.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

31 Temmuz 2009 Cuma

Aferin Sana Vatan Gazetesi!

Türkiye'de yazılı olmayan bir kural var, biliyorsunuz. Eğer gazetenizin adı "Va" ile başlıyorsa, türlü türlü densizlikler yapmak zorundasınız. Mesela Vakit gazetesi iseniz, manşetten hedef gösterebilir, çengel bulmacalarınıza acayip şifreler yerleştirebilirsiniz vs. Şuraya bunların arşivini dökmeye kalksam sitenin kapasitesi yetmez, hem de konudan sapmış olurum.
O yüzden biz gelelim harika Vatan'ın alametifarikasına. Bu çok değerli kağıt parçası, bugün internet sitesinin spor bölümünün ortasına şöyle kabak gibi bir şey koymuş:
İsteyen şuradan tüm sayfanın screenshot'ını görebilir.
Peki neymiş bu utandıracak video? Türkiye'de ilk mor formayı Beşiktaş giymiş. Vah vah! Hayır sanki biz o maçı hafızamızdan silmiştik de, birden hatırlayıp toplu intihar edeceğiz. Ne olduk şimdi, namusumuz mu karalandı? Bekaretimiz mi elden gitti? Eşcinsel mi olduk? Patlıcan olup bir tarafımıza mı kaçtık?
Başka bir blog'umda, Galatasaray'ın mor forması ile seksist düzeyde dalga geçilmesini eleştirmiştim, aynı şeyleri tekrar tekrar yazmak istemiyorum. Dileyen buradan okur. Galatasaray yetmezmiş gibi, şimdi bir de Beşiktaş'a, bu seviyesizlikle sardırılmaya çalışılması, Türk basını adına utanç verici bir olgudur. Eşcinsel hakem vakasını olabilecek en seviyesiz şekilde aktaran basına da bu yakışır zaten. Mal bulmuş mağribi gibi bu formalara atlayanlara, bir de bu tartışmaya Beşiktaş'ı çekene, hele bir de bunu "UTANDIRACAK VİDEO" şeklinde verenlere yazıklar olsun.
Bu arada ufak bir hatırlatma. Liverpool maçından sonra bütün futbolcularımızın gözüne itina ile siyah bant çeken densiz gazete de Vatan idi.

8 Yorum:

stfud dedi ki...

asıl bu gazeteden utanıyorum..

delgado dedi ki...

İşte O Forma..!

zaten oldum olası bu tür bok atmaları hiç sevmemişimdir, yok mor10, yok ali sami yen çöküyor haha stada 100 kilodan fazlaları alınmıyormış ahaha, yok transfer hayırsız olsun bilmemne olsun. gs'nin mor forması bana göre kötü, başka bir renk yapsalar veya bu mor rengin üzerinde daha iyi oynasalar iyi bir alternatif forma olabilirmiş ki tarihin en mükemmel forması olması da bir şey farketttirmez çünkü yine formaya cinsiyetçi göndermelerde bulunan insanların sayısında en ufak bir düşme olmayacaktır.

çok uzun süredir olmasa da 2-3 yıldır internette belli başlı taraftar platformlarını takip ediyorum beşiktaş'ın. fanatik bir yapıda değilim, ama her fırsatta takımımın hakkını korumaya çalışırım burdaki çoğu beşiktaşlı gibi. takip ettiğim platformda rakip takım hakkında yazılanlar çoğu zaman aynı eksende birleşiyor, benim mantığımın ölçütünde bir karşıt görüş bildiren hemen hemen yok gibi. yok bilica gaymiş, bir yerli transfer yapılmış inşallah bacağı kırılsınmış, inşallah avrupa'da birinci önelemede direk elenirlermiş, küme düşerlermiş. bunları her yerde okudukça acaba bende mi bi yamukluk var lan diyip asimilasyon dalgasına kapılıp aralarına karışasım ve "evet lan öyle" diyesim geliyor. ama nedense hiçbir zaman fenerbahçe'nin mehmet topuz transferinde ve bundan önce daha bilimum olayda yaptıkları usülsüzlükler yüzünden onlara koyu bir nefret besleyemiyorum, oluşan nefretim çoğunlukla kısa süreli ve anlık oluyor.

evet ezeli rakip hakkında ucu zar zor görülen doğruluğu tartışılacak bir iddia bir skandal hakkında bile rakip takım taraftarlarla t.şak geçmek tüm dünyada adettir, tribünlerde yazılı basında ve internette oldukça hoş görüntüler belirmiştir bu "challenge"lar sayesinde, iyi ki de vardırlar.

ben de beşiktaş'ın her daim başarılı olmasını şampiyonlukları kazanmasını istiyorum, ama hiçbir zaman ezeli rakiplerim küme düşsün, 5 sene boyunca avrupa'da çıktıkları maçlarda sürünsün, ekonomik açıdan batsınlar ağızları koksun istemedim, kötülüklerine nazaran iyiliklerini istedim. kötülüklerini neden isteyeyim ki, rakip takımlar alçaldıkça biz biraz yükseldikçe beşiktaş'ın geleceğini inşa edecek insanların oturdukları koltukta daha uzun vadeli planlara el atıp porto, lyon gibi kulüpleri kendilerine model almaktansa her sezon "yıldız" transferine yönelip fenerbahçe üzerinden beşiktaş'ın başarılarını konuşacaklarını bile bile. onların rezilliklerinin beni yücelteceğinin garantisi yoktur. geçen sene iyi hamlelerle iyi bir takım ve teknik ekip oluşturmuş bir galatasaray'ın avrupa'da daha başarılı olmasını ve ligde bu kadar başarısız olmamasını isterdim örneğin. sağlam bir atılım yapan trabzonspor'un emeklerinin karşılığını almasını istedim, ersun yanal kulüpten uzaklaştırılınca gerçekten üzüldüm, trabzonspor'u tutmamama rağmen. her türlü pisliğine ve bülent'in demeçlerine rağmen sivasspor'un potanın çok daha gerisinde kalıp avrupa liglerinden uzak kalmasını istemedim, ve aynı şekilde bu sene bursaspor'un kısıtlı imkanlarla kurduğu kadrosunun taraftarlarının ve genel olarak camianın beşiktaşla ilgili takıntılarına rağmen ligde başarılı olmalarını istiyorum. bizimle birlikte avrupa'da fenerbahçe ve galatasaray'ın elde ettiği önemli puanlarla alttan gelen, uzun vadeli planlar kurup başarıyı hedefleyen istikrarını koruyan küçük bütçeli anadolu takımlarının ödüllendirilmesini ve avrupa'da onların da mücadele etmelerini istiyorum. evet beşiktaş'ın her zaman şampiyonluk etiketiyle dolaşması beni delicesine mutlu eder, ama tek istediğim bizim 20 sene boyunca şampiyon olmamız ve ezeli rakiplerimizin her zaman sürünmesi değil. beşiktaş'ı seviyorum ama ülkede az sayıda iyi niyetle iyi şeyler yapan beşiktaşlı olmayan insanları da seviyorum, futbolu da seviyorum, ülkenin gelişmesini de istiyorum.

delgado dedi ki...

jessie'nin anlattığı gibi arda turan'ın kendini atıp o anda beşiktaş'ın aleyhine çalışması ve aurelio'nun otoparktaki yumruğu onlara olan +2 sempatimi birden -10a düşürmedi mesela, diğer milyonlarca taraftardan değişik olarak. arda turan'ın sırf galatasaraylı diye yerden yere vurulduğu beşiktaş platformlarında "seviyorum arda'yı" diyerek kendi düşüncemi dile getirdikten sonra "Ulan O Geçen Sene Senin Emeğini Çaldı!!!" cevabını duymaktan, fenerbahçe'ye dinamo kiev maçında başarılar dilerken korkmaktan sıkıldım.

belki hastalıklı bir dünya benimkisi, ama yine de bu konu hakkında biraz dolduğumdan dolayı buraya yazayım dedim. belki kesinlikle haksızımdır ezeli rakiplerin tarihlerinde yaptıkları ibnelikler gölgesinde böyle şeyleri düşündüğümden dolayı, bilemiyorum. yine de olumlu düşünen ve tabloyu geniş gören insanların çokluğuyla bazı ezberlerin bozulacağı ve herkes için hayırlı şeyler üretileceği kanısındayım.

Nehir dedi ki...

Arkadaşlar ben arayıp düzgün bir şekilde yaptıklarının yanlış olduğunu, manasız bir şekilde başlayan cinsel gerginliği körüklemekten başka bir işe yaramadığını, ayrıca bir beşiktaşı olarak utanmadığımı, kimsenin de bu videoyu izleyince allah kahretsiz bizi diyip başka takıma dönmeyeceğini veya aa beşiktaş yaptıysa o zaman galatasaraya sövmeyelim diyeceğini sanmadığımı söyledim. Haber değeri taşıdığını savunursanız da bu şekilde bir başlıkla verilmesinin gerilimi kasıtlı olarak artırmak olacağını, illa ki yayınlayacaklarsa manşeti değiştirmelerini söyledim. Siz de şu noyu arayıp web sitesi kısmına bağlanın operatörden 0212 354 54 54

birkan dedi ki...

Eleştirdiklerine benzer bir yorumu yaptığım için yazıyorum.
O dediklerini bende istiyordum Delgado ikiyüzlülüklerini anlayıncaya kadar.İşlerine gelince kendilerini masum gösterip zamanı gelince sahtekarlıklarını ortaya dökünce.Ben sahtekarlar için iyilik dileyemem.
Kimsenin bacağı kırılmasın ama onlara başarı dilemem.Beşiktaş için böyle düşünmüyorum mesela kendi yağında kavrulur başkanının zararı malesef yine kulübüne.
Bunlar böyle değil.Shelby konu dışı oldu kusura bakma.

alperensaylar dedi ki...

gazeteler taraftar olmuş bu ülkede. yalnız onlar bizim gibi atışma, ya da kızdırma çabasından çok taraftarı küfür etme, holiganlığa sevketme çabasındalar. hayır ben bir fenerbahçeli olarak takılırım renge, galip geldiğimiz bir maçtan sonra arkadaşlarımı kızdırmak için kullanırım ama bu kadar. bu gerizekalı cinsel espirileri yapma noktasına gelmem. ki çoğu kişi de aynı fikirdedir benimle bu konuda. ama gazeteler böyle değil işte. ellerinden gelse küfür edip yazacaklar. gerçi skibbe giderken yazanı vardı ama onu da açıp uzatmayayım.

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
yuki the zorba dedi ki...

Bugün orijinaline 500 lira vereceğim formadır o... Ne utanması! Akıl hastası olmalı bunu yazan... Ben gazetede herhangi bir yetkili olsam bu haberi teklif eden adamı dakikasında diskriminasyon dolayısıyla işten atarım. Hiç bir mahkeme de işe geri aldıramaz...

Yorum Gönder

Ara