.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

1 Haziran 2010 Salı

Kombine Bilet...

Henuz kombineler satisa cikmadi biliyorsunuz... Muhtemelen Quaresma transferi sonrasi %10 gibi bir zamla piyasaya cikarilacaktir... 10 yilda 9 defa kombine aldiktan sonra bu kez bu heyecanin disinda kaliyorum maalesef... Buna karsilik tasinma sonrasi bu ise ayirdigim butceyi Milan ve Inter uzerinde kullanmak istiyorum... Kabataslak bir hesapla gecen yil verdigim 1150 TL'nin karsiligi 595 Euro'ya denk geliyor. Buna karsilik Inonu'de, Kapali Alt katta yaklasik 25 maca giris hakki elde ediyordum... Gecen sene yaklasik 15-16 maca gidebildim... Isin bomba kismi burada basliyor, Milan'in 2. kata sattigi kombine karti + sampiyonlar ligi maclari toplam 415 Euro'ya denk dusuyor. San Siro'da maci dolu dolu ve detaylariyla izlemek icin olabilecek en guzel bolum burasi benim kanaatimce. Alt kat fazla sakin, 3. kat ise ozellikle sampiyonlar ligi icin keyifsiz. O anlamda 415 Euro'ya bu imkani elde etmek gercekten etkileyici. Inter icin de ayni durum soz konusu. 830 Euro'ya muhtesem bir koltuktan senede 44 mac izlemek mumkun! Ben ise cimrilik yapacagim! Iki takimin da lig maclarina ucuncu kattan, sampiyonlar ligi'ne ikinci kattan bilet alacagim... Bu durumda bana iki takimin toplam maliyeti, 44 mac icin 390 Euro'ya denk gelecek! Ustelik ilerleyen turlarda Sampiyonlar Ligi'ne indirimli bilet alma sansim da soz konusu! Yaklasik 30 maca gidebilecegimi hesap ettigimden, ekonomik olarak bana yuku de epey azalacak! Kucuk bir hesap: Inonu'de iyimser yaklasimla mac karsiligi odenecek ortalama para (gecen seneki fiyatla): 23,8 Euro... San Siro'da Sampiyonlar Ligi sampiyonu Inter'i ve Milan'i 6'si Sampiyonlar Ligi, 2'si derbi olmak uzere 44 macta izlemenin ortalama bedeli: 8.9 Euro... Inonu Stadi'nda kombineler yok satmiyor. Stadyumumuzun konforu, huzuru tartisilmaz bir konu maalesef... Evet bambaska bir atmosferi var, evet inanilmaz bir sevgim var Besiktas'a karsi. Ancak bunlarin hic biri soyguna benzeyen kombine satislarini aciklamiyor... 32 bin kisilik Inonu'nun ve 80 bin kisilik San Siro'nun butun koltuklarini kombine olarak satacak olursaniz elde edeceginiz toplam gelirleri teraziye koydugunuzda Besiktas tarafi epey agir basiyor! Peki sahada olanlar? Yonetimde yasananlar? Stadyum konforu? Paralari odenmeyen topcular? Olur da yolunuz Milano'ya ya da Manchester'a duserse, Istanbul takimlarinin potansiyelini bir kez daha anlayacaksiniz... Bu sene defalarca donumuza kadar islandigimiz "kapali" tribune disinden tirnagindan arttirdiklarini aktaran insanlara saygi gostermeyenleri, onlari adamdan saymayanlari, dovdurenleri tepemize getirenlere selam olsun...

10 Yorum:

theotheo dedi ki...

kardeş iyiki bi italyaya gittin ya. sağır sultan bile duydu. tamam anladık.

Gökhan dedi ki...

ahahaa. theotheo kopardın beni ya :)

Ki bu fiyat farki, isin icine Satin Alma Gucu Paritesi (PPP) katilmadan olusuyor bir de.

Iyi yiyorlar la valla.

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Nerazzurri dedi ki...

Şansına Jose gitti be Fevzi :)

sihroje dedi ki...

İnteri , milanı seyret de , yine de kıyaslama ...

yuki the zorba dedi ki...

@shelbyl
ppp'yi katmıyorum zaten, yazmaya yeltendim, işe dönemeyeceğimi görüp vazgeçtim... Bilet fiyatlarında zaten net, gözle görülür bir fark söz konusu.. Üzerine kombineyi, her şehirde her yere yayılmış Kartal Yuvası mağazalarını falan katınca iş iyiden iyiye karışıyor...

@Nerazzurri
kolumu kessen kanım kırmızı siyah akar artık! Capello gelmezse, Inter'le olan kısa süreli aşkım bitmiştir...

yuki the zorba dedi ki...

@sterkasur
Zaten kıyaslayamıyorum, elim gitmedi ona... Anlatmaya çalıştığım yaşanan soygun! O tribünde nefes almanın tadı nerede olabilir?

Peki bu hissiyatın ölçü birimi para mıdır? Burada Inter Barcelona'yla oynadı bilet fiyatları 22 Euro'dan başlıyordu. Bizim 2000 yılındaki Barcelona maçımızda biletler 15 Milyon Lira idi... Aklın hayalin alıyor mu bilmiyorum, bu kadar kutsal duyguları yaşayabilmek için para bir ölçü birimi olarak kullanılabilir mi!! Hadi kullandın, nereye gitti bu paralar?!?

sihroje dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
sihroje dedi ki...

Evet o konuda sonuna kadar haklısın.
Verdiğimiz paraya göre sportif başarı isteyenlerden değilim ama İnönü'nün en kötü yerinden maç izlemek için 15 euro istiyorsan , en azından devre arasında rahat işemek için de gerekli şartları oluşturmalısın. 1 euroya gofret sattırıyorsan , biraz sıvı sabun hakkımızdır.

(kolaylık olması açısından hesapları euro üzerinden yaptım:)

Yorum Gönder

Ara