.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

31 Ocak 2010 Pazar

Yazıklar olsun

Bugün için bir Fenerbahçeli, 10 yaşındaki çocuğuna tuttuğu takıma olan sevgisini gururla anlatırken muhakkak önce kulübünün zenginliğinden bahsedecektir. Kulübüne gelen yıldız futbolculardan, Türkiye'nin en konforlu stadyumundan, ezelin rakibi Galatasaray'ı Kadıköy'de her daim yendiğinden bahsedecektir. Galatasaraylı Uefa kupasını, süper kupayı anlatacaktır çocuğuna. Galatasaray Lisesi ve tarihinden övünçle bahsedecek, aristokrat kesimle aynı takımı tutmanın keyfinden illa ki dem vuracaktır. Şimdi burada bir duralım. Bir Beşiktaşlı taraftar, 10 yaşındaki çocuğuna ne anlatır? İnanılmaz Avrupa başarılarını, müthiş yıldız transferlerini, paralı pullu başkanlarını, taraftarın götünü alttan ısıtan koltuklara sahip stadyumunu mu anlatır? Beşiktaş'ı Beşiktaş yapan ne zaman bunlar oldu ki bundan sonra olsun? Yıllarca elimiz kalem tuttukça, dilimiz döndükçe anlattık. Beşiktaş mahalli ruhtur. Beşiktaş, son barikattır. Fevzi'nin ayağının altından kayıp giden şampiyonluktur, 93 yılında 8-0 ile çalınan şampiyonluğa alnı ak yüreği pak bakabilmektir, yuhalandığı anda formasını çimlere serip giden Baba Hakkıdır, Vefaspor ile kupa şampiyonluğu maçında elle gol attığını gidip hakeme söyleyebilen Şeref Beydir, 1984 yılında Süleyman Seba başkan olduğunda tahta merdivenleri çürümekten çökmüş yıkıntı binanın eline tutuşturulan anahtarıdır, Malmö maçında Recep'in kendi kalesine gömdüğü şahane voledir, 3-0'dan 3-3'e gelen Valerenga faciasını sabah uyandığında oğluna nasıl izah edeceğini bilemeyen babanın naif hüznüdür, 7-1'lik Trabzonspor galibiyetinden sonra sahada yıkılıp kalan Lemi'nin omzuna dokunan Rıza kaptanın elidir. Şimdi bugün bu şanlı geçmişe sırtını dönen, utanmadan gidip Yıldırım Demirören zihniyetine oy veren binlerce kongre üyesi Beşiktaşlıysa, ben artık Beşiktaşlı değilim. Futbol sahaları, federasyon masaları çiftliklerinizse, kasalarınızın ve çek defterlerinizin içindekilerse futbol, futbol leş ağızlarla saldırmaksa ahlak bekçilerine, futbol purolarına ateş arayan zengin piçlerinin zevkiyse, televizyon kanallarında al kanımızı içmekse futbol, futbol tırnaklarıysa tribün ağalarınızın, futbol mızraklı ilmühalse, futbol polis copuysa, teşvik primleriyse futbol, kara lekelerinizse futbol, kurtulmamaksa kokmuş karanlığımızdan ben artık Beşiktaşlı değilim. Yıldırım Demirören yönetiminin bugüne kadar yapmış olduğu her şeyin hesabını kongrede vereceğine inanıyordum. Basit ve ucuz pazarlıkların bu kulübü ele geçiremeyeceğine, hazretlerine en güzel cevabın kongrede verileceğine inanıyordum. Tarihin görüp görebileceği en kötü başkanı bu kongrenin karşısında bir rakip varken seçmesi benim için bir mucizeydi. Ama ne yazık ki yanılmışım. Buradan Yıldırım Demirören'e oy veren bütün kongre üyelerini lanetliyorum. Kirli menfaatlerini oy pusulalarına bulaştıran herkesin anasından emdiği süt burnundan gelsin. Şu hayattaki tek masumane sevgimizi de elimizden aldınız. Bu kulübü bir daha dönüşü olmayan karanlık bir girdaba soktunuz, Allah bin türlü belanızı versin. Yıllardır çeşitli ortamlar vasıtasıyla elimden geldiğince bizden sonra gelen Beşiktaşlı arkadaşlarımıza Beşiktaş'ın ilkelerinden, geçmişinden, kutsallığından bahsettim. Ama bugünden sonra ben 10 yaşındaki herhangi bir çocuğa Beşiktaş'ın hangi kalesinden, erdeminden bahsedeyim? Biz bu takımı skor için sevmedik ki? Gol attığında beni sevindirmeyen, gol yediğinde mideme yumruğu indirmeyen bir Beşiktaş'ı ben kime niye anlatayım? Yıldırım Demirören ailesi bu kulüpten elini çekene kadar, onlar bu kulüpte hüküm sürdükçe, onlar kendilerine Beşiktaşlıyım dediği sürece ben artık Beşiktaşlı değilim. Şimdi ateşten gömleği giyme vaktidir...

27 Yorum:

Utku NALBANT dedi ki...

başkanlara yönetimlere göre mi Beşiktaşlı olacaksınız ? Eğer öyleyse hiç olmayınız zaten isabet olmuştur. Beni bu sevdadan ne başkan vazgeçirebilir ne yönetimler..O forma her İnönü'ye çıktığında ben orada olacağım.. Kalan sağlar bizimdir.

Kurtulus dedi ki...

böyle sisteme
böyle amigolara
böyle döneklere
böyle kapalıya
böyle levent erdoğanlara
böyle sinan vardar lara
böyle keçelilere
böyle derneklere
böyle kongre üyelerine sokayım.
beyin kanserleri, beşiktaşımın tümörleri.
ölün.

Stada gitmem artık. O adamın olduğu ortamda takımımı nasıl destekleyebilirim? Onun iğrenç suratının, her golden sonra alacağı şekle ben nasıl katlanabilirim? Düşmanımdan farksızdır. Şimdi en değerli varlıklarımdan birini ele geçirmiştir. 3 sene kalbime taş basarım, ayaklarıma prangalar vurur, gözlerime set çekerim. Ama yine de gidemem o mabede. Bizi bu hallere düşürenlere yazıklar olsun.

mad devil dedi ki...

içim acıyo tornavida yemiş gibi oldum. 8-0 yenildiğimizde bile bu kadar üzülmemiştim gözlerimden yaş gelmemişti. elveda güzel takımım bu yönetimden kurtulana kadar.

tlgpnr dedi ki...

var mı ötesi.
oy verenlere kafam girsin.
allah belanızı versin!

beşiktaş'tan rant bekleyen, anasından..

Adsız dedi ki...

her zaman olduğu gibi yanındayım jokond.

hepimize geçmişler olsun.

ers1981 dedi ki...

aynen senin gibi düşünüyorum, siyah kadar asil beyaz kadar temiz bir aşkın içine eden kirli elleri lanetliyorum. bu yd nin aklına uyup yönetime girenleri lanetliyorum, ne yani başkan para vermesemiydi diyen zihniyeti lanetliyorum, beşiktaş ortada kalmışken içinden ancak murat aksu çapğında bir adam çıkartan beşiktaş muhalefetini lanetliyorum, ahmet dursun seba gitsin diyenleri lanetliyorum, beleş biletle deplasmana gidenleri lanetliyorum, klübün efsanesi olupta sportif direktör, yardımcı hoca, menejer olacam diyen eski futbolcuları lanetliyorum.

beşiktaş öğretmen babanın haftasonu gittiği piknikte oğlunun üzerine geçirdiği el yaımı formaydı, beşiktaş yusuf tunaoğluydu, vedat kaptandı, cenk koraydı, baba hakkydı, bu değerleri bi anda ezen kongre üyelerini lanetliyorum.

trübünde yeter diye bağırmayanları lanetliyorum, babasının çiftliği sananları lanetliyorum. beşiktaşa başkanlık yapıp genç kız tavlama aracı yapanları lanetliyorum, oğlunu fener yönetimine sokarak kendisini geride tutanları lanetliyorum, korkudan aday olmayan ileri gelenleri lanetliyorum, bir siysi oluşumdan gel sinyali alınca beşiktaş başkanlığından vazgeçenleri lanetliyorum. beşiktaşı satanları lanetliyorum.

bundan sonra ne mi yapacağım stada gitsem susacağım, bir tane bile lisanslı ürün almayacağım, bir tane ülker çikolata yemeyeceğim, türkcell hattımı iptal ettireceğim, kızılaya kan vermeyeceğim, ve ben gene her pazaertesi beşiktaşımı özleyerek bi hafta geçireceğim. yıldırım senin gittiğin güğn helva yaptırıp dağıttıracağım, buradan söylüyorum 6 ay içerisinde bu taraftar mabedde zorla istifa ettirmesse bu kıca kaflıyı onlarıda lanetliyorum...

zamanında paralı başkan bu gelsin diyen kendimi lanetliyorum. içimdeki hayvanı, kapitalizmi lanetliyorum, çarşı denen vede yarın o başkanın oraya oturmasına seyirci kalanları lanetliyorum

beşiktaşın kara gününğ yaşadım ben. çok hezmet gördüm ama bu kadarınıda görmemiştim bana bu günleri gösteren o koca kongreyide lanetliyorum

Jokond dedi ki...

sağol damacana. keşke senin yüreğin kadar temiz olsaydı kongre.

helldoradotcom dedi ki...

Bosverin bize de bu yakışırmış demek ki! Fringe var, Lost desen final yapıyor. Ligin a.k baskana bisey olmasın!

Unknown dedi ki...

Dediklerinin hepsine harfi harfine katılıyorum.
Deveyi diken insanı .iken yaranır derlerdi de inanmazdım.Artık şu vakitten sonra Beşiktaş'ı-hayatımın en önemli varlığını- O'nun yüzünden 3 yıllığına 'pause' moduna alıyorum . Yenilgiler,kaçan şampiyonluklar ,başarısızlıklar ,hatta hezimetler bile beni Beşiktaş'ımdan bu kadar soğutmamıştı.

YETER YILDIRIM DEMİRÖREN!..
Sen Varsan,Ben YOKUM!!!

sehorn dedi ki...

Güzel yazı tebrikler. 3 sene ben de yokum. Zaten şu an gerçek Beşiktaş'lının yapması gereken yok olmaktır. Belki yeteri kadar insan yok olursa yanlış yaptıklarını anlarlar. Sadece bu haftaki Gençler maçına gidicem satılmışları gözlemlemek için. Ama karar veremiyorum, nerede satılmış daha çoktur, numaralıda mı kapalıda mı ?

Adsız dedi ki...

Bu arada unutmadan, bu akşam kaybeden Sayın Murat Aksu'yu cesaretinden dolayı tebrik ediyorum. Var olun efendim, bu kongre için fazla şereflisiniz.

esperanza dedi ki...

satilmislar bugun veya 1 hafta once satilmadi , satilmis adamlar 6 senedir satilikti zaten. Bu isin pesini sadece bu secim doneminde kovalayarak zaten bi yere gelinemezdi, bir kabahat varsa zamaninda yeteri kadar tepki gosterilmedigi icin hepimizin kabahtidir..!

Seba1903 dedi ki...

Çok güzel bir yazı!!!!
Arma aşkına Bırakıyoruz tribünleri,satılmışlara inat

ceyhun dedi ki...

hayatımda bir tek liverpool'u 2-1 yendiğimiz olağanüstü maçı izleyebildim inönü stadında. bu anlamda kimseye benim yapamadığım bir şeyi yapın o tribünleri boş bırakmayın diyemem. ama o tribünler boş bırakılırsa dolduracak birileri bulunur. eğer tribünden maç izleme şansına sahip olanlar varsa, jokond'un dediği gibi şimdi ateşten gömleği giyme vakti sanırım. asıl ateşten gömlek hala o tribünleri doldurabilmekte, doğru insanlarla doldurabilmekte. yapılabiliyorsa binlerce taraftar klüp binasının önüne gidip "bu takımın sahibi başkan değil taraftardır" sloganlarını atabilmekte...

serhaddar dedi ki...

çok öfkeliyim ve şok içindeyim...lanet olsun...beşiktaştan soğudum desem yalan olmaz!

matiasemilio dedi ki...

sehorn ''Zaten şu an gerçek Beşiktaş'lının yapması gereken yok olmaktır''!
herkesin tepkisi herkesin Beşiktaş'ı farklı yanlış bi yorum olmuş..

Ekrem35 dedi ki...

o kadar sinirliyim ki neler söylemek istiyorum bilmiyorum. 25 yıllık sevdamızdan bizleri soğuttun ya Y.D sana diyecek tek bir laf bulamıyorum. sana oy verenlere ise kafam girsin...

jokond bu son günlerde okuduğum en güzel yazı olmuş. 'Ama bugünden sonra ben 10 yaşındaki herhangi bir çocuğa Beşiktaş'ın hangi kalesinden, erdeminden bahsedeyim? Biz bu takımı skor için sevmedik ki? Gol attığında beni sevindirmeyen, gol yediğinde mideme yumruğu indirmeyen bir Beşiktaş'ı ben kime niye anlatayım?'
Gözümden yaş getirdi, eline sağlık..
Harika bi şekilde özetlemişsin durumu.. Keşke bu yazıyı yazmana gerek kalmasaydı tabi. Beşiktaş geri dönüşü olmayan bi yola girdi. Ve ben önümüzdeki degil 5-10 sene, önümüzdeki senede bile neler olucağına dair hiç bi fikrim yok. Ama özledim eski heyecanımı ben. Koray'ın attığı golde gözümden akan yaşları, Pancu'ya gelen her topta bir tırnağımın kökten kopuşunu. Beşiktaş'ı.

Pamukk dedi ki...

son cümlende olanlardanım ben de
"Demirören ailesi bu kulüpten elini çekene kadar, onlar bu kulüpte hüküm sürdükçe, onlar kendilerine Beşiktaşlıyım dediği sürece ben artık Beşiktaşlı değilim. Şimdi ateşten gömleği giyme vaktidir"

pes ettim
bezdim
sinirden kendimi yemekten bıktım
alın tepe tepe kullanın
batırın kulübü
iflas etsin
küme düşsün
belki o zaman sırtlan demirörenlerden kurtuluruz da takımıma dönerim

twenty_one dedi ki...

artık ibb maçlarındaki tribünler gibi olur BEŞİKTAŞ'IN maçları. Sonunda tüpçü sözünü tutup Beşiktaş tarihine geçti. BEŞİKTAŞ TARİHİNİN YÜZKARASI. Sana da, sana oy verenlere de lanet olsun.

afc881 dedi ki...

ben bir fenerbahceli olarak 3,5yıldır beşiktaş'ın bu başkan olduğu sürece ileri gidemeyeceğini söylüyorum...
bu kadar beceriksiz birisi bu kadar önemli bir kulübe ancak türkiyede başkan olabilir...haluk ulusoy 2'dir bu başkan,babası şirkete sokmamak adına beşiktaş'a sarmış...
allah kolaylık versin size...
neden yazıyorum:öncelikle fenerbahcenin daha iyi olması rakiplerinin de daha iyi olması ile alakalı olduğu için kötü bir beşiktaş fenerbahcenin zararına olacaktır...
geçen sene şampiyon olduğunuzda da dedim ki:başkan parayla almış şampiyonluğu,akıllıysa şimdi gider gitmezse 1 yıla kalmaz istifa etmek zorunda kalacaktır...
az kaldı arkadaşlar,mücadelenizi sonuna kadar destekliyorum...
şerefi ve onuru olan insan davranışı beceremedim veya bu parayı hibe ediyorum,özür diliyorum tüm beşiktaşlılardan hatalarım şudur bundan sonra da madde madde bunlar yapılacak olmalıydı...
bence bu başkanın verdiklerini almak istemek bir yana daha fazlasını bu kulübe hibe etmesi gerekirdi...
3yıl kalmayacak emin olun ve var gücünüzl beşiktaşı eski zaferle dolu günlerine kavuşturacak en uygun başkan adayı kim onu da belirleyip bu başkanı bezdirerek amacınıza ulaşın-iyi günler...

afc881 dedi ki...

şunu da rahatlıkla söyleyebilirim ki bu demirören mantalitesi gitmezse ve kurallar uygulanmaya başlanırsa beşiktaş tarihinde ilk kez küme düşürülecektir,böyle bir utancı yaşamamak adına bir an önce başkan ve uzantılarını uygun platformlarda akıl dolu hamlelerle bezdirip gönderin...
başkansız bir beşiktaş bile bu başkandan daha iyidir,demedi demeyin...kalın sağlıcakla...
insan sarrafı olan bir doktor olarak sadece daha iyi nasıl olabiliriz adına yaptığım tespitlerdir...

Unknown dedi ki...

unutulmaması gereken aşkımızın başkana yada yöneticilere değil, renklere olduğudur. beşiktaş bizimdir başkanın değil. başkan gelip geçicicidir.
sonuçta; evet yıldrım demirören başkanlık yapmış başarısız olmuştur. fakat biz 'sevinmek için sevmedik Beşiktaş'ı' diyen insanlarız. iyi günde kötü günde takımın yanında olması gereken ve beklenen taraftar grubuyuz. Fenerbahçeye yakışır Başkanın 'Lütfen maça gelin 'açıklaması yapması.
ve en önemli hususta şudur ki; Murat Aksu'nun kim olduğu unutulmamalıdır. Beşiktaş'a böyle bir insan yakışmaz. kimin oğlu olduğu, bağlantıları ve en önemlisi Y.D'nin yönetici kadrosundayken ağzını açıp konuşmazken, aday olur olmaz yaptığı, alçaklara yakışır şekildeki açıklamalar gözardı edilmemelidir.
beşiktaş ın sosyal duruşu, siyasi duruşu tribünlerden bellidir, bu takımın başına Murat Aksu'nın gelmesi, işte budur Kara Leke.
işte budur çocuklarımıza karşı bizim yüzümüzü kızartacak olan mesele. o sebbeple Y.D'nin kazanmasına sevinmedim ama Murat Aksu'nun Beşiktaşım a başkan olmamasına çok sevindim.

vedatte dedi ki...

Bir gün Beşiktaşı bırakacağım hiç aklıma gelmemişti. Bu yönetim sayesinde artık hiç bir sevdam kalmamış. Etrafımda ciddi ciddi Beşiktaş'ı bırakanlar var.

Beşiktaş'ı niçin sevdiysek o nedenlar artık yok. Bu yönetime devam diyenler madem Beşiktaşın sahibi onların olsun.

Adsız dedi ki...

Ben Iowa City, ABD'de bulunan Iowa Lutheran Hastanesi'nden bir temsilciyim, hastanede yönetimin internette nasıl çalıştığını ve bu yıl insan organlarını alıp satması için tekrar başladığımızı ilan etme fırsatını verdim. Böbrek, Bu teklifle ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-postadan bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin: Bağışçılarımızı iyi bir miktarda parayla ödüllendiriyoruz ve Organlarda uzmanız Cerrahide ve donör olarak risk yok o.
Ve bu bizim e-postamız:
iowalutheranhospital@gmail.com
Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Biz Iowa City, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi temsilcisiyiz, bir kez daha hastalarımız için böbrek almak için buradayız ve onlar kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi bir miktar para ödemeyi kabul etmişlerdir. Bir bağışçı olmak ister veya bir Hayatı kurtarmak istiyorsanız, aşağıdaki e-postada bize yazabilirsiniz.

Bu, sizin için tamamıyla zengin olmanız için bir fırsattır. Bizimle% 100 güvenli işlem garantisi veriyoruz ve garanti ediyoruz, her şey yasalara uygun böbrek bağışçılarına göre yapılacaktır.
Artık daha fazla zaman kaybetmeyin, lütfen bize iowalutheranhospital@gmail.com adresinden yazın.
Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Iowa Lutheran Hastanesi.

Yorum Gönder

Ara