PSG maçında giydiğimiz forma (yukarıdaki), sağ ve sol omzunda 3'er geniş parçanın olduğu forma unutulur mu??
5 Haziran 2009 Cuma
Nasıl Bir Forma İstiyoruz?
Muhtemel 11'ler havada uçuşur, "Tello'yu nasıl bekte oynatırsın" diye bazı arkadaşlarımız birbirini yerken, başka bir konuya parmak basmak, kulüp üzerinde biraz olsun etkimiz olabiliyorsa faydalı bir konuda kullanmak istedim.
Öncelikle konu hakkındaki bazı rakamlarla başlayalım, Ntvspor'daki Şampiyonluk Öyküsü galerisi'ndeki fotoğraflarda yaptığım incelemeye göre Beşiktaş'ımız 4 formayı 34 lig maçında şu şekilde paylaştırmış:
Beyaz forma: 22 maç (son 2'si siyah şortla, geri kalan 20'si beyaz şortla)
Siyah-gri enine çizgili forma: 9 maç
Siyah-beyaz enine çizgili forma: 2 maç
Çubuklu forma : -sıkı durun- 1 maç (o da 1. hafta Antalya maçı)
Sanırım teknik adam da forma seçiminde etkili oluyor, çubuklu ve enine çizgili formaların kullanıldığı 3 maç da Sağlam döneminde. Denizli'nin gelişinden itibaren beyaz forma 1., siyah-gri forma 2. forma olarak kabul edilmiş.
Peki, ne demişiz formaların sunulduğu gün:
"enine çizgili forma da gayet güzel, ama kullanışlı değil, onun giyileceği herhangi bir ortamda çubuklu forma da giyilebilir" (bkz: http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?id=13794802)
Şimdi, iki tane forma birbirine bu kadar yakın olunca, birbirleri için alternatif olmuyor, bu nedenle toplam 4 forma yapmanın hiçbir anlamı kalmıyor.
Gelelim, gelecek sezonla ilgili taleplere:
1 - Bu seneki formalar arası tutarlılık çok ama çok başarılıydı, bir önceki sezondaki beyaz forma ile siyah formanın birbiriyle alakasızlığıyla kıyaslayınca. Yeni sezondaki formaların da tek bir elden çıkmış gibi durması, olmazsa olmaz.
2 - Türkiye Kupası'nı kazandığımız son iki sezondan sonra formamızda ay-yıldızlı broşu taşıma hakkı elde ettiğimiz halde taşımadık. Bu sene göstere göstere taşımalıyız.
3 - 4 forma çok fazla, 3 olması yeterlidir.
4 - Bu 3 forma, benim fikrime göre beyaz, çubuklu ve kırmızı olmalıdır. İlla ki siyah bir formamız da olsun deniyorsa 4. forma olarak bu eklenebilir.
5 - Beyaz forma, mecbur kalınmadıkça siyah şort ve beyaz çoraplarla kullanılmalıdır.
Son söz:
"Adidas iddiası
Beşiktaş’ın gelecek sene forma sponsoru olarak Adidas firmasıyla görüşmelere başladığı ve Umbro’nun yerine formaları Adidas’ın yapacağı öne sürüldü. Fenerbahçe ile Galatasaray’ın da spor malzemelerini üreten Adidas’ın, şampiyonluğa ulaşan Beşiktaş’la da anlaşma yapmak için kolları sıvadığı kaydedildi."
http://fanatik.ekolay.net/fanatik/Be%C5%9Fikta%C5%9F-Taraftara-m%C3%BCjde_3_HDetail_33_135158.htm
Hep böyle oluyor, tam Puma formunu buluyor, Umbro'ya geçiyoruz; Reebok oldu diyoruz, Puma'ya geçiliyor. Adidas'a geçilip de Fenerbahçe ve Galatasaray ile bir örnek formalardan görmek istemesem de, Adidas'ın da geçmişte yaptığı unutulmaz formaları da aklımda tutuyor ve bir yandan da Adidas'a dönsek iyi olur diyorum ne bileyim...
12 yorum:
Küfür eden, diğer yorumculara saldırganlık yapan, İnsanlara kişisel saldırıda bulunan, fikre değil, fikir sahibine odaklanan, kavga eden, diğer takımlar ve camialar hakkında bel altı yorumlar yapan ve amacı blogu sabote etmek olanlar kendilerine lütfen başka yer arasınlar.
Burası onun yeri değil.
Burası Ekşi Beşiktaş.
Bu sene sık giyilen enine çizgilisiyah-gri forma bence başarılıydı. Resimde Amokachi'nin giydiği formanın arkadan görünüşü biraz alakasız.
YanıtlaSildüz siyah(kırmızısız) forma
YanıtlaSilistiyorum 3 bant beyaz tabi ki ))
sitenin ana mail adresine netten buldugum cesitli besiktas forma tasarimlarinin resmini atacagim, dilerim bu basligin altina edit olur...
YanıtlaSilbeyaz forma - siyah şort benim de en sevdiğim forma. sonra da çubuklu.
YanıtlaSiltarih boyunca en kötüsü ise sanırım ajax deplasmanındaki mor formalardı. onun dönüşünde - yaşanmamış saymak istediğim- inönü'deki faciayı bile o formaya bağlayabilirim.
valla benim en çok sevdiğim çubuklu forma, siyaz beyaz çubuklu fetişim mi vardır nedir.
YanıtlaSilen lanet olan ise harbiden marpione'nin dediği gibi o mor kıvamı iğrenç forma + 2003 yılındaki siyah gri karışımlı formaydı. ayrıca zamanın juventus çakması (çubukluydu galiba) sadece futbolcu ismi kırmızı renkli olanlara da kıl olurdum. Doğru dürüst okunmazdı bile adamların isimleri..
1.Beyaz forma siyah şort
YanıtlaSil2.Çubuklu forma beyaz şort (şuan çubuklunun altına siyah giyiyoruz ama beyaz daha iyi duruyor altında)
3.Kırmızı forma(mümkünse yukarıdan aşağıya ya da omuzdan çapraz bi şekilde inen siyah beyaz çizgilerle beraber)
Sanırım Ahmet Dursun'un geldiği sezondu, beyaz bi formamız vardı River Plate'in formasında olduğu gibi kırmızı siyah bi şerit geçiyordu üstünden, o forma da çok güzeldi onun gibi bi forma da yapılabilir.
Son olarak şunu ekliyim, beyaz forma olacaksa kol kısmı siyah olsun ya da resimde Amokachi'nin üstünde ki gibi göğüs kısmında siyah şeritler olsun.
Beyaz formanin sebebinin ugur olduğunu soylediler.Fener maçında yenilince vaz geçildi beyazdan. Benim düşüncem de beyaz hiç satilmadiği için atlet olarak nitelendirdiğim formayı tuketme ve taraftara sevdirme amaçlı beyaz giydiler
YanıtlaSilSeneye:gri siyah korunmali
Beyaz forma siyah sort olmali
Cubuklu da gri kirmizi kullanilabilir
Pascal senesi gumus formayı hatirlayin bir de o seneki ince cubukluyu!!!
Çubuklu forma koskoca sezonda 2 defa giyildi yanılmıyorsam. Ligdeki ilk Antalyaspor ve Ukrayna'daki Metalist maçı. Sonra uğursuz diye rafa kaldırıldı muhtemelen.
YanıtlaSil-Siyah şort eşliğinde beyaz forma
-Çubuklu forma
-Yoğun istek üzerine kırmızı forma
-Beşiktaş'a özel bir tasarım
Armanın üzerinde kartal sevmiyorum. Sade daha şık duruyor.
aranizda arjantin milli takim formasini goren varsa kumasin uzerinde ne kadar guzel bir kabartma logo oldugunu bilir. bence bizim kartal logomuzda bu sekilde embose edilmis bir forma dizayninda kullanilabilir. harika durur...
YanıtlaSileski formalarimizdan bie demet gormek isterseniz:
YanıtlaSilhttp://yagmurlubirgundegormustumseni.blogspot.com/2009/04/nacizhane-forma-kolleksiyonum.html
linkine tiklayip bakabilirsiniz...
yüzüncü yıldaki çubuklu formayı hiçbir şeye değişmem. üzerinde beko yazan, arması tam göğsün ortasına denk gelen nefaset bir şeydi,o forma bir klasiğe dönüşebilirdi. Bende Pascal Nouma'lısı vardı, kaybettim, kafama tüküreyim...
YanıtlaSil101. yılda pumanın yaptığı çubuklu forma da hoştu, ortadan soluk olan da...101. yılın ilk maçında SAmsun'a karşı oynarken ilk kez giymişlerdi, Ahmet Hassan da gol atmıştı o maçta, ne zaman o formayı görsem aklıma O gelir, severdim, gittiğine de üzülmüştüm.
YanıtlaSil