.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

3 Kasım 2009 Salı

Kendim İçin İstiyorsam Namerdim!

Futbolda bazı dönemler önemlidir... 80'lerin sonundan 90'ların ortasına uzanan Beşiktaş takımının yapısı, başarıları bizim jenerasyonda ciddi bir Beşiktaşlı kitlenin varlığına yol açtı... UEFA Şampiyonluğuna gelen yolda geçen dört senede Galatasaraylılar ciddi bir atak yaptı... Aziz Yıldırım'ın son döneminde gelen yıldızlar, kurumsallaşma ve bunların tümünü içeren pazarlama stratejileri bambaşka ve güçlü bir Fenerbahçeli jenerasyon oluşturdu... Bu dönemler önemlidir, altını kalın kalın çizmek de gerekir...
Bir de bazı maçlar vardır... Benim için o maç deplasmandaki PSV maçıdır... 1-1 biten maçın rövanşında 2-1 gerideyken Rıza ceza sahasında biçilir... Ayakkabısı dahi fırlar ayağından... Rıza ayakkabıyı eline alır sallayarak hakeme doğru gösterir... Evet, Rıza Çalımbay... O ayakkabıyı sallarken benim o zamanlar şimdikinin 5'te biri kadar olan cüssem pek dayanamaz, odama gider hüngür hüngür ağlarım maç bittikten sonra... Beni Beşiktaşlı yapan değil, beni ben yapan olaydır bu... Bugün bile düşünürken tüylerim diken diken olur; o haksızlığın yarasıdır yarı-paranoyak, yarı-akil Beşiktaşlılığım...
Beşiktaş'ı şimdilik geçeyim, mesela bizim Yenilsen de Yensen de ekibinden Uğur için bu maç Manchester United - Galatasaray maçıdır... 2-0 olduğunda elden gittiği, fark olacağı düşünülen maçta 3-2 öne geçiş, sonrasında gelen 3-3'lük beraberlikdir bu. Galatasaray'ı hep o maçın oynandığı skalada tanımlar o yüzden...
Bu gece de öyle bir maça çıkıyor Beşiktaş... Avrupa'da Elli yıldır kıramadığı makus talihini kırma maçı bu. Henüz kendinden güçlü herhangi bir takımı eleyememiş, yapamamış Beşiktaş'ın, bir ilke imza atmak adına yırtınması, haykırması gereken maç...
Kendim için istiyorsam namerdim, üstteki fotoğrafta boy boy dizilenler yarın öbür gün yalnız kalmasınlar diye istiyorum...

10 Yorum:

esgo dedi ki...

Şu çocukların Çarşamba sabahı atkılarını boyunlarına dolayıp, koşar adım okula gitmeleri; gördün mü Beşiktaş'ı, gördün mü Bobo'yu, gördün mü Nobre'yi deyip arkadaşlarına takılmaları sanırım hepimizin ortak temennisi.

Sercan dedi ki...

Zaman geçsin diye video arşivimi baştan sona elden geçirirken,Marsilya maçındaki Pınarbaşı takıldı oltaya.Sahi ne kadar oldu İnönü'den Pınarbaşı duyulmalayı? Bu gece duymak dileğiyle.

threepoint dedi ki...

koyduk mu olm desinler arkadaşlarına, aklıma barca maçı geldi yine, gece 12'de tüm arkadaşlarımı arayıp herkesin formayla, hadi o zamanlar herkesin forması yoktu ve Bafra'daydık, atkıyla gelmesini sağlamış, tüm sınıflar sıra olduğuna normalde müdürün konuştuğu yere çıkıp Beşiktaş çektirmiştik. Öylesine bir maçtı ki, çok nadir güldüğünü gördüğüm 10. cumhurbaşkanımız Ahmet Necdet Sezer bile maçtan sonraki gün, daha soru bile sorulmadan maç çok güzel oldu demi çocuklar demişti gazetecilere. olacak bu akşam olacak, yarın o çocuklar boyunlarında atkılarla gidip günboyu goygoya bağlayacaklar.

helldoradotcom dedi ki...

Beyler mac saati yaklastikca beklentinin de arttigi goruluyor. Baska takimlarin gecmiste oynadigi ve bu takimlara kademe atlattirdigi one surulen maclara benzetmeler yapiliyor. Bence biraz daha sakin olup takimin durumunu daha gercekci ele almaliyiz. Bir post'ta takim kapasitesini gordu, daha mutevazI bir sablonla oynuyor diyoruz, arkasindan alman sampiyonunu yenmeyi sanki CL finaliymis edasiyla bekliyoruz. Tamam CL'de oynamak gurur verici ama abarti beklenti takimin kotu oynamasi ve/veya (allah korusun) yenilmesi halinde tribun tepkisini de arttiracaktir. Umarim takim da bu psikolojiye girmemistir zira zaten alelacele yapilan hucumlarimiz bu dusunce yapisiyla hepten telase urunu kaotik doldur bosaltlara donusecek. Koskoca manu cska deplasmaninda 80 dk sabretmesini bildiyse biz de sabirla ve kesinliklikle gol yemeden 89. dk'ya kadar beklemeliyiz. Kimse serdar ozkan'dan kariyerinin 2000. macinda mucize beklemesin. Ha bobo dogum yapar da futbolcu oldugunu hatirlarsa ne ala, yoksa yine ugur inceman'dan, ekrem'den masallar dinleriz.. Demek istedigim ben de herkes kadar cok istiyorum bu maci ama gelecek nesillerin besiktasli olusuyla iliskilendirmek de yanlis olur! Basari yeni neslin Besiktasli olmasini etkileyecektir bu kesinlikle dogru ama o sozu edilen basari wolfsburg ile yapilan bir grup maci degil, final maci olmalidir. O da bu yonetimle olamayacagi icin YD yeter! diyorum..

Sertug Ozgur dedi ki...

Gol yemezsek maçı alacağız. Taraftar bunun bilincinde olsun..

Armin Veh'in açıklamaları da bu yönde, kapalı yani haddimizi bilerek oynamamızı istemiyor..

Evet salt Wolsburg maçı gelecek nesillerin Beşiktaşlı olmasıyla pek ilgili değil ama bunun için bir adım. 2. tur için bir adım...

Olası galibiyetin getireceği özgüvenle ligde ilk 2ye girmek ve gelecek sene şampiyonlar ligine yeniden katılmamız için bir adım..

yuki the zorba dedi ki...

@helldoradodotcom

Çok şükür kendi halind bir blog bu, tribünleri falan gaza getirecek durumumuz yok yani :) kaldı ki bu bir futbol macı. Tabii ki kazanma beklentimiz olacak. Kadrolar netlestikten sonra betsson mesela Besiktas'a 2,6 Wolfsburg'a ise 2,7 veriyor. Bahis şirketleri bile dönmeye baslamisken biz heyecanlanmisiz çok mu?

Ben bir de basarı kriterine takıldım. Beşiktaş deplasmanda mac kazanamadığı, çeyrek final oynayan takımların sekizde biri onda biri bütçesine sahip olduğu bu ligde final oynadığında mı başarılı sayılacak? Elbette hayır. Dört büyük ligin birinin son şampiyonu geliyor bu aksam İnonu'ye. Onu yenebilmek ne demek farkında misiniz arkadaslar? Grupta 4. Mac sonunda 2. Olmak önemsiz bir basarı mı? Bugün konuştuğum Fenerli ve Galatasarayli arkadaslarımın maçtan haberi bile yok! Ne zaman haberleri olacak peki? Kazandigimizda elbette. Bu basarı değil midir?

yuki the zorba dedi ki...

Nicki yanlış yazmisim kusura bakma ;) severiz Helldoradoyu...

helldoradotcom dedi ki...

@yuki the zorba
insallah dediginiz gibi olur diyim o zaman ama mantigim cok da umutlu olmamamizi soyluyor. fabian da yokmus :(, bu kadro CL icin cok zayif arkadaslar. Hem de cok! Bu maca baskanindan malzemecisine 100. yil kadrosuyla cikmak isterdim.

helldoradotcom dedi ki...

bu aksam almanya'da bir nesil wolfsburg'lu olmus olabilir :p..

yuki the zorba dedi ki...

Ben söyledim oldu aferin bana değil mı...

Bu mudur yapacağın yorum bu maçtan sonra?

Yalan mıdır, yanlış mıdır bir jenerasyonun ManU serisi sonrası G.Sarayli olduğu?

Yalan mıdır yanlış mıdır 80-81-82-83 dogumlu bir ton adamın Besiktasli olması?

Yalan mıdır, yanlış mıdır bugün olduğu gibi Besiktas'in tarihinde kendinden güçlü hiç bir rakibe dis geciremedigi?

Ama ben söyledim oldu önemli olan değil mi? Yedi sekiz post aşağıda benim Wolfsburg hakkında ne düşündüğümü de okuyabilirsin... O zaman mutlu mü olayım şimdi?

Kabahat insanca yanıt verende sanırım...

Yorum Gönder

Ara