.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
9 Şubat 2012 Perşembe

STSL26/ Sivasspor - Beşiktaş

9 Şubat 2012, TSİ: 18.00

Not: Formalar yok, çünkü hava Sivas'ta çok sıcakmış.

30 Yorum:

~Poseidon~ dedi ki...

Mac postu konusunu dikkate aaldiginiz icin tesekkurler.
Cok zor mac olacak ama Carvalhalin 4-4-2 ye donecegi soyleniyor. Bence olumlu hamle.
Umarim aliriz diyebiliyorum sadece.

Bir de Demiroreni federasyona gazlasakcaamia olarak mutlu oluru gibi.
Kulubun durumu bildigin batik. Ha yine blr para babasi goreve gelecek o da ayri bir konu.

alper dedi ki...

Bu kze hnadiapklı kaazınrız giibme geiloyr.Mça saait pke uyugn deiğl ama zro mça olaack ama yiened kaazınırz.

BJK4EVER dedi ki...

442ye donersek bence rahat aliriz.

kkkam dedi ki...

4-2 sivas alır.

totem filan da değildir bu yazdığım.

posedion dedi ki...

Aynı fikirdeyim. Maç post'u ile ilgili Blogda yapılan eleştirilerin dikkate alındığını görmek sevindirici.
Maçla ilgili çok rahat ve net bir skorla kazanacağımıza dair dayanaksız bir his var içimde.
işte tamamen duygusal iddaa kuponum; 2 şer lira oynadım.
562 Sivasspor - Besiktas
Mbs: 1 1:4 : 40.0
562 Sivasspor - Besiktas
Mbs: 1 2:4 : 55.0

fitneci dedi ki...

İşte Beşiktaş'ın ilk 11'i:

Cenk, İbrahim Toraman, Sivok, Egemen, Tanju, Ernst, Necip, Fernandes, Veli Kavlak, Holosko, Mustafa Pektemek.

Yedekler: Umut, Ekrem Dağ, Mehmet Akyüz, Simao, Ersan, Sidnei, Edu.
Haber Kaynağı: Haber1903

BJK4EVER dedi ki...

442 falan yok yine maalesef, yine 3lu orta saha, solda Veli, sagda Holosko, ileride Mustafa olacak. Yandik yine, bos bos pas yapip artik ikina sikina 1 pozisyona gireriz herhalde....

shelbyl dedi ki...

Gene mi mac var ya? Ya resmen Twitter'a girip surpriz yasamayi kaniksadim artik :)

Adsız dedi ki...

carvalhal yakında pektemeği kaleye ersanı forvete koyabilir demedi demeyin

BJK4EVER dedi ki...

Hayatimda boyle korkak, salak, gerizekali, pisirik bir hoca gormedim. Dogru bir karar verip cift forvet ile baslamisiz, ofansif oynuyoruz ve iyi oynuyoruz, hersey cok iyi. Ancak antrenorumuz yine tirsiyor ve ikinci yarida tekrar 4-3-3'e donus yapiyor, bok gibi oyuna adam gibi mudahele edecegine defansif degisiklikleri ile siviyor adeta. Golu yedikten sonra anca M.Akyuz'u aliyoruz, bu sefer de sahada 4 stoperimiz varken Fernandes ve Pektemek'ten sonra hucum gucum en yuksek oyuncumuz Necip'i cikartiyor. Senin antrenorlugune sokayim afedersin.

BJK4EVER dedi ki...

@Adsiz

Eminim golu yemesek son degisiklik olarak Pektemek'i cikarip Sidnei'yi alirdi korkak herif.

enorton dedi ki...

Harbiden hoca maçın içine etti. İlk yarıda o sahada gayet iyi oynayan ve 1-0 da öne geçmiş bir Beşiktaş vardı. İkinci yarı takım geri çekildikçe çekildi. Sivas savunmayı öne çıkarmasına rağmen doğru dürüst bir kontradan gol atmayı beceremedik. Sonra hoca abukluklara başladı. Önce Holosko çıktı Ekrem girdi, sonra neden ve nasıl hiç bilemiyorum Ersan oyuna girdi. Stoperleri dörtlemiş olduk. Tanju sağa geçti Ersan sola, ne gerek varsa anlamadık.

Sivas golü ha buldum bulacam diyordu zaten Cenk sayesinde. Önce Grosickinin topunu içeri tokatladı, sonra üstten auta giden topu aşağı tokatladı, Egemen çizdiden çıkardı derken çekirge zıplamayı kesti ve Cenk kendisinden bekleneni yaptı ve üstüne gelen toptan golü yedi. 4 Zorlu maçın kaldı 3 ü, Bu takımın GS, Gençler ya da Trabzondan herhangibirini yenebileceğini düşünmüyorum. Son 4 maçta ilk golümüzü atmış olmamız ise sevindirici :)

bw1903 dedi ki...

boşna onu bunu suçlamayın tüpbeyin gitmeden başarı gelmez o da gebermedikçe gitmez

BJK4EVER dedi ki...

Yahu sen ilk yari 4-4-2 oynamissin, iyi gitmis, Holosko-Pektemek rakibi dagitmis. Sen tekrar Holosko'yu sol cizgiye yapistirip Pektemek'i tek birakarak zaten takima psikolojik olarak defans yaptiracagim diyorsun. Bu kadar basit bu olay kardesim. Sen tek forvete gecersen ilk yariyi 0-3 onde tamamlayacagin macta 1 puana sukredersin, GS ise deplasmanda cift forvetli ofansif anlayisiyla ilk yariyi 0-2 geride kapatip 4-2 alir maci.
Herseyi de baskana baglamamak lazim. Tamam, yonetim kotu, kabul, ama bu macin baskanla ne alakasi var? Tamamen antrenorun malligi, okuzlugu iste.

alper dedi ki...

Carvalhal iyi insan vs vs bla bla bla.Bu dünyanın en mert en yürekli en iyi ve güzel insanı benim ulan.:)) Bende çalıştırayım bu takımı çalıştırmak için bunlar yeterliyse.Sokayım carvalhale.bu kadar korkaklık ile vasat bir anadolu takımı çalıştırır bu hoca ancak.

alper dedi ki...

holosko çıkınca ekrem niye girer biri bana anlatsın kenarda akyüz varken.
tanju neden iki maçtır kanat değiştirir oyunun sonlarında.totem mi?sağ bek ön liberoya sol bek sağ beke geçince takım yardırcak mı?yıldım be arkadaş.

YSY dedi ki...

Beraberliklerin hocası carvalhal...ömrü boyunca bu adam maçlarini beraberlikle bitirmeye mahkum.

Adsız dedi ki...

birisi bana şu "salla nasılsa pla-off var" zihniyetini açıklayabilir mi?ne yani ligde play-off'a kalacak muhtemel rakipleri (gs-fb-ts) eze eze yendik te ona mı güveniyoruz?hadi yendik sadece biz mi yapıcaz bu play-off maçlarını?

Adsız dedi ki...

Beşiktaş kongre üyesi olup da yapılacak Mali ve İdari Kongre'ye ciddi mazeretsiz gelmeyecek, gelse dahi toplantının ortasında çekip gitme hareketinde bulunacak (bu "güya" tepki hareketini kim icad ettiyse bilemem ama cidden komik) olanlara tek bir lafım var:

"kötülüğün galip gelmesi için gereken tek şey iyi insanların hiçbir şey yapmamasıdır".

Ötesi yok. Var diyen kendini kandırır. Olan da Beşiktaş'a olur.

box2boxMC dedi ki...

vay arkadaş yine hüsran yine hüsran...

sezon başında burda birisi bakkal hesabı simao-almeida-q7 üçlüsünün kariyerleri boyunca attıkları golleri yazıp bu işin olmayacağını belirtmişti. O zaman gülmüştüm bu yazıya ama şimdi bakınca.

Almeida-7
Simao-3
Q7-2
toplam 12


Rakiplere bakarsak
FB'de;
Alex-9
Stoch-8
Bienvenue-9
toplam 26

GS'de;
Elmander-9
Baros-7
toplam 16

TS'de;
Burak-25
Halil-4
Henrique-3
toplam 32

bakkal hesabı herseyi gösteriyor sanırsam...

BJK4EVER dedi ki...

@boxtoboxMC

Senin yazdigin bir yere kadar dogru, ama kariyerlere bakmak dogru degil. Oyuncularin nasil sistem icerisinde kullanildigina bakmak lazim. Guiza nasil Getafe'de 30 gol atip ertesi sene FB'de 10 gol atti? Kariyer ortalamasi 5 gol olan Burak nasil Trabzon'da 1.5 senede 50 gol atti? Hatta bize yakin sekilde sorayim; GS sezon basinda o rezalet futbol ve 433'u oynarken Baros-Elmander kac gol atti, GS 442'ye gectikten sonra ve lider olana dek Baros-Elmander kac gol atti?
Bizim kadromuzun karsiligi 35-40 gol degil, kimse bunu bana anlatamaz. Ama gecen seneden beri soyluyorum, biz 442'ye gecmedigimiz surece, su lanet olasi 433 ve ona paralel elindeki iyi forvet oyuncusunu sistem ugruna kanatta oynatip sonra performans gostermeyince kufredip gonderme hastaligi gecmedigi surece bizden birsey olmaz. Burak, Holosko, Nihat, hatta A.Hassan, Pancu, simdi de Mustafa ve Edu, kac oldu bilemiyorum.

Herkes tutturmus 433, total futbol, Barcelona, bi gidin yahu! Niye kimse Barcelona gibi 5 senelik basari yerine 20 senedir basari saglayan Manchester United 442'sinden bahsetmiyor? Veya futbol kulturu ve kulup buyuklugu tarafindan bize daha yakin olan Sevilla'nin 2 UEFA kupasi kazandigi 442'den bahsetmiyor?

Sistem bu kadar onemli midir falan demeyin kardesim. Sivas maci ornek iste. Ilk 45 dakika ve ikinci yarinin ilk 15 dakikasi arasindaki fark nedir? Rakip ayni, saha ayni, rakibin kadrosu ayni, rakibin dizilisi ayni, BJK'nin kadrosu ayni, tek fark BJK'nin dizilisi. Ve aradaki futbol farki siyah-beyaz kadar var.

Sadece ilk yaridaki 2 pozisyona bakin. M.Pektemek'in indirdigi ve Holosko'nun disari vurdugu vole ve 2 forvetin rakip stoperlerin dengesini bozup Fernandes'in bosluga kacip karsi karsiya kacirdigi pozisyon. Veya GS'nin Antep'e attigi goller. Biz bu sene kac defa boyle pozisyonlar bulduk? Ikinci yari rakip bu kadar bosluk birakmasina ragmen neden 1 tane karsi karsiya pozisyon yakalamadik? Cunku Holosko sol cizgide ebesininkinde, Veli sag cizgide ebesininkinde, Mustafa ise ilk orta saha oyuncusunun 40 metre onunde 2 kisi arasinda tek basina. Ki ilk yaridaki 442 benim kafamdakilerin yarisi bile degil aslinda. Ilk yaridaki kadroya Ismail ve Hilbert gelsin, kanatlarin birinde (maca gore ikisinde) Veli ve/veya Necip yerine Portekizli(ler) gelsin, forvette Almeida-Pektemek ikilisi gelsin, o zaman gorun siz takimi.

Yemin ediyorum, ilk yarida cift forvet oynadigimizi anladigimda inanilmaz sevindim ve arkama yaslandim, ilk yaridaki futbolun ve pozisyonlarin keyfini cikarttim. Ikinci yarida Mustafa'yi ileride tek ve Holosko'yu solda gorunce tum kufurleri saydirdim, icimden televizyonu kapatmak istedim, ama BJK sevgisi agir basti. Sonra eziyeti cektik ve seyrettik iste, ama futbola hic sasirmadim.

Bazen merak ediyorum, acaba biz mi futboldan cok anliyoruz ve bu antrenorler gerizekali, veya adamlarin harbiden bildigi de bizim bilmedigimiz seyler mi var? Harbiden hayret ediyorum bazen.......

box2boxMC dedi ki...

hem katılıyorum, hem katılmıyorum... tamam taktik çok önemli bir futbolcunun hünerlerini ortaya cıkarabilmesi için ama bide o futbolcuların stabil bir potansiyelleri vardır ve bu potansiyeli dünyanın en iyi taktiğiylede oynatsan daha yukarı çekemezsin. Örneğin Bobo, 5 sene boyunca bir sürü değişik taktikle oynadı ve her sene 10-15 gol arası attı, ne daha fazla ne daha az, adamın potansiyeli bu.


Bizde de elindeki bu kadroyla(CC nin kadro seçimi) ne taktiği denersen dene daha fazlasını alamazsın.
Ha şimdi katıldığım yere geleyim.

Eldeki kadrodan alternatif bir 11 çıkarıp dediğin gibi 4-4-2 oynatırsan çokda umutsuz olmaya gerek yok..

cenk
hilbert-sivok-egemen-ismail

necip-fernandes-ernst-veli

Q7-Almeida

ya da q7 yi velinin yerine alıp pektemek i forvete atabilirsin..

zaten CC bu taktiği simao sakatken zorunluluktan oynattı Q7 sakatlanana kadar ve başarılı oldu.

Ama sonuçta gördük ki CC nin kadro seçimleri sakatlıklar sonucu değişiyor ve herkes sağlam olduğunda simao-q7-almeida 3 lüsünden oluşan 4-3-3 ü daha çok izleyecez..

KCKF dedi ki...

Besiktas 4-3-3 oynasa icim yanmayacak. Tam anlamiyla 4-5-1 ya da 4-3-2-1 oynuyoruz. Birisi yazmisti, Q7 soldan girerken, Simao iceri girmiyorsa o 4-3-3 olmaz diye, e hakli!
Bir mac risk al, 4-2-2-2 oyna, gorelim nelerin degistigini.

BJK4EVER dedi ki...

Alabilirsin. Ilk yarida M.Pektemek nasil oynadi, ikinci yarida nasil oynadi, al iste. Buragin potansiyeli madem kisitli (bizdeki performansina bakarask), Trabzon'da nasil 50 gol atti? Bizim kadromuz ile GS'nin kadrosu arasinda 15 puan fark attiracak kadar kalite farki var mi sence? Sivas'a karsi ustun olamayacak bir kadro mu Besiktas'in kadrosu? Mersin'e karsi tek net pozisyona giremeyecek kadro mu bu kadro?

tvizle dedi ki...

harika paylaşım tesekkürler

box2boxMC dedi ki...

benim bahsettiğim son vuruş özelliği ve bu özelliğin de belli bi yaştan sonra gelişmesini beklemek hayalcilik olur. Bu gelişimi sağlayacak tek oyuncu Pektemek ki zaten şu an son vuruşu en iyi olan oyuncuda kendisi.
Almeida-Simao-Q7-Holosko-Edu bu adamların hiçbirinin son vuruşu üst düzey bi takımı kaldıracak düzeyde değil.
Burda yapılacak olan gol yüzdesini diğer futbolculara yaymak için seninde bahsettiğin alternatif taktikler üzerine yoğunlaşmak lazım.

Evet kadrolara bakınca diğerlerinden eksik değiliz kağıt üzerinde ama bu kadro diğer rakiplerimizin aksine (FB-Aykut'un kadrosu, GS-Terim'in kadrosu, TS-Ş.Güneş'in kadrosu)Beşiktaş başkanın şov amaçlı oluşturduğu bir kadro. O yüzden fazla bişey beklemekte hayalcilik olacak şu aşamadan sonra.

Ama dediğin gibi daha akılcı ve futbolculardan daha iyi verim alınabilecek taktikler denenebilir. 4-3-3 TR ye getirenin Allah tepesinden baksın...

BJK4EVER dedi ki...

Almeida-Pektemek dogru sistemde senede 12-13 gol atabilecek oyuncular, Holosko da dogru sekilde kullanilirsa 7-8 gol atar senede, bunu evvelden gorduk zaten. Ceza sahasina daha fazla adam sokabilirsek Simao ve Q7 de asist sayilarini katlarlar. Su anda seyrettigimiz Besiktas hucum oyuncularindan minimum verim alan BJK. Bunu birak maksimuma, orta seviyeye cikarsak bile cok cok fark eder. Sivas macinin ilk yarisi bundan estantaneler sundu zaten, ki orada iki bekimiz, Almeida, Simao ve Q7 de yoktu bile.

makavel dedi ki...

sadece bir öneri sezon sonuna kadar post most açmayın,totem niyetine!

Yorum Gönder

Ara