12 Ağustos 2021 Perşembe
STSL 01 Beşiktaş - Çaykur Rizespor
Tarih: 13 Ağustos 2021 Cuma 20.30
Stadyum: Vodafone Park
Hakem Hakkında Bilgi: Zorbay Küçük (BJK Karnesi 1G 0B 0M)Eksik Oyuncular: Alex Teixeira, Atakan Üner, Tyler Boyd / Sinan Yazıcı
Cezalı Oyuncular: - / -
Etiketler:Çaykur Rizespor,STSL 2021,Şampiyon Beşiktaş
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(Atom)
Ara
-
TEKNİK DİREKTÖR OLMAK İSTEMEMİŞTİ - Aralık 2019'da Fitbol Dergi için yazılmıştı. AMATÖR LİGLERİN BÜYÜK GOLCÜSÜ OLAN DANİEL FARKE GOLLERİYLE HAYAT VERDİĞİ TAKIMA ZOR ZAMANINDA GİTMEK ZORUN...2 yıl önce
-
Josef de Souza Beşiktaş Orta Sahasına Ne Katar? - Evet, benim için çok çok ayrı bir yer olan bu platforma, vlogger olarak geri döndüm. Bu kez, garanti bir dönüş. Bavulumu alıp, Haydarpaşa Garı'na koymuş v...4 yıl önce
-
İyi ki Doğdun Büyük Başkan! (Metin Tekin Efsane Başkan Süleyman Seba'yı Anlatıyor) - Sarı Fırtına Metin Tekin, efsane başkanın doğum gününde onu anıları ile yad ediyor. Seneler evvel dediği gibi "Efsane, yıllar aşıp yüzyıl öteye geçebilme...4 yıl önce
-
Atleti - Atletico Madrid. Bir takım kurmuş... Bu takım sahada sanki bir vatan toprağını ya da bir ülküyü müdafaa eder gibi, bir kaleyi müdafaa ediyor. Sahaya çıkma...4 yıl önce
-
Golcü Şampiyon Yapıyor mu? - Gomis'in sezona muazzam başlaması üzerine Twitter'da bir tartışma gördüm. Tartışmanın temeli Gomis'in bu performansının Galatasaray'ı şampiyon yapıp yapmay...7 yıl önce
-
sinanyyilmaz.blogspot.com - Sinan Yılmaz'ın yeni ve profesyonel yazıları* sinanyyilmaz.blogspot.com* adlı blog adresinde olacak.9 yıl önce
-
Euroleague bwin Mart 2015 MVP Nemanja Bjelica Röportajı - Fenerbahçe Ülker dokuz maçlık bir galibiyet serisi yakalamış durumda ve 2008-2009 sezonundan bu yana ilk kez Euroleague 'playoff'larına katılma hakkını ...9 yıl önce
-
Önce krampon, sonra performans - Her çocuk gibi sokaklarda başlayan futbol maceramız, bazı çocukların yaptığı gibi benim de toprak sahada devam etmişti. Sonrası okul, iş, hayat mücadeles...9 yıl önce
-
NBA: Bir Ayın Ardından... (Part 1) - Her ne kadar başlığımızda bir aylık zaman dilimini ele aldıysak gerek tembellik, gerek iş güç yüzünden yazının paylaşılması, gerekli güncellemeler yapıldık...9 yıl önce
-
Bu Sefer Bahanem Var - Yine ihmal ettim blogu ama bu sefer sağlam bahanem var. Son 9 senedeki ikinci kıtalar arası taşınma olayına kalkıştım. Bilenler bilir, son 9 senedir Avus...10 yıl önce
-
Babylon Dergisi Röportajı - http://www.aliece.com/2013/11/babylon-dergi-ali-ece-roportaji/#more-189510 yıl önce
-
Arsenal Kendine İnanıyor - Arsene Wenger'in sözleriyle, *"İyi bir rakibe karşı alınmış tatmin edici galibiyet." *Arsenal hafta sonu Liverpool'u oyun dışı bırakarak, bölüm bölüm saha...11 yıl önce
-
-
84 Yorum:
Ooo maç postu :)
Uzun zaman sonra ilk kez kaotik bir sezon başlangıcı yapmıyoruz.
*- ŞG ile ligi dördüncü bitirişimizin ertesi berbat bir ön eleme performansı ile düşe kalka gruplara kalıp yıpranmıştık
*- Ertesi sezon Avcı ile 1.5 ay boyunca her gün boyd ve elneny'yi transfer edip, ilk haftalarda rezil skorlar alıp yönetimin topuklayışını izlemiştik
*- Geçen sezon Avrupa elemelerindeki darma dağın bir takım, bitmeyen transferler yüzünden "ya bu sezon hiç başlamasa mı?" dedik.
Bu sezon takım uzun süre sonra ilk kez "ehven-i şer" denecek durumda. Takımın fizik kapasitesi yeterli değil, ama ümitsiz olunacak bir durum yok. Takım bir forvet transferi dışında hemen herkesin içine sinecek şekilde kuruldu. Ben ŞL'ye kadar yavaş yavaş vites yükselten bir performansımız olacağını tahmin ediyorum. Bu maç da her skora açık olmakla beraber zevksiz sıkıcı bir oyunla kazanacağımızı düşünüyorum.
Skor tahminim: 2-1
goller vida ve karaman
Salih ve Ghezzal tek idmanla frekans tutturabilirse Nkoudou, Kenan, Rosier ve Nsakala gibi atletik bir ekipten baya iyi faydalanabiliriz. Bu ikili kaçak oynar ya da markajda kalır da yaratma görevi atletik oyunculara kalırsa kötü bir oyun da görebiliriz.
Kenarda da Larin, Ljajic, Oğuzhan, Gökhan ve Güven gibi gayet iyi hücumcu alternatifleri var. Santrafor ve Teixeira da gelince baya baya "helva yapsana" sınavı olacak Sergen için, geçen seneye göre farklı bir sınav. Umarım rehavetsiz bir 3 maç ve 7+ puanla başlarız.
Bizim harcama limitleri hayırdır ya diyenler için bizi ilgilendiren kısmı özet geçiyorum:
TFF Yönetim Kurulu’nun 10.08.2021 tarihli toplantısında bu Talimata Geçici 17. Madde eklenmesine karar verilmiş...
GEÇİCİ MADDE 17
Sadece 2021-2022 ve 2022-2023 sezonlarında geçerli olmak üzere...
UEFA Gelir artışının Harcama Limitine eklenebilecek kısmı 1/3 iken 2/3 olmasına...
Batshuayi konusunda olumlu haberler geliyor, oyuncu ile anlasilmis. Eger aidiyet konusunda sikinti yasamazsa performansi hayvani forvet seviyesine cikabilen bir canavari getiriyoruz. Dortmunda gittigi sezonun katmerli haliyle ligin icinden gecebilir.
Olaylar bana iyice 15/16 sezonunu animsatiyor artik, kaleci soru isareti- sag kanatla tekrar anlasildi-ukrayna gormus 10 numara-kariyeri dususe girmis ancak tavani ligin cok ustunde forvet vs vs.
bütün transfer sezonunda birbirinden alakasız forvetleri kovalamamız da aslında bir oyun planı üzerine değil de isim üzerine gittiğimiz kanıtlıyor. bütün isimler içinde en olumlu baktığım kişi de yaşı ve pazarı nedeniyle batshuayi.
maç içinde şu transfer işleri bitine kadar kayıpsız gitsek çok güzel olur diye tmenni de bulunmak istiyorum. vurduğumuz gol olsun güzel başlangıç olsun.
Sancılı hatta çok sancılı geçen bir transfer sezonu hiç de fena bitmeyecek gibi duruyor. Hatta uzun süredir kağıt üzerinde bu kadar kompleye yakın kadro olmadı (stoper-forvet geldiğini farz ediyorum)
Batshuayi'ye ben de baya yükseldim. Transfer ayrı şey gerçek hayat ayrı ama adamın 20+ yapma potansiyeli var. Hem lige hem de oynadığımız oyuna uyacak bir oyuncu görüntüsünde. İlaveten sezon öncesi idmanı Chelsea'de yedi. (Aynısı Ghezzal için de geçerli. Sergen'in kampı da övülüyor ama İngilizlerin sezon öncesi kampı baya sıkı. O fizikle en azından bu sezonu dağıtabilir.
Alex bende soru işareti. Bildiğim kadarı ile hazır değil. Geçen sene bir türlü dolduramadığımız pozisyona eldekilerden daha iyi bir aday geldi ama sezon öncesi yapmadı. Bir de oyun sistemine ne kadar katılacak onu da merak ediyorum. Geçen seneki eksik parça bu bölgeydi, o parçayı da bulabildiysek vay vay vay...
Ben hala 8 (Atiba'nın pozisyon) pozisyonuna takılıyım. Burada Gedson ya da muadilini görmek çok isterdim. Salih-Ozzy bakalım burada olacak mı? Alex'ten orta sahaya bir fizik düşüş gelecekse Atiba erken patlar. Atiba'yı artık yardımcı hoca ve ilerleyen yıllarda içimizden yetişen hoca olarak görmek istiyorum. Umarım ortalaması 34 olan (Josef-Atiba-Alex) orta saha bizi üzmez. Kağıt üstünde harika ama Sergen fizik üstünlük isteyen bir futbol oynatıyor. Geçen sene TT'de bunu yapamamanın zararını gördük.
@Basar Alex bizim takımdaki hücum oyuncuları arasında N'Koudu'dan sonra en hızlısı olabilir. Ben oyuncunun kesinlikle yanlış bir transfer olmadığını düşünüyorum. Benim de senin gibi çekincem orta saha kurgusu.
Transferi ben yönetiyor olsaydım, Ghezzal'ı bonservis + maaş yüküyle alacağıma Teixeira'yı aldıysam eğer, santrfor işini çözümlemeye bakardım. Texeira Ghezzal'in rolünü birebir oynayabilir. Tek eksiği duran toplar, o da bir şekilde kotarılırdı diye düşünüyorum. Texeira çok özellikli bir hücum oyuncusu. Hücumdaki bütün rolleri -tabii ki pivot santrfor hariç- oynayabilir. İlla ki bir benzetme yapacaksak, Sergen'den çok Tümer'e benziyor.
Bu sene yıldız transfer işi orta sahaya olmalıydı sanki. Ama nainggolan filan değil, gerçekten formda ve problemsiz bir oyuncu. Fakat yine de kurulan kadro, -kağıt üstünde- lig için oldukça yeterli. Belki absürt gelecek ama, bu kadro santrfor alınmasa dahi lig için yeterli. Yeter ki oyuncuların performans dalgalanmaları çok olmasın.
alexin milli maç arasındaki yüklemeye ihtiyacı var. bu 15 günlük aranın hemen 3 maç sonra olması iyi oldu. karantina süresini çıkarırsak toplamda 20 günlük bir yükleme olacak ona. uzun süredir oynamadı ama bu yükleme biraz toparlar diye umuyorum. sergen hocanın şimdiye kadar gördüğümüz tavrı fizik olarak iyi durumda olmayan oyuncudan hoşlanmıyor. alex de hazır olana kadar 70ten sonra girer.
santrafor konusunda iki seçenek vardı. birincisi etrafına daha çok yardım eden defans ile boğuşan, arkasındakilere alan açan diğeri de ceza sahası içerisinde bitiricilik ile iyi beslendiğinde skor yükünü üzerine alan.
ben iki tane yabancı santrafor alacağımızı düşünüyorum. batshuayi eğer olursa ve umut serbest bırakmasaydık bir tane yeterdi ama umutu bırakınca transfer gerekli oldu, kenan ileri uçta yeterli olmayabilir. sürekli rennesten mbaye niang yazılıyor. pazarlıklarda el güçlendirmek için mi yoksa gerçek niyet mi bilmiyorum tabii ama batshuayi-niang ile forvet konusu çözülürse çok yeterli bir çözüm olur.
batshuayi eğer züper ligde oynamaya ikna olursa ligin içinden geçebilecek kapasiteye sahip. onun da gomez gibi motivasyonu var. dünya kupası kadrosuna girmek istiyor. yaşı 28, burada kendini gösterip son kez 5 büyük ligde iyi bir fırsat kovalamak isteyecektir. ama burada asıl risk yeni bir gomez vakası olması. chelsea kontratını uzatıp bize kiraya verirse ve batshuayi çoşarsa seneye bu zamanlar yeni bir premier lig çıkması forvet hakkında konuşuyor olacağız. bu sefer gomez olayından ders alıp, oyuncunun bizimle en azından 2 sezon olmasını garanti etmemiz gerekiyor.
rize maçına gelirsek, transferlerine ve kadrolarına baktım. bülent uygun neredeyse takımı tamamını değiştirmiş gibi duruyor. belirli bölgelerde büyük eksikleri var. lige iyi başlamak gerekiyor, ayrıca bülent uygun takımına puan vermek istemiyorum :).
biz neredeyse mayıs sonundaki kadromuzla sahada olacağız. bakalım ne kadar iyi hazırlandık.
Konuyla alakasız ama, bu Ghezzal tanıtım videosunda cincona kulüp resmi hesabından alenen küfretmemiz hoş olmamış. Taraftar küfür edebilir ama kulüp edemez. Şu videoyu keşke taraftar gruplarından birine paslasalardı;o zaman cinconla dalga geçebilirdik...
bir de sürekli söylediğim merkez ortasahaya takviye ve sol bekteki yabancı tercihini değiştirme konusu vardı. sol bek konusunda haberler çıkmaya başladı. ben nsakalanın bu sezon bizimle olmayacağını en kötü ihtimalle ihtiyacı olan bir anadolu takımına maaşının(400K euro) yarısı şeklinde kiralanacağını düşünüyorum.
yine chelsea olacak ama kadrolarında büyük bir şişlik var, bu oyuncuların bir kısmının kontrat sezonu bu sebeple kiralamak zor olacak ama benim tahminim 3. stoper olarak sarr(wellinton ile de vedalaşacağız bence), sol bek olarak da marcos alonso! bize gelebilir.
merkez ortasaha konusunda da gedson/ozan tufan ikilisinden birinin 31 ağustostan sonra biz de olacağını düşünüyorum. bence buraya acele etmiyorlar ama mutlaka takviye yapacaklar. tabii bunun için ljajici göndermiş olmamız gerekiyor.
bu transferler çok şart mı dersek. o kadar şart değil ama eğer fırsat varsa kiralık olarak alınıp bu seneki yabancı kontenjanı daha garanti doldurulmak istenecektir.
@unknown
yok ya çok iyi olmuş bence. galatasaraya herhangi bir ortamda yapılan her türlü davranış hoştur benim için. galatasaray gibi bir takım için fair play ve kurumsallık düşünmek zorunda olduğumuzu düşünmüyorum. bunu hem tarihleri boyunca hem de son zamanda zerre kadar hak etmiş bir camia değil onlar.
@fidddas,
:)
Taraftar gruplarından biri yapsaydı çok iyi olurdu. Bence kulübün cincona ergenlikteki deyimimizle köpek çekmesi gerekir. Muhatap bile almasınlar onları:)
Defans'ta rotasyon icin Arda Kizildag, Ozan Kabak(kiralik), Omer Toprak (kiralik) , Mert Cetin(kiralik) vs alabilsek baya kafa rahat olacak aslinda.
Diger turlu bu sene bolca Vida-Necip gorecegimizi dusunuyorum.
@unkonwn
ben çok samimi galatasaraylı arkadaşlarımla futbol konuşamıyorum bile, gözleri dönüyor hemen. fatih terimi en ufak eleştirmeye kalksan kavgaya falan tutuşacak seviyeye geliyorlar. benim kendi çevre örneklerim kötü olduğu için olabilir belki ama galatasaray camiası kadar çirkef ve leş bir camia yok bu ülke futbolunda.
Welinton ufak da olsa bir sakatlık da yaşamışken bugün stoperde Necip-Vida başlasak iyi olabilirdi. Yerlilerin form durumunu ve taktiksel uyumunu görüp öncelik sıralamasını ne kadar erken belirlersek o kadar iyi olur diye düşünüyorum. Fenerbahçe geçen sezon geniş kadroda kararsızlığın ve bir 11 bulamamanın sıkıntısını çok çekti. Bu sezon bizim için de hem kadro genişliği, hem de "oraya yabancı koyarsam buraya yerli" hesapları sebebiyle böyle bir risk var.
Kenan ve Salih'in performansları bu açıdan ekstra önemli olacak mesela bugün. Rıdvan ve Necip'in(stoperde) de her aldığı dakika ciddi ölçü olacak sezonun devamı için, umarım bunun bilincinde olurlar ve yedekten girer görevimi yaparım çıtası koymazlar kendilerine. Oğuzhan, Gökhan ve Güven'in 11'e ciddi aday olabilmeleri şimdilik baya zor görünüyor. Topal'ın ciddi bir aday olduğu senaryolar ise korkutucu görünüyor.
Vida-Serdar da tam bir Ujfa-Semih vibe'ı veriyor bana ama stoper transferi de gelince Serdar maalesef iyi ihtimalle 5., muhtemelen 6.-7. alternatif olacaktır. Stoper transferi gelince Kartal kalmak için çok ısrarcı değilse kiralık gidecektir diye düşünüyorum. Bilal'in ise Allah korusun Rosier uzun süreli sakatlanmazsa dakika alma şansı yok muhtemelen. Hatta Rosier sezonu bile kapatsa çok çok sınırlı olacaktır gibi görünüyor Bilal'in dakikaları.
Serdar dedigin gibi 5-6-7. alternatiften öteye gidemeyecek bence de. Ujfa-Semih zamanlarindaki Semih kadar potansiyelli degil gibi gozukuyor simdilik.
Övünç'un sahada garanti olarak saydigi yabancilardan en azindan 2 tanesini sallayacak bir yerlimiz olsa cok rahat edecegiz, Ridvan'in 11'de oldugunu varsaydigimizda bile tablo vahim;
Vida - Transfer Defans - Rosier - Josef - Atiba - Ghezzal - Teixeira - Larin- Transfer Forvet
Ya defansa Ozan Kabak/Kaan Ayhan/Mert Cetin/Omer Toprak/Arda Kizildag transferi yapacagiz
Ya Larin'i gonderip Kenan'i veya Tore'yi sola yazacagiz
Ya sezona forvet transfersiz girecegiz ve Teixeira-Kenan-Cenk Tosun seklinde ilerleyecegiz (Cenk'i alacagimizi dusunuyorum) (Teixeira forvet oldugu senaryoda orta uclu Josef-Ozzy-Salih yapabiliriz belki ama cok ucuk bir senaryo)
Ya Topal veya Kartal'in Josef'i kesmesini bekleyeceigz
Ya Ozzy ve/veya Salih in Atiba'yi kesmesini bekleyecegiz.
Ya da yabanci siniri getirenlerin kulaklarini her hafta cinlatacagiz :D
Rize maci kadro tahminim;
Ersin
Rosier-Vida-Necip-Nsakala
Josef - Atiba - Salih
N'kodou - Ghezzal
Kenan
Plase kadro tahminim;
Ersin
Rosier-Vida-Necip-Nsakala
Josef - Ozzy - Salih
N'kodou - Ghezzal
Kenan
Tahminden ote realitede olacak olan ise;
Ersin
Rosier-Vida-Necip-Nsakala
Josef - Atiba - Salih
N'kodou - Tore
Kenan
Ev avantajiyla 3-0 alir geliriz diyorum.
bence kolay mac olmayacak. takimin gecen sezonki oyunu gelistirerek devam edecegini soyluyoruz ve ovuyoruz, ama su ilk uc maca gecen sezonun kolu kanadi kirik haliyle cikacagiz. kaleci, savunma hatti, ve orta ikili birebir ayni. gecen sezondan farkimiz solda larin yok, nkoudou var (bu pek fark sayilmaz), ortada salih var, ve santraforda kenan var. kenan'in santraforda fark yaratabilecegini pek sanmiyorum. tek umudumuz salih, ama onun da uyum icin birkac maca ihtiyaci olabilir. mutlaka alex ve transferler geldigi zaman daha iyi oluruz ama su uc mac bence sancili gececek.
@GeceGezgini
Bana zaten Vida'nın ve iyi kötü Welinton'un olduğu yerde başka bir "tartışılmaz" stoper transferi çok gerekli gelmiyor. Her ne kadar tutmamış olsalar da Milosevic/Roco yaşlarında ve fiyatlarında bir fırsat/scouting transferinin daha mantıklı olduğunu düşünüyorum orada. Uygun maliyetli yerli bulunabilirse o da uygun olur tabi ama sanmıyorum.
Şu an itibariyle benim gözümde yabancı alternatiflerini kesmeye en yakın yerliler sırayla:
1. Ersin
2. Nsakala yerine Rıdvan(Sakatlık, fizik/kondisyon durumları izin veriyorsa tabi. Müzmin sakat, sakatlığa meyilli etiketleri yapışmaya başlıyor ufaktan gözümde, umarım yanılıyorumdur.)
3. Atiba yerine Salih
4. Larin yerine Kenan
5. Welinton/Transfer yerine Necip
2'den 5'e kadarkiler baya yakın ihtimaller görünüyor bana. Denemek görmek lazım daha netleşmesi için. Sakatlık/ceza harici bu liste dışındaki yerliler sürpriz olur şu aşamada.
Kenan santraforda başarılı olursa şimdiden pozisyon isimlendirmemi yapıyorum: Sahte Pivot.
Ghezzal ilk 11’de,oley be!
Kenanın temel futbol bilgisi, alanı kullanması, koşuları çok iyi ama Beşiktaş’ın forveti gol atabilmeli. 85 dk muazzam top oynayıp bu maçı 1-1 bitirme ihtimalimiz var.
Salih hiç yok oyunda. Sergen’in istediği Atiba’nın simetrisi sol iç tarzı oyuncu mu emin değilim ama Salih o değil. Yine 5 tane 8 numaradan bir tane oyuncu yazamıyoruz ilk 11’e.
Ilk yaridan notlar;
- Nsakala & Wellinton; bildigimiz gibiler yazacaktim ama daha da kotuler
- Diger herkes; gecen senenin 2 seviye altindalar.
Hakem; oyunu oynatmaya calisiyor ama klasik Turk hakemi iste. Bir yere kadar. En buyuk hatasi adamlarin forvetinin 2. saridan atamadi.
Son not: ah be Abu!! N'kodou ve Kenan dizilisiyle oynarsak Ghezzal seneyi 5 asistle bitirirse opup basimiza koymamiz lazim.
Salih Atiba Souza olmuyor. Roller birbirine girmiş gibi görünüyor sahada. Atiba'nın yerine Llajic girerse daha sağlıklı bir değerlendirme yaparız.
Salih tekte ayagindan cikarabilse biseyler yapacak ama onda da Turk futbolcu hastaligi var. Illa ki bir stop yapacak, saga sola bakacak. Defansif olarak cok calisiyor ancak ofansif olarak, tek top oynama konusunda, zeka olarak vs sanki Oguzhan daha ileride.
Hazir sahada Atiba ve Josef varken Oguzhan - Salih degisikligi olabilir aslinda.
Veya @ordaburkoffakanyok'un dedigi gibi Atiba-Ljajic
Rosier ve Ghezzal oyunun içine girmekte zorlanıyorlar biraz, daha etkili olmazlarsa oyunumuzu yükseltmemiz zor. Salih'in pas menzili diğer 8 numaralarımıza göre avantajlı yönü, cross pass'ları faydalı olabilir ama oyun akışkanlığını da bozabilir(biraz Gökhan İnler gibi). Kenan'ın çıtasını ve rolünü Umut Bulut olarak düşünmek lazım gibi. Oyunun sürekli içinde kalmaya çalışıyor. Bu kadar oyunun içinde olan bir adamın Larin gibi kendini unutturup da goller bulmasını beklemek pek mümkün değil ama yanındaki oyuncuların gol sayısını artırır.
Cemali'yi baya beğendim bu arada. Fiziği ve hızı falan baya iyi. Savunmada çok dikkat edemedim 2. yarı daha alıcı gözle izleyeceğim. Yabancı kontenjanı devam edecekse takip etmek lazım.
Oğuzhan heralde antrenmanlarda çalışmıyor. Yoksa Salih buyken ilk 11’e girmesini beklersin.
Clean sheet ile ve 3 farkla bitirmek iyi oldu. Tek tek degerlendirirsem;
- Ersin; cok is dusmedi ancak yan toplarda vs. gayet iyiydi bence. Gecen seneden daha atik buldum bu mac ama dedigim gibi cok is dusmedi zaten.
- Rosier; Ilk yari tutuktu ama 2. yari toparladi, asistini yapti
- Vida; Kaldigi yerden tek devam edendi
- Welinton; ilk yari rezaletti. Herkes icinden gecti. Ikinci yari 2 tane kritik mudahalesi vardi ama kesinlikle defansa adam lazim
- N'sakala; Cok kotu gercekten. Yazmaya degmez.
- Josef; Ilk yari tutuk, ikinci yari toparladi
- Atiba; Bildigimiz gibi. Golunu de yazdi
- Salih; Defansta ve ayaginda fazla top tutmadigi zamanlar okeydi. Ofansta ise cok bir seyini goremedik
- Ghezzal; artik 2-3 kisi basiyor, bu sene isi biraz zor. O yuzden orta sahada onu rahatlatacak adama ihtiyacimiz var. Teixeira, Salih, Oguzhan, Ljajic vs. birilerinin oyun kurucu kisminda onu rahatlatmasi lazim. Bir de Kenan/Guven falan forvet oynarsa asist yapmayi unutsun. Kenan kac tane topunu ezdi ben sayamadim.
- N'kodou; gecen seneden uzerine koyan tek oyuncu olabilir bu mac itibariyle. Ceza sahasina daha cok girdi bu mac, golu de oyle bulduk.
- Kenan; Hic begenmedim. Boyle top kontrol edilmez, boyle top saklanmaz. Sirti donuk oynayamaz, forvet oynayamaz, imkani yok.
- Tore,Ozzy,Necip,Guven,Larin; son 20 dk turk hakemlerinin ve futbolunun kurbani oldular. Zirt zirt oyun durmasindan bir sey oynayamadilar. Ancak Tore fiziksel olarak cok hazir, Ghezzal'i rahatlatmasi acisindan iyi bir haber bu. Larin de biraktigi yerden devam etti. off the ball ve anticipation 20/20 :)
Hakem; Son 20dk'ya kadar oynatmaya calisti oyunu ama sonra devreler yandi bekledigimiz gibi. Adamlarin sag bekleri 10. faulu yapiyor, hala gidip uyariyor adami. Surekli oyun durduruyor. Ayaga basmadan 2. sariyi veremiyor, her yere dusene faul veriyor(N'sakala; sampiyonlar liginde madara ederler kendini boyle kolay yere birakirsan)
Sonucta ilk mac ve eksikleri gormek acisindan iyi oldu. Takim Forvet, Stoper ve Sol bek diye bagiriyor, 8 numara ise hala idare edebilir gibi. Orada 1 tane yerli oynatacaksak eger (Salih veya Oguzhan), Teixeira da alindiysa, Atiba'yi da hala kimse yedekleyemeyecekse 8 numara olarak kimi ve nasil alacagiz bir fikrim yok acikcasi.
Aklıma takılan en önemli konu Larin’in sözleşmesi.
Bedavaya gitmesine izin vermemek için satınalma ücretini belirleyerek yeni sözleşme yapmak veya iyice piyasa yapmışken 10+’ya satmak gerek. Ben ilkini tercih ederim ama iyi bir alternatif bulunursa da hayır demem. Lig ısınmadan bir anca önce halledilmeli.
Onun dışında Salih çok tutuktu, geçen yıl alanya’dan takip ettiğim için bunun ilk maç heyecanından olduğunu düşünüyorum. Ozi’nin diri olması da uzun ligde alternatif sayısının artması için önemli.
İlk 11 transferleri açısından da napıp edip Batshuayi’yi kısa sürede halledip, savunmacı olarak da genç ve 1-2 yıla al satta para yapabilecek bir alternatif oyuncu düşünürdüm(Kaan Ayhan şl işin yeterli değil). Bu durum sol bekte Rıdvan’ı koyacağız veya Nsakala’yı gönderip yerli alternatif bakacağız.
Şimdi baktım da rakip baya eksikmiş. Bir de Bülent uygun olunca takımın başında herşey normal geliyor. Ben takımın oyun iştahını beğendim. Sanki sakatlar dönmüş de lig devam ediyor gibi görüntü vardı. İlk hafta için oyuncu bazlı keskin eleştirilere karşıyım. Bence takım uyumu iyiydi. Ancak rakip çok eksikti haftaya Antep maçında takımı değerlendirmek daha doğru olacaktır. Gezzal ve rosier tam hazır değiller. Antrenman yaparak maç temposu kazanamıyorsunuz. 2side çok eksik oynadılar. Bu da Alper ve cemalinin etkili görünmesine neden oldu. 8+3 bizi baya etkileyecek yeni yabancılar gelince.
Twitter'dan falan da yorumlara bakıyorum, Kenan gerçekten üzerinde uzlaşılması baya zor bir oyuncu. Tam çöp tayfası ve faydalı tayfasını birbirine sokmalık adam. Ne yaptığını Güven, ne yapmadığını da Larin gösterdi girdikten sonra. Nsakala-Kenan sol kanadı olursa izlemek baya garip olacak, dünyanın mücadele-yetenek aralığı en geniş ikilisi olabilirler.
kotu oyun (ama kazanmayi haketmedik diyecek kadar degil) ve uc puan. bunlardan 20 tane daha yaparsak sampiyonuz :)
kenan bence faydaliydi ama asla as santrafor olamaz. batshuayi'ye asiri sevindim, umarim makul bir satin alma bedeli ile geliyordur. eger zorunlu satin alma ise daha da iyi. takimin en son iki sezon ust uste kalan as santraforu almeida (burak bir bucuk sezon kaldi, cenk as santrafor olduktan bir bucuk sezon sonra gitti). en azindan bir iki sene transfer sezonunu santrafor pesinde gecirmeyelim lutfen.
Takım daha oturmamış ama ben olacağım diye bağırıyor. Ghezzal~Rosier yeni katılmış transfer olsa bi eyvah derdik içimizden mesela.
Kenan’ı beğendim, bence çok iyi bir SS olur. Oyun çeşitliliği anlamında iyi transfer. Salih’i de beğendim, o da Türk oyuncu kontenjanında net süre alacak. Atiba yerine düşünülür iç saha maçlarında. Larinle acil acil acil sözleşme imzalamak lazım. Adam bildiğin gol kokluyor, bu meziyeti dünyada ilk sıralara girer.
İnşallah çocukluğumuzdaki gibi seri şampiyonluklar görelim, benim bu yıldan umudum var…
Ben sezon açılış maçına göre oldukça iyi buldum takımı. Öncelikle takımın arzusu iştahı iyiydi. Kondisyon olarak da daha geride bekliyordum. ADS maçında çok kötüydük bu anlamda mesela. Koca yazı 3 hazırlık maçıyla geçirdik bence bu da bir sorun. Umarım ileride başımızı ağrıtmaz.
Ghezzal ve Rossier'in "sözleşmeyi aldılar, yatacaklar" şeklinde bir intiba vermediğini görmek güzel oldu. Rossier zaten bildiğimiz gibi, ayrıca takımla bir haftalık daha çalışma imkanı buldu. Ama daha dün akşam takıma katılan Ghezzal'in performansı da bence ilk maç için "yeterli" nin üstündeydi.
Kenan konusunda da oyuncunun kendi yapıp yapmadıklarına odaklanırsak tabii ki Beşiktaş santrforu diyemeyiz. Ama ben kendisinin bu sezon çok fazla süre alacağını düşünüyorum. Özellikle topun önde bizde kalması konusunda iyi sinyaller verdi. Ben kendisinin 8-10 gol katkısı yapabileceğini düşünüyorum.
N'Skala fizik olarak çok iyi durumda ve Rıdvan'ı görmediğimiz için bir şey diyemem ama sanki yerli oyuncu zorunluluğumuzu Rıdvan'dan yana kullanmayı çok tercih etmeyecekmişiz gibi gözüküyor. Welinton da iyi hameleler yaptı ama kaç tane çalım yedi sayamadım. İlk 11'de en ümitsiz gözüken yer burası gibi. Yedeklerden oyuna giren Güven ve Oğuzhan daha işin mental yönünden sınıfta kalmışlar gibi. Onlarla ilgili oyun ve fizik durumu ile konuşacak hiçbir şey yok daha. Umarım toparlarlar.
Atiba övünce çok eleştiriliyorum o yüzden fazla girmicem o konuya. Ama galiba onun yerine biri alınmayacak. Umarım sakatlık sorunu yaşamaz.
Ya birde bu defansla CL’de yepyeni hezimetlere telken açarız. Godin yaşlı filan diyordum, dün maçta hizaya geldim
Sadece üç hazırlık maçı ile ilk resmi maçına çıkan bir takım için kabul edilebilir performans.
Batshuayi ismine çok sevindim. Hocaya güveniyoruz.
Maçı parça parça izledim. Erken gol bulmak önemli. Rizenin bütün ayarlarını bozmuştur.
Kenan’ın rotasyon oyuncusu olarak varlığı önemli. Özellikle forvet bölgesinde oynamayı bilmesi önemli. Çünkü ihtiyacımız olacak.
Salih zamanla daha iyi olacaktır. Çapraz uzun pasları bizim için önemli. Oyunu açma konusunda ihtiyacımız var.
Wellington hem zehirli hem şifalı bir ot gibi. Kötü oynarken olmadık bir yerde inanılmaz bir top kesebiliyor.
Ersin zayıflamış ve daha fit göründü. Yazın iyi çalışmış gibi.
Güven yine aynı kafada. Sarı kart gördüğü pozisyonu öncesiyle incelersek daha net bir fikir verecektir. Bence yerli bir forvet daha bakmalıyız.
Maçın sonu ise tam karmaşaydı. Çok gurbetçi sorun olacak gibi duruyor.
Ersin adım adım çok iyi kaleci olma yönünde ilerliyor gibi. Sanıyorum Mert ile olası bir devre arası transferine hazırlanıyoruz
Ben dün maçı keyifle izledim. Hiç kimse sezonun ilk maçında takımın uçmasını beklemiyor elbette, takımın daha 1 aylık bir zamana ihtiyacı var form tutmak için.
Wellinton un ilk yarıdaki savrukluğu dışında gözüme çarpan bir olumsuzluk olmadı. Takım bayağı iyi sinyaller veriyor. Kenan ve Salih'i ilk resmi maçlarında beğendim, daha iyi olacaklar. Bu sezon N'Koudou'nun kariyer sezonu olacakmış gibi bir his var içimde. Batshuayi katılırsa, welinton'un yerine de daha iyisini alırsak gerçekten muazzam bir takım olacak. Gerçekten hücumda çok farklı meziyetleri olan, çeşitliliği fazla bir kadro olacak.
içimde saçma beşiktaşlı tedirginliği olsa da herşey çok iyi gidiyor. geçen sezonun kadrosunu ekstiltmeden güçlenmek, kötü bir takımla da oynasak çok rahat bir galibiyet almak, sakatlık sorunu olmayan-hazır ve tartışmasız bir santrafor almak, ortaya atılan yaşlıların çoğunu transfer etmemiş olmak falan derken bir sürü olumlu şey var. bunlar bizim alıştığımız şeyler değil, 2015,2016 sezonlarının transferlerinde bile iyi oyuncular gelse de çok geç, son gün falan geliyorlardı, bir de hep takımın bir tarafı güçlüyken başka yerleri güdük kalıyordu.
ama bu 3 yerli olayı bizim başımızı ağrıtacak gibi duruyor. yine de duruma uyum sağlamak şart. mevcut durumda batshuayiden sonra ve nkoudounun dünkü iyi oyunundan ve larinin golden sonraki hırsından sonra 6,7,8,9,10,11 pozisyonları için sadece salihi 11e yazabiliriz. geriye kaleci ve defans kalıyor. sağ bek yabancı ile dolduruldu ve kaleci de yerli ile dolduruldu. kaleci ve salih iki saydıktan sonra sol bek rıdvan diyor herkes ama bence rıdvana tam bir sezon (sakatlık) sebebiyle güvenemeyiz.
bu işin en iyi çözümü stoperlerden birinin kalıcı olarak yerli olması bence. şu anda bu pozisyonu iyi şekilde dolduracak kaan ayhan ve serdar aziz var ülke futbolunda. serdarı fener zaten elden çıkarmayacağına göre kaan ayhan bizim için elzem bir transfer oluyor, bunu alternatifi necipi stoper rolüne iyice hazırlamak olur.
hocanın dizilişi ile takımdan kesilemeyecek yabancılar ve olası yerli yedekleri olarak bakarsak olay daha çok netleşiyor.
sağ bek rosier = necip, bilal
sol stoper vida = necip, topal, serdar
önliber0 josef = necip, kartal
8-10 numara alex = oğuzhan, salih
sağ forvet ghezzal = töre, güven, atakan(sakat)
sol forvet nkoudou/larin = kenan, güven
santrafor batshuayi = kenan, güven
kaleci, stoper, sol bek ve merkez ortasaha bölgesine 3 tane sağlam yerli yazmamız yazmamız lazım. yukarıdakilerden en olası yerli yazacağımız tek pozisyon ise sol forvet kenan olur ama hem dün maçta larinin golden sonraki vücut dili hem de bugün larine başlatılan destek kampanyasına göre orada larin konusunda bir sorun var gibi duruyor. larini ya satalım ya da bu konu uzamadan sözleşmesini uzatalım.
dünkü maçtan sonra güvenin artık bizimle olmaması gerektiğine kesin emin oldum, hem onun hem bizim için kalıcı olarak yolları ayırmalıyız. güven yerine oğuzhan akgüne bu kadar şans versek belki bir club-grown oyunucu yazmaya hak olurdu avrupa listelerine.
@fidddas
Bir ekleme de ben yapayım. Orta sahaya da bir yabancı gelirse, ki Sergen maç sonunda istediğimizi söyledi, Salih'i yazmak da en az Kenan'ı yazmak kadar zorlaşacak.
Sassuolo'nun Ersin'i istediğini yazanlar vardı. Böyle bir şey varsa Kaan Ayhan + bir miktar para kovalamak mantıklı olur gibi görünüyor.
Gerçekten bu 8+6 kadar gerizekalı ve futbolun doğasına ters bir kural olamaz ya. 8+6, 7+5, 6+4 yerine direkt 12, 10, 8 yapıp geç işte. Zaten kadro mühendisliğinden bihaber, transfer manyağı kulüplerin kadro istikrarını bozmak için özellikle uğraşsan anca bu kural aklına gelir yani.
Alex ve forvet transferinden sonra kadro sıkıntıları artacak. Ersin harici yerli tercihi tam kaos.
Salih oynayacak ise Atiba kesik mi yiyecek?
Nsakala mı kesilecek??
Wellington yerine Necip veya Topal mı oynayacak??
Solda Kenan veya Töre mi oynayacak?
Josef yerine M. Topal mı oynayacak?
Çok sıkıntılı mevzular bunlar.
@ fidddas
Hocam Serdar Aziz veya Kaan Ayhan yerine Necip oynasın. 2sinden de iyidir. Hatta benim tercihim iyisiyle kötüsüyle Serdar Saatçi oynasın.
En zayif halkalar Welinton ve N'sakala oldugu icin oralari yerlilestirmekten baska care goremiyorum ben de acikcasi.
@Emre Toraman; eger Ersin'e Sassuola ilgisi varsa Kaan Ayhan veya Mert Muldur takaslari mantikli olabilir dedigin gibi. Hatta Mert'i terchim ederim hem sag hem de sol beki yedekleyebilecegi icin, hatta sol bekte direk ilk 11 yazabiliriz. Ama yedirirler mi bize emin degilim.
Stoper icin ise bir 1 sene kiralik bir Ozan Kabak hamlesi bekliyorum acikcasi. Ya da Verona'dan Mert Cetin'e bakabiliriz. Boy 1.89, ayagi temiz.
Yani su tabloya bakinca Godin/Boateng/David Luiz'i alip nasil kullanacagiz icinden cikamiyorum. Sadece sampiyonlar ligi icin mi alacagiz bu adamlari ? Defansa bu 3'luden veya bu ayarda birini alirsak Larin yolcu ve Kenan'in da soldaki yeri garanti demek oluyor.
Eger defansa yabanci bir takviye gelmez ise kale ve defansin onundeki 6 pozisyon icin ise Salih disinda yerli olarak yeri garanti olan olmayacak gibi duruyor. Orayi Salih/Oguzhan goturecegiz tum sene bence.
Hocanin merkez orta saha almayi dusunuyoruz demesi ise; ya Atiba'yi ya da Josef'i yedeklemek icin galiba. Ve hatta bu; Teixeira'yi baska turlu kullanacagim demek de olabilir. Sanki Teixeira'yi sol onde kullanmayi dusunebilir eger Atiba'yi yedege cekecek bir yabanci transferi olursa. Buraya bir Gedson suprizi gelebilir. Yani merkez orta saha (8 numara) transferi de Larin yolcu demek olabilir
Eger oyle olursa ileri 5'l; Teixeira - Gedson - Salih - Batshuayi - Ghezzal oluyor.
Gordugum en buyuk sorun su; yine ileri 6'li icin konusacak olursak, maalesef yabancilarimizi kesecek bir Turk yerli havuzu yok. Orta saha rotasyonu icin en potansiyelli yerli adamlar Fener, Gs ve Ts'de.
Gurbetci/lejyoner ekipten ise sadece Orkun Kurkcu, Okay Yokuslu, Naci Unuvar vs var ama hic birini alacagimizi sanmiyorum ve Okay haric digerleri gelip de Atiba-Nkodou/Larin i kesemez su anda. Okay belki Josef'i kesebilir, ama niye Topal'i aldik o zaman.
Sergen'e kolay gelsin demekten baska bir sey diyemiyorum. Cok zor bir denklem
@zaitsev
Serdar yeterliyse oynasin ama önde alex batshuayi ghezzal oynarken o çocuk yapacağı en küçük hatada yerin dibine sokulur. Olacağı varsa da kaybolur gider. Bu sene statta seyirci var, transferler ile herkesin gözü döndü.
Bence necip oynasın, stoperlerin kısalması dışında sorun olmaz. Ama kaan ayhan gelecek oraya. Eldeki opsiyonlar baya kısıtlı. Kaleci, stoper, sol bek, merkez ve sol forvet dışında 11 çıkması mümkün yerli yok gibi, bu bizim her hafta farklı 11ler çıkarmamıza sebep olacak.
Gerçekleşmesi en muhtemel senaryo geçen sezonki Nsakala/Rıdvan rotasyonunu @fidddas'ın da saydığı 4 mevkiye yaymak görünüyor bana şimdilik.
Stopere ve orta sahaya yabancı gelmesi ve Larin'in ayrılmaması yabancı kontenjanı için en kötü senaryo oluyor. Ligdeki dakikaları Ersin %100, Rıdvan %50, Salih %33.3, Kenan %33.3, Necip %33.3 şeklinde dağıtsak maç başına 2.5 gibi bir yerli tutturmuş oluyoruz. Topal, Oğuzhan, Gökhan ve Güven de dakikaların %12.5'unda oynasa 3'ü tam buluyoruz. Ne kadar teorik ve saçma görünen bir hesap olduğunun farkındayım ama çok sivrilen bir yerli veya batıran yabancı olmazsa aşağı yukarı böyle şeyler olmak zorunda. Özellikle Şampiyonlar Ligi öncesi ve sonrası 4-5 oyunculuk rotasyonlara hazır olalım bence.
Şampiyonlar Ligi 6. maçı öncesi ligde 7-8 puanlık fark açmış olup 11 oyunculuk rotasyon yapsak efsane olmaz mı ama :) Haftaya Antep şöyle direklerimizi bir sallasa da kendimize gelsek bari.
Kadroda şu anda doğrudan kilit rolü olacak bir oyuncu aramıyoruz. Stoperin yerli olması muhabbeti de ŞL için değil lig için. ŞL için tecrübeli stoper arıyoruz. Dolayısıyla hem yerli olsun hem ŞL seviyesinde olsun demeye gerek yok. Zaten öyle bir oyuncu da yok. Bu yüzden, eğer illa ki biz para harcamayı seviyoruz, cebimizden para çıksın ki bi rahatlayalım kurtlarımızı dökelim diyorsak, yerli stoperi lig için welinton'la rotasyona sokacak bir oyuncu seçmeliyiz. Aldığımız bu oyuncu da iki tane yedek stoperimiz necip ve serdar'dan da iyi olmalı ki bi anlamı olsun. Bu özelliklere sahip kaç stoper var bilmiyorum. Ben olsam Serdar ve Necip ile ligi idare ederim.
ŞL için de stoper transferine hayır demem. Ama şunu bi anlamamız gerekiyor. ŞL öyle tek bir oyuncu koyup başarılı olabileceğiniz bir mecra değil. Herşey ama herşey kura şansına bakıyor. İlk iki torbadan City Paris seçersen, istersen Stones Dijk tandemin olsun ne fayda. İlk iki torbadan sporting sevilla çekip üçüncü torbaya atlayıp dörtten de ludugorets filan çekersen vida welinton bile seni en kötü AL'ye atar. ŞL'de takımın kalecisinden forvetinden defansından önce, hangi grupta yer aldığın, sonra da ne oynadığın önemli.
Dörtlü defanstan en az birinin yerli olması (Adaylar Rıdvan, Necip, Serdar) sorunumuzun büyük bölümünü çözer. Welinton'un da aslında oynadığımız oyun tarzında bir rolü var. Ama vazgeçilemeyecek bir rol değil.
Bu arada, anlamadığım bir şey de Atiba'nın yerine bir oyuncu bakılıyor olmasına rağmen, ismi geçen oyuncuların Atiba gibi alan kapatan ve oyunu soğutan oyuncular yerine daha cevval tipli isimler olması. Açık konuşayım, Ozan Tufan ya da Gedson gelirse Atiba'yı değil Salih'i keser.
Ben Forvet transferi yapıp transferi kapatmak gerektiğini düşünüyorum. ŞL stoperi diye alınan oyuncuya da max 2m€ verilmeli. Unutmamak lazım, biz ŞL'de başarılı olup ekonomi doğrultabilecek bir kulüp değiliz. Pepe bizi nağamağlup gruptan çıkardı, ama adam Bayern'i de tek başına eleyecek değil. Sonrası gelmedikten sonra onun da parasını ödeyemedik.
@yilmaz
Bir kaç duyumcu vb. hesabında kayboldum da twitter'da, kolsuz Ersin'i Kaan Ayhan'la, çöp Ljajic'i Denswil'le takaslıyorum. Ortasahaya Gedson alıp GS'e haddini bildiriyorum. Larin'i satıp forvete Batshuayi + Benzema "çekiyorum". Welinton ve Nsakala'yı gönderip Boateng ve Marcelo getirmezsem zaten Şampiyonlar Ligi'nde oynamayayım daha iyi. Oğuzhan-Ozan takasını da bitirdim, Ozan Beşiktaş'ın kaptanı olacak.
Nsakalanın üstüne çizik atılma vakti geldi de geçiyor. Lıg için yeterli olduğu tartışmalı bir oyuncunun sl maclarında lens'in paok maçındaki performansının bir tık üstünü göstermesini beklerim Ayrıca geçen postlarda konuşulmuş yerliyi/yerliyle yabancıyı/yabancıyla yedeklemek olayını bozan bir isim. Bu kuralda da her sene sayı artarak devam edeceği için şimdiden hazırlanmak ve sonraki sezonunun işini dengeleri bozmadan halletmek de planlama işlerini kolaylaştıracaktır. Sol bek için de türk tek bir gercekci aday var dogruyu konusmak gerekirse: Umut Meras.
Stoper icin de alip 1-2 yil sonra satilacak bir ton aday var benim listemde bile( Ko itakoru-m.city, Rasmus Lauritsen-d. zagreb son yilda cikis yapanlardan bazilari). Scout ekibinin hünerlerini göstermesi gerekir orada.
@Emre sever bizim taraftar böyle şeyleri :)
Bi de yarın takım batınca "ANÇ paralar nerede" derler. Marcelo'ya para yerine çakıl taşı vericez çünkü.
Geçen eksisozluk'te bi GS taraftarı falcao transferinde taraftarın rolü ile ilgili eleştirilere "kardeşim biz taraftarız, isteriz. Mali durumunu sen düşüneceksin, gerekirse almayacaksın" diyor. Keşke o kadar masum olsa :) Sanki o zamanlar taraftarların sözlediklerini tweet'leri bilmiyoruz. Aynı şey bizim için de geçerli. "Mavi tık" lı tweeter hesapları "Ya alex ya istifa, ya ghezzal ya istifa" diye tweetler atıp 10k like alıyordu daha iki üç hafta önce.
@Armagan
Bu kadar az bir süre kalmışken bir sol bek operasyonunu manasız buluyorum. Zaten hocanın kafasındaki planda as sol bek NSkala, Rıdvan yedek. Dolayısıyla as oyuncu yabancı olduğu için yerli bir sol bek aramaya gerek yok. İsmi geçen Umut Meraş'ın da NSkala'dan hiçbir artısı olduğuna inanmıyorum.
"Türkiye Marcelo Hayranları Derneği" diye bir dernek kurulsa eminim yönetim kurulunda olurum. Ama Beşiktaş'ı Marcelo'dan daha çok seviyorum. Böyle absürt oyuncu yamalarının hiçbir iyi sonuç vermediğine defalarca şahit olduk. Taraftar gazıyla, o kadar harcama yapmışken bir de Marcelo gibi hayvani maaşlı bir transfer yaparsak, iki seneye Boyd (Temsilidir)'dan filan feda bekleriz.
Batshuayi opsiyonsuz kiralık geliyorsa Larin'in sözleşme/satış durumunun önemi daha da artıyor. Gelecek yaz zaten Rosier'in zorunlu satın alması olan -5m € ile başlayacağız. Şampiyon olup şampiyonlar yolu playoff'larına seri başı bile katılsak Batshuayi ve Larin'in yerini Şampiyonlar Ligi gelirini garanti ettikten önce mi yoksa sonra mı doldurmamız gerektiği büyük tartışmalar yaratacaktır.
Ayrıca Güven'in de sözleşmesi bitiyor. Kenan'ı ilk 11 görmem biraz da bu sebeplerden dolayı "wishful thinking". En kötü ihtimalle ilk 14'e adaptasyonu çok çok önemli bence. Cenk, Hasic ve Atakan da umarım sakatlıktan formda dönerler de elimizi bir nebze de olsa güçlendirirler.
@yilmaz aradaki temel fark 6yaş fark olması(eğer Müldür olursa 9) ve türk oyuncu statüsü, yoksa ikisi de savunma özellikleriyle daha ön plana çıkıyor. O nedenle Meraş ikamesi olur ama yerli olayından dolayı daha fazla maaş isteyecektir.
(Marcelo zaten konuşmaya değmez çünkü 3 marcelo alınca zaten takımın maaş bütçesi toplamı çıkıyor yanlış görmediysem sayıları.)
Benim anladığım hoca başta Kenan-Nsakala ve Nkoudou-Rıdvan rotasyonunu düşünüyordu (Larin’i satıp) ama Nkoudou bu yıl çıkış yakalayacak bence o ışığı verdi, o nedenle kulübeye çekilemez durumda hocanın gözünde. Çare ya Rıdvan’ı update edecek ya da bu elemana veya Mert Müldür gibi hem sağ hem sol bekte hem de stoperde rotasyona girebilecek birisine bakacak.
@Armagan benim yorumum biraz daha bu sezon odaklıydı aslında. Çünkü sezon başladı ve bir sol bek bulmak için çok fazla vakit yok. Ve zaten gözlemlerime göre hocanın NSkala'dan yana bir çekincesi de yok. Gerçekten üst seviye biri alınmadıkça onu oynatacak. O üst seviye de Türk pasaportlular arasında yok. Müldür'ü çok izlediğimi söyleyemem, belki O'dur. Ama takımı satıyor mu adam geliyor mu onları bilmiyorum. Ve dediğim gibi bu pazarlıklar için de kısa bir süre kaldı. Çok zorlama olur gibi geliyor bana.
Ben transfer beklentilerini ve daha önemlisi arayışlarını sonlandırmak gerektiğini düşünüyorum. Bir "AS STOPER" belki. Ama yerli probleminin en makul çözümü, stoperde ya da sol bekte bir yerli oynatmak. Hocanın Rıdvan'a bakışı belli. Pek tutmadığını düşünüyorum. Geriye Vida ya da Welinton'dan birini kesip Serdar Mehmet ya da Necip'i koymak kalıyor. Ortasahada da Salih oldu mu yerli zorunluluğu tamamlanıyor.
Bu arada, tamamen hissi olarak söylüyorum, bence önümüzdeki sezon yerli kısıtlaması kalkacak. Bu şekilde devamı pek mümkün değil. Bu da, federasyonun her kararına okumadan, değerlendirmeden kafa sallayan parlak kafalı Türk Kulübü Yöneticilerine ders olur umarım.
Bence yerli rotasyonumuz yeterli, her takım bu sıkıntıyı yaşıyor.
Mert/Ersin
Salih/Ozzy
iki kontenjan tamam
Üçüncü kontenjan için Rıdvan, Necip, Topal, Kenan, Töre ve Güven var. Fazlasıyla yeterli.
Batshusayi gelmiş Abunun yeri eksiksiz doldu. Jerome Boateng boştaymış ismi geçiyor almamız çok zor ama kazara alsak muazzam takım olur.
Ersin
Rosier-Vida-Boateng-Rıdvan
Ghezzal-Salih-Alex-Josef-Larin
Batshusayi
Yedek kadro
Mert
Necip-Welinton-Topal-N'Skala
Töre-Ozzy-Ljajic-Atiba-N'Koudou
Kenan
+Güven, Utku, Serdar
13 yabancı 12 yerli
Devre arası Ocak ayında Cenk gelse bir tane de 28den genç yabancı enerjik 8 numara alsak daha da bir şey istemeyiz. Ernst gibi Marcelo gibi bazı transferleri Ocak ayında yapsak iyi olacak hepsi Agüstos'a kalınca sıkıntı büyük oluyor.
Batshuayi gelince geriye 1 zorunlu 1 okursa şık olur katkı kaldı. Boateng ile çok yukarı seviyeye cıkabiliriz.
Ayrica tüm takimda görünen bariz ozgüven ve takimdaşlik artısı ile bazı oyunculardan bu sene daha iyi performans bekliyorum (Ersin, Larin, Vida, Ridvan, Nkudu)
Ersin
Rosier Vida Boateng Ridvan
Josef Atiba/Salih/Transfer
Ghezzal Texeira Larin
Batshuayi
vay be :) Hadi şu stoper işi de böyle bitsin.
Yalniz Abraham'i Roma'ya gonderdi Chelsea ve ellierinde Lukaku-Werner-Batshuyai var sadece. Batshuyai hazirlik macinda 5 tane de gol sallamiz. Bu transfer yatabilir eger Chelsea baska bir forvet dusunmuyorsa
Nskala yi eleştirenler ezbere konuşuyor. Gayet düzgün, atletizmi üst seviyede solbek işte. Kenan Karaman Olcay in upgrade olmuş hali. Yine bu aynı ezberciler tarafından kazma deniliyor, denilenecek ama gayet güzel transfer.
geçen seneye göre alanya'nın oyunu gerilemiş, başakşehir'in de hücum planı güncellenmiş görünüyor. alanya'nın kazanması şanstı bana göre.
fener'in en önemli artısı da hocası. her ne kadar pelkas döndüğünde mesut değil de irfan kenara gidecek olsa da adam eksikliği görünce müdahale edebiliyor. ancak pişmaniye gibi orta saha ile işleri zor. gustavo ve zajc orta sahası ile çok ilerleyemezler. transfer yapmazlarsa oraya orta sahası sert olan rakiplere karşı çok zorlanırlar. bir de kanat oyuncularının arkaları otoban gibi kalıyor. mesut ve irfan hiç yardıma gelmediler. sayısal olarak üstün görünseler de savunma meziyeti anlamında eksikler. bu sistem ile devam edeceklerse ciğersiz adam bulmaları lazım.
adanademir ise bence samet hocayla uzun süreli çalışmaz. oyuna müdahale etmese fener bir şekilde o golü yiyecekti. ama ne kadar yeteneksiz oyuncusu varsa hepsini aynı anda oyuna alınca 1.lige geri döndüler biranda. beğenilmeyen balotelli'nin bile varlığı yeterdi. ha keza belhanda neden çıktı ben anlamadım.
Nsakala ve welinton elestirileri bana abartili geliyor. Tamam, takimin en zayif halkalari ve cl'de basiniza is acabilirler, ama gecen sene beklentileri gayet karsiladilar. Nsakala atletizmiyle surekli orta sahaya cikan stoperleri ve sagacik gibi oynayan rosierin aciklarini iyi kapatti. Welinton da ozellikle ligin sonlarina dogru cok iyiydi. Ne pahasina olursa olsun yerlerine biri gelsin denecek kadar kotu degillerdi. Sirf CL'yi dusunerek kendimizi zorlamaya gerek yok. Ki bence marjinal fayda acisindan godin ve marcelo o kadar buyuk fark yaratmaz bence. Godin'in derin stoper olarak fark yarattigini, marcelo'nin da teknigi ve hucum gucuyle fark yarattigini ve lig oyununuza uyumlu olmadiklarini da hesaba katmak gerek.
Ben ilk mactan memnun kaldim. Bu kadar eksik varken ve daha ilk macken oyun beklentisini dusuk tutmak lazim. Beni en cok meraklandiran oyun istahiydi. Sampiyon olan takimlarin cogu ertesi sene bir konsantrasyon, motivasyon kaybi yasiyor ama masallahimiz vardi. Teknik anlamda cok sey soyledigim atiba da tekrardan disiplini ve 18'lik ac futbolcu konsantrasyonuyla helal olsun dedirtti.
Bu sene oyunumuz gecen seneye gore bir tik geriye gidebilir, gecen sene teknik anlamda uyumu yakalayamayabiliriz. Ama kadro kalitemiz net artti. Bu kadar eksikle bile rahat bir galibiyete yetti, yeter ki istahimiz yerinde olsun.
Gs gecen senenin ustune cikamayacak bence. Trabzob iyi takim ama avci takimi frenleyecek ve uzun vadede dusecekler bence. Fb bir garip. Genelde hep iyi kadro-vasat antrenor veya vasat kadro-iyi antrenor kombolarini yapiyorlardi. Bu sene iyi bir kadroyu koridular ve ustune vasat ustu hoca getirdiler. Dun oyunlari iyi degildi ama hocalari ve hakem yardim etti. Vasat, pasif bir antrenor olsa mesela dun mac kayip giderdi bence. Bu sene rakip fb olacak sanki.
Ersin ile Kaan Ayhan'ın takası gündemde. Bu transfer olursa (ki ben olmasını çok isterim) yerli kuralı lehimize döner, ardından seneye de yabancı sınırlamasını kaldırırlar.
@barreto haha aynen oyle olur :) O yuzden defansa Kaan Ayhan/Ozan Kabak/Mert Muldur kiralayabilsek daha mantikli olabilir aslinda.
eğer avrupada şubatı gören takım sayısı 3 olursa yabancı kuralı ikinci devre kalkabilir, aksi durumda da seneye böyle bir kural olmayacağını, geçen sezonlardaki 14 yabancı kuralına yamalar yapılarak geri döneceğimizi düşünüyorum.
şu ana kadar eskisi gibi tffye güvenip yerli oyunculara yüksek bonservis ve yüksek maaş verme hatasına düşmedik. bundan sonra da kim olursa olsun bunu yapacağımızı sanmıyorum. yerli kuralı ne olursa olsun ozan kabak'ın bizim takımda olmasını istemem. ben oyuncunun overrated olduğunu düşünüyorum. ozan olacağına serdara şans vermek daha mantıklı.
kaan ayhan ise sağ bek, stoper ve önlibero pozisyonlarını doldurabileceği için olumlu bakarım. ama bu 3 pozisyonu necip de dolduruyor. ama yine de iyi bir alternatif olarak kiralık kadroya katılabilir. eğer ersin ile takas olacaksa bile hem üste para hem sonraki satıştan yüzde almadan yapmamalıyız bu takası.
mert müldür sol bek ise tamamen şenol güneşin uydurması bir pozisyon. kariyerinde ilk ve tek kez milli takımda oynamış orayı. kaan gelirse ve necip de varken sağ bek yedeği olarak mert müldür almak mantıklı değil.
kadroyu 11 beklentisi yüksek olan çok fazla topçuyla doldurmak fenerbahçe sendromuna sebep olabilir. ben hem merkezde hem de sol bekte ekstra transfer beklerken ljajic ve nsakalanın gitmesine, forvette yedek transfer beklerken ise larinin gitmesi durumuna hazırlık olarak düşünüyordum. hem oyuncular kalacak hem biz kaan, mert, ozan, yabancı stoper, yabancı sol bek alacaksak bu daha çok kaosa sebep olur.
bu arada antalya gökdeniz bayrakdarı son maçta oynatmadı. sanırım bu oyuncu gidici. ama antalya olduğu için bize ihtimal vermiyorum. yoksa boyd + güven ile takas antalyanın da çok işine gelirdi.
elimizde çok oyuncu birikti, artık getirmekten çok ilk 18de ciddi düşünülmeyen oyuncuları göndermeye de odaklanmak gerekiyor.
son olarak mert günokun gelişi hakkında yazılanlara katılıyorum. büyük ihtimal ersini ya şimdi ya ocakta göndereceğiz. transferi de bu sebeple tek ayakta kalmamak için yapıldı diye düşünüyorum.
Chelsea bana lafimi yedirdi, Batshuayi'yi aldik. Gercekten pozitif anlamda cok enteresan bir transfer sezonu geciriyoruz. (Tahtalara vurulsun)
Galiba;
- bir yerli defans; Kaan Ayhan
- (plase) bir yabanci defans; Boateng/ Godin / Marcelo Guedes diyorlar
- (plase) bir yabanci orta saha; Fernando / Elneny
ile transfer sezonunu kapatacagiz gibi duruyor.
Su anda elde olanlar ise;
- Ersin/Mert/Utku
- Rosier/Bilal/Necip
- Vida/Welinton/Necip/Serdar/Topal
- N'sakala/Ridvan
- Josef/Necip/Topal/Atiba/Kartal
- Teixeira/Atiba/Salih/Ozzy
- N'kodou/Larin
- Ghezzal/Tore
- Batshuayi/Kenan/Guven
Kartal,Serdar ve Utku'yu rotasyona sokmazsak elimizde 22 tane direk 11 icin kullanabilecegimiz adam var 3 kulvar icin. Hic transfer yapmasak bile ilk yariya kadar goturebiliriz, ancak muhtemelen Kaan Ayhan ve 1-2 tane daha firsat transferi yapacagiz.
Acikcasi yedeklerken tek zorlandigim pozisyon ise Teixeira'nin pozisyonu oldu. Eldeki ve firsat transferi olarak dusunulen kimse tam olarak onun ikamesi degil ya da Sergen Larin'le yaptigi gibi onu farkli bir sekilde kullanacak, sapkadan tavsan cikaracak. Tabi ayni sey Batshuayi, Rosier veya Atiba icin de kullanilabilir. Ancak en azindan onlarin yedekleri yine o pozisyonda oynayan kisiler sadece yetenekleri ve yapabilecekleri ayni seviyede degil. Neyse ki Texeira konusunu tatli telas diyip gecebiliriz simdilik.
Nkoudu ve Rossier'in kanatlarda olduğu, üçlü forvetin kenarlarında tex ve ghezzal'in olduğu deneysel dizilişler de olabilir. Tabii gerçekçi olmak gerekirse, 4231 ile devam edeceğiz gibi bundan sonra.
Bu aralar 4141/433 ve 4231 muhabbeti çok dönüyor ve dizilişlere fazla anlam yükleniyor. Diziliş aslında top rakipteyken belirgin hale geliyor ve siz takımın yerleşimini görebiliyorsunuz. Oysa takım topu kazanıp akıcı ve herkesin yer değiştirdiği biçimde oynayınca iki stoper ve Josef dışında diziliş karmaşık bir hal alıyor. Ghezzal diğer kanada gidebiliyor, Atiba ceza sahasına giriyor vs.
Bu anlamda sol iç ve sağ içte tercih edilen oyuncunun özelliklerine göre ön taraftaki oyun büyük değişiklik gösterebiliyor.(Son podcastte Övünç 8 numara tercihinde Salih ve Oğuzhan arasındaki farkı gayet güzel anlatmış) Benim tahminim hocanın niyeti çoğu maçta Alex'e serbest 8 rolü verip, topu kazandığımızda Alex'in 10 numaraya ilerlediği Rosier'in de her zamanki gibi sağ açığa yaklaştığı bir çesit 3-3-4'e dönüşecek bir oyun oynatmak.
Yani:
--Larin-Alex-Bats-Ghezzal----
--------Josef-Salih----Rosier
--N'Skala-Necip-Vida------
gibi bir şey (8+3 e göre örnek verdim).
Orta üçlüde yeri garanti olan tek kişi josef: tek 6 numara oynadığında maksimum faydalanıyorsunuz çünkü. İki iç pozisyonunda hoca muhtemelen şampiyonlar ligi ve derbilerde Atiba ile Salih/Yabancı transfer'i oynatıp Alex'i ön üçlüde kullanacak.
Alex'in 8 oynadığı formasyon işler mi, bence ligde çoğu maçta işler. Fakat şampiyonlar liginde sol bek tarafı başımızı ağrıtacak gibi duruyor. Bu nedenle şampiyonlar liginde sol içte Alex değil sol beke daha fazla yardım edebilecek olan bir ortasaha tercih edilecek.
besiktas 4-1-4-1 oynamiyor mu yahu? hala bi 4-2-3-1'dir gidiyor. dizilise anlam yuklenmemesi gerekliligi bir yana, besiktas sergen hoca ile 4-1-4-1 oynuyor. yoksa ben futbolu birakip kriket izlemeye mi baslasam?
Futbol izlemeyi bırakacak biri varsa o ben olabilirim. Bence 3'lü defans veya çift forvet oynamayan her takım 4-1-3-1-1 oynuyordur :)
ben kaan ayhanın fazlasıyla abartıldığını düşünüyorum. evet adam iyi bir rotasyon oyuncusu ancak 1. numaralı tercih olursa avrupa şampiyonasında neler yaptığını gördük. yabancı sınırı için evet böyle oyunculara ihtiyaç var ama mevkisi net belli olmayan adam zaten kadroda var (necip). bir tane daha necipten daha pahalı ve neciple rotasyona girecek oyuncuya çok ihtiyacımız var mı bilemiyorum? bence kaan necipten 1 tık daha iyi rotasyon oyuncusu.
bu arada bu karşılaştırmayı bonservis verilerek alınması için yazdım. konuşulan rakamlar çok yüksek. kiralanır ve makul bir yıllık ücret verilirse ne ala memleket. ama 4-5 milyon bonservis çok fazla şu aşamada.
Kaan Ayhan nediy yahu? Milli takimda izledigim kadariyla pozisyon aralari sikismis vasat oglu vasat bir adam.
Stoper icin fazla yumusak, sagbek icin fazla agir, onlibero icin fazla statik. Anca iyi bir ilk 16 oyuncusu olur multifunctional oldugu icin, tamamen ayni rolde Necip var zaten? Buna benzer Kenan transferi anlamli cunku bonservissiz ve uygun maasla geldi. Ama Kaan Ayhan icin Ersin’i takas etmek veya iyi bir kiralama/bonservis ucreti odemek mantiksiz. Illa yerli stoper diyorsak Necip oynasin ayni sey. Ki ben Wellinton’un “kotu” performansinin abartildigini dusunuyorum. Cok ciddi para harcamadigmiz surece oraya alacagimiz adamin Wellinton’dan daha fazla fayda saglayacagini dusunmuyorum.
Bu saatten sonra olacaksa bonservissiz uygun maasla Fernando Martins olsun ve/veya ucuz kiralik dinamik genc bir yabanci stoper, baska transfere de hakikaten gerek yok. Kadro ve maliyet baya sisiyor. Bir ihtimal de CL kurasini bekleyip ona gore hamle yapmak. Zaten ilk maclardaki sonuclar iyi olmadi, PSV-Benfica macini bekleyecegiz gibi gozukuyor.
bir de şöyle bir sorun ortaya çıkıyor. biz geçen sene fener'in düştüğü duruma da düşebiliriz. yani bir mevkii de birden fazla 11 oyuncusuna sahip olmaya başladık. gelen adamların rolünü iyi anlatmak lazım. bu ligde fazla rotasyon demek sorun demek. 13 kişiyle şampiyon olduk ama her zaman fazla adam iyi değil. 6 tane şampiyonlar ligi maçı için çok fazla yatırım yapmalı mıyız yapmamalıyız düşünmek lazım. asıl hedef lig olmalı her zaman. uzun vadeli yüksek paralarla bonservis veya sözleşmeleri iyi ayarlamak lazım. rosier bence iyi yatırım. gezzal da arapları düşününce kabul edilebilir. ancak diğer aldığımız adamları yabancılar için konuşuyorum elimizden çıkarabilir miyiz işler ters giderse bunu düşünmek lazım. büyük resim önemli :)
aslında ljajic-ozan tufan takası tam bir win-win olabilir.
tamam ljajic alkolik, kumarbaz ve derbeder bir adam ama feneri oynayacağı 3-4-2-1 için ilerideki 2den birisine en uygun adamlardan birisi ve be ve benzer rolleri daha önce oynamışlığı da var.
ozan ise bizde atiba, josef ve rosieri yedeklemek için kullanılabilir. ljajicin kontrat senesinde olması ve ozanın hem yerli hem daha uzun kontratı olması sorun olur ama bir şekilde bir çözüm bulunur.
tabii fener taraftarı delirerek bunu kabul etmek istemez ama ozan-watford işi olmazsa geç vakitte böyle bi olay beklenebilir.
kadroyu azaltmak için antalya ile gökdeniz-boyd+güven takası da düşünülebilir. üstüne para isteyecekler ve zaten bize gıcıklar ama onların hücumda eksikleri çok. onlarında işine gelebilecek bir takas olur.
ljajic-ozan olayını yazdıktan sonra twitera baktım, fenerliler ne düşünür diye. bunu ciddi ciddi düşünen fenerliler varmış :). ozan takası olmasa bile ljajici alalım diyorlar. kullanacakları taktik için ljajic baya uygun aslında.
@Barreto tabii ki oyuncuların saha içi rolleri farklı oluyor. Zaten 10 numara 8 numara gibi kavramları elimden geldiğince az kullanmaya çalışıyorum. Fakat Alex tam bir forvet oyuncusu. Dolayısıyla bizim geçen sene oynadığımız sistemdeki eksik yere konulabilecek bir oyuncu değil. Onun kadroya koyabilmek için oyuncuların ortalama pozisyonlarını biraz değiştirmek gerekiyor.
O pozisyonda irfan can, mesut, pelkas varken ljajic'i ne yapsinlar.
Ozan bence overrated, asla 15-20 milyon euro edecek oyuncu degil. Ama gittikce agirlasacak yabanci kurali nedeniyle Turkiye ici piyasasi her zaman olur. Boyle bir takasi istemeleri icin beyin amciklamasi gecirmeleri lazim. Ama ben acikcasi ozan'i cok istemem. Kisilik olarak sevmiyorum ve o pozisyonda salih ve oguzhan var zaten. Oguzhani masallah yine yok saymisiz, aynen devam. 15 dakikalik sacma sapan zamanlar verip yargilamaya devam.
@BJK4EVER
irfancanı şu anda mecburiyetten forvet arkasında oynatıyorlar. asıl pozisyonu şu anda zajcın oynadığı yer. ellerinde mesutu yedekleyecek oyuncu yok. ayrıca hem irfancan hem pelkasın 3lü deneyimleri yok gibi. ljajic bu konuda ikisinden de deneyimli.
bence de böyle birşeye girmezler ama yaparlarsa kendi açılarından mantıklı bir hamle olur. 3lüde forvet arkası oyuncuyu ljajic kadar ucuza bulamazlar.
ozan tufan konusuna gelince, buradaki çıkış noktası ozanın bir önceki düşüşünde onu yeniden futbola ve milli takıma döndüren sergen hoca idi. ortasaha elimiz şişkin gibi dursa da atiba, josef ve mehmet topalın yaş ortalaması 34. geçen sene josefin son maçlarda artık dili çıkmıştı ki, bir yaş daha aldı. şampiyonlar liginde züper ligde koştuğumuzdan 6-7 kilometre daha fazla koşmamız gerekiyor. aralık ayında şl maçları bittiğinde elimizde bitik atiba ve josef ile ortada kalabiliriz. ayrıca bu kez önlerinde alexi idare edecekler. ekstra bir efor gerekiyor.
oğuzhan için ise hoca onu daha çok alexin yedeği olarak kullanacak. ben de öyle kullansın istemem, keşke salih ve oğuzhan sağ ve sol içleri birlikte oynasalar ve de iyi oynasalar ama bunu sezon boyunca neredeyse hiç görmeyeceğiz. oğuzhan ya salihin ya alexin yerine son 15-20 dakika girmeye devam edecek. oğuzhanı görmezden gelmedim, olanı tespit ettim.
ister 4-1-4-1, ister 4-2-3-1 ister 4-3-3 oynayalım bizim merkezde 3 oyuncuya her zaman ihtiyacımız var ve yabancı kuralı sebebiyle bunlardan biri mutlaka yerli olmak zorunda. (rıdvanı hoca solbekte fazla düşünmeyeceği için (istek değil tespit)) bazı durumlarda ortasahada 2 yerli kullanmak gerekebilecek.
garanti olan iki yerli kaleci ve salih. diğerini keyfine göre diğer bölgelerden seçebilirsin. ama her seçtiğimiz oyuncu yüksek maaşlı veya iş yapacak bir yabancının kesilmesine sebep oluyor. herkes kenan sol önde diye hesap yapıyordu ama nkoudou son maçta çok iyiydi, nasıl keseceksin pat diye nkoudouyu.
6 : josef, necip, topal
6-8 : salih, atiba, kartal
8-10 : alex, oğuzhan
6-8 ve 8-10 arasında geçişi olacağını düşünsek bile topal ve kartaldan hocanın fazla yararlanmayacağını hepimiz biliyoruz. bu açığı ozan ve yabancı orta saha ile kapatmak istiyorlar.
ben de aşırı kalabalık kadro istemiyorum ama anladığım kadarıyla geçen seneden farklı olarak bu yıl şampiyonlar liginde bir miktar başarı isteniyor. zaten gelen transferlerden de ortaya çıkan bu.
Tek başına yeterince anlamlı bir veri değil ama 3 büyüklerin ilk maçta dakikaya göre ağırlıklı yaş ortalamaları(kalecili ve kalecisiz):
GK+ GK-
BJK 29.3 30.2
FB 27.8 28.2
GS 27.5 26.8
Kaan Ayhan neden bu kadar kötüleniyor burada anlayamadım, hava topları, uzun paslar ve top kesmede ortalamanın üstünde, milli takımda banko oynayan, yaşı genç bir adamı neden istemezsin. Bir de Necip ile kıyaslayanlar olmuş ki evlere şenlik. Evladımız diye seviyoruz Necip'i eyvallah da, yaptığı tek iyi şey oyuna girip kart alana kadar rakip oyuncu dövmek olan bir adam yahu Necip. Schalke altyapısından çıkmış adamla nasıl bir tutarsınız, bu kadar mı futbol cahilisiniz be arkadaş.
Ljajic ozan takası konusu bitti. Zaten olmazdı. Biraz da gülelim; ozan Beşiktaş'ın kocasıymış, gitmişmiş, Beşiktaş rahat edecekmiş. fenevlilerin sosyal medya yorumlarına bak sen... feneve transfer olduğundan beri şampiyonluk sayımız 3, 6 senede... fenevin kaç,bilin bakalım?:)
@Emre
Atibasız kaç? onun yaşı sayılmıyor.
@beagle
GK+ GK-
28.4 29.3
1 puan düşürmüş. Hele yerine gedson girse daha da net gençleşiriz.