıyorum.
Takımı diri tutmak için soktuğumuz Salih sahadakilerden daha cansızdı. Risk alıp açılınca da orta alan olmayınca oyun yine gitgelli rus ruletine döndü.
Net şekilde görüldü ki devreleri kapatamıyoruz.
1-1 bitse yine fit olurduk ama bu şekilde yememeliydik.
Biraz da şans olacak, neyse hepimize geçmiş olsun,sezonu kapattık, Avrupa defterini kapattık
Gecen seneki FB ve TS maclarinin kopyasini yasiyorsak antrenor gelisiminden de, kredisinden de bahsedemezsin.
A.Avci cok daha kisitli kadroya sahipken, ustelik cok onemli bir oyuncusu mac icinde sakatlanmisken cok daha iyi degisiklikler yapip maci lehine cevirdi.
Djaniny dusmeye basladigi an hic beklemeden Cornelius'u atti oyuna. N'Koudou oyuna girince sari kartli Dorukhan sikinti yasar diye saniye beklemeden hizli Serkan'i aldi oyuna.
Suna eminim, bizim rakibimiz boyle bir hamle yapsa bizim aklimiza sari kartli nispeten agir sagbeki cikarip taze guc olarak hizli sagbeki oyuna almak aklimiza gelmez. Cunku degisiklikleri ezbere yapiyoruz ve oyun sirasinda antrenorumuz ipad'den tekrar izlemekle mesgul.
Bizim oyuncu degisikleri fecahat. Guven-N'Koudou mantikli, ama Teixeira'nin cikmasinin mantigi yok (veya daha gec cikmaliydi). Larin-Kenan degisikliginin de bir mantigi yok, Kenan yine oyuna girdikten sonra 1 olumlu harekette bulunamadi. Bu kadar kisitli oldugunu defalarca kanitlamis bir oyuncu artik girmemeli oyuna. Umut cok net dusmusken ve 5 degisiklik hakkimiz varken sahada kalmasi sacma. Stoperler de son dakikalari zor cikariyorken Necip hamlesi gelmeliydi. Pjanic cikiyorsa giren Oguzhan olmaliydi, Atiba degil. Sen orta sahaya taze guc aliyorsan o kontrayi engelleyecek (gerekirse faul yaparak). Aldigin oyuncu Atiba olunca engelleyemiyorsun. Bu kadar tempolu ve zor bir maci 4 degisiklikle kapiyorsak zaten soylenecek birsey yok.
Sergen Yalcin'i kapi onune koymadigimiz her gun bize basarisizlik olarak donecek. Ikinci Senol Gunes'imiz hayirli olsun. Mactan sonra mal taraftarimiz da hakeme sarmis, sasirmadim. Penaltiyla uzakten yakindan alakasi olmayan pozisyona itiraz edeceklerine Vida ve Ghezzal'in pozisyonlarina itiraz etselerdi, ayni sey oyuncular icin de gecerli. Ama tabii o anda seyirciler kendini eglendirmekle, oyuncularimiz da centilmenlik yapmakla mesguldu, normal.
Belki ligde medyayla iletişim, camiayı kenetlemek, hakemleri ve federasyonu istim üstünde tutmak oyundan da önemli şampiyonluk için. Ama oyun olmak zorunda.
Sergen hocayla en kısa zamanda güzelce vedalaşıp yolumuza devam etmemiz lazım. Hala az da olsa bir şansımız var bu sene için.
saha kapanir belki, seyircisiz oynayalim bence..takim iyi oynyana kadar seryretmeye ara verecegim
Ya geçen seneden beri Sergen Hoca'nın oyuna müdahalesi konusunda çok sıkıntılı olduğunu biliyoruz zaten de, son zamanlarda kayışı hepten koparmış durumda.
Ne sahadaki oyunun gidişatından haberdar, ne oyuna aldığı oyuncuların form durumlarından haberdar.
Ayrıca her tartışmalı pozisyondan sonra tablete bakmasını da anlamıyorum. Mesela ilk golden önce Trabzon'un harcadığı pozisyonu izlese tabletten belki golü yemicektik. Ama o hakeme baskı yapabileceği pozisyonları arama derdinde. Hocam hakem kararı vermiş zaten, sen tabletten izlesen ne olacak? Anca kendini sinir edersin.
Düşüşü tekrar kontrol etmek elinde hocam. Eğer Abou gibi tavşancı arıyorsan aynı geçen sene onu forvetten çok 10 numara oynattığın gibi, bırak bats'ı, güven'i, Alex'i koy forvete. Ortasahaya Salih ya da Ozzie'yi çak. Flat bir üçlü kur. Ozzie joseph pjanic. Atiba Topal olaylarına girme çok mecbur olmadıkça. Skoru korumak için bile girme. Çünkü ikisi de o eski günlerinden çok uzak. İronik olacak ama skoru korumaktan çok farkı arttırmak için alsan diğerine göre daha isabetli olur.
Kanat forvetler aynen devam, Ghezzal'ı arada NKoudu ile yedekle. Önde presin b.kunu çıkarma. Dengeli yap.
Gözü kör fanatik bir taraftar olarak söylemiyorum, bu kadro 3-4 farklı dizilişi oynayabilir. Elde alternatifler var. Ama denemiyoruz. O analiz ekibi kaç maçtır Alex'in faydalı tek bir iş bile yapamamasını rapor etmiyor mu hocaya? Hep mi "ya düzelir, alışacak" diyorlar? Sorun adamda değil, oynadığı yerde. Forvet adamı getirip defanstan top çıkarttırıyorsun hoca, bak şu adamın ortalama pozisyonuna. Bi kaç maç sonra taraftar "kabilesini" bilmem ne yapmaya başlayacak. Net gözüküyor.
Hoca, hala olan bitenin farkında değil. Sisteminin çalışmadığını kavrayamamış. Gönderilmesi için puan farkının 17'ye falan çıkması gerek galiba.
Böyle sezonlar tam tuzak. Hocanın yapamayacağı belli oluyor ama bir on hafta daha beklemek zorundasın çünkü taraftar daha tam olarak uyanmış değil duruma. O arada ŞL bileti, şampiyonluk filan gidiyor mecburen sezonu kaybediyorsun. Bunu Avcı’yla yaşadık, bekledik şampiyonluk gidene kadar, Başakşehir aldı ligi.
Bu sene de benzer durum var, Fb Gs iyi durumda değil, Trabzon bu oyunla nereye kadar gidecek? Hala şansımız var ama hoca değiştirmemiz lazım. Saçma bir şekilde sosyal medyada bir trend oluşmasını filan bekliyoruz.
Bu alexe biz neye istinaden katlanıyoruz hiç anlamıyorum. Sezon genelinde anlmadığım en önemli konu bu
1 yönetim basiretsiz kendi reklamını yapan adamlarla dolu. Kulübü düşünmeyen gerekirse riske girip kendi memleketlilerine bilet verebilen adamlarla dolu. Amaç kulübü ileriye götürmek değil siyasete yakın olup servet kazanabilmek. Çebi ve bir kaç yönetici hariç kalanının profili bu. Diğerlerinin de ihtiyacı yok zaten. Paraları var veya küçük düşünmüyorlar. Yoksa onlarda aynı bokun laciverti.
2 teknik ekip çok zayıf. CL fazla geldi. Sürekli aynı açıklamalar duyuyoruz hocadan. Çözüm bulması gereken adam çözümden uzak. Hoca oyuncu bilmez hoca dünyayı takip etmez. Yanındakiler şakşakçıları ne derse orada kalır. Koşu mesafesine takılıp oyuncuların sakatlanmasına neden olur. Ama zemin suçludur. Oyunu okuyamaz forma adalati yoktur. Elindeki sisteme uygun adam aldırmaz ama gelenlerle de aynı oyunu oynamak ister. Böyle olunca e şapkadan tavşan çıkartan adam da olmayınca bu fark normal.
Velhasıl değişim köklü olmadığı müddetçe şu durumdan çıkamayız. Sergen mi gider Çebi de gider bilmiyorum. 2si de gitse yerlerine gelecek adamlar daha mı vizyoner olacaklar şüpheli. Taraftar aptal olmasa bu kadar rahat olamaz bu 2 unsur ama bizim taraftar goygoycu. Haliyle müdahale etmede çok geç kalıyoruz. Bu sene para harcayıp yine elimizde patlayan bir sezon olacak. Şu kurlar ile burnumuzun boktan çıkması imkansız
FOPN operasyonunu yapanlar tribündeki yerlerini geri almışlar. Tribünde önceki başkan zamanı biten küfür kıyamet yeni yönetimle tekrar geri geldi. Bilet dağıtımı tekrar başlamış gibi duruyor. Hem biletten zarar hem de cezadan zarar. Demirören 7 sene bu zihniyet sayesinde başkan olarak kalabilmişti. Çebi de uzun kalmanın yolu olarak bu seçti. Sergen de tribünlere oynayarak kendini korumaya çalışıyor.
Sergen kovulmak istiyor. Yönetim ise istifa bekleyecek. Bu karşılıklı inat ile 10 hafta daha kaybederiz.
Kadro bu ligin iyi kadrolarından biri ama ezbere dizilim ve oyuncu tercihleri ile bu iş olmaz. Alexten Talisca performansı çıkmaz. Öyle bir beklentiyle oynatılacak ise daha çok bekleriz.
Kesinlikle yabancı bir antrenör lazım. Bu ligi ve basını bilen her antrenör aynı kötü tercihlerle gelecek.
Bu senenin genel değerlendiremesini yapacak olursak yönetime ben fazla suç bulamıyorum. Sergen Yalçın'ın istediği neredeyse her oyuncuyu aldılar. Ve 1 senelik de olsa çok güçlü bir kadro kuruldu. Maaşlar zamanında yatıyormuş. Bir tek stat zemini onların suçu, onu da hızlı bir şekilde düzelttiler. Organizasyon, maç özelinde taktik kurgu, oyuncuların fiziksel durumu ve motivasyon bunların hepsi teknik kadronun sorumluluğunda olan konular.
Oyuncu oyuncu değerlendirmek saçma olur. Bir takımın oyuncularının yüzde yetmişi önceki seneden daha kötüyse (bizde Ersin, Rıdvan ve Necip dışında sanırım herkes geçen senenin altında), bu oyuncu performansıyla açıklanamaz.
@fidddas,
Mesele Teixeira meselesi degil yahu, olaya hala micro bakiyorsunuz. Yonetim veya scouting ekibi antrenor'un onune bir oyuncu getirirse kabaca 3 ihtimal vardir:
1 Oyuncu ihtiyaci olan bir oyuncu ve profili kadro'ya ve ihtiyaca uyuyor. Sikinti yok, almaya calisirsin.
2 Oyuncu direkt olarak ihtiyaca uymaz ama o kadar yuksek profillidir ki, ugruna kadro'da veya formatta degisiklige gidersin.
3 Oyuncu uymaz ve o kadar kaliteli de degildir, veto edersin.
Hadi cok dusuk profilli bir antrenor olsa zoraki kabul etti hayir diyemedi dersin, eyvallah. Ama Sergen'in yazin ulastigi statu Besiktas camia'sinda Allah'tan sonra gelen 2. isim gibi birseydi. Ki kendisi Balotelli'yi de disiplinsiz diye veto etmisti mesela. Yani o ihtimal yok.
Simdi Alex'i 2 veya 3'e mi koyarsin bilemem, ama 1'e koyamadigin kesin. Kac defa tartistik zaten. Aynisi kismen Pjanic icin de gecerli. Bunlari birlikte degerlendirdiginde etki kulumatif oluyor maalesef.
Teknik ekip 3'u yapmadi. 2'yi de yapmadi, yapmayacak belli ki. O zaman teknik ekip 1'i anlayacak kadar zeki degil. Bu cok cok cok buyuk bir sikinti. Sokaktaki adamin gordugu seyi teknik ekip goremiyorsa sikinti cok buyuk.
Bu saatten sonra Teixeira bir sekilde oynamayabilir. Belki sakatlanir, belki teknik heyet onu formsuz olarak gorur yerine hasbelkadar oynayacak Can cok iyi performans sergiler de egrisi dogrusuna denk gelir vs bilemem. Ama bu bizi ileri goturmez. Bu Senol Gunes'in Oguzhan'i 8 numarada anca Veli ve Tolgay sakatlandiktan sonra, Lucas Leiva son dakikada gelmedikten sonra degerlendirmesi kadar degerli olur. O sene egrisi dogrusuna denk gelir ertesi seneler Medel-Atiba-Necip-Tolgay'la pert olursun. Tipki Larin icin antrenorun gitsin raporu verdikten sonra talip olanin cikmamasi ve yedek santrfor olarak kaldiktan sonra sol aciktaki eksiklerden dolayi zoraki solaciga donusup cok iyi performans vermesi gibi.
Belki Teixeira'da aynisi olur, bilemeyiz. Ama seneye Larin'in gidecegi cok belli. Larin gittikten sonra oraya yonetim sozlesmesi bitmis yildiz statustunde 1.70 boyunda driplingci bir kanat onerirse antrenor hayir mi diyecek? Ona da evet diyecek, ama ona da Larin'in gorevini verecek yine olmayacak. Boyle yazinca sacma geliyor ama realite'de olan aynen bu iste.
O yuzden mesele oyuncu tercihleri degil. Mesele teknik ekibi de kapsayan bir ust akil'in olmamasi.
@turkkant,
Yonetim performansi konusunda aynen katiliyorum. Ama bazen yaptigin bir hata oyle bir hata olur ki butun dogrulari goturur. Tipki Fikret Orman yonetiminin Senol Gunes'i kovmayarak yaptigi gibi. Ben bu saatten sonra kotu gidecek herseyi yonetimden bilirim. Sergen'i kovmadiklari her gun benim gozumde 100% kendilerine buyuk hata olarak yazar. Sergen'in taraftarin gozundeki statusu vs hic umrumda degil.
Yonetim oraya zaten taraftardan farkli oldugu icin seciliyor kongre'de. O akil, beceri, tecrube, karar alma cesareti yoksa orada olmalarinin anlami yok zaten. Her gun sosyal medya'da anket acilir taraftar oylar ona gore kararlar alinir veya random taraftarlardan secilecek 20 kisilik bir komite yonetir kulubu.
@BJK4EVER
Yönetimin Sergen Yalçın'ı bu kadar taraftar desteği varken kovması mümkün değil. "Benim imzama 40 bin kişi geldi" açıklaması sadece oyuncuya değil, yönetime de mesaj. Kolay değil hocayı kovmak. Hatta açıkçası mümkün değil. Ancak hoca bırakırsa olur ki o da kayış tam anlamıyla kopmadan olmaz.
Zaten kim gelecek ardından? Rıza Çalımbay filan, o da yapamaz; yabancı getirsen Türkiye'yi bilmiyor. Tek çare Şenol Güneş, o da gelir mi? Taraftar arkasında durur mu? Gelirse aynı havayı yakalar mı? Sonuçta Sergen'in ayağını kaydırmış, gibi gözükecek, şu an değiştirsen.
Haliyle gerçekçi bakarsak, ya Sergen hoca düzeltecek, ya da zaten önemi olmayacak, çünkü lig bitmiş olacak.
Önümüzdeki 5 maçta Beşiktaş için ligin kaderi belirlenecek. Artık oyunun ötesinde şansa da ihtiyacımız var. Bu maç gibi ortalama üstü oynayıp Alanya maçını da çeviremeyebiliriz. Fark 12-13 puan olursa o zaman zaten ilk hafta biter her şey.
Önümüzdeki 4 maç 12 puan yapsak, Trabzon 1 beraberlik 1 yenilgi alsa, puan farkı 5'e düşer. Fenerbahçe maçı yine final havasında geçer, bir beraberlik opsiyonumuz hala cebimizde olur. Yani 4 maçta 12 puan harici durumlarda Fener deplasmanına kazanmak zorunda çıkarız ki bu kabus senaryosu olur.
Yani o sondaki gol o kadar çok şeyi değiştirdi ki, hocanın 90+'larda takımının hesapsız risk almasını dizginleyememesi inanılmaz bir hata. Ki 2 dakika önce bir kontra daha kaçırdılar.
Açıkçası, Trabzon bu puan istikrarı ile devam ederse maalesef lig Fenerbahçe deplasmanında bitebilir, gibi duruyor. Ondan sonrası devre arasına kadar kaos... Ve sonra da yeniden yapılanma olur...
@4ever
hoca, oyun planı, transfer politikası konusunda zaten burada herkesin dilinde tüy bitti. ama şu anda elde mevcut bir durum var. hoca kovulmayacak, hoca istifa etmeyecek, yönetim istifa etmeyecek. eldeki mevcut durumda takım nasıl daha başarılı olabilir bunu konuşmayı sen sevmiyorsun biliyoruz. hocanın kovulması ve yerine alman hoca gelsin diyorsun(bloğun %95i de buna benzer bişey söylüyor zaten) ama bu olmayacak.
şu durumda @turkkant'ın söylediği fener maçına kadar 12 puan nasıl yapılabilir ona bakmak lazım (yapamayalım da sergen gitsin çok istenmeyen yerlere de gidebilir)
mevcut durumda benim ilk aklıma gelen şey alexin takımdan kesilmesi ortayı 3lü kurmamız gerekiyor. bunun daha bir sürü eki de gelir.
bunun yanında bu sezon geçen sezonun tam tersi gibi geçiyor. geçen sezon bize hiç şans verilmediği ligin ilk yarısında penaltılarımız falan bu kadar doğranmıyordu, bu sezon bu konuda baya doğranıyoruz. hakem olayından daha başka boyut ise maçı döndürecek o anlarda hep biz aldık sonucu. sonrasında da eğrisi doğrusuna geldi ve lig sonuna kadar uzattık bu süreci.
bu sezon hem yönetim hem hocanın onlarca hatasına rağmen o anlar yine elimize geçti ama bir şekilde oradan sonuca gidemedik. bu büyük oranda kadro kalitesine bağlı olarak gelişiyor bu sezon. eldeki oyuncular bir şekilde topu o anın oluşacağı konuma sokuyorlar ama son hamlenin olmaması biraz fizik kondüsyon biraz da inceci taktiklerin, oyuncular arası iletişimin gelişmemiş olmasından kaynaklanıyor.
hepimiz biliyoruz ki devre arasına kadar sergen hoca takımın başında olacak ve nispeten daha kolay bir fikstüre sahibiz ve şl gibi bir derdimiz kalmadı.
alanya(d), giresun, kasımpaşa(d), kayseri, fener(d), göztepe, konya(d) maçlarından toplamda 21 puanın en az 17 sini(5 galibiyet, 2 beraberlik) almalıyız. bu bizi devre sonuna 37 puanla sokar.
aynı dönemde trabzon
antep, gümrük(d), adana, antalya(d), hatay, altay(d), başkaşehir(e) oynayacak. bizden daha dişli takımlarla oynayacaklar.
devreye 6 puan ve altında bir fark ile girmemiz olası. bunun olması için sergen hocanın milli arada yatmayıp çalışması gerekiyor. zaten çalışmassa gitmek zorunda kalacak bu milli aradaki 6 maçın 5ini kaybetti birini kazandı.
milli aranın başında ipler sergen hocanın elinde demiştim, sonunda yine onun elinde diyorum. milli aradan sonra önünde 1.5 ay ve 9 maç var. otursun yapsın planını.
Hollanda'dan Cambuur'un hocayı getirelim. Tam büyük takım hocası bence.
@fidddas
Takımın mental durumu bizim maç kazanmamızın mümkün olmadığını gösteriyor. Biz istediğimiz kadar puan hesabı yapalım, maçlar kağıt üzerinde ne kadar kolay olursa olsun oyuncular kafa olarak sıkıntıda. Herkes gergin, aceleci ve kontrolden çıkmış durumda. 03-04’teki takımın psikolojik durumu var.
Hoca maçtan sonra diyor ki daha çok koşmamız daha çok mücadele etmemiz lazım filan. Oyuncular ölecek artık sahada heralde.
Temel futbol prensiplerine geri dönmezsek buradan çıkamayız, çıkamıyoruz da. Ligden tamamen umudu kesene kadar bu takım Sergenle kazanamaz. Bekleyin görün.
@huzeyfe
bunu zaman gösterecek. fener maçının önüne geldiğimizde ne olduğumuzu göreceğiz. zaten oraya geldiğimizde puan farkı iki haneli ise ne sergen kalır ne takım kalır ne yönetim kalır.
ben bu konuda @turkkant ile aynı taraftayım. henüz herşey tamamen bitmedi. 2-3 tane ard arda galibiyet ile tam tersine de dönebilir.
geçen sene de bunun aynısını görmüştük. sergen yine her maçtan sonra transferler için yönetime falan sallıyordu. o zaman da psikoloji çok iyi değildi. rio aveye falan elenilmişti.
ben bunları sergeni çok sevdiğimden falan söylemiyorum, hatta şahsiyet olarak pek hoşlanmıyorum da kendisinden ancak ard arda gelen galibiyetler hem sergenin hem takımın hem taraftarın psikolojisinin bugünün tam tersine çevirebilir. oyun çok kötü de olsa skor herkesi yeniden bir araya getirebilir. bunu desteklediğim için de söylemiyorum ama ülkenin iklimi böyle işliyor.
Geçen sene kadrodan Lens ve Boyd çıktı, Aboubakar ve Ghezzal girdi. Bu sene ne olacak da birdenbire oyun ve skorlar değişecek?
oyunun değişmesi için alexin yedek forvet olması ve orta alanı 3lü yapmamız gerekiyor. bunun yanında töre, kenan, atiba ve nsakalaya forma göstermemek yeterli olur.
sadece ortasahayı alex olmadan 3leyerek bile giresun, kasımpaşa(d), kayseri, göztepe 4lüsünden 12 puan çıkar, alanya(d), fener(d), konya(d) deplasmanlarından da en az 5 puan alınır. bence bu o kadar imkansız bir görev değil.
bunun yanında 10 puan fark açanın trabzon olması infiali azaltıyor. diğer 2 rakip açmış olsaydı kaos şu ankinden büyük olurdu. rakip trabzon ve diğerleri de bize benziyor diye durum genel olarak sakatlığa ve oyuncuların birbirine alışmamasına falan daha çok bağlanıyor. sergen de şu anki gücünü bu bakış açısından alıyor.
Hücum yönümüz oturmaya başladı, ligde de sayılar fena gitmediğimizi gösteriyor:
5.8 isabetli şut(ligde 1.), 5.7 isabetli orta(3.), %56,5 toplama oynama(2.), 412 isabetli pas(4.)
Asıl sıkıntı savunma kısmında:
Son 4/5 maçın ilk yarısını geride kapatmışız
Son 5 maçta ilk golü biz yemişiz
Son 11 maçta clean sheet yok (ligde ilk 4 yememişiz hiç, sonraki 8 maçta hep yemişiz)
Ligde yenen 15 golün 11’i 30-45(5) veya 75-90(6) arası gelmiş(devreleri kapatamama sorunu)
Yani istediğimiz kadar iyi hücum edelim bu savunmayla işimiz çok zor. Her maç 2 tane kesin atmalıyız ki yediğimizin(ort. 1,25) üstünde olsun, hele bu hakemlerle çok zor. Hocanın focusu değiştirip savunma tarafına odaklanması lazım, tamam sakatlıklar olabilir ama bu savunma performansı kabul edilebilir değil.
Ya dönüp dolaşıp aynı şeyi söylüyoruz. Sergen takımda ve oyunda bir değişiklik yapacak mı? Kendinde bir kabahat görüyor mu?
Basın toplantısında söylediği daha çok mücadele etmek filan. Demek ki oyun sorun görmüyor.
Bir önceki yorumumda da söyledim, maçlar kağıt üzerinde zor değil. Biz sahada imkansız şeyleri denemeye devam ederek kaybediyoruz. Hoca aynı kafada devam ediyor, aynı şeyi yapıp nasıl farklı bir sonuç alacağız?
Kadro kalitesinin ligin çok üstünde olduğunu hepimiz biliyoruz.
@Ordabirkoyfalanyok
Eminim Cambuur'un hocasi bile Avrupa'nin samaroglani olmaz, taktiksel bilgisi 20 uzerinden en az 12 olan her hoca rakip oldugunda bocek gibi ezilmez. Veya rakip antrenor vizir vizir maci analiz edip dogru degisiklikler yapiyorken ipad'den bir boka yarayacakmis gibi tartismali pozisyonun tekrarini seyretmez.
@fidddas,
Tamam senin pasa gonlun olsun mikro olarak bakalim olaya. Onumuzdeki maclar Alanya (d), Giresun, Kasimpasa (d), Kayseri, Fenerbahce (d). Bu maclardan ben 2 galibiyetten fazla alacagimizi kesinlikle dusunmuyorum, 3 galibiyet alirsak bu goruntuye gore basarili kilarim.
Alanya macinda gorecegiz zaten neyin ne oldugunu. O maci kaybedersek de alt tarafi 13 puan fark var, 5 macta kapanir, onumuzdeki 5 macta 15 puan yapariz'a gelecek olay. Simdiye kadar oyle oldu cunku.
Ben bu arada sampiyonluk icin sansimizin bittigini kesinlikle dusunmuyorum. Trabzon kesinlikle takilacak ve final haftalari yaklastiginda o baskiyla puan kaybedecek. Ama o baskiyi hissettirmek icin 4-5 puana indirmek gerek farki. O isigi gormuyorum ben takimda. Bu gidisle anca 2 ileri 1 geri gideriz, Trabzon da en kotu o sekilde ilerleyecegine gore puan farki kapanmaz. Gecen sene de geriden geldik, ama gecen sene Avrupa maclari bitmisti. Simdi daha hic yoktan 2 Avrupa macimiz daha var, yani arkali-onli 4 lig macina oyle veya boyle tesir edecek. Gecen sene rakiplerimizde Muslera, Luyindama, Gustavo, Pelkas, Irfancan, Altay, Falcao gibi kritik oyuncular uzun sureli sakatlik gecirmisti. Biz uzun sureli bir oyuncunun eksikligini yasamadik, son 10 hafta haric. O haftalarda ne oldu da gorduk. Ve son olarak gecen sene o seriyi yaparken aslinda puan kaybetmeyi hak ettigimiz cok maci zar-zor kazandik. Ankaragucu deplasman, Kayseri deplasman, Malatya deplasman, Antep ic saha aklima ilk gelenler. Her zaman ama papaz pilav yemez. Gecen seneki sampiyonluga bakarak Sergen super hoca eminim takimi toplar diyorsak bu polyanna'cilik olur bence, otesi olmaz. Sampiyon olacaksak bu dis faktorlere ve ilahi gucler sayesinde olur, antrenorumuzun sihirli eliyle olmaz.
Ayrica hala Alex yedek kalsa, orta 3'luyle oynasak, Atiba ve Kenan bir daha oynamasa vs diyorsun hala. Halamin biyigi olsa amcam olurdu. Bunlari Sergen yapsa zaten su an tartisilmazdi, 10 puan geride de olmazdik. Bu yapacagina dair en ufak bir umut kirintisi, belirti yokken hala soyle olsa boyle olsa puan farki iner vs diye konusuyorsunuz. Hayal dunyasi. Tam da bu yuzden zaten teknik ekibi gonderip bahsettigin seyleri yapacak bir teknik ekip lazim.
@4EVER
Son söylediğine aynen katılıyorum ben de.
Maç boyu bütün saha içi organizasyonunu yapan adamın yerine Atibayı sokan birisinin işleri düzeltme ihtimali ile büyük ikramiyeyi kazanma ihtimalinin aynı oranda olduğunu düşünüyorum.
Bu arada Gs berabere bitti, FBde 2-0 mağlup. Adamlar herkesle 10 puan fark yaptılar.
Hoca hatalarından ders alan biri olsa zaten 1 kere yaptığını bir daha yapmaz. Ancak biliyoruz ki adam tam bir yobaz. Yani onun için sadece kendi doğruları var. Ben doğrularının da onun oldugunu düşünmüyorum. Çünkü kendisi başkalarından çok fazla etkilenen biri.
@huzeyfe, @4ever
ben de diyorum ki teknik direktörün devre arasına kadar gönderilme işini unutun. olmayacak öyle bir olay.
@4ever senin bahsettiğin senaryo gerçekleşirse yani devre arasına çift haneli puan farkı ile girersek ancak o durumda gönderilir. çünkü şu anda oluşan puan kayıpları avrupa iddiası ile oynanan maçlara ve as! kadronun birlikte uzun süre oynamamasına bağlanıyor ve bu ortamda hocayı kovamaz kimse. daha yeni kısık sesle eleştirmeler başladı, o orada oynar mı, şu çıkar mı vs diye.
"Ben bu arada sampiyonluk icin sansimizin bittigini kesinlikle dusunmuyorum. Trabzon kesinlikle takilacak ve final haftalari yaklastiginda o baskiyla puan kaybedecek. Ama o baskiyi hissettirmek icin 4-5 puana indirmek gerek farki." ben senin bu cümlen hangi durumda olabilir bunu söylüyorum zaten. bunun olması için bir değişiklik lazım ve bunun için son şansı eline yine milli maç arası olarak geldi, değiştirirse devreye 6dan az puan farkı ile girmek olası, değiştirmez ise bile eldeki kadro ile aynı oyun planını oynasa bile 8-9 civarı puan farkıyla girebilir.
aslında sadece durum tespiti yapıyorum.
avrupa ile ilgili şu saatten sonra herkes her iki maçtan da 2-0 mağlup ayrılacaksınız ve yeni sakat yok deyince alır cebine koyar.
geçen yıl 12. haftada 1 maçımız eksikken alanyaya deplasmanda 2-1 yenilmişiz ve alanya ile puan farkımız 7ye çıkmış. ki bu maç meşhur başakşehir ve fenerbahçe maçlarından sonra. sonrasında ise 9 maç 8 galibiyet 1 beraberlik ve fikstür yine benzer şekilde kolaylaşmış.
şu maç berabere bitmiş olsa herkes bundan daha fazla umutlu olacaktı. dünkü oyun berbat değildi. böyle bir ortamda hocanın kovulacağına gerçekten inanıyor musun? ben inanmıyorum. kovulmayacağına göre bu durumu değiştirmek için ne yapar ve yaparsa durum ne olur onu düşünüyorum. sen hiç birşey yapmaz diyorsun ben de yapma olasılığı var diyorum. bir şekilde eğrisini doğrusuna getirmiş olsa bile (larini iri diye sola atmak gibi) bu sezonda alexi bir maçta kesip ortada 3lünün faydalı olduğunu kendi gözüyle görebilir diyorum. bu ihtimal sence sıfır bana göre sıfır değil.
Geçen sezon pandemi koşulları, Ali Koç yönetim(sizliğ)i, Galatasaray'daki Mustafa Cengiz vs Fatih Terim kavgası ile Muslera'nın sakatlığı-formsuzluğu ve son haftalara kadar sakatlık sorunu yaşamamamız lehimize perfect storm yarattı. FB 15-20 yıldır evinde kaybetmediği derbileri kaybetti Kadıköy'de rekor sayıda mağlubiyet aldı. E. Bulut'u kovamayınca şampiyonluktan oldular. GS'yi uzun uzun yazmaya gerek yok anahtar kelimeler; Mustafa Cengiz, Muslera, Belhanda ve Falcao. Biz ise en sakatlanması muhtemel Abou'dan olağanüstü verim alırken, pek çok oyuncumuz kariyer sezonunu geçirdi. Seyircisizlik bize yararken Fener'e çok zarar verdi. Böylesi özel koşullarda şampiyon olduk. Ben başarıda iç faktörler açısından aslan payını Sergen Yalçın'a veriyorum, oyuncular ve yönetim sonra geliyor. Dış faktörler ise tamamen lehimize gelişti. GS'yi sakatlıklar ve iç huzursuzluk vurdu. Fener'de seyircisizlik ve yönetim zaafiyeti işleri zorlaştırdı. Normal koşullarda Fener rahat şampiyon olabilirdi.
Bu sezon işler bizim için tamamen farklı gidiyor. Perfect storm Trabzon lehine sanki. Hocamız pusulasını şaşırmış durumda. İnatla yanlış yöne gidiyor. Kadro kurarken iyi performans gösteren yönetim, hocanın hatalarını izlemekten öteye geçmediği için orta vadede daha kötü bir tablo ile karşılaşmayı göze almış oluyor.
Acaba diyorum pandemi ýüzünden geçen sezon sosyalleşme imkanları sınırlıydı, gezip tozamadığı için hoca ve bazı futbolcular futbola daha konsantre iken, bu sezon tam tersi mi?
Bjk lı dostların neden bu kadar umutsuz olduğunu anlamıyorum.Hani biz FB olarak Acemi başkan bahtsızlığını yaşıyoruz.Tıpkı Erol cloud bahtsızlıpını geçen sene yaşadığımız gibi.Yahu GS ile aynı puandayız ama tartışan, takımlarını yerden yere vuran tek bir eleştiri var mı GS da.Ama Bjk ile FB takımlarını yerden yere vuruyor.Bakın net olarak söylüyorum, Trabzon falan şampiyon olamaz Başakşehiri bile şampiyonluk veren Loser camia dan bahsediyorum Damat efeckti de bir yere kadar yani.Gs ı şu saate kadar mhk+hakemler potada tutmaya devam ediyor ama nereye kadar.Hani biz FB olarak 7 senenin getirdiği bir özgüven eksikliği falan var da Allah aşkına siz Bjk ya ne oluyor Bjk iki üç maç seri yaptı mı TS un ensesinde boza pişirir.Aynı şey bizim FB içinde geçerli ama bizim Portekizli in inadı ve camianın sabırsızlığı yüzünden inancım azalıyor.Bizim tutanımız kötü atanımız zaten senelerdir yok.Enseyi karartmaya gerek yok dostlar, Bjk için benim umudum var, bu lig in bugı hala Bjk dur.Yeter ki sizin hoca aklını futbola versin, kadronuz FB den iyi GS dan fazlasıyla iyi hatta TS dan fazlanız var , eksiğiniz yok.
Bence hoca değişikliğine verilecek tepki abartılıyor biraz. Gayet organik ve pürüzsüz geçiş yapılabilir. Bir kere yabancı, belli bir futbol ekolünü temsil eden bir hoca gelmeli. Sergenle yolları ayırmadan önce yeni hocayla belli bir zemin bulunmuş olmalı.
En fazla tepki gösterecek grup Çarşı, o da Beşiktaş’ın sportif anlamda lehine olur. Başka neyden korkuyor yönetim? Çebi’den başka ciddi yönetim adayı mı var?
Yeni hoca 2-3 maç kazansın, bir de ŞL’de takım iyi maçlar oynasın, Sergen’i aramaz kimse.
Sene 2021, futbol böyle.
@hasan,
Ben GS'yi diger ikisinden ayiriyorum. En azindan Avrupa liginde iyi gidiyorlar (gerci liderligi hak edecek bir futbol oynamadilar bence, sans bol bol yanlarindaydi) ve tamamen yeni bir takim kurdular.
Stoperlerinden biri yeni, iki beki yeni, orta 3'luden 2'si yeni, hucum hattinda 1, bazen 2 oyuncu yeni. Ve cogu yeni oyuncusu da 25 yas altinda. Baya net bir rebuilding yaptilar. Ha, aldiklari oyuncularin cogu vasat olabilir, odedikleri bonservis bedeli potansiyel/kaliteye gore fazla olabilir ama sonucta takimlarinin buyuk bir kismi degisti ve gelecegi yatirim yaptilar. Onlar acisindan ekstra kredi daha makul. FB kadrosunu cogunlukla kordu ve biz de. Biz kadro olarak zaten rakiplerin cok onundeyiz. Bence bizim kredimiz daha az olmali, hele FB'ye gore daha da az.
Bu arada FB konusunda sunu da soyleyim; FB genel olarak bu tur krizlerde karar almiyor, hep bekletiyor da bekletiyor. Hatta ilk tepki olarak yine dis mihraklara suc buluyor haksiz yere, aynaya bakmiyor. Ve bunun sonucunda hep husran yasiyor. Bu FB'de biraz usual way of business oldu. Ben biz de bunu yasamayalim diye erken tedbir bekliyorum. Teknik ekibi gondermekte bu kadar gecikeceksek aynen FB'nin hatasina dusmus oluyoruz zaten.
@Huzeyfe,
Benim de 100% tercihim kariyerinin basinda olan, buyuk takim tecrubesi yasamis ve mumkunse basarili olmus, bize uygun felsefesi olan bir hoca. Kolay bulunur mu bilemem, ama vasat bir yabanci da bulunmamali.
Ligimizde Ilhan Palut ve Farioli'yi begeniyorum, ama onlar icin Besiktas birkac adim erken olabilir. Senol Gunes'i konusmaya bence gerek yok. Okan Buruk'un adinin gecmemesine sasiyorum. Hem Akhisar hem Rize'ye cok iyi futbol oynatti. Basaksehir'e ligin dinamiklerine uygun ofansif futbol oynatarak sampiyon oldu. CL'de de cok zor bir grupta fena puan toplamadilar. Ikinci sezonundaki dusus'te kendisinin payi mutlaka vardir, ama yasli kadro+icsel motivasyonu sifira yakin camia'da olmasinin da etkisi mutlaka vardir. Ama soyle soyleyim; yerli antrenore baktigim zaman ilk 11 tercihleri, oynadiklari genel futbol ve oyuncu degisiklikleri acisindan sacmalamayan, ilk akla gelen tercihleri yapan tek hoca benim acimdan Okan Buruk.
Geldigi zaman sacma bir oyun formati, garip oyuncu tercihleri, gec gelen veya sacma oyuncu degisiklikleri gormeyecegime inandigimiz tek hoca Okan Buruk. O acidan su an okey diyecegim tek yerli bence o.
@4ever, 1 ay önce Okan Buruk'un sağlık sorunlarıyla uğraştığı ve takım çalıştırmak istemediği yazılmıştı. Ben hem karakter olarak hem taktiksel açıdan beğeniyorum. Ayrıca oyuncu olarak bizde kupa kazanmışlığı bile var.
okan buruk'un çocuğu rahatsız bu nedenle çalışmak istemiyor diye duymuştum bende. ama onun da başakşehir'in 2.yılındaki performansı soru işareti. genel olarak türkiyede çalışan hocalar avrupa ve ligi aynı anda götüremiyorlar. bunun değişik sebepleri olabilir ama benim fikrim oyuncu yapılarının ve antrenör profillerinin düşük olmasıyla beraber ortaya verimli bir tablo çıkmıyor. son dönemde ülkemize gelip sonra avrupa'nın 5 büyük liginde çalışan kaç tane antrenör var? ben prandelli, mancini, halilhodzic, bilic ve tudor hatırlıyorum. mancini hariç diğerleri de orta sıra ya da küme düşmemeye oynayanlarda çalıştı çalışıyor.
buraya gelecek alman hoca da çok muhtemel orta sıra alman takımları çalıştıranlardan olacaktır. vizyonu kupa kazanmak veya şampiyonluğu kovalamak olanı buraya getirmeniz için gereksiz yüksek paralar verebilirsiniz. mesela norveçin hocasını veya favre gibi hocaların burayı tercih etmesini sağlayabilir miyiz emin değilim. ülke olarak 2.sınıf hocalar bile buraya gelirken yüksek paralar istiyor. bu nedenle 3.sınıf veya daha alt seviye hocalara kalıyoruz. 1.sınıfları veya daha üstlerini buraya getirmek imkansız. ülke futbolunun hali ortadayken yabancı iyi hoca getirmek çok zor. eldeki türklerden ancak bişey olmasını bekleyeceğiz bu nedenle.
Töre, Nskala ve Oğuzhan nin devre arasında gönderileceği söyleniyor. Bence yalan haber. Umarım yalandır yani. 20 maçta bir oyun organizasyonu oluşturmanızin sebebi olarak bunu mu bulmuşlar...
Hoca kovmak/bakmak icin erken oldugunu dusunuyorum. Sampiyonlar Ligi bittikten sonraki haftalarda 2.1+ puan ortalamasi tutturabiliyor muyuz ona bakarim ben sahsen. Trabzon'un puani ligin son yillardaki sampiyonluk ortalamasinin uzerinde, adil bir basari kriteri olmaz bence. 24 civari bir puani bulmaliydik ama bu Sampiyonlar Ligi doneminde. Bu yuzden Sergen'e hedefin 10 degil 4 puan gerisinde gibi bakiyorum ben.
Sezonu kaybetmek anlamina gelebilecek olsa da 2. yaridaki Sivas ile baslayan periyodun en belirleyici periyot olacagini dusunuyorum. Su donemde getirilecek ortalama bir yerli/yabanci hocanin da ayni periyotta sezonu kaybetmesi gayet olasi.
Saha ici elestirilerin ise gecen sezonki gibi bir coguna katiliyorum.
Podcast teşhis tedavi boyutuyla gayet iyiydi, teşekkürler, mümkün olsa da hoca da izlese.
Blogda yazarken Övünç kendini ismini kullanıyor, yanlışım yoksa Tuğrul turkkant olarak yazıyor, Emrah ve Burak blogda hangi isim ile yazıyor acaba?
@Cihane,
Vallahi tam da tipik Turk futbolu cozumu olur iste. Taraftarin tepkili oldugu, basarisizlikta payi ekmek kirintisi kadar anca olan birini taraftarin onune at ve gunah kecisi yap.
@turgay,
Bence ikinci sinif bir yabanci hoca tercih edecegimiz yerli hocalarin neredeyse tamamindan daha isin ehli biri olacaktir. O yuzden ikinci sinif bir yabanci hoca'ya gayet sicak bakiyorum. Ama tabii hoca'nin karakteri, hedefleri ve futbol tarzi da uymali. Kontra-atak futbolu oynatan 60 yasinda gormus gecmis birinin pek uymayacagi asikar.
@Emre Toraman,
Trabzon'un yarattigi puan farki bence de Aykut Kocaman'in deyimiyle suni, ilerleyen haftalarda mutlaka normalize olacak. Ama bizim gereken puan ortalamasini yakalayacagimiza dair hicbir isaret yok. Gecen sene ruzgar tamamen arkamizdaydi o galibiyet serisini aldigimiz donemde. O donemde Kayseri, Ankaragucu gibi maclari duran topla, son dakikalarda ite kaka kazandik. Papaz her zaman pilav yemez. Kaldi ki CL sonrasi diyorsun da, hala 2 CL macimiz var. Hedefimiz kalmasa da PAF takimla cikacak halimiz yok. Iyi-kotu bir sekilde konsantre olacagiz, bir sekilde fiziksel olarak yipranacagiz.
Alanya, Ajax, Giresun, Kasimpasa, Dortmund, Kayseri, FB fiksturu hic kolay, cok rahat 2+ puan ortalamasi yakalayabilecegin fikstur degil. Fenerbahce maci oynandiktan sonra puan farkinin kapanmis olacagini hic sanmiyorum. Ayni donemde Trabzon'un da nispeten zor fiksturu olacagi icin kapanmaz da acilmaz da, ama sonradan Trabzon'un fiksturu de kolaylasiyor. O saatten sonra yakalamak cok cok zor olur.
@4ever
işte 2.sınıf da sana gelmek istemiyor artık. adamlar ülkenin futbol ikliminden memnun değiller. şimdi beğenmesek de vitor pereira geliyor ama adam bizimle aynı puanda sergen kadar yeri sağlam değil. hemen yerine birini koyma derdindeler. getirdiğin hoca kredisinin olmadığını biliyor ve tazminata bakıyor. cocu getiriyorsun hollandayı sallamış adam burada 10 hafta sonunda 30 transfer yapılan takımdan şampiyon yapması isteniyor ve gönderiliyor. sonuç olarak senin getireceğin adamın bence bakışı önce para sonra iş yapma. parayı verebilir miyiz emin değilim. ingiltere liginden hoca alamayız. fransızlar zaten gelmiyor bu tarafa. ispanyollar bile kendi liglerine dönmeye başladı. mesela watfordu geçen sene premier lige çıkaran xisco çok övülüyordu adamın götüne tekmeyi hemen vurdular adam oralarda kalmak yerine huescaya gitti. ondan önceki marco silva fulhamla alt ligde çalışıyor bir önceki ispanyol javi garcia valencia yaptı şimdi boşta sanırım ya katar ya da arap ülkesi kovalıyor olabilir. almanlar da öncelik olarak ingiltere peşindeler. olmazsa kendi liglerinde kalıyorlar. sen buradan çok muhtemel dediğim 2.sınıfların en altındaki adamları alabilirsin onlarında önceliği para olur. bu saydığım isimleri de beğendiğinden değil premier lig görmüş vasatlar olduğu için yazdım. bana sorsan leipzig'in eski antrenörü ralph hasenhüttl olabilir. southampton'a da karakterli oyun oynatıyor. en çok kimi istersin dersen kesinlikle lille'in eski antrenörü galtier derim. ama işte bunlar gelmez bizim lige.
velhasıl demek istediğim çok umutlu değilim yabancı teknik direktörden. ancak yine de en ölüsü bile montella gibi mesela takıma direk etki ediyor mesela. muhakkak ki etki edeceklerdir ancak gelen hocanın hedefi ne olacak buraya gelirken bunu iyi tartmak lazım.
Ulke bagimsiz yeni hoca kisa vadede etki yapiyor cogu zaman; Montella, Bulent Korkmaz ve Emre Belezoglu bu seneden ornekler.
Uzun vadede bir hocanin TSL'de bir takimda etki yapmasi ise imkansiza yakin. Taraftarindan yonetime, teknik ekibinden futbolcusuna herkes 5-10 yillik bir vizyonda hem fikir olursa o is olabilir.
Senin 5-10 yillik hedefin, projen;
- Borclari eritip karli bir organizasyon mu olmak ?
- Oz kaynaktan oyuncu mu yetistirmek ?
- Genc oyuncu bulup partalip mi satmak ?
- Turkiye'de basarili mi olmak ?
- Avrupa'da basarili mi olmak ?
Bunlarin hepsini azar azar yapacagim dersen o is olmuyor iste. Bunlardan hepsini %100 yapacagim dersen de kimse sana bunlari yapman icin 10 yillik sure tanimiyor. Bizim takim ozelindeki kuluplerde bu hedeflerden max 2 tanesini yapma sansimiz var bu yuzden. Ama biz yine gidip corba yapiyoruz.
Sen Feda diye bir projeyle ortaya cikip minimum 10 yil bu projenin arkasinda durursan basarili olma ihtimalin var. Ama daha 3. yilinda Pepe'ler Quaresma'lar havada ucusursa, UEFA'da kupa kazanicaz dersen o is olmaz.
@Barreto
Hocam teşekkür ederiz.
Burak Shelbyl ismiyle yazıyordu da en son ne zaman girmiştir bilmiyorum, Emrah'da discoerecto olması lazım.
@ever,
Abi soyledigini anliyorum ve katiliyorum. Benim ikinci sinifla kastim Montella, Sumudica gibi adamlari da iceriyor (belki mantiksal olarak ucuncu sinif dyebilirsin). Mesela Sirbistan'da basarili olmus bir teknik adam, Hollanda'da veya Belcika'da orta siralar takimina catir catir top oynatip seviye atlatmis bir teknik adam. Bu teknik adami Ajax'in Brugge'nin PSV'nin radarina girmeden alacaksin.
Cocu bence guzel ornek, ama Cocu'ya yeterince zaman verilmedigi kanaatindeyim ve elindeki malzeme de cok kotuydu.
Bir Sumudica, hatta Montella'nin, yardimciliktan gelen Farioli'nin etkilerini goruyoruz. Prosinecki mesela gorev almiyor ama o da kendini diger antrenorler arasindan siyiriyordu net bicimde.
@Övünç teşekkürler yanıtın için.
Vole ve Socrates Dergi'nin de Beşiktaş içeriklerine mümkün olduğunca bakmaya çalışıyorum, ancak hiç birinde sizin podcast teki gibi kendimi muhabbetin bir parçasıymış gibi hissetmiyorum. Karşılık beklemeden, amatör ruhla yapılan işin tabiatından olsa gerek.
@Barreto: Güzel sözlerin için teşekkürler, ben Emrah bu arada.
Genel: Yeni hoca bakmak için bence halen erken, Sergen hocanın daha kredisi var ve düzeleceğine dair ümidim de var fakat işler kötü gider kredi biter ek hesap da tükenirse Samet hoca futbol direktörü Terziç hoca olarak mesela fena ikili olmaz.
@disko teşekkürler.
Samet Hocanın futbol direktörlüğü demişken şöyle bir husus önemli kanımca.
Hoca, SY veya FT gibi bir kulüp efsanesi olunca, yönetim kurulunun ortak aklı ne kadar işe yarıyor, yönetimin hocaya müdahale imkanı ne ölçüde oluyor bilemiyoruz. Yönetim kurulunda Feyyaz Uçar gibi Metin Tekin gibi hem beyefendi hem kulüp efsanesi hem de futboldan ve futbolcudan nispeten anlayan kişiler olsaydı hesap verebilirlik bakımından hoca ile daha sağlıklı ilişki kurulabilirdi.
Şu anda hoca sahada oynanan futbol ile ilgili hangi yöneticinin dediğini ciddiye alır bilemiyorum. Onları dinlese bile "Siz futboldan ne anlarsınız" diyordur içinden.
Kastettiğim, örnek olarak Metin Tekin'in Futbol Direktörü olması değil de Başkan Yardımcısı veya Asbaşkan gibi yukarda bir pozisyonda bulunması.
Şu anda yönetim sürgünde gibi, hocaya gerçek anlamda hesap sorabildiklerini sanmıyorum. Yönetim "hocaya 3 milyon maaş verdik ligin en iyi transferlerini yaptık, bundan sonrası artık hocanın işi" diye mi düşünüyor? Hocanın hiç kimseden çekinmemesi iyi bir şey değil.
Yonetici olmasina gerek yok, ama futbol direktoru olarak gorevinin iyi belirlenmesi ve teknik direktorun ustunde bir pozisyonda, kopru gorevini yaptigi belli olmasi lazim.
O agirlikta bir kisi'nin olmasi da tercihim. O yuzden mesela Samet Aybaba'yi asla istemem. Cunku antrenor olarak sozunu gecirememis bir kisi'nin sportif direktor olarak sozunu hem teknik direktore hem yonetime gecirmesi pek muhtemel degil.
O acidan Metin Tekin de fazla kariyersiz ve beyefendi kalir mesela. Gelecek kisi kariyeri, tecrubesiyle yonetime cok yakin agirlikta olacak ve teknik direktoru tehdit etmeyecek biri olmali. Benim aklima da Mustafa Denizli'den baska biri gelmiyor bu profile yakin. Yabanci bakarsan da bizim kulube getirebilecegimiz yabanci en fazla Comolli gibi birsey olacagi icin onun da oluru yok.
Bizim ulkede genelde sportif direktorumsu kisiler "transfer yapan ve antrenor kovuldugunda yerine gecen kisi" den oteye gidemedigi icin zaten bu tur sikintilar doguyor. Ama kulupte bir futbol akli olmadigi ortada. Bu akil ya yonetimden birinde olacak (ki yok), ya sportif direktorde olacak (oyle bir gorev zaten yok) ya da antrenorde olacak (bizim antrenor buna kafa patlatacak biri degil, patlatsa bile kontrati 1 senelik mesela).
Bizim kulüplerde futbol aklı o yönetimin içindeki güçlü isimlerin yanındaki menajerlerdir boşuna nefes tüketmeye gerek yok bence bu konuda. Bana mantıklı adamın gedson masadayken pjanic almasını takıma getireceği eksileri açıklayamaz. Pjanic çıldır bizi delirt bizi başkan transferidir. Tıpkı Alex gibi. Maalesef bunu kabul ederek başlamak lazım sorunları sıralamaya.
Bizim geçen sene eksiğimiz 8 numara ve abounun kaçması nedeniyle golcüyü ilk 11 için. Bu 2 adamı alarak oyun yapımızı birbirine uymayan adamlarla doldurmuş olduk. Şuan bu 2sini çıkarıp yerlerine 2 tane hayvan gibi fizikli adam koysak işler farklı olurdu. Bende çok seviyorum bu adamları ama gerçekleri de kabul etmek lazım.
Ben olsa ocak ayında pjanic ve batsı geri gönderirdim. Alex kontratlı oyuncu vazgeçmek zor olur. Bu 2 tane adamın yerine bir 8 numara bir de gol vuruşu olan ofsayt nedir bilen birini alırsak yine iddialı oluruz. Tabi Sergen hoca çalışmaya karar vermeli.
@bjk4ever, sportif direktör olarak Sinan engine ne dersin?:)) sergen ile uyumlu ikili olurlar:)
Pjanic'i transfer etme ihtimali varken etmeyen futbol aklını istemem şahsen. Çıldırt bizi başkancı değilim, hayatım boyunca da olmadım. Pjanic'i bize gelmeden önce çok alıcı gözle izlemedim, ve kendisine hayranlığım tamamen bizim maçlarda izledikten sonra oluştu.
Pjanic bir iç ortasaha oyuncusu. Bu rolde de dünyada sayılı oyunculardan biri. Bunun yerine geçen sene GS'de ehven-i şer bi performans göstermiş, Benfica'nın kullanmadığı ve Portekiz'in becerikli menajerleri sayesinde 30-40'a satma peşinde koştuğu Gedson'u, "ortalama pozisyonu 10 metre ileride" diye kiralamayı ya da yarısını 10 11m€'a almayı doğru bulmazdım şahsen. Sonuçta sol bek lazımken 10 numara oyuncusu transfer etmek gibi bir garabet yok ortada (Ricardinho).
Benzer tartışmalar Pepe varken de olmuştu. Canımız ciğerimiz Marcelo gittikten sonra geldi Pepe. Kendisi özellikle ŞL'de harika maçlar çıkardı, fakat ligde takımın organizasyonsuzluğunu, Şenol Güneş'in taktik olarak yerlerde sürünen oyununa değil, Pepe'nin geriden top çıkaramasına, oyun kuramamasına bağlamıştık. Kariyerinin büyük çoğunluğunu Real Madrid'de as stoper olarak oynayan adamın "kalas" olduğuna inandık.
Bu konuda blog'un büyük kısmından ayrıldığımı biliyorum ama bence Pjanic, Larin ve Ersin'den sonra performansına en güvendiğim futbolcu. Bunu geçmiş kariyerine hürmeten söylediğimi düşünebilirsiniz ama samimiyetle söylüyorum daha önce kendisi benim için Avrupa liglerinde oynayan herhangi bir oyuncuydu.
@yılmaz
bence futbol aklı işte burada devreye giriyor. senin hocanın pjanic'e mi ihtiyacı var yoksa gedson'a mı? bence daha fazla gedson'a ihtiyacı var. gedson burada bir metafor bu arada. o profil bir adamdan bahsediyoruz. pjanic'in konfor alanında oynaması ile josef ve welintonun konfor alanı bunlara bağlı olarak da rosier'in konfor alanı bozuluyor. bizim iç bir orta sahaya mı yoksa daha çok git gel yapacak bir orta sahaya mı ihtiyacımız vardı tartışmak lazım. batshuayi mesela gelirken çok ofsaytta kaldığını ve saçma vuruşlarını olduğunu biliyor muydu yönetim veya transfere onay veren kişi? yoksa sadece ismini biliyoruz diye mi alındı? bence konuşulan profillerin en iyisiydi ama neden buraya düştüğünü de her maç kanıtlıyor. transferi yaparken bir kurala göre değil üstte bahsettiğim gibi yönetim içinde güçlü olanın yanında olan menajere göre yapıyoruz. o menajer bazen size boyd, ruiz, nkoudou gibi adamlar getirirken bazen de pjanic, batshuayi veya alex gibi adamlar adamlar getiriyor. bu kafadan kurtulmak lazım.
alex ve pjanic ile bence hata yaptık. bu oyuncular yerine 2 tane 8 alsaydık daha sergen yalçın takımı olurduk. şimdi sergen yalçın'dan antrenörlük becerisi bekliyoruz. o da bunu veremiyor. futbol aklımız olsaydı hocaya bildiği şeyi oynatacak kadroyu verirdi. bizim futbol aklımız ondan kendini aşmasını bekliyor. bu onun da konfor alanından çıkmasına neden oluyor. sergen kendini aşamadığı yönetim de futbol aklı olmadığı için hatalı. sergen kabuğunu kırar veya radikal kararlar alacak cesareti sergilerse yönetim de ocak ayında üzerine düşeni yaparsa belki 2. yarı daha farklı bir beşiktaş seyrederiz.
talisca yine beşiktaş haberleri yaptırmaya başlamış. gelsin de kaosumuza kaos eklesin reyiz.
Orta sahayı Talisca Pjanic Alex kurarız zira tek eksiğimiz orta sahada ofansı güçlü defansı namevcut oyuncu. Hoş Alex ya forvet ya kanada çekilecek diye haber vardı, daha transfer dedikodusu çıktığı an söylediğim şeye yeni geliniyor sanki. Peki Larin mi Ghezzal mi Batshuayi mi kesik yiyecek yoksa Alex 12. oyuncu yapılabilecek mi? Josef Pjanic Alex orta sahasındaki hatayı anlayıp Alex'i başka yere çekip Josef Pjanic Talisca orta sahasını kurmak da üst seviye bir hareket olur.
İvedilikle gönderilecekler listesine bakınca kötü gidişin sorumluları aldıkları dakika miktarı olarak 16., 17. ve 22. sırada yer alan N'Sakala, Oğuzhan ve G.Töre imiş. Oynadıkları toplam 800-900 dakika sürede bütün bu puanları kaybettirmişler.
Hoş bunlar belki de medyanın zırvalaması, haberler üzerinden sinirlenmemek lazım.
Brezilyali saglam bir hoca gelsin, Talisa'yi da alalim. Adam Talisca-Teixera-Ghezzal-Pjanic'i ayni anda oynatip sampiyon da yapar.
@turgay,
Ben yonetimde bu konuda hic suc bulamiyorum. Olay tam icinde olan antrenorun bile oyuncularin oyuna uygun olmasi konusunda saglikli degerlendirme yapamiyorsa bunu yonetim'den bekleyemezsin. Sergen daha kendi kafasinin icindekini bilemiyorken yonetim nasil Sergen'in kafasinin icindekini anlasin?
Yonetimin gorevi bu degil zaten.
Yonetimde birinin futbol akli olsa bile veya sportif direktor getirseler bile oyuncunun uygunlugunu degerlendirmek antrenore duser. Senin antrenorun youtube'dan 5 dakikalik klibe gore oyuncu aliyorsa (ve bununla ovunuyorsa), kafasinda net bir oyun plani yoksa sportif direktor de buna birsey yapamaz.
Yonetim'deki en buyuk sikinti o teknik direktorun kicina tekmeyi vurmamasi.
Süper lig tarihinde hiçbir takım 10 puandan dönerek şampiyon olamamış. Bu sene ilk olabilir, zira öne geçen takım final Trabzon olduğundan final haftalarında daha fazla bocalayacaktır, daha sezonun üçte birine ancak geliyoruz ve Beşiktaş'ın oldukça güçlü bir takımı var. AMA
Ama ilk ıskalamamızda, puan farkı 12'ye çıktığı an bence iş biter. O nedenle Alanya maçı final maçı. Ve Alanya maçını alırsak sonraki Giresun da final maçı, 6 puanlara filan düşürmediğimiz sürece artık her maç final şeklinde geçecek.
Bu arada Sergen hoca kesin bir değişiklik yapacak, benim şöyle bir çözümüm var.
En büyük sorun deplasman. Sene başından beri sadece Antalya maçı kazanıldı deplasmanda -ki o maç da gidiyordu. Ben net bir şekilde Texeria'dan vazgeçerim deplasmanda. Ghezzal'ı sol içe çekip Josef-Ghezzal-Pjanic ile klasik 4-3-3'e dönerim. Kanada N'Kodou atıp geçişlerde daha tehlikeli ve göbekte de daha az geçirgen bir takım kurarım. Sergen Yalçın ne yapacak? Bence kolaya kaçıp Atiba ile başlayacak. Önce göbekten delinmeyeyim diyecek. Belki işi iyice geçen seneye döndürüp Atiba'yı Ghezzal'ın tarafına Pjanic'i ise sol içe almayı da deneyebilir, Pjanic'i ikna edebilirse.
İç sahada bence bu takım Texeria-Pjanic beraber çıkar -ki zaten Texeria gibi bir oyuncu çok kenarda kalırsa ciddi sorun çıkartır.
@turkkant
O ister istemez 4-2-3-1’e dönüşür bence. Josef ve Pjanic’in önünde konumlanır Ghezzal, zaten Pjanic kendini geriye atacak. Direk Ghezzal’la Alex’i değiştirmiş oluruz. Yine de işe yarayabilir yani, en azından farklı birşey denemiş oluruz.
Bence şampiyonluk gitti 3 büyükler için, bu yıl herkesin aksine ts’nun şampiyon olacağını düşünüyorum.
Ha ama bu çok umrumda değil, benim için öncelik oyundan keyif kalmak. Skor ve şampiyonluk zaten bir şekilde geliyor o şekilde de. Kötü oyunla gelen kupa hiç zevk vermez kısaca.
Değişikliğin formasyon-taktik dışında baskı dakikalarında yapılması gerektiğini düşünüyorum. Madem önce saldır-erken at -rakip dağılsın işe yaramayı geçtim ters tepiyor, önce sakin başlayıp kademe kademe vites artırmalıyız. Yani yaptığımız 15 dklık periyotlarda vites olarak 5-3-1/4-2-1 gibi bir şeyse, tam tersine yarıların kapanma dönemlerinde saldırmalıyız. Karbon kopya 2 yarı şeklinde 1-3-5/1-3-5 gibi olabilir. Ha 75 sonrası bunu becermek için için baya bir taktik disiplin gerekiyor, önce bastır sonra geri çekili yapıyorsak bunu da yaparız bence.
Vallahi saha dizilimi konusunda ciddi bir degisiklik olmadigi surece ha 4-2-3-1 oynamissin ha 4-3-3 ha 4-1-4-1. Sonucta iki tane fiziksel olarak guclu olmayan, pres gubu dusuk oyuncuyla onde baskili futbol oynamaya calisiyorsun, olmuyor. Her turlu olmaz yani.
Ben gecen seneki futbolumuzu begeniyordum (3x6 oynadigimiz sacma maclar haric). Yillar sonra ilk yarilari cope atmayan, Anadolu takimlarina gun yuzu gostermeyen, baskili bir Besiktas vardi. Yillardir sikintimiz olan tek santrforu ileriye dikip ceza alaninda cogalamama sorununu ceza alanina standart olarak 2, cogu zaman Atiba'yla 3 oyuncu yollayarak cozuyorduk.
Bizi zaten sampiyon yapan Anadolu takimlarina karsi sonuc almak oldu. Ha, taktiksel olarak guclu antrenorler (H. Karaman, A.Avci, Farioli, Sumudica) bizim eksiklerimizi yakalayip bizi bozabildi, ama bunu yapabilecek antrenor sayisi zaten 3-5'i gecmiyor. Standart Anadolu takimini yeniyorsun iste. O yuzden ben Armagan'in soyledigi tekrar macta ilk yarim saati tamamen cope atan takima donmek istemem.
Ama gecen sene oynadigimiz oyuna donebilecegimizi de zannetmem. Hem Pjanic hem Teixeira sorun. Pjanic seneye yok diyip ondan vazgecsek bile onu takimdan cikartip yerine Can'i veya Salih'i koydugun zaman kalite cok fazla dusuyor. Teixeira'yi cikartirsan ligin damina koyma potansiyeli olan 3 yillik sozlesmesi olan oyuncuyu gozden cikariyorsun, o da aslinda akil kari degil.
Benim gonlumden gecen gecen seneki kadar baskili olmasa da yine baskili oynayan, direkt oyunla dusuk tempolu pas oyununu degismeli oynayan bir takim. Armagan'in acikladigi sekilde vites olarak 4-3-2 veya 3-4-2 gibi oynayan bir takim.
Ama formasyon degisikligi bence kacinilmaz. Josef-Pjanic-Teixeira uclusu asiri dusuk tempolu pas oyunu disinda bence hicbir turlu olmaz. O asiri dusuk tempolu pas oyunu da ligimizde bir periyot sonuc verebilir. A. Kocaman, Zico, A.Avci takimlarinda gorduk bunu zaten. Ama uzun vadede Anadolu takimlarini cozemiyorsun, puan kayiplari ard ardina geliyor. Dusuk tempolu pas oyunuyla bence 3-5 maci kurtaririz ama sezonu kurtaramayiz. O yuzden bir sekilde orta alan degismeli.
Benim gozumde baklavali 4-4-2 disinda bir cozum yok. Bu cozumun bana mantikli gelmesinin sebebi:
1 Ligin en iyi butun kanadi kaplayabilecek beklerine sahibiz. Hem Rosier hem Ridvan bu isi en iyi kotarabilecek 2 bek. Bunu ligde baska yapabilecek takim yok. Bunu yapabiliyorsan zaten merkezdeki adam fazlaligi muthis avantaj sagliyor. FB mesela bunu kotaramadigi icin sikintiya dustu.
2 Orta sahaya 1 adam fazla ekleyince, hele ki dinamik oldugunda Pjanic cok fazla rahatlayacaktir. Ustelik Pjanic, Ghezzal gibi oyuncular dar alanda oynamayi da seviyor.
3 Teixeira bu sistemde her turlu daha faydali olur. Ister 10 numarada oynasin, ister forvette serbest oynasin, ne kadar kaleye yakin olursa o kadar etkili olur.
4 Josef klasik 6 olarak yuk dagilimi esit olunca muthis performans sergiliyor. Bu adami bu sene 1-2 defa 8'e yakin denedik, olmadi. Gecen sene yuk dagilimi daha esit oldugu icin hem mac icinde hem sezon icinde hep maximumu verdi. Bu sene yuk dagilimi adaletsiz olunca son 3-5 macta cok fazla dustu. Onunu doldurunca bence Josef'i de tekrar kazaniriz.
5 Ghezzal'in repertuarinda 10 numara oynamak var. Ki bu sistemde zaten 10 numara'ya baya serbestlik taniniyor. Forvette cogu zaman Larin veya Alex'ten biri oynayacagi icin biri sola kayarken Ghezzal saga kayabilir.
Bu dar 4-1-2-1-2 sistemiyle ilgili bence tek soru isareti Turkiye ligi gibi kapanan takimin cok fazla oldugu bir ligde rakip takimlari bu kadar dar bir formasyonla acamama sikintisi. Bu pratikte ne kadar olur bilemiyoruz, ama bence en net sikinti bu.
Birde bu kadar dar bir formasyonla basarili olan takim olmamasi. Ama bu biraz da bu formasyonun hic oynatilmamasiyla da alakali tabii. Mesela 3-5-2 Turkiye'de islemez de diyebiliriz, ama kimse denemiyor ki. Benim hatirladigim (bu seneki FB disinda) bi Sumudica Antep'e oynatti, bir de 85 sene evvel Lucescu Besiktas'a. Bu iki takim da gayet basarili oldu.
Ligimizde default olarak herkesin 4-2-3-1 oynadigi yerde kullanilmayan sistemler uzerinden belki kesin kaniya varmamak lazim.
Ama tabii bu isin temelinde bu sistemi takimina oynayabilecek, bu sistemi aklina gecirecek bir teknik direktor olmali. Geldiginden beri elinde ne malzeme olursa olsun, rakip kim olursa olsun 4-1-4-1 oynatmis bir teknik direktor zaten dizilis degisimine gitmez. Yazdiklarimiz da bosa gider.
@Turkkant
Sağ kanat Nkudu olursa Larin, Batshuayi ikilisinden daha fazla verim alinabilir. Rosier de daha az yipranir. Tabi kontratlı Texeira ne olur bilmem.
@beagle
Aynı fikirdeyim, deplasman oyunu olarak düşünülebilir. Ama hazırlık maçında ben pek bir taktik yenilik arayışı göremedim. Sete çevirmek yerine yine hızlı oynama çabası, önde baskı, sahaya yayılım filan her şey aynıydı. Aynı kafa devam edecek sanki.
@turkkant
Çok fazla tutarsızlık var. Hoca bir şeyler yapmam lazım diye açıklama yapmıştı oysa. Hazırlık maçı benim için hayal kırıklığı oldu. Farklı hiç bir şey denemedi. Takımın B planı yok, oysa bırak B'yi C planı da olmalıydı. İşlemeyen bir A planı var. Hazırlık maçında bu eksikliklere yönelik denemeler yapmalıydı. Hocanın balık, yeşillik ve sebzeyle lazanya yapmaya çalışan bir şeften ne farkı var.
Takımın başına yeni bir hoca gelse, kadroyu incelese ve dese ki:
1-Bu sezon başarılı olmam için takımın hücumda en kaliteli ve önemli oyuncuları sırasıyla Pjanic, Ghezzal, Texeira ve Bats'tan maksimum fayda elde etmem gerekir.
2-Pjanic'in ideal yeri 6 veya 6-8 geçişi ama ben onu 8'de sağ içte Atiba gibi oynatayım önde basmasını isteyeyim, teknik meziyetlerini değil fiziksel yetersizliğini öne çıkarayım.
3-Texeira'nın ideal yeri ikinci forvet veya 10 numara, ama ben onu 8'de sol iç oynatayım önde basmasını isteyeyim, teknik meziyetlerini değil fiziksel yetersizliğini öne çıkarayım. Gol atmasın, gol attırmaya çalışsın, son vuruşu ve bitiriciliği kendisinden daha kötü olan oyunculara servis yapmasını bekleyeyim.
Bunları üst üste 6-7 kere yapan hoca ağır eleştirilir ve kovulur. Kovulmazsa şöyle devam etmesi beklenir.
4-Josef'in ideal yeri 6 numara ama ben onun enerjisi ve fiziksel gücünü değil teknik yetersizliğini öne çıkarayım, 10 numara oynatayım. Asist yapsın, şut atsın, kilidi açsın.
5-Yetmedi mi, Pjanic'i 8'e, Josef'i 10'a kaydırdık, e o zaman 6'ya da Vida'yı yazayım. Tekniği yetersiz ama iyi bir savaşçı, stoperde Necip ve Atiba'yı oynatırsam tamamdır.
2. ve 3. maddedeki yaklaşım ile 4. ve 5. maddedeki yaklaşım bir birinin ikizi.
4. ve 5. maddeyi yapan hocaya pek çok kimse aklını kaçırmış olmalı der. Oysa 2. ve 3. maddeyi yapanla arasında çok büyük fark olmasa gerek.
Neyse, biz yine iki kupalı efsane hocamıza güveniyoruz, bu yorumu da totem olsun diye yazmış oluyoruz.
İlginçtir bu kez milli maç arası bitmesin istiyorum.
Hazırlık maçı gerçekten pek iyi sinyal vermedi. Bence teknik ekip taktikte bir problem olduğunu düşünmüyor, ki Sergenin taktige çok kafa yordugunu sanmıyorum.
Vallahi sabaha kadar tartisiriz tabii de. Hoca teknik-taktik acidan agir yetersiz. Gecen sene egrisi dogrusuna denk geldi ve sampiyon olduk. Hamza Hamzaoglu, Aykut Kocaman, Ertugrul Saglam'in da sampiyon olabildigi bir ligde sampiyon oldu. Tipki Senol Gunes'in 2 sampiyonluktan sonra kadro genisleyince ne kadar vasat bir antrenor oldugunun ortaya cikmasi (Milli takim da bir taha tasdikledi) gibi aynisi Sergen'de oluyor. Sergen care olmadi bu sene, olmayacak da. Ben artik isin inat oldugunu da dusunmuyorum, daha ziyade bilgisizlik oldugunu dusunuyorum.
Basin mensuplari taktik-teknik olarak fazla soru sormuyor. Ama sorduklari tek tuk sorularda bir cevap yerine 'siz ne anlarsiniz ben oyuncularla her gun antrenman yapiyorum biz bilmiyoruz mu bunlari'dan ileri gitmedi. A.Avci gibi bir mactan sonra taktiksel olarak birseyler acikladigini gordugunuz mu? 2 sene boyunca ben gormedim. Oyunla ilgili aklima gelen en taktik demeci 'bizim icin defansif orta saha ofansif orta saha diye birsey yok herkes hucum yapip herkes defans yapacak' gibi sacma sapan safsata'dan ibaret. O bu da yeterince aciklayici zaten.
Dun hazirlik maci yapmisiz. Formasyon ayni, oyun sekli ayni, hicbirsey degismemiz. Oyuncu tercihleri acisindan birsey degismeyecek bence. Oguzhan 2 asist yapmis ama yine yedek bekleyecek. Anca kotu giden macta son 10 dakika kahramanlik yapsin ve taraftar oklari ona cevirsin kufur etsin diye sahaya atilacak o kadar.
Oyuncularin insafina kaldik. Onlar ne kadar cok mucadele ederse, isterse o kadar gideriz. Kadro kalitesi bizi nereye kadar goturur bilemeyiz, ama o da bir yere kadar gider. Oyuncular mucadele ve konsantrasyon acisindan zaten patlayacak kadar herseyini veriyor, bunun ustune cikamaz. Bir noktadan sonra da bazi oyuncular su koy verir.
Teixeira; 'ulan ben kariyerim boyunca ileri ucta oynadim, FIFA kartim bildigin ST, birak MC'yi, AMC veya FC bile degil. Hayat boyunca oynamadigim mevkide orta sahanin ortasinda oynatiyor bu herif beni. Hayatimda yapmadigim sekilde orta sahada mucadeleye giriyorum, geriye gelip top cikartiyorum, elimden geleni yapiyorum. Ama ileride meziyetlerimi gostermem icin mecalim kalmiyor. Ustune bir de elestiri aliyorum. Sikerler boyle antrenoru de taktigi de' dese haksiz mi olur?
Pjanic; 'zar zor geldik zaten CL oynariz diye 4 macta samaroglanina donduk elendik, sacma sapan sekilde hayatimda yapmadigim presi yaptirmaya calisiyor bu herif, ben dahil tum takim revire donduk, presi yapinca bile yarim saatte pil bitiyor ama degisen birsey yok, zaten Xavi geldi belki seneye beni gormek ister, en iyisi sakatlanmayayim' dese haksiz mi olur?
Batshuayi; 'sampiyon takim ve CL var diye geldik, 4 macta samaroglanina donduk elendik, takim zaten bana pozisyon bile yaratamiyor, surekli insanlik disi pres yapip kendi pozisyonumu yaratmaya calisiyorum, ekmegimi tastan cikartiyorum ama o da yetmiyor, soyle agiz tadiyla bos kaleye bir gol bile atamadim, sikerler boyle takimi da hoca'yi da' dese haksiz mi olur?
Ayni senaryolar diger oyuncular icin de yazilir. Gecen sene zaten bu kadro inanilmaz bir ozveri, mucadele ornegi gosterdi. Yipranir insan beyler. Josef, Rosier, Larin gibi adamlar bir noktadan sonra istemese de salar, psikolojik bosalma olur. Josef nasil dustu goruyoruz iste. Atiba zaten 1 sene yaslandi.
Oyuncu kadro'sunun insafina kaldik. Ne kadar mucadele ederlerse edecekler. Saldiklari an sezon bitecek zaten. Hatta Alanya maciyla da bitebilir. Yeni bir teknik ekip ve taze enerji, hava degisimi olmadan toparlamak bence imkansiz. Hayirlisi.
Bence Sergen daha çok son kararı veren patron ve bu işi baya iyi kotariyor. Taktiği yapanlar asistanları.
@4EVER
Oyuncular bence gayet motive ve özverili. Trabzon maçında örneğin Ghezzal müthiş oynadı, ben çok beğendim açıkçası. En iyi oyuncumuz en iyi oyunlarından birini oynarken biz girdiğimiz pozisyondan fazlasını veriyoruz. Dediğin gibi mental olarak kırıldığımız an iş biter.
Söylesene Başkan takım niye oynamıyor diye bağıran bir taraftar topluluğu var. Yönetim o kadar cesur değil, iyice dibe vurana kadar bekler muhtemelen yada Sergen istifa eder. Daha önce de söyledim bu süreçler çok gereksiz. Rasyonal olmak gerek, taraftar romantik davransa da yönetim karar alıp uygulamalı. Arka arkaya maç kazansan taraftar yine Sergen diye mi bağıracak, paşa paşa hizaya gelecekler.
Tükiyede çalışmış yabancı teknik direktörlere bir göz attım. Dikkatimi çeken birkaç şey var.
1. Maç başına alınan puana göre sıralayınca, en az 25 maça çıkmış teknik direktörler arasında 11. sırada FT, 20. sırada ŞG, 22. sırada Denizli, 30. sırada Avcı var. Geri kalan 27 hoca yabancı. Avcı’nın maç başı aldığı puan 1.72. Oradan sonra ciddi düşüş var.
2. Özellikle İtalyan, Fransız, İspanyol ekolleri hiç tutmamış geçmişte. Sebepleri speküle edilebilir, Türk oyuncusunun ve yöneticilerinin futbola yaklaşımı, hocaların istediklerini yaptıramaması, profesyonellik beklentileriyle oyuncuların yaklaşımının tutmaması, vs.
2. Brezilyalı, Alman ve Belçika’lı hocalar genel olarak daha başarılı. Her halükarda sample size küçük yani istatistikler öyle aman aman birşey ifade etmeyebilir. Neticede Parreira ve Zico var ciddi sayıda maça çıkmış hoca olarak Brezilyalı. Burada belki kültürel benzerlik rol oynuyor olabilir. Brezilyalı hocalar da benzer profilde (teknik olarak değil ama mental olarak) oyuncularla çalışmaya alışkınlar ve örneğin İtalyanlar gibi idealist değil daha pragmatik olabiliyorlar.
Almanlar da belki Türklerle daha önce çalıştıkları için kendilerini neyin beklediğinin farkında olarak geliyorlar buraya veya bir şekilde iletişimleri daha iyi diğer Avrupalılara göre.
3. Eski Yugoslavya kökenli hocalar geçmişte başarılı (90’larda öncesinde) Sonrasında da şampiyon yapmasa da belli standardı tutturmuş veya potada kalmış (en azından 20 maçta iflas etmemişler). O da ilginç bir ayrıntı.
4. Britanya kökenli Milne ve Souness var. Orada da futbol değişti artık neredeyse klasik 4-4-2 İngiliz futbolu oynayan takım kalmadı. Bilmiyorum tutarlı bir çıkarım yapılabilir mi.
5. Son olarak çok ilginç olduğunu düşündüğüm profil Lucescu: Teknik direktörlüğü İtalyada öğrenmesine rağmen kültür olarak bize daha yakın biri. Belki bu tarz özel bir hoca aramak lazım. Yani İtalya filan gibi yerlerde vasat-ortalama (belli bir taktik bilgisi olan ama uçup kaçmayan), Türk oyuncuları anlayacak, onlarla iletişim kurabilecek ve oyuna ikna edebilecek özellikleri olan biri.
Herkese iyi haftasonları.
@Huzeyfe,
Katiliyorum. Taraftar gibi yonetecekse yonetim niye seciliyor zaten. Yonetimi taraftardan ayiran karar alma cesareti ve becerisi olmali.
Onun disinda bizim taraftar da cogunluklar sigir toplulugu maalesef.
N'Sakala'yi cok da fena olmadigi bir macta isliklarlar, ama Ridvan dururken o oyuncu'yu oynatan antrenoru ayni mac sonrasinda tribune cagirip sevgi gosterisinde bulunurlar.
Su son 6 macta 5 maglubiyet almis takimda bu maclar sirasinda sadece 55 dakika oynamis Oguzhan ve 90 dakika oynamis N'Sakala'yi suclarlar iste.
https://twitter.com/ortacizgicom/status/1458784760671703040?s=20
Al iste hazirlik maci'nda 2 macta asist yapmis oyuncu icin yorumlara bak. Rezillik resmen.
bu nskala ile olan sorun nedir ben anlamadım. bunu oynatacağız diye saçma sapan sol bek rotasyonu yapıyoruz diye açıklamalar duyduk. şimdi teknik heyetle sorun var diye kadro dışı bırakıyoruz. bana hiç mantıklı gelmedi açıkçası
Adamin sözleşmesi uzamasin diye yalan bahanelerle kadro dışı bırakmak resmen ahlaksızlık. Ama ben bu yazılanların doğru olmadığını düşünüyorum.
Eveeet, milli ara bitti, kaldık Beşiktaş'ımızla baş başa :)
NSkala olayı bence klasik bi kelle alma taktiği. İşler pek yolunda gitmiyor. Düzelebilir, kadro buna müsait. Türkiye'deki futbol iklimi de öyle. Rakipler uçup kaçmıyor. Ama şımarık taraftar kelle istiyor. Bu kez hocanın kelleyi kabul etmiyolar. Canlarım benim, Ozzie'yi arıyor gözleri ama hoca zaten oynatmıyor onu. Eski fenerli kontenjanından Topal'a yüklenecekler e o da oynamıyor zaten. Oynayınca da fena oynamıyor.
Ne yapak? Hah NSkala rakibi tevkif etmiş. Tebriktir o. Hadi alın bunun kellesini. Sözleşmesi de bitiyor zaten. Tamamdır.
Islerin bu kadar boktan ilerlemesinden cok sikiliyorum. Midem bulaniyor, basima agri giriyor. N'Sakala'yi kadro disi biraktin da ne degisti?
Adamin sucu yok ki? Performans desen; gecen seneki ayni performansta devam ediyor iste, gecen sene butun sene hocan oynatmadi mi adami? Mucadele desen hic eksik olmadi, adam hep herseyini verdi. Yuhalandigi macta da en fazla vasatti dersin o kadar (takimin geri kalani gibi). Ki Alanya'dan aldigin 800.000 euro maasli bonservissiz solbekten ne bekliyorsun o da ayri mesele.
O like yuzunden BJK degerlerine uyusmayan harekette bulundugu dusunuluyorsa bilemem. Ama o zaman hemserilerine VIP tribunu acan baskanina, sonra da BJK taraftarina orta parmagini cekmis hoca'na bir bakacaksin once.
Adamla sozlesme yenilemiyorsan eyvallah da kadroda tutarsin, yazin medeni sekilde yollarini ayririrsin.
Simdi Vida icin de sozlesme yenilemezse yedek kalacak vs deniyor. Ama yedek kalacak kadar vazgecilirse neden 34 yasinda yabanciyla sozlesme yenilemeye calisiyorsun? Yabanci ve o yasta olmasina ragmen sozlesme yenilenecek kadar iyiyse neden kadro disi birakiyorsun, o zaman 6 ay daha parani odeyecegin adami kullan?
Dorukhan, Aboubakar, simdi de Vida, N'Sakala, muhtemelen sonra Larin. Sacma sapan isler.
@4EVER
Geçen seneki performansından sonra aramayacağımızı düşünüyorduk ama bence Dorukhan önemli bir kayıp oldu. Pjanic’i doğru kullanabilmek için en ideal oyunculardan biri Dorukhan, artı sağ bek rotasyonumuz olurdu. Sene başında Rosier sallanırken ihtiyaç vardı.
Yönetimin kaotik ve rastgele hamlelerden sonuç alması için eğrisinin doğrusuna denk gelmesi lazım. 5 senede bir filan oluyor. Kısmet.