.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

16 Aralık 2010 Perşembe

Let The Game Begin

Schuster "gerek yok" dedi ama ben yine de Beşiktaş'ın her maçı üstüme vazifeymiş gibi gideyim dedim. Açıkcası daha önce Beşiktaş'ın hiçbir avrupa maçında stada bu kadar kolay girememiştim. Önce üzüldüm, lakin bu maçı gereksiz kılabilen bir Beşiktaş düşününce mutlu oldum.
Maçın teknik-taktik analizini yapmaya gerek yok. Ama maçla ilgili söylenebilecek esas şey maç içerisinde Guti ve Quaresma'nın futbol dışında yaptıkları ve Rapid Wien hocası Peter Pacult'un maç sonrası açıklamalarıdır. Tamam, ben de onları Beşiktaş formasıyla izlemekten zevk alıyorum, Guti'nin o formayla pres yapması, Quaresma'nın deliler gibi kendini yırtması benim de hoşuma gidiyor. Gel gelelim her ikisinin her ikili mücadele sonrası hakem ve rakip futbolcularla didişmesi, yerde kalıp da faul verilmeyen bir pozisyon sonrası rakibe faul yapmaya çalışması açıkcası sinir ediyor. Hele benim açık tribünün en üst katından görüp de 4. hakemin yanı başındaki "lama" olayını görmediği pozisyon Peter Pacult kadar beni de deli etti. Peter Pacult'un maç sonrası söylediği önemli birşey var bence; "Bu hareketleriyle kendini ne sandığını bilmiyorum. Burada nasıl bir havaya sokulduğunu da bilmiyorum". Umarım Pacult'un farkettiği şeyi Schuster de yönetim de farketmiştir de olmuycak bir yerde olmuycak bir kazaya sebebiyet vermeden önlem alırlar. Taraftarın bu sene her ikisine de toz kondurmuyacağı şimdiden belli de.
Neyse "oyun şimdi başlıyor" dedik nitekim de öyle. Şu ana kadar herkesin dilinden düşürmediği zayıf rakipleri bertaraf ederek son 32ye kaldı Beşiktaş. Ha, o zayıf dedikleri rakipler bu seneye kadar bana mide spazmı geçirtiyordu ama kabulumüz. Bundan sonrası oldukça zor. Umarım ilk etapta çekilebilecek en şanslı kurayı çeker, tüm takımı da bir şekilde bir araya toplarsak bir icabına bakarız heralde...

17 Yorum:

Pamukk dedi ki...

Lizbon gelcek

Pamukk dedi ki...

Guti de Quaresma da sinirli gerginler hep. tmm çok tekme yiolar ama böyle olmaz. kulaklarını bi çekmek lazım. severiz de döveriz de.

maui dedi ki...

Sezonun ilk resmi maçında Vikingur'du inönü'de tam yeni açıkla numaralının birleştiği yerde Q7 istediğini yapamamıştı, arkadan da bence normal sayılacak bir itme abanma gelince topu kaybetmiş ve dönüp şöyle sarı buçukluk bir tekme/çelme sallamıştı vikingliye.
O günün hemen ardından ki Guti yoktu henüz, ağır abimizin çirkef yönünün fair play manyağı! Türkiye'mizde nasıl kullanılacağı bu abinin üzerine nasıl oynanacağı yönünde bir yazı yazmıştım.
Zira, konuştuğum portekizliler de kendi çingenelerini bizden daha iyi tanıyorlardı ve benim dikkatimi çeken noktaları daha önceden söylemişlerdi.
Bununla birlikte İBB maçında yine aynı kaleye yönelik atak yaparken ki maç henüz 1-0'dı Q7 topu tutmuş Hasagiç'e hakikaten tabanı kaldırıp üzerine gidip son anda çekti. Hareketin devamında da ligimizin çemkirme kralı Belözoğlu varı gırtlak-gel içeri ben sana göstereyim tarzında el-kol hareketleri yaptı.
Şimdi bir de Guti başladı. Bence birçoğu faul bile olmayan pozisyonda çok fazla sinirleniyor.
Burada "Abi ona da çok vuruyorlar" demeyelim. Kendileri Beşiktaş'ın topçusu olduğundan bırakın vurmayı, tecavüz bile etseler MHK'nin sesi çıkmayacaktır. Hatırlayın Egemen denen caninin Guti'ye attığı tekmeyi
O yüzden teknik ekibin bu adamları psikolojik olarak bu işe çok iyi hazırlaması gerekiyor.
Son olarak artık Fernandes-Almeida-Simao-Q7 ve Guti'li bir kadro ile sahaya çıkarsak bu sorun çözülür diye düşünüyorum.
Zira, hiçbir Süper Toto Ligi takımında bu kadar yıldıza tekme atacak sayıda kasap bulamazsınız. Hepsine bir tekme atsalar zaten 3 ya da 4'üncüde sarı sonrasında mecburen kırmızıyı göreceklerdir.
Sadece Q7 ve Guti olunca kasaplara gün doğuyor, değişip değişip basıyorlar tekmeyi...
Bir de ufak bir not: Dünkü maçta Guti'nin oyununu gördükten sonra Gümüşpalavra'nın yüzü kızarmış mıdır acaba?
Mabadından noel tatili uydurmuştu ya...

RuFF dedi ki...

Çok açık şekilde çirkeflik yapıyor ikisi de.Kendilerine bir çeki düzen vermelerinin zamanı geldi.
Guti daha yeni kırmızı kart gördü aynı tarz bir posizyonda hakeme yerdeyken kart işareti yaptı bu maçtada.

marpione dedi ki...

ben de maçı izlerken aynı şeyi düşündüm. guti'nin her pozisyonda hem rakip oyuncuyla hem de rakiple girdiği diyaloglardaki tavrı rahatsız ediciydi. fakat dün sahada öyle maymun bir hakem vardı ki kalkıp bir şey yapmadı. o aynı hakem rapid'e de bir türlü sarı kartları gösteremedi zaten.

quaresma'nın da beni gıcık eden top kaptırınca deli gibi adamı kovalayıp yere indirme sendromu var. 1-2 yaptı bunu tribünün hoşuna da gitti. fakat her seferinde kontrolsüz geliyor. bir gün mutlaka kart görüp atılacak. maç içinde rakibinin psikolojisini bozmak için de aşırılıklar yapıyor ara ara.

baris dedi ki...

@ruff

hakemle ve rakiple dalaşmaları neyse de, kart işareti yapmasında yanlış bir şey yok, çünkü "kart işareti yaptı, sarı kart göstermeliyim" türk hakemlerine ve türkiye'ye özgü bir saçmalıktır.

BJK4EVER dedi ki...

Dogru bir yazi, erken tedbir alip olasi buyuk zarari onlemek lazim, ki buyuk zarari zaten Eskisehir macinda yasadik. Yonetimin oyuncular ve hoca ile saglikli bir iletisimi olduguna inanmiyorum, bakalim onumuzdeki haftalar bu oyuncularin davranislari bu dusuncemi dogrulayacakmi....

QuaresmA dedi ki...

Bu kadar büyütülecek birşey değil. Zamanında saha içinde bir kavga, tartışma olduğunda Nouma, İlhan, Tümer, Zago gibi en önden koşan adamlarımız vardı. Bir süredir ise fazla efendiyiz. Sabri, İnönü'de Holosko'ya bir hareket yapmıştı ve kimse ilgilenmemişti bile hatırlasanız. Bence bize de 1-2 tane Emre gerekiyor.

isaac newton dedi ki...

sezon başında guti'nin bu tarz hareketleri yoktu. Anlaşılan ayağını kırmaya yönelik yapılan faullerden, egemen korkmaz gibilerinden sıkılmış. Yine de çok çirkin tabi, kulağını çekmek lazım..

Q7 hep böyleydi ama sezon başı ilk geldiğinde çokça kritik edildi ama artık o da tadı kaçmadan çeki düzen vermeli bu hareketlerine..

isaac newton dedi ki...

@QuaresmA

Guti, Guti olarak kalmalı, emreleşmemeli

maui dedi ki...

@quaresma
Isaac newton çok haklı
Bir de arkadaşlar unutmayalım ki biz Beşiktaş'ız...
Bizim maçımızı yöneten tüm hakemler ne hikmetse herkese karşı iyi niyetli bize karşı kötü niyetli oluyor.
Bakın benim kesinlikle düstur edindiğim bir görüş var, bilmiyorum aranızda kaç kişi hatırlar...
Seba'nın bir asbaşkanı vardı Şevket Belgin diye, adam Amokachi'nin transferinde, "Bu bizim Arap var ya o iyi topçu..." falan diye yorum yapan tonton ve ülkenin ilk büyük sanayicilerinden olan sonrasında da mirasını galiba klübe bağışlamış bir amcaydı, Büyük Başkanla birlikte yine hakemlerin bizi katlettiği bir maçın ertesinde kameralar önünde, "Ben bilmem. Beşiktaşsan eğer hakemi de yeneceksin" demişti. Hafızam beni yanıltıyor olabilir ya da Seba'yı bu sözlerle desteklemişti...
Bakın Fener ile oynuyorduk, Tuncay Ali Eren'e ense/yumruk karışımı vurdu, Ali Eren de şöylemesine bir diz çıkardı, bir de her topçu gibi sokarım o elini dedi, sonrasında caart kırmızıyı yedi...
Cem Papila hayatında çıkartmadığı kadar kartı bize çıkardı belki hepsi de doğruydu (Ahmet Yıldırım'ınki hariç. Kendisi niyetten kırmızı gören tek Türk topçusudur) ama sonra yönettiği maçların hiçbirinde bile benzer pozisyonlara kart göstermedi.
Gidelim mi geriye, alkıştan iki yabancısı iki on numarası (Delgado-Guti) atılan kim var?
Hakemden yediği (hakem derken harbiden top hakeme çarpıp bizim kaleye girmişti) golle maçı 1-0 kaybedip şampiyonluğu veren takım kim?
Gole giden santroforu rakibin son adamı tarafından düşürülüp, santraforu aleyhine faul çalınıp, santraforu oyundan atılan kim?
Şimdi yukarıdaki olayların failleri olan bazı hakem eskileri halen fetva veriyorlar.
Dolayısıyla buraya yazıyorum, bizim yıldızlarımız bu kadar el-kol hareketi yapmaya devam ederse, emin olun bir hakem yine haklı! olarak onlara kırmızı kart gösterecek ve biz ah keşke yapmasaydı diye dizimizi döveceğiz.
Bu yaşanacak. Üzerlerine oynayacaklar...
Bizimkiler de kızıp kartı yiyecek.
Sonra da birileri çıkıp utanmadan haketti ama diyecek.
Arkadaşım yukarıda yazmış. Emre Belözoğlu denen tersine evrim mucizesi yaratığın yapıp kart görmedikleri, bir takımın bir yılda göreceği kart kapasitesinin üç katıdır.
Ama ne oluyor, herif daha yeni dördüncü sarısını gördü.
İddia ediyorum, ikinci yarı bu transferle birlikte bence iyi oynayarak tırmanmaya başlayacağız ve o vakit siyah-beyaz-kırmızı olan resmi renklerimizden kullanmadığımız kırmızıları bize haşırt diye ekleştirecekler.
Sonra da ağlaşırız...
O yüzden devre arasında birileri bizimkileri uyarmalı.
Bu MHK ve Medya, FB ve GS'nin yükselmesi, BJK'nin de düşmesiyle tiraj alır diye. Sizin yaptığınız her olumsuz hareket başkalarına olmadığı kadar sert cezalandırılır diye...
Kendimizi kandırmayalım ve futbolcumuza sahada vurduğunda değil, vurmadan önce sahip çıkalım.

gnyz dedi ki...

Bizim yönetimden herhangi birinin guti veya q7'yi uyaracağını sanmıyorum. Umarım gereken uyarıları hoca yapar.

Unknown dedi ki...

menejerimiz olmadıgından bu tipte davranışlarda oyuncuyu uyaracak kişi teknik direktördür,schusterin böyle bir ikaz çıkış yapacagınıda sanmam onun için oyuncuda kendi insiyatifiyle takılacaktır.

alper dedi ki...

@maui

tuncay değildi o hareketi ali eren beşerlere yapan serhat akındı.

Dun maci izleyemedim kisisel sebeplerden dolayi, lakin exavier'in altini cizdigi nokta onemli bir nokta. Insani o illuzyondan bir an cikarip "Dogru lan?!" dedirtiyor.

maui dedi ki...

@Alper
Baba yazarken saçlarının uzunluğundan mı yoksa hafızanın şaştığından mı bilmiyorum ikisi arasında gittim geldim sen söyleyince hatırladım.
Sonra bir de biz Serhat Akın'ı transfer etmeye kalkmıştık:)
Neyse harbi ne pis yenilmiştik o maç.
Ronaldo hakemin eline vurup sonra bayrağının üzerine basmıştı.
Hakemin de hasta beşiktaşlı olduğu falan yazılmıştı.
Kendimi erken bunama adayı olarak ilan ediyor ve sana teşekkür ediyorum bu tashih için

sy dedi ki...

Ya herkes bu sekilde yazmis, ama ben aslinda oyle dusunmuyorum. Maci izlerken benim aksine "hic takimi ezdirmeyecek oyuncumuz yok" dusuncesi geldi. Ki genelde objektif baktigimi dusunuyorum boyle konularda.

Yasin Pehlivan'in Quaresma'ya celme takip itmesinden sonra bizimkiler Yasin'in uzerine bir yuruyecek gibi oldular sonra hepsi tirsti gitti; sadece Guti biraz zorladi, sonra o da dondu.

Bence hakem degil ama rakiple ugrasacak oyunculara ihtiyac var; ozellikle Turkiye'de her takimda en az 4-5 tane cirkef oyuncu oluyor ve rakip takimin yildizlarini bu tur hareketlerle bezdiriyorlar.

Yorum Gönder

Ara