.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

20 Nisan 2009 Pazartesi

Şapkadan çıkan tavşan...

Bizim jenerasyonun Sermet Erkin'le de pek arası yoktu. Normaldir, bu devirde ilüzyon dediğin şeyin gizli saklısı kalmadı. Her şeyi herkes biliyor... Futbolun da çok basit gerçekleri var. Beşiktaş son on maçında hangi maçlarına akıllara yatkın kadrolarla, daha doğrusu hangi maçına Delgado'suz çıkmışsa, kazanmış... Kazanmak önemli tabii, ama daha önemlisi, bu maçlarda oyunu domine etmiş, futbolunu rakiba kabullendirmiş, eze eze oynamış... Nedir bu şapkadan çıkan tavşan? Futbolun bugününü bilmeyen yok. Bu bloga yolu düşen herkes kenarından kıyısından Avrupa Ligi de izliyordur. Onu da geçtim, Türkiye Ligi maçlarını izlese o da yeter... Eskişehirspor'u, hatta abartıyorum, Hacettepespor'u bile izleyen hiç kimse artık Delgado şu takımı böyle oynatır diyemez. Futbolcu olduğunu tartışıyorum artık. Güiza için Fenerbahçe'yle dalga geçiyoruz, Delgado'nun çaprazdan attığı üç-dört gol için, no-look pasları için hastası olan sevgili dostlar, Delgado'yu Avrupa liglerinde izlediğiniz herhangi bir maçta düşünebiliyor musunuz? Bütün 90 dakikada üç tane can alıcı pas atsa ne olur? Takımın rakibe mahkum, rakip bu adamın üzerine üzerine gelip, yaldır yaldır futbol oynarken, Delgado senin takımında hat-trick yapsa ne olur? Kendisi için harcanılan paranın farkında mısınız? Neticede, bu adam bizzat kendisi de artık aldı cebimizden bir ton parayı... Yapacak bir şey yok... Kendisini izlediğim herhangi bir ligin herhangi bir takımının onbirine bile yazamıyorum. En önemlisi, Dolmabahçe'de benim Delgado'yla kaybettiğim üç sene, hoş görerek bekleyerek geçirdiğim üç sene geri gelmeyecek... Sporting Lisbon'un sol bekinin etkinliğinin onda birini bile yapamayan Delgado'dan neyi bekleyelim? Ya olursalarla Delgado'ya bel bağlanır mı? Senelerdir olmayan bu sene mi olacak? Lanet olsun... Sonuç şu; Denizli'nin takıma kat ettirdiği yolun yarısını bile geçemeyen Delgado'dan yüz yıl daha hayır gelmez Beşiktaş'a... Kulübe Ocak ayı itibariyle transferi yapan Ülker tarafından sokulmuş kazık da hayırlı olsun tabii... Neticede, şapkadan Delgado çıktıkça, istediği kadar kritik top kessin, ayağına gelen her topu hurra ileri diken Gökhan Zan arz-ı endam ettikçe biz yine bağıracağız... "Ne zaman 'şampiyonuz' diye bağırsak, kursağımızda kalıyor..." Kimyası oturmuş, en önemlisi futbolu bütün güzellikleriyle oynamaya başlamış Beşiktaş adeta sabote edildikçe, daha da çok bağırırız...

25 Yorum:

ne ki bu şimdi yukicim? madem böyle birşey diyosun, o zaman sezon boyu delgadonun o kadar sakatlığına rağmen ondan ancak bir gol fazla atan bobo için de biraz içini dök, ya da toraman için de içini dök. netice de haftaiçi antremana çıkmayan üç tane futbolcu vardı, tello-delgado-yusuf..üçü de sakatlığından dolayı antremana çıkmazken, hoca içlerinden en zayıfını çıktı ernstle birlikte ortada yalnız bıraktı. böle olunca hadi harcadın delgadoyu, o zaman hiç vakit kaybetmeden boboyu da harca, holoskoyu da harca, toramanı da harca..hiçbirşey olduğu yok, altı üstü iki puan kaybettik.durum bundan ibaret.

yuki the zorba dedi ki...

Freak merak etme Toraman'ı da sen yorumu yazıyorken harcadım... :P

Maalesef kaybedilen iki puan bakışına katılmıyorum. Biz yine, yeniden çok büyük bir fırsata tekme atıp, kenara koyduk... Bu işler böyledir, bu maçları kazanamazsan, elinin avucunun içinden kaçırırsan, sonunu göremezsin... Geçtiğimiz yıllarda şampiyon olan takımların serilerine bak... Böyle anlamsızca kaybedilen iki puanlar var mı acaba içlerinde?

Bobo'ya da söylenecek çok şey var elbette... Zaten garip olan şey şu; bu takımda sene başında en çok güvenilen adamlar en büyük hayal kırıklığını yaratanlar olmuş... Düzelmiyor, düzelemezler de...

yukicim bu takım serdar özkan, gökhan zan, ibrahim üzülmez, toraman ve delgadoyla şampiyon olacak..bu adamları birimiz severiz, birimiz sevmeyiz orası ayrı ama bak takımın ve camianın genel haleti ruhiyesine..bu hafta ligin zirvesindeki trabzon hariç bütün maçları izledim, bu kadar isteyen bir takım ya da taraftar yok. sadece bu yeter mi diyebilirsin ama bunun dışında bu kadar kondüsyonu olan başka takım da yok..bugün 10 kişi kaldık,bursaya bi tane pozisyon vermeden basıtrdık ama olmadı işte..sen hiç merak etme, fener maçından önce birer bira içerken delgado konusunu tatlıya bağlıyoruz, sonra da serdar özkanın şampiyonluk golünü beklemeye koyuluyoruz:))

yuki the zorba dedi ki...

İnşallah :)

Bak sana Delgado'lu Beşiktaş'ın Fenerbahçe karnesi:

0-0
0-1
1-2
1-2
1-2
1-2

Benim derdim bu maalesef... Alışkın değilim... Alışmak da istemiyorum...

theotheo dedi ki...

adam olsan silmezdin yuki. senin gibi beşiktaş taraftarının bu zihniyetin içine edim.

yuki the zorba dedi ki...

ne diyosun sen? sen adam mısın? neyi sildik?

yuki the zorba dedi ki...

buraya fenerliler, galatasaraylılar yazıyo onlar bile senin gibi konuşmuyo, neyi silmişiz, ne yazdıksa duruyo. adam olmayı senden mi öğrenicez?

scugnizzi dedi ki...

ben sana katılıyorum fakat her takım taraftarında vardır bu, yıldız oyuncu hiçbir şey yapmasa bile insanlar köpeği olurlar.

hev hev hev delgadocum..

gökhan dedi ki...

forumlara, bloglara, sözlüğe bakıyorumda herkesi bir umutsuzluk kaplamış yine. anlam veremiyorum bu tavra. benzeri sivas maçında da olmuştu. ligin ilk 5 sırasındaki takımlara bakıyorum en iyi oynayan, en istekli takım bizimkisi. şampiyonluk masabaşı oyunları ile sonuçlanır diye inananları bi kenara koyuyorum. saha içine bakınca gerçektende şampiyonluğun 1 numaralı adayı biziz. 10 kişi kalmışız, ilk yarı denizlinin fantezilerine kurban gitmişiz. ancak ikinci yarıda rakibe top göstermemişiz. insanların bundan umutlanması gerekirken top kaleye girmedi diye umudunuz kayboluyor.

fikstürümüz zor deniliyor. isimlere bakınca evet ama yaicraatlara bakınca? bu fb mi bizi yencek? bu gs inönüde baskıyı kaldırabilir mi? ankarasporun hali belli keza ankaragücününde. evet bu maç kredi kazandırabilirdi ama olmadı.

lütfen kaybetmeyin umudunuzu yaa..

theotheo dedi ki...

kusura bakmayın gençler yorum gitmemiş herhalde.

sizin yaptığınız beşiktaş taraftarlığına yakışmıyor. bu takım her maçını kazanamaz, yok böyle birşey. delgado günü geldi bu takım için ne kadar önemli goller attı. bu takımda oynayan her oyuncu değerlidir.

sayın yıldırım demirören ve mustafa denizli önderliğinde bu takım bu yıl şampiyon olacaktır. olamasakta takım iyi yoldadır. herşey kupa değildir. herkes kendine gelsin.

Kartalı Del gado!!!
Posttan habersiz demlenirken üşenmedim hesapladım delgadonun aldığı yıllık ücret tribünde(tribüne gidebildiklerinden emin değilim) delgado delgado diye yırtınan 660 asgari ücretlinin yıllık maaşına(net) eşit.
Bu adamı (+serdar özkan) takımımda görmek istemiyorum bıktık yeter artık no look passda istemiyorum, topuk pasıda istemiyorum çaprazdan golde istemiyorum, yıllardır kanser eden üzülmez bile bu adamdan daha çok hakediyor formayı!!
normalde fevri davranmam ama yetti artık kustum rahatladım...

T. Egemen Gul dedi ki...

Delgado kesinlikle bu kadar toleransi, guveni, dakikayi hak etmiyor. Bu haliyle hak etmiyor.

Gürcan Ulusoy dedi ki...

@theotheo

ben sildim postunu arkadaşım. "gerizekalı fikirler" gibilerinden eleştiri yapılamıyor maalesef.

fikrin içeriği ne olursa olsun asla silmiyoruz ancak kızgınlıkla yazılmış nahoş kelimeleri de hoş karşılamak mümkün değil.

Malvinas dedi ki...

Yazılanlara tartışmalara bakıyorum ve dün akşam ki futboldan değil ama sadece, bu yorumlardan ve taraftarımızın genel bakış açısından ürküyorum. Şapkadan çıkan o tavşanın tartışılma zamanı, şimdi midir? Takım yıllar sonra bir yola girmiş şampiyonluğa giderken, sanki şampiyonluğu kaybetmişiz, fener'e, galatasaray'a mağlup olmuşuz. Kupada ankaraspordan 4 yiyip elenmişiz, biz de günah keçisi arayıp Delgado'yu bulmuşuz.

Arkadaşlar, bugün o gün değil lütfen! Bu takımın kalan tüm maçlarını zaten kazanmasının mümkün olmadığını sivas maçından sonra da söylemiştik. Fakat Beşiktaş taraftarının ister sabırsızlıktan diyin, ister umutsuzluktan, ister de tecrübesizlikten, hangisi bilmiyorum ama üzerimizde ilk tökezlemeden mütevellit umutsuzluk hali ve çöküntüsü var. Bu tip örnekleri hiç sevmiyorum ama, galatasaray dün aldığı galibiyetten sonra şampiyonluk konuşmaya başladı. bülent uygun dahi aldıkları beraberliğe bir polyanna kılıfı bulmuşken bizim eleştirilerimiz neye?

Delgado bu takımın 10 numarası olamayacaksa bunu konuşmanın ve eleştirmenin zamanı şampiyonluğa 6 hafta kala değildir. ne zamanki lig biter o zaman istediğimizi yerden yere vururuz. ayrıca sporting lisbon'un sol beki daha başarılı oldu deniyor ya, aslen doğru ama biz o adamı sol bek oynatamadık hiç. Neden biliyormusunuz? Çünkü Lisbon'da önünde oynayan United'li Nani iken bizde 2 maç Aydın, 1 maç Serdar Özkan oldu yani Delgado'nun da bazı ekstralara ihtiyaç duyabileceğini unutmayalım.

Eğri ya da doğru ben de kıyısından bulaşıyordum ki alıyorum kendimi ve son defa diyorum ki, biz şu altı hafta ülkenin en kazma topçularıyla oynasak dahi; Üzerlerindeki forma hürmetine, hasretimiz hürmetine, sevincimiz hürmetine sabredelim. Haziran'da istediğinizi asarız, istediğinizi keseriz...

Saygılar

Pesimist Kadri dedi ki...

Şimendifer kardeşim hala Delgado'nun bazı ekstralara ihtiyacı olabilir diyip oynadığı adamlar yanlış demeye getiriyorsun ya pes diyorum. 3 yıldır bu ninniyle uyuttunuz bizleri artık yapmayın yazıktır.

Eleştirmenin şimdi zamanı mı diyorsun. Bence tam zamanı, sence yine Inonu'de Delgado'da saklanıp pıstığı rezil oynadığı derbilerden sonra şampiyonluğu geçen senelerdeki gibi verdikten sonra mı konuşalım.

Bu adam son 3 senede Beşiktaş'ı bitirenlerden biri, artık bu sene de yapmasın diyoruz. Al işte bu adamın ne yaptığı bilinmez oyunu ile yine gitti 2 puan, inanıyorum sen de bundan mutlu değilsin. O zaman niye bunun tekrarlanmasını istemeyenlere karşı oluyorsun?

Delgado'yu eleştiren herkesi futboldan anlamayan gözü kör taraftar sınıfına sokuyorsunuz. Hiç düşünüyor musunuz ki bu adam takıma zarar veriyor diye.

Bir lütfen bunları anlatsın bana. Burada güzelce saygı çerçevesinde tartışalım bize Delgado'nun fayfalarını anlatın. Bunu ciddi şekilde söylüyorum. Burada tartışalım.

Ama lütfen herkes samimi olsun. Evet yanışmışım diyecek büyüklüğü gösterebilsin.

Malvinas dedi ki...

Ben muhtemelen yanlış anlaşıldım amacım Delgado'nun iyi futbolcu olduğunu ıspatlamak ya da müdafaa etmek değil, kimseyi futboldan anlamıyorsun sınıfına sokmak hiç değil.

Anafikir, takımı eleştirmeyip biraz daha sabretmekten geçiyor. Tabii ki takımın kötülüğünü istemiyoruz ama testi kırılmadan biz dövelim mantığı gerçekten anlamsız. Delgado'nun pıstığı maçta 2 puan kaybettik diyorsunuz, peki; Israrla Delgado savunucusu olmadığımı belirterek diyorum ki, birileri de çıkıp Toraman kırmızı görüp takımı yaktı, Ernst gereksiz yere ilerde top ezdi, Serdar Özkan çok çabuk panikledi top kaybetti, Ekrem o pozisyonu nasıl harcadı, Holosko neden kalecinin üzerinden aşırtmadı, Mustafa hoca yanlış kadroyla başladı vs. vs. gibi onlarca neden sayar, hepsi de en az Delgado'nun dünkü maçtaki yetersizliği kadar geçerli sebepler olur ve biz yine geliriz en başa takımı yerden yere vurmaya.

Son defa teknik anlamda yazıyorum; Mustafa Denizli Yusuf'u bu takıma zaten belirttiğiniz sebeplerden aldı. Hatta Tello'yu bu belirttiğimiz sebeplerden orta sahaya yaklaştırıyor. Eğer ortada bir güven bunalımı varsa biz Mustafa hocayı eleştirelim şu adamla başlama artık diye.

Tekrar belirtiym yanlış anlalıkmak istemiyorum çünkü. Amacım kimsenin futbol bilgisi ile ilgili puanlama yapmak değil. Sadece ve sadece takımın son altı haftasında elele yürünebilmesinden ibarettir. 3 yıldır zaten yeterince eleştirip yerden yere vurduk herşeyi-herkesi(başkan,hoca,yönetim,medya,taraftar) 6 hafta sabredelim çatlak sesler takımın canını sıkmasın bize ihtiyaçları var...

Biraz daha sabredin.Seneye patlama yapacak delgado.Bizde seneye kanser olmazsak görebiliriz belki o günleri.

Pesimist Kadri dedi ki...

Şimendifer, eğer birşey devamlı tekrar ediyorsa tepki çeker.

Ekrem neden golü atamadı diye fazla kızamayız. Eğer Ekrem atamadı diye suçlarsak işte o zaman gözü kör taraftar oluruz. Gençler maçında attı bu maçta atamadı. Adam golcü değil. Ernst top kaptırabilir ama yine sahanın her yerindeydiö asli görevini eksiksik yaptı. Takımın buraya gelmesindeki katkılarını biliyoruz. Denizli kimine göre yanlış 11 çıkarmıştır ama bu takıma verdiği özellikle manevi yönden verdiği başka şeyler olduğunu görüyoruz ve burada hata olsa bile bunu şimdilik görmezden gelebiliyoruz.

Tello dün kötü oynadı niye böyle eleştrilmiyor çünkü bu takımı sadece ligin 2. yarısında bile defalarca kurtardı, bugün buralardaysak katkısını biliyoruz.

Bu saydığım adamlar değil 3 sene, 1 yıl boyunca istikrarlı şekilde kötü performans versinler zaten kimse onlara Delgado gibi tolerans göstermez. Delgado şu takıma bazı maçlarda Tello'nun yarısı kadar katkı sağlasaydı da biz dünkü maçtan sonra Delgado'yu eleştirsek söylediğin haklı olurdu.

Delgado takıma zarar veriyor demek neden birlik beraberliği bozsun. Gökhan Zan ısrarla gol yedirse veya Rüstü saçma sapan goller yese, bunların yerine başkaları oynasın demek takıma zarar vermek midir?

Malvinas dedi ki...

Yazdıklarımın sadece bir kısmını alıp üzerine yorumlar yapıyorsunuz. Kötü performans gösteren bu takımda kalamaz bu gayet açık ve net. Bunun kim ya da kimler olduğuna sezon sonunda karar verilir ve halledilir. Beşiktaş formasını giyen her oyuncu için geçerli bir durum bu. Fakat eleştiri Delgado kötü oynadı yedek kalsından ziyade, "takımı yaktı", "bizim oyuncumuz olamaz", "defolsun gitsin" minvalli ancak ve ancak muvaffakiyetsizlik döneminde söylenebilecek yorumlar olmasına karşıyım , yoksa eminim ki hem hoca, hem takım, hem de Delgado'nun kendisi eleştirilere açıktır.

http://rapidshare.com/files/223335123/28.Week.TSL.Besiktas.0-0.Bursaspor.Extended.Highlights._19.04.2009_.rar

maçın geniş özeti burada,ben maçı tekrar izledim de. delgado hiç de öyle çok kötü oynamamış..

yuki the zorba dedi ki...

Freak yapma lütfen, maç özetinden mi izleyeceğiz Delgado'yu... Maçın içinde, Delgado oyunda olduğu bölümlerde Beşiktaş 11 kişiydi. Uzun zamandır böylesine mahkum oynamıyorduk. Orta sahada Delgado'yu gören topu ayağına alıp sürmeye, rahatça top çevirmeye başlıyor... Delgado çıktıktan ve Cisse oyunda etkin olduktan sonra 10 kişiyle çok daha iyi top yaptı Beşiktaş... Ben de seviyorum adamı ama bu haliyle futbolun bugününde yeri yok Delgado'nun...

Delgado'ya en kızdığım nokta, Pancu gibi, Bobo gibi, onun da gidip sözleşmeyi imzaladıktan sonra sahada hiç bir şey yapmaz hale gelmiş olması... Bunu nasıl yapar bir futbolcu aklım ermiyor... Bu nasıl bir saygısızlık, düşünebiliyor musunuz? Sakat mısın kardeşim, o zaman oynama. Lazım değil senin böyle oyunun... ben zaten bu "fedakarlık" yaklaşımımıza da hasta oluyorum... Adam oynayamayacaksa yapmasın kardeşim fedakarlık...

e abi o adamın sakat sakat sahaya sürülmesi de, bu haliyle orta sahada ernst ile beraber oynaması da onun suçu değil.onu orta sahada gören baskı kuruyosa, koymayalım orta sahaya olsun bitsin.

yuki the zorba dedi ki...

Ne güzel dedin bak, ben de onu dedim işte, posttaki resimde de Denizli var zaten :)))

Denizli de idmanda muhtemelen bir ışık gördü ki oynattı adamı... Ama Delgado orta sahada mutsuz, keyifsiz, coşkusuz. Bu Delgado'nun kabahati. Ama illa ki oynayacaksa Delgado'nun bu kadar formsuz Holosko - Bobo'dan birinin yerinde başlamaması Denizli'nin suçu. İki hafta önce Kayseri maçında Serdar Özkan'ın yaşadığı lüksü henüz Delgado tadamadı. Arkasında Cisse + Ernst oynarken forvete çok yakın bir Delgado göremedik... Bu gidişle görmeyelim zaten, deneyecek zaman kalmadı, belki Kupa maçında denenebilir. Onun dışında bu sezonun doğruları belli, kazandıran kadro, kazandıran takım belli. Ona sarılıp, noktayı koymak ve illa Delgado'lu plan yapılacaksa Haziran'da o plana başlamak lazım...

delgado dedi ki...

"ama iyi çocuktur..."

delgado şu an güçsüz, o kadar. cuma'ya kadar antrenman yapamamış sanırım, direk yeşilliye pas atması normal.

eğer delgado'dan ortasahanın 3lüsünde oynaması isteniyorsa(aynı şekilde yusuf'tan da) o bilinç aşılanmalı. bobo'ya pres yapsana ulan! diyoruz ama mesela van nistelrooy da anasının karnından "pres yapmalıyım" diye düşünürken doğmadı. mustafa denizli her futbolcuya belli sorumluluklar vermeli ve bunların üzerinde çalışmalı.

o değil de bobo dün ilk yarı neydi lan öyle. gebertesim geldi yemin ediyorum.

inceman'ı da göremedik zaten... ölüyorum aşkından!

Yorum Gönder

Ara