.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

27 Şubat 2009 Cuma

ege'nin öte yanından derbi kavramına yorum

Başlıktaki derbi lafına bakıp da galatasaray-fener maçı falan kastetmiyorum. football-blabla isimli blogda pisa-livorno derbisini bir post'un başlığı yapmış. bir derbi...konuk takımın taraftarı olmadan.... sadece ev sahibinin varlığıyla... özel... başlığı altına çünkü bu bir derbi notuyla devam ettirmiş. ve altında Celtic - Rangers
Inter - Milan
Ajax - Feyenord
Besiktas - Trabzonspor
yazıyor. ben bir türlü anlamlandıramadım ama bizim pek de önemli görmediğimiz trabzon maçını derbi olaark nitelendirme sebepleri, suyun öte yakasından beşiktaş sol-trabzon sağ görüş temsil eder bu yüzden derbidir çıkarımlarından mı acaba? Hep diyoruz ya, Türkiye'de din, dil, ırk, ideoloji farklılığı temelinde bir derbi yoktur diye. Dışarıdan bakanlara kulak kabartırsak acaba yanılıyor muyuz? http://football-blabla.blogspot.com/2009/02/pisa-livorno.html

2 Yorum:

Isin ilginc boyutu, 4 Buyukler'in ucuz oyuncak verilmis uvey 2 buyugu olarak paylasilan hisler olmasi iki kulup arasinda. Ben sahsen Trabzon sehriyle ilgili hic hos olmayan dusuncelere sahip olsam da, Trabzonspor'a son derece sempati beslerim; Lyon'a ona buna koydugu gunleri ozlemle anarim.

Bir Celtic - Rangers, bir Ajax - Feyenoord olamayiz biz, zannetmiyorum. Gerci eleman 0-5 macinda sahaya atilan koltuklari falan gorup urpermis de olabilir.

cem dedi ki...

son cümlene istinaden '' tabii ki yanılıyoruz '' demek istiyorum.

alen markaryan okula söyleşiye geldiği zaman ben bu konuyu açmıştım ona. demiştim ki; ' çarşı bir duruştur. 1 mayıs olur çarşı meydandadır, bütün sosyal ve sol görüşlü insanların içinde olduğu oluşumlarda çarşı vardır. halkçı ecevit gibi halkın takımı beşiktaş'tır' dedim. o bunu pek kabul etmedi açıkçası. yanı belki de kalabalığın önünde kabul etmek istemedi. ' biz bu oluşumları tribünlerde pek istemiyoruz' dedi. yani siyaseti tribüne sokmak istemiyoruzdu bunun tanımı.

ama sosyalist görüşlü biri olarak beşiktaşlı değilde başka bir takımlı olsaydım napardım diye düşünmüyor değilim. iyi ki beşiktaş varmış be dedim bunları yazarken, bir kez daha.



* blogu sözlükten gördüm. gönüllerinize sağlık.

Yorum Gönder

Ara