.

.

.
Ekşi Beşiktaş. Blogger tarafından desteklenmektedir.

.

.

18 Mayıs 2016 Çarşamba

Karne: T. Konyaspor 2 - 1 Beşiktaş


Goller: Jose Sosa (19')
En iyi üç: Jose Sosa, Atiba Hutchinson, Tolgay Arslan
En kötü üç: Mustafa Pektemek, Alexis Delgado, Kerim Frei

Karne:

Şenol Güneş6.5
Beşiktaş4.9
T. Konyaspor6.1
Ümit Öztürk5.1


Denys Boyko4.9
Alexis Delgado (59')4.6
Marcelo Guedes5.6
Dusko Tosic6.0
Serdar Kurtuluş5.1
Necip Uysal (56')5.0
Tolgay Arslan6.4
Jose Sosa6.9
Olcay Şahan5.8
Kerim Frei (69')4.6
Cenk Tosun5.9


Atiba Hutchinson (56')6.9
Gökhan Töre (59')4.9
Mustafa Pektemek (69')3.4


Takım Ortalaması5.4

Anket: 8 kişinin katılımıyla tamamlanmıştır. İlginiz için teşekkürler.


117 Yorum:

BurkayJK dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
BurkayJK dedi ki...

Sezon bittiğine göre;

Ben seneye takımda Necip ve Serdar'ı görmek istemiyorum. İster kızın ister kınayın ama bu iki ismi ve türevlerini (Tolga, Alexis, Tosic, İsmail vb.) o stadyumda görmek istemiyorum.

YSY dedi ki...

Alexis gider, ismail kalır, tosic son maçlardaki performansıyla kaldı, tolga kalır, necip kalır.

Unknown dedi ki...

1-Serdar (ilk sırayı bu adamdan başka kimse alamaz)
2-alexis
3-boyko(konya maçlarına denk gelen performansı türkiye kupasına ve ligi gölgeli bitirmemize sebep oldu..deli etti beni yaa!!adamların bir yerlerini kaldırdı durup dururken)

Diğer bahsedilen kişilerin bu takıma ufakta olsa büyükte olsa katkısı oldu.
Ama serdar ın oynadığı maçlarda 3 puan alamadık!! Daha ne diyeyim.!

ozan dedi ki...

Necip bir zahmet kalsin zaten. Sag koy oynar, savunmaya koy oynar, ortasahada oynar. 3-5 bisey oynar ama oynasa da oynamasa da sesi cikmaz bu arada takim kaptanidir bilginize.

sadrazam dedi ki...

Bir önceki post da Gomez in bahsettiği olaydan devam edersek; birileri gitmeden, birileri gelmiyecen.Demba ba gitmeseydi Gomez gelmeyecekti.
En başta Necip olmak üzere Serdar,Alexis,İsmail,Pekdemek, Tosiç, Miloseviç, Pedro kadroya gidebilecekleri, fotoğraf futbol oynayabilecekleri yerlere gönderilmelidir.Veli ye teşekkür edilebilir. Bu oyuncular gönderilmeden yerlerine alternatif üretmeniz mümkün değil. Çok basit, bu oyunculardan hangisi klübede iken sizlere ümit veriyor?
Elbette Necip, İsmail, pekdemek Beşiktaş ın çocuğu kontenjanından devam edecekler.Zaten bu oyuncuların maaşını ödeyecek klüp bulmamız mümkün değil.Pekdemek e geçen sezon o sözleşmeyi öneren adam, stadı yapan adam.Hangi gerekçeyle bu adam bu paraları kazanıyor kim açıklayabilir bana. Tosiç, alexis bile bu takıma zaman zaman katkı sağlamıştır ama pekdemek ve Serdar ı kim nasıl açıklayabilir?
Bir kjaer bulmak o kadar zor mu?

sadrazam dedi ki...

Bir önceki post da Gomez in bahsettiği olaydan devam edersek; birileri gitmeden, birileri gelmiyecen.Demba ba gitmeseydi Gomez gelmeyecekti.
En başta Necip olmak üzere Serdar,Alexis,İsmail,Pekdemek, Tosiç, Miloseviç, Pedro kadroya gidebilecekleri, fotoğraf futbol oynayabilecekleri yerlere gönderilmelidir.Veli ye teşekkür edilebilir. Bu oyuncular gönderilmeden yerlerine alternatif üretmeniz mümkün değil. Çok basit, bu oyunculardan hangisi klübede iken sizlere ümit veriyor?
Elbette Necip, İsmail, pekdemek Beşiktaş ın çocuğu kontenjanından devam edecekler.Zaten bu oyuncuların maaşını ödeyecek klüp bulmamız mümkün değil.Pekdemek e geçen sezon o sözleşmeyi öneren adam, stadı yapan adam.Hangi gerekçeyle bu adam bu paraları kazanıyor kim açıklayabilir bana. Tosiç, alexis bile bu takıma zaman zaman katkı sağlamıştır ama pekdemek ve Serdar ı kim nasıl açıklayabilir?
Bir kjaer bulmak o kadar zor mu?

cochise dedi ki...

Maç özetini anca izleyebildim. Boyko'ya çok laf edilmiş internet ortamında ama ilk golde yapacağı birşey yok. 2. gol de biraz şanssızlık. Boyko'yu ayağının da iyi olmamasının çok sevemedim ama dünkü maç pek gömülecek maç değil gibi. Tabii oyun içinde bi saçmalıklar yaptıysa göremiyoruz.

Sosa yine çok klas atmış. Diğer uzaktan iyi şut vuranlardan farklı olarak -tutup tutmamasından bağımsız olarak söylüyorum- kaleciye falan da bakarak doğrudan bir noktayı seçerek -bölge bile değil noktayı hedefliyor- oraya atıyor...

bana göre çok yararlı bir maç oldu.böylece şampiyon olduk diye bazı oyunculara duygusal yaklaşan insanlar da bence gerçekleri görmüştür artık.zaten gomez in söylemek istediği tam da buydu.

şenol hoca da gomez in söylediklerini başka türlü gözümüze soktu.inşallah gereken dersler alınmıştır bu maçta özellikle teknik kadro ve yönetim tarafından..

bir de maç puanlamasında cenk yerine gomez yazılmış.

sadrazam dedi ki...

Bir önceki post da Gomez in bahsettiği olaydan devam edersek; birileri gitmeden, birileri gelmiyecen.Demba ba gitmeseydi Gomez gelmeyecekti.
En başta Necip olmak üzere Serdar,Alexis,İsmail,Pekdemek, Tosiç, Miloseviç, Pedro kadroya gidebilecekleri, fotoğraf futbol oynayabilecekleri yerlere gönderilmelidir.Veli ye teşekkür edilebilir. Bu oyuncular gönderilmeden yerlerine alternatif üretmeniz mümkün değil. Çok basit, bu oyunculardan hangisi klübede iken sizlere ümit veriyor?
Elbette Necip, İsmail, pekdemek Beşiktaş ın çocuğu kontenjanından devam edecekler.Zaten bu oyuncuların maaşını ödeyecek klüp bulmamız mümkün değil.Pekdemek e geçen sezon o sözleşmeyi öneren adam, stadı yapan adam.Hangi gerekçeyle bu adam bu paraları kazanıyor kim açıklayabilir bana. Tosiç, alexis bile bu takıma zaman zaman katkı sağlamıştır ama pekdemek ve Serdar ı kim nasıl açıklayabilir?
Bir kjaer bulmak o kadar zor mu?

kokocambo dedi ki...

konyaspor, ne yazık ki boyko'nun beşiktaş kariyerinin kabusu oldu ancak dün akşamki maçta iki golde de yapacağı bir şey yoktu. iki golde de, savunmaya yakın oynaması gereken necip'in hatası vardı. bu maçta da, özel olarak kimseyi ele almaya gerek yok ama boyko'ya gerçekten üzüldüm. ayağıyla oynama becerisi tolga'dan daha kuvvetli ve daha isabetli ancak istatistiklerde tolga'yla aşağı yukarı aynı görünecektir çünkü cenk ve biraz sosa dışında doğru düzgün kafa topuna çıkan olmadı. sosa'nın golü muazzamdı, gerçekten de işaretlediği noktaya öylesine güzel bıraktı. boyko, gidecek gibi duruyor. menajeri'nin, eski everton menajeriyle fotoğrafı düşmüştü malum. satmış olabiliriz. ama onun yerine geleceği söylenen kalecinin (fabricio), kağıt üzerinde (boy, sakatlık, kariyer) boyko'dan üstün olduğunu söyleyebilmek de mümkün değil.

sadrazam, üstte yazmış zaten listeyi ancak benim eklemek istediğim şey şu; şu aşamada kulübün genç yabancı alıp parlatabileceğine inanmıyorum. en başta oyuncular ve kulübün hedef-beklentilerinin örtüşmediği kanaatindeyim. mevcut transfer politikamızı (olmuş yabancı - yüksek potansiyel ve daha çok alman tedrisatlı türk oyuncu) kısa vadede sürdürmeliyiz. başta gelecek yıl gelmesini beklediğimiz şampiyonluklar ve eş zamanlı olarak stadın getireceği mali pozitif ivmeyle orta ve uzun vadede ancak bu iş yapılabilir. başkan altyapı oyuncuları için ara takım falan demiş de, tutmaz o iş. bizim lige yeni çıkan ekipler geldikleri gibi yabancılara ve ıskartaya çıkmış yerlilere parayı gömer. avrupa'da lige yeni çıkan takımlara genç oyuncu kiralar durum değerlendirirsin ancak bizde olmaz o. daha önce ifade etmiştim, her mevkinin oyuncuları içerisindeki son oyuncu altyapıdan olmalı. olursa zaten rotasyon içerisinde yer bulur ve başta kupa olmak üzere, bir sakatlık olursa belki lig maçında bile şans bulabilir. biliç'e rağmen, atınç da böyle bulmuştu zaten. doğrusu da budur bana göre.

ayrıca başkan, scout ekibini yeni dönemde genişleticez ve geliştiricez demişti. kendisi burayı okumuyor tabii ki ama siz okuyorsunuz. o yüzden, sevilla'nın bu işi nasıl yaptığını, nasıl "şirket" gibi çalıştığını ve kafa patlattığını kendi sportif direktöründen okuyun isterim, gerçekten saygı duyulası:

https://www.theguardian.com/football/2016/may/17/sevilla-monchi-liverpool-europa-league-final

Unknown dedi ki...

@kokocambo

paylaştığın yazıdaki özellikle takip ettikleri her ligin en iyi 11'i ve bunları belirli özelliklerle birlikte süzgeçten geçirip alternatifli bir liste oluşturma kısmı hoşuma gitti.

cochise dedi ki...

Böyle bir kutlama başka bir yerde görülmüş müdür? Boğazı kapatmışız resmen :) Şu görüntünün üstüne ne sosa ne de gomez gitmek ister gibi gleiyor bana :))

beagle dedi ki...

Vallahi taraftar sözünü tutmuş oldu. "İstersen donatalım dört bir yanı bayraklarla" taahhütü boğazı da içeriyormuş. Büyüklüğün tescili oldu bu şov. Demirörenden utandığından sokağa çıkamayan ne çokmuşuz.

Şu düşündükçe mide ekşimesi yapan 2009 şampiyonluğunun anılarını da şununla silecez ya nihayet, tarifsiz güzel bir şey bu.

cochise dedi ki...

çok sevilesi çocuklar bunlar ya; içeride Holosko, Ersan, Motta falan eskilere de tezahürat yaptılar. Kutlamanın 'lead man'i de İsmail. Bu çocuk kesin kalıcı. Neyse şu şampiyonluk mutluluğuyla İsmail bile gözüme iyi görünüyor :)

Diğer yabancılar biraz arka planda ama Atiba goygoyda da yerini almış, çalışkanlığını burada da gösteriyor. Bi de Tosiç sevmiş goygoy işini.

planck dedi ki...

şu foto efsane olmuş, arka plan CL introsu gibi resmen. https://pbs.twimg.com/media/Ci1rAh4WgAANly9.jpg:large

gomez kaydığı görülmesin diye gözlükle çıkmış bence :D
https://twitter.com/HaberKartali/status/733358334322049024

Valla mis gibi başlayan kutlamaların bütün gazı nasıl kaçırılır dersi verdiler helâl olsun emeği geçenlere. Ne kadar saçmasapan şarkıcı varsa çıktı be. Simge, Feridun Düzağaç, Tosic'in eşi yeter işte. Hadi Kutsi de olsun.

BJK4EVER dedi ki...

Stada girene kadar hersey guzeldi de, sonrasi harbiden izdirap yahu.
Bando takimi harbiden gereksizdi. Belki mini bir konser olabilir, ama oraya gelen taraftarlar eglenip sarki soylemek istiyor, bando takimiyla olmadi elbette. Bando takimi muzigi kesip stat speakerlerinden ses gelse seyirci cosardi.

Amator branslarda kupa kazandirmis sporcularin da anonsu cok cok kisa oldu. Onlar da bir podyuma cagrilip onore edilse cok daha guzel olurdu (mesela konser suresinden kisilip).

Konserler sacma sapandi. Zaten konserle sampiyonluk kutlamasi ile konser ne alaka cozemedim. Oraya gelen insanlarin tek ortak noktasi Besiktas. Orada Orhan Gencebay dinleyen adam da var, Beyonce dinleyen kiz da var. Onlarin orta sekilde sarkilarda cosmasi beklenemez, hele ki abuk subuk popculari cikartirsan. Kutsi ne anasini satayim. Madem ki konser verdireceksin kiy paraya adam gibi bir sanatci cikar, mesela Mustafa Sandal veya Hakan Peker (Hakan Peker ciksa costururdu).

Su konser sacmaligi yerine animator ciksa ve speaker'leri kullanip seyircileri cossa cok daha guzel ortam olurdu (basketbol maclarinda gordugumuz gibi).

Onun disinda kupa toreni sirasinda tercuman'in arkadan bazi futbolculari arkadan pispislayip acele ettirmesi hos goruntu degildi. Adamlar o kupa icin 1 sezon it gibi calisti. Birak da sahneye adam gibi 5 dakika cikiversin ve rahat rahat kupayla fotografini cektirsin. Frei ve Tolgay daha adam gibi cikamadan ittirdiler adamlari resmen.

Podyumun cikisin dibine kurulmasi da gereksiz olmus. Sahanin ortasina gelse oyuncular ve adam gibi bir anonsla onore edilseler daha iyi bir ortam olurdu.

Sanki ucuz olsun diye harbiden oldu bittiye getirildi. Yazik.
Lig TV'nin pustlugu da ayri konu tabii, onlar ayri etti icine.

cochise dedi ki...

Biraz şampiyonluk organizasyonu acemiliği, biraz aceleye gelme hali yeterince iyi bir şov olmasını engelledi. Ama şarkıcıların çok ama çok uzun süre sahnede kalması (o ara artık kanal değiştirdim baydı zira) dışında çok keyif aldım. Seneye bu acemilikler de giderilmiş olacağı için çok daha güzel bir şampiyonluk kutlaması yaşayacağız...

beagle dedi ki...

Kaçmasın keyfiniz. Bogazdaki havamiz yeter herkese :)

beagle dedi ki...

Kaçmasın keyfiniz. Bogazdaki havamiz yeter herkese :)

beagle dedi ki...

Kaçmasın keyfiniz. Bogazdaki havamiz yeter herkese :)

planck dedi ki...

kupa töreni acemilik oldu, konserler de başkanın hevesinden oldu tahminen. ama yine de 10 yıllık kutlama yaptık resmen :) ama fenerin kutlamasını geçemeyiz o ayrı, çıtayı çok başka yere koydular : https://twitter.com/Hamzanegger/status/733311314941120512

planck dedi ki...

bu arada zeminde 3d olaylar falan olacak deniyordu noldu o iş olmadı araya kaynadı herhalde?

Armagan dedi ki...

https://twitter.com/Hamzanegger/status/733311314941120512 Transfer için yavaştan ısınalım.

Uefa'yla sözleşmede yıllık bazda transfer harcamalarına bakalacağını gördüm, acaba geçen seneki artı değer yansımayacak mı bu sezona.Yani sıfırlanmış mı oldu yine,birisi aydınlatırsa sevinirim.

Emre Toraman dedi ki...

Şöyle bir yer buldum, eğlendim baya:

http://goo.gl/hkNpAX

cochise dedi ki...

@emre

eren'i de koymuşsun başa, tamam ikna oldum :) defansif verileri İso'yla benzer olsa da ofans kısmı baya baya üstün. En azından yedeğimiz olsa iyi olurmuş. Ama dünkü görüntüye göre İsmail pek bırakılacak gibi değil.

can dedi ki...

@ planck

Hatirlatma icin tesekkurler! Gercekten sahane bir klip ve asilmasi imkansiz bir cita. Gerci bugun Quaresma kupayi kimseyle paylasmayip, sonra da alip kacmaya kalktiginda diger futbolcularla itis kakis yasayinca bir an korktum butun sampiyonlugu golgede birakacak bir sahne geliyor diye.

@ Emre Toraman

Su ana kadar gordugum en sahane istatistik sitesini paylastigin icin cok sagol. Insan bayilana kadar inceleyebilir. Bakarken cok aydinlatici bir perspektif ediniyor insan. Mesela ogrendigime veya bilmeme ragmen gozumun onunde grafik olarak gorunce sasirdigim bazi bilgiler:

1- Besiktas ligin en az faul yapip, en cok faul yapilan takimi

2- Bu sene kart gorme bakimindan ligin en disiplinli takimi olmusuz. Quaresma'nin kartlari olmasa saka gibi az kart gormus olacakmisiz. Tabii bunda defansif orta sahamizin sifir kartla oynamasinin rolu olsa gerek. Gecen senelerden sonra bir bahar esintisi.

3- Orta yapabilen cok az adam barindiran bir takim olarak duran top organizasyonlarindan en cok gol kazanan takimlardan olmamiz inanilmaz. Sosa'nin direk sutlari disinda bunda en buyuk rol belli ki organizasyon. Cunku ligin en iyi ortacilarini ve kafacilarini barindiran Fener'in frikik ortalarindan attigi gol acayip az.

4- Fener iyi biz kotu defans yapiyoruz zannediyordum. Ama defansif istatistiklerimiz tepeye oynayan takimlar arasinda acik ara en iyisi. Daha da ilginci gol pozisyonu vermemize neden olan defans hatalarinda da ligin en iyileri arasindayiz. Gerci az pozisyonla cok gol yemisiz. Bu da kaleci faktoru herhalde.

5- Son olarak topa sahip olma ve basarili pas sayisi ve oraninda ligin cok ustundeyiz. (Gerci GS %82'ye %83'le daha basarili oranda) Ama daha ilginci ligin en kisa pasla oynayan takimiyiz. Tiki takayi santim santim belgelemisler.

Neyse Emre, tekrar tesekkurler. Bu tip siteleri baska bilen varsa, paylassin lutfen.

can dedi ki...

Hayatta calismayi en cok istedigim universiteden aldigim teklifle Besiktas'in sampiyonlugu ayni haftaya denk geldi, ruya gibi bir haftadan kendi adima iki kupayla ciktim. Simdi de futbol geyigi yapmak icin cildiriyorum. Hadi onumuzdeki seneyi planlamaya baslayalim.

turkkant dedi ki...

@esat

Sanırım sıfırlandı. Yönetim akıllılık edip Ersan'ı transfer sezonu bittikten sonra sattı, yani +7 (ya da 8) m. Euro ile başlayacağız sezona. Marcelo'nun opsiyonu 1,2 m. Euro, üzerine stoper, bek düşünüyorlar. Gomez'de de bonservis çıkabilir, çok rahat bir transfer sezonu olmayacak.

Beşiktaş Kjaer-chedjou seviyesi stoper arıyor 5 m. Euro bonservisten aşağı bulmak zor öyle adamı. Elimizdekilerden iyi bekler de free bulmazsan ucuz olmaz.

turkkant dedi ki...

@Can
Tebrik ederim Can :)

planck dedi ki...

@can tebrikler. kaç akademisyen var acaba burda? :) benim de sadece lise üniversite ve doktora mezuniyetleri senelerinde şampiyonluk yaşayabildik son 15 senede. seneye artık 1er yıllık tezsiz masterlara başlıyorum :P

kupayı da aldığımıza göre sezon karnesini bekliyoruz.

Zaitsev dedi ki...

@ turkkant

Transfer sezonu takıma topçu katmak için belirlenen süreçtir. O süreç haricinde topçu satabilirsin başka kıtalara ama o sezon içi sayılır. Ersan'ı 2015-16 içinde sattın parasını kullanamazsın 2016-17de bu mantıkla. Geçen seneden kalan transferdeki artı ve eksiler devam edecektir bu senede benim düşünceme göre. ayrıca UEFA'nın bloke ettiği bir 4-4.5 milyon avro vardı kademeli serbest bırakılacak. oradan da gelen parayla 14-15 milyon avroluk bir bütçemiz olduğunu düşünüyorum transfer için.

CDiS dedi ki...

Transfer için reçete veriyorum, yaklaşın;

Kesin gitmesi gerekenler :

Serdar Kurtuluş : Oynamayınca sorun etmiyor, Akhisar maçında ağlaması takımı çok sevdiğini gösteriyor ancak seviyesinin düşük olduğunu kabul etmek gerekiyor. Oynamayınca sorun etmemesi önemli ama oynayınca sırıtmayacak bir adam gerekiyor bize.

Mustafa Pektemek : Fazla yorum yapmaya gerek yok. Hem yıllık aldığı ücret çok fazla hem de takıma katkısı hiç yok. Geçirdiği ağır sakatlıklardan sonra bir türlü toparlayamadı kendini, takım değişikliği hem kendisi hem de takım için hayırlı olacaktır.

Denys Boyko : Kağıt üzerinde doğru kaleciydi belki ama uyum sağlayamadı, maçlardaki halinden motivasyonunu kaybettiği izlenimi de var. Hala pazarı varken, köreltmeden alınan fiyata yakın bir değere satılabilir.

Alexis Delgado : Hamleli ama tedirgin edici bir stoper. İyi maçları da vardı ama bize defansın lideri olacak bir adam lazım. Maliyeti düşük olduğundan hata değildi alınması ama hedef yükseltecekseniz Alexis doğru isim değil maalesef.


Gönderilse üzülünmeyecek adamlar :

Tolga Zengin : Kaptanlık vasıflarını pek bilmiyoruz, belki de takımı toparlayan adamlardan biri ancak kalecilik vasıfları olarak sürekli geriye gidiyor. Trabzon 'daki halinden, hatta ilk geldiği sezondan bile çok geride. Şampiyonlar Ligi seviyesi için yeterli değil, Türkiye için belki idare eder.

Dusko Tosic : Adamı solbek diye aldık stoperde daha iyi oynadı. Son haftalardaki sağlam duruşunu takdir etmek lazım. Haftalarca yedek kaldıktan sonra kritik maçlarda hazır görünmesi iyi bir profesyonel olduğunu gösterir. Hem solbek hem stoper olması avantaj, ancak rotasyon oyuncusu olmayı kabul ederse kalabilir.

Veli Kavlak : Ruhu, enerjisi hakikaten üst düzeydi. Birazda pas atmayı, şut atmayı öğrendi, sonra sakatlandı. 1,5 yıldır sakat olan bir adamın seneye nasıl olacağını kestirmek zor. Eğer sıkıntısı devam ediyorsa, yolları ayırmak en doğrusu.

İsmail Köybaşı : Tamam, solbek bulmak zor. Tempolu, fizik kalitesini arttırdı, ancak hala ne savunmada ne de hücumda çok fazla güven vermiyor sadece idare ediyor. Yokluktan oynadı bu sene, takım içinde birkaç maç hariç çok sırıtmadı, ama seviye yükselteceğiz dersek, anca iyi bir yedek olur İsmail.

Ricardo Quaresma : Saha içi kazanma isteği, enerjisi, hırsı çok iyi. Hatta sırf bu yüzden hala amatörce hareketler yapıyor ancak son haftalarda tecrübesiyle takımın ayakta kalmasını sağlayanlardan. Gol/asist sayıları fena değil. Ancak kabul edelim ki, 33 yaşında, seneye 34 olacak. Çin pazarına en az 4-5 milyon euro civarı verilirse, satılabilir, kar edilir.

Kalması Gerekenler :

Marcelo
Atiba
Sosa
Oğuzhan
Gökhan Töre
Beck
Necip
Cenk Tosun
Olcay Şahan
Kerim Frei
Rhodolpho

Mutlaka Kalması Gereken :

Mario Gomez

Alınması Gereken Mevkiler :

Mutlaka bir kaleci, isim vereyim : Sirigu, Ospina
Mutlaka bir sağ bek, isim vereyim : Gökhan Gönül
Mutlaka bir sol bek, isim veremiyorum :)
Mutlaka bir stoper, belki 2 stoper
Mutlaka bir orta saha göbek, Atiba yerine/alternatifi, ama daha sert bir adam, şampiyonlar ligi içini isim vereyim : Obi Mikel.
Olursa bir 3. forvet. Ömer Şişmanoğlu olur mu olmaz mı tartışılır..

yilmaz dedi ki...

şampiyon da olduk, kupayı da aldık. Şimdi zor bir 3 ay bekliyor bizi. Beşiktaş'sız olmuyor aga :)

Neyse Ben bir önceki postta da aynı yorumu yaptım. ŞL'de başarı olarak kendimize ikinci turu koyduysak -kuranın insafına göre- bu hedef için yeteri kadar iyi bir kadro oluşturacak mali gücümüz olduğuna inanmıyorum. Ama birinci torbadan leichester-cska ikinci torbadan porto-basel, üçüncü torbadan da kiev ajax gelirse mevcut kadromuz ile bile turu geçmek hayal olmaz. Yukarıdaki takımlar aslında Avrupa Ligi seviyesinde. Biz geçen seneyi hariç tutarsak Avrupa liginin gruplarında hep başarılı olduk.

Belki çok hoş gelmeyecek bu söylemlerim ama ben şl'yi ikinci planda düşünüp bu sene de şampiyonluk kazanmanın daha önemli olduğunu düşünüyorum. Yani transferleri şampiyonlar liginde tura atlamaya yönelik değil, ligi tekrar kazanıp seneye de şl'ye katılacak şekilde planlamalıyız. Örnek olarak, 5-6m€ verip kjaer ayarında güvenli bir stoper yerine, defans hattına derinlik sağlayacak 2-3 oyuncu almak gibi (bekler de dahil). Yeni sezonu da şampiyon olarak tamamlarsak artık avrupa hayalinin peşinden koşmak için yeterli gelirimiz olur, galiba uefa da bir sonraki sezon tepemizde dikelmekten vazgeçecek.

Armagan dedi ki...

Yanlış tweet paylaşmışım, doğrusu https://twitter.com/futbolverileri/status/733306371609919488

Açıkçası ben Frei'ın gönderilme ihtimalini düşünüyorum.Gerekirse daha fazla süre alacağı bir takıma kiralık olarak gönderilip yerine 1 sezonluk Aras denenebilir.Töre hem yazdaki turnuvada hem de şlde parlatılabilir. Q17 bir sezon daha iş yapacaktır.

Kısa vadede 3 dileğim var: Marcelo alınsın- Serdar'a teşekkür edilip gönderilsin(Gomez'in isteğiyle uyumlu olarak)- Pektemek üstüne para verilerek gönderilsin (biraz fantezi biliyorum ama 3 yıl daha kalmasından iyidir, geçen sene Guidetti'nin kaçmasında bir etken de kendisinin kadroda bulduğu garanti konumdu belki de)

Boyko'dan umutluyum hala, 1 yıllığına kiralamak mantıklı duruyor. Tosic yine hem 2.stoper, hem de 3. sol bek olarak kalabilir 1 yıl daha.

Madem transfer başladı:) Andreja zivkovic Partizan li 20 yaşında tam bir kanat forvet bence çok faydalı olabilir.merak eden arastirip izlesin frei la falan uğraşmaya degmez.

Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

fenere de finansal fair play ile ilgili düzenlemeler şart koşulmuş; UEFA A Listesine dahil edilebilecek yeni oyuncu transferlerinde belirli bir sınırlandırmayı yani sezon bazında net transfer gelirlerinin (transfer gelirleri-transfer harcamaları) pozitif olması şartını kabul etmişler. Kısaca;
1- oyuncu satmadan oyuncu transfer edemeyecekler. sattığı oyuncuların ederi kadar transfer yapabilirler.
2- gelecek yıl en fazla 20 milyon euro zarar gösterebilecekler. ellerindeki nani, diego ve van persie gibi yüksek kontratlı adamları sallamadan yani maaş bütçesinde bir boşluk oluşturmadan yeni isimleri kadrolarına katmaları zor.
3- kadrolarında tıpkı bizim gibi en fazla 22 oyuncu bulundurabilecekler.

içeride işler biraz daha dengelendi..

Unknown dedi ki...

özetle başarısız kadrosunu revize edebilmek için fener de "FEDA" demek zorunda kalacak..

cochise dedi ki...

@emir mfc
AMBARGO'muz geliyor fikrim daha da kuvvetlendi :))

Beter olsunlar ...

Fener'in şartlara baktım şimdi, bizden daha hafif ama öyle langır lungur harcama yapamazlar. En son dönem zararları 80 milyondu, bu sene ne çıkacak kimbilir. Güzel güzel.

Unknown dedi ki...

@cochise

:) nihayet ya, daha beter olmalarını diliyorum ancak aziz içeride ne yapar ne eder durumu döndürür gibi geliyor. (bkz. kulüplerin borçlarının aktifbank aracılığı ile yeniden yapılandırılması).

zaten uefa'nın bir gün fener'e saplayacağı belliydi, ancak mesela sözleşmesinin son senesindeki sow'un 20 milyona araplara transfer olması gibi absürt olaylar öteden beri bu anlaşmanın gecikmesine sebep oluyordu. yukarıda da dediğim gibi devletin kulüplerin borçlarına el koyması an meselesi artık, ligtv'yi araplara vermeden önce yeni bir yayın anlaşması ile kulüplerin mevcut anlaşmalarının üzerinde bir para almasını ve alacakları yeni farkın da aktifbank ile borç yapılandırılmasında kullanılması gibi olaylar önümüzdeki günlerde olabilir.

işin güzel tarafı, her ne kadar eski günlerinin çok çok uzağında olsa da, trabzonspor da bugün benzer bir anlaşma imzaladı. zaten ekici, okay, cavanda gibi birkaç oyuncu dışında çöp olan kadrosunda büyük değişiklikler yapmaları artık neredeyse imkansız oldu.. gs'nin de durumu malum.

FFP incelemesine ilk tabi tutulduğumuz zaman hepimiz uefa'ya sövüyorduk ancak gelinen noktada uefa'ya yatıp kalkıp dua etmeliyiz. Bugün olduğumuz yere esasında zorunluluktan geldik. Bundan sonra UEFA kriterlerini yakalamak konusunda eğitimli yönetimimiz, başarılı teknik direktörümüz ve takımımız ile yeni sezona da 1-0 önde başlayacağız.

Gomez'i kadroda tutar ve söylediği gibi daha dirençli defans hattına sahip bir takım kurabilirsek daha güzel günlerde bizi bekliyor. Bu arada, Gomez röportajından benim de anladığım şu; Liverpool gibi sikimsonik bir takımdan yeniden 8 yememek için daha yüksek profilli defans oyuncularını (bakmayınız lamine diatta, alexis delgado) alıp, şampiyonlar liginde averaj takımı değil, en azından yarışmacı bir takım olabilmeliyiz.

ozan dedi ki...

@talipyesiltepe

Zivkovici bize yar etmezler.


Transfere de gelirsek. Gomez kalir diye var sayiyorum.

Quaresmayi 5e Cine satalim.
Gokhan Toreyi 12-15 Bilice satalim.

15 mil zaten var arti 17-20 etti 32-35 mil.

7 Gomeze gomelim.

Podolski ayarinda kanat forvet alalim , Viscayi zorliyalim anlasmadiysa Sevillayla. 5 de kanat forvete gitsin.

Boykoyu satip 1-2 ustune koyup saglam bir kaleci alalim. Hamburglu Adler misal. Oda olmadi Mandanda bostaymis.

Alexisi yolliyalim, ustune 3-4 koyalim saglam bitane stoper alalim.

Bosa cikan Cacareside alalim.

Transfer-rhodolfo-cacares-tosic bide altyapidan bir stoper bulalim orda 5li olusturmus oluruz.

Belki Atinci kiralariz, hocalari degiscek bu sezon belki kiralik gitmesine ok verir.

Sagbek alalim. Herkes Gokhan Gonul diyor bence yaslandi 20-25 mac zor cikariyor bir sezonda. Sacma sapan garanti ucret vericeksek ben istemem ama maci basi yuksek garanti ucret standard cekilde olursa oda olur.

Sol beke birini bulsunlar. Uygunsa maliyet Osmanlidan Pintoyu 3-4e aliriz. Hic olmadi ikna etsinler Evrayi getirsinler Ismaile biseyler ogretmis olur.

Atibayi yedekliyecek az biraz genci biraz daha sertini bulalim.4-5e fransadan bulurlar.


Butceyi yormadan transferi kapatmis oluruz. Savunma ve kale guclenir, Atibaya alternatif olur ve Quaresma-Olcay tartismasi da sonlanmis olur.

yilmaz dedi ki...

kupayı da fener alırsa gs 2 sene gidemez avrupaya. Bu durumda AMBARGO ihtimali iyice kuvvetleniyor. Inter ve milan çuvallayınca JUVE'nin ambargosu gibi. Ama birinci şart bizim saçmalamamamız.

2003 şampiyonluğu sonrası takımı hiç gençleştiremedik, sonrası malum olaylar yüzünden sert bir düşüş yaşadık. İğneyi Papilla'ya batırsak da çuvadız'ı kendimize batıramadık. Bu ilk tarihi fırsatı teptik.

2009'da yılların kötü yönetiminden sonra elimize talihimizi çevirmek için bir şans geldi. Onu da Tabatalara, Nihatlara harcayarak erittik.

Şimdi bu iki senenin kadrosundan daha ışık veren bir kadro var elimizde. Bu renklilerin topallamasını iyi değerlendirmek ve kafalarına kafalarına vurmamız lazım.

Umutluyum ben...

Unknown dedi ki...

Bu arada aşağıdaki linkte duruma dair genel bir tablo var, yapılan tüm anlaşmalar güzelce özetlenmiş;

https://twitter.com/is_xs/status/733722939099652098?s=09

Zaitsev dedi ki...

Benim bildiğim Çinde yabancı kontenjanı kalmadı ağalar. Çine topçu satma fikrini unutun..

BJK4EVER dedi ki...

Abi millette de ne Quaresma nefreti varmis yahu, gonderemediniz gitti.
Cin pazarini o kadar abartmayin. Adamlarda para var, ama kek degiller. Para enjeksiyonu olunca costular, ama onlarin da yabanci sinirlamasi var. Bu saatten sonra transferleri dikkatlice yaparlar. Quaresma'yi falan isteyeceklerini zannetmem. Van Persie ve Nani'yi 25 milyona Cin'e satariz vs diye hayal kuran mal Fenerlilere de ayrica guluyorum.
CL seviyesinde birseyler gostermis, tecrubeye sahip 2-3 oyuncumuzdan biri Quaresma. Adamin bu sene gosterdigi hirs ve degisim ortada; seneye bunu CL seviyesinde de kanitlamak isteyecektir, ki Avrupa maclarimizda hep ekstra bir hirs ve performansla oynamistir. Ve unutmayalim ki CL seviyesinde defanslar her yerdekinden sert ve kaliteli. Orada pas oyunu, Olcay falan sokmez. Defanslarin oyun zekasi arttikca Olcay gibi oyuncularin verimi duser, ki Olcay'in Avrupa kupalarindaki performansi ortada, yerlerde surunuyor. Seneye CL'de Quaresma ve Tore'ye cok cok ihtiyac duyacagiz. O yuzden Quaresma kalmali.

Ismail bana gore makul bir anlasmayla yedek solbek olarak kalabilir. Tosic ve Tolgay mutlaka kalmali, tartismasi olmaz (Tolgay saglam bir hazirlik kampindan sonra canavar gibi donecek bence, ki mevcut takima da uyan tipte bir oyuncu).

Tolga bana kalirsa gitmeli, ama kalacak gibi duruyor maalesef. Serdar ve Alexis'in misyonlari tamamlanmistir. Pektemek de gitmeli, ama bu maasla zor; kalirsa da yapacak birsey yok, Omer bir sene daha kiralanir (daha alcak profilli surekli oynayacagi bir takima gitmesi daha iyi olur). Veli iyi bir teklif gelirse satilabilir, ama o teklifin gelecegini sanmam; seneye rotasyonda daha fazla gorebiliriz.

Keza Tore veya herhangi baska bir oyuncumuza bizi tatmin edecek bir teklif gelecegini de sanmiyorum. Aras takima katilacaksa Frei'in kiralik gitmesi mantikli olur, surekli oynamaya ihtiyaci var su yasta ve bizde bu zor gozukuyor. Boyko'ya 1. kaleci olarak sans verilmesinden yanayim, ama asi tutmadiysa ve S.Gunes sicak bakmiyorsa satilip/kiralanip yerine kaliteli bir 1. kaleci gelmesi en mantiklisi.

Gomez konusunda ben o kadar negatif degilim acikcasi. Sogukkanliligi, firsatciligi tartisilmaz, ama harbiden cok agir ve teknigi zayif. Su son Osmanli macinda ilk yarida bombos giderken ve sag tarafta Quaresma beklerken pas atmayip eveledi geveledi ve kaptirdi. Onu baska bir oyuncu yapsa yemisti kufuru, ama Gomez olunca gormezden geliniyor. Ki Allah'i var, her eksikligi dillendirildiginde cikip golunu atip cevap veriyor, ama ben biraz notr'um bu konuda. Falcao olsa bence o da o kadar gol atardi bu takimda. Gomez yerine daha az gol atacak, ama takimla daha iyi futbol oynayacak Dzeko gibi bir oyuncu gelirse cok geriye gider miyiz bilmiyorum. Ben bu konuda emin degilim. Gomez'in kattigi winner'liligi da takim olarak bu sene kazandik bence.
Bu arada bunlara ragmen ben Gomez'in gitmeyecegini dusunuyorum. Fiorentina satarsa zaten bonservis parasinin yarisi bizim olacak. Biz 4 milyon euro bonservis teklif edersek (anormal degil) adamlarin kar yapmasi icin 8 milyon euro'dan fazla bir teklif alinmasi lazim. Ben acikcasi hicbir A veya B klasmanindaki takimin Gomez'i 1. veya 2. forvet olarak alacagini zannetmem (hele 7-8 gibi rakamlara) Turkiye liginde iyi oynadi diye, bence o tren Gomez icin kacti. Ha, bence Arsenal, Liverpool gibi takimlarda banko oynar, ama onlar daha cok genc, diri oyunculara bakiyorlar. Bu tur takimlar cikip Gomez'e 10 milyon euro odemez bence. Wolfsburg, Schalke gibi takimlar belki oder, ama onlarin CL kozu yok. Leverkusen de 18 milyon euro'ya Volland'i aldi. Ayrica Fiorentina'da kalacagini zannetmem; isterlerse bile Gomez istemiyor ve adami zorla tutacaklarini zannetmiyorum. Ben oyle veya boyle bizim 4-5 milyon euro gibi bir paraya adami alacagimizi dusunuyorum, ama olmazsa da baska bir top class forvet yerini doldurur (Dzeko, Falcao yeterli olur bile).

BJK4EVER dedi ki...

Priority'e gore benim transfer siralamam (yukaridaki oyuncular disinda oyuncunun gitmeyecegini var sayarsak):

Solbek
Kaleci (Boyko giderse)
Forvet veya Gomez
1. stoper
Sagbek
2. stoper
Onlibero
Kanat forvet

Bence ilk 5 transfer sart, digerleri ekstra olur. Transfermarkt'tan buldugum bonservissiz oyuncular:

Mandanda
Karcemarskas
Victor Valdes
Allison

Nicolas N'Koulou
Martin Caceres
Daniel Agger
John Terry
Christoper Samba
Cristian Zapata

Gokhan Gonul
Darijo Srna
Gregory van der Wiel

Patrice Evra
Eliseu
Fabio

Mehmet Topal
Mathieu Flamini
Miguel Veloso

Hatem Ben Arfa (yilin bombasi olur ama cok zor be)
Soufiane Feghouli
Ricardo Alvarez
Andrija Zivkovic
Aleksander Samedov

Soyle bir kadro kursak kimse hayir demez herhalde:

Zydraunas Karcemarskas
Tolga Zengin
Gunay Guvenc

Gokhan Gonul
Andreas Beck
Cristian Zapata
Daniel Agger
Rhodolfo
Marcelo
Dusko Tosic
Eliseu
Ismail Koybasi

Atiba Hutchinson
Mehmet Topal
Veli Kavlak
Necip Uysal
Tolgay Arslan
Oguzhan Ozyakup
Jose Sosa
Aras Ozbiliz
Ricardo Quaresma
Gokhan Tore
Olcay Sahan

Mario Gomez
Cenk Tosun
Omer Sismanoglu

Mehmet Topal luks gibi gelebilir, ama Atiba'yla rotasyonda kullanabilirsek sezonu hic kalite kaybetmeden cok rahat gotururuz. Ki su an Atiba tipinde bir oyuncumuz harbiden yok; diger onliberolarimiz akliyla degil cigeriyle oynuyor. Ki CL'de bazi maclarda Atiba-Topal yapma sansimiz da dogar. Yukarida yazan oyuncularin tamami bonservissiz ve bize maas yukleri mac basilar haric 12 milyon euro'dan fazla olmaz. Boyko ve Pektemek'in gidecegi ve buradan bir para kazanilacagini dusunursek butce olarak da bizi maddi olarak sikintiya sokacak bir tablo olmaz.

BJK4EVER dedi ki...

Bunlari yazip bu kadroyu kurduktan sonra su capsler geldi aklima haykirdim:)

http://www.incicaps.com/c/73hpjdvpf/

http://www.incicaps.com/c/ymzmfe9oa/

http://www.incicaps.com/c/pc8z11dg2/

cochise dedi ki...

Bizim yönetim transferi hemen halletmeyeceği için uzuun uzun transfer konuşacağız bu yaz sanırım :)

En büyük challenge Kerim dışında para edebilecek ama takımın değerini çok düşürmeyecek nitelikte satabileceğimiz (ve iyi para kazanabileceğimiz) bir oyuncu olmaması. (Kerim istisnai yeteneklere sahip, bu tip oyuncuların mutlaka alıcısı vardır.) Töre için daha önceden anlaşma yoksa bu duba haline kimse para vermez. 'Free'ler de eskisi gibi değil; imza parasını çok istiyorlar. O nedenle sadece 3-4 dosdoğru takviyeye kabulüm ben. Neyse önce bi bakalım eldekilerle yeniden sözleşme durumları ne olacak; Boyko gidecek mi?

Gökhan Gönül'ün de yaşlı/çok maç çıkaramıyor diye küçümsenmesini doğru bulmuyorum. Gomez'de olduğu gibi bu derece üst düzey tecrübeli bir oyuncun yapacağı katkı sadece sahada görünenle sınırlı olmaz. Savunma hattını bi tık büyütür. Üstelik Beck gibi yedek kalmayı dert etmeyecek, sahaya çıktığında elinden geleni yapacak, üst düzey maçlar dışında gözün arkada kalmayacağı bir oyuncu olacak yedekte. Tabii gelir-gelmez orası ayrı.

Topal'ın zaten hayranıyım ama kulübüyle anlaşmış gibi konuşuluyor. sadece Atiba yedeklemesi için değil gerektiğinde çok iyi stoper de oynabileceğini düşünmek lazım. Büyük katkısı olurdu. Ama zor gibi..

Emre Toraman dedi ki...

Transfer gelir gider dengesi için "sezon bazında" ifadesi geçiyor. Yaz dönemleri hangi sezona dahil oluyor bilemiyorum ama tahminim sonraki sezondan sayılıyordur. Yani geçen yazdan artan parayı kesin, Ersan'dan gelen parayı da muhtemelen kullanamıyoruz. Öyle 5-6 mevkiye birden üst düzey transfer hayallerine girmemek gerekiyor.

Gomez'den de bonservisi için Fiorentina'nın takınacağı tavıra göre vazgeçmek olası bir ihtimal. Gomez'in talep ettiği iddialı kadro oluşacaksa bile, halen ince eleyip sık dokumamız gereken bu ekonomik durumla ha diye oluşmayacaktır. Hem bonservis sahibi kulüplerin, hem sözleşmesi biten oyuncuların şu anda istediği ücret transfer sezonunun sonuna doğru aradığını bulamazsa yarıya kadar düşebiliyor, ancak bu süreçte bazı oyuncular da elden kaçmış oluyor.

Ayrıca artık madalya sahibi olmuş oyuncuların ve menajerlerinin de şu anda maaşta iyileştirme talebi için fırsat kolladığını tahmin etmek çok zor değil.

Demem o ki, kaçan fırsatlar, alınamayan oyuncular olmaya devam edecektir. Çok gaza gelmemek gerekiyor.

Ekrem35 dedi ki...

Boğazdaki efsane şampiyonluk kutlaması, stad içinde çocukların koridorda herkesin ismini tek tek söylemeleri (holosko, ersan ve mottayı bile) son olarak da gomez reis'in içmelere doyamayıp muhteşem dansıyla gülümseyip mutlu olduktan sonra yeni sezon kadrosu düşünülmeye başlamış. Ben de ucundan konuya gireyim madem;

Önce fb aldığın cezayla beter olursun inş. Gs kupayı da alamayıp 2 sene sürünürsün inş.

Üst düzey sol bek ve üst düzey stoper almak için her imkanı zorlamak gerekir diye düşünüyorum. Diğer mevkilerin açığı üst düzey transfer olmasa bile sıkıntı yaratmaz bence. Orta sahaya atibayı yedekleyecek özellikle fransadan birilerini bulmalıyız. Fırvet için de gomez kalacak bence. Öyle umuyorum, istiyorum. Transferi konuşmaya erken başladık hele @cochise ın dediği gibi söz konusu bizim yönetim olunca son haftaya son güne kadar bekleriz yine. Konuşacak çok vaktimiz olacak.

Bu blogda yazan, yazmayıp okuyan bütün beşiktaşlı kardeşlerimin şampiyonluğu kutlu olsun. AMBARGO gelecek bundan sonra her sene!

Nejaz dedi ki...

"Now, Besiktas have returned home with a title to celebrate - a nice aligning of the stars in such an important year for the club. Attention must now turn to sustainability, to dominance and to a permanent overhaul of the Fenerbahce-Galatasaray duopoly."

Yazının tamamı için:

https://www.whoscored.com/Articles/9xrgj88ezkonfy_e_lpg8g/Show/Besiktas-Primed-to-Assert-Dominance-Over-Super-Lig

Ekrem35 dedi ki...

Boyko'nun gönderileceği konuşuluyor. Costil'de instagramdan beşiktaş'ı takip ediyor. Nasıl bir kalecidir izleyenimiz var mı?

Zapata-skertel isimleri geçiyor ay hadi
İnş. Diyorum.

Bir de emre mor mevzusu var. Kendisi beşiktaşta oynamak istiyormuş. Hiçbir bilgim yok kendisi hakkında. Danimarka liginden sonra bizim lig epey zorlar gibi ama bakalım.

Kaleci kurtardigi degil, yedigi golden belli olur prensibiyle son 4 lig macinin ozetlerini izledim. Bir kere Rennes defansi o kadar berbat ki, Costil'e insan acimadan edemiyor.

Intibam su: Hatali goller yiyen bir kaleci gibi durmuyor. Dogru yerde duruyor. Ote yandan refleksleri de ust duzey degil. Onunde duzgun bir defans hatti ile mac almaz, mac vermez biri gibi.

planck dedi ki...

mandanda varken costil neden ama?

BJK4EVER dedi ki...

McGregor esigini asmistik zannediyorum ben. Artik Besiktas'in kalesinde mac kurtaracak, V.Demirel ve Muslera capinda kalecilere ihtiyac var. Nasil solbeke, stoper idare edecek adam aramiyorsak kaleye de bu sekil bir kaleci aramamak lazim. Mesela hatali gol yemeyip ortalama bir performans sergilemekse Boyko riskini aliriz daha mantikli. S.Gunes Boyko'ya guvenmiyorsa kaleye kalitesi tartisilmayacak, mac kazandiracak ve 1. kaleciligi tartisilmayacak bir kaleci gelmelik. Ayni sey solbek, sagbek, stoper icin gecerli. Artik idare edecek noktayi astik bence. Transferler az ama oz olmali, kaleci dahil. Bana da Mandanda mantikli geliyor acikcasi.

Ekrem35 dedi ki...

Ben şu an adı geçen kalecilerden hiçbirinin o maç kazandıracak kaleci olduğuna inanmıyorum. Hoş gerçi costil'i izlemedim ama shelby'nin yorumunu baz alarak yazıyorum. Gaziantep kalecisi falan hiç olmayacak bir iş bana göre. İçlerinde en iyi isim mandanda ama o da kötünün iyisi bana göre. Boyko'nun kendisi oynayabileceği kulube gitmek istiyormuş birinci kaleci olarak düşünülmüyor demek ki. Sağ bekten sonra kaleci arama şenliklerimiz de uzun sürecek gibi.

kokocambo dedi ki...

Yalnız, mcgregor'ın son yıllarda adrese teslim top yollayan tek kalecimiz olması da ilginçtir :)

ismi geçenler arasında mandanda en güveniliri. Üst seviyeleri görmüş, istikrarlı, tecrübeli ve lider oyuncu. kalecilik meziyetleri bizim beklentimizi karşılayacaktır diye düşünüyorum. costil de, mandanda ve loris ile, fransa'nın turnuva üçlüsü içerisinde. bir mandanda kadar göze hitap etmiyor tabi, ayrıca videolarda kaleden çıkmaktan çekinmeyen biri gibi gözüküyor ama ayakla oynama ve oyun kurma becerisini göremiyoruz.

karce'ye ben de karşıyım açıkçası. 32-33 yaşında antep gibi asansör bir takımdan göze hoş geliyor diye çizgi kalecisi almak gereksiz. illa ligden kaleci alacaksak, kayserinin devre arasında toulouse'dan aldığı ahamada'yı alalım. daha genç, daha bütün bir kaleci gibi geldi bana.

ozan dedi ki...

Oguzhan boyle devam ederse, hele birde turnuvada gruptan cikarsak falan Oguzhana ciddi teklifler gelir. Oguzhansiz kadro planlari yapilsin bence.

met1903 dedi ki...

umarım asılsız haberdir
http://odatv.com/reza-zarrab-parayi-fikret-orman-uzerinden-mi-akladi-2205161200.html

Unknown dedi ki...

@met1903

yakın ilişki içinde olabilirler, o kısmı doğru olabilir, özellikle başkanın yeni otel projesine izin alabilmek adına hükumete yaklaştığı fazlasıyla belli oluyor ancak para aklama olayında kesin olarak biz yokuz.

fikret orman'ın görev aldığı son 4 yıldaki transfer harcamalarımızı ve kazançlarımız şu şekilde:
2012-1013: 4 milyon euro (alınan oyuncu), 340 bin euro (satılan oyuncu)
2013-2014: 13,95 milyon euro (alış), 1,85 milyon euro (satış)
2014-2015: 14,45 milyon euro (alış), 1,34 milyon euro (satış)
2015-2016: 13,95 milyon euro (alış), 26,90 milyon euro (satış).

Orman yönetiminin geldiği ilk yıl harcadığı para sadece mustafa pektemek'e ödenen paraya eşdeğer. Sonraki yıllarda ise bir anormallik yok, birbirine yakın tutarlarda oyuncu alışları söz konusu, satışta ise son yıl büyük bir artış var. şüphe uyandıracak bir durum yok çünkü, kariyer sezonu yaşayan Ba, potansiyel Atınç ve Avustralya pasaportlu Ersan satıldı. ki hiç biri için ödenen para 16 milyon euro Al-Ahli Sow transfer denklemindeki gibi değil!

Unknown dedi ki...

aynı süreçte trabzonsporun transfer harcamaları ve kazançları şu şekilde:
2012-1013: 8,06 milyon euro (alınan oyuncu), 7,5 milyon euro (satılan oyuncu)
2013-2014: 4,70 milyon euro (alış), 4,87 milyon euro (satış)
2014-2015: 34,57 milyon euro (alış), 12,59 milyon euro (satış)
2015-2016: 13,65 milyon euro (alış), 13,37 milyon euro (satış).

bir sezon dışında alış ve satış tutarlarının oldukça yakın olduğu görülüyor. istisna olan tek sezonda, 2014-2015 sezonunda trabzonda hükumet kanadından İHO'ya finansman sağlandığı konuşuluyordu, ki 35,5 milyon euroluk transfer harcamasını açıklıyordu. fener derbisinde vip tribün biletini 100 liradan ancak satabilen bir kulüp nasıl olur da bu kadar kolay finansman bulur? ya çok yüksek faiz ile kredi aldı ya da dışarıdan para girişi söz konusu oldu. trabzonsporu diğer büyükler ile karıştırmayın, bu sezonun taraftar ortalaması 8000 bile olmayan, oyuncu gelir-gider dengesi belli olan, üstelik diğer büyükler gibi bir ürün pazarlama ağı da bulunmayan bir kulüp bu kadar parayı nereden buldu diye, ülkemizde soruşturma yapılması gerekirken, şike süreci nedeniyle herkes sustu. (toplam 60,98 milyon euro)

diğer rakiplerimizin durumu da ilginç esasında;

fener:
2010-2011: 22,60 milyon euro (alınan oyuncu), 0 euro (satılan oyuncu)
2011-2012: 35,30 milyon euro (alış), 27,50 milyon euro (satış)
2012-1013: 33,90 milyon euro (alış), 4 milyon euro (satış)
2013-2014: 30,25 milyon euro (alış), 5,15 milyon euro (satış)
2014-2015: 0 euro (alış), 5,75 milyon euro (satış)
2015-2016: 41,68 milyon euro (alış), 20,50 milyon euro (satış).

gs:
2010-2011: 29,50 milyon euro (alınan oyuncu), 22,75 milyon euro (satılan oyuncu)
2011-2012: 23,60 milyon euro (alış), 15,28 milyon euro (satış)
2012-1013: 30,05 milyon euro (alış), 3,89 milyon euro (satış)
2013-2014: 41,84 milyon euro (alış), 1,80 milyon euro (satış)
2014-2015: 14,00 milyon euro (alış), 2,39 milyon euro (satış)
2015-2016: 11,04 milyon euro (alış), 21,30 milyon euro (satış).


şu rakamlara rağmen reza Beşiktaş üzerinden kara para akladı diyen zihniyetin içine tükürürüm. fener yaklaşık 90 milyon euro ve gs 100 milyon euro harcamış iken, biz 46,35 milyon euro para harcamışız. adamların yarısı kadar ancak para harcayabilmişiz, diğer alternatifler varken neden böyle bir işlemi bizim üzerimizden yapsın ki? üstelik trabzonspor bile bizden daha fazla para harcayabilmişken bana çok mantıklı gelen bir iddia değil.

kokocambo dedi ki...

Hocam, 1,34 milyonu hangi futbolcu ya da futbolculardan elde ettik? diğerlerini hatırlıyorum ama kafama takıldı orası :D

turkkant dedi ki...

Hocanın TV röportajlarından izlenimlerim şu:

Dönüp dolaşıp konuyu Cenk Tosun’a getiriyor. Oyuncuyu öve öve bitiremedi. Bunun ben sebebinin olduğunu düşünüyorum. Oynamadığı içim trip atan Töre-Tolgay ve Kerim’e mesaj veriyor. Bak, bu adam da yedek kaldı, ama sahaya sürekli karakter koydu, moralini bozmadan sürekli çalıştı, şimdi hakettiği yerde, rol modeliniz o olmalı, diye.

Bu senenin kare ası hakkında pek bir şey söylemezken G. Töre ve Kerim hakkında çok yorum yaptı. İkisinin de eksik yönlerinden çok bahsetti. Kerim’in trip atmadan kendini geliştirmesi gerektiğini söyledi. Çalım atarken sonraki planının olmadığını, ortasını pasını geliştirmesi gerektiğini söyledi. Töre’yi Kerim’in önünde görüyor.

Veli ve M. Pektemek hakkında neredeyse hiç konuşmadı. Buradan ben öncelikli oyuncu olmadıkları mesajını çıkarıyorum.

Orta saha ve forvet yeterli, defansı geliştirmemiz lazım dedi. Marcelo hakkında hem beğeniyorum hem beğenmiyorum dedi. Sanki 1 değil 2 stoper istiyor gibi.

Boyko’yu istemediği çok belli. Devre arası kaleci transferi yanlış dedi. Anlaşılan o ki, Fikret Orman insitiyatifiyle yapılan bir transfer, burada bir görüş ayrılığı olmuş. Hocada sanki ben istemedim, oynatmıyorum tribi de sezdim. Boyko’yu Tolga’nın gerisinde bir kaleci görüyor. Hocan sana bu kadar güvenmiyorsa işin zor. Boyko’nun et mi balık mı anlamadığımızdan yorum yapmak zor. Bana his olarak, Boyko’yu yollayıp Onur’u getirmek gibi içten içe bir planı var gibi geldi.

Tolga’yı Ş. Ligi seviyesi kalecisi dedi. İki yıldır UEFA’dan eliyor, Ş. Ligi’nden de ederse tam olacak herhalde(!) Bu Tolga sevgisi de neymiş be arkadaş, anlamak da güçlük çekiyorum. Bu adam büyü mü yapıyor anlamıyorum. Hocanın bu Tolga takıntısını gereksiz buluyorum.

Aras’ı ben istemedim, dedi. Önde bir oyuncu fazla olacak, bakalım planlama nasıl olacak, dedi. Oyuncunun yetenekli olduğunu düşünüyor, ama sakatlık sonrası durumu soru işareti hoca da. Aras’a yer açmak için eldekilerden birinin gitmesi gerektiğinin farkında.

Lafın bir yerinde, 3. santrafor kanat da oynayabilsin ki daha fazla yararlanabilelim, dedi. M. Pektemek mesajı almıştır umarım.

Hücum repertuarımızı artırmamız lazım, dedi. Göbekten çabuk paslarla delme güzel ama rakipler seneye önlemi artıracaktır, yeni hücum setleri çalışmamış lazım dedi.

Unknown dedi ki...

@kokocambo

Holosko --> Rizespor (kiralık)--> 550 bin Euro
(http://www.milliyet.com.tr/holosko-yu-kap-a-bildirdiler--besiktas-1931385-skorerhaber/)

Erkan Kaş ve Tanju Kayhan (bonservis) --> Karabükspor-->750 bin Euro
(http://www.milliyet.com.tr/tanju-kayhan-ve-erkan-kas---1900230-skorerhaber/)

Günay Güvenç (kiralık)--> Mersin İdman Yurdu--> 100 bin TL (yaklaşık 34-35 bin Euro)
(http://www.hurriyet.com.tr/besiktas-kap-a-da-bildirdi-26960960)


önceki postta kullandığım verilerinde transfermarkt verilerini baz aldım ancak bir çok işleminde KAP bildirimi mevcut olduğu için verileri doğru olarak kabul ediyorum.

Detay:
http://www.transfermarkt.com.tr/besiktas-istanbul/alletransfers/verein/114

can dedi ki...

@ turkkant ve planck

Sagolun arkadaslar. Planck, cok guldurdu sozlerin beni. Tezsiz master :)))

QuaresmA dedi ki...

@ kokocambo

Costil şu an Avrupa'da ayaklarını kullanma açısından ilk 10'a girer, bu açıdan kesinlikle Mandanda'dan daha iyi.

cochise dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Tolga ile sözleşme imzalanacak. Birçoğumuz bunu bekliyorduk sanırım. Kaleci bakılıyor ama umarım Tolga ile rekabete girecek isimlere değil, direkt kaleyi alacak isimlere bakıyorlardır. Şampiyonlar Ligi'ni düşünürsek ismi geçenler arasında tek mantıklısı Mandanda. İyi bir kaleci aldıktan sonra Günay kiralanmalı.

Stoper için Skrtel muazzam olur. (Oyuncu ile prensip anlaşmasına varılmış) Eğer Marcelo'yu da alabilirsek ikisi yan yana nasıl olur, teknik-taktiği daha iyi bilen arkadaşlar yorumlasın lütfen. Serdar Aziz ancak rotasyon için alınmalıdır. Kendisini pek beğenmiyorum ama turnuvada daha iyi görme şansımız olacak. Alexis, Pedro ve Milosevic; bu isimlerin bu takımda yeri yok, daha doğrusu taraftarın defans bölgesi için sabrı yok. Bir tane Şampiyonlar Ligi seviyesinde bir isim(Skrtel), bir de ligi rahat götürebilecek bir stoper(Serdar Aziz) işimizi görür. Yani, iki transfer+Marcelo+Rhodolfo ile fazla şişkinlik olmaz diye düşünüyorum.

Sol bek için Fábio Coentrao önerilmiş sanırım. Bildiğim kadarıyla Coentrao hücumcu bir bek. Ben mevcut oyun sistemimizde beklerimizin hücumcu olmasını doğru bulmuyorum. Atiba-Oğuzhan orta sahası ile oynamaya devam edeceksek, beklerimizden sadece biri hücumcu olursa savunma açısından daha faydalı olur diye düşünüyorum. Bu arada, Gökhan Gönül söylentileri de bayağı ciddiymiş. Kupa maçı sonrası bir kez daha kulübüyle görüşecekmiş, olumsuz geçerse Beşiktaş'a imza atacakmış.

Nuri Şahin'in de adı geçiyor. Acaba Oğuzhan'ın gitme ihtimaline karşı mı düşünülüyor? Nuri'yi çok severim ama gerek var mı bilemedim. Belki de Tolgay'ın ayrılma ihtimaline karşı düşünülüyor. Sonuçta Nuri şu an direkt 11'e yazılabilecek formda değil ve kendini yeniden kanıtlaması gerekiyor. Bu yüzden Oğuzhan arkasına sağlam bir isim arıyor olabilirler. Oğuzhan bir sene daha ikna edilmeli. Avrupa'nın başaltı takımlarına gitmesini istemem. Gerçi Chelsea'nin istediği söyleniyor ama bizimle bir sene daha oynarsa taliplerini arttırma şansı var. Tolgay meselesi bir şekilde çözülmeli. Geçen sene oynadığı zamanlar kendisini hayranlıkla izledim. Yazık etmeyelim bu çocuğa.

Emre Mor Beşiktaş'a gelmeyi çok istiyormuş. Alıp kiralayabiliriz. Son dönemde kendisinin ismi çok zikredilmeye başlandı. Belli ki potansiyelli biri. 19 yaşında çocuğun üçüncü forvet olarak kenarda beklemesine gönlüm razı olmaz.

West Ham, Gökhan Töre'ye -zor ama- 10 Milyon civarı bir teklifle gelirse düşünmeden satalım. Hem Şenol Güneş'in konuşmalarında bahsettiği kanattaki şişkinlik gider, hem de Töre için daha fazla saç baş yolmayız. Hatta Veli ve Töre'yi 10 Milyon'a versek kimsenin itirazı olmaz sanırım. Gol yükünü paylaşacak bir kanat almamız şart.

Beşiktaş muhabiri Fırat Günayer'in verdiği son bilgilere göre konuştum. Kendisini birkaç yıldır takip ediyorum ve bana bildiklerini yazan, kolpa olmayan bir gazeteci gibi geliyor. Size de tavsiye ederim.

cochise dedi ki...

@turkkant
Geçen sene Biliç'i dinlerken şampiyon olduk da haberimiz yok sanıyordum (Batılılarla çalışanlar bilir; sürekli bir "good, very good'lar 'fantastic'ler, havada uçuşur Biliç bana hep o tipleri hatırlatırdı); bu yıl da Şenol Hoca'yı dinlerken şampiyon değil de 3. olduk galiba diyorum. Hep eksiklerden ya da daha iyi olmamız gereken şeylerden bahsediyor. Asla yeterli görmüyor. Biraz da abarttığını düşünüyorum. Ama, umarım bu yaklaşım seneye daha da iyi olmamızı sağlayacak. Kerim ve de özellikle Gökhan'dan beklentisi çok yüksek. Hem övüp hem dövmesi ondan. Onların kendilerini geliştirmeyişlerine belli ki çok kızıyor. Atiba-Oğuzhan-Gomez ile hiç konuşmuyorum demesi -yani işleyen tekere çomak sokmaması-; GS maçının ilk yarısındaki tutukluk ile Tolga'nın kötü ayakları arasındaki ilişkiyi vurgulaması hoşuma gitti. Zaten benim genel izlenimim oyuncularla ilgili çok iyi değerlendirmeleri var. Defanstaki eksikliklerin hangi oyuncunun ne olduğunun, ne olabileceğinin gayet farkında.

@quaresma
bu kalecileri hiç 90 dakika izlemedim ama eğer ayakları o kadar iyiyse bence Costil öne geçer. Çünkü -yine bence- bizim kalecide en büyük ihtiyacımız iyi ayaklar. O kadar uzun zamandır kötü ayaklar var ki kalede iyi ayaklı kalecinin değerini unuttuk.

Coolio dedi ki...

Sezon başında da görüşüm aynıydı. Şenol Hoca kısıtlı bütçe olduğunu biliyor ve transfer için kafasında çok daha öncelikli bölgeler olduğu için bütçenin ona ayrılmasını istiyor. Dolayısıyla kaleyi Tolga ile idare ederim görüşünü benimsiyor (oyunu da genelde karşı kalede oynadığı için). Madem Tolga'ya kaldık o zaman da moralini yüksek tutalımki (kaleci için güvenin çok önemli olduğunu biliyor) verim alalım yaklaşımı ile basına karşı Tolga'ya güvendiğini söyledi hep.
Önüne çok daha iyi bir kaleci sunsanız oynatmam mı diyecek? Hoca kısıtlı bütçeyle en fazla 3 bölgeye adam gibi takviye yapılacağını biliyor ve bu hakkını da diğer bölgelerde kullanmak istiyor. Geçen sezon başında forvet, defans, sağ bek öncelikliydi ve onlar alındı. Bu sene defans, sol bek ve duruma göre forvet öncelikli yine. Kaleye yine bütçe kalmıyor (sağlam bir kaleci için).

Ekrem35 dedi ki...

Al işte pazartesi sabahı fbli onursuzlar "ooo sarraf sizden parayı aklamış" diyerek sinir sistemini altüst etti. Ben o haberi yapanın da bu y...k fblilerin de ta ..... Koyayım ya.

Rakibin onurlusu gururlusu lazım yemin ediyorum. Biz de nasıl bir şans var ki olabilecek en karaktersiz iki ezeli rakip ve bir o kadar şerefsiz medya ile uğraşıyoruz.

Bu ibnelere inat arka arkaya şampiyonluğun gelmesi lazım ki açamasınlar ağızlarını bir daha bu kadar rahat. Alayına isyan ölümüne Beşiktaş ulan!!

Unknown dedi ki...

1. Stoper için ismi geçen Daniel Agger'e o kadar olumlu bakamıyorum. Liverpool'da çok iyiydi ama 30+ yaşta ve iki yıldır Danimarka'da. Bu sene deneyimli oyuncuları olmasına karşın Brondby başarılı olamadı. Agger'de gerekli fizik ve konsantrasyondan uzaklaşmış olabilir.

Skrtel ne kadar Premier Lig için defoları olsa da TSL için güvenilir bir stoper olacaktır. Premier Lig temposunda yıllardır belli bir ortalamayı tutturmuş oyuncu bizim savunmada lider olur. Bence ikinci stoper yerine aynı zamanda ön libero da oynayabilecek Atiba'yı yedekleyecek, stoper/önlibero kullanılabilecek joker bir oyuncu olmalı bu tarifin karşılığı Roman Neustadter.

2. Sol kenar için Moussa Sow tipi oyuncu bakacağımıza direk Moussa Sow'la ilgilensek olmaz mı diye düşünmüyor değilim. Şansımız varsa zorlamalıyız, büyük katkısı olur takıma.

3. Kaleci için benim ilk tercihim özellikle uzun/kısa pas atabilmesi, el/ayak kullanımı, pozisyon alışı, temel kalecilik eğitiminin güçlülüğü gibi nedenlerle FM tabiriyle Sweeper Goalkeeper olabilecek Zieler olur. Bu seneyi kötü geçirmiş olmasına takılmayalım. Takımda Almanca konuşanların bolluğu vs. nedeniyle kolay uyum da sağlar. Daha da üst seviyeleri burda görüp değerini de yükseltebilir.

Adler'i de isterim ama Hamburg'dan ayrılmayacak gibi.

turkkant dedi ki...

Cochise ben de aynı fikirdeyim seninle. Yine de Boyko'ya biraz fazla önyargılı buldum, sonuçta bu hoca yetiştirici hoca. UEFA Avrupa Ligi finali oynamış, Ukrayna Milli bir kaleci çok kötü kaleci olamaz. Ona da Töre, Kerim gibi yaklaşıp ısrar edebilirdi, oyuncuya hiç güven aşılamadı.

Veli, Pektemek ve Boyko sanki kalırlarsa kariyerlerine yazık ederler gibi. Özellikle M. Pektemek böyle giderse top oynamadan kariyerini sonlandıracak, yazık ediyor kendine, ona inanan bir hoca bulup transfer olsun.

M. Wörms'ün yorumlarına katılıyorum aynen. Skrtel bahsi geçenler arasında en ideali gibi. Coentrao olur mu bilmiyorum ama hücumcu savunmacı, güçlü, atletik, pasör bizim seviyemiz için çok üst seviye bek. O bölgede hiçbir defo yaşatmaz. Sakatlıktan çıkmış ama 27 yaşında henüz kiralanabilirse büyük transfer olur.

Benim kaleci adaylarım Zieler ve Ospina. İkisi de bizim takım kültürüne kolay uyum sağlar.

Gökhan Gönül bence olmayacak bir şekilde sonunda Fener'le anlaşır.

Beşiktaş transfer komitesinin de kendi özeleştirisini yapması gerek: geçen sene defansa 3 stoper, 2 bek, 1 kaleci transfer ettik. Şu an yine öncelikli bölgelerimiz stoper, bek, kaleci. Tonla transfer yapacaklarına olmadı 2 net adam alsınlar eldekilerle idare edelim.

beagle dedi ki...

Kaleci için bakmamız gereken "ayak" olayından önce

1. "durduk yere gol yedirir mi?" (Örnekler rüştü, cenk, günay, tolga, hatta cordoba)
2. "baskı yerken yan toplara ortalama üstü çıkar mı?" (çıkamayanlar Runje, Mrmiç, McGregor, Shorumnu)
3. "temel kaleci tekniği var mı? Blokaj, dışarı çelme vb (Hakan, Şener, Fevzi, Gsde eskiden Ahmet Bulut :) vb)

Madde 1, şampiyonluk adayı takımın moralini, hocasını, sezonunu bitirir. Güney/Orta Amerikalı kalecileri istememdeki temel sebeptir.

Madde 2, takımın 85 dakikada kazandığı maçı 5-10 dakika elde tutup, puanı tabelaya yazmasını sağlar. Yapamazsa Barcelona 3'leyen Beşiktaş kadrosunun yan toplarla rezil olduğu 2000-1 sezonu gibi oluruz.

Madde 3, Hakan Arıkan ve 8 başka söze gerek yok

Ayak ve kendi başına maç kurtarabilme ŞL'de zayıf olduğumuz için çok önemli kabul. Ama Ambargo - İstikrarlı Şampiyonluk Dizisi yolunda kalemizde Alman/İtalyan ekolü bir kaleci olmalı.

emruli dedi ki...

Merhaba;

Muhtemelen yakın bir zamanda sezon değerlerdirmesinin yer alacağı bir başlık açılır sitede. Yazarlardan ricam, yorum yazarken sezonla ilgili özeleştirilerini de yapmaları. Bence bu durum, önümüzdeki sezonda (ve hatta transfer doneminde) hepimizi daha akılcı ve sakin olmaya itecek.

Ben, sadece transfer dönemlerinde, Alper Bahadır'ı takip ediyorum.

https://mobile.twitter.com/alperbah?lang=tr

Bildiğim kadarıyla Ahmet Nur Cebi'nin aile dostu. Ozellikle ic transferde (takım içi ve yurtiçi) yazdıkları değerli. Ona göre Gökhan Gönül ile protokol imzalanmış ancak Gökhan'ın vazgeçme hakkı varmış. Ve yine der ki, Bursa başkanı Beşiktaş'a söz vermesine rağmen Serdar Aziz'i Fener'e veriyormuş. Bana pek mantıklı gelmedi ama (Fener'de mantık aramamak lazım) bonservisi 6 milyon euro imiş. Dogruysa yurt dışında Man. City, Chelsea fiyatına benzer bir durum Turkiye'de Fener icin var. Yabancı sınırının neredeyse kalktığı bir ortamda bonservise verilen paralar akıl almaz boyutta.

Bir de FM dışında tanıyan varsa Donis Avdijaj ile ilgili yorumlarinizi alabilir miyim?

Coolio dedi ki...

Gökhan Gönül olayında menejerinin tamamen fiyat arttırmak için bizi kullandığını ve bizimkilerde olursa iyi olur olmazsa da Fener'e maliyet artar mantığıyla bu işe giriştiler bence. Nihai beklentim Gökhan Fener'de kalıcak. Zaten kızmassanız eğer kendisinin abartıldığını düşünüyorum ve fayda maliyet analizine göre iyi bir oyuncu olduğunu düşünmüyorum.

Şenol Güneş'in katıldığı programdan izlenimlerim: Biz burda ne gördüysek oyuncularda aynısını görüyor. En iyi örnek, Kerim, Töre, Ersan.

Bu arada ben hocanın dünyayı, avrupayı pek takip etmediğini (evet yurt dışında çalışmış olmasına rağmen) düşünürdüm ama yanılmışım. Olabildiğince takip ettiğini fark ettim.

turgay dedi ki...

şenol hocaya oyuncu izletecek, sözleşmesi bitecek oyuncu tavsiye edecek, gelişime açık ama sorunları olduğundan gelişme kaydedememiş genç oyuncu bulacak bir tane sportif direktör lazım. yoksa yıllardır gazetelerde adı geçen menajer oyuncularını almaya çalışırız. şuanda yazılan tüm oyuncular 5 senedir en az 3 büyüklere getirilmeye çalışılan oyuncular. yeni isimler duyamıyoruz. vizyonsuz yöneticiler ile yeni isimler bulanamaz. iyi pazarlıkcılar bizimkiler ama vizyonlu olduklarını düşünmüyorum.

Zaitsev dedi ki...

@ emruli ve @ Coolio

Fener'in defans rotasyonu sözleşmesi biten oyuncuları çıkarınca Şener, Kjaer ve Hasan Ali.. 5 transfer lazım en azından. Transfer olayları da sıkıntılı artık. Katarlı birisi Nani ve Van Persie'ye para dökmezse transferde yapamazlar. O yüzden Gökhan'ı bırakacaklarını sanmıyorum. Gökhan, sözleşme önerilirse Fenerbahçe'de kalır. yıllık 2 milyon avro lafı var ki bizde Gomez harici 1.8 üzeri alan kimse yok. o rakamlarda şişirme geliyor. Menajer gazıyla Gökhan o paralara kontrat yeniler Fenerle.

Serdar Aziz'in bize gelmesi zor. Benim görüşüm; daha önce Ozan Tufan transferi zamanı dediğim gibi bize topçu satacak adamı Bursa'da başkan olarak oturtmazlar. Bursa batarsa, kapıya icra gelirse oyuncunun başka talibi filan yoksa ancak o zaman.

Unknown dedi ki...

Pektemek için aklıma gelen tek olasılık Başakşehir’de oynama olasılığı hatta o takımda saygı gördüğü eski günlerine de geri dönüş yapabilir. Abdullah Avcı her zaman Pektemeği sevmiş ve oyuncuya ilgi duymuştur. Henüz satmadılarsa Edin Visca transferinde bir opsiyon olarak sunulabilir. Bonservisinin tamamı veya bir kısmı bu transfer için kullanılabilir (+gerekirse Pedro veya Miloseviç'ten birinin bonservisi de yanında eşantiyon olabilir) veya Pektemek Başakşehir'e bonservisi ile verilir, karşılığında Visca 1 yıllığına satın alma opsiyonuyla Başakşehir'den kiralanabilir. Oyuncu bizde başarılı olursa belli bir bonservis karşılığında satın alma opsiyonumuz da olabilir, başarısız olursa da boşuna kontrat yapmadığımız gibi Pektemek'ten de kurtulmuş oluruz. Bence denemekte fayda var, zira Mustafa’dan bize artık hayır gelmez.

Bizim ligimizden geçtiğimiz yıl aklımda kalan oyunculardan kendimce bir liste yaptım;
Koray Altınay (Rizespor) 24 yaşında, alamancı, SERBEST
Eren Albayrak(Rizespor) 25 yaşında, SERBEST
Engin Bekdemir (Eskişehir) 24 yaşında, SERBEST
Emre Güral (Eskişehir), SERBEST
Oğulcan Çağlayan (Kayserispor’da kiralık(Erciyes spor)) 20 yaşında,
Okay Yokuşlu (Trabzonspor) 22 yaşında,
Orkan Çınar (Gaziantepspor) 20 yaşında, alamancı,
Yusuf Erdoğan (Trabzonspor) 23 yaşında, trabzonlu kontenjanı :)
Serdar Aziz (Bursaspor) 25 yaşında,
Ahmet Çalık (Gençlerbirliği) 22 yaşında,
Badou Ndiaye (Osmanlıspor) 25 yaşında,
Ali Ahamada (Kayserispor) 24 yaşında,

Malum önceliğimiz bonservisi olmayan oyuncular olmak zorunda, bonservisi olmayan ancak belli bir yeteneği olan oyuncuları toplamaya devam etmek zorundayız. Tabi 22 oyuncu kısıtımız var onu da göz önünde bulundurmak zorundayız. Kaleci için tabi ki olabilecek en iyisi olsun, Costil, Mandanda veya bir başkası ama oynadığımız maçta Ahamada’yı da çok beğenmiştim, ayakları son derece düzgündü ve o gün kalede başka bir kaleci olsaydı çok daha farklı bir skorda alabilirdik. Yeter mi yetmez mi bilemiyorum tabi.
Boyko olayında ise hocanın oynatmamakta haklı olduğunu düşünüyorum, adam kalecilikten gelme, bırakın da kalecinin performans ve potansiyelini bizden daha iyi değerlendirsin. Sonuçta 20 yıl kalecilik yapmış bir adamın kaleci ile 3 – 5 antrenman yapmasının yeterli olacağını düşünüyorum. Henüz pazarı varken değerlendirmemiz lazım, en azından aldığımız fiyata satalım bize yeter.
Diğer liglerden düşen takımlarda alabileceğimiz veya kiralayabileceğimiz oyuncular bulabiliriz. Misal Frankfurt bugün Playout finali oynayacak kaybederse kadrosunda aklını çelebileceğimiz Kaan Ayhan, Carlos Zambrano gibi adamları var. Fazla iyimser bir düşünce ama yine düşmekten yırtan ve gelecek sezon amaçsız olacak Werder Bremen'den örneğin özellikle şampiyonlar ligi pazarı ve Mario Gomez örneği sunularak Vestergaard’ın kiralanması denenebilir. Yine premier ligden düşen aston villa ve newcastle'dan oyuncu kiralanıp satın alınabilir. örneğin villa'da jordan ayew var, eski performansında olmasa da agbonlahor'a şans verilebilir, aly cissokho var. Yine küme düşen norwich'te bir dönem almaya çalıştığımız sol bek ivo pinto var. Ayrıca chelsea Djilobodji'yi muhtemelen kapı dışarı edecektir, ucuza kapatabiliriz.
Diğer alternatif ise bizim gibi UEFA’nın mali kriterlerini karşılamakta zorluk çeken ve inceleme altında olan veya o çizgiye yakın kulüplerden de faydalanabiliriz.
Son olarak en kötü senaryoda eğer Gomez basın yer aldığı gibi Man Utd gibi büyük bir kulübe transfer yaparsa, yerine Seydou Doumbia veya Pappis Demba Cisse gibi daha farklı özellikli oyuncular alınabilir.

planck dedi ki...

gönül'ü yıllık olarak fenerden az para vererek bile alabiliriz. bkz imza parası. biz 2x1.7 + 1.5 veriyoruz fener 2x2 veriyor.

manu (mou) ibra'yı oyuncu + yardımcı hoca olarak alıyormuş. haliyle gomeze yer kalmadı.

şu an takımın yaş ortalaması 28. 30 yaş üstü adam alırken ve 25 yaş altı oyuncu satarken dikkatli olmamız lazım.

WiLdHoney dedi ki...

Genel Olarak Ligi değerlendirecek olursak;

Bu sezonun Beşiktaş'ını değerlendirmek için öncelikle lige ve diğer takımlara bakmak gerekir, sonuçta bu sezon her ne kadar kafada sadece 2 takım kalmış olsa bile, sezonun tamamına bakıldığında genel olarak başaltı takımların görece daha bilinmez ve performanslarını geçmiş yıllara göre daha yukarıda tuttuğunu görebiliriz, Başakşehir, Kasımpaşa, Bursa'ya bu sene dahil olan ve lige ciddi renk katan Konya ve Osmanlı ekiplerinin yanına ligin ikinci yarısında Deli İbo ile dahil olan Gençler'de zevk veren ve ne yapacağı belli olmayan ekipler olarak ligde yerini aldı, Kayseri, Antep, Rize gibi amaçsız takımlarda son düzlüğe korku içinde girmelerine rağmen ligde kalmayı garantilediler.
Ligin ikinci yarısını düşündüğümüzde ise Fener deplasmanı haricinde Akhisar, Başakşehir ve Kasımpaşa'ya puan verdik ki, nereden bakılsa büyük bir başarı, özellikle Kasımpaşa yenilgisinin ne koşullarda geldiği malumken...
Bu süreçte sendelediğimiz yada yıkıldığımız hiçbir maçtan sonra aynı stresi yaşamadan devam etmemizin bana göre iki ana bir yan nedeni var, ana nedenlerin en başlıcası, Gomez ve Cenk Tosun. Diğer ana neden ise Şenol Güneş, özellikle kaybedilen maçlardan sonraki maçlara hiçbir şekilde aynı kadroyla çıkılmadı(Tolga hariç ki bu başka bir yazının konusu olabilir), bu hata yapanın günah keçisi ilan edilmesi olarak görülebilir ama bir şekilde sahaya çıkanlara size güveniyorum ve gerekli takviyeyi yapıyorum mesajı olarak algılanabilir. Ara neden olarak bahsettiğim durum ise tam olarak stresli haftalarda bütün gözlerin yönetimin gayretiyle takımın üzerinden alınıp, Şeref Bey'e döndürülmesiydi. Yeni stada geçer geçmez, seyirci ve kamuoyunun desteği belirgin bir şekilde hissedildi, iddiam odur ki, eğer biz Bursa maçını başka bir stadda oynasaydık, puan bırakabilirdik.
Sonuç itibariyle devre arasındaki full stoper değişimi takımı zorlasa da, zararı minimum ve +7M € ile atlattık.
Sezonun geneli düşünüldüğünde ise tüm takımlardan açık ara çok daha etkili ve coşkulu oynadık. Bunun sonucunda hücumda istediğimiz ritmi, Cenk&Gomez'in çok ciddi katkısıyla ve orta sahanın çok yüksek form durumuyla sürdürebildik, kanat oyuncularının dalgalanan form durumlarına ise çareyi Şenol Güneş yarattı ve ciddi bir rotasyonla hepsinden gerekli durumlarda katkı alabildi.

WiLdHoney dedi ki...


Bireysel sezon performansları ve kontrat durumları
Öncelikle en belirgin olan kısımdan başlayalarak, kontratı biten Tolga, İsmail ile kontrat yenilenecek gibi duruyor, Serdar ve Alexis ile vedalaşılacak gibi. Bunların dışında Boyko, Töre ve Gomez en potansiyel gidenler olabilir gibi, Marcelo ise aksilik olmazsa kalacak gibi duruyor. Aras ve Aminu takıma katılacak deniliyor, eğer beklenilen gibi olursa;

Kale : Her ihtimalde eldeki bütün kalecileri yedeğe atacak ve tartışılmayacak bir kaleci gerekli görünüyor. Umarım bunun için çözümü O.Kıvrak, Karçe yada Mandanda seçimlerinden birisi ile yapmazlar (Kişisel bir yorumdur, ama paraya kıyarak Neto, Adler, Ospina vb gibi bir çözümü tercih ederim) Yılmaz Vural deyimiyle Atanın ve tutanın iyi olacak.

Defans : kale ile beraber diğer en sorunlu bölgemiz, öncelikle eldeki stoperlerden Rodolpho nasıl dönecek belli değil, dönse bile ne kadar verimli olacak belli değil, zaten ağır bir oyuncu olması sebebiyle dahada ağırlaşmış olması muhtemel, Marcelo varken ikisinden birisine veda edilecekse bu Rodolpho olabilir, Elde sadece Marcelo'nun kaldığı durumda 3 tane daha stopere ihtiyaç duyulabilir ki, bu durumda 2 stoper alınıp, Rodolpho riske edilebilir, hüsran olması durumunda Beck ve Tosiç bu bölgeyi de yedekleyebilir. Ama en az 2 sağlam stoper ve mümkünse birisinin ayağı iyi olmalı.
Beklerde ise Sağ bek için adı geçen G.Gönül'ün geleceğini düşünmüyorum açıkçası, oraya bir hücumcu bek düşünülebilir, düşünülmelidir. Genel isteğin aksine sola dokunulmayacak diye düşünüyorum, yani çılgın çocuk İsmail ile devam.

Orta Saha : Burada kilit konu, Veli ve Tolgay, takımda kalacaklar mı, yoksa gidecekler mi, eğer kalacaklarsa sezon öncesi hazırlığı yemiş halleri sahadakileri kesecek/yedekleyecek kadar yeterli olacak mı, bana göre her ikiside kalmalı ve kalacaktır. Özellikle Tolgay'a çok ihtiyacı var bu takımın. Veli ise acil durumlarda Atiba'nın yerine oynamaya hazır olmalıdır.
Oğuzhan, Atiba ve Sosa'ya ise umarım bu seneki gibi hiçbirşey olmaz ve devamlılıkları gene yüksek olur ama elzem olmamakla beraber iyi bir orta saha daha çok fayda sağlayabilir.

Kanatlar : Aminu gelecek mi, Aras'ı izleyen var mı, Töre gerçekten gidiyor mu? Frei, Olcay, Q17 ve Aras yeterli olur mu soruları ise bilinmezler dünyası, ama sanırım Aminu ile beraber Töre giderse eğer bir kanat adamı daha gerekebilir. Özellikle Olcay'ı yedeğe atacak kalitede ve golcü sezgileri kuvvetli birisi fena olmazdı, sahi acaba Podolski şampiyonlar liginde oynamak istemez mi??

Forvet : Gomez umarım kalır, yani kalsın, keşke kalsa, Cenk'le birlikte o bölgeyi kotarabilirler, birde Aminu gelirse Aminu gelmezse Şişmanoğlu vb 3. olarak bekleyebilir, ama nolur artık Pektemek beklemesin.

3 Kale > Transfer, Tolga, Günay
8 stoper > Beck, Transfer, Tosiç, İsmail, Marcelo, Rodolpho, Transfer, Transfer
7 Orta Saha > Ozzie, Atiba, Sosa, Veli, Tolgay, Eslem, Transfer
6 Kanat > Frei, Q17, Olcay, Töre, Aras, Transfer(Aminu)
3 Forvet > Gomez, Cenk, Pektemek

Böyle bir kadro oluşur gibi görünmekte bu durumda 27 olan sayıyı 23'e çekmek gerekiyor, bunun için de Rodolpho, Eslem, Töre ve Pektemek gönderilebilir. Hem gelecek bonservis kullanılabilir, hemde doğru bir kadro planlaması olmuş olur.
Şenlikli bir transfer dönemi bizi bekliyor, avrupa şampiyonasının olması da bu şenliği ve bilinmezi artırıyor, umarım yönetimin bizden daha net ve belirgin bir transfer politikası vardır, ve onlar bizden çok daha iyi görüyorlardır.

Unknown dedi ki...

Transfer dönemi bitene kadar hep en üstte kalacak bir "transfer" başlığı açabilir miyiz?

turgay dedi ki...

@ WiLdHoney

necip'i hiç yazmamışsın onu da mı gönderdin :)

WiLdHoney dedi ki...

@Turgay
Hakikaten ya, senin mesajını okuyunca farkettim :)
Tamamen şuursuzluk benimkisi.
Şahsen Necip'in kalmasını isteyenlerdenim, hiç sorun çıkarttığı vb duyulmadı, efendi, ikinci kaptan, altyapıdan, daha ne olsun, duruma göre, sağbek, stoper, ön libero oynuyor sessiz sakin elinden geleni yapan bir adama kadroda hep ihtiyaç var.

Coolio dedi ki...

Kaleden kimse memnun değil ve maalesef yönetimin kafasında oraya transfer var mı bilemiyoruz. Ama Tolga ile sözleşme yenileyecekler (bizim klüplerin şampiyon olan kadroya karşı "vefa" borcu hissetmeleri saçmalığı). Bu durumda Boyko'nun ne yapacağı çok önemli. Ben ilk 11 oynayacağım bir klübe gidiyorum derse bizimkiler yerine birini bakar ama gitmiyorum derse bu ikisiyle devam etmek zorunda kalırız.
Birçok mesajda Günay'ı 3. kaleci konumunda gördüm öncedende. Bence daha uzatmaya gerek yok, kendisine yol verilmeli. Ayrıca kendisininde 3. kaleci olarak kalmak istediğini düşünmüyorum. Onun yerine potansiyeli olan genç bir kaleci koymalıyız.

dominic molise dedi ki...

selam beyler

kadro yapmaya geldim;

adler/ospina
gonul-marcelo-zapata-coentrao
atiba-tolgay
frei-sosa-olcay
gomez

diger 12: tolga, necip, ismail, beck, rodolfo, cenk, q17, tosic, gunay +3

+3: n'diaye, emre mor, scarione

benim 23 kisim boyle oldu.
oguzhan'i bence elimizde tutamayiz. tore zaten gitmis diyolar. aras'tan hic umudum yok.
veli icim cekimserim, iyi bir hazirlik donemi gecirirse atiba'yi yedekleyebilir belki.

yaz tatilini iple cekiyorum. keyfine gidip fotomac, amk falan alip yalan transfer haberi okumayi o kadar cok ozledim ki denize nazir.

Zaitsev dedi ki...

Tolga'nın zaten bir sene daha sözleşmesi var. sözleşmesi bitecek de yeniden imzalanacak modundan kurtulalım. yenileme olursa da seneye olur diye düşünmekteyim. Serdar Kurtuluş Antalya'ya gitmiş . Yolu açık olsun..

Oğuzhan'da Arsenal kalibresinde bir takım isterse gider. Hele bu sene CL oynayacakken Lazio Everton tarzı takımlara gitmez. aklı varsa bu sene şovunu yapar seneye gider.

ozan dedi ki...

Gomez giderse Bony kiralik diyolar, cok iyi olur.
Gilike de teklif yapilmis diyorlar, dogruysa serdar aziz ve gilikle stopere takviye yapmayi planliyorlar galiba. Yabanci siniri yokken altyapidan haric turk stoper alinmaz kadroya bence.

planck dedi ki...

töreye 12m£ boykoya 4m£ teklif gelmiş deniyor. boykoyu oynatmadan 2m€ karla satarsak baya acaip iş olur. töre de 2. yarılarda oynamıyor iki senedir, hocanın bu kadar övmesinin sebebi teklifleri yükseltmek için de olabilir belki.

turkkant dedi ki...

@Planck

Ben de seninle aynı fikirdeyim. Yönetimin en çok satma uğraşında oyuncu olduğu biliniyor. İki sezondur...

"Mahrez'den daha iyi." "Türkiye'nin en iyi oyuncusu" bana biraz pazarlama cümleleri geldi.

Coolio dedi ki...

Aynı şekilde Gomez'e yönelik az olan iltifatlar ve restlerde menajerine mesaj niteliğinde bence.

Yabancı sınırı yokken bol bol genç Afrika'lı oyuncu getirtip kiralamaktan yanayım. 5 tanede 1 tutsa kardır zaten.

Serdar Aziz bence vasat bir adam. Türk stoplerin hepsi vasat zaten. Hücum oyuncularında pozisyon bilgisi, temel futbol bilgileri olmasa da top yeteneği ile işi biraz idare edebiliyorlar ama defans oyuncusu için öncelik pozisyon, futbol bilgisi. Dolayısıyla Türkiyeden hiç bir oyuncu bu eğitimi almıyor. Arada sivrilenlerin tek farkı sadece canla başla mücadele etme yönleri. Avrupa maçına çıkınca otobana dönüyor sonra oralar..

BJK4EVER dedi ki...

Acikcasi degil 16, 12 milyon euro'luk teklif gelirse bile Tore'yi satmaliyiz. Oguzhan konumu nedeniyle farkli durumda, onu stratejik olarak satmayabilirsin.
Ancak Gokhan'in hem takima katkisi belli, key player degil, hem de alternatifleri olan bir oyuncu.
Gokhan'a az para diye dusunup 20-25 milyon euro'luk teklifleri beklemek sacmalik. Maalesef bu paralara oyuncu satacak reputasyona sahip degiliz. Bir Benfica, Porto, Atl. Madrid kolay olunmuyor. Shakhtar bile o konuma 3-4 satistan sonra geldi.
Oguzhan ile Sanches'i karsilastiralim mesela. Bence potansiyel ve takimlarinda gosterdikleri performans acisindan Oguzhan net ustun. Sanches belki 3-4 yas genc olabilir. Ama Sanches 35+45 milyon euro karsiliginda transfer olurken Oguzhan'a 20 milyon euro bile teklif etmiyorlar.
Bir noktadan baslamak lazim satmaya. Ki burada Cin'e satistan vs bahsetmiyorum, Avrupa'nin buyuk liglerine ve top veya 1 seviye alti takimlarindan bahsediyorum.
Ki buna sadece para olarak bakmamak lazim; oyuncu gonderince Aras ve Kerim gibi oyunculara da yer acilacak. Bu sirkulasyonun olacagini dusunerek zaten o oyunculari aldik, o firsat gelmisken kullanmaliyiz. Ki Gokhan'dan gelecek paranin bir kismiyla gider yine yetenekli potansiyelli bir kanat oyuncusu alirsin gerekirse.

WiLdHoney dedi ki...

@BJK4EVER,
Kesinlikle, büyük liglere gönderdiğimiz oyuncular ne kadar başarılı olursa ve takımımızın ismi ne kadar CL yada EU'da görünürse sonraki satışlarda rakamları o kadar yukarı çekebiliriz. Töre'yi 12-16'ya satmak kısa vadede başarısız gibi görünse bile, sonraki satışlarda Frei'den 10+, Oğuzhan'dan 15+ para kazanmamızı sağlayabilir bunun içinde yapılması gereken düzenli olarak ederini bulan adamları piyasaya sunmak ve yerlerini doğru şekilde doldurmak.
Her ne kadar Töre çok yetenekli olsada ben onu arayacağımızı çok düşünmüyorum.

Coolio dedi ki...

Töre için söylediğiniz bu rakamlar (12-16) gerçekmi? ben 8'den fazla para verilceğini sanmıyorum..

planck dedi ki...

ingilizlerin haberleri öyle. PL'de takımlar yayın gelirinden inanılmaz paralar aldıkları için rakamlar da piyasanın üstünde oluyor.

cochise dedi ki...

Planck'ın da dediği gibi PL ile geri kalan Avrupa ligleri farklı para birimleri yaşıyor şu anda. NBA'de de geçen sene yayın hakları anlaşması yenilenince abidik adamlar dünya paralara sözleşme imzalamıştı. Artık PL'den oyuncu almak hususu yerine oraya oyuncu satmaya odaklanılmalı. Çünkü oradaki oyuncular da ederinden fazla kazanıyor ..

Normalde Töre'nin bu dubalaşmış haline o paralar verilmez ama onun olabileceği sınırın yüksekliğini bilen Biliç o parayı verebilir. Bence de Gökhan'ın yetenekleri çok yüksek ama burada olacağı budur. Ve üstteki bir arkadaşın dediği gibi Türkiye'den bir oyuncuya (Avrupa kupası, ŞL, UEFA gibi yerlerde olağanüstü performans sergilemedikçe) daha yüksek paralar verilmez. Şu yarısında neredeyse hiçbir şey yapmadığı sezonda bile istatistikleri çok iyi olsa da seneye ne olacağını öngöremiyoruz. Eğer telaffuz edilen rakamlar gerçekse bütün taraflar için iyi bir anlaşma olur. Tutarsa Westham da karlı bir biçimde satar .. (aslında sonraki satış yüzdesi koydurmak da fena olmaz)

CDiS dedi ki...

12-15-18 bile az Gökhan Töre için. Potansiyeli hala çok fazla, kalitesi de.. Ancak mental bazı sıkıntıları var kabul edelim.
Granit Xhaka denilen adama 25 milyon euro diyen var, 35 diyen adam var. O rakamlara gidiyorsa, o adam bizim çocuk da rahat rahat gider, hiç kaçarı yok. Başkanın 100 milyonu getiren alır demesi elbette abartı ancak felsefeyi özetliyor olabilir. Yani biraz tok satıcıyız. Geçen sene Demba 'yı satmamız gerekiyordu mutlaka şimdi Gökhan 'ı mutlaka satmalıyız noktası yok. West Ham her ne kadar PL takımı olsa da, bir Chelsea, bir Arsenal, City, United değil, seneye ligi 10. bitirse kimse şaşırmaz. Şampiyonlar ligi oynayacağımız bir sezon da Gökhan Töre 'nin illa ki gitmek istiyorum diyeceği bir takım değil yani özetle. Satılmamalı, en azından şimdilik. 1 sene daha beklenip, şampiyonlar ligi vitrinine de çıkmalı. Yok eğer illa ki satacağız, çok ısrarlılar falan denirse, minimum 25 milyon euro 'dan açmak gerekiyor pazarlığı. Unutmayın, İngilizler bu paraları verebilirler, verdiler..

CDiS dedi ki...

Bu arada Transfermarkt 'de 45 milyon euro yazıyor Xhaka için. Ben isteğimi 30 milyon euro 'ya çıkardım minimum. :) Şaka gibi geliyor bu rakamlar ama İngiltere 'de 3. sınıf topçulara veriyorlar 8-10 milyon gibi rakamları.

Unknown dedi ki...

Günlerdir Transfer postu açılmış mı diye sayfanın tepesinde dolaşıp duruyorum:))

Açın başlığı da üşüşelim be abiler.

yilmaz dedi ki...

Töre bence ingiltere için oldukça ideal bir isim. West Ham da tam onun takımı. Zaten alman altyapısı var, Chelsea tarafından tercih edilmişliği var, milli takımın oyuncusu... Bence bu kriterler zaten ingiltere için 15+£ demek. Bence eğer gerçekten talepleri varsa bu rakamlar bana olabilir geliyor. Ha Bilic olmasa orada bu kadar rahat pazarlayamayabiliriz orası ayrı.

yilmaz dedi ki...

Xaka 39 ediyorsa... Neyse Ozzie sen kal :)

kokocambo dedi ki...

transfer postu yerine, bir süreliğine şampiyon beşiktaş postu yukarıya çekilirse orada oyalanırız. muhtemelen o ara senelik karne vs yazılar gelir, transfer postunu eylüle kadar şişirecek bolca zaman da olur. gönüllü modluk yaptım resmen :D

Marcelo için anlaşma tamammış. glik için 5m avroluk teklifmşzw reddedilmiş marzionun dediğine göre. o rakama glik'in polonyada tutunamayan kardeşi falan alınır zaten. aminu da listemizde yokmuş ayrıca.

kokocambo dedi ki...

https://twitter.com/TransferJK

ulvi özcan adında içeriden biri yazıyor bu hesapta. şu ana kadar falsosu yok. son 10 günde yazdıklarına göre;

gt için 11m avroya (muhtemelen pound demek istedi) anlaşmışız.

robben'in babası, a. bulut, erdal t., başkan yemek yemişler.

serdar k. zu antalya 90%

gönül, kupadan sonra kesin bizde. ilk görüşme iki ay önce; kabul geçen hafta olmuş.

gomez kalıyorum demiş, önce menajeri sonra fio ile goruşulecekmiş.

nuri ile sene içerisinde görüşme olmuş

zieler kale için ilk aday

skertel en olası gözüken demiş %65

kenan karaman ; emre mor; levin oztunalı - görüşülen gurbetçiler

scout ekibinin başına fabio carleandro da silva diye biri gelecekmiş. emmanuel mas, bu adamın çalıştığı şirketin oyuncusu imiş.

kamp programında çin var. osmanlının yapamadığını yapacağız.

serdar aziz bize gelmek istiyormuş. dediğine göre 5m avroya kadar çıkabilirmişiz. haberlere bakılırsa, bursa turnuva sonrasına saklıyor fiyat artırmak için.

çok yalan hesap var takipçi uğruna ama ben sadece bu ve erdal başkana yakın olan bir başka hesabı takip ediyorum. haber siteleri bunların gerisindeler.

kokocambo dedi ki...

arka arkaya işgal ettiğim için özür dilerim ama aklıma gelmişken şunları da yazayım; bild'de kaan ayhan, donis ve neustadter'in ayrılması beklenen isimler arasında oldukları haberi çıktı 1 ay önce. ancak donis ve muhtemelen diğer isimler kampa katılacaklarını okudum.

bundan başka sanırım dün, emre mor'un menajeri kimseyle anlaşmadık haberler yalan yazdı kendi adresinde.

Barreto dedi ki...

Bir tane "Şenol Güneş" postu açılması gerekiyor gibi geliyor bana, tabi hoca kitap yazsa daha iyi olacak. Hocanın şampiyonluk sonrası seri biçimde konuk olduğu muhtelif tv programlarını kayıtlardan izlemeye çalışıyorum. Felsefesi itibariyle işin esasını en iyi özetleyen NTVSpordaki son program, şiddetle tavsiye ederim. Hoca, düstur edinilecek çok önemli sözler söylüyor. "Bilmek yetmiyor, yapmak gerekiyor" diyor. Kendini geliştirmeye ve değişime dayalı bir felsefesi var. Ümit ederim üstüste ikinci şampiyonluğu kazanıp, şampiyonlar ligi gruplarından çıkarak hoca kendini geliştirmeye devam eder.

nuri mu dedi ki...

@Barreto
dün NTV de katıldığı proğram güzeldi gerçekten..


ambargo koymak için ayakların yere basmasını ve bu yıl yaptıklarının üzerine çıkılması gerekildiğinin, ayrıca bu yılki oyunun üzerine yeni bir şeyler eklemek gerektiğinden falan bahsetti..

transfer ve eksik bölge hakkında falan güzel tespitler yaptı.

eldeki imkanların, kulübün şartlarının ve her şeyin farkında hoca..
bu anlamda rahatlattı..

transfere pek karışmıyor anladığım kadarıyla sadece bölge olarak oyuncu talebinde bulunuyor.. inşallah yönetim hocanın istediği bölgelere iyi transferler yapıp iyi bir takım kurar..

daha önce oyuncu olarak şampiyonluk serisi görmüş (-ki kurulalı 20 yıl, 1.lig maziside 10 yıl bile olmayan anadolu takımında yaşadı bunu), bizimle de ilk resmi şampiyonluğunu gördü (aslında iki)..

inşallah hoca olarak şampiyonluk serisini de bizde görür...

planck dedi ki...

valla şimdi baktım yanlışsam düzeltin ama ligin kurulduğu 59 yılından bu yana biz 4 gol kralı çıkartmışız, hoca 88den beri 5 gol kralı çıkartmış. :)

turkkant dedi ki...

Geçen sezon transfer performansımızı da irdelemek gerek.

Bana göre geçen sene yönetimin transfer performansı:

M. Gomez: Fazla söze gerek yok, maliyeti ne olursa olsun 5 üzerinden 5.

Beck: Maliyetine göre iyiydi. Yine de, bu sene de sağ bek arıyorsak "tam isabet" diyemeyiz. Ben 5 üzerinden 3 arası veririm.

Rhodolfo: Göreceli yüksek maliyet. İlk yarı iyiydi, ama sakatlandı, toparlanamazsa bize maliyeti 8 milyon euroları bulacak. Seneye yaşlı oyuncu. 5 üzerinden 3.

Tosic: Sene baştı kötü, sene sonu iyi. Sol bek aramaya devam ediyoruz. Free transfer olduğundan 5 üzerinden 3.

Quaresma: Sene başı kötü, sene sonu iyi. Oyun sistemimize uymadı, ama finali iyi yaptı. Seneye 33 olacak, Avrupa Şampiyonası motivasyonu da olmayacak. Ş. Ligi harici motive etmek zor olur. Hoca övdüğüne göre satılmasını istiyor:) Bu sene Çin'e satılırsa 5 üzerinden 4, satılmazsa 5 üzerinden 3.

Boyko: Hiç katkı veremedi. Tolga'yı yükseltti, ama Akhisar maçı direkten dönen gol olsaydı, şu an herkesin başı yanmış olabilirdi. Hoca güvenmiyor. 5 üzerinden 1.

Alexis Delgado: Bursa maçı golü dışında büyük hayal kırıklığı. Bonservisi uçmuş olabilir. 5 üzerinden 1.

Marcelo: O paraya müthiş transfer. Ersan'ı 7ye satıp bir gömlek üstünü 1,5'a almak, yönetim başarısı. Puanlamam oyuncu kalitesine değil transfer performansına olduğu için, 5 üzerinden 5'lik transfer başarısı.

Toplamda ben transfer performansına 5 üzerinden 3 veririm. 3 stoper, 2 bek, 1 kaleci alıp bu sene de transfer sezonuna "stoper-kaleci-bek" arayışıyla başladığımıza ve "Oğuzhan, Töre, Frei, Tolgay, Cenk" gibi 5-10 senelik bir değer bulamadığımıza göre 3,5 gayet makul.

Önceki sezon çok daha iyiydi, hep günü kurtarmaya odaklanmamamız lazım.

CDiS dedi ki...

@turkkant

5 üzerinden 3 veririm diyorsun ama bence önemli olan, yeni transferlerin ilk 11 'e girmeleri ve takımın başarıya ulaşmasıdır. Bu saydığımız yeni transferlerden hepsi ilk 11 'e girdi, Boyko dışında solbek oynadığında Tosic, Akhisar maçında da Alexis sırıttı ama bu adamı da nereden buldunuz falan dedirtmedi. Bence Beşiktaş, tarihinin en iyi transfer sezonlarından birini yaşadı geçen sezon. Bu sezon da buna benzer bir yapıda devam ederlerse, son günlerde konuşulan ambargo lafı gerçeğe dönüşür.

Transfer dedikodularına ilişkin düşüncelerim ;

Orta sahada Lass Diarra ismi geçiyor, çok iyi bir isim olur. Takımın yapısına uygun bir adam, Fransa Milli Takımında oynuyor, 31 yaşında. Maliyeti düşük olursa 10 numara transfer kağıt üstünde.
Serdar Aziz 'i falan alayalım, Bursa 'ya 5-6 milyon euro vermeyelim bu adam için. Ülkede doğru düzgün stoper olmadığı için ve yabancı sınırı olduğunda değerliydi. Şimdi vasatı aşamayan bir adam ve aynı zamanda sakatlık sıkıntısı var. Dilerim FB alır bu adamı bu konuşulan paralara..
Kamil Glik iyi futbolcu, piyasası var, EURO 2016 'da oynayacak, fiyatı daha artar, transfer çok zor. Olursa da pahalı bir transfer olur ancak çok iyi adam.
Skrtel : 10 numara adam, 31 yaşında, PL tecrübesi var, insan azmanı. Gelirse, çok büyük aksilikler olmadığı sürece, savunma bir-iki tık yukarı çıkar.

Bunun dışında kaleci arayışı, Boyko 'nun durumuna göre netleşir.

Fikret Orman dünya üzerinde nefes alan hiç bir canlıya 8-10 milyon euro bonservis falan vermez.

Türkiye 'den de GS ve FB takımları dışında alabileceğimiz 2 adam vardır; Mehmet Ekici ve Edin Visca. Diğer konuşulan adamlar anca iyi yedek olabilirler..

czeslaw dedi ki...

robben iyiden iyi konuşulmaya başladı. başarının geldiği ilk sezonda daha üretmekten vazgeçip, ne vereceği belli olmayan 33 yaşındaki ''eski'' yıldıza yönelmek ne kadar doğru? quaresma'nın da kalacağını varsayarsak, 33 yaşındaki iki wingerla mı oynamayı düşünüyoruz?

beagle dedi ki...

@czeslaw
Bir işe yaramamasına, hatta yıllardır geriye gelmeyen ilk kanat oyuncusu olmasına rağmen Qımıl7 bu sene başarılı kabul ediliyorsa, Robben uzay ötesi performans verir. En azından 8-10 gol atar. Gomez de kalırsa derbiler, oy oy oy olur.

Pazarlama geliri, derbiler ve CL için gelse iyi olur. 55 maç oynamasını beklemeyiz zaten.

Yorum Gönder

Ara