18 Mart 2011 Cuma
Schuster Giderken
Bugün; 18 Mart 2011
Bernd Schuster'in istifa ettiği tarih ise; 15 Mart 2011
Yani olayın üzerinden 3 tam gün geçti, Tayfur Havutçu görev başı yaptı, yönetim sezon sonuna kadar Tayfur Havutçu ile devam kararı aldı. Tayfur konuştu, yönetim konuştu, sular şimdilik durmuş görünüyor.
Bir detayı atladık mı yoksa?
Schuster konuşmadı!
Ağzını açıp tek kelime etmedi. 6 ayda ulaştığı bu eşsiz başarısızlığın gerekçelerini ortaya koymadı, ceketini aldı çıktı. Aylardır biraz da söylediğimiz buydu zaten, Schuster ceketini alıp giderken geriye hangi Beşiktaş kalacak? Kulübün başlangıç tarihini Schuster'in geliş tarihi yapar, Beşiktaş'ın bugüne kadar edinmiş olduğu değerleri hiçe sayar ve sıfırdan başlarsanız işler kötü gittiğinde o ilk noktadan daha geride olursunuz.
Beşiktaş'ta şu an derin sorunlar bulunuyor. 3 ay öncesinin tartışılmaz isimleri bugün kendi geleceklerinden umutsuzlar. Sezon sonu kimler gidecek, kimler kalacak, Almeida gerçekten mutsuz mu, gelecek teknik direktör Quaresma'yla sıkıntı mı yaşar, Guti futbolu bırakıp antrenör mü olacak, Fernandes'in akıbeti ne, Ferrari hain, Ernst tedirgin, Sivok vasat, Bobo yetersiz ve daha Holosko geri dönecek ve bu takım seneye 1 kademe daha yaşlanmış ve bir kademe daha ağırlaşmış olacak.
Ben bir taraftar olarak Schuster'den çıkıp bir açıklama yapmasını bekliyorum. Bu, onun işinin de bir parçası. Ceket alıp çıkmak, bu işin özünde yok. Anlatacaksın, neden başaramadığını söyleyeceksin. Söyleyeceksin ki, teknik direktörlük kariyerinin devamında insanlar sana inanmaya devam etsinler.
Oysa bunlar maalesef Schuster'in ilgi alanında değil. Başarısızlığının üç gerekçesini söylemeye bile tenezzül etmiyor. Ben hayatımda Beşiktaş kulübünden bu kadar kaçarak giden bir teknik direktör hatırlamıyorum. Serdar Bilgili'nin başkanlığı bırakması 1, bu 2...
Madem Schuster bunları anlatmıyor, ben anladığımı yazayım. Bugün Schuster ve Beşiktaş ilişkisinde görünen en net resim, Schuster'in Beşiktaş takımına olan inancını kaybettiğidir. Çünkü inancı kaybolmasa, kalıp başarılı olmak adına çaba sarfederdi. Peki inancı kalmadığı oyuncular kimler, işte bu sorunun cevabı bize bizim geleceğimizle ilgili bilgiler verecek.
Schuster sizce Erhan Güven'e mi, Nobre'ye mi inancını kaybetti. Yoksa Guti, Quaresma veya Hugo Almeida'ya mı? Bakın Bernd Schuster kağıt üzerinde teknik direktör olmadan şampiyon olacak bir takımın gelecek sezonuna bile kalmayı tercih etmedi. Sıfırdan başlayacak bir yarışın içinde bile olmayı zor gördü.
Bu, kaybedeceğini anlayan adamın yarıştan çekilmesi durumudur. Schuster giderse gitsin, önemli olan o değil. Lakin önemli olan Schuster'in bu takıma neden inancını kaybettiğidir. Schuster'in futbol aklına, bilgisine güveniyorsanız, Schuster'in Beşiktaş'tan kaçarak terkedişine kayıtsız kalamazsınız. Çünkü biz yarın Schuster'in inanmadığı bir oyuncular topluluğuyla oynamaya devam edeceğiz.
İşte Schuster'in bir şeyler söylemesi bu açıdan önemliydi. Söylerse, yine bu açıdan önemli olacak. Bu takım, kağıdın üstünde durduğu gibi çimin üstünde durmuyor mu? Bu takım, ufak rötuşlarla tekrar yükselemez mi? Bu takımda gelecek yok mu?
Schuster son kararıyla bu soruların hepsine cevap verdi. Şimdi ise gerekçelerini öğrenme zamanı...
Onun için değil, bizim için!
Etiketler:Bernd Schuster,Gürcan Ulusoy
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(Atom)
Ara
-
TEKNİK DİREKTÖR OLMAK İSTEMEMİŞTİ - Aralık 2019'da Fitbol Dergi için yazılmıştı. AMATÖR LİGLERİN BÜYÜK GOLCÜSÜ OLAN DANİEL FARKE GOLLERİYLE HAYAT VERDİĞİ TAKIMA ZOR ZAMANINDA GİTMEK ZORUN...2 yıl önce
-
Josef de Souza Beşiktaş Orta Sahasına Ne Katar? - Evet, benim için çok çok ayrı bir yer olan bu platforma, vlogger olarak geri döndüm. Bu kez, garanti bir dönüş. Bavulumu alıp, Haydarpaşa Garı'na koymuş v...4 yıl önce
-
İyi ki Doğdun Büyük Başkan! (Metin Tekin Efsane Başkan Süleyman Seba'yı Anlatıyor) - Sarı Fırtına Metin Tekin, efsane başkanın doğum gününde onu anıları ile yad ediyor. Seneler evvel dediği gibi "Efsane, yıllar aşıp yüzyıl öteye geçebilme...4 yıl önce
-
Atleti - Atletico Madrid. Bir takım kurmuş... Bu takım sahada sanki bir vatan toprağını ya da bir ülküyü müdafaa eder gibi, bir kaleyi müdafaa ediyor. Sahaya çıkma...4 yıl önce
-
Golcü Şampiyon Yapıyor mu? - Gomis'in sezona muazzam başlaması üzerine Twitter'da bir tartışma gördüm. Tartışmanın temeli Gomis'in bu performansının Galatasaray'ı şampiyon yapıp yapmay...7 yıl önce
-
sinanyyilmaz.blogspot.com - Sinan Yılmaz'ın yeni ve profesyonel yazıları* sinanyyilmaz.blogspot.com* adlı blog adresinde olacak.9 yıl önce
-
Euroleague bwin Mart 2015 MVP Nemanja Bjelica Röportajı - Fenerbahçe Ülker dokuz maçlık bir galibiyet serisi yakalamış durumda ve 2008-2009 sezonundan bu yana ilk kez Euroleague 'playoff'larına katılma hakkını ...9 yıl önce
-
Önce krampon, sonra performans - Her çocuk gibi sokaklarda başlayan futbol maceramız, bazı çocukların yaptığı gibi benim de toprak sahada devam etmişti. Sonrası okul, iş, hayat mücadeles...9 yıl önce
-
NBA: Bir Ayın Ardından... (Part 1) - Her ne kadar başlığımızda bir aylık zaman dilimini ele aldıysak gerek tembellik, gerek iş güç yüzünden yazının paylaşılması, gerekli güncellemeler yapıldık...9 yıl önce
-
Bu Sefer Bahanem Var - Yine ihmal ettim blogu ama bu sefer sağlam bahanem var. Son 9 senedeki ikinci kıtalar arası taşınma olayına kalkıştım. Bilenler bilir, son 9 senedir Avus...10 yıl önce
-
Babylon Dergisi Röportajı - http://www.aliece.com/2013/11/babylon-dergi-ali-ece-roportaji/#more-189510 yıl önce
-
Arsenal Kendine İnanıyor - Arsene Wenger'in sözleriyle, *"İyi bir rakibe karşı alınmış tatmin edici galibiyet." *Arsenal hafta sonu Liverpool'u oyun dışı bırakarak, bölüm bölüm saha...11 yıl önce
-
-
35 Yorum:
Bence yuzu yok aciklama yapmaya. Uzatmaya da gerek yok. Basarisiz oldu, basarili olamayacagini anladi ve gitti, o kadar. Cikip hangi oyunculara inancini kaybettigini anlatmasi oyuncu suclar gibi olur ve bize faydadan cok zarar verir, gerek yok bu tur seylere. Schuster basarisizdir, acik ve net, daha fazla da ustelemeye gerek yok, didik didik etmeye gerek yok.
Bu arada Turk basini henuz yazmadi, ama France Football'a gore Marsilya Bobo'yu istiyormus Brandao'nun yerine.
@BJK4EVER
Hocam eger ki Besiktas kulubu son 6-7 senede anli sanli basarilara imza atmis olsa ve Schuster gelip basarisiz olmus olsa tamam, didik didik etmeyelim, sormayalim.
Besiktas'in sorunu var. Hem de cok. Schuster geldi, gitti ve tabuta iki civi daha cakti sadece.
Onu konusma, bunu konusma; sonra yarin baska bir teknik direktor gelsin ve biz arkasindan "X basarisizdi" diyelim.
Besiktas'ta Lucescu'dan beri sportif anlamda basarili teknik direktor yok. Denizli iki kupa aldi, ama onun esas basarisi takimdaki havayi degistirmesiydi, sok etkisi ve gelen ofori havasi ikinci sezonda gidince o da bitti.
Bugun Bagis Erten de yazmis mesela, ben de daha once dile getirdiydim. Schuster neye geldi, niye gitti bilmiyoruz. Yonetim Schuster'den ne bekledi bilmiyoruz. Taraftar ne beklemesi gerektigini bilmiyor.
TD gelir, TD gider. O kolay.
"Guti ve Quaresma geldi gene de basarili olamadik." durumu var. Buradan "Demek ki baska bir sorun var?" sorusunu sormak yerine "Schuster yapamadi iste baskasi gelir yapar" sonucuna gidiyoruz.
Cevaplari simdi bulmak zorunda degiliz, ama bazi sorulari sormak zorundayiz.
Giderken arkasından gerçekten enkaz bıraktı, çok şey söylendi tekrarlamaya gerek yok ama bu adam başarılı olamadı nokta. Ben artık bu adamı kafamdan silmek istiyorum, sanki hiç gelmemiş gibi hatırlamak istiyorum beşiktaşımı, bırak ayrılan sevgililerin arkadaş kalmaları birbirlerinin ölümünden bile haberi olmaması gibi. Olmasın zaten isterse tavşanlı linyitsporu şampiyonlar ligi şampiyonu yapsın "ahh vahh tühh" diyene yazıklar olsun. 34 yaşındayım ama bu kadar rezil bir sezon görmedim. Futbolcu çöpüğü cabası.
@Gurcan
Schuster giderken "..Su su su oyuncular benim istedigim sistemi oynayamayacak oyunculardir. Ben sistem degistirmeyecegime, kulup de her sene 5-6 adam alamayacagina gore beklenen basari seneye de gelmeyecegini dusundugum icin her iki tarafin da zamanini bosuna harcamak istemedim" deseydi ne dusunurdun?
Aslinda aynen senin uzun zamandir dile getirdigin bir soylemi destekler bir aciklama olurdu bu. Besiktas holosko'dur, nobre'dir, toraman'dir, bobo'dur. BU adamlarla da bu oyun bu kadar oynanir. Ha 2 sene once sampiyon olmamis miydik dersen de, olduk da simdi nerdeyiz abi? derim.. Demek ki gundelik sampiyonluklar mi yoksa koklu degisiklikler mi gerekli bu takima? Takdir edersiniz ki koklu degisiklikler de acisiz sancisiz olmuyor.
Bunlari Schuster'i korumak icin yazmadim. Sadece farkli acidan degerlendirmek istedim.
Hangi sorular hocam? Ne gibi fayda getirecek? Benim aklima gelen 5 faktor var; antrenor, oyuncu toplulugu, personel, taraftar/camia ve diger faktorler (hakem hatalari, rakiplerin durumu, anlik sanssizliklar vs).
Taraftar desen, gecmiste cok elestirildi, ama bu sene hic desteksizlik veya tepki gordun mu? D.Kiev macinda oldu ki o an zaten sezon bitmek uzereydi bizim icin. Bizimle ayni konumdaki GS stadlarini yikip parcalayip antrenor baskan oyuncu kim varsa kufredip istifaya davet etti, dusun.
Oyuncu toplulugu desen, gecmiste yerlilerin yetersizligi ve yabancilarin rakiplere gore siradanligi cok konusuldu. Ama bu seneki kadro iyi be abi, tas gibi. Hoca homojen bir yapiyi saglayamadi, dogru tercihleri yapamadi o ayri konu.
Yonetim desen, gecmisteki hatalarindan ogrendiler, son 2 sene de Tabata haric bence hatali veya anlasilmaz birsey yapmadilar. Transferler maliyet ve kalite acisindan cok iyiydi, maaslar tikir tikir odendi, son birkac hafta haric (ki o an zaten kopmustuk) sacma aciklamalar da yapilmadi. Hatta devredeki transferlerden sonra onumuzdeki senenin takimi diyip baskiyi dusurmek de istediler, daha ne olsun?
Personelin etkisi zaten sinirlidir, kaliyor 2 faktor; diger faktorler olarak hakem sanssizliklari oldu, cok fazla sakatlik oldu, ama bunlar asla 20 puan farki aciklayamaz.
Schuster berbatti ama hocam. Tekrar madde madde saymaya gerek yok zaten. Schuster gidince hersey duzelecek degil, hatalar olursa yine olacak, ama bu senenin 70% olarak sorumlusu Schuster'dir. Eger sence baska bir faktor varsa, aklina birsey geliyorsa soyle, acikla tartisalim. Bence ne oyuncular, ne taraftar, ne yonetim Schuster kadar sorumlu degildir.
@helldorado
Bende desem ki sende kafandaki sistemde diretme, eldeki malzemeye gore bir yapi yaratsaydin olmaz miydi? Futboldaki altin kuraldir, eldeki malzeme sistemi belirler. Hep ayni ornegi veriyoruz, ama Lucescu da 4'lu savunma hastasidir ama bizde tas gibi 3'lu oynatti hazirlik maclarinda 5 yiyince. O da zorlayip basarisiz olabilirdi, Ronaldo Zago vs gitsin, bana 4 kanat adami 2 stoper alin diyebilirdi, dedi mi?
Elinde bezelye varsa sen izgara yapmazsin abicim. Yanina patates birsey uydurup tencerede yemek yaparsin. Elinde bezelye varken bezelyeyi izgaraya koyup icine edersen ve sonra bana et vermediniz ben napayim dersen seni oracikta doverler. Bu kadar basittir bu olay.
Biz Ispanya liginde oynamiyoruz, rakiplerimiz Barcelona veya R.Madrid degil. Sampiyonar Ligi sampiyonlugu da beklemiyoruz. Toraman'i begenmeyebilirsin ama bize 20 puan fark atmis takimlarin stoperleri Egemen, Giray ve O.Erdogan. Holosko'yu begenme, ama rakibin oyuncusu senden kovulmus Burak Yilmaz. Koskoca Bursaspor'un maliyeti buyuk ihtimalle Quaresma ve Nihat'i anca karsilar, o zaman malzeme kotu vs demeyeceksin, sapkani onune koyup dusuneceksin.
@BJK4EVER
Schuster basarisizdi, burasi net. Ama "basarisiz" deyip gecemeyiz.
Taraftar gectigimiz senelerde niye elestirildi yahu? Besiktas taraftari her sene ne kadar destek veriyorsa bu sene de o kadar verdi, ne eksigi ne fazlasi. Ben gozle gorulur bir fark bulamiyorum.
Oyuncu toplulugu tas gibi olsun, ama fazla tas agirlik yapar. Hakkaniyetli konusalim, bu kadronun siskinlik sorunu yok mu? Sag acik olarak alinan adam sag beke gecti, sol bekte alternatifsiziz, stoperler sakatlanip duruyor, Bobo iyi kotu idare ediyor diye yeni forvet aldik simdi hepsi kotu oldu, ortasaha elemani dolu oynatacak yer yok... Bu mu tas gibi kadro?
Yonetim iyi transfer yapti diye komple aklanamaz. Transferler Serdal Adali'nin vizyonu, onu kenara koyduk. Peki ya diger cepheler? Duren ve Demiroren'in agzindan butun sene boyunca hayirli bir laf cikti mi? Taraftarla iliskileri nasil tuttular? Sene basindan beri yazdim: Beklenti ayarlanabildi mi? Devre arasinda kolpadan "gelecegin takimi" mesaji vermekle bitmiyor bu is, medya Schuster'i testislerini avucladi diye linc ederken sert aciklama yapacaksin, Karabukspor macindan sonra degil. PR konusunda tam bir basarisizlik abidesi yonetim.
* * *
Sen bugun "Schuster basarisizdi, gecelim gidelim" derken ne diyorsun biliyor musun? "Schuster yerine baskasi olsa kesin basari gelirdi." Peki ya Schuster yerine baskasi gelse ve gene basari gelmese, bu sefer ne yapacagiz?
Hayati bilgisayarlar "0 - 1" olarak algilar, insanlar degil. Bu sefer yapmayalim bu hatayi.
Oyle deme bence, gecmiste cok daha kolay oyuncu/takim isliklardik, baskin bir ortam yaratirdik. Bu sene H.Arikan disinda bir isliklama oldu mu? Benim bildigim kadariyla olmadi. Takim rezalet oynarken bile destek oldu bu taraftar.
Sag acik olarak alinan adam sagbeke gecer. Gecmis yillarda sagbek oynamis ve burayi kotarmis Toraman'i orada bir kere bile oynatmazsan, Ridvan gibi bir oyuncuyu silersen orada Hilbert oynar, dogal.
Sene basinda solbekte alternatif olarak Ismail, Uzulmez, Ekrem vardi, sorun goremiyorum.
Bobo takir takir golleri atarken sen adami yedek birakirsan, kusturursen ve oynatmazsan o da usanir, bikar, verim alamazsin, o da dogal.
Duren'in nasil bir hayirsiz aciklamasi olmus? Oyuncu de antrenor arkasinda durdu hep, herkesin yaptigi kadar hakem hatalariyla ilgili uslup ve sertlik olarak dogru kivamda aciklamalar yapti. Yonetim beklentiyi yuksek tutmadi. Gecmiste her sene UEFA kupasini hedef koyarken bile bu sene final lafini agizlarina almadilar, gidebilecegimiz kadar gidecegiz dediler. Hedefleri uzun vadede koydular, kisa vadede degil, bu da normal.
Ve evet, Schuster yerine baska birisi olsa cok daha basarili olurduk. Belki sampiyon olamazdik, orasini bilemeyiz, ama liderin 20 puan gerisinde olmazdik, onu biliyorum.
Daha 3 gün oldu, henüz açıklama yapmaması doğal bence. Olası sorunlar hakkında tahmin yürütülebilir elbette, ama bekleyelim görelim. Yok eğer bir süre sonra hala sorunlar hakkında konuşmazsa iki olasılık var;
1) Sorun kendisiydi ve bunu dile getirmek istemiyor.
2) Sorunları dile getirmek bile umrunda değil. Şimdi ben Schuster'in totalde iyi bir insan olduğunu düşünüyorum ama çalıştığı, ekmek yediği yerlere pek sadakati olduğunu da sanmıyorum. Barcelona maçından önce takımının hiç şansı olmadığını açıklaması, burada sorunları çözmek için pek uğraşmaması, tembelliği vs. Yahu bi futbolcu milli takımında oynamak için para ister mi ? Hadi zerre kadar vatanseverliğin olmasın, yine de seni yetiştiren sisteme olan saygından milli takımda oynarsın. Ama işte sadakat meselesi. Umursamıyor..
Baktı yönetimi, medyası, taraftarı bir bok çukurunda yaşıyor ve mutlular "ulan dünyanın parasını veriyorlar ama bu kokuyla yaşanır mı" dedi arkasına bakmadan gitti. Akıllı adamın hali başka oluyor.
Bi de şu var; devamlı birilerini kovduğumuz için kendi gideni görünce yadırgıyoruz.
@BJK4EVER
Abi n'aptin? Erhan'indan Ismail'ine, Tabata'sindan Delgado'suna, Holosko'suna islik-kufur yedi oyuncular yahu... Artik taraftar Guti'yi, Quaresma'yi, Simao'yu da isliklamaz zaten. Ha, boyle gidersek seneye o da olur.
Yonetim konusuna gelirsek, uzun uzun yazdiydim zaten gecmiste neyi yanlis yaptiklarini:
http://eksibesiktas.blogspot.com/2011/02/ksm-ii-yonetimin-kotu-yaptg-kriz.html
Tabii bu konularda gorus farkliligi olabilir de, benim senin "Diger her sey optimumdu" savlamana katilmam, Zerrin Ozer tonlamasiyla soyluyorum, mumkun degil.
Optimum tabii ki degildi, bende belirtiyorum zaten. Ama sucun yarisindan fazlasi net olarak Schuster'de. Gecmiste bu her zaman boyle olmamistir. Tigana doneminde kadro cok kotuydu, Riza doneminde yonetimin buyuk hatalari vardi, Del Bosque doneminde transferler rezaletti, ama bu donem bence oyle bir donem degil.
Ben altin semer vurmayi reddediyorum.
ben öyle kuru kuruya gittiğine kesinlikle inanmıyorum ,kesinlikle el altından tazminat hususunda bir şeyler dönmüştür malum bizim başkan çok cömert..
açıklamaya yapmaya yüzü de yok, niyeti de yok çünkü beşiktaş zerre kadar umurunda değildi adamın.
"Schuster'in futbol aklına, bilgisine güveniyorsanız" denmiş yazıda, bu adamın değil futbol aklına, normal aklına güvenen kaldı mı acaba?
gecenin bi saati seni terkediyorum diye mesaj atıp hiç bir açıklama yapmayan sevgili gibi olmuş schuster.
abi nefretinize saygı duyarım da bu kadar da gözünüzü kör etmesin o nefret. yok açıktan para almıştır kesin, yok yönetim güllük gülistanlıktı. abartmayın.
yahu her şeyi geçtim zamanında yaygara koparılmıştı ali güneş - tigana meselesinde. şimdi aynı şekilde gelişen bir rıdvan - schuster olayı var; (ki cartalete'yi takip edenler az çok bilir bu konudaki yazısını ve rıdvan'ın saygısızlığını) ama gündeme dahi gelmiyor.
bir abalı bulduk vurdukça vuruyoruz; ama kazın ayağı öyle değil işte.
20 yaşında bir çocuk saygısızlık yaptı diye cezası bu mudur yani? adam öldürdü sanki. neyse tayfur hoca geri getirmiş zaten rıdvan'ı. o da bundan sonra daha akıllı olacaktır bence.
ben aynı çizgimdeyim.
rıdvan şimşek'in schuster'in ayrıldığı gün idmana çıkmasını kelimelerle ifade edemiyorum.
bu ortamdan nefret ediyorum diyeyim özetle.
aynı şeyi chatman için de söyledim.
rıdvan'ı kadro dışı bırakan kim?
yönetim ise, şimdi neden affediyor?
schuster ise, rıdvan schuster'in cep telefonu nu falan çaldı da aralarında kişisel bir husumet mi oluştu?
yoksa schuster rıdvan'ın beşiktaş a takımını mental düzeyde taşıyamadığını mı düşündü?
schuster rıdvan şimşek'e davranışında kişisel problemini gerekçe gösterecekse schuster adam değil. o zaman yönetim neden schuster'e hoop dememiş?
yok schuster rıdvan'ı beşiktaş için kadro dışı bırakmış ise, rıdvan hata etmiş ve bu hatanın cezası bu ise, neden affediyorsunuz adamı?
hem de schuster'in gittiği gün.
ben schuster'i sevmiyorum. ama rıdvan konusundaki kararına saygı duyuyorum. bunun bir kişisel problem olmadığını, beşiktaş için karar aldığını düşünüyorum.
bu bağlamda rıdvan'ın daha ilk gün kadroya alınmasını skandal bir tercih olarak yorumluyorum.
hadi kurumsal değilsiniz, bari gibiymiş gibi yapın.
Schuster'i cok konuda elestirdim, ama Ridvan ve Tekke konusunda elestirmemek lazim. Bir antrenor bu kadar net bir bicimde bir oyuncuyu siliyorsa vardir birsey. Ridvan'i yetersiz olarak gordugu icin geri gondermediyse tabii. Aralarinda birsey gecmistir ve o birseyden de Tayfur haberdar olmalidir bana gore. Haberdar ise niye tekrar geri aliyor, haberdar degilse bu daha da kotu zaten.
rıdvan yetersiz olduğuna göre demekki nobre aurelio çokmu yeterliler veya nekadar yettiler ligin geri kalan döneminde, anlıyamıyorum sizi..
şu kadar kaliteli adamın arasından bu kadar berbat bir takım çıkardığı için kendisine plaket vermek gerekirdi..
Rıdvan ne saygısızlık yapmış ki ?
Bir de A2'ye göndermesindeki amaç ne ? Yetersizlik değil bence. (Zaten yukarıda saygısızlık yaptığı söylenmiş.) Cezalandırmak için geçici olarak mı gönderdi, yoksa kendi çapında Rıdvan'ın kariyeriyle mi oynamak istedi ? Yok cezalandırmak için ise, Rıdvan 20 yaşında olduğuna göre geçici olarak A2'ye gönderildiğini düşünebiliriz. Bu durumda affedilmesi anormal bir mevzu değil. Sonsuza kadar A2'de kalacak değildi ya.. Ya affedilecekti, ya kiralanacaktı, ya da satılacaktı. A2'de çocuğun kariyerini çürütmenin manası yok.
@taerkan
Ridvan'in saygisizligi nedir, cartalete'de bulamadim.
Bu arada daha önce tartışılmıştır da; Rıdvan ve İsmail bi arada oynamaz 4'lü defansta. Ama 3-5-2'nin 2 kanadında fena durmayabilir o ikisi.
Bu yüzden Rıdvan'ın sağ açık veya sağ içte denenmesi daha iyi olabilir - 4'lü defanstan vazgeçmeyeceksek. Tayfur'un kapasitesini bilmem de, Rıdvan'ı yeni bir mevkiye devşirecek hocanın da çok dikkatli olması gerekiyor tabi.
Tayfur'dan 3-5-2 veya 3-6-1 denemesi bekliyorum ben bu arada.
Butun sucu teknik direktorlerde arayan anlayisi lanetliyorum.
@ekrem
imam o.. cemaat bilmem napar meselesi gibi düşün!
@makavel
Hangi imam gelse farketmiyor ki, bizim cemaat hep sicista...
Daha atasozunu oturtamamissin ki.....
Sene boyunca Schuster'e toz kondurmayan, butun yanlisliklarini ve rezilliklerini sineye cekenler simdi "ya tamam, istikrar, farkli bir Besiktas vs. icin Schuster'in arkasinda durduk, herif agzimiza sicti; yanlis adamin arkasinda durmusuz" dememek icin kadrodan, taraftara, yonetimden cemaate her seye kufretmeye razilar. Ya tamam kotu yonetiliyor kulup, Demiroren tarihimizin en kotu baskani, kadronun sikintilari var vs. ama bunlar Schuster'in benim Besiktas'in basinda gordugum en beceriksiz ve saygisiz teknik direktor oldugunu degistirmiyor. Kacip giderken ardinda biraktigi maddi, zihinsel, ve psikolojik tahribati asmak kolay olmayacak ama Schustersiz Besiktas bence daha guzel. Hala cikip Schuster edebiyati yapanlara da tek soyleyecegim: "Me importa un pepino".
Herşeyi tartışın ama rıdvan konusunda schuster hata yaptı demeyin.
Bence rıdvanın şuan a takıma çıkarılması hatadır.Hatta a2 takımında bekleyen ve şuan için rıdvandan daha iyi olduklarını düşündüğüm 4-5 oyuncuya yapılan bir ayıptır.
Cartaletenin son a2 maçları ile ilgili yazılarını okuyun, tavsiye ederim.
Simdi Tayfur cikip dese ki; bizim icin ligdeki hedefler bitti, kupayi kazanmak istiyoruz ve kazanacagimiza inaniyorum ve kadroya tamamen guveniyorum, ligde ise genclere forma sansi verip gelecege yatirim yapacagiz. Ve bu aksam mesela stoperde Atinc, Furkan, sagbekte Oguz/Ridvan oynasa, solda Dogukan olsa, orta sahada Cumali, Muhammed, Erkut, Hasan, Kadir en azindan sonradan girse kim buna karsi cikar? Ligde 7. olmusuz, hala umarsiz bir sekilde mac kazanma pesindeyiz, inanilmaz. Muhtemen kadroyu gordum, stoperde yine Aurelio, ortada formsuz Guti falan var yine, sinirlendim, tek arti Dogukan.
Cenk
Oguz Sivok Furkan Dogukan
Ernst Necip
Quaresma Fernandes Simao
Almeida
Kulube
Umut
Atinc
Ekrem
Cumali
Guti
Muhammed
Bobo
Boyle bir kadroyla memnun kalmayacak Besiktas'li var midir acaba?
@bjk4ever
Tayfur hoca konusunda tek tereddütüm aslında bu konu.Sonuçta o da kendini ispatlamak isteyecektir.Başarılı olma durumunda seneye kalma ihtimali var.Bu yüzden gençlere şans verip riske girmek istemeyebilir.Ama yönetimden bu yönde bir talep geldiyse ki bence gelmeli şans bulan oyuncular olacaktır mutlaka.
@ Bjk4ever
Schuster vs. Diğer tüm unsurlar konusunda yazdıklarına Shelbyl düşündüklerimi yazmış, sen de biliyorsun zaten. Ancak genc oyuncuların kullanılması konusunda genel yaklasim olarak hemfikirim seninle. Yalnız "problem sadece ve sadece Schuster'di" diye düşünüyorsan, takımın halen 4.lük şansını kovalamasini herkesten çok senin iddia etmen lazım. Kayseri'yi yenersek fark onlarla 4'e düşer. Antep'le de 7 puan fark devam eder. Geri kalan 8 maçta 7 puan farkı kapatmak (hele hele kupayı kovalayan bir rakip karşısında) imkansız değildir. Çok olası demiyorum ama senin iddia ettigin gibi takımı aşağı sürükleyen unsur gittikten sonra senin bunu hepimizden fazla savunman gerekir bence.
Seytanin avukatlığını yapıyorum burada, aslında ben de senin gibi Oğuz'u, Hasan'ı falan görmeyi çok isterim. Ama Tayfur Hoca'nin da kendini kanıtlama, aritmetik şansı sonuna kadar kovalamasi anlaşılması gereken bir durum.
Schuster'in yaptığını "onurlu bir istifa" olarak görmeyi çok istiyorum. Ancak, ilk günlerde iddia edildiği gibi başka bir takımla henüz anlaşmamış almasına rağmen gene de husursuzum ve ağzımda kötü bir tad bıraktı bu olay. İstikrar adına sonsuz destek verdigim hocanın "Basarisizdim" deyip çıkıp gitmesini halen hazmedemiyorum. Alisik olmadigimiz bir olgunluk göstergesi olabilir bu istifa ama bana sanki umursamazlık suçlamalarını destekler bir hareket gibi geliyor. Bu da çok üzüyor beni.
@ eksibeşiktaş
Bir mac post'u bile açmadınız be abiler.
Siz bile oyun disiplininden bu kadar koparsanız, nasıl düzelir ki bu Beşiktaş?
@ozzie
Bence tek suclu kesinlikle Schuster degil. Ama buyuk oranda suclu bence. Neyse, daha fazla ustelemeye gerek yok, sonucta gitti, artik onumuze bakmaliyiz.
4.luk konusuna gelirsek. Evet, 4.lugu kovalayabiliriz, 4. olma sansimiz senin de dedigin gibi cok az degil. Ama bence degmez bile. Burada biraz yanlis anlasilmisim sanirim, cunku demek istedigim 4. olamayiz degil, ama 4. olmak bize birsey katmaz. Bence Besiktas elindeki bu genclerle hedefi filan birakip onlara sans vermeli bu saatten sonra. Bu saatten sonra 4.luk ne getirir ki? Maddi getirisi ust siralarda bitirdigimizden ve ekstra galibiyet primlerinden dolayi olur, ama bu yuksek bir rakam olmaz. UEFA desen, kupa cok daha kestirme yol. Kupa'yi alacagimiza guvenmiyoruz diyebilirsin, bence de gitmeyelim UEFA'ya zaten. Kupa'yi da sirf kupa oldugu icin istiyorum zaten, yoksa UEFA yolunu actigi icin degil. UEFA ligi maddi getiri olarak pek birsey katmiyor, sportif anlamda bakilirsa cok sey goturuyor hatta, bu sene yakindan gorduk bunu, mac trafigi ve tempoyu kaldiramadik. Seneye sampiyon olmanin getirisi hem sportif hem ekonomik olarak UEFA liginde ne bileyim ceyrek final oynamak ve ligi 2./3. bitirmekten daha fazla.