.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
26 Mayıs 2011 Perşembe

Ekşi Beşiktaş Altyapı / Al Kalemi Kağıdı Eline, Sen de Topla!

Ekşi Sözlük'ten Beeyore'nin yazısı, izniyle buraya aktarılmıştır...



Bu takımın asıl sorunu defans değil. Asıl sorun takım halinde skor yükünün paylaşılamaması. Süper lig maratonunda başarı isteniyorsa en az (minimum) 60, ortalama 70 gol atmak gerekiyor. 60 golü atmadın mı şampiyon olamıyorsun bu ligde. Yakın tarihte bunun tek bir örneği bile yok. 

Yani 40 gol atıp ama süper savunma yaparak 10 gol yiyerek şampiyon olan takım ben modern futbolun oynandığı 18 takımlı son 15-20 senede bu ligde hiç görmedim. 

Ligin son yıllarda (bu sene hariç) en muazzam savunma ve dirençiyle oynayan ve ligin en az gol yiyen takımı olan kayserispor ligi ilk 5 de bitiremiyor. 2008-09 sezonunda 26 golle ligin en iyi savunmasını yapmasına rağmen ligi 7inci bitirdiler. O sene ligin en çok golünü atan Beşiktaş (60 gol atmıştı, gördüğünüz üzere minimum rakama yine ulaşılmış) şampiyon oldu. yani en az gol yiyen değil en çok gol atan aldı ligi. Geçen yıl ligin en az gol yiyen yani en iyi savunmaya sahip takımı beşiktaş'tı. 25 gol yiyerek bitirilen sezonu 4üncü bitirdik. Şampiyon kim mi oldu? Ligin en çok gol atan takımı olan Bursaspor (65 gol)

Tablo net;

Bu sezonun yarısından çok daha fazlasını Schuster'li Beşiktaş oynadı. Hani o sözde inanılmaz savunma zaafiyetleri olan, inanılmaz pozisyon veren, inanılmaz gol yiyen gevşek takım yani. Savunması sorunlu, stoperlerinin hepsi sakat, direnci çok zayıf, Aurelio'lu Beşiktaşın bu sezon yediği gol sayısı 36. 


Peki şampiyon kaç gol yemiş? Söylüyorum; 34 Yani yazı ile "Otuz dört". 


O, savunması perişan olan Beşiktaş ile, savunmasında Lugano, Yobo ve Gökhan Gönül gibi 3 muhteşem adam olan, orta sahasında Emre gibi müthiş bir dirençi olan Fenerin yediği gol hemen hemen aynı.

Ee Fener nasıl şampiyon oldu? 



Çünkü bizim 2 katımız gol attı. Ligin en az gol yiyen takımı Trabzon hüsranlarda maalesef. Çünkü attıkları gol sayısı yetersiz geldi. Sadece Eskişehir maçında 1 gol atabileselerdi şu an şampiyonlardı. 

Beşiktaş son 2 şampiyonluğunu defansif kadroları sayesinde aldığı için bizim taraftar şampiyonluğun iyi savunmadan geçtiğine kendini aşırı derecede inandırmış durumda. Oysa biz o defansif şampiyonluklarımızda bile gol yollarında çok etkili idik. 2003 yılında takımda İllhan Mansız ve Ahmet Dursun gibi 2 golcü vardı. Pancu gibi her an gol atabilen bir adam, Sergen gibi gole fazlası ile dönük bir oyuncu vardı. Bu dördünün o sezon attığı toplam gol sayısı; 48. yanlış duymadınız. Bu sezon Beşiktaşın attığı toplam gol kadar yani. O sezon 4 stoperimizin toplam golü 8 idi. stoperler bile skor yükünü üstleniyor yani. Beğenmediğimiz Yasin Sülün bile 2 gol atmıştı. 


Mustafa Denizli döneminde Bobo-Nobre-Holosko'dan oluşan 3'lü toplamda sanırım 45 golü bulmuştu. Evet yanlış duymadınız; "Nobre ve Holosko" dedim.

Şampiyonluk golden gelir, savunmadan değil. Elbette iyi savunma önemlidir ama kriter değildir. Başarı için gol atılır. Futbolda iyi savunma yaptığında her maç berabere biter ama kazanmak için gol atmak zorundasın.

60 gol atmak gerekiyor demiştik. Minimum üstelik! 



Peki şimdi düşünün. 


Seneye bu takımda diyelim ki sadece ligde 70 gol atmak gerekecek . 
Hadi düşünün. Bu gollerin takım içi dağılımı nasıl olur sizce?

Hadi düşünün ya. Alın kağıt kalem yazın tek tek ama realist olun. Quaresma 20 gol atar demeyin yani. Mantıklı olsun yazdıklarınız.

Ben yazayım;

Forvet hattını en son yazacağım.


Quaresma'nın zaten ligde kariyer ortalaması 4-5 maçta 1 gol şeklindedir. Yani 34 maç oynasa (ki bence imkansız, maksimum 25 maç görür), sezon genelinde atacağı maksimum gol 6-7 dir. (bu sene ligde 3 gol attığını unutmayalım, ki biri penaltıydı sanırım)


Takımın bir diğer bankosu Simao daha golcü gibi. Ben seneye 10 golü rahat görür diyorum lig maratonunda. 


Kim kaldı gol atacak? Fernandes mi? Kaç gol atar sizce sezon içinde? 5? 


Necip kaç gol atar? 3?


Başka kim var? Ernst'in kariyerinde attığı maksimum gol kaç ligde? Bir? İki?


Stoperlere bakalım hemen. Fenerin Luganosu 9 gol attı. Geçen yıl  Bursanın stoperi de sanırım 6 gol atmıştı. 


Bizde var mı böyle bir skor yükünü paylaşan golcü stoper? Toraman sanrıım 3 gol attı, bu sene kariyer rekoru kırarak. Geçen sene 1 gol atmıştı. Sivok geçen sene 1 bu sene 2 gol attı. 


Guti kaç maç oynar kaç gol atar sizce seneye? Bu sene bile neredeyse tamamı penaltıdan 10 gol attı sanırım. Bursasporun kalecisi bile geçen yıl penaltıdan 6 gol kaydetti zaten.

Ee hadi başka? İsmail Köybaşı? Aurelio? Kim kaldı arkadaş? 

Forvete geçelim. Bobo'nun kalmayacağı neredeyse kesin gibi. Zaten bu takımda gol atmayı becerebilen bir tek Bobo vardı. Sezonda 15 gol ile skor yükünü en çok üstelenen oyuncu idi 6 senedir. O da gidiyor şimdi şaka gibi. 

Diğerleri? Nobre kaç golü görür seneye? 5? 


Almeida kaç golü görür? 15 diyelim mi? Yirmi atar mı sizce? Yoksa 10 da kalır mı?

Başka kim kaldı abi? Hadi sizde yardım edin. Bu takımda gol atma kapasitesi olan kim var başka? Bakın çok çok iyi oyuncularımız olabilir ama kaleye şut çeken, kaleye yaklaşan, skor deneyen, gol atmaya yakın oyuncu sayısında çok hem de çok fazla eksikliğimiz var 2 senedir. Bu yüzden her sezonu ortalama 45 gol ile bitiriyoruz. Başarı imkansız bu şekilde. 

Hesap net! 



İlkokul matematiği sadece. Yukarıda yazdıklarımızı topla. 45 falan ediyor yine. Hadi sürpriz golcüler olsun, takım içinden 3-5 gol atan. 50 gol. 


Tekrar ediyorum hesap basit. Bana inanmıyorsan sen kendin yap. seneye kim kaç gol atar tek tek yaz kadroda. Sonra topla. 60'ı asla göremezsin (ki 60 bile garanti değil, üstelik bu kadar formda takımlar varken ligde seneye gol barajı 70'i görecektir kesinlikle)

Ve beşiktaş hala stoper, bek falan arasın dursun. Hala gol atan adam almayalım. Aradığımız tek golcü 32-33 yaşındaki Forlan olsun. Fenerbahçe'de 2 adet forvet olan Niang-Semih toplamda 30 gol attı oğlum. 



Ortasahadan Alex'i koyunca rakam 58 ediyor ve bizim tüm takımı geçiyor. Ki bu adamlar harbiden golcüler. Seneye de atacakları rakam minimum 40 olacak bu 3ünün. Üstelik Lugano da her sene ortalama 5 gol atıyor. Emre Belezoğlu, Santos, Gökhan Gönül gibi her sene ortalama 3-5 gol atabilecek adamları da var ek olarak. 


Ve bu adamlar sezonda en aşağı 10 gol atabilecek (minimum rakam) Emenike'yi de kadroya katıyorlar. 

Futbol çok da zor oyun değildir. Elinde gol atan adam sayısı çoksa (bak forvet olması şart değil, stoper bile olur) gerisi ilkokul hesabıdır arkadaş. 

Beşiktaş halen şampiyonluk için transfer yapmamıştır. Takımın dirençi, kadro derinliği falan arttırılıyor ama şampiyonluk için hamlenin h'si yok henüz. Bu takıma gol atacak adam lazım. Simao sabrosa gibi. Hem de 1 değil en az 2-3 tane. Evvela forvetine en az 2 tane gol atan adam koymalısın. Hadi biri Almeida diyelim. Diğeri kim? Ortasahada gol atan adam yok. En az 1 tane koymalısın. 

Sorun defans değil. Hücum! Bu takım 2 senedir lig maratonunda gol kabızlığı çekiyor. Gol atamadıkça seneye yine şampiyon olamayacak. Fenerbahçe'nin son 6-7 senedir her sene şampiyonluğa oynama sebebi süper savunma değl, Türkiye standartlarında süper ötesi hücum hattıdır.

58 Yorum:

BJK4EVER dedi ki...

Eksisozluk'te gormustum ve helal olsun, tam benim kafadan demistim. Tamamen katiliyorum, harfiyen. Sagbek, stoper, solbek hikaye, bize golcu bir ikinci forvet lazim, hemde top-class seviyesinde.

Rakamlara bakarsak; Diyelim ki Simao ve Almeida ligin basinda gelmisti ve ayni performansi sergilemisti. O zaman hucumdaki dortlu 4*2+5*2+7+3 gol atacakti, ki bu 28 gol demek. Ki bunlarin buyuk bir kismi ekstra goller, yani uzaktan sut, duran toplar, penaltilar, ki Guti'nin neredeyse penalti haric golu yok. Ekstra isleri yapan oyuncular bunlar, ama istikrarli bir sekilde gol atacak, gole yonelik efektif oynayan oyuncular degiller. Bu dortlunun bir sezonda attigi gol sayisi sadece Alex ile esit ve bu adamlar 4 kisilik yer kapliyor, 1 kisilik degil.

Sampiyon takim 84 gol atmis, 2. olan takim 69, biz ise sadece 53, sikinti nerede gayet net. 70'lere kadar niye bazi maclarda gol bulamiyorduk? Su enstanteneyi kac defa gorduk maclarda; BJK bastiriyor, sonra son cizgiye inip orta yapiyoruz, ceza sahasinda sadece 1 kisi var. Bazen Almeida ceza sahasina cikiyor, orta yapilirken ceza sahasinda 0 adam oldugunu bile gordum ben! Bizdeki sikinti kalite degil, yuksek kaliteli oyuncular hepsi, sikinti oyuncu tarzi.

Genelde buyuk takimlarda forvet disinda ekstra gol katkisi veren bir oyuncu daha oluyor. Uzak direk kosusu yapabilen uzak forvet olabilir (far forward, Ozan Ipek, Tuncay), ceza sahasinda etkili ikinci forvet olabilir (second striker, Alex), iceri kacan golcu kanat oyuncusu olabilir (inside forward, Villa, B.Yilmaz). Ama bizdeki 3'lunun hicbiri bu tarz degil, Almeida da zaten golcu degil, gol sikintisi yasiyoruz. Normalde bir takimin hucum hatti senede 40-45 gol getirmesi lazim, ama bu 4'lu anca 25-30 gol getirir. Bildigim kadariyla bunlar arasinda kariyerinde 15 gol uzerine cikmis olan yok, Guti bir sene cikti, ama artik o kosulari yapacak fizik guc de yok onda, birde Almeida kariyerinde ilk defa bu sene cikti. Bunlar ekstra katki elbette verir, Quaresma 40 metreden cakar, Simao frikigi atar, Guti cok ekstra bir asist yapar, ama bunlari anca 3-4 macta bir yaparlar, oyuncu tarzi olarak surekli gol atabilecek bir oyuncumuz yok. Bu dediklerimin en guzel ornegi Trabzonspor. Kalite ve yetenek olarak bizim 4'lunun belki ceyregi bile etmezler, ama o kadar efektif ve direkt gole giden oyuncular ki, Umut haric arkadaki uclu golcu ve cok kolay gol atabiliyorlar (Alanzinho, Burak, Jaja). Mac icerisinde hic gormuyorsun, ama gole yakin oyuncu olduklari icin bu eksiklikler hic gozukmuyor, ki bizdeki eksiklik de bu zaten. Jaja bence ilac gibi gelir bize.

Hay ağzına sağlık yazanın.Ben de hep bunu söylüyodum.Zaten elimizde ceza sahasına girmeyen 2 kanat oyuncusu varken gittik çift forvet oynayan Werder'in yardımcı forvet oyuncusunu aldık iyice saçma sapan bir takım olduk.Herkes top atıyor birbirine ama bir tane topa koşan adam yok.Posiyona giremiyoruz.Aralara kaçma işini biraz Bobo yapıyordu ama o da gidiyor.


Mesela Fener'de de kanatlar ceza sahasına pek girmiyor ama her sene 20 küsür gol atıp 20 küsür asist yapan Alex gibi bir forvetleri var ve Alex'in önündeki Niang,Almeida gibi statik bir oyuncu değil artı kanat oyuncuları defansif olarak bizden daha iyi.Yaratcılıkları olmasa bile şok pres yapıp oyunu rakip sahaya yıkabiliyorlar.Set hucumunda bek katkıları bizden iyi.Stoperleri ve kalecileri zaten ligin en iyisi.

Biz seneye Feneri geçip nasıl şampiyon olacağız hiç bilmiyorum. :)

Ayrıca Quaresma falan diyoruz da geçen sene Gs'dan gönderilen Keita geliyor aklıma.O da çok bencil,taktik disiplini zayıf bir oyuncuydu ama ceza sahasına çokça girip forveti 3'lerdi.Bekini kovalardı.Gerektiği zaman pres de yapardı.Quaresma'ya bakıyorum bir de hiçbirini göremiyorum.
Net Keita,Quresma'dan daha iyi oyuncudur.

helldoradotcom dedi ki...

Bobo'cular yine is basinda anlasilan. Bobo ne zaman lig'de 15 gol atti ben hatirlamiyorum, kendisi genelde tek digit adamidir. 8 atar cok formdaysa 9 atar.. 2 kere 11 atti da gazeteler hemen st etienne'le flort ettirmisti. Bu sene de bir sporting yalani uydurdular gidiyor. Portekize tatil icin bile vize vermezler o kadar yavas adama. Almeida ondan 10 cm daha uzun oldugu halde 2 misli daha hizli bir oyuncu.. Butun sezon oynarsa min. 15-20 arasi gol atacagini dusunuyorum. Bobo gidince yerine iyi bir forvet alinmali fikrine ben de kesinlikle katiliyorum. Takimin eksiginin gol olduguna da katiliyorum fakat yazida cok begenilen Fenerbahce ve TS'nin kac maci 1-0 kazandigini da istatistiklere dahil etmek gerek. Bizim toraman'la, ekrem'le, ismail'le 1-0 mac kazanmamiz imkansiz. Bekler en cok adam ihtiyacimiz olan bolgedir. Maicon buyuk yalan gibime geliyor ama uzun boylu saglam 2 gurbetciyle bu is kotarilir. Bobo gidince de forvete bir adam alinir bu is daha izlenir hale gelir..

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Almeida seneden min.15 20 gol atacak bir adamsa neden bu sene 1 yarı boyunca 4 golde kaldı ?

Öncelikle ben bobocu değilim.Bobo yedek kalınca kendine bakmayan,anti pro,duygusal,mental açıdan zayıf bir topçu.Eğer A planında düşünülmüyorsa mutlaka gitmeli.Hatta Bobo'nun sezon başında satılması gerektiğini de ben söylemiştim.Çünkü Nobre'ye 2.5 milyon euro'luk sözleşme imzalatan Figer'in Bobo için daha fazlasını isteyeceğini biliyordum.

Fakat tüm bunlar ,Bobo'nun 4-3-3'ün merkez forveti veya 4-2-3-1'in 1'i gibi mevkilerde Almeida'ya göre çok daha tercih edilir bir forvet olduğu gerçeğini değiştirmiyor.O bölgede oynayan oyuncu mutlaka hareketli ve pres yapan,golü koklayan bir adam olması lazım.Bobo da aslında ortanın tam ideal adamı değil ama Almeida'ya göre o bölgeye daha uyumlu bir isim.

Bir de Beşiktaş çift forvet oynasa bile ben takımımında Almeida'yı görmem istemem.Bu adamın Nobre'den ne farkı var hala çözemedim.Normalde statik,ağır,gol posizyonuna zor giren adamların gol vuruşu iyi olur.Gol posizyonlarında soğukkanlıdır.Karşı karşıya gol kaçırmazlar falan filan.Bu adamın sol ayağıyla topa abanmak dışında ne bir gol vuruşu var ne de gol vuruşlarında soğukkanlılığı.Verimlilik açısından,şu dalga geçtiğimiz Guiza'nın gol vuruşlarıyla Almeida arasında ben bir fark göremiyorum.Fakat sorun şu ki Guiza bir maçta Almeida'nın 10 katı kadar posizyona girme yetisine sahip.

Özetle ne Almeida ne de Bobo Beşiktaş'ın ideal forveti olamaz.Takımın en ucuna Emenike tarzı komple bir forvet görmek isterdim.

powerslide dedi ki...

umarım bir şekilde tayfur hoca bu yazıyı okur da gutiyi alex pozisyonunda oynatmaktan vazgeçer.. guti golcü değil sadece iyi bir asistçi.. gutiye bir çare bulmak lazım o bölge gelecek senenin kaderini belirler..

black03 dedi ki...

Problem sadece gol yollarında demek at gözlüğü takmaktır bana göre. Takım defans ve ofanstan oluşan bir sistemse eğer sistemin kalitesi arttıkça ofansın defansa yardımı da defansın ofansa yardımı da artar zaten. Egemen'i aldık diye stoperlerimiz gol atacak demek değil; çok kaba bir hesap bu. Ancak İlhan'dan beri hasret olduğumuz bir leblebici şart bu takıma orası ayrı.

BJK4EVER dedi ki...

@WCG

Guti'nin zaten seneye aktif bir rolu olacagini zannetmiyorum, ummuyorum. Kulubeden iyi bir katki verir ve her zaman iyi bir alternatif olur.

@bobo

Kesinlikle katilmiyorum. Bobo tek forvet icin ideal de neden 5 senedir asagi yukari hep tek forvet oynayip kendini hala ispatlayamadi? Kaliplarla ve oyuncu tarzlariyla konusmayi pek sevmem, o tamamen sartlara baglidir. Tek forvetli sistemlerde Drogba, Torres, Trezeguet, Villa, hepsi basarili oldu ve hepsi baska tip oyuncular. Turkiye ligi ve BJK icin su an ideali Almeida ve arkasinda golcu bir oyuncu. 4-3-3 oynamak istiyorsak ise hucum hatti komple degismesi lazim zaten, oraya ne Bobo ne Almeida ilac olmaz o zaman.

powerslide dedi ki...

ernst necip fernandes dahil tüm stoperler = 10 gol
simao= 8 gol
q7 = 4 gol
guti = 8 gol (penaltı dahil)
i.akın= 2 gol
nobre = 2 gol
almeida = 13 gol
bobo = 6 gol
veli = 2 gol

toplam 55 gol
gene ay başı gelmiyor :/

makavel dedi ki...

Hiç birine katılmıyorum bizde eksik olan tek şey kadro istikrarı,fenerlede kıyaslama yapıcak olursak birinci nokta gene kadro istikrarı olur ikincisi sağ ve sol bek kaliteleri olurdu ikinci forvet yokmuş falan diyorlarda nihatın iki sezonda beş altı gol attığını kimse görmüyor. Burda sorgulanması gereken biz 4 3 3 ü nekadar oynayabiliriz bu adamalarla?Son şampiyon olduğumuzdaki sistemin ismini rakamsal olarak hala bilmiyoruz lakin bir tv programında uğur meleke mustafa denizliye 3 5 2 oynayan fazla takım kalmadı gibisinden bir şeyler söyliycektiki hocada uğurcucuğum biz 3 5 2 oynamıyoruz falan demişti.İkinci senesinde tamamen 4 3 3 e döndü ve başarısız olduk!schusterin adını bile anmak istemiyorum . Tamam iyi golcüler büyük takımlara her daim lazım eyvallah.. şampiyon olduğumuz senelere bir bakmak lazım defansın göbeğine orta sahanın göbeğine kimler kaç maç beraber oynamış??..
Tayfur hocada şu anda fb yle aynı sisteme geçti 4 defans önlerinde sabit bir ikili kenarda hücümcu açıklar önlerinde bir 10 numara ve birde golcü.İki tane düzgün bekle ve bu takım her türlü yürür şampiyon olurmu bilemem ama diğerlerinden aşşağı kalır bir yanımız yok.schuster döneminde rotasyon manyağı olmuştuk, bakalım fb ye sezonun ilk yarısı neredeyse dağılıcaklardı devre arasında bir jobo geldi diyemi şampiyon oldular? adamların ilk 11 i belli kardeşim okadar basit.Umarım tayfur hoca takımı gene yıldızlar(simao Q7 guti) üzerine kurmaya falan kalkmaz yoksa gene aynı sıkıntıları yaşarız.

makavel dedi ki...

Burda futbolcuları birbirleriyle kıyaslamak da hiç doğru değil.Sistemin olmadğı yerde futbolcu ne yapsın şu iyidir bu kötüdür çok saçma.messi napabildi dünya kupasında?.BU kadro, sergeni ve zagoyu tenzih ediyorum 100.yıl kadrosundan daha kalitelidir.

AQ-47 dedi ki...

Boboculukla ilgisi yok, Bobo'nun oyun karakterinde ancak 2 gömlek iyisi bir golcü olayı çözer. Ayrıca Bobo geldiğinden bu yana kaç maç 11 çıkmış-toplam kaç dakika oynamış bi araştırın da artık boş konuşmayın

Gürcan Ulusoy dedi ki...

yapılan matematik hesabı temelde doğrudur. onun sistemle alakası yok.

hangi sistemle oynarsan oyna, quaresma'nın yılda atacağı gol sayısı bellidir.

çünkü adamın yeteneklerinin ne olduğu, ne olmadığı belli.

quaresma'nın pozisyona girme sıkıntısı da var, girdiği pozisyonu yüksek yüzdeyle sonlandırma sıkıntısı da var.

tipik bir kenar oyuncusu. rakip savunmacıyı bağlayacak ve orta yapacak. olmadı şut atacak.

ki zaten beşiktaş onun yeteneklerini rahatça konuşturabileceği 4-3-3 düzeninde oynattı.

mesele şu, quaresma seneye 10+ gol atar mı?

dönüp dolaşıp geleceğimiz yer budur.

simao veya quaresma'nın burak yılmaz istatistiğe ulaşması lazım ki şampiyonluk yarışında olalım.

burak yılmaz quaresma'nın yeteneğinin 10'da 1'ine sahip değil.

ama neye sahip?

boş koşu yapıyor
savunma arkası koşu yapıyor
arka direk koşusu yapıyor
boyu uzun ve kornerlerde etkili olabiliyor
kenardan gelen ortalara kafa vurabiliyor.


ceza sahasına orta geliyor, içeride adamımız yok diyoruz. olmaz.

çünkü quaresma diğer tarafta "top cezasahasının dışına düşerse alır bekimi bağlarım diye kenarda kalmayı tercih ediyor.

oysa ok gibi ceza sahasına koşu yapması gerekir.

yapsa gelen ortaya vurabilir mi? hayır. kafa golü yapma ihrimali yok zaten.

simao da ha keza.

şimdi bu adamlar bu kadar az gol atıyorken forvetinin 20 gol atması bile bir şey ifade etmez. yetmez çünkü.

ha, quaresma uzak taraftan ceza sahasına koşu yapmadığı için forvet oyuncusu da 2 stoperin arasında tek başına kalır. ona da o kadar gol attırmazlar.

e guti de gol noktasına koşacak fiziksel yeterliliğe sahip depil.

gördüğünüz gibi beşiktaş sadece şu 4 oyuncu üzerinden bile ne kadar yanlış tanzim edilmiş bir takım.

şimdi diyorlar ki, galatasaray baştan takım kuracak. beşiktaş yama yapacak.

hayır!

beşiktaş takımının zaten tamamı "yama". galatasaray sadece bu yüzden bile gelecek sezon beşiktaş'tan daha avantajlı olacak. eğer beşiktaş'ın yaptığı "yama" modeliyle değil de doğru tercihlerle yola çıkarlarsa sezon başladığında geçen senenin küme düşme adayı galatasaray, beşiktaş'ın önünde olacaktır. maalesef durum budur.

yilmaz dedi ki...

yalnız bu sene attıkları goller üzerinden gelecek sezonda aynı oranda gideceklerini düşünmek çok mantıklı değil. Biliyoruz ki quaresma'da simao da almeida da daha fazlasını atabilecek oyuncular. guti yine bu kadar atacaktır tahminen.


Farz-ı misal:
Burak Yılmaz sezonda ortalama 4-5 gol atabilen bir oyuncuydu. ama potansiyeli bu değildi. Bunu da bu sene gösterdi.

Bu yorum yazar tarafından silindi.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
tearkan dedi ki...

şu takım 4-4-2 ye dönsün q7 ve simao'nun açığını kapatmak için defansta beklerde toraman-egemen ikilisinin oynamasına bile razıyım ben. tabi bu durumda forveti yekten değiştirmek, ikili forvete uygun birbirini tamamlayacak iki oyuncu bulmak gerekir.

guti yerine bir sergen, q7 yerine de bir pancu'muz olsa forvette ilhan olmasa da çok şey değişirdi.

fitneci dedi ki...

madem rakamlardan gidiyoruz:
son 10 yıl ortalamaları
atılan gol 72 (2.12)
yenilen gol 30 (0.88)

beşiktaş kadrosunun şekillendiği 2. yarı:
schusterli 8 maçta 12 gol (1.5)
tayfur 9 maçta 16 gol (1.78)

beşiktaş'ın son maçlarda kupa telaşı yüzünden çok iştahlı olmadığını da ilave edelim.

strwind dedi ki...

Konuyla alakası yok ama;

Basketbol takımımızın yıllardır hali malum şu an da hala bir sponsor bulunabilmiş değil, sponsorlar artık ne oluyorsa bilemiyoruz,imza aşamasında anlaşmadan vazgeçiyorlar.Bu yüzden aşağıdaki adreslerdeki mail metnini bilgi@besiktasjk.com.tr adresine mail olarak atmanız oldukça makbule geçecektir.

http://www.kartalbasket.org/basketbol-subesi-icin-mail-kampanyasi-basliyor

ya da

http://www.bjkbasket.org

ya da ya da

http://www.bjkbasket.com/daha-iyi-bir-basketbol-takimi-icin-mail-kampanyasi-baslatiyoruz.html

Haydi beşiktaşlılar,hiç olmazsa gaza gelelim:)

powerslide dedi ki...

bu takıma leblebici sıfatında ailton da gelmişti.

Bu yorum yazar tarafından silindi.
Jesper dedi ki...

Bende şöyle kabaca bir hesap yaptım.
Egemen (3)
Toraman (2)
Sivok (1)
İsmail (1)
Fernandes (3)
Guti(Penaltı,Frikik vs)(6)
Necip (1)
Simao (9)
Quaremsa (7)
Almeida (10)
Bobo(Forlan) 12(18)
Nobre (4)
Ernst (2)
Hilbert (2)
İ.Akın (4)
Veli (2)

Bobo'nun kaldığı vardaydığımız ve sezon istikrarına baktığımızda toplam (69) gol.
Forlan yada onun çapında bir forvet ile toplam (75)gol.

Not : Niang ile Forlan aynı yaştalar. İkiside 79 lu ve Forlan Mayıs doğumlu. Yani 32 yaşına yeni girmiş bir arkadaş. Neden hep 30'na gelen adamı eleştirmek için hep bir yada iki yaş büyük söylenir anlamam..
Geçenlerde biri de Simao'ya 33 demişti. Bunlar ufak numaralar bence.

Basar dedi ki...

Bu durumda Diego Forlan (diğer ikisinden Bobo kalsın, Almeida gitsin. Kendisine de giderken fenerbahçe plaket hediye etsin) çok doğru bir seçim olur. Son 4 sezonuna bakıyorum, sırasıyla:
16
32
18
8 gol atmış, bu sezon düşüşünün dünya kupası bazlı olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca Guti ve Quaresma gibi son iki sezon çat pat maç yapmış olarak gelmeyecek, son 7 sezondur en az 32 lig maçı oynayan biri olarak gelecek. Simao ile anlaşması da cabası.

Yeter mi yetmez! Bence Q7 acilen satılmalı. Şovdan başka yaptığı hiçbir şey yok. Koca sezon 3 gol 5 asist ile oynamış ki hepimizin nefret ettiği Tabata bile 6 asist yapmış! Bu mevkinin bu düzende iyi kötü en az 15-20 gol arasına gol+asist toplamı olarak katkı yapması gerekir. Keşke iyi bir fiyata satıp yerine başka adam alsak. Bence Tuncay'ı alsak, Q7'den çok daha yararlı olacaktır. Q7hırslıysa Tuncay da onun kadar hırslı ve ateşleyici. Oyuna katkısı çok daha fazla olacaktır.

Bu da yetmez. Artık 4lü savunmaların beklerinin de çok verimli olması gerekiyor. Rıdvan'dan bu konuda hala ümidim var! fenerin bekleri Gökhan-Santos yanılmıyorsam 13 gol attı. Sola mutlaka hücum yönü yüksek bir bek almamız lazım ki 11 yıldır Üzülmezi izleyen bu taraftar bunu fazlasıyla hak ediyor.

Basar dedi ki...

Yazmayı unuttum Forlan son 7 sezon:

Oynadığı maç: 323, ortalama sezonda 46 maç

Attığı gol: 155, ortalama 22

Maç başı gol: 0,48 yani 2 maçta 1 gol!

Övünç dedi ki...

Alex-Niang-Semih'i Beşiktaş'a koysak 58 gol atarlar mı sizce ? Gol atan adamlar işte.

Cenk-İsmail-Toraman-Ersan-Ekrem-Fernandes-Necip-Alex-Niang-Simao-Quaresma kadrosu var yedekten'de Semih giriyor diyelim.Bu takım bu adamlara 58 gol buldurur mu ?Bence bulduramaz.

Tek tek adamları kıyaslayarak bir yere varamayız.Bu adamlar golcü bu adamlar değiller ile bu işe çözüm bulunmaz.Açın okuyun Noat'ın Villas Boas ile ilgili yazısını.Bakın adamın hangi adamı daha efektif nasıl kullanmaya çalıştığını.

Saha içerisinde ki kaos düzeltilmediği sürece Messi-Ronaldo koysak hücum hattına toplam 40 gol atamazlar.Tamam rakibin formsuzluğunun da etkisi var ama Kayseri maçının 2. yarısında ki gibi oynayan bir Beşiktaş'ın gol atamaması nasıl mümkün olabilir arkadaş ?

Bizim öncelikli sorunumuz istikrardır ...

AQ-47 dedi ki...

@WCG
taktik konusu bence ayrı bir başlıkta tartışılmalı, geçen ay yine bir 4442 433 343 352 beyin fırtınası yapılmıştı burda, bence sanıldığından önemli. 433 oynamakta ısrarcıysak orta forvet yukarda da yazıldığı gibi ailton tarzı pozisyona girdi mi atan biri olmalı. Almeida, Forlan bu tip adamlar değiller. Ha 2 forvet oynayacaksak Almeidanın yanına Bobo tipinde ancak 2 gömlek üst kalitede bi adam koymalıyız ki açık ara şampiyon olalım. Tek forvet oynadıktan sonra istersen orta sahayı yıldızlarla doldur maalesef forvete mahkumsun. Yıllardır bir "striker" izleyemedik, İlhan'dan sonra sürekli bir topu ezme eveleyip gevelemedir gidiyor.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

oyuncuların isimlerinin yanında oyuncu tipleri yazıyor.

sen oyuncuyu satın alırken o oyuncu tipini de satın alıyorsun.

aynı noatsamisa'nın yazılarında elinde quaresma bulunan takımın simao tercihinin de yanlışığından bahsediliyor.

beşiktaş kadrosunda uzak forvet yok. var olan tek uzak forvet holosko.

onu da bizim elimizde bulunan tipteki ibrahim akın'la değiştirmeye çalışıyoruz.

burak yılmaz bizde olsa bu performansı gösterebilir miydi şüpheli.

ama burak yılmaz bizdeyken de uzak forvet oyuncusuydu.

milan'a veya konyaspor'a gitse de o görev tanımıyla gidecek.

tayfur havutçu quaresma'dan uzak forvet yaratabilir ise, buyursun yaratsın.

bir oyuncuya verebileceğiniz görevler vardır. oyuncu saha içinde aynı anda iki yerde bulunamaz. dolayısıyla sen ona bir şey yapmasını söyleyeceksin.

doğal olarak başka bir şeyi yapmamasını.

quaresma kenar oyuncusu olmayı tercih ediyor. adını quaresma yapan da bu.

sen ondan uzak forvet yaratırsın.

1- bunu istemesi lazım
2- bunu yapabilmesi lazım

türkiye için uzun iş.

borasahin dedi ki...

Ben de tam benzer birsey yazacaktim Ovunc benden once davranmis. Futbol kollektif bir oyun. Oyle Ali geldi 10 gol atacak, Veli geldi 20 gol bulacak gibi basit cebir hesaplari ise yaramaz. Bu oyuncular arasindaki gorunmez kovalent baglar gozden kaciriliyor.

Hakan Sukur'un performansi bir ornek olabilir. 1. Terim doneminden once cok gol atmazdi, sonra kac kere gol krali oldu, 3 kere mi? Pekte tahmin edilmezdi o zaman.

borasahin dedi ki...

@Gurcan

Ovunc'un transfer politikasini ovdugunu sanmiyorum. Basit cebir hesaplarinin disinda birseylerin var olduguna dikkat cekmeye calisiyor zannimca.

Demiroren geldiginden beri hep ayni seyi soyluyorum: Su futbolda 11 tane forvetten takim yaratan bir hoca bulsakta isleri kolaylasak ya da daha genel bir ifadeyle 11 tane Ali Gunes'ten takim yaratabilen hocaya yuzyilin teknik direktoru unvani verilsin :)

~Poseidon~ dedi ki...

Quaresmalar, Simaolar eleştiriliyor olmuş.
Herkes bir bakkal hesabına oturmuş gidiyor. Ama malesef futbol hesap makinesi ile oynanmıyor.
Burada bütün görev tamamen Tayfur Hocada bitiyor. Beşiktaş'ın TAKIM olması gerekiyor.
Uzun zamandır görmediğimiz skorlar olan 4-5 leri de geçen sezon yine bu takım attı.
Tek ihtiyacımız motivasyon. Bunu futbolcuya vermek de TD'nin görevidir.

Bu yorum yazar tarafından silindi.
~Poseidon~ dedi ki...

Bizim yıldız neyimize gaz yaptı tabi bünyeye.
Q7 gitsin Holosko geri gelsin, Guti gitsin Delgado oynasın. Almeida zaten olmuyor yerine Veysel/Youla karışımı bir forvet alalım o zaman 100 gol ile şampiyonuz.

Yapmayın arkadaşlar. Geçen sezon başından itibaren kurulan bu kadronun başarı veya başarısızlığının tek sorumlusu ne futbolcudur ne de yönetimdir. Tek sorumlu Teknik Kadrodur.
Düzgün Sistem, Sürekli Motivasyon, Kazanma Hırsı kavramlarının tek adresi Tayfur Hocadır.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

quaresma az gol atıyor diye kötü oyuncu demedik.

guti de alex'ten daha iyi oyuncu ama alex'ten her zaman daha az gol atar. oyuncu tipleri farklı.

quaresma arka direk koşusunu yapmadığı sürece 10-15 golü bulamaz.

quaresma bulamazsa diğer oyuncunun o özelliği olmalı.

---

takım olmak diyorsunuz ya.

takım olmak birbirini çok sevmek, çok iyi anlaşmak değildir.

birbirini tamamlamaktır.

beşiktaş'ın öndeki oyuncuları uyumsuzlar. birbirlerini tamamlamıyorlar.

takım olunamamasının nedeni bu.

bugün bu bakkal hesabına karşı çıkanlar, maalesef 6 ay sonra yine "takım olamadık" diyecekler.

takım olman için elinde uyumlu parçalar olması gerekir.

bazen tek bir parça değişikliği, tüm uyumu olumlu veya olumsuz yönde etkiler. çünkü görev tanımları değişir.

almeida-guti-simao-quaresma dörtlüsü bu uyumlu dörtlü değil.

uyumsuz parçalardan bir takım yaratamazsınız.

tam da, uyumsuzluk sonucu quaresma, guti ekstra işler yapmaya çalıştıklarında kaybedersiniz takım oyununu.

çünkü sistem işlemiyordur. parçalar birbirine geçmiyordur. quaeresma kaldırır 40 metreden vurur.

powerslide dedi ki...

q7-almeida-simao-guti uyumlu 4lü olmayabilir ama q7-almeida-simao uyumlu 3lüdür.. benim temel görüşüm bunların arkasında oynayacak adam skorer olacak mı olmayacak mı.. eğer gutiye o görevi verirsek gol sorunu yaşarız.. yeni sezonda o bölgedeki oyuncu tercihi bizim kaderimizi çizer.

~Poseidon~ dedi ki...

Gürcan uzun seneler takım sporu yapmış biri olarak sana katılmıyorum.
"Takım olmak" kavramı birbirinin açığını kapatmaktır. Yardımlaşmaktır. Kişisel görüşüm futbolcular puzzle parçası gibi değildir. Her parçanın diğerine net olarak oturması gerekmez. Takım olmak 40 metreden vurmamak değil, 40 metreden vuracağını kestirip ona göre pozisyon almaktır.
Ben futbolcuları oyun hamuru olarak görürüm (sertlik derecesi farklı olsa da) usta kişi o hamuru en doğru şekilde yoğurup eseri ortaya çıkarandır.

Beşiktaş, ne zaman bir yıldız oyundan çıkarken son nefesini vermiş gibi olur, sahaya herşeyini verir, çıkarken yerine giren arkadaşına moral verir ve çıkan oyuncu surat asmadan heyecanla o maçı soyunma odasına gitmeden izler. İşte o zaman Beşiktaş olmuştur. Dikkat et bizim bu sene oyuncu değişikliklerine her oyundan çıkan isyan halindeydi. Herkes taraftara kendini beğendirmek için oynuyordu.

Bence hocanın aşması gereken en büyük problem budur...

gökhan dedi ki...

işin özeti şu. yusuf-bobo-holosko > simao-almeida-quaresma. çünkü ilk üçlünün gol ortalaması ikinciden fazladır. zaten o takım şampiyon, şimdiki 5. oldu.

isim değil, birbirini tamamlayıcılık önemlidir. insanlar hala buraklı umutlu kadronun bizden üstte olmasına şaşırıyor. bende onlara şaşırıyorum. iyi kadro ile şaşalı kadroyu ayırt edemiyoruz maalesef...

şu anki görüntüye bakıyorum, seneye ilk 5'e zor girer, kaosa sürükleniriz. belki galatasaraydaki çözülmenin bir benzeri yaşanabilir.

makavel dedi ki...

Bokunu çıkarmadan hücum bokunu çıkarmadan defans,Tıpkı bu sene içerdeki bursa ve dışardaki gs maçları gibi.Bu takım her türlü golüde atar simaonun almeida nın sezon ortasında geldiğini unutmayalım.almeida bobodan hızlı gol vuruşlarıda hemen hemen aynı.sanki almeida bizim topcumuz degil yada bobo ,neyin peşindesiniz anlamadım ??

helldoradotcom dedi ki...

@oposeidon'a aynen katiliyorum bu kadroya kotu diyeni allah carpar. 2 adet kaliteli bek ve bir adet golcu alinmasi halinde cok daha dengeli bir takim olacagiz.

makavel dedi ki...

beyenmiyorlar naparsın geçtiğimiz sezonlarda zidane falan bizde oynuyordu heralde..

makavel dedi ki...

Burda Demirörenden nefret edenlerin duyguları kadro ve teknik taktik yorumlarada yansıyor malesef.
Olurda demirören
Klubü batırırsa hepinizin istediği olur mevcut futbolcular paralarını alamaz hepsi gider,bizde özkaynaklarımıza döneriz onda sonra a2 de nekadar adam varsa oynar sizde mutlu olursunuz.

gökhan dedi ki...

geçen sene ligi 4., bu sene 5. bitirmiş, avrupada hiçbir başarı elde edememiş takımın hangi taktiğini tekniğini beğeneceğiz ki?

iki sezon ardarda bu kadar kötü sonuçlar alınmasına rağmen, birkaç tane ismi büyük kariyeri küçük adam alındı diye başkanı göklere mi çıkaralım? ben 5 kupa aldım eheh diye kendini övüyorsa o böyyük başkan, iki yıl üstüste ilk 3'e girememenin de hesabını vermeli.

ama vizyonu gelişti yæææææ.

Bu yorum yazar tarafından silindi.
kkkam dedi ki...

futbol günümüzde anormal hızda oynanıyor fb ne yaptı atletik yırtıcı afrikalılara yöneldi Dia Niang ve Emenike biz ne yaptık bobo nobre almeida gibi güçsüz ağır faydasız adamları aldık bu sene yine hüsran olacak .


Amokachi,Pascal,Ferdinand gözümüzde hala birer efsane... neden diye bir düşünün bakalım

~Poseidon~ dedi ki...

@gökhan bu takım ki geçen sezon Türkiye futbol tarihinde en fazla maç yapan, maç/sakat istatistiği en fazla olan, bana göre bir sezonda en fazla formsuz/kafaca bitik adamı kadrosunda barındıran bir takım.

Yerli futbolcularımızın kalite düşüklüğünün yanında geçen senelerde yabancı futbolcularımızın da kalitesi düşüktü. Şampiyon olduğumuz sene oynadığımız futbolu sanırım unuttun. O şampiyonluk futbol ile değil RUH ile kazanılmıştı. Üstelik bu kadrodan çok daha kötü bir kadroyla. Benimde tam anlatmak istediğim bu. İş dönüp dolaşıp Tayfur Hoca'da kilitleniyor.

Bu yorum yazar tarafından silindi.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
~Poseidon~ dedi ki...

@whitecollargent bu demek oluyor ki Bobo artık yolcu. Forlan tamamen Almeida'ya bağlı bence

Bu yorum yazar tarafından silindi.
~Poseidon~ dedi ki...

@whitecollargent sanırım sadece Real'den teklif gelirse Almeida bize teşekkür eder :) ve gider.

Almeida + Musatafa ikilisini bende görmek isterim şahsen. Biri servis diğeri son vuruş üstadı.

Sağ bek şu an en ihtiyacımız olan bölge. Yalnız dikkat ettiysen yabancı konusunda en ufak bir gelişme yok. Sadece arada bir Forlan haberi çıkıyor. Bu kadar sessizlik normal değil. Muhtemelen diğer takımların hamleleri beklenip, bam diye açıklanacak. Amaç belli spor sayfasını 1 ay meşgul edecek transfer peşinde bizimkiler.

Bu yorum yazar tarafından silindi.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
~Poseidon~ dedi ki...

@whitecollargent sansasyonel olacağı aşikar :) ama faydasız bir bölgeye olacağını hiç sanmam.
Geçen sene de bakarsan hep gerekli yerlere yaptılar transferleri. (Hilbert'i ayrı tutuyorum ki o bile yeri geldiğinde çok faydalı oldu.)

Hep söyledim yine söylüyorum. Kim gelirse gelsin sonrasında oynamasını sağlamak, verim almak Tayfur Hoca'nın görevi

Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ekrem M.Sc dedi ki...

Pektemek gelir ve hesaplari alt ust eder. Hadi alin kagitlarinizi kalemlerinizi. Gol hesabiyla sampiyonluk tahmini yapilabilecegine inanan kaldiysa tabi...

Yaz en az 10 gol Mustafa'ya. Forlan da gelirse kesin sampiyonuz desene :) Bakkal hesabin(iz)a gore.

lgn dedi ki...

gürcan burada çok basit ama çok önemli bir tespit yapıyor; beşiktaşın hüccum hattı gol atan bir hücum hatttı değil. rakamların ifade ettiği şey aslında bu.
neden golcü değiller derseniz, çünkü golü oyuncu ceza içinde (ya da çevresinde) dolaşır, oysa beşiktaşta almeida dışında ceza sahası içinde pozisyon alan oyuncu yok.
gutiyi bu bölgeye çekebilirsiniz, fakat bu durumda rakip sahaya 2 oyuncuyla çıkmanız gerekecek. ha bundan 3 yıl önce guti iki işi birden rahatlıkla yapabilirdi ama bugün o fiziksel kapasiteye sahip değil.
hücumdaki diğer 2 oyuncunuz, simao ve quaresma da klasik kanat oyunuları gibi daha çok çizgide oynuyorlar ve gürcanın da belirttiği gibi bu adamları bu yaştan sonra forvet oyuncusu gibi oynatmak pek mümkün görünmüyor.

bakın, almeida bir sezonda en fazla 2007-2008de werder bremende 11 gol atmış. werderin 4-3-1-2 gibi bir dizilişle (3 box-to-box orta saha, önlerinde diego; galatasarayın 2000deki dizilişine benzetilebilir) oynadığı sezonda diğer forvetler rosenberg, klasnic, sanogo toplam 30, diego da 13 gol atmış. almeida ile birlikte 54 ediyor.
bugün almeida ve mustafa pektemek, tek santrfor olarak oynarlarsa toplam 20 golü geçebilirler mi? guti seneye 7-8 golü bulabilir mi? simao ve quaresma 15 golü bulabilir mi? bu abartlı rakamları kabul etsek bile rakam toplam 43 ediyor.

rakamların anlattığı bir şey var, o da şu; beşiktaş etkin hücumcuları olarak bu dörtlüyü kullanırsa golcü bir takım olamaz ve evet, sonuç olarak şampiyon da olamaz. ha tabi 34 gol atarak da tüm maçlarınızı kuazanabilirsiniz ama..
eğer bu oyuncuları daha verimli kullanmak istiyorsa, beşiktaşın çift santrforlu bir oyun oynaması gerekir -ki bu yüzden schuster nobreyi boboyla oynatıyordu. necip-fernandes-quaresma-simao dörtlüsü de böyle bir ikiliyi kaldırır, çünkü hem paslaşarak hem de driplinglerle orta sahadan topu taşıyabilecek bir dörtlüdür.

yok eğer bunların bir anlamı yok, her şey tayfur hocanın bunlardan nasıl bir takım kuracağına bakar derseniz bu birinin eline bombayı verip hadi bakalım bundan bize bi dondurma yap demeye benzer.

tabi tayfur hocanın bu konuştuklarımızın farkında olmadığını düşünmek de saçmalık olur kanımca. zaten geçen senelerin aksine bu yılki transfer politikası da öyle olduğunu gösteriyor.

charmacomma dedi ki...

arkadaslar q7 ve simaolu orta dörtlü türkiye için hayaldir. 2 santraforu da çıkarırsanız orta sahada sadece 2 mücadeleci oyuncunuz kalıyor. bir de asıl düşünmemiz gereken sayılardn dizilişlerden çok ne yazık ki bu ligde guti-simao-quaresma 3lüsünden ancak birinin ne yazık ki 11 de yer bulmasıdır. 2li santrafor düşünüyo ise bu ancak savaşan insanların önüğnde bir sergen tipi olabilir mesela. ya da 2 forvetten biri quresma olsa, arkasınd afizik olarak yeterli bir 4 lünün önünde sağa sola deplase olabilen serbest oynayabilen bir q7 olsa... Gürcanın yazdıklarına katılırsa ki, katılmamak mümkün değil; bu da olanaksız görünüyor.
Beşiktaş yartatıcı, orijinal bi transfer yapmayacaksa 4-2-3-1 ve 4-3-3 kırması bir futbol oynamaya devam edip 1-0 ları takımı olmaya gayret edecek demektir.

Murat Can dedi ki...

3 maç üstüste 4 gol yiyince çok faydası olur eminim sezonda 30 gol atan forvetin.

en güncel örnek işte buyrun schuster. oyun sistemi çok iyi çok güzel dedik elindeki defans kadrosu ipe sapa gelmez adamlardan kurulu olunca lig, avrupa kupa derken 3 maç üstüste 4 gol yedi adamlar.

senin defansın her gelen yan topu içeri alıyorsa, her maç 3-4 golü arkasına adam kaçırıp, pozisyon hatası yapıp yiyorsa defans alacaksın tabii. sonra kaliteli bek alacaksın ki, bindirme yapınca saçmalamasın simao'nun, q7'nin verimi artsın; iyi stoper alacaksın ki defansı önde kurup alanı daraltsın arkaya adam kaçırmadan (sezon başında schuster'in yapmaya çalışıp ferrari, toraman gibi cezasaha içi savunmacısı ağır adamlar yüzünden yapamadığı gibi)

fener bu kadar gol atıyorsa sebebi oyuna çok iyi katkı yapan bekleri ve lugano gibi çirkef ama topu çok iyi bilen stoperidir. (bir de alex tabii)

sonra ligte 80 gol atınca "allah'ını seven defansa gelsin" diye bağırmaz bu mantalite umarım 100 gol yiyip.

Yorum Gönder

Ara