.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
28 Ocak 2009 Çarşamba

Beşiktaş'ın Gudik Transfer Politikasi

Jessie'nin davetiyle bu blogun bi parcasi oldugum icin cok mutlu oldugumu soyleyerek baslamak istiyorum ilk yazima. Buradaki butun arkadaslarin yazdiklarini da buyuk bir zevkle okuyorum, ilk kez de kendim birşey yazmak istedim. Konu Beşiktaş'in transfer doneminde yapacagi transferler için yaptigi planlamanin saçmaligi. Mustafa Denizli ara transfer doneminde Yusuf ve Erkan transferlerinden sonra şimdi önlibero transferi lazim demiş. Şimdi dönüp takimin kupada çeyrek final maçina çikan kadrosuna bakiyorum: sol bekte Ekrem Dağ, sag bekte Serdar Kurtuluş. Sag tarafta Serdar'in oynayip oynamadigini genelde maçlarda farketmiyorum. Adam sakatlansa ya da cezali olsa yerine oynayacak adam sadece Toraman heralde. Gerçi Ekrem Dağ'dan sol bek olduysa sag bek te olur Denizli'ye gore heralde. Sol taraf zaten tek başina yazinin başligini özetler nitelikte heralde. Futbolculugu bile tartişilan İbrahim Üzülmez + yabanci oyuncu Antony Seric klubede, ama oynayan oyuncu sahanin 2 tarafinda da oynayabilen bir kanat oyuncusu Ekrem. Bu konuda jessie'nin bir yazisi vardi kanat oyunculari büyük takima gelince bek oynatiliyor diye, onu hakli çıkarıyor adeta Denizli'nin Ekrem seçimi. Sen sezon başinda Üzülmez yeterli degil diye (heralde) gidip yabanci bir oyuncu aliyorsun ki o oyuncunun da naturel yerinin sol bek oldugu muamma. Daha cok wingback gibi bir adam. Bir de zaten kadronda ayni sekilde Tello gibi bir adam varken. Ve turkiye kupasi ceyrek finalinde sol bekte Ekrem Dağ oynuyor.. Bu sekilde 2 kanat beki olmadan senelerdir top oynamaya calisan Beşiktaş'in onlibero mevkisinde oynayabilecek oyuncularina baktigimizda ise Tomas Sivok (ki kendisi Beşiktaş'in en degerli oyuncusudur gözümde), Edouard Cisse ve Ugur İnceman gibi 3 adam görüyoruz. E bu nasil bi hesap? Oyuncu kıtlığı çekilen mevkilere plan yok, önlibero doldur. Bu 3 adamin antalyaspor maçinda ilk 11 de oynadiklarini da belirtelim. Ne yapacak bu takim bu kadar oyunu tek tarafli oynayan oyuncuyla muamma.. Ha satabiliyorsan Cisse'yi al yerine yenisini, Seric'i gonderip yerine 4.önlibero'yu almak neyin nesidir bilemicem. Jessie'nin dedigi gibi belki de ortasahada atak ve defansi birleştirecek bir "midfield general" tarzi adam bulunacaksa ne ala, ama oyle bi adami ara transferde bulup getirecek bir kadro yok beşiktaşta bence.. Ha denilebilir ki Denizli gerektiginde takimi 3lü defansla oynattigi için elzem degil Serdar Kurtuluş'un yedegi olmasi (hem Erkan Zengin de geldi), ya da sol bek transfer etmek. Olayin tek yonunun bu olmadigi, kadroda 2 sol bek diye tutulan adam varken o pozisyonda bir kanat oyuncusunun oynadigi gibi saçmaliklarla dolu komple bir tutumdur burada eleştirdigim. Nobre'nin sozleşmesini yenileyemeyip Trabzonspor gibi kluplerden misilleme modunda ataklar yiyip adama ödeyecegin parayi durduk yere arttirmaktir sinirlendigim. Delgado oynayamayacagi zaman klasik 4-4-2 ye donmemek için Yusuf'u alip paket program gibi arkasini toplayacak bi on libero daha istemektir saçma buldugum. Sevgi, saygi, hürmetler efendim.

17 Yorum:

Mustafa Denizli galatasaray maçından sonra takımın kurgusunun bundan sonra 4-3-3 olacağını ifade etmişti, ki o zamandan beri gerçekten 4-3-3 oynama çalışan bir takım görüyoruz. Ha bunu ne kadar becerebiliyor orası ayrı konu ama en azından ilk devredeki her maç ayrı sistem yerine belirli bir şablonu seçmek daha iyi hiç değilse..Yazının "Gerçi Ekrem Dağ'dan sol bek olduysa sag bek te olur Denizli'ye gore heralde" kısmı aslında zaten oluyor bir kaç maçtır, ekrem sağ bekte oynuyor hatta bu maçta sola geçti.Yani Denizli için Ekrem defansın hem sağında hem solunda faydalanabileceği bir futbolcu..Sol bekte ise ne yazık ki biz istediğimizi diyelim, İbrahim üzülmez ilk tercih..Beklerde oynayabilcek diğer oyuncular ise, Serdar Kurtuluş, Erkan Zengin ve Tello..Sonuçta ben açıkcası Ekremin bekte oynamasından çok rahatsız değilim, ama dediğin gibi İbrahim üzülmezin yerine elle tutulur bir isim olmadığı gerçeğine rağmen, hocanın 4-3-3 sisteminin can damarı ortadaki üçlü için istediği adamı bulamaması ve oraya bir adet johnson araması bana çok da yanlış gelmiyor açıkcası..Şu ortadaki adamlardan, uğur gibi atak yönü güçlü yumuşak bir adam var, sivok gibi soğukkanlısı var, cisse gibi emekliliği bekleyeni var ama asıl önemlisi güçlü, enerjik bir isim yok, takımda koşmayanların açığını kapatacak cinsten...

shelbyl dedi ki...

3 seneden beri "Bek bek" diye bagiran bir adam oldugumdan mutevellit bu yorumun anafikrine katiliyorum, lakin katilmadigim bazi noktalar var.

1. Cisse - Ugur - Sivok uclusu, bu takimin gorup gorebilecegi en derli toplu ortasahadir. Sollarina konulacak hafif serbest adam rolundeki Tello ise, hucumdaki yaraticiligi rahatlikla saglar.

2. Ekrem Dag, ortasaha uclusu bu kadar derli topluyken ve de defansif eksikligi tehlike arz etmeyecekken (mesela Kewell'a ya da Arda'ya karsi oynamazken) bu takimin sol beki olmalidir. Kendisi hizlidir, defansif olarak idare ederdir, ve de Ibrahim Uzulmez gibi "ortasahayi gecmem ben, gecersem de orta yapmam ama cok iyi forma cekerim" felsefesinde degildir.

2a. Artik bu psikolojide bir Seric'ten cacik olmaz, yoksa ona da sans verilmesi yanlisiydim ben vaktinde.

2b. Ekrem, bekler haricinde su duzende baska hicibr mevkiide oynayamaz. Aslinda oynar, ama Tello ve Holosko'yu kesemez. Onlardan kotu oynadigindan degil, tamamen duygusal sebeplerden. Hal buyken, Ekrem gibi bir adami kesmek de olmayacagindan, Telefunken.

3. Erkan Zengin'de gordugum isik "Kuluplerde cok hatun kaldirir" seklinde. Baska da isik gormedim ben. Neyse, 10 dakikalik performans ile degerlendirmeyeyim gene de. Bu haliyle Serdar Ozkan'i dahi kesemez yalniz.

4. Serdar Ozkan'in takimda kalip sol kanat oynamasi ve de Aydin Karabulut'un gonderilmis olmasi gudikligin daniskasidir.

benim tek itirazım cisseye, çok savruk oynuyor, takımın en güçlü olması gereken yerde delgadodan bile daha güçsüz olması, omuz omuza mücadeleye girmemesi onun yerine alternatif aranmasının nedeni.şu an ilgililenilen isimlere bakarsak, tjikuzu,geremi,ernst, hepsi yüksek güçleri ile takımı dirileştiren isimler, cisse ise ancak böyle güçlü bir adamın yanında tamamlayıcı özelliği ile oynabilir. aureliosunu arıyor denizli işin özeti aslında.

shelbyl dedi ki...

Ben Cisse'nin savruklugunu kafasinin sikilmis olmasina bagliyorum; ve transfer donemi gecip de takimda kalacagi kesinlesince biraz daha iyi oynamasini bekliyorum. Adam bugun oyunu acti, hucuma katildi, top caldi vs. Savruk ama yerine alinacak adamin alakasiz biri cikmasindan korkuyorum ben, ve de hala daha onceligin sag bek olmasi gerektigini dusunuyorum bu yuzden. Yoksa Cisse'den iyisi bulunur, ama once Kurtulus'tan iyisi.

repLanigre dedi ki...

ben adam gibi oturup dusunulmedigini, bir plan programa bagli olarak calişilmadigini dusunuyorum ve bunu eleştiriyorum.

boyle bi 3lü ortasaha oynayacaksa delgado bile fazlayken yusuf niye geliyor o zaman? nerede oynayacak bu adamlar? bu 3lüden keseceksen o zaman daha niye onlibero ariyorsun?

eldeki kadroda zaten bolluk olan yere adam yigmak yerine ihtiyac olan mevkilere adam alinmasi taraftariyim. ibrahim üzülmez gibi hücumu da defansi da bilmeyen bi adamla, serdar kurtuluşla zaten olmuyor, ekrem gibilerle alternatif yaratiyoruz ama yillardir ortasahaya adam yigiyoruz..

güç abi güç, aradığımız şey güç ve enerji..cissenin hiçbir dönem böyle bir özelliği olmadı ki, ben adamı beğenmediğimden değil, hala aklım klebersondadır ama o da cisse de zayıf oldukları için başarısız gözüküyolar..hadi bugün iyi oynadı gibi gözüktü cisse ama bunun nedeni eşit koşan bir takım olduğundan, ama delgado,yusuf,tello üçlüsünden ikisi veya üçü birden takıma girdiğinde cisse bu halinin üzerine koyması gerekiyor. bana göre uğur ile cisse arasında ciddi bir kalite farkı yok ve takımdan ilk gönderilmesi gereken adam cisse, keşke seric kalsa hatta onbire bile girse, cissenin yerine de boğa gibi bir adam bulunsa..tjikuzuya dahi fitim.

Gökhan dedi ki...

bence de transferde oncelıgımız bek olmalı on lıberodan once ne sag da ne sol da vasat diyebılecegımız bir bek bıle yok kotunun ıyısı ekrem yani o derece s.kurtuluş bir turlu toparlanamadı ve toparlanacaga da benzemıyor zaten yenı transfer erkan iyi çıkarsa ne ala ama ozellıkle de solda delı ıbrahım artık feci durumda on lıbero içinse cisse yı begenmesem de ugur la donusumlu olarak sivok un yanında oynayabılırler brnce yanı en azından ıdare ederız sezon sonuna kadar esas buyuk ıhtıyacımız bekler

ayrica suleyman hurma'nin da dedigi gibi her buldugunu atan bir santrafora ihtiyacimiz var :)

delgado dedi ki...

ulan şuraya 100 satır yazı yazdım, sonra gittim kelime doğrulamayı girmeden onayladım, başka yorum sayfası açtım gitti ne varsa yoksa, yazık oldu içimde kaldı. başka zaman yazarım artık.

shelbyl dedi ki...

Bakin simdi sozluge biri kafasinca bir kadro kurmus, ve bu kadroyu besiktaslilarin ya da spor basinin cogunlugunun kabul edecegine bahse girerim.

Rustu
Toraman-Zapo-Sivok-Ekrem
yeni on libero
Holosko-Delgado-Tello
Nobre-Bobo

E masallah?! Ama hakli eleman, uc forvet bir forvet arkasi ile oynarsan kesin gol atarsin. Bol bol hem de.

Eh simdi senin taraftarinin istedigi buysa, sen ne transferi yapacaksin ki? Bek mi? Toraman'i sag bek oynatmayi dusunen adamlar varken, adamlarin bekten beklentisi Toraman'ken, bu takima bek alsan ne olur?

Onlibero diye bir kavram cikti, herkes onlibero pesinde kosuyor masallah. "Abi her on libero bir degil" diyemiyorsun da, DMC dedi mi on libero.

Gudiklik yonetimde degil, yonetim vizyonsuz, tamam da, ona vizyon katacak adam da yok pek ortalikta..

shelbyl dedi ki...

4-4-2'nin ortasina Delgado ve Ricardinho koyanlar da vardi bir ara. Mantalite ayni iste.

Gökhan dedi ki...

mesela ertugrul hoca da gecen sene kayseri de serdar ozkan-rico seklınde yapmıstı orta sahanın ortasını ustune delgado holosko tello nobre falan hepsi de oynadı sonuç:pozisyonumuz yok!!!

ilahi shelby, kızmısşın adama gelmiş burada içini dökmüşsün de adamın kadrosu 7 yabancılı bir kere, daha baştan kaybetmiş, haberi yok..denizli ile konuştum haberler iyi, sen hiç kafanı yorma, kadroyu şu şekilde yapcakmış;

ekrem zapo toraman üzülmez
sivok yabancı tello
holosko delgado
nobre

gördüğün üzere kadroya kaleci dahi koymamış,o denli güveniyor kendisine.biliyosun bir açıklaması vardı, gattuso muzu arıyorum şeklinde, yeni yabancının gattuso oldğunu düşünürsek, sivok ambrosini, tello da pirlo oluyor dolayısı ile, biz de milan oluyoruz, şen ola kartal şen ola..

shelbyl dedi ki...

Freak ya, bana 4 defa ismen hitap ettin, biri de tutmadi be hocam :) Shelby neyse de, Shely uzmustu bak :P

ahhah..pardon shelbyl:)shely yanlışlıkla olmuştu, bu yorum işinde edit yok ki yav. ama editlesem bile shelbynin sonundaki l'den tamamen habersizim, valla göz tembelliği işte. artık hiçbişey okuyamıyorum, sadece göz gezdiriyorum. üşenmesem yaran yanlış okumalara günde 1500 entry girebilirim ama sadece göz tembelliği değil genel bir tembellik var..:)

shelbyl dedi ki...

Yalniz herif hakikaten 7 yabanci koyup bir de utanmadan "Belki Mustafa Denizli gorur" demis.

Bir dakika ya, bu adam Fenerli, intikam almaya calisiyor..

repLanigre dedi ki...

bugun konu hakkinda 2 haber var medyada. birinci haber cisse'nin sezon sonuna kadar takimda kalacagi, sezon sonu sozleşmesinin yenilenmeyecegi seklinde. yani bu camur gibi kafasiyla takimda kalacak, sonra da cekip gidecek bonservisini alip.

2.haber de fabian ernst'le anlasildigi yonunde. masallah dm/mc cenneti oldu takim.

ekrem'e de nazar degdirdik omzundan sakatlanmiş, seriç te giderse sezonun devaminda serdar kurtuluş & ibrahim üzülmez 2lisiyle devam, of

Yorum Gönder

Ara