30 Kasım 2009 Pazartesi
Kim Gider???
Havamız yerinde alaturka olduk gol atmadan da duramıyoruz eyvallah buraya kadar çok hoş ama Delgado'nun iyileşmesi ile birlikte nur topu gibi bir 9. yabancı sorunumuz geldi kucağa oturdu. Delgado tekrar lisanslanıp ikinci yarı forma giyeceğine göre kim gidecek bu takımdan? Bence çok kritik bir karar bu, takımdaki dengeleri, düzeni tam sağlamışken başımız ağrıyabilir bu noktada. Bana sorsanız direktoman Tabata'yı yollarım Delgado gelince o'na ihtiyaç yok ama bunun ihtimal dışı olduğunu biliyoruz. E hadi hazır keyiflerde yerindeyken biraz bu konuda kafa yoralım..
Ferrari?? Yok la yok şaka, allah taş yapar:))
Sivok?? Yine taş yapar:))
Ernst?? Taş yapmakla kalsa iyi!!!
Bobo?? Bence sezon başı gitmesi gerekiyordu kendisi. Son haftalarda toparlanmasına rağmen kesinlikle bir takımın sezon planlamasında ilk forvetim diye güvenebileceği bir isim değil, yine de Nobre'nin hali ortadayken, Batuhan bu kadar güvenilmez iken gitmesi düşünülemez bu sezonluk..
Fink?? Takımın geri dönüşünde payı çok büyük. Evet mükemmel bir topçu değil ama kesinlikle çok faydalı takım için. Fener'e falan da gol attığı için yırttığını düşünüyorum ama bu yönetimden emin olamıyorum:((
Tabata?? Baştan aşağı yanlış bir transfer, Delgado da takıma dönünce ne amaca hizmet edecek bilmiyorum ama bu maliyeti ile elbetteki gitmeyecektir takımdan.
Delgado?? Hiç aramın olmadığı bir isim daha. Gerçi sezonun ilk bölümünde hücumda öyle kötüydük ki Delgado'nun yalan futbolunu bile özlediğim olmuştu. Tabata'ya tercih ederim ama o da kesinlikle Beşiktaş'ı büyük hedeflere götürebilecek isim değil. Ama dünya tatlısı adam orası kesin:))
Tello?? Sanırım o gidecek. Kötü topçu mu? değil, bize çok kritik yerlerde çok büyük katkı yapmadı mı, yaptı ama inanılmaz istikrarsız, inanılmaz gamsız. Bence takım ruhu ve takım birliği için de sıkıntılı bir adam. Üç maç inanılmaz oynayıp ipten aldıktan sonra sezonu kafasında kapatabilen bir yapısı var. Dediğim gibi Tabata'yı veya Delgado'yu mevcut şartlardan yollayamadığımız için sanırım ihale o'na kalıyor.
Vee vee vee Belgarath kardeşimin uyarısı ile Holosko??? Valla adamı unutmuşum ne zamandır gözden uzak o yüzden heralde diyerek kıvıralım:)) Ben bu adamın Manisaspor dönemlerinde Avrupa'nın büyük santraforlarından biri olacağına inanıyordum ama olmadı, Manisaspor'dan direkto Udinese'ye falan geçse şimdi Milan'da oynardı ama kaçtı o tren. Beşiktaş'ın mevcut düzeninde Holosko da bir fazlalık, büyük de verim alamıyoruz kendisinden bu gerçek, ama adam iyi topçu, her zaman için kadroda olması çok mühim, kısacası gi-de-mez!!!
Etiketler:Raul Gonzalez
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(Atom)
Ara
-
DERBİ POZİSYON ANALİZLERİ - 1- 0:24 saniye! Gatasaray'ın ilk etkili atağı. Burada en büyük hata *Jailson'un partneri Serdar Aziz'e gereksiz yakınlığı oldu.* Seri burada muhteşem bi...4 yıl önce
-
Feda, Sefa, Farklı Olsun bu Defa - Beşiktaş'ın son dönemini iki ana çizgi olarak ikiye ayırmak mümkün. 1- Yıldırım Demirören dönemi 2- Fikret Orman dönemi. Ben Yıldırım Demirören dönemini te...5 yıl önce
-
Bir Sağ Bek, Üç Mevki: Aaron Wan-Bissaka - Premier Lig geçtiğimiz hafta başladı. Hem takım hem de oyuncu bazında her sezon yeni bir hikaye demek. Galiba geçtiğimiz sezon hiç de fena bir görüntü verm...6 yıl önce
-
Duhuliye - Duhuliye'den 5 ay önce haberim oldu. O da bu fotoğraf sayesinde. Bunca zamandır nasıl hiç duymamışım derken, etrafımdaki çoğu Beşiktaşlının da bilmediğ...7 yıl önce
-
Euroleague bwin Mart 2015 MVP Nemanja Bjelica Röportajı - Fenerbahçe Ülker dokuz maçlık bir galibiyet serisi yakalamış durumda ve 2008-2009 sezonundan bu yana ilk kez Euroleague 'playoff'larına katılma hakkını ...9 yıl önce
-
Önce krampon, sonra performans - Her çocuk gibi sokaklarda başlayan futbol maceramız, bazı çocukların yaptığı gibi benim de toprak sahada devam etmişti. Sonrası okul, iş, hayat mücadele...9 yıl önce
-
NBA: Bir Ayın Ardından... (Part 1) - Her ne kadar başlığımızda bir aylık zaman dilimini ele aldıysak gerek tembellik, gerek iş güç yüzünden yazının paylaşılması, gerekli güncellemeler yapıldık...10 yıl önce
-
Manchester United - Burnley maçı - Manchester'ın ligin yeni takımı Burnley deplasmanında galibiyet alması bekleniyordu ama yine olmadı. Geride kalan 3 haftada takım henüz galibiyet görem...10 yıl önce
-
Bu Sefer Bahanem Var - Yine ihmal ettim blogu ama bu sefer sağlam bahanem var. Son 9 senedeki ikinci kıtalar arası taşınma olayına kalkıştım. Bilenler bilir, son 9 senedir Avus...10 yıl önce
-
Babylon Dergisi Röportajı - http://www.aliece.com/2013/11/babylon-dergi-ali-ece-roportaji/#more-189511 yıl önce
-
Arsenal Kendine İnanıyor - Arsene Wenger'in sözleriyle, *"İyi bir rakibe karşı alınmış tatmin edici galibiyet." *Arsenal hafta sonu Liverpool'u oyun dışı bırakarak, bölüm bölüm saha...11 yıl önce
-
Hiç Unutmadığım... - 17 sene önce bugün tek bir imzanın milyonlarca insanı bu kadar etkileyebileceğini tahmin edemezsiniz. O adam hakkında bir sürü yazı yazdım, hala okuyan ...11 yıl önce
-
-
81 Yorum:
abi holosko'yu saymamışsın sanki..
ben mi göremedim yoksa? milan'a gitti de haberimiz mi yok :)
tabii şunu da unutmamak gerek;
bu delgado ne zaman ümraniye'de idmanlara çıkmaya başladı, fink ve bobo da coşmaya başladı..
ferrari-sivok-ernst-fink-bobo.. bu beşlinin tartışması olmaz.
holosko ve tello istikrarsızlar. ama bence tabata bizim elano'dan bile kötü. delgado onun yerine gelmeli..
diyeceksin ki 8 milyon Euro bonservis.. sizi gökhan zan altında bırakmam istemem ama o para bonservis için verilmiş olamaz :)
bakınız geçen sezonki antep-sivas maçı :)
@belgarath: unutmuşuz lan canım filip'i, hemen ekledik saol:))
takım bu kadar iyi giderken al sana yeter yd yeter demek için bir sebep daha. tello ne kadar gamsız da olsa, ne kadar istikrarsız da olsa şu an ondan başka sol açığımız yok. gerçi denizli tam olarak ne oynatıyor bi türlü anlayamadığım için sol açığa ihtiyacımız var mı onu da bilemiyorum; ama en azından bu sezon için tello.yu göndermek hata olur düşüncesindeyim. gitmesi gereken kesinlikle tabata, dönmemesi gereken de delgado.dur aslında. (laf aramızda bu şirinlik muskasından nasıl vazgeçicez onu da hiç bilmiyorum. ne kadar saç baş yoldursa da, kadroda olsa ne katkısı olurdu bilemesem de özledim keratayı:)ayrıca bobo konusundaki görüşlere kesinlikle katılmıyorum. tamam biraz tembel olabilir; ama kesinlikle üzerine düşülse çok yetenekli bir futbolcu ve rahatlıkla bizi götürebilecek bir forvet. istikrarsız oluşundan bahsediyoruz sürekli olarak. peki bir soru sormak istiyorum bu adam doğru düzgün kendi mevkisinde düzenli kaç maç oynadı? (denizli.nin sol açık fantezilerini saymıyorum) eğer daha iyisi alınamayacaksa bobo mevcut kadronun tartışmasız en iyisi, hatta türkiye liginin de son vuruş kalitesi açısından en önemli golcülerinden birisidir. konsantrasyonunun düşük olduğu doğru, bu sene sonu muhtemelen bedelsiz yunanistan.a yelken açması da muhtemel; ancak alternatifinin nobre olduğu yerde bobo, barça.dan inter.e transfer olan ronaldo muamelesi görmelidir diye düşünüyorum.
filip deme şuna :(
rüzgarın oğlu holosko...
ya bi de açık söliyim; şimdi siz beşiktaşlılar kendi futbolcularınıza karşı romantik olabilirsiniz. doğaldır. ben de bizim sabri'ye falan öleyim de...
yalnız şu bobo takıklığınızı anlamadım. iyi golcü. hani golcü. yakaladı mı atar.. baros'tan sonra türkiye'nin en iyisi.
@ belgarath
antep.e teşvik verdiysek ki vermiş olabiliriz bunu böyle gizli kapaklı, futbolcu transferi kisvesi altında yapmamıza gerek yok çünkü teşvik priminin -etik veya değil tartışmasına girmiyorum- şike ile bir alakası yok. bir takıma iyi oynaması, daha fazla gayret etmesi için para veriyorsun sonuçta, zamanında bazılarının yaptığı gibi 8 gol yemesi için değil. bu hile değildir. takımın kapasitesi yoksa ne kadar para verirsen ver, para verdiğin de ne kadar bi tarafını yırtarsa yırtsın sonuç alamaman kuvvetle muhtemeldir.
Tabata..Hiç kazık yedik falan demeden kiralık olarak gönderilmeli..Tello-Yusuf-Delgado'nun olduğu yere bir de Tabata fazlalık gelir..Bobo gitsin demek de şu mevcut durumda şaka yapmak gibi bir şey heralde..
delgado'yla tabata pes 2010'da maç yapsın, kazanan da kaybeden de beşiktaş'tan gitsin.
ama bence devre arasında bu şuursuz yönetim fink'i gönderir, ben de akaretler'deki kulüp binası önünde kendimi yakarım.
sürprizlerle dolusun yd.
arkadaşlar ben bobo'nun golcülüğüne bir şey demem. bobo bir forvetin sahip olması gereken hemen hemen her meziyete sahip, son vuruşları da oldukça etkili olan iyi bir golcü ancak bu adamın mental sıkıntıları var, istikrar sıkıntısı var, geçen sezon bobo oynuyor mu dediğim 10 tane maç hatırlıyorum, ama son 2 ay süper oynayıp hasat yaptı, takımda kaldı. bu sene de istikrarsız ve savruk hali devam ediyor. gitsin demiyorum bu sezon için ama bence kesinlikle daha istikrarlı ve güvenilebilir bir forvet ile doldurmalı beşiktaş o bölgeyi en azından önümüzdeki sene..
Aklı olan Holosko'yu elinde tutar, hatta forma verir. Şu çocuğun dünya kupası hayalini, orada bulunma isteğini ve sakatlık sonrası bunun performansına nasıl yansıyacağını düşünmek bile beni heyecanlandırıyor.
Bobo her sezon başında benzer sıkıntıları yaşıyor, tabi bunda her transfer dönemi gidecek-kalacak söylentileri de etkili oluyor..Düzenli forma bulan ve güven duyulan bir Bobo, neler yapabileceğini sayısız kez göstermiştir. Dün iptal edilen goldeki vuruşu bile çok şey ifade ediyor, inanın az buz bir gol vuruşu değildi o.
Hizmetlerinden ötürü Tello'ya teşekkür edilip, yollar ayrılmalı; hoş Tello'ya hem bonservis hem de yıllık 1 milyon euro'dan fazla verecek takım çıkar mı Avrupa'da bilmiyorum. İstediği rakamları ancak Türkiye'de kazanabilir, ne kadar eleştirsek de yurt içinde iyi bir piyasa yaptığını düşünüyorum. Tello'ya kucak açacak bir çok takım olacaktır, en başında da Portekiz ligini yakından bilen Gazianntep hocası Jose Couceiro.
ama öyle 4 yıllık sözlemeler yerine 1 yıllık kontrat imzalasın, sonra günü gelmeden zam ister falan, yok yere onların da canını sıkmasın.
bobo takımın ilk forveti olamaz diyoruz dün güntekin onay araştırmış o söyledi. adamın maç başına attığı gol yüzdesi yüzde ellinin üstünde. her beş maçın üçünde golü var. nasıl oluyor da oluyor?
@tearkan
beşiktaş'ı gaziantepspor'a teşvik primi yollama ihtimalinden dolayı eleştirecek değilim...
ama bu demirören'le kızıl'ın işortaklıkları ve vesaire nedenler, tabata-ismail ikilisi için verilen bonservis fiyatlarını pek inandırıcı buldurmuyor..
hepsi bu..
açıkcası ben bobo.nun çok yetenekli olduğuna inanıyorum. mental eskiklikleri, konsantrasyon problemi vs. var doğru; ancak en az bobo.nun yaşadığı istikrarsızlık kadar onu mevkisinde, düzenli olarak oynatma konusunda da biz istikrarsızlık yaşadık diye düşünüyorum açıkcası. ayrıca ne yalan söyleyim daha iyisinin alınacağından da şüpheliyim. (bkz. cisse-fink)bu nedenle bari eldekini kaçırmayalım düşüncesi de mevcut bünyede:)
Şu Delgado'yu Yusuf Tabata ile kıyaslamak kadar yanlış bir düşünce daha yoktur, kanımca...Yusuf dediğin adam 1 yıl sonra yok, tabata dediğin adam bana göre devre arasından yok ama gel görki şu kurtulamadığımız 8 vakası orda da karşımıza çıkıyor. Nedir şu 8 lerden çektiğimiz, diyorum bazen... Fakat Delgado'nun iyi oynama olasılığı ile satılma ihtimali Tabata Yusuf'a göre çok yüksek olduğu içindir, benim Delgado'nun yanında olmam... Birde şunu unutmamak lazım, Delgado'nun arkasında Fink Ernst ikilisi hiçbir zaman olmadı...
@ belgarath
o konuda hem fikiriz zaten. o şişirilmiş bonservislerin antep kasasına girdiğine ben de inanmıyorum; ama sivas - antep maçı için gittiğine de inanmıyorum. daha doğrusu o maç için teşvik gittiyse (ki gitmiş olabilir; ayrıca şahsi fikrim gitsindir de zaten. demirören döneminde doğrudan şampiyonluk için harcanmış tek para olur o teşvik) başka yollardan ve başka şekilde gitmiştir diye düşünüyorum.
şu anda takım olma yolunda herşey iyi gözüküyor , bunun içine edebilecek tek kişi var o da demiröen . gitsin .
gitsede gitmesede 8 milyon euro bi şekilde kol gibi girdi ha sezon sonu ha ortası demeden hemen tabata yollanmalı , eger fink giderse ernst inde performansı düşer şampiyonluk gider bu hatanın altından kimse kalkamaz.ferrari sivok zaten olmaz bobo şu anda elimiz mahkum kalır.batuhanla nobreyle yola çıkılmaz holosko kesin kalmalı herşeye rağmen süper alternatif.tello da bence herzaman bu takımda oynar sezon sonuna kadar sorumluluk alan bi futbolcu sonuçta , bide delgadonun 6 aydır topa dokunmamasıda ne zaman hazır olacak diye düşündürmüyor değil.denizli acaba nihatı kazanacağım diye üstüste oynatmasını delgadoyada yaparmı yapar bu da handikap.
bana kalırsa devre arası ya delgado ya tabata gitmeli bu takımdan.sezon sonu ise BOBO,TELLO,DELGADO,TABATA,NOBRE İLE YOLLARI AYIRIP ERNST VE FERRARİ TARZINDA AVRUPALI OYUNCULAR GELMELİ.tekrar edeyim delgado veya tabata dan biri gitmesse takıma dinamit atılır.
fink'in hiç oynatılmadığı, mustafa denizli'nin gözünden tamamen düştüğü ve yerine ekrem ve bir maça mahsus olmak üzere toraman'ın oynatıldığı dönemde de söylemiştim. eğer fink sırf bunun için gönderilecekse takımdan soğurum, takip etmem diye. bu sefer daha kararlı söylüyorum bunu.
aslında bir de şu açıdan düşünmek lazım. 8 m. euro verdik ve giderse kongrede bu rakipler için çok büyük koz olur. dolayısıyla bizim böyyük başkan tabata.yı göndermez, gönderemez. tabi mantıklı olan sezon sonundaki durumu da düşünmektir. ha devre arası, ha sezon sonu biz bu tabata.yı öyle veya böyle aldığımızın dörtte birine bile satamayız. yapılması gereken biz bir hata yaptık, verdiğimiz parayı bi kenara bırakalım istediğimiz verimi de alamadık demektir ve iyi giden takımı bozmamaktır; çok iyi beşiktaşlı olduğunu, kendi menfaatlerini sürekli geri planda tuttuğunu iddia eden bu yapmalıdır. pardon başkanın kim olduğunu bir an için unutmuşum.
Arkadaşlar haklısınız, Tabata gönderilemeyeceğine göre Teyyo gidecek...Ya da sürpriz Delgado kiralanacak, sene sonu geri gelecek. Ancak samimi tahminim şu, tavşancı hoca ile çocuksu başkan bir olup Fink'i gönderecekler, sonrasında belki de İnönü stadında bir kaç bin taraftar kendini yakacak...
@tearkan
cisse-fink örneğinde hangisi daha iyi, gelen mi giden mi? Net anlaşılmıyor ne kastettiğin...
Bence Tabata-Holosko-Delgado ve Tello'dan bir havuz oluşturulmalı, "adeee, batan geminin malı bunnaaarr" diye ortaya çıkılmalı, en yüksek ederi kime veriyorlarsa, anında baş-göz edilmeli; ama kiralık, ama satılık farketmez. Bu 4 futbolcudan hangine yüksek meblağ ödeyen biri çıkarsa, hiç düşünülmemeli bile...
Bence Nihat gitmeli. Şu sıralar futbola oldukça yabancı gözüküyor. Ama Federasyon kabul eder mi bilemem.
Şaka bir yana Tello gidici gibi geliyor bana.
Bir de bu takımın mevcut kadrosunda oynayabilecek tek forveti BOBO'dur. Nobre'nin en son ne zaman gol attığını hatırlayan var mı içinizde? Hatırlatayım: 7 mart 2009'da Hacettepe'ye. Yani neredeyse 300 gün olmuş. Gol atamayan forvet mi olur yahu? Bir de bu adama 2,5 milyon avro mu ne veriliyor. Ben de Bobo yerinde olsam isteksiz oynarım. Sanırım Jessie demişti: "Madem etrafındakiler daha fazla para kazanıyor, o zaman çok çalışsın da para istemeye yüzü olsun" diye. Adam %55'le falan oynuyor, daha ne kadar çalışabilir ki?
Tabata gitmeli ama onu gönderemeyecekleri için Tello gitsin diyorum,Fink'in gönderileceği gibi bir korkum yok ama kabak Holosko'nun başına patlayabilir diye korkuyorum.Bobo'nun sözleşmesi sezon sonunda bitmese belki ona iyi bir teklif gelebilirdi ama şu an nasıl olsa kimse yüksek bir teklif yapmayacağı için Bobo da kesin kalır.
kişisel fikrim delgado gider. tabii bu diğer 8 futbolcudan birine çok iyi bir teklif gelmemesi halinde...
oha lan hepsi lazım kim gidicek asdfgh
nobreyi çıkaralım vatandaşlıktan onu yollayalım
Maddiyatın pek ön plana çıkacağını düşünmüyorum. Misal Fink'e bonservis verilmedi, keza aynı şekilde Tello'ya da. Dolayısıyla Tello için 1 - 1.5 milyon euroluk teklif de gelse bu yeterli olacaktır. Delgado forma giymeden, oynamadan-oynatılmadan satış listesine konmaz, satılamaz. Yaklaşık 6-7 aydır ayağına top değmemiş bir adama kimse bonservis + minumum 2 milyon euro maaş bağlamaz. Yani Delgado'da kalmak yönünde ısrarcı olacaktır.
Nobre ile Delgado'nun pasaportları değiştirip Nobre'yi yollayalım. Galatasaray'dan da yardım alırız Delgado'yu Nobre hüviyetinde oynatmak için, adamlar tecrübeli..
Kaldı ki, Delgado öyle ya da böyle fedekarlık göstermiştir. Sözleşmesinin dondurulmasını onaylamıştır. Şimdi sen kalkıp da bu adama hadi eyvallah dersen bunun adı yavşaklık olur.
ya delgado ya tabata ikisinden biri gitmeli bana kalırsa bu sezon bu kadar ağır sakatlıktan sonra pekte faydalı olacağını düşünmediğim delgado tazminatı ödenip yollanmalı.ki mustafa hocanın delgado takıntısınıda biliyoruz onu kazanayım derken sezonu heba ediverir
Zararin neresinden donsen kardir, tabata... Plase tello...
@ AQ-47
o örneği vermeden önce bobo giderse daha iyisinin alınacağına inanmıyorum demiştim; yani cisse.yi göndermekle fink.i almak arasında büyük fark olduğuna inanmıyorum. fink son haftalarda takıma önemli bir kaktı sağladı; ama bana göre cisse özünde daha kaliteli bir futbolcu. (geçmişe takılmamak lazım ama aslında bize bi giunti lazım o bölgede) bobo konusunda da onu yollarsak en fazla onun ayarında birisini alırız ki bu durumda bildiğimiz, tanıdığımız bobo.nun kalmasını tercih ederim şahsen.
Delgado: Hakkinda yillardir yaziyorum. Ersnt/Ferrari vs. 'yi niye seviyorsam Delgado'nun da iste tam bu yuzden takimda olmamasi gerektigini soyluyorum. Liderlik, sahaya karakter koyma, takimi sahiplenme, fizik gucu, kaptanlik karakteristikleri, savasma... bunlarin hicbirisi yok. Bunlarin hicbirisi olmayan oyuncunun akilalmaz bir teknigi olmali ve devamli skor degistirmeli. Bu yuzden Delgado olmaz.
Ustelik Delgado "korkak" ve cok cabuk sinen bir oyuncu. Ilk sert faulden sonra toptan kacan, saklanan yapisiyla bu kadar uzun sakatliktan dondukten sonra rakipler icin Delgado'yu sindirmek tek bir sert faule bakacaktir.
Bobo: Vurus teknigi bakimindan Besiktas'taki en iyi demiyorum, tek ust duzey forvet. Istikrarsizligi buyuk sorun ama 2. yaridaki en buyuk sorun baska olacak. Sezon sonu sozlesmesi bittigi icin Figer devre arasinda Guney Amerika'da sahibi oldugu 2. lig kulubu Rentzias'a imza attiracak. (sozlesme bitimine 6 ay kala resmi imza atmak yasal). Ardindan her zamanki Figer oyunlari baslayacak, gazetelerde "Bobo yil sonunda Fener'e bedelsiz gidiyor" haberleri dolacak, taraftar galeyana gelecek. Sozlesme uzatmak istesen Figer'e Nobre'de oldugu gibi aciktan 2-3M euro vereceksin, vermesen elin kolun bagli vs. vs.
Bunun tek avantaji Bobo'nun yeni sozlesme yaparken elini guclendirmek icin ikinci yarida cok iyi performans gostermesi olabilir ve bu da belki isimize yarayabilir.
Tabata: Fizik olarak yetersiz ve kendine guveni sifirlanmis gibi. Takima uyum saglayamadi, ustune binen yukun altinda eziliyor. Delgado gibi birkac macta spektakuler gol atabilr ama surekliligi olmaz.
Tello: Delgado gibi gamsiz, sinen, sahaya karakter koyamayan bir oyuncu degil. Istedigi zaman bunlari yapabiliyor ve elini tasin altina sokup sorumluluk alabiliyor. Sol ayagi da takim standartlarinin ustunde. Ama ayni Bobo gibi istikrarsiz, zaman zaman kusen, gamsiz havaya burunuyor. Gercek bir mevkisi de yok.
Holosko: Fizik olarak cok iyi, onemli bir Avrupa kulubunde oynayabilecek kadar iyi bir fizigi var. Ancak bence takimdaki futbol ve taktik bilgisi en dusuk oyunculardan biri. Bitirici vuruslari da cok istikrarsiz. Karsi karsiya en kolay golu atamayabilir ama 30 metre top surup ceza sahasi disindan takabilir.
Ozverili ama liderlik ozelligi yok. Takim arkadaslariyla saha icinde konusurken, motive ederken goremezsiniz. Ya hic beklenmeyen birsey yapar ya da takimdan tamamen kopuk kendi dunyasindadir.
Sonuc olarak tabii ilk asamada ideal olan Tabata ve Delgado'nun ikisini birden gonderip, yerine gecen seneki Enrst transferi tipinde Avrupa liglerinde oynayan Misimovic tarzinda, 28+ yasinda, fizik gucu iyi, ayagi duzgun, belki biraz dususte olan ama LIDERLIK OZELLIGI olan, oynadigi takimlari sahiplenen bir oyuncu bulmaya calismak.
Belki Ernst ve Fink etkisi ile Alman ya da Bundesliga'dan bu tip bir oyuncu bulunmaya calisilabilir ya da Ferrari'nin roportajlarinda bahsettigi "arkadaslarimla konusuyorum, onlar da gelmek istiyor' soyleminin dogrululgu test edilebilir.
Olmuyor ise Tabata'nin gonderilmeyecegini dusundugum icin Delgado'yu kiralarim. Tabii ki maasini kimse odemeyecektir, onu da Besiktas karsilamak zorunda.
çok basit müdür. acuna haber salalım hemen bi organizasyon yapsın. inönüde yahut akatlarda birebir kapışsın yabancılar. elenen gitsin.
işin şakası tabi bu. fenerli acuna mı kaldı. federasyon yapsın turnuvayı :)
ya da tabata'yı + nobre + milyon dolardan az olmamak kaydı ile bir miktar parayla g.antepe geri verelim herhangi bir yerli oyuncu alalım:)
Muhtemelen Tello gidecektir. Tello'nun mevcut form durumu da sadece istikrarsızlıkla açıklanamaz. Nobre'nin yeni sözleşmesi ve aldığı para Tello'yu etkilemiş gözüküyor Milli Takım için dünyanın öbür ucuna giden, bir dakika bile süre almadan dönen ve buna rağmen sahada olmayan bir oyuncu oldu Tello. Takım oyuncusu kimliği yok. Bir de doğruluğundan emin olmamakla beraber Şili basınında çıkan haber var. Milli takım maçları yüzünden Trabzonspor maçında oynamadığını söylemiş. Eğer böyle ise zaten gitsin.
Ernst, Ferrari, Sivok, Fink bozulmaz, bozulmamalı. Özellikle ilk üçünden biri giderse isyan çıkar. Fink, bu 3 isme göre daha vasat ancak işini tam anlamıyla yapıyor. Gittiği takdirde yalnız kalan Ernst'in de verimi düşer.
Tabata'ya verdiğimiz para yüzünden gönderemeyiz. Delgado'nun yeri en az yukarıda saydığımız 4 isim kadar garanti bana göre. Sözleşmesini dondurması, elden çıkarmanın zor olması vs.vs.
Bobo veya Holosko giderse ileri uçta çok sıkıntı yaşarız. Nobre'ye mahkum bir Beşiktaş, off çok kötü.
Tello gider yanında da inşallah Nobre'yi de götürür.
Ege
Diğer topicte de soyledim, mevcut şartlar altında Holosko gitmeli. Normalde tabiki Tabata ama hepimiz biliyoruz ki bu imkansız bir olay. 8 milyon bir tarafımıza kaçtı, artık geri çıkarmanın yolu yok. Holosko'nun sene sonu sözleşmesi bitiyor. Şöyle böyle piyasası da var. Vasat bir Premier league klubune gidebilir. Asla potansiyeli yüksek bir adam olduğunu düşünmüyorum. Zaten tekniği bu kadar düşük bir oyuncunun gelebileceği yerler bellidir. Devre arası gitmese bile sözleşme yenilenmemeli.
Korkum, piyangonun gariban Fink'e patlaması. Tavşancı Denizli ortasahaya doldurur Delgado'ları Tabata'ları sonra iyi yaptığımız tek iş olan takım savunmasını da yapamayız.
tabata 8 milyonsa holosko da 5 milyon + burak + koray. ikisi de gitmeyecek.
banko tello, plase bobo veya fink. özellikle fink ihtimalinden çok korkuyorum.
ferrari, sivok, ernst, fink ve bobo gitmemesi gereken topçular. bunlar "takım"ın birer parçası artık. bir tanesini bile yerinden oynatsak sarsılırız.
beşiktaş taraftarı olarak bobo konusunda geldiğinden beri ikiye bölünmüş durumdayız. ben şahsen tigana getirdiğinden bu yana seviyorum bu adamı. konsantrasyon eksikliği, şu, bu.. sonuçta güney amerikalı. ayrıca hep gidecek, kalacak söylentisi, yedek bırakma, sol açık oynatma sevdası yüzünden performansına da çok sekte vuruldu. buna rağmen en çok gol atan yabancı futbolcumuz. kaldı ki, büyük maçlarda da hep etkili olmuş, büyük kısmında gol atmış, attırmış biri. bir de ben hiç bobo'nun ağzından "gitmek istiyorum" ya da "hocaya tavrım var" gibi bir açıklama duymadım. gitmesini istemediğim adamların başında geliyor kendisi.
diğer arkadaşlar hakkında bir şey demeye gerek yok. zaten söylenecek her şey söylenmiş.
@starks
bobo'nun 1 yıllık opsiyonu var, figer babayı alır. ha yönetimin bu opsiyondan haberi varmıdır, ondan emin değilim.
Ayrılcak isim Ferrari olmalı.Ferrari, Gökhan Zan'dan iyi bir oyuncu değildir. Gençlerbirliği Parma'yı elerken işte bu Ferrari oynuyordu o takımda. Ferrari kim allah aşkına? Ferrari vasatın vasatı bir oyuncudur. Futbolla biraz ilgilenen hiçbir insan Ferrari Gökhan Zan'dan iyidir diyemez
tabata-murat ceylan takası olsa acaip olur ama düşünürler mi, yapabilirler mi bilmem.
Umarım takımı bozacak bir seçim yapmazlar. Mevki ve şu ana kadar oynadığı oyun itibariyle gitmesi gereken kişi Tabata olmasına rağmen böyle bir seçeneğin olabilmesine ben imkan vermiyorum. Burada da denildiği gibi kongreye yaklaşıldığı şu günlerde bu seçenek Demirören'i götürebilir. Bu nedenle atılabilecek en mantıklı adım Tello'nun gönderilmesidir. Kendisi her ne kadar bizde 2.5 senedir başarılı bir performans göstermiş olsa da istikrarsız yapısı sorun olmuştur. Gerçi Delgado çok istikrarlı mıdır bu da ayrı bir soru. Tabii bir diğer seçenek de eldeki mevcut oyunculardan birini Türk vatandaşlığına geçirmektir :) Tam olarak hukuki durumu bilmemekle birlikte böyle bir olanak varsa bu da değerlendirilebilinir...
ynwa,
TFF'ye gore sozlesme Mayis 2010'da bitiyor.
http://www.tff.org/Default.aspx?pageId=30&kisiId=953111
Ancak senin dedigini destekleyen Anadolu Ajansi kaynakli soyle bir haber var:
"Siyah-beyazlı kulüp, son dönemdeki performansıyla birçok Avrupa kulübünün gözdesi olan Bobo ile 2010 yılına dek olan sözleşmeyi bir yıl
daha uzattı ve Brezilyalı genç oyuncuyu 2011 yılına kadar kendisine bağladı.
Beşiktaş Futbol Takımı Genel Menajeri Sinan Engin, Bobo ile olan sözleşmeyi 2011 yılına kadar uzattıklarını ve aldığı ücreti de yüzde 80
oranında artırdıklarını söyledi."
http://arsiv.sabah.com.tr/2007/08/10/haber,6CCA2CFF647F4F2BB4C19D9B98DB7E4B.html
Ilginc olan burada opsiyondan bahsedilmiyor, eger sozlesme uzatildiysa TFF kayitlarinda 2011 olarak gorulmesi gerekir. Ya uzaltilmadi ya da haber tam dogru degil ve aslinda opsiyon maddesi eklendi. Umarim ikincisidir.
Resmi IMKB bildirisini bulan varsa eklesin. Beni iskillendiren butun gectigimiz yaz boyunca, Bobo'nun sozlesmesinin bu yil bitecegini ve satilmazsa serbest kalacagini konustuk, o zaman kimse opsiyondan bahsetmiyordu.
Umarim opsiyon vardir, cunku 2. yari bu is basimizi cok agritir.
Sivasspor-Gaziantep maçı öncesince kamuoyunda Gaziantep'in maça fazla asılmayacağı konuşuluyordu,Sivasspor gerek kendi sahasında gerekse deplasmanda oynadığı maçlarda tribünlerde "Bu sene şampiyon Anadolu'dan" tezahuratları yükseliyordu.Anadolu takımı taraftarları hatta bazı Anadolu takımı yöneticileri ve oyuncuları açık açık Sivas'ın şampiyon olmasını diliyordu.Böyle bir ortamda,maçtan üç dört gün önce İbrahim Kızıl çıktı ve açıklama yaptı;"Bu maçı Sivasspor'a vereceğimiz söyleniyor ama herkesin bir şerefi var,Gaziantepspor bu maçı almak için herşeyi yapacaktır".Diğer taraftan Gaziantepsporlu oyuncuların lig liderine(sivas'a) karşı canlı olarak yayınlanan bir maçta kendilerini göstermek istemesi kadar daha doğal birşey yoktur.
Hal böyleyken,bir Beşiktaş bloğunda Gsli bir kullanıcının Beşiktaş'ın Gaziantep'e teşvik verdiğini iddia eden yorumun saatler geçmesi rağmen hala silinmemesi ilginç geldi bana.Yorumu yazan kişiyle dostluğunuz olabilir ama burası Beşiktaş'a sallama yeri değildir diye düşünüyorum,yanlış mıyım?
Edit:Bahsettiğim İbrahim Kızıl'la ilgili haberi aratıp buldum. "Dedikodular şerefsizce"
http://soylemedenduramadim.blogspot.com/2009/05/gaziantepspor-2-1-sivasspor-dedikodular.html
http://arsiv.sabah.com.tr/2009/05/02/haber,5CDCCC4B69DF4C34B857B86C8AAC4BE3.html
ben beşiktaş forması giyen tüm futblculara özel bir sevgi beslerim(buna ali güneş okan buruk ve nobre bile dahil) dolayısıyla kolay kolay birine gitsin diyemem. ama tello ya da bobo gitmeli ya da delgado'nun sözleşmesi dondurucudan çıkarılmamalı :) şöyle ki;
ernst, sivok, ferrari yd tarafından bile gönderilemeyecek kadar oturdular takıma. fink olmadan da bu dirençli oyunu oynayamayız uğurun yeterli olacağını düşünmüyorum. zaten hoca uğuru ernst ya da finkin değil tabata-tello-yusuf-delgado'nun yedeği olarak kullanıyor.
tabata çok para verildi. muhtemelen olayın sıcaklığı soğumadan "paralar gitti boşa" manşetleri atılmasın diye ne pahasına olursa olsun gönderilmeyecektir. bi nokta da katılırım da.
holosko'da iyi paraya alındı. hiç değilse bonservisinin yarısını getirecek bi paraya gönderilmek istenecektir. holosko'da sakatlık yüzünden kendisini gösteremedi. alıcısı yoktur muhakkak.
kaç etti 6
kalanlar:
tello : geçen yıl takımı şampiyon yapanların başında geliyor bence. ama bu yıl bi sıkıntı var gibi. manu maçında attığı golle biraz da gündeme oturmuştur. bonservissiz aldığımız bu oyuncuyu elden çıkartabiliriz. belki...
bobo : ben bobonun özel hayranıyım. beşiktaş'ta çok acımasızca eleştiriler alıyor. hatta bazıları nobreyi boboya tercih ediyor o kadar yani. ben futbolu beşiktaşta bırakmasını isterim. hatta antrenör bile olmalı bence. ama sezon sonu bedelsiz kalacak olması galiba onu topun ağzına koyuyor.
delgado : bence md ve yd aralarında konuşup takımın ahengini bozmaya gerek yok deyip delgado ile de anlaşıp sözleşmesini dondurucuda bekletebilirler sezon sonuna kadar. sezon sonu da bobo gidecek zaten. olay kendiliğinden çözülür. ondan sonra hem tabata hem delgado olmayacağından tabata da yeni alındığından delgadoya yol verirler gibi geliyo bana.
holoskonun gidişi daha faydalı olacaktır. tello sağda solda ve ortadahada oynayabilen birisi ayrıca ihtiyacımız olan iyi pas yapabilen bir yapıya sahip holoskoya nazaran.
şu güne kadar takıma büyük katkıları olan bu oyuncular arasında bçyle bir seçim arasında kalmak ne kötü ve rahatsız ediciymiş. tello dediğinde marsilya-manchester-liverpool maçları geliyor bir kez insanın aklına. holosko dediğinde her fener maçı veya her kontra atağımız geliyor aklıma:)
kötü bir durum...
ne diyeyim; bir hayat kadını jargonuyla "bizi bu hale getirenler utansın" diyorum.
Gereklilige gore gitme ihtimalleri (coktan aza):
1- Tabata
2- Tello
3- Delgado
4- Bobo
5- Holosko
6- Fink
YD dunyasindaki gercekcilige gore gitme ihtimalleri (coktan aza):
1- Tello
2- Bobo (para eder)
3- Fink
4- Holosko (para eder)
5- Delgado
6- Tabata
cevabi simdiden yazayim: tello, holosko
bir kere tello'nun sol acik oldugu tam bir palavra; tello 1 yildir tabata-delgado'vari bir pozisyonda oynuyor. o yuzden hem delgado, hem de tabata olacagina gore tello kesinlikle fonksiyonsuzdur. hemen gitsin, devre arasi beklenmese de olur. manu'ya bir gol atti diye vazgecilmez yapmalayalim herifi, bu sene birakin iyiyi ortalama oynadigi bir macini bile sayamazsiniz.
holosko ve nihat bence ayni pozisyonun adamlari. nihat'ta bir tabata durumu soz konusu olduguna gore holosko gidebilir, ki zaten su anki taktikte ikisine de yer bulunamiyor. ikisi de cift forvetin kisa boylu hizli kosan asistci adamlari.
nobre'den bahsetmiyorum bile. gitsin, cok uzaklara gitsin hem de. kaldi ki bence gidisi takima buyuk bir motivasyon olacak, ozellikle batuhan'in kendine guveninin gelmesi acisindan cok onemli nobre'nin gitmesi. ayni motivasyon tello'nun gidisi icin de gecerli.
holosko'yu cok severiz lakin nihat gitmeyecegine gore bence holosko kesin gitmeli. cunku dedigim gibi nihat zaten takima giremeyecek, holosko hic giremez.
ps: tello holosko simdi gitmezlerse nah buraya yaziyorum seneye kesin bu takimin kadrosunda olmayacaklar. o yuzden bana gore simdi-sonra cok fark etmiyor. bobo da seneye buyuk ihtimal takimda olmayacak ama besiktas'a sampiyonluk yolunda buyuk faydalarinin dokunacagi kesin.
rustu
toraman-sivok-ferrari-delibo
ernst-fink
-dag delgado koybasi
bobo
yedek: hakan, serdar ozkan, ibo kas, inceman, bobo, nihat, sol acik.
sol acik iyi cikarsa, al delibo'yu kenara, koy koybasini.
gelsin sampiyonluk.
fink'in satilmasinin gundeme gelmesi bile komik. ferrari sivok ernst 3'lusunun en buyuk tamamlayicisi. gidisi kabus olur, demiroren linc edilir.
bobo'lardan biri batuhan olsun. hangisinin olacagi size kalmis
Bobonun iyi bir forvet olabileceğini düşünmüyorum, zaten iyi bir forvet olduğunu düşünüyorum.
Arkasında nobre olduğunu düşünürsek yollanması harakiri olur.
Eğer fink ucuz diye yada hergün rıdvan "ban asyada öyle 10 tane oyuncu var" dedi diye yollanırsa bir daha ki yumurta operasyonuna bizzat katılırım.
bence denizli gitmeli..valla bak..
yarrak gıbı top oynuyor ıkı yıldır..
ben goze hos gelen top oynasın ıstıyorum takım.. sıkımde degıl sampıyonluk..bu oynadıgımız futbolun koyum gotune arkadas..
hadı denızlı gıtmedı dıyelım o zaman;
delgado gelelı kac yıl oldu sene basında bıle daha alısamadım dıyordu. zaten adam 6 aydır top depmiyo. mayıs ayı gelır hala delgado alısamadım der. ben tello'nun yerınde olsam antremanda delgado'ya cıft dalar, alttan gırer ustten cıkar bisi yaparım ındırırım bı 3 ay daha asagıya.
o zaman hıc bı sıkıntısı kalmaz takımın.
ferrarı+ernst+sivok => dıger yabancılar
en az katkı saglayan yabancılar
1.delgado
delgado'dan topcu olmaz arkadas. geldıgınden berı bır cacık yapmamıs bu arkadas. bassın gıtsın takımdan.
2.tello
gecen sene motoru cok zorladı.tarlayı ıyı surdu.mahsulde cok verdı. ama agustos bocegı gıbı yattı gecen sene uzerıne. machester macından top aglara gıdınce aklıma pancu geldı. o da bır mac ugruna bı sene yatmıstı.allah sonu benzetmesın.
3.tabata
(bkz:delgado)
4. holosko
dunya kupasında degerını katlar.temız yuzlu oglan kalsın..
5. fınk
gorevını yapıyor. son yıllarda gelen gereksız yabancı futbolcular arasında ne oynadıgı bellı olan nadır oyunculardan. seneye ıyısı bulunursa satılır.
6.bobo
gecen sene sampıyon olduysak bu arkadas sayesınde olduk. nobre'nın varlıgı bobo'nun aleyhıne bır durum olusturuyo. seneye sozlesmesı bıtecek dıye korkmaya gerek yok bızım verdıgımız parayı kımse vermez bu arkadasa. hos sene sonu temızınden kıtler bı yıllık 3 mılyın €.
ama dedıgım gıbı mustafa denızlı gıtsın.
Şimdi kim giderden önce kim gitmeli diye görüşümü belirticem, çünkü yönetimin icraatları tamamen istatistiki tabirle 'stokastik' olduğu için tamamen tesadüfi bir karar olacaktır. Yani bu işi falcılara bırakayım.
Kim gitmeli yorumumu ise tamamen devre arasına göre yapıyorum. Bana kalırsa sezon sonu Tabata,Tello kesin, bana göre değil ama çoğu taraftarın selameti ve yeni heyecan açısından Bobo, son bir şans verilip Fink-Ernst'li orta saha önünde Delgado denenerek yerine daha iyisi olursa gönderilmeli, Fink yerine daha iyisi olursa da bu alman gönderilmelidir. Holosko gelecek tekliflere göre değerlendirilmelidir.
Devre arasında ise taraftarla uyuşması beklenemeyen ve küçük takımın büyük oyuncusu Tabata ne pahasına olursa olsun gönderilmelidir, madem ilişkiler iyi Antep'e kiralanır iyi kötü. Kendisi yerine büyük takımın tırt oyuncusu fantastik Delgado'yu isterim. Yönetim buradan eleştiri alacağını biliyor ama, bu eleştirinin başkan seçiminde etkili olacağını sanmıyorum. Ligdeki çıkışımız sürerse ki öyle görünüyor yine Y.D'nin tekrar seçileceğinden eminim. Tabata'yı gönderirlerse bana göre hata yaptıklarını anlayıp, olgunluk gösterirler ve bazı şeylerin değişeceğine dair umut verirler.
Öyle sağda solda yazıldığı üzere Tuncay falan alınmaktansa Tabata'nın gönderilmesi bence zihniyet değişikliğine dair umut verici bir gelişme gözükebilir.
Fink-Bobo'nun devre arası gönderilmesi ise yönetimin kendi iplerini çekme anlamına gelir. Bunu Denizli ve yönetim idrak ediyor mu şüpheliyim.
Yine sezon başı bu paraya karşı çıktığım,tamamen taraftar gazını almaya yönelik, ilk başlarda olmayınca sevindiğim Nihat transferi yüzünden o bölgede daha verimli Holosko'yu gözden çıkarmak hata üstüne hata yapmak anlamına geliyor. Sezon sonu teklifler gelir veya yeni planlama yapar satarsın bu başka birşey. Düzelince etkili olacağına dair Nihat'a göre çok çok daha umudum var. Oynadığımız oyun yapısı da kendisine ihtiyacımızı daha çok arttırıyor. Her maç 1-0 bitmez. Malesef Nihat popülist bir seçimin kurbanı olarak büyük hata idi.
Tello'ya dönelim, evet kendisinin sol açık olduğu yalan, bence takımın en çok kafası gole çalışan ismi. Sezona kendisiyle kesinlikle başlamam ama şu kadroda kendisinden yararlanmamak takımdaki faydalı beyinden, gol olasılığından uzak kalmak demek. Kendisinden son bir gazla yararlanılmalı diye düşünüyorum.
Delgado'ya gelirsek, Sinan Engin denen futbol katili yüzünden önlibero oynatılması gerektiğini duyduk, gördük, 10 numara dedik, sağ açık oynattık uzun bir süre. Ben hiç Delgado'nun sol forvet oynadığını görmedim, görsem de unuttum. Evet o çıtkırıldım hali benim gibi estetiğine hayran birini bile çileden çıkardı, gitsin dedim hep ama kişisel bir fantazi olarak Fink-Ernst önliberolu bir takımda solda Yusuf yerine değerlendirilmeli diye düşünüyorum. Serdar Özkan yerine de fena olmaz mıydı görmek. Bu aralar Ekrem oynuyor ama iç saha maçlarında fena olmaz gibime geliyor oynaması.
Neyse uzun lafın kısası, yönetimin baştan beri herşeyiyle hata olan Tabata gönderilirip, en basitinden hatayı hatadan dönerek ortadan kaldırmasını, yani hatayı başka hatayla düzeltmeye çalışmamasını ümit ediyorum devre arasında.
delgado ve holosko'yu hiç bulaştırmasınlar artık bu takıma. bu ikiliye ek olarak Nihat takımın ahenkini bozuyor. Tello ve Tabata bize lazım. Tabata'ya biraz hoşgörü lütfen...
bir iki ay önce bi başlıkta şey demiştim, eğer işler kötü giderse ikinci yarının başında delgado karşımıza kurtarıcı olarak çıkarılacak ve muhteşem ama sakat forvetimiz holoskoyla birlikte takımı şahlandıracak, bobo ve tello'dan biri de kesin gönderilecek.
Takım korkulanın aksine toparladığı için artık Delgado da gidebilecekler arasına girdi. Daha önce de değinilmiş ama Tabata'yı göndermek yönetimin intiharı anlamına gelir, Holosko da keza öyle. Fink,Sivok,Ferrari,Ernst de benzer şekilde takımdan asla gönderilmeyecekler arasında. Geriye Bobo, Tello ve Delgado kalıyor.
Üçü de çok sevdiğim, gönül bağımın olduğu oyuncular ama bu sene artık formsuzluktan ziyade umursamazlık gösteren Tello bu 3'ü içindeki gitmesini en çok istediğim oyuncu. Şampiyon olduğumuz sene ve onun öncesindeki sene takıma büyük katkıda bulundu, Marsilya'ya attığı frikik hala gözümün önünde ama artık önümüze bakmamız gerekecek. Delgado da gözden çıkarılabilir ama biliyoruz ki Delgado şartlar oluştu mu her takıma büyük katkı sağlayabilecek bir oyuncu. Eğer kariyerini canlandırmaya niyetlenirse Beşiktaş da faydasını görecektir.
Bobo içinse diyecek bişey yok, şahsi kanaatim eğer Beşiktaş büyük çapta bir forvetle anlaşamazsa kendisini elinde tutmak isteyecektir.
valla bütün yorumları okudum teker teker sabırla. işin garip yanı aynı futbolcular hakkında yapılan pozitif ve negatif yorumların ve bakış açılarının da ekserisi doğru. kolektif olarak epey kaliteli bir bilgi toparlanmış bu başlıkta.
bence bu kararı almak uzaya gönderilecek mekiğin rotasını hesaplamakla eş değerde zor. kesinlikle bozulmayacak 4'lü konusunda bir konsensüs var. bobo da bence kesinlikle gönderilmemesi gereken adam.
inşallah öyle bir şey olmaz ama bence bu kadar bir miktar da sakatlığa bakıyor gibi. "hangisi sakatlanırsa o gider" durumu olabilir.
bence en akıllıcası tabata'yı antep'e kiralık olarak geri yollamak olur. veya da tello'yu. (bursaspor?) bu iki takımın da yabancı sınırınından veya kadrosundan pek haberim yok ama komple göndermektense kiralık gönderip yer açmak daha mantıklı geliyor bana.
bir de bir soru takıldı aklıma. 6+2 limitinin olduğu bir ligde 8 sağlam adamın üzerine 1 tane "kaliteli" adamın geri dönecek olması oyuncuların performansı açısından olumlu mu etki eder yoksa hepsini tedirgin edip performanslarını mı düşürür? (ya da düşürdü). Özellikle Tabata'nın aldığı paranın uçukluğunun yanında Delgado'nun geleceğini bilmesinden dolayı bu kadar berbat oynaması ihtimali de var bence. Gerçi adam olan bunları kafaya takmaz, çıkıp futbolunu oynar.
Ferrari, Sivok ve Ernst kesinlikle gidemez. Kalanlar Fink, Bobo, Tello, Holosko, Tabata, Delgado.
Fink: Büyük meziyetleri yok, ortalama bir oyuncu ama görevini yapıyor, istikrarlı ve Ernst'in performansını üst düzeye çıkarıyor. Cisse'den farkı ceza sahasına koşular, yaydan etkili şutlar vs. Vazgeçilmez değil ama gönderilmesi taraftarı değilim. Ancak yerine yerli bir ön libero alınırsa (Aurelio, Murat Ceylan vb.) yönetim gönderebilir.
Bobo: Bu listede piyasası olan tek adam. Batuhan ve Nihat formda olsalardı ve bu iki isme güvenebilseydik, gönderilmesine bir şey demezdim. Ama ne Batuhan ne de Nihat (Nobre'yi saymadım dikkat ederseniz) takımın sene sonunu görmesi için yeterli değil. Dolayısıyla elde an itibariyle başka alternatif olmadığından, Bobo'nun -en azından sezon sonuna dek- takımda kalması gerekiyor.
Tello: Topun ağzındaki isim. İstikrardan eser yok. Bunda orijini sol bek olmasına rağmen inatla sol açık ve ofansif orta saha olarak kullanılmasının da payı büyük. Yine de canı istediği zaman katkı yapabiliyor takıma. Gönderilebilir ancak yerine yine yerli bir alternatif (Sezer Öztürk, Volkan Şen vb.) bulmak gerekiyor. Tabii Delgado'nun sol açıkta oynayabileceği hesaba katılırsa, böyle bir yerli transferine gerek kalmayabilir. Her halükarda gönderilmesi ihtimaller dahilinde olan isimler arasında en yüksek olasılık onda, zira eksikliği takımın içinden/dışından rahatlıkla giderilebilecek en iyi isim o.
Holosko: Yetenekleri kısıtlı bir oyuncu. Ve bu kısıtlı yetenekleri kullanabileceği zaman da sınırlı. Takım 1-0 öne geçtikten sonra oldukça yararlı ama oyun berabere iken ya da takım yenikken oyun stili hiç ama hiç olumlu değil, yaptığı top kayıplarının haddi hesabı yok. Yine de 6+2'nin 2'sinden 1'i olarak gerekli zamanda kullanmak için kenarda durmalı. Tello'dan sonra en yüksek oran ona ait.
Tabata: Aslında gönderilmesi gereken ilk oyuncu o ama malum, göte giren bir 8 milyon euro söz konusu. Maliyeti nedeniyle gözden çıkarılması mümkün değil.
Delgado: Çok sınırlı dönemler dışında hiçbir zaman bekleneni veremedi. Ama hiçbir zaman da arkasında Ernst ve Fink olmadı. Borges'in Fink'in transferine ilişkin bir analizi vardı, aşağı yukarı şöyle diyordu: "Ernst ve Fink ikilisi, defansif meziyetleri ve oyunu kontrol etme yönüyle Delgado'nun parlamasına yol açabilir." Bu sistemde kendisine son bir şans verilmeli. Öte yandan, bir iki maç dışında sol açıkta da hiç kullanılmadı Delgado. Halbuki Basel yıllarının çoğu o bölgede geçmişti kendisinin. Dolayısıyla, mevcut şartlar dahilinde kendisine "yeni transfer" gözüyle bakılmalı.
Sonuç olarak,
1- Tello
2- Holosko
3- Fink
Sezon sonu itibariyle ise, Tello kesinlikle gönderilmeli, Bobo ve Fink daha iyisi alınacaksa gönderilmeli, yoksa takımda tutulmalı; Holosko yabancı sınırlaması sorun teşkil etmeyecekse takımda tutulmalı, yoksa gönderilmeli; Delgado'ya son bir şans daha verilmeli ve ikinci yarıdaki performansına bakılarak bir strateji çizilmeli; Ernst, Ferrari ve Sivok Beşiktaş şartları dahilinde daha iyisi bulunamayacağından takımda tutulmalı; Tabata Yıldırım Demirören'in bileğine kelepçe ile bağlanarak İsmail Kızıl'a iade edilmeli. Nobre ise güneş sistemi dışında bir gezegene asırlar sürecek bir seyahate gönderilmeli.
Sivok-Ernst-Ferrari-Fink kesinlikle gitmemesi gereken futbolcular.
Bobo ancak kendisinden çok daha iyi bir santrfor alınması durumunda gidebilir.
Delgado'nun neredeyse 1-1.5 yıldır ilk kez 4-2-3-1 sisteminde oynama şansı doğdu, geçen sezon başında ertuğrul 4-2-3-1 başlayıp, takım gayet iyi giderken (ön ikilide cisse ve uğur vardı) basının veya başka bişeyin dolduruşlarına gelip çift defansif ortasahayı bırakmasıyla verimi düşene kadar delgado gayet iyiydi. Ne zaman ki 4-1-3-2 oldu, çft forvet tek defansif ortasahaya döndük, delgado kayboldu. O zamandan beri ilk kez matias döndüğünde arkasında kaya gibi sağlam iki defansif orta saha bulacak, bu performansına direk etki edecektir göreceksiniz.
Filip kalmalı. Dünya kupası var.
Tello çok verimsiz, ve milli takım diye gidip gidip dakika alamayıp dönmesinden ve yorgunluklarından falan gına geldi, biraz kuruldum kendisine.
Tabata bu verilen bonservis dikkate alındığında gitmez, keşke gitse.
Yani benim tercihlerim Tabata-Tello. Tabata kiralık gitse de olur.
Bu arada, sezon sonu Zapo dönecek mi?
@marpione
İyi bir soru. Bana kalırsa özellikle Tello'da olumlu yansıdığını düşünüyorum bu durumun. Vurdumduymazlığı gitmiş bence, bir çaba içinde gözüküyor. Yani kaba tabirle götü tutuşmuş bence.
Bobo'da da bu etki olabilir. Emin değilim. Kişiliği enteresan, maç seçiyo desen değil, takımı küçük görüyor sonra açılıyor yorumlarına da katılamıyorum ama garip işte. Birşey diyemicem ama etki varsa da olumlu olmuş. Sivas maçında ilgimi çeken diğer maçlara göre daha bir hareketli idi. Fiziği mi düzeldi, bu ateşi mi hissetti ne oldu bilmiyorum.
Tabata ise Delgado'dan bağımsız büyük bir yük altında. Gönderilme korkusu da ekstra bir olay. Saha içinde de o stresi,yükü görüyorum veya bana öyle geliyor. Telaş içinde gibi. Yeni bir Serdar Özkan olabilir bu psikolojiyle.
Fink'in de performansı çıkışta gözüküyor. Ama ben bu olaya bağlamıyorum. Belki pozitif önyargı olacak ama Alman mentalitesine sahip olduğu için futbola ve takıma saygısı olduğu inancındayım baştan beri. Transfer sezonunda kendimi avuttuğum tek özelliği buydu. Takıma alıştı ve sürekli şans buluyor. Kapasitesi neyse onu vermeye çalışıyor, saha dışı etkenlerden etkilenmiyor bence.
@starks
Ufak bir ayrıntı ama Bobo'nun menajeri Figer değil
Maliyeti ne olursa olsun Tabata gitmeli.
Tabata'ya 8m€ verildiğine de inanmıyorum. Demirören bi alicengizlik yaptı gibime geliyor orada.
gargamel serhat'ın mustafa denizli roportajını izledim.
önemli noktalar;
- delgado kesin olarak dönüyor, o belli oldu. sağlıklı bir delgado'nun yapacağı katkıdan bahsetti ve öve öve bitiremedi kendisini.
- bobo'yu da öven açıklamalar yaptı. o da kalacak gibi çok büyük olasılıkla.
- tabata'dan memnun olmadığını üstü kapalı da olsa belirtti.
reha muhtar ise; denizli tabata'yı göndermek isterse, demirören buna engel olamaz ve hatta seçim kozu olarak tabata'nın parasını cebinden ödeme sözü vereceğini belirtti.
roportajın bi kısmında ekran ikiye bolundugunde reha ahmet'e tello gidecek dedi, ağzını yanlış okumadıysam.
Anlaşılan o ki Beşiktaş taraftarı Tello'yu kafasında çoktan silmiş. Çok açık ve net söylüyorum, yapılabilecek en büyük hata bu adamın gönderilmesi olur, bu adam hâlihazırdaki takımda, hücuma dönük oyun zekâsı en yüksek futbolcudur. Takıma hücumda kimlik ve kişilik kazandırabilecek 2 veya 3 opsiyondan en sahici olanıdır.
Geçen sezonun, sadece Ernst ve Yusuf'un yarım sezonluk katkılarıyla kazanılmadığını, bu adamın kendi görevi üstüne bir de efsane gofretimiz Delgado'dan beklenen frikik kullanmak, nokta paslar atmak, uzaktan şutlarla gol bulmak gibi hücum varyantlarını yerine getirerek geçen yılki şampiyonlukta en büyük pay sahiplerinden birisi olduğunu unutmamak gerekir. Unutanlar varsa ben bir kaç tane atraksiyon sunayım geçen yıldan, ilki 4-2 kaybedilen GS maçı ve Delgado'nun attığı gol, iyi izleyin o golü daha doğrusu pası, ikincisi Eskişehir deplasmanı ve Bobo'nun attığı gol, üçüncüsü Gaziantep deplasmanı attığımız ikinci gol, sonra Antalyaspor'a İnönü’deki lig maçında attığı gol ki bence ligin geçen sezonki en güzel golüdür, bu da bonus http://video.google.com/videosearch?q=rodrigo+tello+golleri&emb=0&aq=1&oq=rodrigo+tel#q=rodrigo+tello&view=2&emb=0&start=10&qvid=rodrigo+tello&vid=-7644112612650326145,
Ayrıca bu haftaki Sivas deplasmanında son dakikadaki hoyrat ve canavarca Ernst deparına yaptığı ikramda da geçen yıldan kalan tatları görebilirsiniz. Bu yazdığım pozisyonlar “tırt” bir futbolcunun anlık patlamaları değil, sahici bir futbolcunun sahip çıkıldığında ortaya koyduğu ortalamasından kesitlerdir. Denizli göreve geldiğinde yaptığı ilk iş Sağlam döneminde sol bek ve yedek kulübesi mevkilerinde bolca harcanan Tello’yu orta sahada serbest adam olarak oynatmak olmuştur, ilk maç da Ankara’daki G.Birliği maçıdır, 3-1 kazanılan, o maçı Tello kazanmıştır, inanmayan karıştırsın o dönem kayıtlarını.
Şunu da ilave edeyim ki referansım sağlam olsun, geçen haftaki FB maçından sonra İbrahim Altınsay'ın maç yazısından bir cümle "İkinci yarıda ise ne oldu da birden Beşiktaş oyunu Fenerbahçe yarı alanında, hem de yelpaze gibi açılarak ve hızlı gelerek oynamaya başladı? İşte bu sihirli dokunuşun adı Tello’ydu..."
Oyunun hücum tarafına bakan yönünde hem yetenek olarak hem zekâ olarak kıt bir takımız ve bu takımda yetenek ve zekânın bir arada ve hatırı sayılır ölçüde bulunduğu tek adamı Tello'yu (benim Tello'mu) böyle kolay harcatmam. Gönderilecekse gofret gönderilsin veya “ay çok sevimli” mantığıyla yaklaşacaksak daha az sevimli olan esmer samuray gönderilsin. Bu arada belki Rogerio da Silva Bobo’yu “Ragıp Selami Baba” adıyla TC vatandaşı yapabiliriz, bilmiyorum oynadığı toplam yıla bakılıyordu galiba. Bu aslında olabilecek en iyi şey bizim için. Bunun üzerine de illa birileri gitmeli diyorsanız Mert Nobre’yi bizim Beykoz’a göndeririz. Ortalama performansını sergiler ve birkaç maç sonra yediği küfürler Belo Horizante’yi bulur, çoğu Karadeniz kökenli nevrotik Beykoz seyircisi ile atışır ve ben de sahaya dalarım galeyana gelmiş taraftarla birlikte, hem hırsımı alırım hem de bu ülke futboluna hizmetimizi somut bir şekilde ifa etmiş oluruz, uf süper…
bobo - gönderilmesi ilhan mansız'ın gitmesine benzer. ne kadar formsuz olursa olsun sezon ortasında takım santraforsuz bırakılmamalı.
delgado - ernst ve fink her ne kadar hücuma destak vermeye başladılarsa da bir ofansif orta saha ihtiyacımız var. delgado bu bölgede -yusufun ilerleyen yaşı tabata'nın bekleni verememesi diğerlerinin bu bölgenin adamı olmaması sebebiyle- en iyi alternatifimiz. takıma dönmeli
tello - sene başında da yollanmak istenmişti ücret meselesinden dolayı. geçen seneki şampiyonluğun mimarı benim gözümde. bu sene formsuz ama bu formsuzluk ne kilosundan ne de yaşından. idari zaaf olmasa sol kanadımıza çare olmaması için bi neden yok yani. yönetimin göndermeye en yakın olduğu isim bence.
holosko - alıcısı çıkabilecek bi isim. o da formsuzdu üstüne bi de sakatlandı. ikinci yarı nasıl döner bilinmez. dünya kupasında oynayacak 25 yaşındaki bir forveti her şeye rağmen takımda tutmalıyız derim ben.
tabata - delgado geri dödüğünde fazlalık konumuna düşecek. takıma hiç oturmadı. ikinci yarı sınıf atlamaması halinde şimdi olmasa bile haziranda gönderilecek gibi gözüküyor. 8 milyon konusunda edilecek bütün laflar edildi zaten bu saatten sonra yönetimin de çok direteceğini düşünmüyorum ben. kiralık gönderme formülü de uygulanabilir.
kalanlar tartışma konusu değil zaten (fink umarım beşiktaş adının olduğu her yerde "acaba?" vardır lafını duymuştur) sonuç olarak favorim tabata plase holosko yd kontenjanından +1 tello
jtr,
Bobo bize ilk geldigi yillarda menajeri Figer degildi ama Figer bir sure once Bobo'nun menajeri oldu (veya yetkisini aldi). Bobo, figer, besiktas keyword'leri ile cabucak google yaparsan goreceksin.
Ben soyle bir ornek vereyim.
http://www.ligtv.com.tr/Default.aspx?r=1&hid=59902
tatil yapın biraz ne kadar çok şey yamzışsınız :p
tabata gitmeli varlığı da yokluğu da aynı.
Bobo iyi işler ypamaya başladı, bence kalsın.
Takımdan gidecekler bence Uğur (yerine kadro derinliğinde işe yarayabilecek, bitiriciliği olan (:D) biri gelecekse tabii), İ.Kaş (her ne kadar son 2 maçında iyi işler yapıyormuş gibi gözükse de sezon başından beri oynadığı 10 maç varsa 8'inde rezaletti).
Ben şimdilik bu 2 adamı hiç sevmiyorum. Takımda görmek hiç istemiyorum. Bizim takıma yakışmıyorlar bence.
Geçen yazımda da belirttim zaten.
fink ve boboyu göndermek 2003-2004e benzetir sonumuzu.
yabancıların hepsi kafa olarak futbol olarak kendilerini bu mücadeleye verirlerse hepsinden verim alınabilir. bu işi de Denizli beceriyor zaten.
devre arası öteki gitcek yeni biri gelcek uyum sağlicak derken ters tepmesin.
Unutmuşum. Tabata ve Nihat'ı da hiç ama hiç yediremiyorum şu takımda görmeye. Yazık..
@starks
Ben transfermarkt.de nin yalancısıyım orada "Top Sport Group Assessoria e Marketing " diye geciyor Bobo nun şirketi.
Figer in şirketi ise "MJF PUBLICIDADE E PROMOCOES S/C LTDA." Bu arada herif Robinho'yu bile bağlamış kendine sırtı yere gelmez kolay kolay
Mustafa Denizli'nin manevi oğlu Deldago takıma döndüğünde, onun pozisyonundaki ve takıma niye alındığını hiçbir zaman anlayamayacağımız Tabata gitmeli tabi ki. Eminim hiçbir Beşiktaşlı ona ısınamamıştır. Mustafa Denizli'nin her fırsatta istemediğini belli ettiği bu oyuncu, maliyeti ne olursa olsun gönderilmeli. Sayın başkanın ! sokağa atacak çok parası var. Daha önce defalarca yaptığı gibi aynısını tekrarlar. Tabi Tabata'yı alan çıkarsa...
denizli bugun söyle demiş:
Beşiktaş ile Gaziantepspor'un oyun formatlarının çok farklı olduğunu anlatan Denizli, ''Tabata, Gaziantepspor'da bu değildi. Tabata'nın Gaziantepspor'da oynadığı gibi olması için Beşiktaş'ta 1. sırayı alması lazım, bunun olması mümkün değil''
yani???
holosko'nun yanında bi de zelenka vardı, ona ne oldu?
Yıldırım Demiröreni azıcık tanıdıysam kesinlikle tabata gider ve bu adam onuda oya çevirir.Beşikatşlı duruşu bunu gerektirir hatadan dönmeyi gerektirir der ve yine yücelir!!!
tabata gider.
116 remi maç 59 gol.nasıl bir istatistik.bilin bakalım kimin bu istatistik.
yazacak uygun bir başlık yoktu,buraya yazayım dedim.
uleb cup ta bonn takımını uzatma da 102-98 yendik,chatman 35 sayı 8 asist yapmış ve uzatma dahil 45 dakika hiç dinlenmemiş.
@ alper:
4 sezon - 40 lig golü gibi bi istatistiği de var dediğin oğlanın. sezon başına 10 gol, fena değil ama abartıldığı kadar da değil. aşağı yukarı 27-28 maçta 10 golü gökhan ünal da atıyor. istatistikler sakız gibidir, nereye çeksen uzar. (yok alex ferguson değil)
Yorumları okuyorum da, Volkan Şen, Murat Ceylan isimleri geçiyor. Yine her sene yaptığımız hataya düşüyoruz, Murat Ceylan için negatif konuşmak zor ancak Volkan Şen'in tipik kafayı öne eğip ona buna çalım atan orta saha topçusu kimliğini aşması imkansız...Sağ kanatta da oynayabiliyor, tekniği de iyi ama Veysel ya da Ali Tandoğan transferinden farkı olmaz, bu saatten sonra yerli transferde İsmail Köybaşı kalitesinin altında adam alınmamalı...
@aq-47
kesinlikle! yeter artık sıradan topçuları "sırf almak için" aldığımız. ismail gibi verelim gerekli parayı ama "sağlam" adamları alalım. veysel, youla, tandoğan, ali güneş ve daha niceleri. bunlar safi gereksiz transfer, zaman ve para kaybı, taraftara eziyet.
eğer denizli tabata hakkında g.antepteki gibi değil vb. lafları söylemişse, gönderilme zemini oluşturulmaya başlanmış demektir. t.heyet istemedi, gönderdik kılıfını hazırlayacaktır başkan da ister istemez.
ki umarım bu zemin oluşur...
Rıdvan Dilmen bugünkü yazısında Delgado yu gönderiyor. Yusuf ile Tabata'nın o boşluğu doldurcağını beyan etmiş. Şeytanlık yatma Rıdvan bunu neden dediğin o güzelim Fener gözlüklerinde...