3 Temmuz 2011 Pazar
Temiz Eller?
Fenerbahçe Spor Kulubü Başkanı Aziz Yıldırım'ın da aralarında bulunduğu çok sayıda isim gözaltına alındı. Gözaltına alınanların 'Organize suç örgütü kurmak, şike ve teşvik primi dağıtmak' suçlamasıyla karşı karşıya kaldığı öğrenildi. (haber linki)
Türkiye futbolunda kirli bir şeylerin olduğunu, bizim aklımızın ermediği işlerin döndüğünü biliyoruz. Neredeyse herkesin aklında bu tür şüpheler varken, Telegol vs. sırf bu muhabbetten yayın hayatına devam edebiliyorken bu konuların yıllarca soruşturulmuyor olması saçmaydı zaten. Aziz Yıldırım gibi nüfuzlu bir adamın göözaltına alınması dahi soruşturmanın ciddiliğini gösterir, buraya kadar olan kısım muhakkak.
Yalnız bu soruşturma, elde hiçbir delil olmadan, sadece şampiyonluk maçlarına dair şüpheler sebebiyle başlamışsa haber metninde belirtildiği gibi, orada bir durup düşünmek gerekir, zira büyük hedeflerle başlayıp hedefine ulaşamayan çok soruşturma gördük son zamanlarda.
Umarım "dostlar alışverişte görsün"den ziyade, Türkiye futboluna son 10 (ve hatta 20) yılda girmiş her türlü şüpheyi ortadan kaldıracak ve de insanların "şike" takıntısını ortadan kaldıracak nitelikte bir girişim olur bu.
Ucu senin takım benim takım tanımadan herkese dokunsun ve saha içine saha dışından daha çok bakmaya başlayabilelim bu işin sonunda.
Türkiye futbolunda kirli bir şeylerin olduğunu, bizim aklımızın ermediği işlerin döndüğünü biliyoruz. Neredeyse herkesin aklında bu tür şüpheler varken, Telegol vs. sırf bu muhabbetten yayın hayatına devam edebiliyorken bu konuların yıllarca soruşturulmuyor olması saçmaydı zaten. Aziz Yıldırım gibi nüfuzlu bir adamın göözaltına alınması dahi soruşturmanın ciddiliğini gösterir, buraya kadar olan kısım muhakkak.
Yalnız bu soruşturma, elde hiçbir delil olmadan, sadece şampiyonluk maçlarına dair şüpheler sebebiyle başlamışsa haber metninde belirtildiği gibi, orada bir durup düşünmek gerekir, zira büyük hedeflerle başlayıp hedefine ulaşamayan çok soruşturma gördük son zamanlarda.
Umarım "dostlar alışverişte görsün"den ziyade, Türkiye futboluna son 10 (ve hatta 20) yılda girmiş her türlü şüpheyi ortadan kaldıracak ve de insanların "şike" takıntısını ortadan kaldıracak nitelikte bir girişim olur bu.
Ucu senin takım benim takım tanımadan herkese dokunsun ve saha içine saha dışından daha çok bakmaya başlayabilelim bu işin sonunda.
Etiketler:semioticus,Shelbyl,Şike,Teşvik Primi
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(Atom)
Ara
-
TEKNİK DİREKTÖR OLMAK İSTEMEMİŞTİ - Aralık 2019'da Fitbol Dergi için yazılmıştı. AMATÖR LİGLERİN BÜYÜK GOLCÜSÜ OLAN DANİEL FARKE GOLLERİYLE HAYAT VERDİĞİ TAKIMA ZOR ZAMANINDA GİTMEK ZORUN...2 yıl önce
-
Josef de Souza Beşiktaş Orta Sahasına Ne Katar? - Evet, benim için çok çok ayrı bir yer olan bu platforma, vlogger olarak geri döndüm. Bu kez, garanti bir dönüş. Bavulumu alıp, Haydarpaşa Garı'na koymuş v...4 yıl önce
-
İyi ki Doğdun Büyük Başkan! (Metin Tekin Efsane Başkan Süleyman Seba'yı Anlatıyor) - Sarı Fırtına Metin Tekin, efsane başkanın doğum gününde onu anıları ile yad ediyor. Seneler evvel dediği gibi "Efsane, yıllar aşıp yüzyıl öteye geçebilme...4 yıl önce
-
Atleti - Atletico Madrid. Bir takım kurmuş... Bu takım sahada sanki bir vatan toprağını ya da bir ülküyü müdafaa eder gibi, bir kaleyi müdafaa ediyor. Sahaya çıkma...4 yıl önce
-
Golcü Şampiyon Yapıyor mu? - Gomis'in sezona muazzam başlaması üzerine Twitter'da bir tartışma gördüm. Tartışmanın temeli Gomis'in bu performansının Galatasaray'ı şampiyon yapıp yapmay...7 yıl önce
-
sinanyyilmaz.blogspot.com - Sinan Yılmaz'ın yeni ve profesyonel yazıları* sinanyyilmaz.blogspot.com* adlı blog adresinde olacak.9 yıl önce
-
Euroleague bwin Mart 2015 MVP Nemanja Bjelica Röportajı - Fenerbahçe Ülker dokuz maçlık bir galibiyet serisi yakalamış durumda ve 2008-2009 sezonundan bu yana ilk kez Euroleague 'playoff'larına katılma hakkını ...9 yıl önce
-
Önce krampon, sonra performans - Her çocuk gibi sokaklarda başlayan futbol maceramız, bazı çocukların yaptığı gibi benim de toprak sahada devam etmişti. Sonrası okul, iş, hayat mücadeles...9 yıl önce
-
NBA: Bir Ayın Ardından... (Part 1) - Her ne kadar başlığımızda bir aylık zaman dilimini ele aldıysak gerek tembellik, gerek iş güç yüzünden yazının paylaşılması, gerekli güncellemeler yapıldık...9 yıl önce
-
Bu Sefer Bahanem Var - Yine ihmal ettim blogu ama bu sefer sağlam bahanem var. Son 9 senedeki ikinci kıtalar arası taşınma olayına kalkıştım. Bilenler bilir, son 9 senedir Avus...10 yıl önce
-
Babylon Dergisi Röportajı - http://www.aliece.com/2013/11/babylon-dergi-ali-ece-roportaji/#more-189511 yıl önce
-
Arsenal Kendine İnanıyor - Arsene Wenger'in sözleriyle, *"İyi bir rakibe karşı alınmış tatmin edici galibiyet." *Arsenal hafta sonu Liverpool'u oyun dışı bırakarak, bölüm bölüm saha...11 yıl önce
-
-
53 Yorum:
Süper ligde esipgürleyip şampiyon oluyorda Avrupa kupalarında oturup kalıyorsa bir takım, ben de oturur düşünürüm arkadaş. Ya benim ülkemin ligi çok kalitesiz, ya da bu işin içinde bir iş var...
Bildiğim ve her daim savunduğum tek birşey var; Türkiye gibi güç dengelerinin yakın olduğu bi ligde hiçbir takım 17'de 16 yapamaz.
Elbette bu ligde tek şike yapan takım da Fenerbahçe değildir, o ayrı. Yasanın çıkış tarihi sebebiyle kabak onların başına patlıyor ama.
Alex, Gökhan Gönül, Volkan ve eğer futbol hayatı bitmezse Emre. Batan geminin mallarına bakalım. Juventus'un küme düşürülmesi de Inter için dönüm noktası olmuştu.
Ellerinde sağlam deliller olmasa bu kadar adamı hem de azize gibi bir kodamanı almazlardı bence. Bu sefer iş ciddi, bu sezon lig 16 takımla oynanabilir.
görüntüler var deniyor, emenike 'nin para alırken görüntü ve ses kayıtları var deniyor, bülent uygun ve ümit karan 'ın paralar aldığı söyleniyor.. eğer kanıtlar sağlamsa, çok ilginç şeyler olacak, çok..
18'de 17 yapan takım önce young boys'un çoluk çocuğuna, sonra da bank asya'da oynayamayacak toplama yunan takımına yeniliyorsa, ilk yarının sonunda kupa'da destan yazıp, ankaragücü'nden 4 yiyor ve malatya belediye'ye tarihinin en büyük başarısını yaşatıyorsa elbette herkesin aklında soru işaretleri kalır.. aynı takım bu kadar ligde diğer şampiyonalarda birbirinden bu kadar farklı performansları nasıl sergiler? her şampiyona için bir takımın birbirinden bu kadar farklı bir karakteri olabilir mi? futbolcular, teknik heyet yada yönetim maç ayırıyordu diyip geçiştirebilir miyiz bu durumu? bir de şu var, renkli kulübün şu an nezarette olan başkanı, kalkıp ilk yarının ardından 9 puan gerideyken "biz şampiyon olacağız" derken sadece takımına mı inanıyordu..?? bu kadar iddialı beyanatlar motivasyon için miydi sadece?? hadi canım sende derim... umarım hak yerini bulur, bu kirli işlerin içinde kim varsa, ucu kime dokunuyorsa hepsi aynı suda boğulsun..
Kimse ceza almıycak ama çok büyük bir gözdağı verilmiş olucak kuluplere ve yöneticilere bundan sonra kimse yeltenmesin hesabı,bu kırk kişilik gruptanda göstermelik bir kaç isimsiz(fazla ünlü olmayan)şahıslar ceza alır böyle bağlanır bu iş aha buraya yazıyorum :))) demedi demeyin!
Sonradan okuduklarım ve duyduklarım ışığında, bu soruşturmanın ilk anda gözüktüğünden daha ciddi oldugunu söylemek mümkün.
Sanırım iyi yoldayiz. Ama Turkiye'de hiçbir zaman a) optimist olunmaz b) tedbir elden bırakılmaz.
beşiktaş'ta da arama yapıldığı söyleniyor. ve gözaltı sayısının 70 e kadar çıkacağı söyleniyor.
fenerbahçesiz bir ligin zevki olmaz ve böyle bir ligde kazanılmış sampiyonluk sayılmaz bile.
şaka lan şaka, beter olsunlar puhahahahah
klişe bir şekilde ateş-duman ilişkisinden söz etmek istemiyorum ama gerçekten de delil olmadan bu kadar kapsamlı bir operasyon yapmayı kimsenin maçası yemez. ki ümit karan ve bülent uygun'un nakit 200'er bin dolar alırken kamera görüntülerinin olduğu söyleniyor. ne kadar doğrudur bilemiyorum. serdal adalı'nın da bjk-ibb kupa finali öncesi, ibrahim akın'ı arayıp "bu maçta oynama, seni beşiktaş'a aldıracağım" dediği konuşuluyor. tabi ki maçta ibrahim akın oynamıştı hatırlarsanız. ama bu, suça teşebbüsü ortadan kaldırmıyor eğer söz konusu telefon konuşması gerçekse.
umarım bir takım siyasi baskılarla operasyonda ortaya çıkan/çıkacakların üstü örtülmez. kim suçluysa canı yansın. bu beşiktaş için de geçerlidir.
bir de tabi ki, "ei incumbit probatio qui dicit, non qui negat." yani "kanıt yükü inkar edenin değil, iddia edenin omuzlarındadır." dolayısıyla sağa sola saldırmadan önce "suçsuzluk karinesi"ni de unutmamak lazım.
hiçbişicik olmaz
bu ülkede gücü olanın yaptığ yanına kar kalır
Yok ööle bişey temiz eller falan hikaye.Fenerli medya hemen dikkatleri dağıtmaya başkalarını zan altıda bırakmaya başladı bile.http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/18166547.asp?gid=381
Azizi yıldırım-mecnun odyakmaz-bülent uygun üçgeni son 5 yılda bu ligde at koşturan organizasyon.ancak bence kimse ceza almaycak,ya da kişisel para cezalarıyla geçiştirilecek.Gözdağı verilmiş gibi bişey olacak.Gönlüm İtalya benzeri kararların alınması,ancak 'derin' para yapılanması şuandan itibaren devreye girmiş durumda 'aziz'i kurtarmak için..
Bu arada demirkollar,rıdvanlar ne yazacak merak ediyorum,hani azizi açıkça eleştrmezken,demiröreni çocuk gibi eleştiren şahıslar..
hiçbir zaman önyargılı olmamak gerekmekte.. tamam, aziz yıldırım, yıllardan bu yana, şike iddialarına maruz kalan bir başkan. ancak, tabi ki bu onu ve fenerbahçe 'yi suçlu yapmaz. ortada, çok ciddi deliller olduğundan bahsediliyor, konuşmalar, görüntüler. bence, bunlar tarafsızca incelendikten sonra, kusurlu bulunanlar acımasızca (adaletin hükmettiği ölçüde tabi ki) cezalandırılmalıdır. bu takımların, kişilerin, kimlikleri gözardı edilmelidir. eğer beşiktaş 'ta böyle bir durum varsa, isterse, amatör kümeye düşürülsün, zerre kadar üzülmem..
işin tuhafı, olay adli makamlarca araştırılırken, söz konusu isimler, yetkili birimlerce, gözaltına alınmışken, hala bunu fenerbahçe ve aziz yıldırım 'ın başarılarını çekemeyenlerin komplosu olarak yorumlayanlar var bu memlekette. tuhaf..
Benim üzüldüğüm konu şudur;
yorumlarını okuduğum, konuştuğum hiç bir fenerli arkadaşım gerekirse ikinci lige düşelim ama bu pislik temizlensin yeter ki dememiştir.
Aralarında komplo teorisi diyen var. Çekememezlik diyen var. Daha da talihsizi bir allahın kulu da ya bu gerçekten olduysa ihtimalini düşünmüyor. (Bunu yorumları yapanlar basit taraftar yaftası yapıştırılacak adam değiller. Eğitimli, her konuda derin tartışmalar yapabileceğin dolu adamlar.)
Aynı olay takımımızın başına gelse sanırım bu platformda bizden bir kişi de çıkıp eğer böyle bir şerefsizlik varsa amatör kümede oynayalım ama bu pislikler temizlensin lafına tepki göstermez.
Bu olaylar esnasında özellikle Eskişehir taraftarı ve kulübünün duruşunu da oldukça beğendim. Helal olsun adamlara...
Fenerli medyanın olayı sulandrma çabalrı başladı.'geçmiş yıllarda ayyuka çıkmış ama bişey yapılmamış onlarca şike iddası var' cümlelerni söyleyip duruyorlar..
İyi ama yeni şiddet yasası nisan ayından sonraki olaylardan itibaren geçerli..
Korkunun ecele faydası yok..
Biraz cesaret,ne rekalam gelrleri düşer,ne lig tatsız olur,ne de türk futbol zarar görür.hiç bişey olmaz fener küme düşerse.italyada reklam gelrleri düştü mü,ya da river plate düştü dye arjantinde maçlar izlenmeycek mi?
gs-bjk-trabzon-bursa-antep sadece fenere mi endeksli,bu takımların hiç mi para değeri yok?
bu saçmalıklar yüzünden 10 yıldr azizeye kimse dokunamyor..Kendi kaptanını(rüştüyü) dövdrdğünü sağır sultan blrken kimse dokunamadı..
Biraz cesaret..
Şimdiden çok iddialı olmamak lazım. Şu ara malum medya konu sıkıntısı çekiyor. Transfer bitti, seçim bitti, maç yok. Bol bol "iddia edilir" şimdi.
Esas ben bazı haberlere takılıyorum. Haydi telefon konuşması kaydı olabilir de Emenike' nin para sayarken videosu ne alaka? Herhalde FB yöneticileri bu anı kaydedecek kadar salak olamazlar. Varsa hayatımda ilk defa polise bravo derim ayrı.
Bence bir kaç günah keçisi bulunur. Aziz de çocuklar yapmışlar benim haberim yok diye sıyrılır işin içinden. Ne FB küme düşer ne Es-es. Muhtemelen birilerinin tasfiye zamanı gelmiştir. Verilen cezalar da indirilir. Herkes püripak yoluna devam eder. Gönül ister milat olsun, pislikler temizlensin ama bu ülkede pislikler sadece yerlerini başka pisliklere bırakmak için temizlenir.
Bu ülkede yapanın yanına kar kalır zihniyetinin 90'larda kalmış olmasını umuyorum. Koskoca generaller tutuklanıyor, Aziz Yıldırım'a mı gücü yetmeyecek yargının ?
Ha Fenerbahçeliler'in haklı olduğu nokta; geçmişin sorgulanmaması. Ben isterim ki; Prekazi'ler, Zalad'lar, Vahap Beyaz'lar da araştırılsın. İki Bursaspor maçımız da araştırılsın, Türkiye Kupası finali de araştırılsın. Zaten dandik Türkiye Kupası finali için şike yaptıysak o kupa da gitsin, küme de düşelim daha iyi.
Şimdiden çok iddialı olmamak lazım. Şu ara malum medya konu sıkıntısı çekiyor. Transfer bitti, seçim bitti, maç yok. Bol bol "iddia edilir" şimdi.
Esas ben bazı haberlere takılıyorum. Haydi telefon konuşması kaydı olabilir de Emenike' nin para sayarken videosu ne alaka? Herhalde FB yöneticileri bu anı kaydedecek kadar salak olamazlar. Varsa hayatımda ilk defa polise bravo derim ayrı.
Bence bir kaç günah keçisi bulunur. Aziz de çocuklar yapmışlar benim haberim yok diye sıyrılır işin içinden. Ne FB küme düşer ne Es-es. Muhtemelen birilerinin tasfiye zamanı gelmiştir. Verilen cezalar da indirilir. Herkes püripak yoluna devam eder. Gönül ister milat olsun, pislikler temizlensin ama bu ülkede pislikler sadece yerlerini başka pisliklere bırakmak için temizlenir.
Ben "..yasa yeni ciktigi icin ancak bu yili baglar.." savini da gayet sacma buluyorum. Bir iste hile varsa her zaman vardir, her zaman da suctur. Ozetle 100. yilimizda da bir hile, hurda varsa direkt verelim kupayi geri. Zira o donem yonetimde adini bile anmak istemedigim igrenclikte bir adam vardi.. O adamin oldugu her yerde bir acaba olur diye dusunuyorum. Gecmis yillarin da arastirilmasi gerektigini savunuyorum.
Yalnız işin ilginci "eğer iddialar doğruysa" bu tarz işlere Aziz Yıldırım'ın direkt olarak bulaşmış olma ihtimali. Yani mesela Aziz Yıldırım, Şekip Mosturoğlu, İlhan Ekşioğlu falan göz altına alınıyor ama bu tarz şeylerin Nihat Özdemir, Ali Koç, Abdullah Kiğılı gibi kişilerde olmayacağını bilirsiniz. Aziz Yıldırım da nispeten saygıdeğer bi iş adamı. "Eğer iddialar doğruysa" ve Aziz Yıldırım direk veya endirek olarak bu işlere bulaşmışsa; ya bu işler ona çok ama çok ciddi bi rant sağlamıştır (sadece şampiyonluk kazanan takımın başkanı prestiji değil, çok daha fazlası) ya da 2 defa son maçta şampiyonluğu kaybetmek kendisine çok koydu, baskı altına girdi ve tamamen taraftarı mutlu edebilmek adına bu işlere girişti. Eğer ikincisiyse "vah vah" diyorum, keşke zamanında gerçekten bıraksaymış başkanlığı. Bir hiç uğruna, göstere göstere şike yapmış olmak çok koyar adama.
açıkçası bir fenerbahçeli olarak çok korkarak açtım ekşibeşiktaş'ı..
sonuçta bir daha okumamak da vardı. neyse ki ilk baştaki batan gemi malcı'ların haricinde büyük çoğunluğunda aklıselim yorumlar görünce rahatladım. neden burayı okuduğumu hatırladım bir kez daha.
evet yeni yasa olduğu için geçtiğimiz sene inceleniyor da. neden fenerbahçe sadece. neden trabzon'un buca, gençlerbirliği, bursa, karabük maçları incelenmiyor.. dinlenmemiş, takip edilmemiş.
faruk özak ve diğer ts'lilerin önayak olduğu sonunda sedat peker azi yıldırım ilişkisi dışında hiçbirşeyin çıkmayacağı bir soruşturma olacağı görüşündeyim.
emniyet müğdürü de açıkladı öyle para alırken falan görüntüler yok.. aynı ergenokon gibi balyoz gibi hikayeler masallar...
temiziz değil demek istediğim, aynı bokun lacivertiyiz...ha keşke aziz yuıldırım'la birlikte diğer renkleri de temizleseler. ama olmayacak..
ve bizi düşürürler de gs, bjk , ts bu lighde kalırsa bu ligin temizlebneceğine inana varsa az da olsa bu blogda gitsin sutopu izlesin..
Sevgili A.A
Sadece masal ile milyonlarca taraftarın başkanını Pazar sabah 7.00 da yatağından almazlar. Bu konu çok derin bir konu ve oldukça dallanıp budaklanacağa benziyor.
Ben de aynı senin gibi bu meselenin araştırılabildiği kadar geçmişe dönük araştırılması, konu ile ilgili en ufak bir teması olanların en ağır cezalara çarptırılması taraftarıyım. (Burada kulüp öenmli değil tekrar söylüyorum kim olursa olsun.)
AMA burada eğer savunmana "ya herkes yapıyor neden bizimle başladı?" şeklinde bir giriş yaparsan baştan kaybedersin. Yargının yapması gereken geçmişe dönük ulaşabildiği bütün pislikleri temizlemektir.
Fakat şu da bir gerçektir;
Eğer bu açılan soruşturma sonucunda iddialar ispatlanırsa Eskişehir, Sivas ve Fenerbahçe küme düşürülürse en azından Türk Futbolunun geleceğini kurtarırsın. Bir daha uzunca bir süre ne bir Başkan ne de bir menejer tuvalette bile yanyana buluşmaz. En azından bundan sonra temiz bir lig izlersin.
İşte bu aşamada siz Fenerbahçe taraftarına tarihi bir görev düşüyor. Sizin bu olay karşısındaki duruşunuz Fenerbahçe kulübünün tarih sayfalarında nasıl yazılacağını belirleyecek. Ya tepedekilerden bağımsız gerçekten büyük bir kulüp, büyük bir camia ve büyük bir taraftar olduğunuzu ispatlayacaksınız ya da başınızdakilerle beraber kibirli bir şekilde dibe gideceksiniz.
Çok ince bir noktadasınız A.A kardeşim. Lütfen bunu doğru değerlendirin...
İki sorunun cevabı önemli.
Fenerbahçe şampiyon olmasaydı bu soruşturma yapılacakmıydı.
Diğeri, Bursa ve Trabzon, ya da sadece şampiyonla eşit puan toplayan Trabzon ''yeterince'' incelenecek mi.
Trabzon'u nereden bileceğiz mesela?
Bu yıl fikstüre bakıp aşağı yukarı bütün maçlarının yanına rahatlıkla 3 puan yazdığımız Trabzon'u? Demek istediğim, iş Trabzon'a gelince Emenike, Sezer, Bülent Uygun gibi belli isimlere yoğunlaşma şansı var mıdır?
Aziz Yıldırım, sırtını mevcut iktidardaki belli güç odaklarına dayamış takımlara karşı 3 defa şampiyonuk kaybetti (2006 - 2008 - 2010).Buna rağmen başına bunlar geliyorsa meselenin yalnız şike, temel saikin de futbolun temizlenmesi olduğuna inanmak güç.
Yarın bir gün sırtını bir güç odağına dayamış bir takım, Beşiktaş'ın şampiyonluk yolunda rakibi olduğunda Beşiktaş'ın hakkının yenmemesi için Demirören'in bağlantılarına ve iş bitiriciliğine güvenmek zorunda kalmak istemiyorum.
@Poseidon
Bir Fenerbahçeliden sağduyu/objektif bakış gibi kavramları bekleyemezsin.
Çok iyi niyetli olduğuna inandığım AA bile bilinç/aba altından "aynı bokun lacivertiyiz. Onu da alın buna da bakın" diyor.
Birisi de çıkıp ulan bunu yapan s...gitsin sarıdan-lacivertten uzak olsun, takım da küme düşşün diyemiyor.
Ben 101. yılın şampiyonluğu da araştırılsın ve Beşiktaş sayesinde zirve çıkan bilgili insanların, Kos'a Engin denizlerden adam kaçıranların olduğu bir Beşiktaş'tan kelimenin tam anlamıyla utanıyorum.
Net de söylüyorum, utanıyorum. Benim yüzüm kırmızı ama senin ki de ileride kızarabilir.
Bunu ancak bir Fenerli söyleyebilir.
Şahsi fikrime gelince, bu ülkede düne kadar üç kilometre yakınına yaklaşılamayacak askerler evlerinden derdest edildi. Bir kulübün başkanı mı alınamayacak. Kimdir Aziz Yıldırım, Fenerbahçe Başkanı olmasa kim tanır, kim bilir?
Orgenerallerin içeride olduğu bir yerde bana ne Aziz Yıldırım'dan ve şürekasından.
HEr ikisi de eğer suçlularsa yatsınlar çıksınlar kardeşim.
Fener de düşecekse düşsün.
Hem sonra bu Fenerliler'de biraz izan olsa, hiçbir yasanın geriye dönük işlemeyeceğini bilir ya da öğrenirler. Mazeret üretmeden önce...
Yasadan önce yapılan ne varsa yapılmış ve bitmiştir.
Ha sadece araştırma halinde bir konu varsa ve bu konuya ilişkin deliller vs yeni toplanmışsa o da yeni yasaya girer. Bunun bazı istisnaları da vardır tabii ki zaman aşımı vs...Hukukçu değilim ama bunu bilirim.
Ama gel gör ki kime anlatacaksın...
Medya zaten hep bildiğiniz gibi...
Fener olmazsa Digiturk bu parayı vermezmiş. Nah vermez. Sözleşme yapmışsın, sözleşmende üç büyüklerden bir tanesi küme düşerse ben bu parayı vermem diye bir madde yoksa, ödersin bebişim.
Hem şikesiz, şaibesiz bir ligin marka değeri daha yüksek olmaz mı bebişim diye de sorarlar adama.
Benim en çok merak ettiğim bu Sansar iti, yorumlatacak mı yaşananları Marcus'çuğuna...
@maui
Zaten çok emin olduğum bi konu bu.
Benim sıkıntım burada başlıyor zaten o kadar körü körüne inanmışlar, o kadar bağnaz yaklaşıyorlar ki olaylara ne desen ne yapsan ikna edemiyorsun.
Farkında değiller ama artık sevgileri renklere, armaya değil. Paraya, güce, başarıya. Kulübe değil artık gözaltında olan başkanlarına...
Kendilerince yarattıkları EN BÜYÜK BİZİZ kavramı şimdi karşılarında çatır çatır yıkılmaya başlıyor.
Neyse kendi işimize bakacak olursak özünde futboldan bütün pisliklerin temizlenmesini istiyorum. Eğer ki Beşiktaş'ın en ufak bir pisliği çıkar da ikinci lige düşecek olursak tek kelime etmem gider TRT'den maçlarını izlerim.
Tek dileğim bu işin sonunun gelmesi, kamuoyuna açık olunması, delillerin herkesce bilinmesi ve davanın senelerce sürmemesi. Eğer ki en ufak bir şaibe olursa bu olay ile ilgili Türk Futbolu şu anda olduğundan çok daha karanlık bir noktaya sürüklenir.
Ps: Bu satırlar yazılırken Fenerbahçe SK soruşturmaya yayın yasağı getirilmesi ile ilgili talepte bulunmuş. Buyrun burdan yakın :)
Aslında bu konuda en masum FB taraftarı. Onlar adına üzgünüm de zaten. 2 şampiyonluğu, bilimum Türkiye Kupası'nı son maçta kaybediyorsun ve sonunda o beklenen şampiyonluk geliyor; ama inandığın her şeyin yalan olabileceği yüzüne vuruluyor.
Kendimizi FB taraftarı yerine koyup, "bize olsa bizim takımı düşürün derdik" diye düşünmek doğru olsa bile pratikte çalışmaz. Bu insanlar ~Poseidon~'un da dediği gibi pek çok koldan en büyük biziz psikolojisine sokuldu ve başarıya aşık oldular. Biz başarıya hem açız, hem tokuz. Ama en azından muhtaç değiliz. Bu takım 10. olsa bile stad her maç full çekecek. Aynısını FB taraftarı için söylemek mümkün değil. Ama suç onlarda değil; onların duygularını manipule edenlerde.
Ha FB kulübü ve Aziz Yıldırım beter olsun, o ayrı :)
"fenerbahçe taraftarına büyük iş düşüyor"
"objektif olmaz fenerbahçeliden" gibi saldırılara takılmadan devam edeceğim yukarıdaki cümleden.
"aziz yıldırım ve ekibi içeri alındığında, fenerbahçe küme düşürüldüğünde milad olacak ve bundan sonra kimse yeltenemeyecek bu işlere, geçmiş geçmişte kalacak tertemiz bir ligimiz olacak"
cümlelerine biraz inanıyor olsaydım önkoşulsuz kabul ederdim bu söylediklerini...
aynı bokun laciverti olduğumuz konusunda en azından hemfikiriz diye düşünerek başlamıştım yazıma ama daha o konuda hemfikir değilmişiz.
"geçmiş de incelensin" isteği ise ancak keşke olarak yer bulur bende. benim demek istediğim bizim incelendiğimiz, teknik takibe alındığımız sezon neden trabzonspor incelenmez.
her şey gün gibi ortada. tepkimiz buna. eğer yeni bir başlangıç yapılacaksa sadece bizimle değil 2010-2011 sezonundan başlansın ama ts de incelensin.
biz bank asya da oynarken geçmişe dönük ne varsa dökülsün.
ama bunlar ne yazık ki laf-ı güzaf
eğer rte'nin aziz yıldırım'ı sildiği haberini, federasyon başkanlığı seçimlerini, aziz'in "zaptedilemeyen tek kale" "atatürk'ün yolunda ilerliyoruz"
söylemlerini doğru okursanız, ve spordan sorumlu devlet bakanıyla birlikte yorumlarsanız herşey apaçık ortaya çıkıyor.
"evet biz düşürelim ve birlikte umalım daha temiz bir lig olsun"
diye hareket ettiğimizde gelecekte ne aptalmışız biz'den öteye gidemeyecek bir süreç bekliyor ne yazık ki..
bu yüzden tarbzon'a dokunulmadan sadece fenerbahçe'nin yanacağı bir değerlendirmeyi temiz lig adına atılmış güzel bir adım olarak yorumlamıyorum ve desteklemeyecğim de...
"ayrıca inandığımız herşeyin yalan çıkması" gibi bir durum sözkonusu değil elbette.
2003 sezonunda onlarca iddia var hakkınızda ama bu ilhan mansız'ı sergen'i gs maçını vs. yalan yapmıyor değil mi?
tüm bu söylenenler doğru çıksa bile ikinci yarıdaki performans, inanmışlık ve birliktelğimiz yalanmış bak denilebileceğini sanmıyorum.
fenerbahçe'nin geöen sene şampiyonluğu haketmediğini söylemek bu kadar kolay olmamalı.
bazılarınızın kendilerine yarattığı dünyayay değinmeden edemedim. "biz düşsek kabul ederdik" ve "fener taraftarı başarıya endeksli, bize olsa stad bankasya'da da dolardı ama fner'de olmaz " dediğiniz sürece o dünyada sesleniyorsunuz ve bu ses dışarıya anlamlı bir ses olarak çıkmıyor.
kendinize yarattığınız bu dünyadan kurtulmanız ve dışarıdan da bakabilmeniz dileğiyle..
A.A
Hala sen sadece Fenerbahçesindesin işin.
Konu Fener'den çıktı. Şu an STS'den Eskişehirspor, Fenerbahçe ve Sivasspor suçlamalar altında. Sadece SİZ değil. Diğer takımları giresun vs. gündem dışında tutuyorum.
Ortaya atılan diğer haberlerden derleyecek olursak;
- Trabzon şikeyi denemiş ama becerememiş gibi salakça bir haber var. Eğer durum böyleyse ve elde kanıt varsa zaten tıpış tıpış onları da alacaklardır.
- Fazlaca duymaya başladığımız "bu daha 1. dalga, bunun 2 ve 3. sü de gelecek" haberleri var ki toplamda gözaltına alınacak kişi sayısının 300 olması bekleniyormuş.
Bu işi bence Atatürk boyutuna getirmemek gerekir. Senin bu söyleminden Beşiktaş ve Galatasaray'ın zaptedildiği gibi garip bir düşünceye kapılıyorum ki böyle bir durumda bu operasyonun çok daha büyüğünün Galatasaray'ın başına gelmesi gerekirdi. Hatta kulübü kapatırlardı. (Bkz: stad açılış protestoları) Murat Ülker, Mehmet Ali Aydınlar gibi hükümete çok yakın sermaye kaynakları belli insanların yönettiği birimler size tarihinizdeki en büyük başarıları kazandırdı. Ne oldu da bir anda işler değişti ? Şimdi size düşman oldular. Sizi yok etmek istiyorlar.
Bence şimdilik bu konuda komplo teorilerini bırakıp gerçekten böyle bir durum olduğu konusuna yoğunlaşın derim. Siz taraftar olarak en kötüsüne hazırlanın gelişmeler oldukça konuyu tekrar değerlendirmek daha mantıklı.
İşin beni korkutan kısmı biz şike yapmadık demiyorsun hala. Biz yaptık ama TS'da yaptı onları da inceleyin diyorsun. İşte sizi (taraftarları) vezir de rezil de edebilecek bu yaklaşımdır. Kendine şu soruyu sormalısın başka takımları karıştırmadan önce;
Eğer bu iddialar doğruysa ben kulübümde Aziz Yıldırım ve diğerlerini görmek istiyor muyum? İddialar doğru olmasa bile şu durumda ilk yapman gereken onların istifasını istemek olmalıydı. Yoksa sadece korktuğun elinden alınacak şampiyonluk ve rakiplerinin seninle bir ömür boyu geçeceği dalga mı?
bu iddialar öncesi ya da sonrasında da aziz yıldırım gibileri kulübümde keşke hiç olmasa diyebildiğim için bunu geçiyorum.
ve bu keşke olmasa dediklerimin temiz olmadıklarına inandığım için şike yapmadık, teşvik vermedik diyemiyorum.
tıpkı sizin de 2003 yılı için hiçbirşey olmadı demeyeceğinizi düşündüğüm gibi.
ama ts hakkındaki komik iddia haricinde başka bir şey olmadığını görerek ve olmayacağını öngörerek ts incelenmediği sürece bu davanın karşısındayım.
uzar gider daha olay şekillendikçe daha net fikirlerimiz oluşacaktır.
ancak belki bir umut dolu öngörü olacaksa da bu davada bizim şike ya da teşvik verdiğimizle ilgili bir sonuca ulaşamayacağını aziz yıldırım-sedat peker ilişkisi nedeniyle aziz yıldırım'ın ceza alabileceğini düşünüyorum.
Hayır kardeşim; eğer 2003 yılında rakip oyuncuya maçta oynamaması için para verdiğimiz görüntülenseydi HERŞEY YALAN olurdu elbette. Nasıl bir kafa yaşıyorsunuz anlamak mümkün değil.
- İkincisi; bizim 2003 ve 2004 senelerindeki Avrupa performanslarımızı da incelersen 1.5 yıl boyunca borumuzun sadece ligde ötmediğini ve o dönemki başarılı performansın herhangi bi dış etmene bağlı olmadığını görürsün.
- Üçüncüsü; neymiş Allah aşkına 2003 yılındaki onlarca iddia ? Kim iddia etmiş, antucu gençler mi ?
- Dördüncüsü; 2004 senesindeki Rize maçımızın incelenmesini Beşiktaş taraftarı herkesten çok ister. Hatta 2004 senesinin tümünün incelenmesini. Hatırlıyor musun 2004 senesinde kim şampiyon olmuştu ? Dikkat edin de o inceleme sonucunda bi şampiyonluğunuz daha gitmesin.
Kenetlenmeymiş :) Kenetlenmenin sebebi "şu anda incelenen maçlarda alınan" başarılı sonuçlar olmasın ?
"bazılarınızın kendilerine yarattığı dünyayay değinmeden edemedim. "biz düşsek kabul ederdik" ve "fener taraftarı başarıya endeksli, bize olsa stad bankasya'da da dolardı ama fner'de olmaz " dediğiniz sürece o dünyada sesleniyorsunuz ve bu ses dışarıya anlamlı bir ses olarak çıkmıyor."
Bana çok anlamlı bir ses olarak çıkıyor. Kimi Şampiyonlar Ligi maçlarında bile stadı dolduramayan Fenerbahçe taraftarı değil mi ? Beşiktaş taraftarını antu gibi yerlerden öğrenemezsin, bi Fenerbahçe taraftarı olarak bilmek zorunda da değilsin ama kendi takımının taraftarını tanımıyor olman tuhaf. Ama önceki mesajımda da dediğim gibi suç sende ve diğer taraftarlarda değil, sizin duygularınızı manipüle edenlerde.
Şu anda kanıtlanmış birşey yok ama iddia edilenlerin doğru olduğunu kabullenerek hala bu zihniyette olman dehşete düşürücü. Uyan artık, geldik.
geçen seneki on dakikalık yanlış şampiyonluk sevincini, bu sene bir ayın üzerine çıkardılar, gelişme var bu renklilerde :)
hem olaya iyimser tarafından bakın febeli kardeşler, beşiktaş'ın asla kazanamayacağı bank asya kupası müzenizi süsleyecek, türkiye kupası niyetine afiyet olsun :)
Alayını ateşe vercen bunların.beter olsunlar.çok dua ewttim ama renkler karışmış bilader.sarı tamam da ben kırmızı diye dua etmiştim laciverte bulaştılar.
sonuç hiç umrumda değil benim.albayrak-dürüst-terim üçlüsü bu korkuyla bu sene bişey yapamazlar.fb ise olacağı vars abile şampiyon olmaz korkudan.bursa ile yarışırız.hayırlı olsun şampiyonluğumuz şimdiden.kutlamalara başladık biz.
burayı sıkı takip ettiğim ve daha önceki konularda da yorumları takip ettiğim için QuresmaA ve benzer kalibredeki yazarlara seslenmemeyi öğütlemiştim kendime. bunun için üzgünüm.
Arkadaş, quaresma değil herhangi biri soruyor; neymiş 2003 yılındaki onlarca iddia ? Öyle çamur attıktan sonra, susup kaçak güreşmek yok. Birşey biliyorsan söyle, hatta git suç duyurusunda bulun.
Herşeyi bi siz biliyorsunuz zaten.
A.A kardeş, azize'ye söyle bizi de satın alsın ama teknik takibe dikkat etsin ;)
@A.A
"Senenin basindan beri TS'yi neden incelemiyorlar" argumanin bilgilerin bu kadar muglak oldugu ortamda cok onemli degil bence. bir ipucu uzerine fenerbahceyi takibe almis olabilirler. "Fenerbahceyi takibe aldik dur rakibini de alalim" gibi bir mantik olamaz tahmin edersin ki. veya da trabzonun da takibe alinmadigini nereden cikariyorsun onu da bilemiyorum. belki de aldilar ama temiz cikti trabzon. ya da temiz cikmadi 2. dalgada sadri seneri de alacaklar bilemiyoruz bunlarin hicbirini.
az once soyledigim gibi bilgilerin bu kadar muglak oldugu bir ortamda veriler uzerinden degil bence esas uzerinden tartisabiliriz taraftar olarak. fenerbahce taraftarlari icin gercekten uzgunum ancak aziz yildirim gibi "kazanmak icin hersey mubah" anlayisindaki bir yonetim anlayisinin yaninda iddialar da kesinlikle yalandir diye dusunemiyorum maalesef. ben diyorum ki eger besiktas'in boyle bir sucu ortaya cikarsa ben ilgilenmem "trabzondu fenerdi galatasaraydi niye onlari incelemiyorlar" diye. ben kendi kapimi supururum bunun utancini yasar o kisileri yasalar temizlerse adaleti ellerim patlayincaya kadar alkislarim. hangi lige dusurulurse de takimimi o ligde deliler gibi desteklerim.
bu arada inceden espri ve alay iceren yorumlari da yanlis bulmakla birlikte normal karsiladigimi belirteyim. keske olmasa ortaya biraz daha net birseyler cikmadan.
Haberlerde Fenerbahce'nin en azindan simdilik Eskisehir, IBB, Sivas, Karabuk, Konya, Ankaragucu maclarinda yaptigi iddialari var. Bir degil iki degil uc degil. Gittikce detaylari, gorsel kanitlari ortaya cikan bu iddialar varken tutup da "Bu karanlik adamlar yakamizdan dussun, biz de Bank Asya'dan temiz bir baslangic yapalim, onurumuzu kurtaralim" otesinde bir laf eden Fenerli'nin samimiyetine inanmam.
Eger bu olaylarin ucu Besiktas'a uzanirsa da lanet olsun biz de ayni seyi diyelim. Abuk subuk herseye kullanilan "Besiktas durusu" kavraminin ici iste o zaman dolar.
Bu arada bu isin sakasi yok artik. Aziz Yildirim ve cok sayida adami, Mecnun Otyakmaz, Bulent Uygun, Umit Karan, Ibrahim Akin ve daha bircok kisi bence hapse girecek ve en azindan FB, Sivasspor (ve belki Eskisehir) kume dusurulecek.
Fenerbahce'nin kume dusurulmemesi TFF'nin FIFA ve UEFA'dan ihracina kadar gider.
fenerbahçe cumhuriyeti küçülerek muhtariyet olarak hayatına devam etme kararı almış zuahahhahahah
2003 şampiyonluğumuza laf eden taş olur ulen fenerliler siz ne kafasını yaşıyorsunuz tüm foyası meydana çıktı takımınızın 2004 yılını da unutmadık Lucescu ne kudretli insanmış adamın dedikleri ortaya çıkmaya başladı.
Gs zaten ayrı bir mevzu bu ülkeye şikeyi getiren takım .
işte o antu malları
http://twitpic.com/5la9pf/full
işte o mallar part 2
http://i51.tinypic.com/14e6luc.jpg
obaa 4-2 yenildiğimiz maça kadar gelmiş kokusu.
http://gundem.milliyet.com.tr/besiktas-maci-icin-hakem-istemis-/gundem/gundemdetay/05.07.2011/1410454/default.htm
Bu arada oldum olası gıcık olduğum şu Reyiz muhabbeti var ya, Serdal Reyiz de utanmadan İbrahim Akın'a oynama mealinde bir laf ettiyse yuh olsun...
O kupayı da alsın soksun...
Bu ne lan bir tane kovduğun topçudan mı çekiniyorsun.
Bu işin ayrı bir geyiği.
Lakin Terim-Ağar-Adnan Sezgin, Bilgili-Aziz-Engin üçgenleri de en az bugün ortaya çıkanlar kadar şereflidir.
2004 sezonundan bahsediyorlar. 2004 sezonu söylentilere göre kendi başkanının kendi cebi yüzünden şampiyonluğu rakibine devrettiği bir yıl değil miydi?
TMSF'ye geçen İstanbulspor'da resmi kayıtlarda şike yapıldığı ortaya çıktı, Bakan ve TMSF Başkanı bile Beşiktaş'a operasyon yapıldı dendi. Ve işin acısı neydi biliyor musun sevgili AA, bunu yapanlar Beşiktaşlıydı. Şimdi onlar dikat ediyorsan klübün kapısından giremiyor.
İkincisi olayı AKP karşıtlığına getirme, bir nevi ergenekonvari hava katmaya kalkmayın. Beşiktaş Kongresi'nde Murat Aksu'nun kazanamamasının yegane sebebi, siyasi bağlantılarıydı. O kongrede tepki konmuştu AKP'ye karşı.
Dışlanmışlık, ötekilik bilmemne...
Yahu kendi kendinizi siz dışladınız bu ülkeden, şampiyon oldunuz, sevineceğinize millete nasıl geçirdik yaptınız. Yok dörtte üçünü yenmişler de üçte ikisine çakmışlar da...
Bağdat Caddesi afişleri, Bizbize yeteriz vs...
Kusura bakma arkadaşım Aziz ve şürekası harbiden beter olsun.
Boktan bir maç sonrasında Ali Koç çıkıp "Şerefsizler" mealinde laflar etmişti ya sonra da holding kanalıyla ben beşiktaş'ı kastetmemiştim vs...
Sİz kendinizi Güney Afrika'da yıllarca kendini üstün gören Boer sülalesine benzetiyorsunuz ya da Rodezya'nın kurucusu Rhodes'lara. Birgün birisi sırça köşkünüze bir çizik atıyor ve şaşırıyorsunuz. Politbüronuz, Pravda benzeri medyanızla size hayali düşmanlar yaratıyor. Nazi'lerin bu kadar fanatik kitle yaratmalarının arkasındaki en önemli güç Hitler değil, Hitler'den etkili bir lider yaratan Himmel'di. Sizin kendi içinizde size yönelik sizi bağnazlaştıran bir propaganda mevcut. Hasan Sabbah'ın fedaileri gibi size cennet vaat ediliyor. Ama birisi gerçeği yüzünüze söylediğinde şaşırıp kalıyorsunuz. Jim Carrey'nin filmindeki gibi bir şovun içindesiniz.
Kalın orada, orada yaşamaya devam edin.
Bizi bize bırakın.
bu klişeyi kimse yazmamış herhalde; 'vay anam vay neler dönmüş serhat ya!'..
arkadaş, ibrahim akın 'ı ayaküstü bize kitliyorlardı, adam hakkındaki iddialar tüyler ürpertici.. daha çok kişilerin ismi çıkar buradan..
konuyla alakalı değil, belki bir post açılır onunla ilgili ama ersan 6 ay yok.. şahsi kanaatimce, ronaldo örneği gibi maalesef kolay kolay eski haline dönemez bu saatten sonra..
Serdar Adalı, İbrahim Akın ile sadece transfer görüşmesi yaptıklarını söylemiş:
http://www.haber1903.com/futbol/egemenle-de-konustum-ne-var-bunda-h1578.html
Benim varsayımım; 2 farklı olay var ve bu ikisi birbirine karıştırıldı.
1) Serdar Adalı'nın İbrahim Akın ile yaptığı transfer pazarlığı.
2) Fenerbahçe'nin, İbrahim Akın'a kendilerine karşı kötü oynaması karşılığında 100 bin dolar teklif etmesi.
http://www.hurriyet.com.tr/spor/futbol/18174029.asp?gid=381
Yani iddialara göre bunun da altından Fenerbahçe çıkıyor. Kafası karışmış bi muhabir muhtemelen bu ikisini kombine ederek; Serdar Adalı'nın Türkiye Kupası finalinde kötü oynaması için 100 bin dolar teklif ettiği sonucuna ulaştı.
Tabi bunlar benim varsayımım.
o değil de, nedense şike soruşturması başladığı günden bu yana aklıma ferrari geliyor.. hayırdır inşallah..
Azizi Yıldırımın tetikçileri Faik çetinerle,Sinan engin devreye grmişler yine..
aziz yıldırım'ın delilleri satın aldığı davad...asdnasdnslkadns o geyik bitti artık dimi:)
Bu arada arkadaş, yukarıda Maui'den bi yorum var, adam Afrika'dan girmiş Rusya'dan çıkmış, Wikipedia'dan girmiş IMDB'den çıkmış. Dünya ile ilgili bilgim 1 idiyse 5 oldu, 5 idiyse 25 oldu anasını satayım. Ufkum açıldı kimliğimi sorguladım.
Tarih kitabı gibi yorum kutusu :)
Soruşturmayla ilgili en fazla bilgiyi veren Ekrem Açıkel'de de hem acar muhabir tipi var, hem de hükumetin adamı kolpa muhabir havası var. İkisinin karışımı; bi yerlere yakın olduğu için kasten bilgi (doğru bilgi) sızdırılan muhabir de olabilir. Bakalım söylediklerinin ne kadarı doğru çıkacak ?