.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.
17 Ekim 2008 Cuma

Teşvik Primi

Bazen bu insanlar nerede diye şaşırıyorum. Bir allahın kulunu rahatsız etmez mi şu olay? Ben sporla ilgileniyor, sporu seviyorum diyen bir kişi de köşesinde orada burada yazmaz mı bunu?

"Sporda şiddet yasasının uygulanmasında görülen eksiklerin giderilmesi için bu yasa tasarısı hazırlandı. Bu yasa tasarısında iki önemli husus var. Şike ve teşvik primiyle ilgili kanuni yaptırım. Yeni yasa tasarısıyla teşvik primi yapıldığı saptanırsa kulüpler ceza alacak. Bundan sadece Milli takım muaf olacak" demiş Murat Başesgioğlu.

Bu tarihi bir skandaldır. Ülkeyi hangi zihniyetin yönettiğine dair en açık göstergedir. Beşiktaş Fenerbahçe teşvik primi verirse bu şike olacak, ama Milli Takım verirse sayılmayacak.

Yani verilen demecin bir başka anlamı da; Milli takımların teşvik primi verebilmesinin yolunu açmak. Ki daha önce çeşitli yerlerde Milli Takım'ın çeşitli ülkelerin milli takımlarına teşvik primi altında bir şeyler verdiği konuşuldu, edildi.

Siz bir spor sever olarak bu durumdan rahat mısınız gerçekten? Milli takımınız -atıyorum- Macaristan'a teşvik primi verecek... Yahu derin devlet işte bu o zaman...

Teşvik primi neden yasaklanmış? Gerekçesi ne? Peki hangi gerekçe bunu Milli Takımlar düzeyinde legal kılıyor? Hangi spor ahlakı? Nerede yazmış?

Yahu bu nasıl bir şey. Aklım bilmem nerem almıyor. Toplumun bunu normal bir olaymış gibi görmesini ise şaşkınlıkla izliyorum. Türk medyası sessiz. izliyor, ses çıkaran tepki veren yok.

Milli takım ya konu, hassas konu değil mi. İnsanların milli duyguları var, bunları rencide etmemek, teşvik primleri verildiyse verilecekse bunu çaktırmadan yapmak lazım. Basın sussun, halk zaten teşvik primine karşı olabilse, kanuna saygılı olabilse başka bir yerde yaşar olurduk. İğreniyorum bu anlayıştaki insanlardan, bu iki yüzlülükten, bu... neyse

26.09.2008 Jessie / EkşiSözlük

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hadi Türkmen, 'Türkiye'nin üzerinde bir güç' olarak tanımladığı Alaattin Çakıcı'nın tehditleri yüzünden görevinden istifa etmek zorunda kaldığını, Federasyon'un 'Kendi başının çaresine bak' dediğini, halihazırda TFF Başkanı olan Haluk Ulusoy'un da tehdit edildiğini, ayrıca Ulusoy'dan haraç istendiğini ve sıkı durun, Avrupa Şampiyonası elemelerinde avantaj sağlamak için, 1999 yılında oynanan Macaristan-Portekiz maçında TFF'nin Macaristan Milli Takımı'na 750 bin dolar 'teşvik primi' gönderdiğini, işin içine Türkiye'nin Macaristan Büyükelçiliği'nin de girdiğini anlattı.

21.03.2004 Radikal Gazetesi / Hakan Gülsever

Not: Tabii Rui Costa'lı Portekiz, teşvik primi falan dinlemiyor Macar'lara 3 tane atıyor. Bizimkiler de parayı geri istiyorlar madem hizmet yok, para da yok diye. Dışişleri Bakanlığı'na dönüyor para.

Bunları söyleyen kim arkadaşım diyebileceklere; Hadi Türkmen, Eski Fenerbahçe yöneticisi ve TFF Eski Asbaşkanı oluyor. Sallamıyoruz yani. Bunlar benim akrabam falan da değil. Google Gazeteciliği yapıyoruz burada alenen.

Ara