.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
8 Ekim 2009 Perşembe

An-KARA

Gözümüz aydın evet; laf aramızda Siyah Beyaz da yakışmış .. Ankaraspor A.Ş.'nin futbolcuları için, 07/10/2009 saat 00:00 ile 22/10/2009 saat 23:59 tarihleri arasında, FIFA'ya bildirim yapılarak özel transfer ve tescil dönemi açılmasına, bu süre içinde Ankaraspor A.Ş. futbolcularının, Ankaraspor A.Ş.'nin yazılı muvafakatının alınması koşulu ile transfer yapabilmelerine karar verilmiştir.
Benim için dikkat çeken iki genç oyuncu var; Hertha Berlin’den transfer edilen sol bek Uğur Demirkol (1990) ve ofansif orta saha Umut Sözen. (1990) Umut, geçen sezon ligde fazla forma şansı bulamasa da (6 maç-1gol), Ümit Milli takıma düzenli olarak çağırılan ve şans bulan bir yetenek. Aynı zamanda takımın 10 numarası; açıkçası geride bıraktığımız Nisan ayında 3 gün aralıklarla oynanan Beşiktaş(Fortis) – G.saray ve Sivas maçları dışında pek fazla izleme şansım olmadı; fakat alıcı gözüyle takip etmememe rağmen top tekniği ve özgüveni ile kendini belli ediyordu. Her ne kadar Anadolu’dan gelen (istenen) oyuncular önyargılara kurban edilse de, Ankaraspor’a oranla derli toplu, pas yapan ve defans ile forvet arası mesafeyi daraltıp, oyunu rakip sahada oynayan (oynamak isteyen) bugünün Beşiktaş’ın da çok daha fazla iş yapabilecek ve yeteneklerini daha rahat sergileyebilecek bir oyuncu olduğunu düşünüyorum. Aşağıdaki röportajda değindiği üzere oyunu çift yönlü oynaması halinde neler kazanacağının farkında olması ve topsuz oyunda varlık gösterme isteği şimdiden saygı duymamı sağladı. Altay altyapısından yetişip, Türk futboluna hizmet eden isimlerin geldikleri nokta da beni bu çocuğa dair umutlandıran bir başka neden. TamSaha dergisine verdiği röportajdan bazı kesitler:
Futbola nasıl başlamıştın ? Futbola ilgim çok fazlaydı ve ailem de futbolcu olmam için beni çok destekliyordu. Altay'a futbolcu seçen Hüseyin Barışcan isimli bir akrabamız vardı, şimdi rahmetli oldu. İzmir'de İbrahim Akın gibi yetenekleri bulan kişiydi. Bana, "Seni Altay'a götüreceğim, bekle" demişti. O dönemde beni Karşıyaka'ya götürmek isteyenler oldu ama Hüseyin Barışcan'a söz verdiğim için gitmedim. Bir gün Hüseyin ağabey beni aradı ve "Şu gün seçmeler var, gel" dedi. Seçmelere gittiğim gün, katılanların benden çok büyük olduğunu gördüm. Aslında takım kurulmuş ve 1988'li oyuncularla oluşturulmuş. Bir hafta sonra da Petit Danone Turnuvası'na katılacaklardı. Takımın antrenörü bana, "Hayrola sen buraya neden geldin?" dedi. Hüseyin Barışcan'ın gönderdiğini söyleyince, "Tamam o zaman, bir bildiği vardır" cevabını verdi. Antrenmana çıktım ve bir de gol attım. Takımın antrenörü Sıddık Özarslan'dı. Antrenmandaki performansımı görünce beni takımda tuttu ve sonrasında devamı geldi. 10 numaralar ilginç özelliklere sahip oyuncular. Hepsi de çok yetenekli oldukları için o bölgede görev yapıyorlar. Ancak ülkemizdeki 10 numaraların biraz tembellik sorunu yaşadığını görüyoruz. Bu anlamda sen kendini nasıl değerlendiriyorsun ? Başlangıçta "Arkadaşlarım topu kazansın, bana atsın" diye bakıyordum ama daha sonra bu anlayıştan kurtuldum. Çünkü Türkiye'de de futbol mantalitesi değişiyor. Artık her oyuncu topsuz oyuna katılmak zorunda. Ben de kendimi bu yönde geliştirmeye çalışıyorum. Antrenörlerinin sende beğendiği en önemli özellik hangisi? Hocalarım benim oyun zekâmı çok beğenir. Top gelmeden düşünmemin ve ayak tekniğimin iyi olduğunu söylerler.
Ligde beğendiğin oyuncular var mı ?
Alex, Tabata ve Delgado'yu beğeniyorum. Birçok insanın Delgado ile ilgili eleştirileri var ancak ben onun oyunculuk kumaşının ve yeteneklerinin çok üst düzeyde olduğunu düşünüyorum. Yüzde yüz performansını verdiğinde çok etkili bir oyuncu. Ayrıca bizden Fenerbahçe'ye giden Özer Hurmacı'yı çok beğeniyorum.
Daha önce U19 Takımındaki Teknik Direktörün Ogün Temizkanoğlu ile yaptığım röportajda seni de takımın lider oyuncularından biri olarak göstermişti. Ogün Hoca sende nasıl özellikler görüyor ?
Takım içinde arkadaşlarım beni çok sever, inanıp güvenirler. Ben de takım içinde birliği kurmayı, saha içinde lider oyuncu rolü üstlenmeyi seviyorum. Ogün Hocam da bana bu yönde güvenmiş olabilir. Arkadaşlarım beni top ayağıma geldiğinde oyunu rahatlatabilecek veya bir anda skoru değiştirebilecek bir oyuncu olarak gördükleri için güven duyguları da yüksek.
Geleceğe dair hedefleri ve röportajın tamamı için: http://www.tff.org/default.aspx?pageID=286&ftxtID=7573 Geçen sezon Sivas'a attığı, Beşiktaşlıları sevindiren golü:
Üzülmez sorunsalından ötürü 2 yıldır yerli sol beklere ayrı bir ilgim olduğunu söyleyebilirim; bu bağlamda Uğur Demirkol da bir çok futbol sever gibi geçen sezon fark ettiğim isimlerden bir diğeri ( lig+kupa 23 maç ) o da Umut gibi 16 yaşından bu yana Genç Milli Takımlarda forma şansı bulan, sürati ve hücuma çıkışları ile dikkat çeken bir isim; ama 6 milyon €’ya mâl olan İsmail’in klubede harcandığı bir ortamda şu çocuğa teklif götürmeye sanmıyorum ki yüzümüz olsun; yoksa altyapı eğitimini Avrupa’da almış böylesi genç çocuklara oldum olası sıcak yaklaşmışımdır; gerek futbola bakış açıları, gerekse de kendilerine tek bir mevki aşılanmaksızın farklı bölgelerde oynama alışkanlığı edinmeleri önemli bir özellik ve avantaj. Tayfur, M.Doğan, Davala, Barış Özbek, Ekrem ilk aklıma gelenler.. Baki için Cavcav bastıyormuş, Eskişehir ve Belediye’de sırada bekleyen takımlar. Var mı bu takımdan alınıp da iş yapacağına inandığınız yerli oyuncular ?
Alacağımızı aldık (6puan) diyenlere de saygımız sonsuz :)

13 Yorum:

Abdullah dedi ki...

umut sözen i sivas maçında izlemiştim, oyuna girdikten sonra kendini belli etmişti.. iyi adam falan derken golü de atınca iyice sempati duydum adama :))

uğur demirkol bence de alınabilecek bi yerli alternatif olabilir. ve son olarak aydın da tekrar dönse olabilir :)

t2 dedi ki...

Ulan Umut Sözen dedin iyi dedin oyle dedin böyle dedin röportaj dedin yine Delgadoya bağladın :)))

alper dedi ki...

bilal kısa..

d.amokachi dedi ki...

Bunlar çok güzel hareketlerde bizim zaten mevcut kadromuzda Necip, Onur gibi iki tane geleceği parlak orta saha oyuncumuz var. Ayrıca Rıdvan, İsmail gibi iki tanede yine geleceği parlak bekimiz var. Bunlara doğru düzgün şans verilmezken Umut kim? Uğur kim? Geçiceksin abicim en iyisi bunlar Ankaragücüne Ceyhun Eriş'te bize yani veteranlar takımına gelsin...

Smyrna dedi ki...

aydın'ın geri gelmesini çok isterim...

can1903 dedi ki...

Baki,aydını geri alıp delinho ve eskilerle karıştırıp üzerine A2den bir kaç genç serpip,Ruhuyla oynayan bir takım yaratmak isterdim.
Keşke hocada istese.

Olympian dedi ki...

ben fenerbahce ye omer aysan i, gokhan gonul e yedek olarak iserim. bi de carlos gidecegi icin, ozgur cek i geri alsak iyi olur.

Deniz dedi ki...

Delgado'yu beğeniyorsa o çocuk olmuş demektir, hemen gelsin.

ismail dedi ki...

ilhan parlak gol orucuna çare olur mu?

Eser Gokulu dedi ki...

Söz konusu isimlere kurtarıcı gözüyle bakarsak her halükârda gereksiz oldukları sonucu kaçınılmaz olacaktır; nihayetinde şu an için yeni transferlerden ziyade eldeki kadronun doğru kullanılmasına ihtiyacımız var. Üzibo’nun şarjı bitmiş, bu saatten sonra övünebileceği tek şey; Kocaeli’de vergi rekortmenliği olur. Yarım sezon sonra İsmail dışında bir sol bekimiz olmayacak; gerek kalitesi, gerekse de maliyetinden ötürü gelecek yıl bu takımın sol beki İsmail’e emanet edilmelidir; yabancı hayranlığı ve medya oyunlarından ötürü İsmail ile forma rekabetine sokulacak her türlü yabancı oyuncuya karşıyım,(aksi taktirde orayı sahiplenmesi 1-2 yıl daha gecikebilir) o yüzden bir yerli alternatif şarttır. Alırsın Uğur’u, yollarsın A2’ye yıllarca bek sıkıntısı çekmezsin, kaldı ki Mayıs’tan sonra Beşiktaş’ta Denizli’nin esamisi okunmayacak; o yüzden bu çocukların geleceğine dair karamsar olmanın lüzumu yok. Belki 2. bir Tigana gelmeyecektir ama; en azından ‘’Ekrem’i takımda düşünmüyordum’’ ya da ‘’Cisse’nin 2.yarıdaki performansından memnundum ama Fink’le önceden anlaşmıştık’’ tarzı önyargı ve saçmalıklarla boğuşan 2.bir Denizli’de gelmeyecektir.

Son dönemlerde Avrupa’da hücumcu beklere ödenen bedellerin artması ve stoperleri geride bırakmaları kimse için bir anlam ifade etmiyorsa Üzibo helalinden 8 apartman daha diker Kocaeli’ye.

matiasemilio dedi ki...

kesinlikle AYDIN KARABULUT..arda'dan daha yetenekli değilse serefsizim..

jtr dedi ki...

bazı arkadaşlar hala hala Aydın Aydın diyor ve buna hiç anlam veremiyorum.hiç mi medyayı takip etmiyorsunuz Demirören çıkıp açıklama yapmıştı "Aydın teknik direktörümüze beni ilk 11 de oynat diye birkeç kez yaptırımda bulunmaya kalkmıs" diyerekten.Adamı zorla gönderdiler daha yarım sezon önce şimdi kim onu kapıdan alır...

@alper

Bilal'i Aydın'la takasta Ankaraspor teklif etmiş Denizli kabul etmemiş,Erhan ı almış.Yani o iş de yatar.

AQ-47 dedi ki...

Şu Aydın konusunu hiç anlayamadım. Aynı İbrahim Akın gibi...Hala bir Sergen arayan taraftar topluluğuyuz, bir-iki maç kendini gösterene gönülden bağlanıyoruz, ki Aydın sadece ümit milli maçlarda düzgün top oynamıştır, Ertuğrul Sağlam'ın verdiği şansları da harcamıştır. Bir sürü adam gelsi geçti onun gibi, kayıp değil bence..

Yorum Gönder

Ara