.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

5 Nisan 2010 Pazartesi

Are You Player?

121 Yorum:

esperanza dedi ki...

Filip i seviyorum, gerekirse yalarim...

RuFF dedi ki...

Fake World Cup Player

sozcelyk dedi ki...

jessie duygusal davranıyosun bence zamanında holosko beklentileri karşılayamadı tadında bi yazın vardı hatırladım ,

rakibe çarpa çarpa hücum ediyo olabilir iyi pozisyon almıyo da olabilir son zamanlarda şut da çekemiyo olabiir çalım da atamıyo olabilir ama holosko holosko dur hiç bişey yapmasa da kanat oyuncusu haliyle senede 10 tane gol atar

fibula kemiği cortladığından beri kendine güvenini yitirmiş sanırım ilk ciddi sakatlığı olsa gerek , zamanla üstünden atar diye düşünüyorum

ayrıca holosko ya are you player diye soruyorsak bi liste daha yapmamız lazım

tello are you player

nobre are you player

bobo are you player

fink are you player

vs vs

Gürcan Ulusoy dedi ki...

her sene aynı hikayeyi okumaktan bıkmadınız mı gerçekten...

şöyle olsaydı holosko böyle olurdu.
böyle olsydı holosko şöyle olurdu.

bu arada, bobo ctesi gol atsaydı kariyer rekorunu kıracaktı. yıllık gol istatistiği anlamında. 12 golle.

diğer yandan; şut çekemez, adam geçemez, pas veremez, gol vuruşu yok, oyun zekası yok; umut bulut: 10 gol.

şut çekemez, pas veremez, çalım atamaz ekolünden makukula da bobo'nun kariyer rekorunu 2'ye katlayacak tek sezonda.

ama olur mu abi makukula'nın arkasında saidou, mehmet eren gibi virtüözler var. bobo o adamlarla oynasa 30'u bulur her sene.

takım gol atamıyorsa temelde hücum oyuncularının yetersizliğindendir.

yoksa beşiktaş az gol yiyiyor diye kimse holosko'ya methiye düzmez.

ankaraspor'u çıkar; 26 maçta 33 golün biri gerekçesini açıklamalı artık.

esperanza dedi ki...

MD are you coach ? derim ben de

RuFF dedi ki...

Her maçtan sonra bende aynısını yazıyorum.Bu takımın sorunu hücum oyuncularının formsuzluğudur diye.Boboya senelerdir tahamül ediyoruz 2-3 maç oynasın diye.Holosko geldiğinden beri üzerine bir taş koyamadı, gün geçtikçe daha da kötüye gidiyor.

İyi bir hücüm oyuncusu rakip eksiltip gol atabilen oyuncudur.Keita ii bir hücüm oyuncusudur, Krasic iyi bir hücüm oyuncusudur, Alex iyi bir hücum oyuncusudur.Nanni, Valencia bunlarda ortasahada oynasalarda hücüm oyuncularıdır.Bir pas bir şutla skoru değiştiriler.

Tello, Bobo, Holosko, tarzı oyuncularla bu iş yürümez arkadaşlar.Görmüyormusunuz halen daha Holosko,Bobo, Tello gününde olsada maç kazansak diye dua ediyoruz ama olmuyor.10 maçta 2 kez olup insanların gözünü boyuyor başka bir artısı yok.Bizi daha ileriye taşıyacak oyuncular almak lazım.

@ esperanza
olm senelerdir serdar özkana sövüorsun şuanki Holoskonun Serdar Özkandan farkı var mı ? :)
Şu ön yargılarını bırak artık.

Muhoo dedi ki...

elalemin oyuncusu dünya kupasında oynama şansı varken kıçını yırtar, bizim kırk yılda bi oyuncumuzun dünya kupasına gideceği tuttu onun da formsuzluğu tuttu.

sozcelyk dedi ki...

26 maç 33 golün salt müsebbibi holosko değil

sol açıktan kanırtmaya mahkum edilen bobo , türkiyeye sol açık gelip bir anda hagi olan tello , boş kaleye gol atma rekorunu güizadan devralmış nobre ,top oynamayı unutmuş nihat , kısa çoraplı yusuf , son vuruş nedir bilmeyen serdar özkan

e bunlar bizim hücumcularımızsa sadece holoskonun yetersizliği midir asıl sorun ?

yoksa transfer nedir bilmeyen yönetim mi ya da mustafa denizlinin tavşanları mı ?

bu takımda en suçsuz kişi holoskodur bana göre.

holosko'nun iyi yapabildiği şeyler nelerdir diye sorsam kim ne der? gol vuruşları çok iyi mi dersiniz. sanmam. bire birde çok rahat adam eksiltiyo mu dersiniz, kanat bindirmeleri çok etkili mi, iyi ortalar yapıyo mu, topsuz oyunu çok iyi oynuyo mu, hava toplarında etkili mi, iyi pres mi yapıyo. bunlardan hangisinde iyi holosko ya da daha doğrusu hangisini çok çok iyi yapıyo? iyi olduğu tek şey hızı. e sadece hızlı diye bir oyuncu boşu boşuna beşiktaş gibi bi takımın yabancı hakkını meşgul etmemeli bence.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

holosko'nun etrafında xavi iniesta messi olsa rakibine çalım atabilecek mi holosko?

soldan kanırtılmış bobo... vay be.

bobonun soldan kanırtıldığı maç sayısı nobrenin 11de oynadığı maç sayısına eştir.

o rakam da 6-7 dir.

bu sezonun da bahanesi soldan kanırtma oldu.

bahanesiz sezon ne zaman gelecek diye merak ediyorum.

holosko iyi, bobo iyiyse neden maç başına 1 gol atabiliyoruz?

son 3 hafta beşiktaş'ın özetidir.

holoskonun kasımpaşa'da atamadığı iki gol.

ankaragücü maçında veremediği iki pas. birinde inceman'a çarptı da gol oluyordu.

sonra denizli are you coach.

denizli çıkıp atacak kasımpaşa maçındaki golleri değil mi?

yada a.gücü maçının ilk yarısında son pasları denizli verecek...

sozcelyk dedi ki...

holosko kasımpaşaya atsa ankarügücü maçında pas verse 27 maçta 75 gol mü atacaktık

sezonun büyük kısmını holoskosuz geçirdik zaten ne değişti , bi an patır patır gol mü atar olduk , sağ kanattan milynlarca akın geliştiriyoruz da holosko mo engel oldu

holosko neden günah keçisi anlayabilmiş değilim alın işte nihat aynı kanatta adam kaç maç oynadı benden iki fazla golü var hepi topu bu işte

sol kanatta oynatacağımız iki adamdan biri yedek öteki zaten on numara mevkiinde oynayan muhteşem oyuncumuz tello , bunların yerine 15 dakikada bir mevki değiştiren ekrem dağ oynuyo tabi bizim sol kanat varyasyonumuz üzülmezin muz ortaları ! dışında sıfır

tabiki de bobo o bölgeye akacak ilerde yağ satarım bal satarım oynıcak hali yok

tello delgado holosko bobo 4lüsü bu lig için yeterli tabi yerlerinde oynarlarsa , her maç ayrı taktik yaparsan oyuncuların yerlerini değiştirirsen böyle 27 maçta 33 golde kalırız , ki bence çok bile atmışız

BJK4EVER dedi ki...

Holosko'yu hicbir zaman iyi bulmadim, bulmam da. Taraftarin da onu yuceltmesi, sevmesi sadece 3 forma arasinda BJK formasini secmesi ve her firsatta taraftari ovmesi, ki bence o da inandirici degil.

Holosko yetersizdir arkadaslar. Bir defa bu adam forvet, santrfor da degil, winger da degil, forvet. Yani 2. santrfor olarak oynayabilen veya kanatlarda oynayip top tasiyabilen oyuncu, Robinho gibi veya Rooney, Valencia gibi.
Bu tarz adamlarin adam eksiltmesi lazim, iyi dripling yapabilmesi lazim, cok iyi bir tekniginin ve gol vurusunun olmasi lazim.
Holosko'da hicbiri yok. Holosko duz top suren oyuncu, adam eksiltme ozelligi yok. Karsisina 1 oyuncu ciktig zaman ya yanindan ya icinden gecmeye calisiyor, cogu aman olmuyor. Teknigi de yetersiz, stoper oyuncularimiz kaval kemigiyle top kontrol ediyor, ama forvetimiz Holosko da ediyor! Gol vurusundaki yetersizligi K.Pasa macinda gorduk zaten.

BJK'ye ilk 11 oynayacak kalitede bir oyuncu degildir Holosko, +2 kontenjaninda anca degerlendirilir, o da maliyetinin ve genc (?) yasinin hatrina....

Gürcan Ulusoy dedi ki...

holosko günah keçisi değil.

bobo / holosko / tello. bu adamlar beşiktaş'ın zayıf halkalarıdır. 350 defadır söylüyorum. hala aksini iddia edenlerin olduğunu görüp söylemeye de devam edeceğim.

uğur inceman takımda kalmalı. belki serdar özkan da kalmalı. ekrem de kalmalı. bunlar onlardan iyi oldukları için değil, takımdaki görev tanımları nedeniyle kalmalılar.

ekrem dağ'ı sabri ile mukayese edersin.

holosko'yu keita'yla.

uğur'u ayhan'la...

bu takımda fink, ernst ofansif anlamda etkili olabiliyorlar da bobo, holosko olamıyorsa bana bunu da kimse anlatamaz.

bobo'nun gol ortalamasını ben uydurmadım. istatistik bir gerçek.

necati oynasa beşiktaş forvetinde. o da 10 gol atardı temizinden.

antalya çok çağdaş futbol oynuyor, arkadakilerden destek alıyor da bizimkiler mi almıyor?

---

ama ben seneye bobo ve holosko'dan umutluyum. bir 10 numara ile coşacaklar bence.

---

bu arada, delgado'dan da umutluyum. arkasında essien ve lampard oynasa, önünde drogba olsa çok farklı olurdu.

---

bobo seneye milan'a giderse çok üzülürüz. holosko da geleceğin shevcenko'su olabilir. 26-27 yaşlarına geldiler ama olsun. 30undan sonra açılacaklar.


----

bu bobo, bu oyun düzeniyle ve bu oyuncularla 1 maç çok iyi oynayıp 10 maç iyi oynamıyorsa ve siz hala arkasında fink - ernst - sivok gibi istikrar abidesi oyunculara rağmen kadronun kalanını sorguluyorsanız at gözlüğüyle bakıyorsunuz demektir.

umut bulut büyük golcü değil mi? 10 gol atmış. ama bobo daha büyük golcü. çünkü 11 gol atmış.

---

umut 50 pozisyona girip 10'unu atıyor. bobo 20 pozisyona girip 10'unu atıyor. umut ısırıyor, ekmeğini taştan çıkarıyor. umut'un arkasında da alex falan oynamıyor üstelik. 50 pozisyona girmesi onun bireysel becerisidir.

umut bizde olsa yine 10 gol atardı. 5 atmazdı.

bobo trabzonda oynasaydı 10 gol atardı. o da 20 atmazdı.

---

bobo gol atıyor abi yæ diyenlerle sabaha kadar bu 12 golle gol rekoru kırma muhabbetini tartışabilirim.

sozcelyk dedi ki...

filip holosko

2007 2008 32 maç ilk onbir 15 gol

2008 2009 20 maç ilk onbir 10 gol

2009 2010 9 maç ilk on bir 5 gol

61 maç 30 gol



bobo

2007 2008 21 maç ilk onbir 10 gol

2008 2009 20 maç ilk onbir 11 gol

2009 2010 17 maç ilk on bir 11 gol

58 maç 32 gol


hadi yeni başlık açalım

bobo are you player ?

Gürcan Ulusoy dedi ki...

holosko'nun iyiliği kötülüğünü neden bobo üzerinden değerlendiriyoruz?

biz holosko kötü diyoruz. sen " o zaman bobo da kötü diyorsun ". biz zaten bobo iyi demiyoruz ki. yani ben demiyorum.

sen zaten temelde bizim dediğimizi demiş oluyorsun.

bak nobre'ye o da 30 gol atmıştır kesin.

eee birini itin götüne sokuyorduk ama.

BJK4EVER dedi ki...

Bence bu rakamlar da yetersiz. Benim istedigim forvet istikrarli olacak, gol atacak. Istedigim rakamlar 30 mac 20 gol.

Bu takimda hayvani bir forvet olsa K.Pasa macinda Holosko'nun girdigi 2 pozisyonu da atardi, Bobo'nun A.Gucu macindaki pozisyonda topu istop edip koseye gonderirdi ve bu su an +4 puanda olurduk.

ian dedi ki...

bu da yeni moda.. "beşiktaş'ın topçusu değil" :) kim abi o zaman, holosko iyidir kötüdür tartışılır. kim mesela holosko değil de kim olmalı? yerli yabancı değerlendirelim.. birkaç isim istiyorum ben.

benim kişisel fikrim, türkiye standartlarında holosko iyidir. avrupa'da zaten kontra oynuyoruz, ki holosko'nun tarzı. sorun sistem sorunu. 4-4-2 oynasak, holosko da nihat da rahatlıycak.

bi de son olarak, gol kaçırmayan forvet var mı?

Gürcan Ulusoy dedi ki...

ben tek bir sorunun cevabını istiyorum. umut bulut beşiktaş'ta oynuyor olsa idi. 10 golden az atar mıydı?

tek sorum budur...

objektif yaklaşabiliyorsanız "atardı" diyeceksiniz. "atardı" ise, tek özelliği "gol vuruşu" olan bir oyuncunun, özellikleri arasında gol vuruşu bile olmayan bir oyuncu kadar gol atmasını soracağım...

BJK4EVER dedi ki...

@ian

Kim mi olmali? Zaten Holosko'ya ihtiyac yok, onun yerine adam gibi bir sag kanat oyuncusu alsak bu durumda olmazdik.

Fransa'dan gider 2 tane zenci alirsin, biri santrfor, digeri cigerli winger, al sana takim......

ian dedi ki...

heh umut bulut ismi geldi :) trabzon'da taraftar baskısı yemiş bir adam, inönü stadı'nda beşiktaş formasıyla of off düşünemiyorum bile :D kapalı alt ön sıra gözlerimin önüne geliyor. koptum.. bir de yabancı isim istiyorum. bakalım yabancı sınır/maliyet kriterlerine bi.

@bjk4ever
elma mı alıyorsun? editor'den adam mı yaratıyorsun? uzaydan adam indirmiycez. belli oynayan futbolcular.. isim ver mesela kim?

sozcelyk dedi ki...

ben holosko takıntın olduğunu düşündüğüm için bobo üzerinden gidiyorum eleştirirken holosko sen adam mısın yerine bobo holosko tello beşiktaşın topçusu değil dersen eyvallah , quaresma krasic geldi de holosko oynasın mı dedik


bu konuda hep aynı şeyleri söylüyoruz beşiktaş gibi bir takımın kanat oyuncuları holosko seviyesinden hangi seviyeye yükselebilir ben onu soruyorum

fenerbahçe de sağ açık oyuncusu yok sol açık oyuncusu da yok versek şimdi holoskoyu oynatmazlar mı ?

ya da keita yerine holosko gsde olsa oynamaz mı ?

tamam büyük takım kalibresinde olmadığını ima ediyoruz peki o zaman tello bobo holosko üçlüsü değil de kim ?

colman umut burak yılmaz bu üç futbolcunun başarısını gösterebilir mi ?

hiç sanmıyorum

BJK4EVER dedi ki...

Ben scout muyum ne bilecem? Ama Fransa'dan cikan kanat oyunculari ve forvetler hem yetenekli oluyor hemde fiyatlari el yakmiyor. Fransa'da ilk 10'da yer alan takimin son 2-3 sene istikrarli oynamis kanat oyuncusunu alacaksin. Isim istersen mesela Sessegnon var, Ziani var, Bakary Kone var, Niang var, var oglu var. GS Keita ve Ribery'i aldi, gundemimizde olup alinmayan Utaka, Piquionne ve Feindouno var. Yeterince adam var yani....

ian dedi ki...

"Umut Bulut
Sessegnon
Ziani
Bakary Kone
Niang
Utaka
Piquionne
Feindouno"


böyle topluca gözüksün. ama sessegnon ortasaha diye biliyorum ben. neyse sorun değil. benim amacım başka zaten :) beşiktaş'ta oynamasın deniyor ya mesela, onun yerine kim oynasın, kim alınsın o söylenmiyor hiç, havada kalıyor. holosko'yu yolluyoruz hemen o zaman. sessegnon'u alıp forvete koyuyoruz :p bakalım sessegnon beşiktaş'ın topçusu olabilecek mi?

(beşiktaş'taki sorunun sistem sorunu olduğunu düşündüğümü yineliyorum.)

evet tello gitsin deniyor, mesela kim tello yerine? yerli yabancı? tello değil de kim mesela beşiktaş'ın topçusu, merak ediyorum gerçekten bak.

biri leri dedi ki...

Burada tartışılan oyuncular, Holosko da, Bobo da, Tello da kötü oyuncular değil.

Hele Bobo hiç değil.

Kötü oynadıkları doğru. Kötü oynuyor olmaları kötü oyuncu oldukları anlamına gelmiyor yalnız.

Bu Beşiktaş'a özgü bir sorun da değil. Fenerbahçe'ye, Galatasaray'a gelen kaliteli yabancılar da, sistemsizlik içinde, ülke futboluna ait sorunlar içinde verimli oynayamıyorlar.

Klasik örnek olacak ama, Lucescu zamanında Niculescu ile, Victoria ile şampiyon olmuştu.

Bu adamlar Holosko'dan, Tello'dan daha iyi oyuncu değillerdi. Ama verimli oynadılar.

Beşiktaş da, diğer takımlar da, oyuncudan üst düzey verim alamadıkları sürece milyon tane Holosko da gelse durum değişmez.

Skibbe röpörtajı var ocakta yapılmış. Okuyun biraz anlarsınız.

mehmet emir dedi ki...

Mustafa Denizli artık durup istikrarlı şekilde Bobo-Holosko ikilisini forvette oynatsa ikiside daha iyi olacak. Geçen sezonun 2. yarısında bu ikiliyle Tello şampiyon yaptı bu takımı.

Holosko 2 hafta sıçtı diye are you player denilecek adam değil. Bana çıkıpta kimse 2 sezon bilmem kaç gol diye istatistik getirip yetersiz demesin, bu ligde son 5 senedir istikrarlı olarak 15 gol'ün üzerinde gol atan adam yok. Yılda ortalama 10ar gol atan Bobo-Holosko'ya yetersiz denmemeli, bizde isteriz C.Ronaldo gibi yılda 30 gol atıp 10-15 tanede asist yapsın ama Türkiye ligine getirebileceğin forvetler bu civarda atabiliyor, daha fazla atacaklarda ya gelmiyor yada süper(!) yönetimler bu adamları bulamıyor.

Son olarak bu da benim iddiam olsun, Holosko önümüzdeki haftalarda Beşiktaş'ı taşıyacak.

Holosko taşısa taşısa atatürk havaalanında bavul taşır minvalinde espri yapacak olanları şimdiden kınıyorum.

biri leri dedi ki...

ian güzel söylemiş bir yukarıda. Kim gelsin?

Şu anda Avrupa'da parlamış genç hangi oyuncu Beşiktaş'ta parlayabilirdi? Ya da Fenerbahçe'de?

Holosko'nun hemşerisi Hamsik mesela, buraya gelse yine yine yıldız olur muydu?

Holosko da Bobo da parlatılıp satılacak yıldız olarak alındılar, sandal feneri bile olamadılar. Bence suç Holosko'da değil.

Gönderip bir başkasını aldığınızda da dünyalar değişmeyecek.

Keita iyi oyuncu denmiş yukarıda. Kazandırdıysa üç beş maç kazandırmıştır o bile. Sistemin içinde işe yarayan birey olmadıktan sonra, maçı değil sezonu kazandırmaktan sonra anlamı yok. Keita'nın bile yok.

biri leri dedi ki...

http://www.footballvsfashion.com/2010/04/skibbeden-gecikmeli-acklamalar.html

sozcelyk dedi ki...

jessie yazmıştı bikaç ay önce alternatif olarak rosicky iki yönlü oyunu kotarabilen dünyanın nadide futbolcularındandır biridir diye ama arsenal 3 yıl uzattı rosicky ile.

eğer biz beşiktaşız sevilla valencia porto ayarında bir takımız diyorsak alacağımız oyuncular da bobo tello holosko olmamalı.

bana kalsa sol açığa tello yerine quaresmayı alırım zira kendisi en büyük takımlardaki miyadını doldurdu 10 15 milyo avroya okutup getirebiliriz nası olsa mansimov amcamız var !

sağ açığa da revizyon yapacak denilen chelseaden kalou yu alabiliriz sağ sol forvet her türlü akarı var adamın

Gürcan Ulusoy dedi ki...

bu mantıkla ernst sivok ferrari de alınamazdı.

yahu adam zapotocny'i beğenmiyor. kimi alacaksın avrupa'dan söyle de bilelim.

taaak!

matteo ferrari atatürk havaalanına iner.

yahu cisse'den iyi orta saha oyuncusunu hem de bonservisi elindeyken alabilir misin?

taaak! fink iner.

adam gordon'u beğenmiyor. kimi alacaksın? sivok'u mu?

taaaaak! sivok iner.

demek inebiliyor.

sezon başında bir postum vardı. 8 milyon avro ve kuzmanovic üzerine.

devre arasında 9 milyon avroya ketsui honda cska'ya transfer oldu.

tabata parasına.

alınamaz mıydı?

ferrari, ernst, sivok çok bilinmeyen adamlardı da biz mi keşfettik?

bu oyuncular da avrupa'nın vasatıdır.

bobo / baros benzer kalitenin oyuncularıdır. onlara sorsan baros iyi. bize sorsan bobo iyi. baros'un fiyatı da 5 milyon avrodur.

5 milyon avroyu koyduğun an baros'u getirebiliyorsan veya rakibin getirebiliyorsa sen de getireceksin.

keita'sı olmayan galatasaray'a ver bakalım holosko'yu alacak mı? adnan polat çıkıp, kardeşim holosko'dan iyi oyunu vardı da biz mi almadık diyecek mi?

onu bi sen yapıyorsun holosko'larla, tabata'larla...

şimdi biri gelip "elano da verim vermedi ona bakarsan" diyecektir. elanoyu bugün satış listesine koy. aldığın paraya satarsın.

galatasaraylılar elanodan memnun değiller. ama güvenceleri var; satarken para eder.

sen holoskoyu sat bakalım kime kaça satacaksın...

holosko'nun forma rekabeti içinde olduğu robert vittek'i ankaragücü oynatıyor babalar. siz ne diyorsunuz?

delgado'nun yerine alınması gündemde olan oyuncu sapara da yine aynı takımda.

Mayis ayinda teknik direktorunu belirlersin, oynatacagi sistem belli olur, rapor verir, ona gore de transfer yaparsin. Bizde sene basinda yapilan transferler kotu cikiyor, arada alinan adamlar iyi oluyor. Deneme-yanilma, yama yapma, cabuk bir sekilde sonuca ulasma cunku strateji.

Sorsan herkesin agzinda "sistem", ama sistem ne bilmiyoruz. Fink gibi, Cisse'nin yerine alinmis, gorev tanimi/beklenti belli bir adam Fener'e gol atana kadar elestirilmiyor muydu, gitsin denmiyor muydu? Bizde sistem gol ile baslar, gol ile biter. Gol atan iyidir, atamayan kotu. Sonra da "aga iyi futbol istiyoruz yaaeaea" deriz.

4-3-3 oynayacagiz, iki tane acik forvetimiz yok. Sonra son vurusu olmayan kanat oyuncusu Serdar Ozkan, cizgiye inemeyen kontra ve ofsayttan kacma adami Holosko, 10 yil oncesine geri dondurmeye calistigimiz Nihat, 100 metre yarisi yapsak gececegim Tello ve Yusuf 3'un sagina soluna yerlesiyor. Bu adamlar tabii kotu olacak, cunku ya yasi, ya mental olgunlugu, ya disiplini mevkii degistirmeye uygun adam degil bunlar. Arada tutturuyorlar, biz de mac kazaniyoruz iste.

BJK4EVER dedi ki...

Dogru soyluyor. Ya Fink gibi ucuz oyuncu alacaksin, para harcayacaksan da arastirip en iyisini alacaksin. Holosko 5 milyon euro+2 oyuncu etmez, Tabata 8 milyon euro etmez, Delgado da 7 milyon euro etmez. Ve en vahimi, bunlari satsak odedigimiz paranin yarisini bile cikartamayiz, ki Anelka, Carew gibi oyuncular birsey oynamasa bile ayni paraya satabilirsin....

Bellamy. dedi ki...

jessie oyuncuların yetersizliği konusunda kısmen katılıyorum ama mustafa denizli'nin de takıma hiç bir şey katmaması bu gidişattaki en büyük etken.

takımdaki en profesyonel, en kariyerli oyuncu ferrari takımınbir sistemi yok diyorsa oyuncuların yetenekleri de manasız kalıyor.

nerden baksan 150-200 kornerimiz var sezon başından beri kaç golümüz var? bobo koca savunmanın arasında bir şablon olmadıkça ne yapabilir?

takımın hücum anlamında çalışılmış HİÇ bir şeyi yok. hücum oyuncularının kaliteleri de defans ve orta sahaya göre düşük ama oturmuş hiç bir şey olmaması daha fazla etkiliyor bence.

ian dedi ki...

Holosko,Bobo
Umut Bulut
Sessegnon
Ziani
Bakary Kone
Niang
Utaka
Piquionne
Feindouno
Kalou
Vittek

Tello
Quaresma (hehe)

Delgado
Sapara

dendi şu ana kadar.

jessie'nin son yorumunda dikkate değer yerler görüyorum tamamına katılmasam da. ondan hareketle, mesela 8 yabancı almak yerine 5-6 tane sağlam yabancı almak daha mantıklı geliyor bana. gerçi sonra,yerli oyuncular ve kapalı alt ön sıra :) altyapı demedim zaten bak :)

beşiktaş'ın ciddi bir sistem ve planlamaya ihtiyacı var, bu transfer falan işlerinde. takımdaki istenmeyen isimlerin yerine öneriler almaya devam edebiliriz yine de.

BJK4EVER dedi ki...

@Bellamy

Ferrari takimda taktik yok dememistir. Sadece defans ozel olarak calistirilmiyor, taktik yok ile bunu kastetti.....

sozcelyk dedi ki...

ferrari ernst dışında yabancıların topunu şutlamak kimsenin işine gelmez sezon sonu en fazla tello ve holoskoyu gönderebilirsin onun dışında 3 sene içerisinde çok ciddi tazminat ödemeden yollayabileceğin yabancı oyuncu yok , yollasan da ödediğin paralar yüzünden itin götünden dışarı çıkamazsın.

biz ne kadar söylersek söyleyelim transfer komitesindeki adamlar bikaç para babası dışında değişmedi ha bi de ne dediğini bilmeyen mete düren var , yarın holoskoyu yollayıp benayoun u 10 milyon avroya alırlarsa şaşırmam.

hondaya 9 milyon avro verseydik ne kadar isabetli olsa da o adama gereken zamanı tanımazdık hem taraftar olarak hem medya olarak hem yönetim olarak , bizim yapımız bu , o yüzden guzmanovic , honda , lisandro lopez ziani gibi oyuncular beşiktaşa bi beş yıl daha uğramaz

Adam gibi scout'un varsa bulursun birader. Bakin simdi Nijerya'da futbol okulumuz var, oradan iki tane mental gelisimi olmus, hizi vs. olan adami getirip monte etsek kanat bulacagiz diye harcadigimiz milyon Euro'lara hic gerek kalmamis olacak.

Ya sozlesmesi elinde adami alip en kotu ihtimalle rotasyona sokarsin, ya da geri donusebilir adama para verirsin.

Carew super futbol oynadi da mi sattik 9 milyona?

Menajerlik sirketinin sana sundugu listedeki adami alip parlatma umudu cogunlukla patlar.

Gene laf donup dolasip stratejiye geliyor. Besiktas'in amaci oturmus takim yaratmak mi, yoksa genc yatirimi yapip onu satmak mi?

Bu ikisi de planlama ile olur. Sen "dur sunu alalim belki satariz, dur lan su da iyi, dur su da suymus" diye karman corman transfer yaparsan Zapotocny'yi Schildenfeld'i kiralayacak takim ararsin haril haril.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

bence scout'a da gerek yok. var da yok. ernst / ferrari / sivok'u scoutlar mı aldırtı?

scouatlar üzerinden transfer yapacaksak önce türkiye'yi doğru tarayalım.

yurtdışından da ernst fink kalitesi yeter de artar bile.

senin kulübün bunları yaptı ise yine yapabilir.

yapmalıdır!

ferrari ernst transferleri beşiktaş'ın hayali değil, olması gereken seviyedir.

biri leri dedi ki...

Ferrari'yle Ernst sisteme ihtiyacı en az oyuncular ama, öyle de bir durum var. Neill geldi tak diye o da etki yarattı, uyum süreci falan yok. Karakteri müsait adamlar o doğru, ama defans oyuncusu bu adamlar, yıllardır 4'lü defansın ya ortasında ya önünde oynamışlar, topu al, müsait olana ver.

Yeteneğin işlediği bölümde bunu söyleyemiyoruz. Elano örneği mesela. Bi halt oynadığı yok. Yeteneksiz mi, iş yapmaz mı? Yorumsuz bence.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

biz 39.
eskişehir 39
kayseri 38
gençler 32
antep 34
antalya 37
agücü 32
kasımpaşa 46
bursa 56
trabzon 45

bizim bu takımlar kadar gol atmamızın veya atamamamızın nedeni sistemsizliğimiz mi?

diğerleri de sistemli oynadıkları için mi kalite farkına rağmen bizim kadar atabiliyorlar?

39 golü sadece sistemle açıklayamazsınız.

tamam beşiktaş'ın bir oyun düzeni yok. en azından hücum planı yok tamam ama.

sağdan bakıyorum soldan bakıyorum. holosko böyle oynarken bir takımın hücum planının da olması mümkün değil ki.

basketbolda da vardır bu.

bir hücum seti çizer, muhteşem şekilde uygularsınız.

sistem oyuncunuza boş atış yapma şansı verir.

ama oyuncu o atışı başarıyla kullanamazsa sistem de çöpe gider, çalışmalar da.

50 yıllık teknik direktörlük kariyerini hücum üzerine kurmuş bir teknik direktör bambaşka bir şey yapmak zorunda kalıyorsa bunun eldeki malzemeyle ilintili olduğu çok açıktır.

Scout mukut hikaye bence.Bizim 18-19 yaşında yıldız adayı bir oyuncuyu alıp yıldız yapacak kadar futbol altyapımız yok.Bobo 20 yaşında Türkiye'ye geldi de ne oldu?Geldiğinden beri yerinde sayıyor.Arda gibi üstüne 10 kilo almadığına şükür etmek lazım.
Yabancı transferinde izlenecek tek yöntem var:
SERİE A
Bugüne kadar bu ligde başarılı olup da Türkiye'de başarılı olamamış tek bir isim tanımıyorum.Ligdeki takımlarının çoğunun altyapısı hala çok iyi ama mali durum bakımından çok kötüler.İspanya,İngiltere gibi liglere göre çok daha ucuz bir pazarları var.Maccarone,Bonazzoli,Rosina bu tür kelepir adamlar bile Türkiye'de kral olur neyse ki bizimkiler de bu pazarı gördü artık Ogan Tarhan sağolsun.Yazın İtalya'dan bir transfer daha bekliyorum.

ian dedi ki...

benim kişisel fikrim, daha iyi bir oyun planı ve taktikle beşiktaş 39 golün üstüne çıkabilirdi bu kadrosuyla. o zaman da biraz daha fazla gol yerdi belki. bu, kadronun iyi olması kötü olması falan göreceli şeyler, elindekinin maksimumunu almak lazım. sorunu tek bir noktaya indirgememek de sağlıklı bir gözlemdir yine de.

ogan tarhan'ın ismi geçti. onunla çalışılabilir mesela. ferrari transferini o yaptı sanırım. böyle çakma menajerler gibi değil sanki, futbolu çok iyi bilen birine benziyor. gerçi sen ferrari'yi getiriyorsun ülkeye, adamın biri çıkıyor "ben onun youla karşısındaki halini bilirim, bu zamana kadar kaç para bonservis verilmiş" diyor :) bonservisi olmayan iyi adam kovalayalım diyoruz mesela biz mesela :) "iyi olsa bırakırlar mıydı yeaa" derler :) ama cristian baroni brezilyalı yıldız.. neyse kendimize dönelim biz.. beşiktaş'ın sorunu çok boyutlu, anlatmak istediğim.

yuki the zorba dedi ki...

Jessie akilli ol!

alper dedi ki...

ne desem ki bilemiyorum.hepsi birbirindne değerli yorumlar herkesi takdir ediyorum.:))holosko manisada rüzgarın oğluydu be.

aga ben tek şeye inanır tek şey söylerim.takımın başında denizli var ise o takımda var olan yetenekler bile körelir.şuan istifa etsin hocasız çıksın bu takım her maç 5 gol atıp şampiyon olur.kaleci-4 defans-3 ön libero ile ilerde 3 drogba olsa bu kadar gol atarsın.aldatmayın kendinizi.holosko manisada yarım devre 10 gol attı da bize geldi.umut bulut kim yav.hocaya bak sen hocaya.misal daum ve alex.alexi bile köreltir bazı hocalar.

ea_mvp dedi ki...

Umut Bulut Beşiktaş'ta 10 gol atar mıydı? Yok canım daha neler.Evet Holosko aman aman bir futbolcu değil.Ancak Are you player? sorusuna maruz kalıcak kadarda kötü oyuncu değildir.Zaten takımın attığı gol sayısı, girdiği gol pozisyonu belli.Bu kadar ön yargılı olmamak gerek. Bobo'ya 10 gol attı diye kızıyoruz.Bir sezonda en çok 12 gol attı diye laf söylüyoruz.Beşiktaş 100.yılda şampiyon olduğunda bile en çok gol atan oyuncusu 13 golle Sergen'di.Geçen sene şampiyon olunduğunda bu takımda en çok gol atan kaç gol attı ki? Sapara ve Vittek'in ankaragücünde oynaması Holosko'nun kötü olduğu anlamına gellmez.Bastırır parayı ankara getirir.

ea_mvp dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ea_mvp dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ea_mvp dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ea_mvp dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ea_mvp dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
biri leri dedi ki...

"bizim bu takımlar kadar gol atmamızın veya atamamamızın nedeni sistemsizliğimiz mi?

diğerleri de sistemli oynadıkları için mi kalite farkına rağmen bizim kadar atabiliyorlar?"

Bence evet.

Kasımpaşa toplama kadro, dar bütçeyle oynuyor. Son 24 maçta golsüz maçı 2 tane sadece mesela. İyi ya da kötü her maçta pas oyunu oynuyor, yense de yenilse de. 46 gol atmışlar bu sezon. Beşiktaş'ın imkanları onlarda olsa, ya da onların sistemi Beşiktaş'ta, tabi teori üzerinde, durum farklı olurdu.

Zaten sistemsizlik Holosko'ya muhtac ediyor takimi. Sen bu adami nerede oynatacagini bilmeden, sirf Besiktas formasi giydi diye, gol atsin diye transfer edersen boyle olur. Her oyuncunun mental kapasitesi her mevkiinin gereklerini anlayip yapmaya musait degil.

Ya malzemen vasattir, Lucescu gibi Magath gibi hocalari koyarsin takimin basina; ya da ekol yaratmak istersin, taktigi vs. belli adami getirirsin. Bizde Ibrahim Uzulmez 10 yilda 30 taktik gordu.

Kornerleri israrla Tello'nun israrla on direge kullandigi bir takimda sadece bireysel yetenege suc atamayiz. Mesela Kayserispor'un attigi gollerin kac tanesi duran toptan ona bakmak lazim. Kasimpasa'nin attigi gollerin gelisimi neden fotokopi gibi ona bakmak lazim. Moritz varken moritz'e muhtac gibi gozuken takim, Moritz gidince neden onsuz daha iyi izlenimi veriyor onu dusunmek lazim.

Sistem onemlidir. En basitinden, sene basindan beri 3-4 tane duran toptan gol atsaydik bugun o yaptigimiz tablolarin anlami olmazdi.

gökhan dedi ki...

atılan gol sayısı olarak bakacaksak olaya bobonun gol sayısı fazlasıyla yeterlidir. hatta sezonun yarısını sakat geçirmiş holoskonun da gol sayısına yeterli diyebiliriz. asıl sorun ekstra katkı gelmemesi. misal nobre, geçtğimiz yıllarda da futbol adına ortaya birşey koymuyordu ama 3-5 tane gol atıyordu. bu sezon 1 golde kaldı galiba. yine nihat var hiç katkı yapmayan. ki bu iki oyuncunun aldıkları paraları düşününce çıldırmamak elde değil. bu listeye yusufu, serdar özkanı, telloyu da ekleyebiliriz. hatta geçtiğimiz sezon ernst yarı sezonda 3-4 gol atmıştı. bu sezon golü var mı hatırlamıyorum. tabi bana göre asıl olay organizasyonda. takımın ne duran top, ne de hucüm organizasyonlarına çalıştığına inanmıyorum. hatta takımın herhangi birşey üzerine çalıştığına da inanmıyorum.

ha holosko benimde çok tuttuğum bir futbolcu değildir. dünya kupasında 2-3 gol atsa da satsak diye bekliyorum. ama şu anda eldeki en iyi oyuncu da o.

"misal nobre, geçtğimiz yıllarda da
futbol adına ortaya birşey koymuyordu ama 3-5 tane gol atıyordu."

Nobre 2007-08 ve 2008-09 sezonunda ligde 10 kupada 2 olamk uzere toplam 12; 2006-07'de de ligde 8 kupada 3 olmak uzere 11 gol atmistir.

Takdir edersiniz ki 3-5 ile 10-12 arasinda buyuk fark vardir.

stalker dedi ki...

2005-06 1445 dk (16 maç) 9 gol
2006-07 2928 dk (32.5 maç) 20 gol
2007-08 2563 dk (28.5 maç) 15 gol
2008-09 2894 dk (32 maç) 19 gol
2009-10 2276 dk (25.3 maç) 13 gol

bobo'nun istatistikleri. ama "bobo gol atamıyor abi yaa, bobo takımın zayıf halkası" di mi..hoca tercihlerinden dolayı ilk on birde yer alamayıp sonradan girdiği, sol açık oynadığı maçlar dahil adamın gol ortalamaları ortada. oynadığı futbola hala kabahat bulan varsa da, yukarıya havale.

sağında solunda muhteşem kanat forvetleri var ya, takımın dış bekleri muazzam ya, orta sahası çok yaratıcı ve istikrarlı ya... koy veysel'i 28 gol atar bu takımda. bobo da kim..

Gecen sene sonunda Nobre, Bobo ve Holosko'nun "dakika basina gol" istatistiginin birbirine cok yakin oldugunu biliyor musunuz?

Peki ya takimin ikinci yaridaki oynadigi dakikayi hesaba katarsak en golcu isminin Holosko olmasi sizi dehsete surukler mi? Dakikalari isin icinden cikardik, Bobo'nun 5, Holosko'nun 4 gol atmis olmasi bize neyi gosterir? Holosko'nun Bobo kadar iyi oynadigini mi?

mj23 dedi ki...

@jessie
holosko takımda en "ruhla" oynayan oyunculardan birisi.

holosko yetersiz bir oyuncu, evet.ama anlamadığım bir nokta var.ibrahim kaş'ta yetersiz, serdar özkan'da yetersiz oğlu yetersiz.e peki neden sırf ellerinden geleni yaptıkları için serdar özkan ve ibrahim kaş'a destek vermemiz gerekirken holosko'ya are you player diyoruz?tek sebebi yabancı olması mı?

kma dedi ki...

atılan gol sayısını yenilen gol sayısı olmadan istatistik olarak sunmak doğru değil.

beşiktaş kendi tarihi boyunca bol gol atan takım misyonu olmadı. tüm lig tarihi boyunca sanırım 3 tane gol kralı çıkarmışız. feyyaz uçar, ilhan mansız(arif erdem ile birlikte palaştı) ve güven önüt.
eskişehirin, ankaragücünün hatta samsunsporun bizden çok gol krallıkları var.

bizim takımda gol sayısı golcuyu değerlendirmek için yeterli kriter olmamalı.

nobre üzerinden gidelim:
fenere sezon ortası geldiği ilk yıl yarım sezon ligin 2. yarısında 12 gol atmış. sonrası:
fener 2004-2005: 22 gol
fener 2005-2006: 21 gol
bjk 2006-2007 : 12 gol
bjk 2007-2008 : 12 gol
bjk 2008-2009 : 14 gol

görüldüğü üzere aynı futbolcunun gol performansı bizde yarıya düşmüş resmen.

holoskoyu eleştirirken bunu göz önüne alın.

örneğin tello geçen sezonun en çok asist yapan oyuncusuydu. telloyu eleştirirken de bu bilgiyi aktarmak gerekiyor. nobre 3 milyon avroya oynarken kensinin 800 bine oynaması da bi kriterdir.

lütfen..

delgado dedi ki...

Quaresma'mı Geliyor??!

Onu zaten daha Ekim'de yazmistim:

http://eksibesiktas.blogspot.com/2009/10/golcu-de-golcu-forvet-de-forvet.html

Gene atilan gol sayisina gelip takiliyoruz. Gol sayisi hicbir sey gostermez. Holosko'nun formsuzlugunu anlamak icin iki tane mac izlemek yeterlidir. Bu adam sakatliktan dondukten sonra hangi macta olumlu performans sergiledi?

Eger birisi "Nobre kazma ama Holosko degil" derse ben kargalar esliginde kicimla gulerim o adama ama. Ya da dakika/gol orani daha fazla diye Holosko'yu Bobo'dan uste cikaracaksa gene ayni sekilde.

Her tartismadan lafin donup "gol sayisi"na gelmesinden biktim usandim artik yeminle.

Noat Samisa dedi ki...

Shelbyl,

İki kişi yan yana maç izlesek, koysak eski maç kasetlerini izlesek falan; atılan golleri yorumlasak beraber hiç Bobo-Nobre-Holosko tartışmalarına gerek olmaması gerekiyor. Ama bunlar şu an olamadığından atıyorum biri diyor ki Bobo takımın attığı gollerin 3te 1'ini attı, sezonun 16. maçına kadar Nobre, Bobo'dan daha çok süre almıştı; ama adam buna rağmen şunu şuna yaptı. Olay dönüyor dolaşıyor, yae her şey gol sayısı mı? Diyoruz ki Bobo CL deplasmanlarında 10-11 km koştu, deniyor ki her şey koşmak mı? 12 ay olmuş Nobre'nin 1 golü var be abi, hala mı Nobre=Bobo? Takım geçen sene hangi maçları 4.3.3 ile kazanmış, ne zamandan beri bunu hakiki haliyle oynamış falan; hiç mi önemi yok bunların? Hiç olmadı açın Fener'de attığı golleri izleyin adamın. O Nobre bu Nobre mi bir bakın vallahi. İnanıyorum ki bakmıyorsunuz, baksanız gerçekten farkı görmeniz gerek. Olamaz yani, inanmıyorum. 4-0'lık FB-GS maçında Nobre'ye bakın bi', farkı görememek bence imkansız. Önerme basit ve farketmek de bana göre gayet basit. Bobo'nun şu takımda sahada yaptıklarıyla Nobre'nin yaptıklarını 742364 maçta kıyaslayalım, özellikle de son 1 yılda. Yok hayır, ısrarla fark yok diyorsanız kusura bakmayın, Bobo 33 golün 11'ini attı.

Noat,

Bana cevap vermissin de, ben bir kere Nobre-Bobo demedim. Ctrl+F yapip okuyabilirsin yazdigim yorumlari.

Su post'un en basindan beri "sistem" ve "sisteme uygunluk" diye kicimi yirtmisken, ve sonra birileri iceri istatistik sokunca "Al bu da istatistik birader!" diye karsi cikmisken, gelip de bu sekilde elestirilmek "Ozet gec lan" argumaninin yerindeligini gosterdi bana.

gökhan dedi ki...

sadece gol sayısı tek başına önemli değildir. bobonun istatistik kağıdına dökülmeyen o kadar çok faydası varki. mesela kayseri maçındaki tellonun golü, ilk yarıda antalya maçındaki holoskonun golü, hatta geçen sezon ki konya maçındaki holosko golü. daha bunlar ilk aklıma gelenler. bunları sahada nobre olsa atamazdık mesela. bobonun yaptığı koşular, açtığı alanlar... noatın dediği gibi inanamıyorum bende şuradaki yorumlara. yetersizde yetersiz. atıyor, attırıyor, saha içine faydası maksinmum. pavlyuçenko gelse bundan daha fazlası mı olacak yani? değer mi bu riske? kusura bakmayın ama mehmet demirkol-ferrari ilişkisine döndü sizlerin bu bobo olayı.

birde nobrenin fenerbahçe kariyerinede itirazım var. muhteşemmiş, çok gol atıyormuş. yahu fenerin o kadrosu olağanüstü bir hücum gücüne sahipti. tuncay, anelka, alex, appiah, luciano. adamlar her maçı rakip ceza sahası içinde oynuyordu. koy veyseli rahat 10 gol atardı o takımda. ki daum o zaman bas bas bağırdı nobrenin yerine sağlam bir santrafor istiyorum, nobreyle avrupada başarı gelmez diye.

Oncelikle Holosko post'unu bile Nobre-Bobo'ya dondurebilen herkesin onunde saygiyla egiliyor, sonra da su post'un altindan cekiliyorum.

Buyrun takilin birader, meydan sizin. Binary dusunerek nereye varacaksiniz merak ediyorum, ya 0 ya 1, hadi bakalim. (kalten'e selamlar)

Noat Samisa dedi ki...

Shelbyl,

Hemen niye küstüm oynamıyorum olduk yahu? :) Ben bir cümleye cevap verdim, o da yukarıda duruyor. Ben de yıllardan beri başka bir şey için kıçımı yırtıyorken, futbolcu tartışmalarından nefret eder duruma gelmişken neden hala bir şeyleri savunuyorum, diyorum kendi kendime. Gereksizmiş öyleyse, peki.

Noat,

Bir cumleye cevap verdim diyorsun, ama verdigin cevap benim dediklerimden tamamen farkli yerde. Ben sadece "gol sayisi" argumani getirmenin ne kadar mantiksiz oldugunu soyluyorum, bunu da bizzat dakika/gol sayilari uzerinden veriyorum. Sen bana "abi hala mi Nobre-Bobo?" diyorsun; ben bir kere Nobre-Bobo karsilastirmamisim surada.

Tek yaptigim Nobre 3-5 gol atardi diyen arkadasa "3-5 degil 10-12 gol atar" diye yigidi oldur hakkini ver tadinda bir duzeltme yapmamdi, olay bu hale geldi. Eh ben daha ne diyeyim o zaman? Holosko post'u altinda Nobre-Bobo tartisacak kadar manyak miyiz biz?

Su post'un altinda bir tartisma vardi en baslarda: "Sistem mi yoksa bireysel performans mi?" diye. Oradan nereye geldik bir dusun.

Bu kustum oynamiyorum degil, bu "madem onu tartisacaksiniz, buyurun tartisin".

Anlatabildim mi? Hadi eyvallah.

esperanza dedi ki...

@Ruff

Takimda bazen benim bile sevdigim adamlar olabiliyor adamim..

Serdar la Holosko yu kiyaslamissin, ayip lan herif sakatliktan dondu :) Ote yandan Serdar a daha teshis bile konulamadi :)

Noat Samisa dedi ki...

Shelbyl,

Peki, ben yanlış anlamış olayım. Hatta gerçekten öyle olsun. Ama sığ bir kıyas değil de Bobo-Nobre-Holosko bağlantısına dikkat çekmek istediğime eminim. Fiks menü Bobo-Nobre yerine, yukarıda bahsedilen Nobre-Bobo; dakika-gol vs. argümanlarına dair Holosko için bir çıkarıma dikkat çektiğime de eminim. Nobre kıçına motor taksa, Holosko'nun Eskişehir'e attığı golü atamaz; çünkü o oyunu bilmez. Taç çizgisinde verkaç sonrası arka direğe koşmaz. Öyle bir adam değildir Nobre. Yine Kasımpaşa'ya karşı Holosko'nun yakaladığı pozisyonlar; bunları Nobre beceremez. Bakıyorsunuz, sefil Holosko'yla takım bunları üretmiştir. Burada birincil etken Holosko'nun Beşiktaş'a uyumluluğudur, takımda uzak forvet oyununu bile tek oyuncu olmasıdır. E dönüp geçen yıla bakılır, Holosko'nun sezonun içinci yarısında takımın en efektif golcusü olmasının acaba o dönemi sürekli Bobo'yla oynamasının bir alakası var mı?

Ben Holosko postu altında ''sistem-sistemsizlik'' farkı içerisinde, Nobre mi Bobo mu sorusunu Holosko bağlantılı olarak açıklamak ve tartışmak istemiştim. Tabii bunun için bir tartışma ortamı gerekiyordu ama olay -sanırım benim hatamdan dolayı- fiks menüye döndü.

Bu seferlik öyle olsun, peki; benden de eyvallah.

cesc dedi ki...

@stalker
@sozcelyyk

İstatistikler güzel, hoş iyi de zaten. Hatta çok iyi. Ama daha fazlasını yapabilecekken, hem istatistik hem de oyun olarak daha ileride olabilecekken, Bobo'nun bunu tembelliğinden yapmaması hiç mi rahatsız etmiyor sizi?
Ben mi yanlış düşünüyorum? Bu adamın kapasitesi bundan fazla değil mi?
Kapasitesini kullanmaması, bunun için çabalamaması yanlış değil midir bir futbolcunun?

dominic molise dedi ki...

hikmet karaman bile yeniliklere daha acik yahu sizden. pes~! bobosu nobresimi kalmis hala, adamlar jubile yapicaklar yakinda

esperanza dedi ki...

@Jessie

gecen sene 2. yari gol yukunu paylasan 3 forvetten 2 si patates, takviye gelen forvetin akli da hala oglen ictimasindaysa sorun kimde?

evett hoca are you coach ??

Yok abi, dedigim ve tartisilmasi gereken tam da bu zaten. Senin ilk yanitinda ben hala daha Holosko cikarimi goremiyorum, belki de ben yanlisimdir, ama neyse onu gecelim.

Holosko acik forvet oyununu biliyor mu bilmiyorum, lakin eger bizim sahaya koydugumuz 4-3-3 bu 4-3-3 ise, Holosko orada oynayacak adam degil bence.

Holosko ilk alindiginda 4-4-2'nin sagina bile yerlesmisti. Biz bu adami hic de "acik forvet, ikinci forvet" planlamasi yapmadan, "hazir Besiktasliymis" gaziyla haldir huldur aldik. Sonrasi bu iste.

Mustafa Denizli'nin 10.5 numara istemesinin bir sebebi de, kanatlara 7.5 ve 11.5 numaralar istemesi. Hani hem 4-4-2 kanadi gibi oynayacak, hem de bitiriciligi olacak adam. Eger senin hucum organizasyonlarinda kanat varyasyonlari onemli olmaya calisip da nasil olacagini bilmiyorsa; Holosko da "adamin icinden gecmeye calisan" forvet oluyor.

Iste bu noktada en basa donuyoruz. Transfer doneminin basinda yaptigimizdan daha fazla "ara transfer" adami var su an takimda. O "yama" adamlar, sistem anlayisi stabilize olmayip degistikce de boyle atil kaliyorlar iste.

gökhan dedi ki...

shelbyl

yahu ben orada istatistik olarak değil lafın gelişi olarak yazmışım. hakkını yemeğe çalışmadım yani, yanlış anlaşılmasın. öyle istatistik tutan bir adam da değilim, çokta önemsemeden yazdım. zaten gol özürlü bir takımda, gol istatiği tutmak da bana çok abes geliyor.

bobo isyanım ise ayrıdır, direk sana değildir yani o. takım puan kaybetse de 3-5 kişiye sallayıp kişisel masturbasyonumu yapayım diye bekleyen güruhadır tepkim. feci antipatik gelmeye başladı çünkü.

ha benim de takık olduğum adamlar vardır, herkesin vardır, ama bunun da bir dozu olmalı. maalesef artık can sıkıcı olmaya başladı.

Noat Samisa dedi ki...

Şurada her şey detaylı yazılamıyor takdir edersin ki. Cevap verdiğim söz,

''Peki ya takimin ikinci yaridaki oynadigi dakikayi hesaba katarsak en golcu isminin Holosko olmasi sizi dehsete surukler mi? Dakikalari isin icinden cikardik, Bobo'nun 5, Holosko'nun 4 gol atmis olmasi bize neyi gosterir? Holosko'nun Bobo kadar iyi oynadigini mi?''

budur. Yani benim anladığım kadarıyla istatistikler üzerinden yapılan çıkarımların anlamsızlığını Nobre mi Bobo mu veya neden Holosko tartışmasına uyarlayan bir fikir bu. Ben de en başından beri buna karşı çıkıyorum. Nobre ve Bobo'nun bireysel olarak seviye farkının olmadığına da Beşiktaş oyununa uygunluklarının eşdeğer veya yakın olduğuna da en başından beri katılmıyorum. Bunun için ''Takım geçen sene hangi maçları 4.3.3 ile kazanmış, ne zamandan beri bunu hakiki haliyle oynamış falan; hiç mi önemi yok bunların?'' dedim. Bir ''Holosko'' eklemesi belki çözerdi sıkıntıyı, çağrışım yapabileceğini düşünmüştüm. Sonra da ''E dönüp geçen yıla bakılır, Holosko'nun sezonun içinci yarısında takımın en efektif golcusü olmasının acaba o dönemi sürekli Bobo'yla oynamasının bir alakası var mı?'' dedim.

''Özet gec lan'' durumu tam da bu oldu. :)

Durum bu, ama sonuçta çift taraflı önyargı barındıran bir tartışma başlangıcı oldu galiba. :)

Ben artık yönetim tartışmıyorum. O sebepten transfer planlaması mevzuularına mümkün olduğunca uzak duruyorum. Başa sarmaktan sıtkım sıyrıldı, ''ne oluyorsa saha içinde'' durumundayım. Saha içinde de Holosko uzak forvet oyununu oynuyor, ama cuma günü sahada tek pozisyon üretecek adam Bobo olunca ve Holosko da fazlasıyla senkron sorunu yaşayınca hep dar alanda topla buluşmaya zorlandı. İyi bir Holosko bir şeyler üretirdi, ama kötü durumda olduğu ayan beyan ortada. Kasımpaşa maçında hepsinden daha kötü olmasına rağmen yine de 2 pozisyona girdi mesela. İBB maçı keza, gol attı. Tello ve Ernst döndüğünde Holosko takım için önemli bir silah olacaktır.

Bence Holosko bizim 4.3.3'ümüz için ideale yakın bir forvet. Ama artık bu oyun karakteri iflasını verdi, başarı yolunda sürdürülebilirliği Denizli tarafından epeyce zayıflatıldı. Bu sebepten Holosko'nun Dünya Kupası sonrası yol alması iki tarafın da hayrına olur.

Durum benim açımdan buydu.

Bobo'dan özellikleri gereği asla yapamayacağı şeyleri istiyoruz sonra bobo suçlu oluyor.Yahu bu adam pres yapmıyor,ileride top tutamıyor yani gezici bir forvet değil bunu bu kadar senede anlayamadınız mı hala?Adamın meziyetleri ceza sahası içindeetkili olması,çok iyi kafaya çıkması,son vuruşlarının iyi olması,iyi gol koşuları yapması falan klasik bir statik forvet yani.
Eee sen bu adamdan nasıl yararlanıcaksın ?
1) Bobo'nun yanına ileride top tutabilme yeteneği olan,top rakibe geçtiği zaman pres yapabilen,defans oyuncularıyla dövüşebilen kısaca topun rakip ceza sahasında kalmasını sağlayacak tamamlıyıcı bir forvet bulacaksın.Bu tarz bir futbolcuyu çok uzaklarda aramaya gerek yok.Nobre'yi Bobo'nun yanına koyup 4-4-2 oynayacaksın.

2)Orta sahanın soluna ve sağına Gronkjaer,Münch,Duff gibi taç çizgisine paralel doğrultuda rakibini geçip Bobo'nun kafasına topu atacak iki tane gerçek kanat oyuncusu alacaksın.

Ondan sonra görelim Bobo'nun gerçek performansını.Şu anki mevcut kadaroyla o kadar kazma bir takımız ki Bobo gibi çok rahat kafa golleri atan bir adama bir kafa golü bile attıramadık bu sene.Bu seneki gol kısırlığımızın sebeplerinden en büyüğü kanat oyuncularımızın olmayışı.

Bu arada bir ekleme yapayım.Transfer dönemindeki en büyük yanlışımız takıma sağ kanat oyuncusu almamak oldu.Mehmet Topuz'u almak istedik olmadı sonra nasıl bir kadro planlamamız varsa Mehmet Topuz yerine ihtiyacımız olmadığı halde Nihat'ı aldık.Gereksiz yere kadroyu şişirdik.Takımın dengesini bozduk.Eğer Tabata veya Nihat yerine 1 tane sağ kanat oyuncusu transfer etseydik şu an durumumuz çok farklı olurdu.

Aslinda en kotusu de, Rijkaard gibi bir adam getirip "Al haci buyur oynat takil desek" 1 sezon sonra bu hale gelecek olmasi.

Sonra burada tirmaliyoruz 4-3-3, 4-4-2, acik forvet, pas dagitimi falan diye.

@bobo

"nasıl bir kadro planlamamız varsa" demissin ya, yok abi oyle bir sey :)

@gokhan

Seni de yanlis anlamisim. Yemek yedim de baska bir mevzuya sinirim gecti zaten, artik normal soluk aliyorum.

Kalten dedi ki...

Holosko geçen sene yenildiğimiz derbi maçlarında FB ile GS'ye birbirinin "kopye"si iki PES golü attı ya, bende kredisi sonsuz

Hatta Fener'e attığı o üst direği yardırarak giren topta çıkardığım ses toplu ortamda kısa bi süre tepkisizce yadırganmama neden olmuştu, hatırladıkça yadederim (sp.) o anı

eyyy taraftar koskoca besıktas takımının sol beki yok, sag beki yok, 10 numarası yok, sol acıgı yok sag acıgı yok..
gelipte holoskoyu gunah kecısı ilan ediyorsunuz.. su takımın defansla hucum hattı arasındaki bağlantıyı toraman,necip,fink,ernst sağlarsa holoskoda senede 5 gol atar oda kendi çabalarıyla.. forvet adamı arkasında kaliteli ayaklarla, hücum varyasyonlarıyla, isabetli ortalarla gol atar.. şu takımda ortasahada bir tane topu kırmadan pas yapan adam var oda 36 yaşında yusuf.. manchesterdan rooneyi şuanki formuyla transfer etsek senede 10 dan fazla gol atabileceğini düşünebiliyormusunuz.. eğer o adamı getiriyorsanız sol bekiniz evra gibi hücuma çıktığı zaman doğru pası,çalımı,ortayı yapacak, açıklarınız giggs,nani,valencia gibi tek pasta sizi kaleciyle karşı karşıya bırakacak, arkasındaki adamda scholes gibi adamın bademciğine pas atan adam olacak.. beiktasta sorun nihat,holosko,bobo hatta hatta nobre değil, beklermiz, açıklarımızki öyle birşey yok bizim kadromuzda ve 10 numaramız..bu konuyuda sabaha kadar tartışırım...

Büyük Besiktas Taraftarı! Are you taraftar be abi? Demirören 'in yaptıkları yanına kar kalıyor herhalde. Klübe üye olmaya çalısıp bu bozuk düzeni degistirmeye çalısmak yerine, Yok Holosko, yok Bobo, yok Nobre... Ne biçim bir milletiz biz ben anlamadım? Bi kendinize gelin da!

yusuf dedi ki...

futbol zekası denilen bir şey var ya..işte bu arkadaşta o yok. hiç yok.

yusuf dedi ki...

tello
bobo
holosko
delgado

bu 4 ismin 4'üne de sene sonunda yol vermemiz lazım.

Buyuk Besiktas Taraftari yoktur, az raki vardir.

esperanza dedi ki...

Holosko ya X e Y e giydirecegimize bu adamlardan verim alamamamizin asil sorumlusu hakkinda konusmak , tartismak daha faydali olurdu sanirim.

Yollayın bobo'yu sezon sonunda hemen o da gitsin fenerbahçe'de gol kralı olsun.Nobre'ler layık bize.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

bana fenerbahçe'de değil beşiktaş'ta gol kralı olan adam lazım.

fenerbahçe'de gol kralı olması bir kriter değil, nobre de fenerbahçe'de gol kralıydı tek devrelik performansıyla.

aynı veri üzerinden hem bobo güzellemesi yapıp hem nobre yergisi yapmak çok enteresan.

Adsız dedi ki...

Son maçta gerçekten komik oynadı. Yahu bir forvet topa bu kadar mıymı vurur mu?

Pamukk dedi ki...

önümizdeki maç yuhlanacaklar listesinde 1-holosko olsun madem

yusuf dedi ki...

geniş alan bulacak da oynayacak..

geçiniz!

yusuf dedi ki...

bobo adam geçemez, öyle aman aman bir şut tehditi yoktur, istikrarsızdır, kağnıdan ağırdır, ruhsuzdur ama bizim taraftara sorsan ondan iyi santrfor da yoktur. bazen hakikaten sizi anlamakta güçlük çekiyorum. bobo nedir yahu!?

Gökhan dedi ki...

ilk sezonunda holosko'yu çok beğenirdim ama daha sonra gitgide kötüleşmeye başladı, dünya kupası'ndan sonra bir talibi çıksa da satsak bari diyorum ancak.

Sertug Ozgur dedi ki...

şu ülkede hala nobre filan denmesi utanç verici.

ian dedi ki...

@ yusuf

var mı peki aklında bir isim, bobo'nun yerine alabileceğimiz, saydığın özellikleri taşıyan? meraktan soruyorum. "bobo nedir yahu" demişsin. kim olabilir mesela bobo'nun yerine alabileceğimiz forvet?

Gürcan Ulusoy dedi ki...

umut bulut var.

10 golü var ligde.

2 gol atsa bobo'nun gol rekorunu kıracak.

ian dedi ki...

gülerler adama bobo'yu gönderip umut bulut'u alırsan :) herneyse, kaç yıllık sözleşmesi var acaba umut bulut'un trabzon'la? bi de ne kadar milyon avro ister trabzon? bunları bir araştırayım bir boş vakitte.

yusuf nickli arkadaşım, senden de bekliyorum bir forvet önerisi, umarım yazarsın. merak ediyorum çünkü kafandaki forveti.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

necati var.

yılda ortalama 11-12 atar.

bobo kadar.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

kardeş takım antep'ten souza var. 12 golü var. bobonun 5 yılda yapamadığını antepte yaptı.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

makukula var.

bobo'nun 5 yılda yapamadığını kayseri gibi kabız takımda tek sezonda yapıp bobonun kariyer rekorunu ikiye katlayacak.

RuFF dedi ki...

makukula 18 gol

Birde arkasında fink ernst olsa offffff

:)

Gürcan Ulusoy dedi ki...

mehmet yıldız var.

12'den aşağı düşmez yıllık.

Adsız dedi ki...

Mustafa Pektemek var. Nobre'den Holosko'dan kötü olamaz. Şu adamları bir de Uğur İnceman'ı takasta kullanmak yöneticilerin aklına gelmez mi arkadaş.

neo_494 dedi ki...

Son 5 yılda Bobodan fazla gol atan geldi de biz mi oynatmadık.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

gelsin de oynatalım işte.

neo_494 dedi ki...

Almıyolar abi daha iyisini alsınlar Bobo gitsin

Gürcan Ulusoy dedi ki...

daha iyisini alacaklarsa ferrari de gidebilir mesele o değil.

bobo iyi değil.

bana bir oyuncu getir de ki 5 sene boyunca kariyer zirvesi 11 gol olacak de.

almam abi o adamı.

sen alır mısın?

neo_494 dedi ki...

Doğru almam ama elde bobo olduğuna göre, nobrenin holoskonun da performansı böle olduğuna göre katlanmak zorundayız maalesef arada da bobonun attığı güzel gollerle avunucaz başka çaresi yok gibi gözüküyor :)

yusuf dedi ki...

ian;

tsl'ne takılıp kalmaya gerek yok. hoş sayarsam, geçtim sercan'ı baros'u, beto'ya kadar gider bu, inan.

kaldı ki tsl'ndeki santrforların bazılarının son derece vasat olması, bobo'yu değerli kılmaz. bobo, artık dünya futbolunda kabul görmeyen, demode, istikrarsız, son derece vasat bir santrfor.

bu adamın neyini bu kadar beğeniyorsunuz, anlamıyorum. bildiğin 3. sınıf brezilyalı işte.

alper dedi ki...

senin takımın tüm sezon 32 gol atacak ama bu 32 golün 11 ini tek bir futbolcu atacak deseler alırım o adamı.:))

Gürcan Ulusoy dedi ki...

heh iyi. umut bulut'u al o zaman :)

ben burada hicvediyorum aylardan beri ama mesele şu. bir futbolcu tek parametre üzerinden değerlendirilmez.

"adam gol atıyor abi yaaa" dedin mi o lafın arkasından jardel çıkacak diye beklersin. 11 golle "gol atıyor abi yaa" denmez.

bobo pozisyonları gol yapma yüzdesi yüksek bir oyuncu. burası kesin.

ama pozisyona girme yüzdesi düşük.

umut da düzgün pas almıyor, onun arkasında da aman aman bir orta saha yok.

ama başka özellikerş sayesinde aynı gol sayısına ulaşabiliyor.

demek ki tsl de 10 gol atmak için ayak içini iyi kullanmak gerekmiyor.

Pamukk dedi ki...

bi yanağınızdan Holosko, ötekinden Bobo öpsün

alper dedi ki...

umut bulut önce kulaklarını düzeltsin sonra gelsin abi beşiktaşımıza.yaralıkulak gibi adam.:)

bende bobodan daha iyisinin daha golcüsünün gelmesini isterim takıma.ama bobo şuanki haliyle bile şuanki beşiktaşın bazı maçlarda azda olsa izlenebilir ve izlenmeye katlanabilir futbol oynayabilmesinde set hücumunu bilmesi,çalışılmış set hücumlarına olanak verebilmesi ve olmayan 4-3-3 ümüzün ilerideki sağ ve sol uzak förvetlerine pozisyon oluşturabilmesi açısından elzem bir oyuncudur.ben bunu söylüyorum.sağda ribery solda robben olsa ortalarında bobonun tezek işimi var derim tabiki.sen holoskoya elyasa sümeyi markaj görevi verirsen boboya rajnoch un yanında ayrılma o nereye giderse onu takip et dersen atılan 11 gol bile başarıdır şuanki takım ve zihniyette.ben defans oyununu,0-0 lık maçları ve tek gol ile gol yemeden kazanılan maçları daha çok seven biriyim.ama arka tarafımız sağlam olsa yada bobo o tek golüde her maç olmasa bile 2 maçta bir atabiliyosa sorun yok derim.34 maçta 50 gol atıp 20 gol yiyen bir takım olsak şampiyon oluruz zaten.o zaman kimse bobo niye 11 golde kaldı kalıyor da demez.bence sorun bobodan ziyade holoskoda ziyade takımın kendine maçı ve 3 puanı getirecek o tek golu atabileceği pozisyonu net olarak hazırlayamaması ve bunun üzerien açlışmadığı izlenimi vermesi bana.

ian dedi ki...

iyi de hep gol sayısı üzerinden örnek verilmiş :) ben forvet özellikleri açısından sordum, ilk sorduğum yorumda bakınız dikkatinizi çekerim. belki bobo antep'te oynasa 12 gol atacak, julio cesar ya da makukula beşiktaş'ta olsa bu yapıda/sistemde onlar da az gol atacak belki. farazi şeyler bunlar :) yine de toparlıyorum alternatifleri.

bobo yerine;
umut bulut
necati
makukula
mustafa pektemek
sercan
baros :O
beto :)
julio cesar :)

yusuf dedi ki...

isim ver ihtirasına son vermek için söylüyorum ian;

kasımpaşa'nın 3 forvetinin (cenk, gökhan güleç, şahin) 3'ü de bobo'dan kötü değil.

adam net bir şekilde beşiktaş'ın santrforu değil işte. rakibinin nobre olması, her sezon 12 gol atması (ki bunların 10'u genellikle son 5 haftada olur. ilk 30 hafta ekseriyetle yatar bu ruhsuz kardeşimiz), bobo'nın iyi bir santrfor olduğunu göstermez. vazgeçin şu anlamsız tutkularınızdan.

ian dedi ki...

yusuf,

anlamsız tutku falan yok öyle şeyler. tartışma falan yaratma amacında değilim. kibarca soruyorum sadece. saolsun, arkadaşlar da cevap veriyorlar. isteyen cevap verir, isteyen vermez. sıkıntı olmaz. ayrıca isim ver ihtirasıma son verebileceğini de sanmıyorum :)

sozcelyk dedi ki...

azcık makul olun lan , okul var bu kadar çok şeyi okuyamam asjksdlsas

holosko candır.

Bu "Isim ver" olayi ilginc.

Bana "ortasahada Cisse-Ugur tabii, isim ver?" deseler iki sene once ne Ernst ne Fink derdim. Stopere isim ver deseler de Ferrari aklima gelmezdi, ki taniyordum, biliyordum adami. E simdi bu adamlar kotu mu?

Adam gibi bir menajerle calisilirsa (Ogan Tarhan mesela sanirim Ferrari isini baglayan), bu takima 10 tane Bobo gelir; o konuda hic supheniz olmasin.

sozcelyk dedi ki...

ogan tarhan

rica et bize üç beş topçu bul istediğin parayı verelim diye

emin ol ortalığın .na koruz

ian dedi ki...

şu isim ver olayı yanlış anlaşılmasın arkadaşlar. "isim ver kardeşim!" modunda sormuyorum ben. tabiki insanların aklına gelemeyecek isimler de olabilir. iyidir kötüdür bunlar zaten göreceli şeyler. ben sadece merak ediyorum, insanların kafasında ilk anda ne var. "şu kötü, gitsin" güzel gitsin kabul, yerine gelen kim olmalı sence diyorum. cevap veren veriyor, ben de teşekkür ederim nacizane. büyütecek birşey yok. neden bu kadar rahatsızlık verdi şaşırdım doğrusu. üff şimdi sorsam da kimse cevap vermez hee :) afferin.

ea_mvp dedi ki...

Bu kadar ön yargı içinde olmak hangi halden kaynaklanıyor anlamış değilim.Bobo kötü,Holosko kötü,Nobre kötü herkes kötü. En büyük örneği veriyorlar.Orta sahada Alex gibi bir oyuncu olunca Nobre gol kralı olabiliyor demek ki. forvet elemanlarının oyuncu olup olmamaları gerektiğinden önce orta saha oyuncularının durumunu sorgulasanız yada sistemin ne kadar uygulandığını.Az gol yememizde Ferrari ve Sivok'un katkısına Ernst ve Fink'in durumunun ne kadar etkili olduğunu düşünün.Birde forvet elemanlarının durumunu onlara servis yapıcak orta saha oyuncularının durumunu değerlendirin

Gürcan Ulusoy dedi ki...

iyi de temel problem bu zaten dostlar.

bobo'ya pozisyon üretecek adam holosko!

bobo az gol atıyorsa önce holosko'ya konuşacağız.

tek tek herkesi beğeniyorsunuz. sonra ben birine laf edince o kişi hariç herkesi suçluyorsunuz.

boboyu eleştiriyoruz sanki holosko düzgün pas verebiliyor da diyorsunuz.

holosko ya laf ediyoruz. bu sefer de bobo sanki çok mu iyi diyorsunuz.

biz de onu diyoruz.

holosko pozisyon üretmekten, yaratmaktan aciz bir oyuncu.

tarzı bu değil.

ama ben 1 gol ortalamasıyla oynayacaksam holoskoya boboya... bir şeye fatura keseceğim.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

freak naber yaaa?

Yorum Gönder

Ara